abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:02:30 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199742627
Allen gegroet,

Het zeer gevoelige onderwerp 'misbruik in de kerk' of waar dan ook deed, en doet, vooralsnog veel wenkbrauwen fronsen en daarbij de gemoederen niet zelden verhitten.
Wij Haerlemmers :Y) :9 in de betere (religieuze) en tevens prima verdienende maatschappelijke kringen binnen VVD-gerelateerde bewegingen *) kunnen ons daar best wat bij voorstellen, gelet op jarenlange schuldvragen omtrent oude nare kwesties binnen de RK-kerk. :7~

Enfin, de kerk heeft kennelijk lang niet alleen schuld aan pijnlijke, wansmakelijke :6 en mensonterende misstanden als kindermisbruik, al willen sommigen dat maar al te graag geloven. Zelfs is het nog zo dat de kerk een helpende hand biedt hiertegen. ;)
Het moet mij wederom van het hart dat wij *) dergelijke naar alle waarschijnlijkheid weinig gracieuze :{ en eveneens onwelriekende handelingen uiteraard verafschuwen. :|W Maar óók in andere organisaties vergreep men zich aan jeugdigen en mogelijk nog meer dan men ooit kan vermoeden. :o

Wat u? Want het topje van de ijsberg is reeds zichtbaar geworden nu berichten over de meest uiteenlopende organisaties, waaronder sportclubs, internaten en zulks, steeds vaker de revue passeren. :s) :s) :s) Zelfs in gezinnen komen met de regelmaat van de klok wanstaltige en verwerpelijke excessen :6 voor, waar in het bijgesloten artikel destijds nota bene een huisvader over de schreef ging. :{w
Het blijft te gek voor woorden en tevens iets wat de plegers zwaar aangerekend moet worden, tenminste in geval van genoeg bewijslast. :7~

In dit geval deed de kerk aangifte. O-) Derhalve een en al lof voor de predikant die actie tegen dot geval van incest mogelijk heeft gemaakt, aldus wij :* *) en een aantal andere religieuzen. *)

Fijn weekend!

Scjvb

++++

Vader bekent seksueel misbruik zes dochters, kerk deed aangifte

quote:
2 uur geleden in BINNENLAND

DORDRECHT - Een 62-jarige vader uit Hardinxveld-Giessendam heeft vrijdagochtend voor de rechtbank in Dordrecht bekend dat hij zes dochters en een kleindochter tientallen jaren seksueel heeft misbruikt. De zaak kwam aan het licht dankzij een predikant van de kerk waar het gezin bij is aangesloten.

Beeld ter illustratie.
Ⓒ Anp / HH


De man vergreep zich in 1989 aan zijn oudste dochter. Volgens de verdachte kreeg hij seksuele gevoelens voor zijn kind toen ze samen naar zwemles gingen. Bij het afdrogen betastte hij het meisje voor het eerst. „Ik voelde steeds meer aantrekkingskracht. Die was zo groot, ik kon het niet weerstaan”, zei Teunis van de M. (62) tegen de rechters.

Het misbruik van de oudste ging door tot 1995. Het misbruik van vijf jongere dochters, die in de jaren erna werden geboren, vond plaats van 1990 tot en met 2020. De vader erkent de ontucht, maar ontkent de verkrachtingen. „Ik heb er altijd voor gewaakt dat dit niet gebeurde. Dat is echt niet zo.”

De oudste dochter vertelde in juli 2020 een predikant over het misbruik. Die lichtte haar broer in, waarna door de kerk een familiebijeenkomst werd belegd. Daar vertelden vijf andere dochters ook ernstig te zijn misbruikt, zelfs tot op jongvolwassen leeftijd. „Vanaf mijn vroegste herinnering is het misbruik er geweest”, verklaarde een van de vrouwen.

De predikant stapte daarna naar de politie en deed aangifte namens dit vijftal. Zelf durfden ze dat niet. De oudste dochter deed zelf aangifte. Later meldde de vrouw van de verdachte bij de politie dat ook een kleindochter van 2012 tot 2020 was aangerand.

Bij de rechtszaak is de hele familie van de man aanwezig. Het Openbaar Ministerie maakt vrijdagmiddag de strafeis bekend. Enkele slachtoffers zullen daarvoor een slachtofferverklaring afleggen.

© https://www.telegraaf.nl/(...)s-kerk-deed-aangifte
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:06:46 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_199742671
Gadver.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:10:49 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199742709
@Hathor Zeg dat wel.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199742754
Bah
pi_199742919
Gelukkig heeft de predikant het enige juiste gedaan: aangifte.

Je hoort ook nog weleens dat het binnen de kerk wordt opgelost. (Lees: doodzwijgen)
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199743019
Ik wens die vent een hele hoop ellende in zijn leven toe. Maar dan ook echt gigantisch veel ellende.

Ik had dat graag concreet willen benoemen maar gezien mijn modfunctie hou ik mij in.
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 14:38:48 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199743025
Wat een klootzak.
Ik gun hem 72 bubba's.

Was de moeder van het misbruik van haar dochters op de hoogte?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:40:48 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_199743047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:38 schreef maily het volgende:
En was de moeder ervan op de hoogte?
Lijkt me sterk dat ze daar al die jaren nooit iets van gemerkt heeft. Misschien wel gewoon de andere kant opgekeken, dat soort mensen heb je ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 14:41:52 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199743062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat ze daar al die jaren nooit iets van gemerkt heeft. Misschien wel gewoon de andere kant opgekeken, dat soort mensen heb je ook.
Dat die meisjes hun moeder niet in vertrouwen durfden te nemen maar wel de predikant, zegt ook wel veel ....
pi_199743090
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:41 schreef maily het volgende:

[..]

Dat die meisjes hun moeder niet in vertrouwen durfden te nemen maar wel de predikant, zegt ook wel veel ....
Hardinxveld-Giessendam midden in the Bible Belt, go figure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 14:46:56 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199743133
Geweldig dat de predikant het niet onder het biechtgeheim heeft geschaard.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:48:26 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199743151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
Geweldig dat de predikant het niet onder het biechtgeheim heeft geschaard.
Het ging soms mis, maar zo zijn nu verreweg de meesten, hè.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 15:08:57 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199743420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:44 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Hardinxveld-Giessendam midden in the Bible Belt, go figure.
Premium-artikel https://www.bndestem.nl/b(...)en-jongere~a0cd9293/
quote:
Zestien kinderen, hun partners en enkele van de 41 kleinkinderen waren bij het strafproces aanwezig
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 15:10:25 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199743439
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Het ging soms mis, maar zo zijn nu verreweg de meesten, hè.
Soms? Het ging gezien de vele schandalen te vaak mis. Maar goed om te zien dat de omslag is ingezet en dat deze vrouwen/meiden/meisjes geholpen kunnen worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199743487
30 jaar lang heeft niemand dus iets gemerkt.. of weggekeken.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:25:46 #16
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199743642
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Soms? Het ging gezien de vele schandalen te vaak mis. Maar goed om te zien dat de omslag is ingezet en dat deze vrouwen/meiden/meisjes geholpen kunnen worden.
Laatste doet ons ook goed. Elk schandaal was én is er natuurlijk eentje teveel.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199743654
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gelukkig heeft de predikant het enige juiste gedaan: aangifte.

Je hoort ook nog weleens dat het binnen de kerk wordt opgelost. (Lees: doodzwijgen)
Klopt, je ziet het o.a terug bij de Jehova's getuigen . Waar ze eisen dat er minimaal twee getuigen zijn voordat er aangifte gedaan word . Het is alsof er bewust een loophole gecreëerd is zodat het misbruik gewoon door kan gaan

Oh, de man in kwestie mag van mij op een neckshot getrakteerd worden ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:45 #18
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199743735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Klopt, je ziet het o.a terug bij de Jehova's getuigen . Waar ze eisen dat er minimaal twee getuigen zijn voordat er aangifte gedaan word . Het is alsof er bewust een loophole gecreëerd is zodat het misbruik gewoon door kan gaan

Oh, de man in kwestie mag van mij op een neckshot getrakteerd worden ^O^
De Jehovah's Getuigen in het bijzonder, waaronder @bianconeri, werden zoal door ons al langer getriggerd over te gaan tot een andere en tevens meer rechtvaardiger aanpak van dergelijke excessen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199743967
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:31 schreef Scjvb het volgende:

[..]

De Jehovah's Getuigen in het bijzonder, waaronder @:bianconeri, werden zoal door ons al langer getriggerd over te gaan tot een andere en tevens meer rechtvaardiger aanpak van dergelijke excessen.
Laat me raden: het waren leugens van satan om de JG in een negatief daglicht te stellen :(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:54:31 #20
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199743995
Niet te lezen met al die icons
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199744099
Kunnen wij in de Pride maand benoemen wat de oorzaak is van jongetjes die misbruikt zijn, namelijk het enorm hoog aantal homo-prietsers?

Of mag dat niet gezegd worden...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:06:25 #22
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199744108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Kunnen wij in de Pride maand benoemen wat de oorzaak is van jongetjes die misbruikt zijn, namelijk het enorm hoog aantal homo-prietsers?

Of mag dat niet gezegd worden...
Dit vind ik absoluut onacceptabel om deze vergelijking te maken. Ik keur de motie daarom ook af.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 16:09:27 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199744131
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Kunnen wij in de Pride maand benoemen wat de oorzaak is van jongetjes die misbruikt zijn, namelijk het enorm hoog aantal homo-prietsers?

Of mag dat niet gezegd worden...
Maak er een topic over.
  Spellchecker vrijdag 4 juni 2021 @ 16:23:43 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199744535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gelukkig heeft de predikant het enige juiste gedaan: aangifte.

Je hoort ook nog weleens dat het binnen de kerk wordt opgelost. (Lees: doodzwijgen)
Dat is alleen maar als de kerk zelf dader is.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:02:40 #26
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199745294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is alleen maar als de kerk zelf dader is.
Offtopic: De kerk kan nooit zelf dader zijn, want daarvoor is de algemene interne stroming binnen gelovigen en geestelijken zowel te integer als te groot. Wél een klein aantal aangeslotenen met een hoger geestelijk ambt konden de gemoederen omtrent het instituut wereldwijd verzieken, waaraan en public reeds verschillende (ophelderende) onderwerpen zijn gewijd.

OT: Een serieuze justitiële eis van acht jaar cel en tbs voor deze vader is zeer wel een prima update voor vandaag.
We wachten de uitspraak over twee weken nu rustig af!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199745371
Het christelijke geloof waarin men een vreemde kijk heeft op seksualiteit kan dit soort ziekelijk gedrag veroorzaken.
pi_199745388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het christelijke geloof waarin men een vreemde kijk heeft op seksualiteit kan dit soort ziekelijk gedrag veroorzaken.
Dat geloof je toch zelf niet, hoop ik?
pi_199745392
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Offtopic: De kerk kan nooit zelf dader zijn, want daarvoor is de algemene interne stroming binnen gelovigen en geestelijken zowel te integer als te groot. Wél een klein aantal aangeslotenen met een hoger geestelijk ambt konden de gemoederen omtrent het instituut wereldwijd verzieken, waaraan en public reeds verschillende (ophelderende) onderwerpen zijn gewijd.
Kindermisbruik in de doofpot stoppen en zelfs faciliteren door overplaatsing van pedoseksuelen naar andere parochiën, maakt de kerk als organisatie imo ook dader.

Maar deze predikant heeft puik werk geleverd. Daar mag hij trots op zijn, en zijn gemeenschap dankbaar.

quote:
OT: Een serieuze justitiële eis van acht jaar cel en tbs voor deze vader is zeer wel een prima update voor vandaag.
We wachten de uitspraak over twee weken nu rustig af!
Eh. Ik vind een eis van 8 jaar gevangenisstraf plus TBS voor het, drie decennia lang, stelselmatig verkrachten van meerdere minderjarigen die zich in een afhankelijke positie tov de dader bevinden, nogal magertjes. Dat mag van mij best gewoon de volle 16 zijn.

Op het verkrachten van een kind staat 0 tot 16 jaar gevangenisstraf. Hoe vaak en langdurig hadden die kinderen verkracht moeten worden voordat 16 jaar wel een gepaste straf geacht werd?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-06-2021 18:17:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:17:57 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199745449
quote:
Hopen dat ie 8 jaar tussen de drugsdealers en moordenaars wordt gestopt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199745458
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Hopen dat ie 8 jaar tussen de drugsdealers en moordenaars wordt gestopt.
Hopen dat de rechter eens naar de wet kijkt, ipv naar wat zijn mede-rechters in vergelijkbare zaken gedaan hebben, en hem de maximumstraf van 16 jaar oplegt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199746489
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Klopt, je ziet het o.a terug bij de Jehova's getuigen . Waar ze eisen dat er minimaal twee getuigen zijn voordat er aangifte gedaan word . Het is alsof er bewust een loophole gecreëerd is zodat het misbruik gewoon door kan gaan

Oh, de man in kwestie mag van mij op een neckshot getrakteerd worden ^O^
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:31 schreef Scjvb het volgende:

[..]

De Jehovah's Getuigen in het bijzonder, waaronder @:bianconeri, werden zoal door ons al langer getriggerd over te gaan tot een andere en tevens meer rechtvaardiger aanpak van dergelijke excessen.
Dit is een grap toch?

Allereerst kent de Nederlandse rechtsstaat dit beginsel ook.
Dus waarom JG dan ineens hier slecht in zijn???
Als jij voor de rechtbank komt met je aanklacht dat Jan je misbruikt heeft dan lachen ze je uit.

Daarnaast zijn JG, en welke religieuze organisatie overigens, geen politie macht.
Mensen kunnen een melding doen van misbruik, maar dat moet naar de politie. Niet intern.
De organisatie kan daar weinig mee, en op de aanklacht van 1 gaan ze natuurlijk niemand uit de gemeenschap zetten. Stel je hebt ruzie met iemand, je maakt met zoiets iemand compleet kapot.
Dus een 2 getuigen regel binnen een religieuze organisatie is gewoon een hele goede regeling.

Daarnaast moeten andere religieuzen, zoals scvjb, echt niet gaan zeiken over dit.
In andere kerk organisaties worden pedo's en misbruikers gewoon toegelaten.
JG sluiten ten minste iemand uit die daadwerkelijk een misbruiker is en die is gewoon niet meer welkom.
Bij andere kerken mogen ze gewoon lekker alles blijven doen.
pi_199746535
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:51 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Laat me raden: het waren leugens van satan om de JG in een negatief daglicht te stellen :(
Nee.
Overal komt wel eens misbruik voor.

Die voorzitter van die organisatie reclaimed voices is overigens nooit iets met JG geweest. Dus die doet het uit eigen gewin. Hij komt hier uit de omgeving en genoeg die weten wat er aan de hand was.

Maar goed het komt ook onder JG best voor.
Het verschil is dat JG het aanpakken. Alleen gaan we geen politie agent spelen en niemand gaat op vage gronden aan de schandpaal gezet worden als misbruiker/pedo.
Is het wel bekend, is het duidelijk dat het zo is? Dan volgt uitsluiting uit de gemeenschap. Geen enkele andere kerk doet dat.

Ja, niet iedereen kan je op die manier uitsluiten. Maar wat moet je dan doen? Iemand uitsluiten op geruchten en iemands leven mogelijk onterecht kapot maken?
Daarnaast moet je voor zoiets naar de politie gaan, niet naar de hoofden van een religieuze organisatie.
pi_199747858
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet, hoop ik?
De feiten liegen niet.
pi_199747956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:44 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Hardinxveld-Giessendam midden in the Bible Belt, go figure.
Dat ligt dichter bij Rotterdam dan bij de biblebelt, dacht ik?
pi_199748093
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:36 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat ligt dichter bij Rotterdam dan bij de biblebelt, dacht ik?
Neuh. De Bible Belt begint gewoon al vanuit Zeeland naar in Zuid-Holland-Zuid door naar Midden-Nederland etc.
Hardinxveld-Giessendam ligt dichterbij de provincies Utrecht en Brabant dan de metropoolregio Rotterdam.



Kinderdijk ligt nog superdichterbij Rotterdam dan Hardinxveld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-06-2021 21:48:42 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 21:55:54 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199748236
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Het ging soms mis, maar zo zijn nu verreweg de meesten, hè.
:D

Nouuuu, dat is wel heel optimistisch. De meeste zaken worden gewoon in de doofpot gestopt.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:04:26 #38
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199748392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het christelijke geloof waarin men een vreemde kijk heeft op seksualiteit kan dit soort ziekelijk gedrag veroorzaken.
Dat is dan ook weer fabelachtig gelul. Tussen het celibaat en misbruik kon ook geen verband worden gevonden.
pi_199748696
Ziekelijk weinig zeg!! Hij is 62 jaar. 8 jaar minus 3.15 jaar voor goed gedrag= 4.85 jaar. Tbs zal wel geen zak voorstellen "omdat ie al op leeftijd is". Die vent kan gewoon weer heerlijk genieten van zijn leven in vrijheid als ie 67 jaar is (8>
pi_199749577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:26 schreef SOG het volgende:
Ziekelijk weinig zeg!! Hij is 62 jaar. 8 jaar minus 3.15 jaar voor goed gedrag= 4.85 jaar. Tbs zal wel geen zak voorstellen "omdat ie al op leeftijd is". Die vent kan gewoon weer heerlijk genieten van zijn leven in vrijheid als ie 67 jaar is (8>
Ik deed ook een rekensommetje voor de leeftijd van die oudste dochter. Die is nu bijna 40, en het misbruik begon 32 jaar geleden 😭
pi_199751808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee.
Overal komt wel eens misbruik voor.

Die voorzitter van die organisatie reclaimed voices is overigens nooit iets met JG geweest. Dus die doet het uit eigen gewin. Hij komt hier uit de omgeving en genoeg die weten wat er aan de hand was.

Maar goed het komt ook onder JG best voor.
Het verschil is dat JG het aanpakken. Alleen gaan we geen politie agent spelen en niemand gaat op vage gronden aan de schandpaal gezet worden als misbruiker/pedo.
Is het wel bekend, is het duidelijk dat het zo is? Dan volgt uitsluiting uit de gemeenschap. Geen enkele andere kerk doet dat.

Ja, niet iedereen kan je op die manier uitsluiten. Maar wat moet je dan doen? Iemand uitsluiten op geruchten en iemands leven mogelijk onterecht kapot maken?
Daarnaast moet je voor zoiets naar de politie gaan, niet naar de hoofden van een religieuze organisatie.
Bullshit... een aantal jaar geleden is seksueel misbruik bij de JH behandeld in een docu van Zembla. Daar vertelden o.a. leden dat de JH eigenlijk helemaal niks deed met de meldingen over seksueel misbruik.

Ik ben zelf ook gelovig, maar wat er in de katholieke kerk in de kerk gebeurd lijkt bij protestanten vooral in het gezin te gebeuren. Heb er geen cijfers van, maar ken genoeg verhalen (helaas..)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_199752085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 09:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

Bullshit... een aantal jaar geleden is seksueel misbruik bij de JH behandeld in een docu van Zembla. Daar vertelden o.a. leden dat de JH eigenlijk helemaal niks deed met de meldingen over seksueel misbruik.

Ik ben zelf ook gelovig, maar wat er in de katholieke kerk in de kerk gebeurd lijkt bij protestanten vooral in het gezin te gebeuren. Heb er geen cijfers van, maar ken genoeg verhalen (helaas..)
Wat is een JH nou weer?

En nee niets bullshit. Het is een Bijbelse regel om mensen te moeten uitsluiten die zoiets gedaan hebben.
Zoals ik al zei ontkom je er echter niet aan dat er mensen over gaan klagen. Want ik kan jou ook aanklagen bij de ouderlingen dat jij mij misbruikt hebt. Dat is natuurlijk niet zo, ik ken je niet eens.
Zou het dan eerlijk zijn dat ze alleen op mijn woord jou zouden verbannen en verketteren als misbruiker?
Of in sommige gevallen als pedo?

Nee natuurlijk niet.
Ik moet maar gewoon naar de politie gaan.
Anders voorkom je simpelweg niet dat er mogelijke misbruikers inderdaad geen religieuze straf krijgen omdat er simpelweg geen aanleiding toe is.

Onder JG zal het eerder in een gezin voorkomen inderdaad. Bij de RKK vanuit de leiding, maar dat zegt al genoeg. De RKK is gewoon een rotte organisatie waarbij zelfs de leiding de Bijbel niet kent en totaal niet toepast. Daar worden die figuren de hand boven het hoofd gehouden.
Zoals ik al zei ook onder JG heb je gewoon rotte personen die zich voordoen als gelovig, dat is ook gewoon niet te voorkomen. Maar die worden als het ooit bekend wordt uitgesloten.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 11:35:20 #43
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199753233
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Dit is een grap toch?
Nee.

quote:
Onder JG zal het eerder in een gezin voorkomen inderdaad. Bij de RKK vanuit de leiding, maar dat zegt al genoeg. De RKK is gewoon een rotte organisatie waarbij zelfs de leiding de Bijbel niet kent en totaal niet toepast. Daar worden die figuren de hand boven het hoofd gehouden.
Het zijn gedeeltelijk uw eigen overtuigingen die u continue bezigt wanneer dit hier ter sprake komt.
In werkelijkheid is de r-k kerk als organisatie van oudsher juíst al tamelijk strenggelovig. Het kan meewegen als oorzaak dat 'bepaalde problemen' zich tussentijds, en uiteraard voor ons katholieken onverhoopt, voor konden doen.

===

Wij zijn nu bijna op orde. *)

Tevens weet u dat bij jullie organisatie - na diverse oproepen gegevens als mogelijk bewijsmateriaal te overleggen - niet zo heel lang terug noodzakelijke invallen geweest zijn om bewijslast te vergaren. Jullie organisatie (JG) houden het 'slechts' bij reeds door u genoemde 'stappen'.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199753702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 09:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat is een JH nou weer?

En nee niets bullshit. Het is een Bijbelse regel om mensen te moeten uitsluiten die zoiets gedaan hebben.
Zoals ik al zei ontkom je er echter niet aan dat er mensen over gaan klagen. Want ik kan jou ook aanklagen bij de ouderlingen dat jij mij misbruikt hebt. Dat is natuurlijk niet zo, ik ken je niet eens.
Zou het dan eerlijk zijn dat ze alleen op mijn woord jou zouden verbannen en verketteren als misbruiker?
Of in sommige gevallen als pedo?

Nee natuurlijk niet.
Ik moet maar gewoon naar de politie gaan.
Anders voorkom je simpelweg niet dat er mogelijke misbruikers inderdaad geen religieuze straf krijgen omdat er simpelweg geen aanleiding toe is.

Onder JG zal het eerder in een gezin voorkomen inderdaad. Bij de RKK vanuit de leiding, maar dat zegt al genoeg. De RKK is gewoon een rotte organisatie waarbij zelfs de leiding de Bijbel niet kent en totaal niet toepast. Daar worden die figuren de hand boven het hoofd gehouden.
Zoals ik al zei ook onder JG heb je gewoon rotte personen die zich voordoen als gelovig, dat is ook gewoon niet te voorkomen. Maar die worden als het ooit bekend wordt uitgesloten.
Bedoelde JG. En kom op man binnen elke kerk komt dit voor plus het doodzwijgen ervan. Net zoals dat het wss ook voorkomt op sportclubs en scouts.. Maar die gaan wel wat eerder naar de politie, net zoals deze dominee gedaan heeft.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_199754784
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:35 schreef Scjvb het volgende:

Het zijn gedeeltelijk uw eigen overtuigingen die u continue bezigt wanneer dit hier ter sprake komt.
In werkelijkheid is de r-k kerk als organisatie van oudsher juíst al tamelijk strenggelovig. Het kan meewegen als oorzaak dat 'bepaalde problemen' zich tussentijds, en uiteraard voor ons katholieken onverhoopt, voor konden doen.

===

Wij zijn nu bijna op orde. *)

Tevens weet u dat bij jullie organisatie - na diverse oproepen gegevens als mogelijk bewijsmateriaal te overleggen - niet zo heel lang terug noodzakelijke invallen geweest zijn om bewijslast te vergaren. Jullie organisatie (JG) houden het 'slechts' bij reeds door u genoemde 'stappen'.

Scjvb
De RKK zal dit soort dingen nooit op orde hebben omdat ze gewoon ver van een morele organisatie staan en de Bijbel totaal niet kennen, is echt ver van strenggelovig. Bij de RKK gebeurde dit tot diep in de organisatie en juist hoger in de gelederen en werd alles maar in de doofpot gestopt en de daders waren bekend en hand boven hoofd gehouden.

Dat is heel wat anders dan een situatie zoals bij JG is of bij andere organisatie waar er geen bewijs is en er wel opgetreden wordt wanneer er wat is.
JG is een religieuze organisatie, geen politie. Als iemand misbruikt is dan moet je naar de politie, niet de ouderlingen. Ja natuurlijk kun je het aangeven bij ouderlingen, maar het is woord tegen woord en niemand gaat een ander daar op aankijken.
pi_199754831
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

Bedoelde JG. En kom op man binnen elke kerk komt dit voor plus het doodzwijgen ervan. Net zoals dat het wss ook voorkomt op sportclubs en scouts.. Maar die gaan wel wat eerder naar de politie, net zoals deze dominee gedaan heeft.
Dat is toch precies wat ik zeg? Ook onder JG komt er best eens een rotte appel voor, net als bij elke organisatie en club. Alleen JG trappen die eruit wanneer het bekend is.

Zoals ik al eerder aanhaalde kan je niet iemand helemaal kapot maken omdat toevallig 1 iemand zegt dat het een misbruiker/pedo is. Dat zou een rechter in Nederland ook nooit doen. Dan maak je iemands leven helemaal kapot.
Wel opvallend dat JG daarop worden aangevallen, maar de Nederlandse rechtsstaat die hetzelfde doen niet.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:10:59 #47
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199754903
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De RKK zal dit soort dingen nooit op orde hebben omdat ze gewoon ver van een morele organisatie staan en de Bijbel totaal niet kennen, is echt ver van strenggelovig. Bij de RKK gebeurde dit tot diep in de organisatie en juist hoger in de gelederen en werd alles maar in de doofpot gestopt en de daders waren bekend en hand boven hoofd gehouden.

Dat is heel wat anders dan een situatie zoals bij JG is of bij andere organisatie waar er geen bewijs is en er wel opgetreden wordt wanneer er wat is.
JG is een religieuze organisatie, geen politie. Als iemand misbruikt is dan moet je naar de politie, niet de ouderlingen. Ja natuurlijk kun je het aangeven bij ouderlingen, maar het is woord tegen woord en niemand gaat een ander daar op aankijken.
Wel offtopic maar mooi verhaal, daar niet van, en waarom moest het voornamelijk bij jullie dan uiteindelijk zover komen? :o

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erkgebouwen-jehovahs

:N

En we zijn intussen alweer 'n paar jaartjes verder ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199754981
In Nederland schaamt men zich er niet voor om het naar buiten te brengen. Ook zien wij het als "niet normaal"
Maar bepaalde culturen is het wel normaal en blijft het in de familie. Bij de islam zien we dat ook.
Tevens weten we ook dat de belangrijkste persoon in de islam.....1 of andere Mohammed deed met de 10 jarige Aicha al perverse dingetjes. Dat verklaart wellicht dat het binnen de islam geoorloofd is en het niet snel naar buiten komt als iets verkeerds.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:34:55 #49
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_199755298
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg? Ook onder JG komt er best eens een rotte appel voor, net als bij elke organisatie en club. Alleen JG trappen die eruit wanneer het bekend is.

Zoals ik al eerder aanhaalde kan je niet iemand helemaal kapot maken omdat toevallig 1 iemand zegt dat het een misbruiker/pedo is. Dat zou een rechter in Nederland ook nooit doen. Dan maak je iemands leven helemaal kapot.
Wel opvallend dat JG daarop worden aangevallen, maar de Nederlandse rechtsstaat die hetzelfde doen niet.
Daarom vind ik Jehova's getuigen vooral laf. Mijn tante is jarenlang misbruikt door mijn opa en de hele gemeente wist er van. Het tragische is dat mijn pa nog wel in de leer geloofde, maar hij niet meer naar de zaal ging omdat hij de hypocrisie niet meer aan kon. Aan de ene kant doen alsof ze beter zijn dan iedereen in de wereld, maar zodra je iemand echt kan helpen allemaal excuses zoeken om maar zo min mogelijk te hoeven doen.
pi_199755666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg? Ook onder JG komt er best eens een rotte appel voor, net als bij elke organisatie en club. Alleen JG trappen die eruit wanneer het bekend is.

Zoals ik al eerder aanhaalde kan je niet iemand helemaal kapot maken omdat toevallig 1 iemand zegt dat het een misbruiker/pedo is. Dat zou een rechter in Nederland ook nooit doen. Dan maak je iemands leven helemaal kapot.
Wel opvallend dat JG daarop worden aangevallen, maar de Nederlandse rechtsstaat die hetzelfde doen niet.
Jongen doe je oogkleppen af. Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken en documentaires geweest dat ze het allemaal onder de pet houden.

Een van de redenen waarom ik niet meer zo van de kerk ben en remonstrants ben geworden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')