SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nauwelijks iets op hele korte termijn bedoel je?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor ook van familieleden dat er nauwelijks iets in te plannen is in Twente zelf.
Vaak helpt het om het later op de dag te proberen of te bellen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
RIVM benadrukt dat handen wassen 'echt beter' is dan handgel smeren
https://www.nu.nl/coronav(...)-handgel-smeren.html
Lekker man na 1.5 jaarEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Gewoon nietquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nauwelijks iets op hele korte termijn bedoel je?
Vaak helpt het om het later op de dag te proberen of te bellen.
Niet op korte termijn maar ook niet op lange termijn. Je krijgt alleen maar locaties als Hardenberg, Dalfsen, Markelo.![]()
Zo, afspraak gemaakt voor 21 juni.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Enschede,Oldenzaal en Hengelo zitten vol, maar dan kunnen ze pas 19 juni een afspraak maken in Markelo.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nauwelijks iets op hele korte termijn bedoel je?
Vaak helpt het om het later op de dag te proberen of te bellen.
Het lijkt toch wat voller allemaal te zitten in Twente dan andere gebieden. Zeker in Oost-Twente, misschien dat sommige mensen wel afhaken als ze er drie kwartier voor moeten rijden met de auto. En hoe kom je daar makkelijk zonder auto?![]()
Precies de berichten die ik ook hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Enschede,Oldenzaal en Hengelo zitten vol, maar dan kunnen ze pas 19 juni een afspraak maken in Markelo.
Het lijkt toch wat voller allemaal te zitten in Twente dan andere gebieden. Zeker in Oost-Twente, misschien dat sommige mensen wel afhaken als ze er drie kwartier voor moeten rijden met de auto. En hoe kom je daar makkelijk zonder auto?![]()
![]()
Gewoon communiceren dat als scholen niet open gaan dat ze ook niet betaalt krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef THEFXR het volgende:
Deel middelbare scholen weigert maandag volledig open te gaan
Zo'n 7 procent van de middelbare scholen legt de verplichting van het kabinet om uiterlijk maandag weer volledig open te gaan naast zich neer. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS onder 600 schoolgemeenschappen in het voortgezet onderwijs, waarop 181 scholen hebben gereageerd.
Van die 7 procent zet een deel het huidige lesrooster door; een ander deel schroeft het aantal fysieke lessen wel op, maar gaat niet helemaal terug naar de oude situatie. Enkele scholen twijfelen nog over wat ze gaan doen.
Een school uit Bussum gaf als reden dat pas 10 procent van de medewerkers is gevaccineerd. Daarnaast heeft de school voor de zomervakantie nog maar zeven tot negen volledige lesdagen. Een school uit Alkmaar zegt dat ze vanwege gezondheidsrisico's van hun personeel nog niet 100 procent open kunnen gaan.
Zo'n 9 op de 10 scholen zijn al volledig open, of zullen maandag opengaan, als is dat vaak met gemengde gevoelens omdat ze zich morgen maken over de veiligheid van het personeel.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Dat was toch vorig jaar in maart ook al wel bekend dat het alleen enig nut heeft als handen wassen niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:14 schreef RipCity het volgende:
Lekker man na 1.5 jaar
Tevens:quote:Het RIVM waarschuwt echter dat veelvuldig gebruik van handgel met ethanol de kans op borstkanker "zeer licht" kan doen laten toenemen.Dat is toch geen significant verschil?quote:Vrouwen die geen handgel met ethanol gebruiken, hebben een kans van ongeveer 143.000 op 1.000.000 om tijdens hun leven borstkanker te ontwikkelen. Bij vrouwen die een jaar lang elke dag tien keer handgel gebruiken, is die kans 143.006 op 1.000.000, becijferde het instituut.![]()
Zonder handgel: 14,3% kans
Met handgel: 14,3006% kans
De foutmarge in die percentages is waarschijnlijk vele malen hoger dan het verschil tussen wel of geen handgel.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Tweede is 26 juli.quote:
Had ook op 16 juni/21 juli terecht gekund in Rijswijk, maar dat kwam slecht uit vanwege een weekje weg. Dus nu naar 's Gravenzande
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dan gaan ze heel hard lachen denk ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gewoon communiceren dat als scholen niet open gaan dat ze ook niet betaalt krijgen.![]()
Maar dat gebeurt sowieso wel in de wereld ergens. Ijdele hoop dat de vaccinatiegraad in Nederland ons daarvoor behoedt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als hele clusters niet gevaccineerd zijn blijft de kans op mutaties die resistent zijn tegen 't vaccin ook groter en dan kan wellicht iedereen straks weer overnieuw beginnen met deze shitshow![]()
Heb je die cijfers gezien? Het argument is dat er dan een grotere kans op borstkanker is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:14 schreef RipCity het volgende:
Lekker man na 1.5 jaar
Bij niet gebruik: 143.000 op 1.000.000.
Bij vrouwen die een jaar lang elke dag 10x handgel met ethanol gebruiken: 143.006 op 1.000.000
Bij werknemers die een jaar lang elke werkdag 25x handgel met ethanol gebruiken: 143.015 op 1.000.000
Er is maar heel weinig wat ik nog serieus neem aan dit artikel![]()
![]()
Ook wel interessant dat sommige scholen zeggen dat ze nog maar 1 lesweek hebben, dan denk ik hoe dan? De vakanties beginnen officieel pas 10 juli.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef THEFXR het volgende:
Deel middelbare scholen weigert maandag volledig open te gaan
Zo'n 7 procent van de middelbare scholen legt de verplichting van het kabinet om uiterlijk maandag weer volledig open te gaan naast zich neer. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS onder 600 schoolgemeenschappen in het voortgezet onderwijs, waarop 181 scholen hebben gereageerd.
Van die 7 procent zet een deel het huidige lesrooster door; een ander deel schroeft het aantal fysieke lessen wel op, maar gaat niet helemaal terug naar de oude situatie. Enkele scholen twijfelen nog over wat ze gaan doen.
Een school uit Bussum gaf als reden dat pas 10 procent van de medewerkers is gevaccineerd. Daarnaast heeft de school voor de zomervakantie nog maar zeven tot negen volledige lesdagen. Een school uit Alkmaar zegt dat ze vanwege gezondheidsrisico's van hun personeel nog niet 100 procent open kunnen gaan.
Zo'n 9 op de 10 scholen zijn al volledig open, of zullen maandag opengaan, als is dat vaak met gemengde gevoelens omdat ze zich morgen maken over de veiligheid van het personeel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wellicht 1 officiële lesweek. Daarna toetsweken en afsluitende activiteiten?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook wel interessant dat sommige scholen zeggen dat ze nog maar 1 lesweek hebben, dan denk ik hoe dan? De vakanties beginnen officieel pas 10 juli.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vermoed dat ze daarmee examenklassen bedoelen? Tweede tijdvak is 14-25 juni en het extra 3e tijdvak van 6-9 juli maar dat zijn alleen herkansingen. Dan heb je effectief alleen komende week nog les.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook wel interessant dat sommige scholen zeggen dat ze nog maar 1 lesweek hebben, dan denk ik hoe dan? De vakanties beginnen officieel pas 10 juli.![]()
De middelbare school van mijn dochter heeft inderdaad al volgende week de laatste normale lesweekquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook wel interessant dat sommige scholen zeggen dat ze nog maar 1 lesweek hebben, dan denk ik hoe dan? De vakanties beginnen officieel pas 10 juli.. Daarna zijn er toetsweken, profielwerkstukdagen, sportdagen en een klasse-activiteit (en veel vrije dagen tussendoor
)
![]()
Zal Hugo wel achter zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:14 schreef RipCity het volgende:
Lekker man na 1.5 jaar![]()
- eerst werkte het jaartal nog niet (1983)
- toen gaf DigiD een error
- toen kreeg ik Naarden als eerste optie terwijl ik tegen het centrum van Amsterdam woon
- toen werd ik plotseling uitgelogd
- toen moest ik een aantal keer mijn postcode opnieuw invoeren...
maar nu mag ik over precies een week al de eerste prik halen op het NDSM-plein in Amsterdam Noord en zaterdagmiddag 17 juli de tweedeHugo
![]()
![]()
Mijn god. in mijn tijd gingen de lessen door tot +/- 1 week voor de vakantie, dan toetsweek, dan boeken inleveren, paar dagen later je rapport, hooguit nog een sportdag/eindfeest maar dat was het wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
De middelbare school van mijn dochter heeft inderdaad al volgende week de laatste normale lesweek. Daarna zijn er toetsweken, profielwerkstukdagen, sportdagen en een klasse-activiteit (en veel vrije dagen tussendoor
)
Ohja, en herkansingen die waren er wel maar waren pas nadat de rest al vakantie had.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is nog 5 weken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook wel interessant dat sommige scholen zeggen dat ze nog maar 1 lesweek hebben, dan denk ik hoe dan? De vakanties beginnen officieel pas 10 juli.
Week les, week toetsen, week wachten op je cijfer en leuke dingen doen. Herkansingen. Overgangsvergadering, boeken inleveren. Klaar.zie email 27 oktober![]()
7% is trouwens best veel. Ik had gedacht dat het enkele geïsoleerde gevallen zouden zijn…zie email 27 oktober![]()
Dat die scholen nu nog opeens halsoverkop massaal open moeten snap ik ook echt niet. Maar goed.... ik heb geen kids dus het zal me allemaal welquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is nog 5 weken.
Week les, week toetsen, week wachten op je cijfer en leuke dingen doen. Herkansingen. Overgangsvergadering, boeken inleveren. Klaar.![]()
![]()
En wat is het probleem van dat 7% van de middelbare scholen geen volledig onderwijs gaat geven vanaf aanstaande maandag?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:35 schreef trein2000 het volgende:
7% is trouwens best veel. Ik had gedacht dat het enkele geïsoleerde gevallen zouden zijn…Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: