abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199743325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:51 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Iemand die niet bereid is de kiezer te vertegenwoordigen zou berhaupt niet in het bestuur van een politieke partij moeten gaan zitten.

Als volksvertegenwoordiger moet je het nu eenmaal opnemen voor het volk en niet alleen maar voor jezelf/je eigen problemen.
Je leest dus niet wat ik zeg. Ik kan nog zo mijn best doen als ik een dorpscentrum zou bekijken, ik ga nooit alle problemen van rolstoelgebruikers kunnen tackelen. Gewoon omdat ik niet in een rolstoel zit. Zo zit het ook hier. Dat is wel gebleken, anders zou in Nederland institutioneel racisme niet zo'n groot probleem zijn geworden. Ondanks dat de volksvertegenwoordigers grotendeels echt wel hun best doen om het te voorkomen.

En verder willen ze ook een divers bestuur. Blanke mannen zijn gewoon welkom. Alleen een bestuur met alleen blanke mannen, gaat gewoon problemen over het hoofd zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199748286
In de hoofden van woke-rechtse users is de oplossing voor racisme en discriminatie blijkbaar gewoon dat je het er niet meer over hebt. Dan gaat het vanzelf weg ofzo. Ja inderdaad als je gewoon wegkijkt is niks een probleem.

Blijkbaar is het benoemen dat er rassen zijn al racistisch, als je het immers hebt over blanken of zwarten of aziaten maak je onderscheid>racisme. De ander dan beschuldigen van het veranderen van taal terwijl diegene de van Dale definitie aanhoudt en jij een zelf verzonnen definitie is dan natuurlijk vrij ironisch.

Als je bijvoorbeeld over zo'n racistisch onderzoek als dit leest. Naar aanleiding van onderzoek naar sollicitatiebrieven. https://www.ad.nl/werk/no(...)elijks-uit~a7567cc9/
quote:
Conclusie: de kans dat een sollicitant met Nederlandse achtergrond wordt benaderd is 30 procent groter dan die voor kandidaten met een migratieachtergrond. Specifieker: kandidaten met een westerse migratieachtergrond hebben 20 procent minder kans te worden uitgenodigd dan autochtone sollicitanten. Mensen met een niet-westerse migratieachtergrond leggen het helemaal af. Die groep heeft 40 procent minder kans een reactie te krijgen. Vooral sollicitanten met een Turkse, Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond worden gediscrimineerd, zo blijkt.
Maar ook die hele act dat er zogenaamd altijd de beste persoon wordt gekozen blijkt fictie.
quote:
,In wetenschappelijke literatuur wordt vaak geopperd dat wanneer er bijvoorbeeld meer informatie over productiviteit op een cv staat, een werkgever minder snel zal discrimineren omdat je dan weet wat een kandidaat kan”, legt hij uit. ,,Maar dat blijkt niet zo te zijn. Extra informatie over de ervaring en productiviteit van een werknemer, maakte in dit geval niets uit.” Met andere woorden: uit onderzoek blijkt dus dat etniciteit echt de boventoon voert.
Ik snap dit soort feiten moet je niet willen in een discussie die je wil voeren puur op emotie.

Als ik de woke-rechtse users moet geloven hadden feministen ook net zo goed enkel mannen als spreekbuis kunnen gebruiken. Werkt even goed :')

Kijk voor mij is discriminatie en racisme niet zo'n probleem. Als blanke (niet snowflake)heteroman ervaar ik het niet. Maar omdat ik vind dat iedereen gelijk is en dat kleur weinig over de persoon ben hoef ik het voordeel helemaal niet dat ik 40% minder sollicitaties nodig heb om uitgenodigd te worden. Ik begrijp dat er een hoop blanke mannen zijn die geen vertrouwen in hun kunnen hebben en dus de voorkeurspositie die ze krijgen bij geboorte niet kwijt willen. Ik begrijp alleen niet dat diezelfde lui allemaal lulverhalen ophangen over kijken naar de persoon niet naar de identiteit. Dat gebeurt nu juist niet, als je echt achter zon standpunt staat kom dan met oplossingen voor het probleem in plaats van calimero'en en mensen meningen in de schoenen schuiven.
Als je wilt stellen dat discriminatie universeel slecht is moet je denk ik ook tegen elke vorm van selectie bij sollicitatie zijn. De enige oplossing in dat geval lijkt me gewoon altijd loten :')
pi_199750086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In de hoofden van woke-rechtse users is de oplossing voor racisme en discriminatie blijkbaar gewoon dat je het er niet meer over hebt. Dan gaat het vanzelf weg ofzo. Ja inderdaad als je gewoon wegkijkt is niks een probleem.
De discussie ging helemaal niet over of er wel of geen problemen zijn met racisme en discriminatie in Nederland, dus waarom je erover begint is mij een raadsel.

quote:
Blijkbaar is het benoemen dat er rassen zijn al racistisch, als je het immers hebt over blanken of zwarten of aziaten maak je onderscheid>racisme.
Benoemen niet. Het deels als vacature-criteria hebben wel. De sollicitatie-procedure verlengen omdat teveel mensen met de verkeerde kleur zich hebben aangemeld en te weinig mensen met de gewenste huidskleur ook.

quote:
De ander dan beschuldigen van het veranderen van taal terwijl diegene de van Dale definitie aanhoudt en jij een zelf verzonnen definitie is dan natuurlijk vrij ironisch.
Je liet zelf de tweede definitie weg uit je post en dat is nou net de definitie waar Bij1 zich schuldig aan maakt, en niet die eerste definitie waarvan iedereen wel snapt dat Bij1 zich daar niet schuldig aan maakt. Dat was gewoon erg flauw.

Ik verzin overigens geen definitie zelf. Er zijn er gewoonweg heel veel van waaronder de meest rechttoe rechtaan definitie die ik aanhoud.

quote:
Als je bijvoorbeeld over zo'n racistisch onderzoek als dit leest. Naar aanleiding van onderzoek naar sollicitatiebrieven. https://www.ad.nl/werk/no(...)elijks-uit~a7567cc9/
[..]

Maar ook die hele act dat er zogenaamd altijd de beste persoon wordt gekozen blijkt fictie.
[..]

Ik snap dit soort feiten moet je niet willen in een discussie die je wil voeren puur op emotie.
Zie eerste reactie.

quote:
Als ik de woke-rechtse users moet geloven hadden feministen ook net zo goed enkel mannen als spreekbuis kunnen gebruiken. Werkt even goed :')

Kijk voor mij is discriminatie en racisme niet zo'n probleem. Als blanke (niet snowflake)heteroman ervaar ik het niet. Maar omdat ik vind dat iedereen gelijk is en dat kleur weinig over de persoon ben hoef ik het voordeel helemaal niet dat ik 40% minder sollicitaties nodig heb om uitgenodigd te worden. Ik begrijp dat er een hoop blanke mannen zijn die geen vertrouwen in hun kunnen hebben en dus de voorkeurspositie die ze krijgen bij geboorte niet kwijt willen. Ik begrijp alleen niet dat diezelfde lui allemaal lulverhalen ophangen over kijken naar de persoon niet naar de identiteit. Dat gebeurt nu juist niet, als je echt achter zon standpunt staat kom dan met oplossingen voor het probleem in plaats van calimero'en en mensen meningen in de schoenen schuiven.
Als je wilt stellen dat discriminatie universeel slecht is moet je denk ik ook tegen elke vorm van selectie bij sollicitatie zijn. De enige oplossing in dat geval lijkt me gewoon altijd loten :')
Zoals ik al eerder zei; er valt zeker wat te zeggen voor bepaalde vormen van discriminatie maar het is en blijft een vorm van discriminatie en zolang woke-links blijft doen alsof sommige van hun ideen geen discriminatie zijn zal woke-rechts die blinde vlek blijven benoemen. Discriminatie blijft glad ijs waarbij de grens tussen acceptabel en onacceptabel flinterdun is. De ene vorm van onacceptabele discriminatie inwisselen voor een andere vorm van onacceptabele discriminatie is niet de oplossing dus daar moeten we voor waken. Wat Bij1 hier doet is klein bier maar als zij acceptabele discriminatie uberhaupt niet zien als een vorm van discriminatie dan ligt het overschrijden van de grens naar onacceptabel al gauw op de loer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 10:26:27 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199752394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

De dag dat links toe gaat geven dat ze voorstander zijn van bepaalde vormen van discriminatie en racisme kan de vlag uit want dan kunnen we eindelijk verder in het debat en niet hierover blijven bekvechten telkens.
Dit is gewoon verzonnen. Links is een voorstander van gelijke rechten en kansen en in een land waar systemisch racisme is zoals de premier van Nederland, een rechtse politicus stelt, is er geen sprake van gelijke rechten en kansen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 10:30:36 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199752430
Alweer blijkt dat sommigen zich niet kunnen beperken tot een inhoudelijke discussie over BIJ1, ik zal het nu nog even herhalen, off topic posts gaan weg hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 11:34:53 #31
459297 crew  DarkwingDuck
pi_199753226
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is gewoon verzonnen. Links is een voorstander van gelijke rechten en kansen en in een land waar systemisch racisme is zoals de premier van Nederland, een rechtse politicus stelt, is er geen sprake van gelijke rechten en kansen.
Dat bestrijd je niet door er nog meer racisme tegenaan te gooien zoals BIJ1 doet lijkt mij.
pi_199753276
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vraag me bij BIJ1 eigenlijk ook wel af waar die (al dan niet voormalige) Baudetfans zo bang voor zijn.
En waarom zou je proberen racisme en discriminatie uit eigen hoek proberen 'goed te praten' door heel gezocht naar anderen te wijzen?
pi_199753294
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat bestrijd je niet door er nog meer racisme tegenaan te gooien zoals BIJ1 doet lijkt mij.
Zolang dat door figuren die zelf niet vies zijn van wat racisme steeds weer als bliksemafleider wordt gebruikt, weet je dat BIJ1, al dan niet per ongeluk, een punt heeft...
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 11:43:26 #34
pi_199753355
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zolang dat door figuren die zelf niet vies zijn van wat racisme steeds weer als bliksemafleider wordt gebruikt, weet je dat BIJ1, al dan niet per ongeluk, een punt heeft...
Er is sprake van institutioneel racisme geweest bij bijvoorbeeld de Belastingdienst en misschien wel op andere plekken. Dat is al lang en breed door vrijwel de gehele volksvertegenwoordiging erkend. Er is zelfs een kabinet om gevallen.

Dus als BIJ1 stelt dat er racisme is in Nederland, dan is dat een waarheid als een koe, een open deur die nogmaals wordt ingetrapt. Racisme ga je echter niet bestrijden met nog meer racisme. Het zal enkel de neerwaartse spiraal versterken en geen oplossingen bieden. Racisme met nog meer racisme bestrijden zal het racisme enkel doen toenemen in een steeds versnellend tempo.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 11:45:14 #35
pi_199753381
- Kappen met op de man spelen. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Tijger_m op 05-06-2021 13:52:55 ]
pi_199753411
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er is sprake van institutioneel racisme geweest bij bijvoorbeeld de Belastingdienst en misschien wel op andere plekken. Dat is al lang en breed door vrijwel de gehele volksvertegenwoordiging erkend. Er is zelfs een kabinet om gevallen.

Dus als BIJ1 stelt dat er racisme is in Nederland, dan is dat een waarheid als een koe, een open deur die nogmaals wordt ingetrapt. Racisme ga je echter niet bestrijden met nog meer racisme. Het zal enkel de neerwaartse spiraal versterken en geen oplossingen bieden. Racisme met nog meer racisme bestrijden zal het racisme enkel doen toenemen in een steeds versnellend tempo.
Dat jij iets als racisme ziet (zonder degelijke onderbouwing) en dat heel vaak en heel verontwaardigd roept om het gesprek af te leiden zegt inderdaad eigenlijk wel genoeg.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 11:50:16 #37
pi_199753440
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat jij iets als racisme ziet (zonder degelijke onderbouwing) en dat heel vaak en heel verontwaardigd roept om het gesprek af te leiden zegt inderdaad eigenlijk wel genoeg.
Je hebt dus geen inhoudelijk weerwoord. Ook prima.
Het racisme van BIJ1 is reeds herhaaldelijk door een scale aan users aangetoond door middel van oa een Instagram bericht van BIJ1 zelf. Kijk er gerust van weg als het je niet bevalt.
pi_199753446
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wie in dit deel of in het vorige deel praat discriminatie uit eigen hoek (ongeacht welke hoek) goed? Enkel Lord_Ronddraai en later Hanca voor zover ik zie. De rest wijst racisme radicaal af ongeacht de politieke kleur die erachter schuil gaat.
Ronald Koeman bijvoorbeeld heeft de door en door racistische partij FvD en haar leider vrij lang fanatiek verdedigd en dat racisme geprobeerd te ontkennen of goed te praten. Dat zulke figuren hier dan over de zeik gaan om iets wat, op z'n best, bijzonder gezocht is best veelzeggend.

En zelf vond je de samenwerking van CDA en VVD met een al jarenlang racistische partij in Brabant ook helemaal prima.
pi_199753459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De discussie ging helemaal niet over of er wel of geen problemen zijn met racisme en discriminatie in Nederland, dus waarom je erover begint is mij een raadsel.
Daar gaat de discussie wel om. Uit het vorige topic.
quote:
het hele idee dat er op structurele basis mensen met een donkere huidskleur, vrouwen of LGBT'ers overal buiten de deur worden gehouden, terwijl blanke, heteroseksuele mannen probleemloos binnenlopen is gewoon nonsens.
Heb je dat gemist, of ben je het er niet mee eens dat dit racisme en discriminatie extreem bagataliseert?

Als ik de woke rechtse users hier goed begrijp, is volgens hen het gebruik al elkaar te behandelen zonder enige discriminatie of racisme. Het enige racisme komt eigenlijk van partijen als dit die racisme aankaarten. Want door erover te praten en het aan te kaarten ben je racistisch bezig immers je hebt het over onderscheid tusssen de rassen, bijvoorbeeld als je zegt dat zwarten vaker te maken hebben met racisme is dat racisme want je maakt immers onderscheid op die manier.

Als je graag wil dat iemand die jouw huidskleur heeft je vertegenwoordigt is dit blijkbaar racistisch immers je maakt kleur volgens woke-rechts dan belangrijk. Dat hoef je mij in elk geval niet in de schoenen te schuiven want ik heb niet op een blanke man van de bij1 lijst gestemd om mij te vertegenwoordigen.

quote:
Benoemen niet. Het deels als vacature-criteria hebben wel. De sollicitatie-procedure verlengen omdat teveel mensen met de verkeerde kleur zich hebben aangemeld en te weinig mensen met de gewenste huidskleur ook.
Nee hoor juist het tegenovergestelde, als je aanneemt dat alle rassen gelijk zijn is er geen reden om enkel witten aan te nemen als politieke partij. Het gaat hier ook niet om de huidskleur zoals je suggerteert want als je het bericht leest hebben al blanke en zwarte mensen zich aangemeld. Blijkbaar is Bij1 nog niet tevreden met de sollictanten en verlengt de deadline. Ik snap niet waarom zogenaamd rechtse users zich bemoeien met het wervingsbeleid van Bij1 alsof ze niet zelf mogen bepalen wie ze gesichkt vinden. Zeg je bij jouw partij ook als ze geen geschikte kandidaten konden vinden voor een functie dat ze het dan maar met ongeschikte kandidaten moeten doen?

quote:
Je liet zelf de tweede definitie weg uit je post en dat is nou net de definitie waar Bij1 zich schuldig aan maakt, en niet die eerste definitie waarvan iedereen wel snapt dat Bij1 zich daar niet schuldig aan maakt. Dat was gewoon erg flauw.
Aan beide maken ze zich niet schuldig en users doen absoluut alsof BIj1 zich schuldig maakt aan de eerste definitie.
quote:
"Niet representatief genoeg" is namelijk voor BIJ1 gelijk aan "niet genoeg mensen met donkere huidskleur" of "teveel mensen met blanke huidskleur"
Daar wordt toch echt gedaan alsof BIj1 zou vinden dat zwarten beter zijn of blanken minder.

quote:
Ik verzin overigens geen definitie zelf. Er zijn er gewoonweg heel veel van waaronder de meest rechttoe rechtaan definitie die ik aanhoud.
Maar er is dus geen verschillende behandeling, Bij1 geeft iedereen een kans. Dit in contrast met andere Nederlandse partijen die discrimineren op basis van huidskleur, als ze het niet bewust doen dan zeker onderbewust.

quote:
Zoals ik al eerder zei; er valt zeker wat te zeggen voor bepaalde vormen van discriminatie maar het is en blijft een vorm van discriminatie en zolang woke-links blijft doen alsof sommige van hun ideen geen discriminatie zijn zal woke-rechts die blinde vlek blijven benoemen. Discriminatie blijft glad ijs waarbij de grens tussen acceptabel en onacceptabel flinterdun is. De ene vorm van onacceptabele discriminatie inwisselen voor een andere vorm van onacceptabele discriminatie is niet de oplossing dus daar moeten we voor waken. Wat Bij1 hier doet is klein bier maar als zij acceptabele discriminatie uberhaupt niet zien als een vorm van discriminatie dan ligt het overschrijden van de grens naar onacceptabel al gauw op de loer.
We kunnen best een discussie hebben over wat ik denk, ik ben prima bereid dingen te verduidelijken of een mening aan te passen omdat iemand op basis van argumenten of feiten mij tot andere conclusies dan nu laat komen. Maar een discussie is erg moeilijk als je zoals je hier doet en ook toen je binnenkwam in dit topic wel even poneert wat je tegenstanders moeten toegeven.

Ik ben het met je eens dat als je representatief wil zijn je moet uitkijken niet door te slaan. Het is allemaal niet zo zwart-wit in het leven ;) Je wil niet dat je geweldige kandidaten afwijst om zulke redenen of slechte aanneemt om zulke redenen. Maar als ik kijk wat Bij1 hier doet weten ze dat probleem mooi te omzeilen ze kunnen niet alle functies vullen zoals ze willen> deadline verlengen. Niet oh dan pakken we maar mensen met identiteiten die passen en fuck wat ze kunnen.
pi_199753460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je hebt dus geen inhoudelijk weerwoord. Ook prima.
Het racisme van BIJ1 is reeds herhaaldelijk door een scale aan users aangetoond door middel van oa een Instagram bericht van BIJ1 zelf. Kijk er gerust van weg als het je niet bevalt.
Geloof vooral wat je graag wilt geloven.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 11:52:23 #41
pi_199753472
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ronald Koeman bijvoorbeeld heeft de door en door racistische partij FvD en haar leider vrij lang fanatiek verdedigd en dat racisme geprobeerd te ontkennen of goed te praten. Dat zulke figuren hier dan over de zeik gaan om iets wat, op z'n best, bijzonder gezocht is best veelzeggend.
Ik heb hem in dit of het vorige deel niet over FvD horen praten. Verder kom ik hem eigenlijk nooit tegen. Dus dat zal ik dan maar van je aan moeten nemen. Kan jij je vinden in de beschrijving van KareldeStoute @Ronald-Koeman?
pi_199753558
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Geloof vooral wat je graag wilt geloven.
Die gast denkt ook echt iets bewezen te hebben door 10 keer hetzelfde weerlegde argument te gebruiken. Dan nog met onzin komen als iedereen is tegen racisme behalve de echte racisten die minderheden graag vertegenwoordigt zien en diversiteit als een positief iets zien.

Ik moet zeggen dat ik van dat soort gelul over White Fragility en White Innocence altijd maar redelijk racistisch vond maar mensen als DWD en Dejann laten wel zien dat dit soort schrijvers in ieder geval een deel van de blanke oppositie tegen het aanpakken van racisme er perfect op hebben gezet.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 12:05:40 #43
pi_199753616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Die gast denkt ook echt iets bewezen te hebben door 10 keer hetzelfde weerlegde argument te gebruiken. Dan nog met onzin komen als iedereen is tegen racisme behalve de echte racisten die minderheden graag vertegenwoordigt zien en diversiteit als een positief iets zien.

Ik moet zeggen dat ik van dat soort gelul over White Fragility en White Innocence altijd maar redelijk racistisch vond maar mensen als DWD en Dejann laten wel zien dat dit soort schrijvers in ieder geval een deel van de blanke oppositie tegen het aanpakken van racisme er perfect op hebben gezet.
Je weet dat ik Indo ben. :')
Leuk hoor dat in kleuren en rassen denken van jou. Echt een prachtig teken van (anti-)racisme.... Wees er trots op.

En ja, die Instagram post van BIJ1 is een bewijsstuk wat voor zichzelf spreekt. Dat behoeft geen verdere uitleg.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:10:34 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199753659
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Leuk hoor dat in kleuren en rassen denken van jou. Echt een prachtig teken van (anti-)racisme.... Wees er trots op.

En ja, die Instagram post van BIJ1 is een bewijsstuk wat voor zichzelf spreekt. Dat behoeft geen verdere uitleg.
Die uitleg kun je namelijk niet geven. Je bent gierend natgegaan met je discriminatiegeroep.
pi_199753708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb geen idee welke huidskleur je hebt hoe kom je erbij. Doet niks af aan wat ik zeg, iedereen kan racistisch zijn ook indo's. Jouw idee van kleurenblindheid komt zeker overeen met wat beschreven wordt in White Fragility.

Je bewijsstuk stelt niks voor. Dat is je al zo vaak uitgelegd. Dat je daarover blijft liegen is vrij kansloos en doet je argumenten ook geen goed.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 12:21:32 #46
pi_199753774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik heb geen idee welke huidskleur je hebt hoe kom je erbij. Doet niks af aan wat ik zeg, iedereen kan racistisch zijn ook indo's. Jouw idee van kleurenblindheid komt zeker overeen met wat beschreven wordt in White Fragility.
Zo te horen een vrij racistisch stuk waar je uit put.
Wel fijn dat je erkend dat iedereen racistisch kan zijn. Dus ook de BIJ1 leden die dat Instagram bericht hebben gemaakt.
quote:
Je bewijsstuk stelt niks voor. Dat is je al zo vaak uitgelegd. Dat je daarover blijft liegen is vrij kansloos en doet je argumenten ook geen goed.
Het zegt meer genoeg voor degene die het willen zien. Wegkijkers zullen altijd een reden vinden om bewijslast niet te accepteren. Over kansloos gesproken, dat is natuurlijk het hele ontkennen van racisme in die Instagram bijdrage. Zelfs BIJ1 zelf paste de tekst aan en stond er klaarblijkelijk niet meer achter toen de kritiek losbarstte. Jij en nog geen handjevol anderen in deze topicreeks blijven schijnbaar wel achter de racistische tekst staan. Waarvan akte.

Deze hele pagina's lange herhaling van zetten was niet nodig geweest als jij, net zoals BIJ1 had toegegeven dat het niet zo handig/netjes geschreven was. En zolang je er van weg blijft kijken zal de herhaling van zetten blijven plaatsvinden. Want het is je schijnbaar nog niet duidelijk dat racisme gewoon zwaar ongewenst is ongeacht de politieke kleur.
pi_199754333
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik vond FvD in het begin een interessante beweging vanwege hun nadruk op democratisering, kritische blik op immigratie en SJW gedachtegoed, en de aantrekkelijke intellectuele aura die het had. Maar ik ben afgehaakt nadat Baudet mensen die de partij wilden democratiseren en landelijk wilden uitbouwen begon te royeren (najaar 2017 ongeveer) en het duidelijk werd dat het een Forum voor Thierry was. Sindsdien zijn FvD en Baudet nog verder afgegleden en geen schim meer van wat het had kunnen worden. De "i told you so" roepers hebben gelijk gekregen wat betreft Baudet. Niet wat betreft FvD want de intenties bij een deel van de aanhang was compleet anders dan de richting waar het op is gegaan.

Sinds die tijd heb ik me ook meer verdiept in linkse politiek en ben van centrum-rechts naar centrum opgeschoven. Met name Bernie Sanders bewonder ik heel erg. In Amerika neergezet als extreem links maar naar Nederlandse begrippen centrum of centrum-links. Een politicus met jarenlange track record en integriteit die zich vooral focust op de gezondheidszorg en achtergestelde mensen. Het zal dan ook niet verbazen dat ik bij de laatste verkiezingen op Omtzigt heb gestemd, een beetje het Nederlandse equivalent.

Ik ben niet over de zeik en vind goede representatie belangrijk. Alleen ik erken ook dat het een vorm van discriminatie is en dat we daar hl zorgvuldig mee om moeten gaan... en daar raakt woke-links juist van over de zeik en ben ik gelijk een racist :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Ronald-Koeman op 05-06-2021 13:28:28 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 13:51:33 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199754648
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 11:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Leg even uit hoe je dat dan wel bestrijd en de huidige inbalans verbetert?
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2021 @ 13:54:19 #49
pi_199754676
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg even uit hoe je dat dan wel bestrijd en de huidige inbalans verbetert?
Strengere wetgeving, hogere pakkans, potjes op TV en onderwijspakketten. Zomaar 4 willekeurige zaken die wel kunnen werken en niet voor meer racisme zorgen. Mogelijkheden genoeg.

Meer racisme gaat niet voor minder racisme zorgen. Daar ben je het dan mee eens neem ik aan?
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 13:56:23 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199754698
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Strengere wetgeving, hogere pakkans, potjes op TV en onderwijspakketten. Zomaar 4 willekeurige zaken die wel kunnen werken en niet voor meer racisme zorgen. Mogelijkheden genoeg.
Daarmee doe je totaal niets aan de onbalans, dan behou je de status quo. Dat is gewoon uitvoering van huidige wetgeving, maar beantwoord nu eens de vraag hoe je effectief een inbalans gaat aanpakken, je mag blijkbaar niet zeggen dat je meer diversiteit wil in je partij zonder een racist te zijn volgens jou.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')