Yeah. Die gaat mee maandagquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef amaranta het volgende:
Je kan je vaccin nu ook in het gele boekje laten registreren.
Sorry zag niet dat ik de laatste volgooide!quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:45 schreef MaJo het volgende:
Ik was nooit bang voor de vaccinatie maar mijn weerstand is de laatste weken zo naar de knoppen dat ik nu een beetje bang ben dat ik ook daar flink ziek van ga wordenin de laatste 2 maanden ben ik al 3 keer flink verkouden geweest, buikgriep gehad, deze week weer super last van mijn darmen en knallende koppijn. Ik hoop echt dat ik me snel beter voel want ik word er echt een beetje wanhopig van
Ik woon in Gouda en daar zijn ze het hele jaar... maar nu zitten er zeker 20 platgeslagen muggen op de muur achter ons bedquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even over heel ander prikken: mijn 2-jarige met super lieve schattige handjes is vannacht genadeloos te grazen genomen door eenmug
Dikke bulten, niet normaal meer
Die rotbeesten zijn er dus ook weer
Dat ligt heel erg aan het kind en de dynamiek. Met de oudste is het inmiddels allemaal wel prima, die vermaken zich buiten of in eigen kamer, met de jongste is het soms echt intensief en soms ook heel gemoedelijk. Ik vind het bijzonder hoe dat werkt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:15 schreef LeSage het volgende:
Poh, zijn jullie kinderen ook zo intens als er vriendjes komen spelen? Ik ben daarna altijd helemaal opgebrand![]()
Oh geen probleem, kleine moeite om een nieuwe te openenquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry zag niet dat ik de laatste volgooide!
Ik heb alleen een beetje zere arm, vorige keer had ik dat niet maar deze vrouw prikte een beetje gek hoog. Volgens mij was ze al 80 ofzowel gaaf om te zien wat er allemaal gedaan wordt om de vaccaonatiecampagme voor elkaar te krijgen!
Heb maar heel weinig gehoord dat mensen ziek worden na Pfizer Majo.
Ja ik ben het wel flink zat inmiddelsquote:Op donderdag 3 juni 2021 19:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg aan het kind en de dynamiek. Met de oudste is het inmiddels allemaal wel prima, die vermaken zich buiten of in eigen kamer, met de jongste is het soms echt intensief en soms ook heel gemoedelijk. Ik vind het bijzonder hoe dat werkt.
Laatst vroeg de juf ook met wie de jongste naar groep 3 zou kunnen. Optie was 2 jongens, waar hij heel goed mee bevriend is, maar ook altijd heel druk, of met zijn beste vriendinnetje waar hij altijd rustig mee speelt. Maar dan gaat hij als enige jongen uit zijn eigen klas naar groep 3 (andere jongens uit de andere 2 kleuterklassen). We hebben toch maar voor de laatste optie gekozen. Lijkt me beter voor zijn concentratie in de klas.
@:MaJo, mijn weerstand was het eerste jaar na de geboorte van mijn oudste ook echt bagger. Zo vervelend. Begrijpelijk dat je dan ook wel opziet tegen vaccinatie.
Ik zat aan je te denken maar het was tien uur 's avonds en ik zat met een krijsende aap dus dat was niet het moment. Maar zal het volgende keer zeker laten weten!quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Speeldates volledig afhankelijk van de gemoedstoestand van B en het betreffende kind. Ik ben op vrijdag vrij en hij neemt 9 van de 10x iemand mee naar huis. Bijna altijd meisjes en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. 1 vriendje komt gelukkig niet meer zo vaak. Die mag thuis non-stop gamen en kan zich zonder scherm niet vermaken. Wij zijn niet bepaald heilig wat schermpjes betreft maar uren gamen, uhm nee. Sowieso niet tijdens een play date.
Majo, dm volgende x even als je door ons dorp gaat. Er staat overigens om het hoekje een huis te koop sinds gisteren.
Die prijsquote:Op donderdag 3 juni 2021 21:00 schreef exode het volgende:
Majo: https://www.funda.nl/koop(...)95-driehoekslaan-10/
Ik schrik van de prijs....en je moet wel wat doen zo te zien, maar eej loopafstand vanaf ons.
Oh ik lees de tekst van de makelaar, je moet hem kopen Majo. Ludieke keuken, hip wastafelmeubel en je kan 's ochtends op blote voeten in je achtertuin lopen.
Ik kan er ook niet aan wennenquote:Op donderdag 3 juni 2021 21:49 schreef LeSage het volgende:
Ik weet dat dit ‘normaal’ is (zeker in jullie regio), maar ik schrik me toch weer kapot van die prijzen inderdaad.
Voor een half miljoen kan je ook bij óns om de hoek wonen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die prijsEn daar gaat nog opgeboden worden dus het wordt minimaal richting de half miljoen. Dit is dus de reden dat we even gestopt zijn met zoeken
Sjezus, vrijstaand ook... voor dat bedrag.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Voor een half miljoen kan je ook bij óns om de hoek wonen.![]()
https://www.funda.nl/koop/kapelle/huis-87587878-klaproos-82/
Ja dat is wel een andere categorie.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wel gave woningen!quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:09 schreef Vicky het volgende:
Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)337-lange-dreef-273/
Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)333-lange-dreef-196/
Ongeveer bij mij om de hoek.
Het 1e huis is vergelijkbaar met wat wij hebben alleen hebben wij er nog een verdieping op. Dat huis is verkocht voor meer dan ¤ 415.000. Wij hebben ons huis gekocht voor ¤ 355.000.. als we het nu te koop zouden zetten gaan we over de ¤ 500.000
Het is toch vreselijkquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, vrijstaand ook... voor dat bedrag.
In Amersfoort in een leuke wijk heb je dit (voor meer dan het half miljoen): https://www.funda.nl/koop(...)dorresteinseweg-108/
Nagenoeg nieuwbouw vergelijkbaar (maar wel een stukje groter) in Voorthuizen: https://www.funda.nl/koop(...)8109-oldambtster-13/
Nou ja, het ligt er wel aan waar in Limburg.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat is wel een andere categorie.
We zijn onlangs huizen gaan bezichtigen in Limburg, daar heb je echt waar voor je geld. Maar zo ver van al mijn sociale contacten dus dat maakt het wel lastig
[..]
Wel gave woningen!
[..]
Het is toch vreselijk
Bij ons in de straat gaan de benedenwoningen nu ook voor rond de half miljoen. Dan heb je dus gewoon mensen boven je wonen voor die prijs, dat is toch absurd? Wel grote tuinen en dichtbij het centrum van Utrecht.
Ik heb toevallig de bouwprijzen nog van die nieuwbouw, en dan verbaast het me niet echt.. eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat is wel een andere categorie.
We zijn onlangs huizen gaan bezichtigen in Limburg, daar heb je echt waar voor je geld. Maar zo ver van al mijn sociale contacten dus dat maakt het wel lastig
[..]
Wel gave woningen!
[..]
Het is toch vreselijk
Bij ons in de straat gaan de benedenwoningen nu ook voor rond de half miljoen. Dan heb je dus gewoon mensen boven je wonen voor die prijs, dat is toch absurd? Wel grote tuinen en dichtbij het centrum van Utrecht.
Maar maar maar op loopafstand van ons huis. Dat alleen is het geld al waard.quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die prijsEn daar gaat nog opgeboden worden dus het wordt minimaal richting de half miljoen. Dit is dus de reden dat we even gestopt zijn met zoeken
Wij hebben gekeken in Meerlo en in Well. Prachtige woningen met een enorme lap grond. Wel rond de 7 ton (het idee was om met mijn ouders samen te wonen). Waren gewoon kleine kasteeltjes, niet normaalquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nou ja, het ligt er wel aan waar in Limburg.
Ik vraag me echt af waar mensen het geld vandaan halenquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Fazz het volgende:
Hier in het dorp stond ook een mooi huis te koop; 138 m2 op een perceel van 182 m2. Tussenwoning, van binnen erg mooi. De vraagprijs was 750.000. Binnen 2 weken verkochtIk ben zo blij dat ik niet meer hoef te verhuizen
Ik vind alles boven een half miljoen ook gewoon zo ontzettend veel klinkenquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb toevallig de bouwprijzen nog van die nieuwbouw, en dan verbaast het me niet echt.. eigenlijk.
En die in Amersfoort... tsja, je woont wel aan de goede kant van de stad, binnenstad en station op fietsafstand, oprit snelweg ongeveer 1 kilometer en je kunt naar het bos lopen.
Plus dat het kwalitatief hoogwaardige huizen zijn en dat huis zeker want ik weet dat dat geen projectbouw was.
Wat zit er dan in het speciale Exode pakket?quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:23 schreef exode het volgende:
[..]
Maar maar maar op loopafstand van ons huis. Dat alleen is het geld al waard.
En nu vraag ik me dus af wat ons huis zou doen....niet om te verkopen hoor. Nieuwsgierigheid.
Zeker! Maar je merkt ook dat steeds verder de regio in de prijzen ook stijgen, het is bijna overal gestoord.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:25 schreef vencodark het volgende:
Locatie maakt natuurlijk een gigantisch verschil.
Leuk om die voorbeelden zo te zien.
Dat is uiteindelijk de reden geweest om het niet te doen, ik vond het toch te ingrijpend.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:46 schreef Sjeen het volgende:
@:Majo Ik geloof graag dat je daar heel veel waar voor je geld krijgt wat betreft woningenMaar het is ook echt wel min of meer het einde van de wereld.
Ja daar hebben we naar gekekenquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:02 schreef Leandra het volgende:
Maar als jullie huidige woning 400K is en je hebt het voor 163 gekocht dan zal de hypotheek toch ook niet (veel) meer dan 163K zijn?
Dan heb je ruim 200K overwaarde, voor een woning van 500K heb je dan 300K hypotheek nodig, heb je al eens uitgerekend wat dat met de huidige lage rente aan maandlast betekent?
Je kunt je bij deze rentestanden niet vastklampen aan de prijzen an sich je zult vooral naar de hypotheeklasten moeten kijken.
Dezelfde hypotheek houden of dezelfde hypotheeklast houden?quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja daar hebben we naar gekekenWe hebben ook wat eigen geld dus het zou het mooiste zijn als we dezelfde hypotheek behouden. We willen ook niet al te hoge maandlasten omdat we graag reizen maken en liever daar geld aan uitgeven. Dan kom je dus rond de 4 ton max uit maar dat betekent in het huidige klimaat huizen van max 350.000 euro. En die vliegen er dus als warme broodjes uit...
Hypotheeklastquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dezelfde hypotheek houden of dezelfde hypotheeklast houden?
Dat zijn waarschijnlijk 2 totaal verschillende dingen als je nog voor 163K gekocht hebt.
Nee in dezelfde klasse dus, maar vanwege het opbieden moet je dus al een stuk lager zoeken. Het mooiste zou het zijn om iets te vinden van dezelfde waarde en dan met het eigen geld de maandlasten lager te maken. Dan woon je dus groter en gaan de maandlasten omlaagquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:11 schreef Leandra het volgende:
En ho wacht... je woont in een huis dat 400K doet en wilt dus in een lagere prijsklasse meer huis voor je geld hebben?
En dan ook nog dezelfde hypotheek houden waar nu waarschijnlijk een veel lagere maandlast aan vast zit?
Okay.
Dat kan inderdaad maar dat willen we dus nietquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:17 schreef Leandra het volgende:
Maar je huidige hypotheek zal een ander rentepercentage hebben, dus met dezelfde hypotheeklast kun je meer lenen.
Je moet dan dus duurder kunnen zoeken dan je eigen huis oplevert.
Nee we willen meer voor hetzelfde of een klein beetje erbovenop zodat de hypotheeklasten beduidend lager worden (met inbreng van eigen geld). We hebben nu een appartement vlakbij het centrum. Als we buiten de stad gaan wonen kunnen we voor hetzelfde geld een huis met tuin dat iets groter is. Onze eisen zijn niet eens zo heel extreem.quote:
Nee geen waardeoordeel gewoon een conclusie.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee we willen meer voor hetzelfde of een klein beetje erbovenop zodat de hypotheeklasten beduidend lager worden (met inbreng van eigen geld). We hebben nu een appartement vlakbij het centrum. Als we buiten de stad gaan wonen kunnen we voor hetzelfde geld een huis met tuin dat iets groter is. Onze eisen zijn niet eens zo heel extreem.
Maar ik heb het idee dat er een waardeoordeel in jouw stelling zit? Is onze denkwijze zo vreemd?
Die denkwijze snap ik ookquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee geen waardeoordeel gewoon een conclusie.
Maar het gaat dus wel om het gelijkhouden van het hypotheekbedrag en niet om de maandlast.
Ik denk dat dit het moment is om je overwaarde op een dure plek te gelde te maken voor een huis dat is zoals je wilt en waar je over 15 jaar nog wilt wonen.
Dat zou veel eerder mijn doel zijn dan een lagere maandlast creëeren.
Oh, absoluut.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die denkwijze snap ik ook
Je moet ook bedenken dat wij een eigen zaak hebben die zwaar getroffen is door Corona (culturele sector). Met dat in het achterhoofd gaan wij niks kopen op de top van ons kunnen, maar iets dat we ook kunnen betalen als wij beiden nog 70% van ons salaris krijgen. Met dat in het achterhoofd hebben wij ook ons huidige huis gekocht. We zitten liever aan de veilige kant dan dat we moeten stressen als er toch iets gebeurd en we het huis niet kunnen betalen. Dat lijkt me ook een belangrijke les uit de financiële crisis
Nah, mis nog wat tegels in de tuinquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)ewaayse-hogeweg-3-a/
Deze staat hier om de hoek en is onlangs verkocht. Voor dát bedrag.Met 250k overwaarde had ik het wel geweten, haha.
wat moet ik me bij een saillante locatie voorstellen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Deze staat hier om de hoek en is onlangs verkocht. Voor dát bedrag.Met 250k overwaarde had ik het wel geweten, haha.
Ik denk ook echt dat het wel goed gaat komen. Hij kent een paar andere jongens ook al vanuit de bso en toen hij startte in een groep 0. Maar A. zou het liefst met alle 3 naar de nieuwe klas gaan, met z'n vieren zijn ze ook echt een team. Dus het voelt sowieso gemeen om die keuze te moeten maken.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Phaidra, de jongste is ook alleen als jongen naar die groep 3 gegaan. Samen met 2 jongens uit een andere parallel klas. dat werden echt beste vriendjes. Ze hebben ze qua karakter goed gematchd. Dus het kan een prima keuze zijn!
Ik vind speeldates wel makkelijker worden nu ze ouder worden. Ik stuur ze gewoon naar de speeltuin als het me te gek word![]()
Maar het verschilt per kind/combi.
Eentje wilde eigenlijk alleen gamen, en verder zat hij op de bank donald ducks te lezen. Daar heb ik maar eens mee gepraat (na gesprek met moeder). Dat werkt ook weer goed. Maar dat wordt een echt pre-puber. Dat heeft even andere aanpak nodig
Bij mij zat het 'm vooral in ondergewicht (en heel erg slaapgebrek, maar daar doe je zo weinig aan...). Ik ben toen naar een diëtist gegaan die tips heeft gegeven om extra calorieën binnen te krijgen zonder gelijk echt veel extra te moeten eten (altijd roomboter smeren, dubbel beleg op brood, dat soort dingen). Toen ik een paar kg aangekomen was, ging het met mijn weerstand ook beter. Mijn darmen en maag zijn ook gewoon gevoelig. Ik heb toen een goede pro-biotica gekocht en dat hielp ook wel. En verder helaas uitzittenquote:Op donderdag 3 juni 2021 20:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik ben het wel flink zat inmiddelsIk slik al extra vitaminen voor een betere weerstand en ijzertabletten maar het ziet er naar uit dat ik het even uit moet zitten. Heb jij nog tips?
Die tuinquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zes ton is toch ook niet achterlijk veel geld voor een vrijstaand huis met een flinke tuin van 850 kuub?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:09 schreef mefke79 het volgende:
Er gaan hier, zo net naast Eindhoven, huizen weg voor prijzen waar ik regelmatig van achteroversla. Ja, ik snap, lage rente etc maar pff. Er kwamen hier kavels te koop. We hebben het goed doorgerekend, architect en alles erbij gehad, maar we zouden gewoon nooit kunnen bouwen wat we willen bouwen (huis even groot als nu, zo'n 850 m3) maar dan vrijstaand. Zelfs met overwaarde etc, niet te doen. Maar alle kavels zijn wel in optie na loting en er waren twee keer zoveel belangstellenden als kavels. Met de huidige bouwprijzen kun je er als gewone particulier (dus niet de ultieme we doen alles zelf want we zijn bouwvakker of we hebben een bouwbedrijf) geen huis bouwen onder de zes ton. Zes ton. Ik heb het niet liggen zeg maar.
Dus. Wij blijven maar zitten en ergeren ons regelmatig aan de buren, lossen braaf extra af en grijpen onze kans wel over een tijdje. Ooit gaan de prijzen vast weer zakken.
Nuh, helemaal niet. Maar dat is dus niet te doen. Je betaalt al snel een ton of 2 meer. Voor 450 grond en een huis van zeg 12 bij 8, een laag recht, dan kap en een garage met plat dak, kom je denk ik met zes ton nog niet weg. Dat bedoel ik dus, wij gaan er niet op vooruit als we zouden bouwen daar. En diegenen die er wel gaan bouwen bouwen waarschijnlijk kleinere huizen voor meer geld dan onze grote tweekapper. Het verschil zit hem deels in het feit dat wij twee lagen recht hebben en dat mag daar niet. Dan moet je automatisch al meer grond kopen om dezelfde inhoud huis te hebben.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Zes ton is toch ook niet achterlijk veel geld voor een vrijstaand huis met een flinke tuin van 850 kuub?
Zo grappig, ik heb daar in mijn eerste studiejaar 2 weken aan de opgravingen daar gewerkt. Enorme vertragingen in de bouw door alle vondstenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Grappig hoe anders iedereen naar die dingen kijkt. Ik klik op die link, zie een stenen rijtjeskubus, voel een rilling opkomen en klik weer wegquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:01 schreef Phaidra het volgende:
Als ik rond de 5 ton zoek bij mij in de buurt, is dit toch wel het pareltje. Mooi onderhouden huis, speelse indeling en aan de recreatieplas.
https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-41319567-vinkenburg-144/
Het enige huis dat wat mij betreft echt de 5 ton waard is. De rest is overrated appartementen die nog gebouwd moeten worden aan de overkant van het station, kluswoning bij het centrum of normale eensgezinswoning in een mindere wijk.
En ik zag - heel ergens anders - deze woning en dit is toch gaaf!![]()
https://www.funda.nl/koop/ijsselmuiden/huis-41339374-baan-96/
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Grappig hoe anders iedereen naar die dingen kijkt. Ik klik op die link, zie een stenen rijtjeskubus, voel een rilling opkomen en klik weer weg
Maar goed, het is ook wel met een reden dat mijn huidige woning 10 jaar te koop heeft gestaan voordat er 2 gekken waren die daar hun beleggingen in durfden te steken
Oi, daar schrik ik zelfs van terugquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]Nee ja, de buitenkant is niet echt aantrekkelijk. Helemaal eens. Maar een jaren '30 woning ga je hier alleen in het centrum vinden en op dit moment echt niet voor 5 ton
. Qua locatie en staat is deze woning wel echt het hoogst haalbare voor 5 ton (objectief gezien).
Kijk, deze moet je hebben als je een klushuis wil met echt grote potentie. Als wij handig waren, zou ik het wel overwegen. Wel in het buitengebied, maar niet totaal afgesneden van de beschaving.
https://www.funda.nl/koop(...)westkanaalweg-122-b/
Nette badkamer zegt die makelaar ook gewoon.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]Nee ja, de buitenkant is niet echt aantrekkelijk. Helemaal eens. Maar een jaren '30 woning ga je hier alleen in het centrum vinden en op dit moment echt niet voor 5 ton
. Qua locatie en staat is deze woning wel echt het hoogst haalbare voor 5 ton (objectief gezien).
Kijk, deze moet je hebben als je een klushuis wil met echt grote potentie. Als wij handig waren, zou ik het wel overwegen. Wel in het buitengebied, maar niet totaal afgesneden van de beschaving.
https://www.funda.nl/koop(...)westkanaalweg-122-b/
De buitenkant van ons huis is ook best wel lelijk helaas, maar verder had het alles wat we zochten plus als bonus een grote tuin. Dus nu negeer ik gewoon dat de buitenkant lelijk is, want vanuit de woonkamer zie je daar toch niks van.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Oi, daar schrik ik zelfs van terug![]()
Het eerste huis is van binnen inderdaad wel leuk, jammer echt dat de buitenkant daar zo'n afbreuk aan doet!
Er zijn momenteel 2 badkamers en 2 keukens he! Een oude en een nieuwe. Ik denk dat een stel aan de verbouwing is begonnen maar toen uit elkaar ging of zoiets.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nette badkamer zegt die makelaar ook gewoon.
Ahhh check! *gaat nog eens kijken*quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er zijn momenteel 2 badkamers en 2 keukens he! Een oude en een nieuwe. Ik denk dat een stel aan de verbouwing is begonnen maar toen uit elkaar ging of zoiets.
Ahhh ik dacht dat die nette badkamer een impressie was van hoe de treurige badkamer kon worden. Maar nu snap ik hem weer.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er zijn momenteel 2 badkamers en 2 keukens he! Een oude en een nieuwe. Ik denk dat een stel aan de verbouwing is begonnen maar toen uit elkaar ging of zoiets.
Hier net zo. Maar de locatie is wel alles wat we wilden. Heel ruim opgezette wijk, véél groen, op loopafstand van het centrum, station op fietsafstand en we wonen aan een woonerf, dus autoluw. Mijn droom is wel zo'n soort boerderij die mefke plaatste, maar goed dat wordt 'm gewoon niet. Tenzij we nog eens de loterij winnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Vaiana het volgende:
[..]
De buitenkant van ons huis is ook best wel lelijk helaas, maar verder had het alles wat we zochten plus als bonus een grote tuin. Dus nu negeer ik gewoon dat de buitenkant lelijk is, want vanuit de woonkamer zie je daar toch niks van.![]()
De uitbouw heeft wel geholpen de achterkant minder lelijk te maken, dus dat scheelt voor wanneer je in de tuin zit.
Nee niet gezien, ik heb mijn oude zoekfilter er nog op zitten en die gaat maar tot 5 kilometer buiten Eindhoven. Oh ja en tot 650kquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind 5 ton voor een tussenwoning ook echt mijn geld niet waard. Maar ja, ik woon daar niet, dus dat is ook gewoon niet mijn referentie.
SQ had jij deze gezien? https://www.funda.nl/koop/mierlo/huis-41393582-broekstraat-71/
DIe mensen hebben dat in 2016 gekocht, hebben de laatste twee jaar verbouwd, al die tijd in een keet gewoond en nu is het binnen een week verkocht terwijl het niet af is. Ik wil niet weten hoeveel daar voor gegeven is, ik ken de geruchten en die zijn extreem, zelfs voor deze omgeving.
Wat zie je daar nu nog mee? Ik denk sowieso stukken minder dan een jaar of twee geleden..quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee niet gezien, ik heb mijn oude zoekfilter er nog op zitten en die gaat maar tot 5 kilometer buiten Eindhoven. Oh ja en tot 650k
Zou de relatie er op zijn stukgelopen?
Ik vind sowieso veel huizen van buiten echt geen bal aan maar binnen is het dan wel een dikke prima.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Grappig hoe anders iedereen naar die dingen kijkt. Ik klik op die link, zie een stenen rijtjeskubus, voel een rilling opkomen en klik weer weg
Maar goed, het is ook wel met een reden dat mijn huidige woning 10 jaar te koop heeft gestaan voordat er 2 gekken waren die daar hun beleggingen in durfden te steken
Bijna niets meer, alleen wat sterk verouderde oude mensen huisjes in Nuenen en Geldrop eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:27 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Wat zie je daar nu nog mee? Ik denk sowieso stukken minder dan een jaar of twee geleden..
Die boerderij is bij ons om de hoek, maar monument, rieten dak...het weegt niet op tegen de geweldig mooie plaats. En het heeft niet veel praktische ruimte trouwens maar dat zie je niet op de foto's. Het is dus niet erg dat het ver boven budget is.
Dat van die relatie, geen idee. Maar gezien het beroep van de vrouw des huizes zou het wel apart zijn![]()
Mijn moeder zei altijd, een huis moet voelen als een warme dekenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind sowieso veel huizen van buiten echt geen bal aan maar binnen is het dan wel een dikke prima.
Een huis moet een beetje goed voelen, eigen, zonder dat het nog van je is ofzo.
Het is een gevoel.
Prima uitspraak!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd, een huis moet voelen als een warme deken
Gebreid, ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Prima uitspraak!
En in jullie geval moest de deken nog even gewassen worden en gedroogd.
Wat ik bij ons huis echt een verademing vind, is dat niemand bij je binnen kijkt. Aan de voorkant zit een garagedeur en de voordeur (maar eerst ook een carport, dus je komt ook niet zonder reden dichtbij). En aan de achterkant zit een stukje gemeentegrond met bomen en bosjes en daarna een fietspad. Daarachter zitten dan weer achtertuinen van de huizen (2 onder 1 kap) aan de grote weg verderop. Maar die bewoners hebben een verrekijker nodig om naar binnen te kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn moeder zei altijd, een huis moet voelen als een warme deken
Aan de pisvlek onder het toilet op de begane grond te zien woont er wel iemand.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:23 schreef exode het volgende:
Dit huis snap ik niet....woont er nou wel of niet iemand? Als je de tuin ziet, woont er niemand, maar er staat een bed op zolder die volgens mij wel gebruikt wordt.
https://www.funda.nl/koop(...)9-doornhoecklaan-23/
De prijs is voor die wijk laag dus er zijn vast heeeeel veeeeel addertjes onder het gras.
Qua inrichting ook?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef exode het volgende:
Die vrienden van mijn verloofde hebben een ander huis gekocht en die is zo ontzettend gruwelijk lelijk. Echt wij vinden alles aan dat huis, nou lelijk dus. Maar zij zijn helemaal verliefd dus uiteraard houd ik mijn mening voor me.
Mooi hoe meningen zo af kunnen wijken.
Wij hadden dat ook in ons vorige huis, minus zelfs de voortuin. Precies op een T-splitsing, dus alles en iedereen keek van voor tot achter door het huis heen. En toch stoorde het me nooit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ik bij ons huis echt een verademing vind, is dat niemand bij je binnen kijkt. Aan de voorkant zit een garagedeur en de voordeur (maar eerst ook een carport, dus je komt ook niet zonder reden dichtbij). En aan de achterkant zit een stukje gemeentegrond met bomen en bosjes en daarna een fietspad. Daarachter zitten dan weer achtertuinen van de huizen (2 onder 1 kap) aan de grote weg verderop. Maar die bewoners hebben een verrekijker nodig om naar binnen te kijken. In ons vorige huis hadden we een groot raam aan de voorzijde, met een voortuin van 1 meter breed. Iedereen die langsliep keek pontificaal je woonkamer in. En om nou altijd de gordijnen dicht te hebben is ook niet fijn. Maar ik had er zo'n hekel aan, voelde me altijd bekeken in mijn eigen huis.
Ja, echt alles vinden wij dus enorm lelijk aan dat huis. Geen achtertuin maar voortuin en die aan drukke straat, de plavuizen etc etc. Maar het is vrijstaand en aardig wat oppervlakte en in de wijk waar ze wilden en zij vinden hem echt heel mooi. Dan doet mijn mening er natuurlijk totaal niet toe, maar hier roep ik het lekker wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Qua inrichting ook?
Mijn zus heeft 13 jaar terug een oud huisje gekocht van 1910 ofzo. In een krappe straat waar amper 2 auto’s langs elkaar kunnen, met aan de overkant dus ook gelijk een rij huizen. Het komt weinig licht in de woonkamer, douche en washok beneden, een keuken zonder vaatwasser en naar boven een stijle trap.
Het is klein.
Persoonlijk zou ik er doodongelukkig worden maar zij is er gek op.
Dat hebben mijn schoonouders. Een super lelijk huis gekocht op een locatie waar ik niet dood gevonden zou willen worden, en dan hebben ze het nog lelijker opgeknapt (kudo's!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef exode het volgende:
Die vrienden van mijn verloofde hebben een ander huis gekocht en die is zo ontzettend gruwelijk lelijk. Echt wij vinden alles aan dat huis, nou lelijk dus. Maar zij zijn helemaal verliefd dus uiteraard houd ik mijn mening voor me.
Mooi hoe meningen zo af kunnen wijken.
Niemand van haar vrienden snapt ons huisjequote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat hebben mijn schoonouders. Een super lelijk huis gekocht op een locatie waar ik niet dood gevonden zou willen worden, en dan hebben ze het nog lelijker opgeknapt (kudo's!).
Maar ze zijn er zelf super blij mee, het is helemaal hun droomhuis. Mooi voor ze dan toch. En zij snappen dan weer niks van ons huis
.
Nou, daar heb ik me toch zo op verkeken... Wij wonen aan een zijweg van het winkelcentrum van een dorp, onze voortuin is de stoep. Er lopen de hele dag mensen voorbij. En we hebben wel inkijk-preventie, maar je merkt het toch. Zelfs als de gordijnen dicht zijn heb ik in de voorkamer van ons huis niet dat "vrije" gevoel wat wij hadden in ons vorige huis, waar we een tuin en oprit hadden, aan een doodlopend woonerfje.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ik bij ons huis echt een verademing vind, is dat niemand bij je binnen kijkt. Aan de voorkant zit een garagedeur en de voordeur (maar eerst ook een carport, dus je komt ook niet zonder reden dichtbij). En aan de achterkant zit een stukje gemeentegrond met bomen en bosjes en daarna een fietspad. Daarachter zitten dan weer achtertuinen van de huizen (2 onder 1 kap) aan de grote weg verderop. Maar die bewoners hebben een verrekijker nodig om naar binnen te kijken. In ons vorige huis hadden we een groot raam aan de voorzijde, met een voortuin van 1 meter breed. Iedereen die langsliep keek pontificaal je woonkamer in. En om nou altijd de gordijnen dicht te hebben is ook niet fijn. Maar ik had er zo'n hekel aan, voelde me altijd bekeken in mijn eigen huis.
Nee, dat is echt anders.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, daar heb ik me toch zo op verkeken... Wij wonen aan een zijweg van het winkelcentrum van een dorp, onze voortuin is de stoep. Er lopen de hele dag mensen voorbij. En we hebben wel inkijk-preventie, maar je merkt het toch. Zelfs als de gordijnen dicht zijn heb ik in de voorkamer van ons huis niet dat "vrije" gevoel wat wij hadden in ons vorige huis, waar we een tuin en oprit hadden, aan een doodlopend woonerfje.
Nou ja, origineel... de buitenkant wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Deze stond trouwens een paar maanden geleden te koop. Een goed voorbeeld wat je betaalt voor een origineel huis in ons oude centrum. https://www.funda.nl/koop(...)953485-hoofdweg-683/. Ik vind het wel heel mooi.
Snel gekeken: doe er maar een strikje omheen en dan wil ik em wel. Krijg ik wel ruzie met mijn man wegens geen garage, maar daar verzinnen we dan wel weer wat op.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Deze stond trouwens een paar maanden geleden te koop. Een goed voorbeeld wat je betaalt voor een origineel huis in ons oude centrum. https://www.funda.nl/koop(...)953485-hoofdweg-683/. Ik vind het wel heel mooi.
Hahaha nee dank je. Ik heb al een huis, dat, niet geheel onbelangrijk, niét in Helmond staat.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:40 schreef mefke79 het volgende:
SQ hier je tanden in zetten dan: https://www.funda.nl/koop(...)oord-parallelweg-21/
(ik zou het niet doen, te dicht op de spoorlijn en het staat er letterlijk al jaren zo bij, dat kan niet goed zijn voor een huis)
Zo erg is Helmond nou ook weer niet. Maar die locatie is los van dat ie in Helmond ligt gewoon niet fijn. Maar goed, ik geeft het een weekje en dan zal ie wel verkocht zijn. Je kan er iets heel moois van maken als je weinig geeft om locatie en/of Helmond.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha nee dank je. Ik heb al een huis, dat, niet geheel onbelangrijk, niét in Helmond staat.
En grappig: iets langer geleden stond 2 deuren verder dit kneuterige huisje te koop voor 4 ton. Op funda waren geen foto's van de binnenkant beschikbaar, dus dan weet je wel hoe laat het isquote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:42 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Snel gekeken: doe er maar een strikje omheen en dan wil ik em wel. Krijg ik wel ruzie met mijn man wegens geen garage, maar daar verzinnen we dan wel weer wat op.
Ik vind de huizen in het oude centrum echt mooi inderdaad. Maar je woont ook gelijk aan een drukke weg. Dat was voor ons de reden om te kiezen voor een wat saaier jaren '70 huis in een wijk met veel woonerven en parkjes.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:54 schreef mefke79 het volgende:
Ook al zo'n huisje waar je, met een goede architect, iets heel moois van kan maken. Of, als het groot genoeg is voor je, mooi restaureren en dan kan het er weer tegenaan.
Grappig, wij komen van net uit een jaren 30 woning, met keuken achterin en woonkamer met gróót raam aan de voorkant. Wel een flinke voortuin, meter of 3-4. Ik zat heel vaak op een stoel voor het raam een beetje te kijken wat er allemaal gebeurde en wie er langsliep. De voordeur van de buren zat zo ongeveer aan dat raam vast, dus ik zag (of hoorde) altijd precies wanneer ze weggingen of thuiskwamen. En vanuit mijn werkkamer had ik uitzicht op straat en zeker op zonnige vrijdagmiddagen zag ik altijd mensen gezellig rommelen buiten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Brandgang? Welke brandgang?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:41 schreef exode het volgende:
Wij hebben een voortuin EN brandgang![]()
Wij zitten in het voorjaar best vaak in de voortuin overigens, die ligt op het Zuiden, heerlijk 's ochtends in het zonnetje met een kopje koffie terwijl B en Juul op straat keuvelen.
Nou ja...quote:
Keuken groter dan woonkamer is ook wel de droom van mijn lief. Waarschijnlijk wordt dat onze volgende verbouwing, over ca. 4-5 jaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:12 schreef mefke79 het volgende:
Het ontwerp van ons huis was woonkamer achter en keuken voor, wij hebben dat zelf omgegooid. Nu is de keuken dus groter dan de woonkamer maar het is ook de verkeersruimte tussen gang, garage, speelkamer/hoek en de woonkamer. En keuken tuingericht, woonkamer aan de voorkant. We hebben een vrij diepe voortuin en hadden tot vorige week geen stoep. Nu krijgen we een stoep (3 meter) een straat, weer een stoep (3 meter) en dan de tuinen van de overburen. Dus die zitten al snel 15 meter van ons vandaan, daar kijk ik echt niet binnen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:16 schreef SQ het volgende:
En verder kijk ik altijd bij iedereen binnen die zijn gordijnen open heeft hooren zwaai ook vaak. Meeste mensen zwaaien gezellig terug, en de zuurpruimen die dat niet leuk vinden moeten maar lekker van dat plastic tegen hun raam plakken
Is dat typisch Brabants ja? Gezelligquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef exode het volgende:
[..]
'Jij komt echt uit Brabant he?!' krijg ik vaak te horen. Ik zwaai naar iedereen en zeg tegen iedereen 'Hoiiiii' en dan zegt mijn verloofde 'Wie was dat?' En dat is dan iemand die 10 huizen verderop woont of zo.
Er mist een tquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef exode het volgende:
En nu ik toch bezig ben:
de beruchte letters die 3 weken bij de douane hebben gelegen.
[ afbeelding ]
En het toilet met nieuwe tegels. Hoe het was? Alleen het wandje achter het toilet was getegeld met 30x60 witte tegels en we hadden een mini rechthoekig fonteintje met hippe kraan die of keihard aanging of niet. Verder wit geverfd, leuk met kinderen, geen tegels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dat genoegen maar 1x gehad, vond het ook wel gezellig. Ik kolfde toen wel al een jaar, misschien is het de eerste weken wel lastiger/spannender.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:52 schreef Aure het volgende:
Oeh de kolfkamer delen, dat ga ik over een tijdje ook doen met een collegavriendin, nu al zin in
De eerste keren waren best raar idd, maar nu vind ik het alleen maar gezellig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik heb dat genoegen maar 1x gehad, vond het ook wel gezellig. Ik kolfde toen wel al een jaar, misschien is het de eerste weken wel lastiger/spannender.
Ik heb plastic op mn raamquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:16 schreef SQ het volgende:
En verder kijk ik altijd bij iedereen binnen die zijn gordijnen open heeft hooren zwaai ook vaak. Meeste mensen zwaaien gezellig terug, en de zuurpruimen die dat niet leuk vinden moeten maar lekker van dat plastic tegen hun raam plakken
Ik kolfde gewoon aan mijn bureau, met twee kamergenotenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
Maar ja, ik vind het ook gezellig om de kolfkamer te delen, daar schijn ik ook nogal in af te wijken
Ik zat wel iedere avond zo lang aan de kolf vast (handsfree), maar het apparaat ging dan wel aan-uit-aan-uit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:55 schreef SQ het volgende:
Ja ik tel soberso geen uren, maar ik ga drie maal daags 20 minuten denk ik. Schoonmaken moet toch bij de koffie-automaat. Ik vraag me af wat je dan 2 uur onafgebroken doet. Bijslapen? Candy crushen? Je administratie bijwerken?
Twee uur aan één stuk aan de kolf hangen dat trekt zelfs @:Viv niet
Dat zou kunnen, maar da's desalniettemin tamelijk aso in mijn ogen. Beetje hetzelfde als dat handdoekjesvolkquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zat wel iedere avond zo lang aan de kolf vast (handsfree), maar het apparaat ging dan wel aan-uit-aan-uit.
Maar 3-4 uur klopt toch ook niet met het kolfrecht, wat maximaal een kwart van je werktijd is? Misschien reserveerden ze die ruimte zo lang omdat ze niet precies wisten wanneer ze even weg konden?
Haha! Ja nee ik zit in ABW ruimte waar ook het gehele MT doorheen loopt op weg naar de wc, ik sjok wel naar het kolfhokquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kolfde gewoon aan mijn bureau, met twee kamergenoten
Toen is als bleue promovenda in Nijmegen werkte deden mijn kamergenoten (beide tegelijk zwanger + kind gekregen) dat ook. Vond ik zo vreselijk ongemakkelijk. Snel naar binnen/ buiten zodat niemand t zag, aankloppen bij je eigen werkkamer, geen afspraken met studenten op de werkkamer kunnen plannen. En er was dus gewoon een kolfruimte. Die was alleen in een ander gebouw, en dat vonden mijn collega's blijkbaar niet handig (nooit gevraagd).quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kolfde gewoon aan mijn bureau, met twee kamergenoten
Ja nee zoiets moet je wel in overleg doenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Toen is als bleue promovenda in Nijmegen werkte deden mijn kamergenoten (beide tegelijk zwanger + kind gekregen) dat ook. Vond ik zo vreselijk ongemakkelijk. Snel naar binnen/ buiten zodat niemand t zag, aankloppen bij je eigen werkkamer, geen afspraken met studenten op de werkkamer kunnen plannen. En er was dus gewoon een kolfruimte. Die was alleen in een ander gebouw, en dat vonden mijn collega's blijkbaar niet handig (nooit gevraagd).
‘Ik heb er recht op dus is gebruik dat recht ook, en als ik een beetje zielig doe krijg ik er nog wat tijd bijgeluld?’quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
Ja ik heb hier vandaag het zeer gedateerde papieren kolfschema van de deur van het kolfhok verwijderd en mijn telefoonnummer achter gelaten om een WhatsApp groep op te kunnen starten, maar ik heb me wel verwonderd over wat sommige vrouwen doen hoor. Er waren er door de tijd heen meerdere die de ruimte tussen de 3 en 4 uur PER DAG voor zichzelf claimden
Nu weet ik dat niet iedereen even makkelijk kolft als ik, maar dat vond ik toch wel heftig
Wie weet!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
‘Ik heb er recht op dus is gebruik dat recht ook, en als ik een beetje zielig doe krijg ik er nog wat tijd bijgeluld?’
Overleg...quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Je had moeten vragen of je dan wel een beetje in de koffie mocht
Jup. Vooral mensen met kinderen. Engnekkenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:20 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Ik was toen trouwens nog van mening dat ik nooit kinderen zou willen, baby's waren horror...
kunstgras is bijna meer werk dan echt gras.. als ik de buren zo zie.. Stofzuigen, schoonharken..quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:42 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hebben na onze verbouwing twee jaar geleden de keuken naar de voorkant gehaald. En daar van die plissé gordijnen die aan de onderkant zitten. Als ik in de keuken (of woonkamer want is een ruimte) sta kan ik wel naar buiten kijken maar voorbijgangers kunnen niet binnen kijken vanaf de stoep omdat die lager ligt. Als je door de voortuin naar het huis loopt dan wel als je een heel klein beetje je best doet.
Maar goed we wonen in een hofje waar weinig mensen komen die er niet hoeven te zijn (zit wel een voetgangerdoorgang naar het aansluitende hofje maar die ligt aan de overkant, dus de meeste mensen lopen aan die kant die hier komen.
Bankstel staat nu tegen het raam bij de achtertuin dus goed zicht daarop (al zit die nu in standje rommel omdat we een zwembad aan het bouwen zijn, maar als het goed is nu na het weekend eindelijk een langere periode goed weer zodat we kunnen afwerken, dan de tuin tijdelijk aanhelen met tegels voor de zomer en dan in oktober had de tuinder tijd voor kunstgras) #nietzongroenevingers
Is dat niet gewoon een heel duur en groot rijtjeshuis?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik woon dus in een betonnenrijtjesblok, maar we zijn er heel gelukkig.
Voor 1,2 miljoen kunnen we hier wonen, zou ik best willen
https://www.funda.nl/koop(...)karnemelksloot-20-e/
Ligt er aan wat voor horeca natuurlijkquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:45 schreef LeSage het volgende:
Die wil ik ook wel, Kwak!
Ik heb mijn droomhuis nu, gelukkig.
Stiekem moet ik altijd wel lachen om de kolfhok ergernissen. Het kolfhok op mijn werk zou het gezamenlijke toilet zijn. Horeca heeft niet echt de luxe om een aparte ruimte in te richten
Ik geloof dat ik daar ook geen bezwaar tegen zou hebben, nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik woon dus in een betonnenrijtjesblok, maar we zijn er heel gelukkig.
Voor 1,2 miljoen kunnen we hier wonen, zou ik best willen
https://www.funda.nl/koop(...)karnemelksloot-20-e/
Ha, dit was ook toen ik promoveerdequote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Toen is als bleue promovenda in Nijmegen werkte deden mijn kamergenoten (beide tegelijk zwanger + kind gekregen) dat ook. Vond ik zo vreselijk ongemakkelijk. Snel naar binnen/ buiten zodat niemand t zag, aankloppen bij je eigen werkkamer, geen afspraken met studenten op de werkkamer kunnen plannen. En er was dus gewoon een kolfruimte. Die was alleen in een ander gebouw, en dat vonden mijn collega's blijkbaar niet handig (nooit gevraagd).
Mooi dat je aan de huisstijl direct herkent waar dit isquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben drie kolfruimtes. En een daarvan gebruiken ze nu voor stoelmassages.
Die in ons dorp is dadelijk qua locatie helemaal ruk, want daar komt vlakbij de oprit voor de nieuwe snelweg. Wij hebben aan die straat ook eens voor een huis gekeken, maar ik wil daar gewoon niet wonen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik woon overigens niet in mijn droomhuis, al zal niet iedereen dat begrijpen
Het huis dat we ooit bijna kochten in het dorp van LeSage kwam er wel dicht bij in de buurt qua huis, maar dat stond op de verkeerde plek. Nu woon ik in een compromishuis. Net geen perfect huis, net niet de perfecte plek, maar wel een heel fijn huis op een heel fijne plek met alle mogelijkheden die we wensen
Nou, een lunchroom heeft over het algemeen geen ruimte over om op je gemak te gaan zitten. Als we op vrijdagavond moeten werken eten we ook gewoon in de zaak.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor horeca natuurlijkMaar goed, het blijft gewoon een recht, hoe je daar met je werkgever invulling aan geeft kan verschillen.
Ik moet er nog even snel van genieten, deze ergernissen, want mijn kolfrecht verloopt al over een maand![]()
Het zijn units in een oud gebouw. Soort appartement dusquote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een heel duur en groot rijtjeshuis?
Ze verkopen t wel mooi
Oh, die plassen he...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het zijn units in een oud gebouw. Soort appartement dusmaar de locatie is wel chef’s kiss.
Vrijstaand met een tuin heb je hier in de binnenstad niet.
Dan woon ik liever in zoiets, in t dorp waar mijn ouders wonen
https://www.funda.nl/koop/boskoop/huis-40286589-zijde-17/
Of deze waar ik altijd wandel, aan de plas.
https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-41301636-korssendijk-15/
Allebei niet mijn stijl qua inrichting maar hey dat is zo gefikst.
Bezwaar maken, referentiewoningen aandragen, desnoods compleet met het nummer van hun vergunningsaanvraag, als je op het adres googlet kun je vaak een aanvraag wel vinden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Grmbl.. De gemeente wijst de 2e dakkapel af.. Mag blijkbaar niet aan de voorzijde. Erg bijzonder, aangezien er verderop in de straat ook een dubbele is.. Dat wordt bezwaar maken..
Nee, ook geen kantoortje ofzo?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou, een lunchroom heeft over het algemeen geen ruimte over om op je gemak te gaan zitten. Als we op vrijdagavond moeten werken eten we ook gewoon in de zaak.
Ik had als ik op het werk had willen kolven op en neer naar huis moeten gaan. Het is daar gewoon echt geen optie.
Ik kan die vergunning dus nergens terugvinden. Twijfel dus of ze die ooit hebben aangevraagdquote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bezwaar maken, referentiewoningen aandragen, desnoods compleet met het nummer van hun vergunningsaanvraag, als je op het adres googlet kun je vaak een aanvraag wel vinden.
Ik weet niet of je met die 6 ton de pure bouwkosten (en keuken en weet ik veel) van het huis bedoelt of inclusief de grond, maar ons huis wordt zo ongeveer opgeleverd en ik kan je wel vertellen dat wij geen 600.000 voor de bouw van het huis hebben betaald, ook niet inclusief meerwerk, keuken, tuin weetikveel alles en nog wat erbij.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:09 schreef mefke79 het volgende:
Er gaan hier, zo net naast Eindhoven, huizen weg voor prijzen waar ik regelmatig van achteroversla. Ja, ik snap, lage rente etc maar pff. Er kwamen hier kavels te koop. We hebben het goed doorgerekend, architect en alles erbij gehad, maar we zouden gewoon nooit kunnen bouwen wat we willen bouwen (huis even groot als nu, zo'n 850 m3) maar dan vrijstaand. Zelfs met overwaarde etc, niet te doen. Maar alle kavels zijn wel in optie na loting en er waren twee keer zoveel belangstellenden als kavels. Met de huidige bouwprijzen kun je er als gewone particulier (dus niet de ultieme we doen alles zelf want we zijn bouwvakker of we hebben een bouwbedrijf) geen huis bouwen onder de zes ton. Zes ton. Ik heb het niet liggen zeg maar.
Dus. Wij blijven maar zitten en ergeren ons regelmatig aan de buren, lossen braaf extra af en grijpen onze kans wel over een tijdje. Ooit gaan de prijzen vast weer zakken.
Dat vond ik ook heel leuk bij mijn vorige werkgever! Echt leuke gesprekken gehad, en kwam zelfs een oud-klasgenootje van de middelbare school tegenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
Maar ja, ik vind het ook gezellig om de kolfkamer te delen, daar schijn ik ook nogal in af te wijken
Nope. We hebben een heeeeel compacte ruimte achter waar kratten zijn gestapeld, magazijn, personeelstoilet en koelcel en vriescel achter elkaar.quote:
Gewoon op de bank gaan zitten en ommetje aanzettenquote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:28 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Gewoon op de bank gaan zitten en ommetje aanzettendan telt ie wel voor je reeks maar is we valsspelen natuurlijk
Toen ik nog fanatiek was appte ik hem ook altijd aan de oudste.. hij wist dat ie er niks mee hoefde te doen..quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:40 schreef BE het volgende:
[..]![]()
![]()
Je ommetje met een ander sharen levert ook punten op dus ik sharede hem dan met mijn zakelijke nummer. :’)
Oh wat leuk! Wel een goede band met je buren dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:48 schreef Peacefulll het volgende:
Nu het toch over huizen gaat: wij zijn vandaag ingeloot voor een kavel!! Twee-onder-een-kap, samen bouwen met onze huidige buren![]()
Voor de stats: 355m2 voor heel iets meer dan een ton. Nu het huis nog![]()
Ons huidige huis (hoekwoning in Overijssel) gekocht voor iets meer dan 2 ton, 5 jaar geleden. Denk dat hij nu voor 280/290 weggaat![]()
Voor nu overheerst nog een omg-wat-hebben-we-gedaan-gevoel
Ik heb een appgroep met mezelf.. de groep heet ommetjequote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:40 schreef BE het volgende:
[..]![]()
![]()
Je ommetje met een ander sharen levert ook punten op dus ik sharede hem dan met mijn zakelijke nummer. :’)
Het gaat me indd om de reeksquote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:44 schreef hilliebillie het volgende:
Nee dat niet, ik tenminste niet. Ben gewoon helemaal gestopt. Een week fanatiek gedaan en toen vergat ik het steeds. Of om te wandelen of om de app aan te zetten.. maar een collega vertelde het me..
Je hebt dan alleen niet de punten voor een fanatiek gelopen ommetje..ik ben ook niet zo van het valsspelen, maar weet dat sommigen erg gehecht zijn aan hun reeks, en dan zijn plotselinge hoosbuien wel stoorzender
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb een appgroep met mezelf.. de groep heet ommetje
Ik heb gewoon een oude groep gebruikt waar ik als enige over was gebleven. En de naam ervan veranderd. Zo hoef ik niemand te storen met mijn “delen”quote:
Met grond! Maar wat ik al zei, we hebben behoorlijk wat meer grond nodig omdat we de hoogte niet in mogen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 18:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met die 6 ton de pure bouwkosten (en keuken en weet ik veel) van het huis bedoelt of inclusief de grond, maar ons huis wordt zo ongeveer opgeleverd en ik kan je wel vertellen dat wij geen 600.000 voor de bouw van het huis hebben betaald, ook niet inclusief meerwerk, keuken, tuin weetikveel alles en nog wat erbij.
De grond was al 300.000 dus dat zou betekenen dat het bij elkaar op 900.000 uit zou komen, en daar komen we echt niet in de buurt. Daar zit een Porsche Panamera tussen (wel het basismodel, geen gepimpte met alles erop en eraan).
Veel verbouwd of hetzelfde?quote:Vrienden van mijn verloofde hadden 1,5 week geleden hun huis te koop gezet voor 600 en ze hebben 700 gekregen.....destijds zelfs voor 350 (!) gekocht. Ze hebben er, ik schat 10 jaar gewoond.
Als je meer dan 750m loopt krijg je extra punten voor een actief ommetje.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:49 schreef hilliebillie het volgende:
Voor ommetje maakt het ook niet uit toch of je 750 meter loopt of 8 km. Hij registreert alleen dat je gelopen hebt en of het meer dan 750 meter was voor een actief ommetje..
Oh dan is het wel vreemd inderdaadquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Als je meer dan 750m loopt krijg je extra punten voor een actief ommetje.
Ik liep steeds 3km, maar dat pakte hij dus niet. Als ik naar het winkelcentrum liep dan was het iets meer dan 3km, dan pakte hij het wel. Misschien heeft hij in het natuurgebied niet genoeg meetpunten ofzo, ik weet het niet. Want ik gebruikte die app altijd op dezelfde manier dus daar ligt het dan niet aan.
Hier in Drenthe helemaal niks, het koelt wel wat af, gelukkig!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oh dan is het wel vreemd inderdaad
Hier begint de lucht weer aardig zwart te kleuren.. hou m’n hart vast.. brandweer heeft hier in het dorp net flink te werken gehad met de overstromingen
Hier ook weer en wij hebben nu al een mooi vijvertje ipv straat en stoep. De straat wordt aangelegd dus tijdelijk geen putjesquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oh dan is het wel vreemd inderdaad
Hier begint de lucht weer aardig zwart te kleuren.. hou m’n hart vast.. brandweer heeft hier in het dorp net flink te werken gehad met de overstromingen
Oh okay... tsja, met grond is niet vergelijkbaar want op de ene plek heb je voor 300K een kavel van 1.000m² en op de andere plek niet eens 500m²quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Met grond! Maar wat ik al zei, we hebben behoorlijk wat meer grond nodig omdat we de hoogte niet in mogen.
En tja, bouwkosten zijn hier tussen 550 tot 600 per kubieke meter, niet eens op hoog niveau afgewerkt.
Euhmm neequote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:49 schreef BE het volgende:
@:Peacefull Oh, wat gaaf zeg! Spannend!
Hebben jullie al een ontwerp?
Haha ja, zeker! We spelen geregeld 's avonds een spelletje samenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Wel een goede band met je buren dan?
En die 355 is dan neem ik aan jullie helft?
Nieuwe vloer met vloerverwarming en kunstgras in de tuin. Verder zover ik weet geen echte grote wijzigingen.quote:
Wij leggen vandaag graszoden (Lwd-buiten). Ik hoef in elk geval niet van tevoren te sproeien....quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier in Fryslân koelt het ook lekker af. Morgenochtend wordt er een flinke bui verwacht, hopelijk waait het nog over. Kind mag z'n eerste honkbalwedstrijd van het seizoen spelen en het zou sneu zijn als dat in het water viel
En IK ben blij dat ik gisteren het gras gemaaid hebquote:Op zaterdag 5 juni 2021 07:59 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij leggen vandaag graszoden (Lwd-buiten). Ik hoef in elk geval niet van tevoren te sproeien....
En het viel dus behoorlijk in het water. Nu gaan we naar de tegenstander, zij hebben wél een droog veldquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier in Fryslân koelt het ook lekker af. Morgenochtend wordt er een flinke bui verwacht, hopelijk waait het nog over. Kind mag z'n eerste honkbalwedstrijd van het seizoen spelen en het zou sneu zijn als dat in het water viel
Hier ook!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Herkenbaar. Laatst waren we op vakantie en een meisje was in onze safari tent geweest toen wij er niet waren, omdat de boerderijkat in onze tent was gaan slapen, en zij wilde dat dat beest in haar tent ging slapen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:36 schreef mefke79 het volgende:
En ik kan ook echt niet tegen confrontaties, maar ik ga ze soms maar wel aan. En dan voel ik me daarna heel rot en kan ik er echt over piekeren, dus ik schiet er vaak weinig mee op.
Kunnen we kaartjes sturen?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb de hema geplunderd voor ballonnen en slingers dan vrolijken we de boel maar zo op. En ik kon nog tompoucen met een foto bij de Hema bestellen, dus ook maar gedaan. Dan kunnen opa en oma die op de stoep afhalen en even naar hem zwaaien.
Ik zou woensdag bij jullie gaan. Verzet. En ben nu in 040 geweest.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:26 schreef mefke79 het volgende:
De kaartjes zijn heel lief dames, maar mijn jongste is zo dyslectisch als maar zijn kan en leest dus niet. Hij vindt daardoor kaartjes dus ook niet leuk want 'mama, dat lukt me dan toch niet'.
Ging jij bij ons of in 040 Amaranta? Ik mag hopelijk woensdag (kind mag nou echt geen koorts oid krijgen), man was woensdag in 040, daar ging het heel soepel.
Zei ik tochquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:30 schreef amaranta het volgende:
@:SQ dr waren trouwens 3 poortjes. Astra, Jansen en Pfizer. Indd geen poortje voor Moderna
Oh, sneu. Hoewel ik dan ook nog de mogelijkheid zie om een vrolijke foto te sturen. Dus het aanbod blijft staanquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:26 schreef mefke79 het volgende:
De kaartjes zijn heel lief dames, maar mijn jongste is zo dyslectisch als maar zijn kan en leest dus niet. Hij vindt daardoor kaartjes dus ook niet leuk want 'mama, dat lukt me dan toch niet'.
Ging jij bij ons of in 040 Amaranta? Ik mag hopelijk woensdag (kind mag nou echt geen koorts oid krijgen), man was woensdag in 040, daar ging het heel soepel.
mrna is moderna of pfizer, meestal pfizerquote:Op zaterdag 5 juni 2021 17:42 schreef mefke79 het volgende:
Ja hier zou alleen moderna zijn, maar het rare, het staat niet op mijn afspraak. Daar staat 'een mrna' vaccin. Ik vind het allemaal best, als ik maar een prik krijg.
Ooooh balenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:37 schreef lily het volgende:
Oh mensen ik baal; gisteren moest jongste zoon theorie examen doen. We hebben een duur pakket van de rijschool met boek en oefenexamens. Deze heeft hij al tot uitentreuren gedaan maar is helaas gezakt. Hij vond het echte examen anders en moeilijker.
Dus om verder te kunnen oefenen bij een andere aanbieder/site 20 nieuwe oefenexamens gekocht.
Inlogcode ontvangen; hij logt net in, wordt doorgeleid en komt op dezelfde site met dezelfde examens terecht als die hij al maanden had.
Die hele markt is ook zó ondoorzichtig. Ik werd een paar jaar geleden ook lelijk verrast met een examen waar allerlei zaken in werden gevraagd die niet in mijn oefenmateriaal aan bod waren gekomen. Ik begrijp niet dat CBR zelf geen oefenexamens aanbiedt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:37 schreef lily het volgende:
Oh mensen ik baal; gisteren moest jongste zoon theorie examen doen. We hebben een duur pakket van de rijschool met boek en oefenexamens. Deze heeft hij al tot uitentreuren gedaan maar is helaas gezakt. Hij vond het echte examen anders en moeilijker.
Dus om verder te kunnen oefenen bij een andere aanbieder/site 20 nieuwe oefenexamens gekocht.
Inlogcode ontvangen; hij logt net in, wordt doorgeleid en komt op dezelfde site met dezelfde examens terecht als die hij al maanden had.
Geld.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:42 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die hele markt is ook zó ondoorzichtig. Ik werd een paar jaar geleden ook lelijk verrast met een examen waar allerlei zaken in werden gevraagd die niet in mijn oefenmateriaal aan bod waren gekomen. Ik begrijp niet dat CBR zelf geen oefenexamens aanbiedt.
Wat ontzettend balen, Lily. Willem was gisteren ook aan de beurt en is gelukkig geslaagd, maar de druk is ook wel erg hoog met die enorme wachttijden nu. Hij had ook een oefen pakket, waar hij wel veel vragen uit herkende. Zal nog eens vragen waar hij dat van had.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:37 schreef lily het volgende:
Vroeger had het cbr wel wat voorbeeldvragen online beschikbaar. Ik had die namelijk allemaal (40 ofzo?) doorgenomen en ik weet dat er een paar vragen bijna letterlijk terug kwamen op mijn examen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:42 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die hele markt is ook zó ondoorzichtig. Ik werd een paar jaar geleden ook lelijk verrast met een examen waar allerlei zaken in werden gevraagd die niet in mijn oefenmateriaal aan bod waren gekomen. Ik begrijp niet dat CBR zelf geen oefenexamens aanbiedt.
Ohja, er zaten echt stomme dingen bij idd. Ik heb mijn rijbewijs nog maar een paar jaar, en vond veel dingen die je moest leren best onzinnig. Het is goed om te weten dat er maximaal toegestane afmetingen zijn, maar wàt die dan precies zijn kan je gewoon online opzoeken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef trui het volgende:
Hoeft niet per se gesjoemel te zijn natuurlijk, misschien zijn dit gewoon DE oefenexamens die beschikbaar zijn. Dat je die via meerdere aanbieders kunt kopen is op zich niet zo gek. Wel heel lullig dat het niet transparanter geregeld is, inderdaad, zodat je weet wat je waar krijgt als je zoiets koopt.
Al die regels uit je hoofd stampen (ook dingen die niet in oefenexamens zitten) is ook nog best een klus hoor, echt heel gedetailleerde dingen over bijv. de toegestane afmetingen van een aanhangwagen. Zou ik ook zo uit m'n hoofd niet weten hoor.
Dankje trui.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:18 schreef trui het volgende:
[..]
Wat ontzettend balen, Lily. Willem was gisteren ook aan de beurt en is gelukkig geslaagd, maar de druk is ook wel erg hoog met die enorme wachttijden nu. Hij had ook een oefen pakket, waar hij wel veel vragen uit herkende. Zal nog eens vragen waar hij dat van had.
Ongelooflijk zuur inderdaad zeg. Misschien kun je nog geld terug krijgen voor die tweede aankoop?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:19 schreef lily het volgende:
[..]
Dankje trui.
Ja, de wachttijden zijn enorm. Hij had zijn examen eigenlijk op 15 december. Maar toen ging het CBR dicht.
Ik zal weer eens kijken maar met deze werkwijze, weet ik ook niet zo goed waar we nog terecht kunnen.
En een pakket van 140 euro kopen met boek en proefexamens (via de rijschool) en dan, na zakken, op een andere site nieuw spul kopen en teruggeleid worden naar dezelfde site? Nee, dat voelt echt kut Het kost al genoeg hoor.
Brommerexamenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef trui het volgende:
[..]
En wat was hij er dan jong bij, met die oorspronkelijke datum! Duurt nog wel even voor hij 17 wordt toch?
aaah!quote:Op zondag 6 juni 2021 08:12 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben ons neefje (nog geen maand oud) ontmoet voor de eerste keer.
Hij is mini en echt nog zo'n baby-huiltje en had ik al gezegd dat hij schattig is.
En leuk om mijn broertje als vader te zien, doet 'ie goed
Zie, niks mis met Helmondquote:Op zondag 6 juni 2021 14:15 schreef Hupje het volgende:
Ik donderdag!
In Helmond![]()
(Hier in de buurt kreeg ik alleen opties over 3,5 week)
Ik ook!quote:
🎉morgen🎉quote:
Ouwe doos!quote:
Hier precies hetzelfde, de tweede week lekker dicht bij huis.quote:Op zondag 6 juni 2021 14:15 schreef Hupje het volgende:
Ik donderdag!
In Helmond![]()
(Hier in de buurt kreeg ik alleen opties over 3,5 week)
Ik hoorde Moderna.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:06 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde, de tweede week lekker dicht bij huis.
Weet iemand welk vaccin ze prikken in Helmond?
Er moet geloof ik zes weken tussen die twee vaccinaties zitten, duimen dat t lukt met de vakantiequote:Op zondag 6 juni 2021 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik hoop dat ik morgen aan de beurt ben (1985).
Al merkte ik vandaag dat ik door het invullen van een al vrijgegeven geboortejaar gewoon al in het afsprakenmenu kwam. IT'er hè, altijd op zoek naar bugs.![]()
Zelfs na het invoeren van mijn DigiD gegevens waaruit toch echt zou moeten blijken dat ik nog niet aan de beurt ben. Ik heb uiteraard geen afspraak ingepland, maar het leek er verdacht veel op dat dat wel zou kunnen. Als dat echt zo is dan is dat systeem nog steeds zo lek als een mandje.![]()
Ik zag al wel dat mijn tweede prik waarschijnlijk in mijn vakantie zal vallen. Ik hoop dat ze voor telefonische afspraken nog wat opties hebben die eerder zijn dan wat er online aangeboden wordt, want dan zou het zomaar kunnen dat we alsnog een vakantie naar het buitenland gaan plannen.
Dat is waar Amaranta en Majo het over hadden, Google er maar eens op. Ze pikken je er alsnog uit met een controle.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Al merkte ik vandaag dat ik door het invullen van een al vrijgegeven geboortejaar gewoon al in het afsprakenmenu kwam. IT'er hè, altijd op zoek naar bugs.![]()
Zelfs na het invoeren van mijn DigiD gegevens waaruit toch echt zou moeten blijken dat ik nog niet aan de beurt ben. Ik heb uiteraard geen afspraak ingepland, maar het leek er verdacht veel op dat dat wel zou kunnen. Als dat echt zo is dan is dat systeem nog steeds zo lek als een mandje.![]()
Ik zag al wel dat mijn tweede prik waarschijnlijk in mijn vakantie zal vallen. Ik hoop dat ze voor telefonische afspraken nog wat opties hebben die eerder zijn dan wat er online aangeboden wordt, want dan zou het zomaar kunnen dat we alsnog een vakantie naar het buitenland gaan plannen.
Ach nee, ik rij er gewoon naar toe. Heb ik ook even me-time in de autoquote:
Ja, mijn man werkt ook thuis en hem maakt het niet zoveel uit dat hij pas halverwege juni aan de beurt is. De tweede afspraak valt alsnog voor onze vakantiequote:Op zondag 6 juni 2021 20:21 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ach nee, ik rij er gewoon naar toe. Heb ik ook even me-time in de autoIk heb er wel wat reistijd voor over om zo snel aan de beurt te komen. En zó ver is het nou ook weer niet.
Vriend maakte begin van de week een afspraak voor hier in de buurt en ik mag nu eerder dan hij(Hij werkt al een jaar thuis en ik werk op 2 scholen, dus we zijn hier allebei blij mee)
Je kan idd een afspraak maken maar als je dan komt word je weggestuurd. Of eerder al afgebeld.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik denk eerder dat de schimmel ook in je nagellakflesje zit?quote:Op zondag 6 juni 2021 20:28 schreef amaranta het volgende:
Even een hele andere vraag. En ja ik heb deze vraag ook bij de huisarts neergelegd. Maar wie weet heeft iemand hier ook wel een antwoord.
Ik heb dus al een paar jaar een soort van schimmelnagel aan mijn duim. Mijn hand dus. Al een paar keer bij de dokter geweest en elke keer zeiden ze: neee dat is geen schimmelnagel, Ja je kunt gerust nagellak dragen.
Nou die plek op de nagel ging maar niet weg. Soms is het een heel klein plekje en soms is het een vrij grote plek .dus toch maar weer terug naar de huisarts. Dit keer trof ik een andere. En zij liet een kweek van de nagel maken. Wat denk je: schimmelnagel. Dus ik heb een kuur gekregen van drie maanden. Daar ben ik nu mee bezig. In de bijsluiter staat dat na de kuur de werking zeker nog zeker 6 tot 9 maanden duurt, de tijd die de nagel nodig heeft om helemaal opnieuw aan te groeien.
Nu was die plek dus weer helemaal weg. De nagel leek normaal. Dus, ik dacht ik lak ze wel weer een keer. Is die gelige plek dus weer helemaal terug. Alsof de schimmel er weer helemaal zit.
TLDR
Vraag is dus eigenlijk, kun je nagellak dragen tijdens een schimmelkuur?
Jaquote:Op zondag 6 juni 2021 20:28 schreef amaranta het volgende:
Even een hele andere vraag. En ja ik heb deze vraag ook bij de huisarts neergelegd. Maar wie weet heeft iemand hier ook wel een antwoord.
Ik heb dus al een paar jaar een soort van schimmelnagel aan mijn duim. Mijn hand dus. Al een paar keer bij de dokter geweest en elke keer zeiden ze: neee dat is geen schimmelnagel, Ja je kunt gerust nagellak dragen.
Nou die plek op de nagel ging maar niet weg. Soms is het een heel klein plekje en soms is het een vrij grote plek .dus toch maar weer terug naar de huisarts. Dit keer trof ik een andere. En zij liet een kweek van de nagel maken. Wat denk je: schimmelnagel. Dus ik heb een kuur gekregen van drie maanden. Daar ben ik nu mee bezig. In de bijsluiter staat dat na de kuur de werking zeker nog zeker 6 tot 9 maanden duurt, de tijd die de nagel nodig heeft om helemaal opnieuw aan te groeien.
Nu was die plek dus weer helemaal weg. De nagel leek normaal. Dus, ik dacht ik lak ze wel weer een keer. Is die gelige plek dus weer helemaal terug. Alsof de schimmel er weer helemaal zit.
TLDR
Vraag is dus eigenlijk, kun je nagellak dragen tijdens een schimmelkuur?
Het gaat nu over schimmel nagels, lekker tochquote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef oh-oh het volgende:
Nikki je wordt er idd uitgefilterd, de hele dag moeten we mensen bellen die niet goed geboekt hebben, echt zo fijn.
Ik zeg eerlijk ik lees hier amper nog mee omdat ik vaccinatiemoe ben, wat een gezeik van iedereen erover de hele dag door, als ik 8 uur vervelende mensen aan de lijn gehad heb gaat het privé gewoon door dat gedonder
Is je schimmelnagel dan niet gewoon brozer waardoor ie meer kleur van de nagellak absorbeert dan je andere nagels?quote:Op zondag 6 juni 2021 21:02 schreef amaranta het volgende:
De nagellak is nieuw, dus terugsmeren lijkt mij onwaarschijnlijk, hij heeft indd ook een gele waas achtergelaten op alle nagels, maar dit is echt anders.
De kuur is met pillen.
4 bij moderna en 5 bij pfizer dacht ik.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Er moet geloof ik zes weken tussen die twee vaccinaties zitten, duimen dat t lukt met de vakantie
Dit denk ik ook, ik heb dat fabriekswerk gedaan waar we auto's moesten kitten, mijn nagels hielden werden er echt poreus van en als ik geen nagellak ophad had ik de nagels van een kettingrokerquote:Op zondag 6 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Is je schimmelnagel dan niet gewoon brozer waardoor ie meer kleur van de nagellak absorbeert dan je andere nagels?
Oh dat lijkt me helemaal fijn werkquote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef oh-oh het volgende:
Nikki je wordt er idd uitgefilterd, de hele dag moeten we mensen bellen die niet goed geboekt hebben, echt zo fijn.
Ik zeg eerlijk ik lees hier amper nog mee omdat ik vaccinatiemoe ben, wat een gezeik van iedereen erover de hele dag door, als ik 8 uur vervelende mensen aan de lijn gehad heb gaat het privé gewoon door dat gedonder
Die worden beiden hetzelfde ingeboekt, tussen de 5 en 6 weken is de range. Ik mag dinsdagavond voor mn eerste. Iedereen die na me mocht plannen glipte voor. Maar het boeit me niks, ik kom toch nergens.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
4 bij moderna en 5 bij pfizer dacht ik.
Ik mag 12 juni en 17 juli
En nog sterkte voor Leandra en Declan-Harp las ik in een vorig topicIs
Gelukkig maar! Ik logde vooral in om even te zien voor welke datums de afspraken nu worden ingepland. Even kijken of ik nog net voor mijn vakantie 2 prikken zou kunnen krijgen. Voor nu ziet het ernaar uit dat het voor 30 juli moet lukken. Fingers crossed inderdaad en hopen dat 1985 morgen wordt vrijgegeven.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef oh-oh het volgende:
Nee, het is echt zwaar ondankbaar rukwerk , sowieso het gewone inboeken al, dat outbound bellen is helemaal de hel. Ik ben gedwongen naar die vaccinatielijn te gaan nadat ze stopten met de BCO's, dat was echt tof werk, nu hadden ze ons op een ander project aangenomen maar aangezien ze niemand kunnen vinden die dit werk wil doen zijn we hier allemaal met een kutsmoes op gezet, ik zoek heel hard naar wat anders maar dat is nog niet zo makkelijk met al die uren die ik draai daar.quote:
Ik had gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat in Brabant Helmond de locatie was die als eerste plek had. Dus denk dat we dat beide goed geregeld hebben en idd liever iets langer in de auto en twee weken eerder aan de beurt dan wachten tot er dicht bij huis plek was.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:21 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ach nee, ik rij er gewoon naar toe. Heb ik ook even me-time in de autoIk heb er wel wat reistijd voor over om zo snel aan de beurt te komen. En zó ver is het nou ook weer niet.
Vriend maakte begin van de week een afspraak voor hier in de buurt en ik mag nu eerder dan hij(Hij werkt al een jaar thuis en ik werk op 2 scholen, dus we zijn hier allebei blij mee)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat schimpie niet als 'schimmelmonster' in zo'n reclame waarin een anti schimmelgoedje werd aangeprezen?quote:
Die is echt viesquote:Op zondag 6 juni 2021 21:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zat schimpie niet als 'schimmelmonster' in zo'n reclame waarin een anti schimmelgoedje werd aangeprezen?
quote:Op zondag 6 juni 2021 21:15 schreef amaranta het volgende:
GATVERDAMME AMARANTASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |