abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199741829
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:22 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Tweede is 26 juli.

Had ook op 16 juni/21 juli terecht gekund in Rijswijk, maar dat kwam slecht uit vanwege een weekje weg. Dus nu naar 's Gravenzande :P
's Gravenzande-prikkers Masterrace _O_
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:41:13 #27
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199741835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En wat is het probleem van dat 7% van de middelbare scholen geen volledig onderwijs gaat geven vanaf aanstaande maandag?
Het is een aangekondigde bejubelde versoepeling dus GIJ. ZULT. VERSOEPELEN!

En nu serieus: geen idee, ik snap ook niet waarom ze per se open moeten voor die paar weken.
pi_199741875
quote:

[..]

En wat is het probleem van dat 7% van de middelbare scholen geen volledig onderwijs gaat geven vanaf aanstaande maandag?
Ze hebben er geen zin in of zijn het er niet mee eens.
Voor mij is het een verademing en kan ik even wat energie opdoen voor de aankomende lastigste periode: de veelst te lange zomervakantie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199741890
quote:

[..]

Naast een democratisch probleem benadelen ze ook hun leerlingen. Maar die discussie ga ik met jou verder niet aan.
zie email 27 oktober
pi_199741904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef THEFXR het volgende:
Deel middelbare scholen weigert maandag volledig open te gaan

Zo'n 7 procent van de middelbare scholen legt de verplichting van het kabinet om uiterlijk maandag weer volledig open te gaan naast zich neer. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS onder 600 schoolgemeenschappen in het voortgezet onderwijs, waarop 181 scholen hebben gereageerd.

Van die 7 procent zet een deel het huidige lesrooster door; een ander deel schroeft het aantal fysieke lessen wel op, maar gaat niet helemaal terug naar de oude situatie. Enkele scholen twijfelen nog over wat ze gaan doen.

Een school uit Bussum gaf als reden dat pas 10 procent van de medewerkers is gevaccineerd. Daarnaast heeft de school voor de zomervakantie nog maar zeven tot negen volledige lesdagen. Een school uit Alkmaar zegt dat ze vanwege gezondheidsrisico's van hun personeel nog niet 100 procent open kunnen gaan.

Zo'n 9 op de 10 scholen zijn al volledig open, of zullen maandag opengaan, als is dat vaak met gemengde gevoelens omdat ze zich morgen maken over de veiligheid van het personeel.
De inspectie zou daar toch op controleren met vette boetes?

Wat vriendelijk van ze voor de inspecteur om een 🎯 op de zijkant te tekenen door dit ook echt gewoon te zeggen. XD
#WeesGeenWhales
pi_199741940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De inspectie zou daar toch op controleren met vette boetes?

Wat vriendelijk van ze voor de inspecteur om een 🎯 op de zijkant te tekenen door dit ook echt gewoon te zeggen. XD
Ja maar gebeurt niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:54:47 #32
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199741978
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Naast een democratisch probleem benadelen ze ook hun leerlingen. Maar die discussie ga ik met jou verder niet aan.
Nou dat ben ik niet met je eens hoor, scholen hebben zich redelijk aangepast aan digitaal onderwijs en werken al met een hybride model. Dat live onderwijs beter is ga ik zeker niet ontkennen maar om nou te zeggen dat een hybride model dan meteen maar afgeschoten moet worden vind ik wel een stapje te ver. Daar komt, volgens mij, nog bij dat docenten/studenten die niet willen, ook niet per se in de klas hoeven te zitten. Je krijgt dus een hoop regelwerk voor die uitzonderingen. Wat mij betreft laat je de scholen het gewoon zelf uitzoeken: als ze open willen mogen ze, als ze het niet geregeld krijgen dan fixen ze het maar op de oude manier. Die paar weken gaan het verschil voor dit jaar toch niet maken.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:57:57 #33
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_199742010
Ik las dat Hugo en Rutte inmiddels hun eerste prik gehad hebben. En ik maar denken dat de kapitein als laatste een zinkend schip verlaat. :N
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58:01 #34
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199742013
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:54 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Nou dat ben ik niet met je eens hoor, scholen hebben zich redelijk aangepast aan digitaal onderwijs en werken al met een hybride model. Dat live onderwijs beter is ga ik zeker niet ontkennen maar om nou te zeggen dat een hybride model dan meteen maar afgeschoten moet worden vind ik wel een stapje te ver. Daar komt, volgens mij, nog bij dat docenten/studenten die niet willen, ook niet per se in de klas hoeven te zitten. Je krijgt dus een hoop regelwerk voor die uitzonderingen. Wat mij betreft laat je de scholen het gewoon zelf uitzoeken: als ze open willen mogen ze, als ze het niet geregeld krijgen dan fixen ze het maar op de oude manier. Die paar weken gaan het verschil voor dit jaar toch niet maken.
Ja, eens met wat je zegt. Laat middelbare scholen zelf kiezen hoe ze het onderwijs inrichten en bemoei je je als regering er niet mee, zou ik zeggen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199742035
Waarom konden mijn ouders mij niet een paar jaar eerder maken? Ik wil aan de beurt zijn :(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:00:19 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199742045
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:57 schreef Eix het volgende:
Ik las dat Hugo en Rutte inmiddels hun eerste prik gehad hebben. En ik maar denken dat de kapitein als laatste een zinkend schip verlaat. :N
Nou ja, als ze wachten tot het laatste moment dan krijg je weer allerlei verhalen op Facebook en Instagram.

"Zie je wel dat het vaccin niet veilig is, H&M nemen het vaccin niet"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:00:21 #37
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199742046
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:57 schreef Eix het volgende:
Gaat gewoon op leeftijd, dus daar hoef je verder niets achter te zoeken. Dat ze niet als allereerste zijn begrijp ik maar helemaal achteraan aan laten sluiten vind ik dan weer lichtelijk overdreven.
pi_199742063
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ja, eens met wat je zegt. Laat middelbare scholen zelf kiezen hoe ze het onderwijs inrichten en bemoei je je als regering er niet mee, zou ik zeggen.
Ik vind het prima als de regering zich bemoeit met het onderwijs, maar in dit geval kan ik het erg goed begrijpen dat er scholen zijn die nog niet volledig open willen/kunnen. Het gaat hoogstens om enkele weken; had die verplichting gewoon ingesteld voor vanaf september.
pi_199742064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nou, als je ze te vrij laat zouden ze allemaal online onderwijs blijven geven hoor, altijd.
Je hoort ook wel verhalen links en recht dat ze het wel allemaal erg makkelijk vinden om lekker online les te blijven geven

(nb ik wil hier absoluut niet de indruk wekken dat alle scholen/leraren zo zijn, maar er zitten er tussen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199742076
https://www.nu.nl/economi(...)ng-van-het-land.html

Derp. Gelukkig draaien alle anime events in ons land op één part-time medewerker na bij één event volledig op vrijwilligers, dus voor mij gaat dit geen gevolgen hebben, maar toch wel kut.

Denk alleen dat het wel mee gaat vallen met personeel vinden. Daar hebben we het uwv voor. Sure wat ze in artikel zeggen klopt veel mensen zullen zijn omgeschoold, maar iedereen in de bijstand moet elk werk in principe accepteren, ook serveren op een terras voor minimumloon ofzo, anders geen uitkering meer.

Dus die mensen krijgen ze wel :)
#WeesGeenWhales
pi_199742080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mijn god. in mijn tijd gingen de lessen door tot +/- 1 week voor de vakantie, dan toetsweek, dan boeken inleveren, paar dagen later je rapport, hooguit nog een sportdag/eindfeest maar dat was het wel.

Ohja, en herkansingen die waren er wel maar waren pas nadat de rest al vakantie had.
Toetsweek is niet letterlijk 1 week.

Al zou het wel lollig zijn om 6 of 7 vakken in 5 dagen te proppen.

Lekker naar een afgelegen kerk fietsen om je toetsen/tentamens te maken _O_

En dit was voor internet en Google maps. Een hele routebeschrijving op papier.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199742088
Cijfers? @Lenny_Leonard
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:04:54 #43
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199742093
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:02 schreef eragon2890 het volgende:

Denk alleen dat het wel mee gaat vallen met personeel vinden. Daar hebben we het uwv voor. Sure wat ze in artikel zeggen klopt veel mensen zullen zijn omgeschoold, maar iedereen in de bijstand moet elk werk in principe accepteren, ook serveren op een terras voor minimumloon ofzo, anders geen uitkering meer.

Hadden ze eerder over na moeten denken met die eeuwige nul-uren-contracten in de horeca als je dan eenmaal thuis zit ga je op een gegeven moment wel iets anders zoeken waar je wel gewoon een vast aantal uren krijgt.

En wat je zegt is niet helemaal waar, hangt ook af van je werkverleden en dat salaris. Je hoeft niet zomaar ieder loon te accepteren.
pi_199742095
Ook maar een afspraak gemaakt, dus binnenkort vol nanobots en 5g chips!
In alle enthousiasme meteen maar eens naar een vakantie gekeken, maar zowel in frankrijk als italie hebben ze gewoon nog steeds een strenge avondklok.
pi_199742103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja maar gebeurt niet.
Slob heeft het voor zover ik weet al letterlijk gezegd, dat de inspectie er op gaat handhaven. Ik ga echt lachen als één van die scholen die dit gewoon open zegt nu een boete krijgt. XD

Wordt grappig om te zien hoe de rest dan waarschijnlijk in blinde paniek ineens heel snel open gaat. Ff voorbeeldje stellen :)
#WeesGeenWhales
pi_199742115
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:02 schreef eragon2890 het volgende:

Derp. Gelukkig draaien alle anime events in ons land op één part-time medewerker na bij één event volledig op vrijwilligers, dus voor mij gaat dit geen gevolgen hebben, maar toch wel kut.

Gelachen. Je weet dus niet hoe de bijstand werkt.
pi_199742117
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:14 schreef RipCity het volgende:
RIVM benadrukt dat handen wassen 'echt beter' is dan handgel smeren
https://www.nu.nl/coronav(...)-handgel-smeren.html

Lekker man na 1.5 jaar
Wanneer zou het bericht komen dat carnaval 2020 beter in kleine groepjes gevierd kon worden?
pi_199742134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wanneer zou het bericht komen dat carnaval 2020 beter in kleine groepjes gevierd kon worden?
EK wedstrijden kijk je ook alleen thuis binnen op de bank volgens het RIVM.
Hoogstens een juichratel.
pi_199742136
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:04 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Hadden ze eerder over na moeten denken met die eeuwige nul-uren-contracten in de horeca als je dan eenmaal thuis zit ga je op een gegeven moment wel iets anders zoeken waar je wel gewoon een vast aantal uren krijgt.

En wat je zegt is niet helemaal waar, hangt ook af van je werkverleden en dat salaris. Je hoeft niet zomaar ieder loon te accepteren.
Snap ik, maar voor simpele dingen die het minst betalen juist zijn juist de meeste mensen "geschikt" toch?

Also, hebben ze die salariseisen enzo niet verlaagt de laatste jaren?

Hoe dan ook, ik zie gewoon echt wel weer nieuw personeel komen, genoeg studenten die door corona werkloos zijn geworden en nu wanhopig voor een baan bv.

Het aantal wanhopigen in het land is denk ik hoog genoeg dat het wel goed komt. Zeker als dit voorlopig even de sectoren zijn waarin het werk voor het oprapen ligt.
#WeesGeenWhales
pi_199742148
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:04 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Meeste contracten in de horeca zijn omgegooid vlak voor de pandemie (ivm aangepaste regelgeving vanuit de overheid).

Wat uiteindelijk niet zo handig was voor de ondernemers als je iedereen naar huis moet sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')