abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 18:19:11 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199732817
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf. ~O>
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199732925
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:00 schreef amaranta het volgende:
Je kan je vaccin nu ook in het gele boekje laten registreren.
Yeah. Die gaat mee maandag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:37:31 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199733009
Tweede prik gisteren gezet, op een pijnlijke bovenarm na, nergens last van! *O*

En wij hadden ook airco bedacht maar stelden dat toch steeds weer uit en nu hebben we spijt! :D Maar goed, eerst het rotte dak fixen. Geen idee wat de status is, dat ligt bij de lieftallige. ;)

Wel kleine beetjes aan het tweaken. Het gare rolhor vervangen door zo'n heerlijk soepele plisse-hor van Bruynzeel, hue's in de tuin, compleet verzakte opstapje vervangen van verweerd en scheeft plastig steiger-delen (met van die groeven) naar gewoon echt hardhout, grote BBQ erin. O+ Het is net echt aan het worden.
Nu nog weer even bijsparen om de rest van de tuin aan te pakken. Het moet opgehoogd, worteldoek eronder, muurtjes eromheen om op te kunnen hogen etc. Ik heb zowaar zin om iets leuks van de tuin te gaan maken. :Y
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 18:45:05 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199733080
Ik was nooit bang voor de vaccinatie maar mijn weerstand is de laatste weken zo naar de knoppen dat ik nu een beetje bang ben dat ik ook daar flink ziek van ga worden ;( in de laatste 2 maanden ben ik al 3 keer flink verkouden geweest, buikgriep gehad, deze week weer super last van mijn darmen en knallende koppijn. Ik hoop echt dat ik me snel beter voel want ik word er echt een beetje wanhopig van -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199733239
Even over heel ander prikken: mijn 2-jarige met super lieve schattige handjes is vannacht genadeloos te grazen genomen door een :( mug :( Dikke bulten, niet normaal meer }:| Die rotbeesten zijn er dus ook weer
pi_199733272
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:45 schreef MaJo het volgende:
Ik was nooit bang voor de vaccinatie maar mijn weerstand is de laatste weken zo naar de knoppen dat ik nu een beetje bang ben dat ik ook daar flink ziek van ga worden ;( in de laatste 2 maanden ben ik al 3 keer flink verkouden geweest, buikgriep gehad, deze week weer super last van mijn darmen en knallende koppijn. Ik hoop echt dat ik me snel beter voel want ik word er echt een beetje wanhopig van -O-
Sorry zag niet dat ik de laatste volgooide!

Ik heb alleen een beetje zere arm, vorige keer had ik dat niet maar deze vrouw prikte een beetje gek hoog. Volgens mij was ze al 80 ofzo :@ wel gaaf om te zien wat er allemaal gedaan wordt om de vaccaonatiecampagme voor elkaar te krijgen!

Heb maar heel weinig gehoord dat mensen ziek worden na Pfizer Majo.
Kwak
pi_199733291
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even over heel ander prikken: mijn 2-jarige met super lieve schattige handjes is vannacht genadeloos te grazen genomen door een :( mug :( Dikke bulten, niet normaal meer }:| Die rotbeesten zijn er dus ook weer
Ik woon in Gouda en daar zijn ze het hele jaar... maar nu zitten er zeker 20 platgeslagen muggen op de muur achter ons bed ;( tijdens de nachtvoeding gaat J op jacht. Ik zit ook onder. Baby ook maar die heeft nu een klamboe.
Kwak
pi_199733403
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 17:15 schreef LeSage het volgende:
Poh, zijn jullie kinderen ook zo intens als er vriendjes komen spelen? Ik ben daarna altijd helemaal opgebrand :D
Dat ligt heel erg aan het kind en de dynamiek. Met de oudste is het inmiddels allemaal wel prima, die vermaken zich buiten of in eigen kamer, met de jongste is het soms echt intensief en soms ook heel gemoedelijk. Ik vind het bijzonder hoe dat werkt.

Laatst vroeg de juf ook met wie de jongste naar groep 3 zou kunnen. Optie was 2 jongens, waar hij heel goed mee bevriend is, maar ook altijd heel druk, of met zijn beste vriendinnetje waar hij altijd rustig mee speelt. Maar dan gaat hij als enige jongen uit zijn eigen klas naar groep 3 (andere jongens uit de andere 2 kleuterklassen). We hebben toch maar voor de laatste optie gekozen. Lijkt me beter voor zijn concentratie in de klas :X.

@MaJo, mijn weerstand was het eerste jaar na de geboorte van mijn oudste ook echt bagger. Zo vervelend. Begrijpelijk dat je dan ook wel opziet tegen vaccinatie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199733792
Speeldates volledig afhankelijk van de gemoedstoestand van B en het betreffende kind. Ik ben op vrijdag vrij en hij neemt 9 van de 10x iemand mee naar huis. Bijna altijd meisjes en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. 1 vriendje komt gelukkig niet meer zo vaak. Die mag thuis non-stop gamen en kan zich zonder scherm niet vermaken. Wij zijn niet bepaald heilig wat schermpjes betreft maar uren gamen, uhm nee. Sowieso niet tijdens een play date.

Majo, dm volgende x even als je door ons dorp gaat. Er staat overigens om het hoekje een huis te koop sinds gisteren.
pi_199733988
@Phaidra, de jongste is ook alleen als jongen naar die groep 3 gegaan. Samen met 2 jongens uit een andere parallel klas. dat werden echt beste vriendjes. Ze hebben ze qua karakter goed gematchd. Dus het kan een prima keuze zijn!

Ik vind speeldates wel makkelijker worden nu ze ouder worden. Ik stuur ze gewoon naar de speeltuin als het me te gek word })
Maar het verschilt per kind/combi.

Eentje wilde eigenlijk alleen gamen, en verder zat hij op de bank donald ducks te lezen. Daar heb ik maar eens mee gepraat (na gesprek met moeder). Dat werkt ook weer goed. Maar dat wordt een echt pre-puber. Dat heeft even andere aanpak nodig :P
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 20:48:51 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199734527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry zag niet dat ik de laatste volgooide!

Ik heb alleen een beetje zere arm, vorige keer had ik dat niet maar deze vrouw prikte een beetje gek hoog. Volgens mij was ze al 80 ofzo :@ wel gaaf om te zien wat er allemaal gedaan wordt om de vaccaonatiecampagme voor elkaar te krijgen!

Heb maar heel weinig gehoord dat mensen ziek worden na Pfizer Majo.
Oh geen probleem, kleine moeite om een nieuwe te openen :)

Had jij zelf ook Pfizer? Ik houd me er ook maar aan vast dat mijn 70+ ouders geen enkele klachten hadden na beide vaccinaties, hopelijk geldt dat ook voor mij. Ik ben er normaal ook totaal niet bang voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat ligt heel erg aan het kind en de dynamiek. Met de oudste is het inmiddels allemaal wel prima, die vermaken zich buiten of in eigen kamer, met de jongste is het soms echt intensief en soms ook heel gemoedelijk. Ik vind het bijzonder hoe dat werkt.

Laatst vroeg de juf ook met wie de jongste naar groep 3 zou kunnen. Optie was 2 jongens, waar hij heel goed mee bevriend is, maar ook altijd heel druk, of met zijn beste vriendinnetje waar hij altijd rustig mee speelt. Maar dan gaat hij als enige jongen uit zijn eigen klas naar groep 3 (andere jongens uit de andere 2 kleuterklassen). We hebben toch maar voor de laatste optie gekozen. Lijkt me beter voor zijn concentratie in de klas :X.

@:MaJo, mijn weerstand was het eerste jaar na de geboorte van mijn oudste ook echt bagger. Zo vervelend. Begrijpelijk dat je dan ook wel opziet tegen vaccinatie.
Ja ik ben het wel flink zat inmiddels -O- Ik slik al extra vitaminen voor een betere weerstand en ijzertabletten maar het ziet er naar uit dat ik het even uit moet zitten. Heb jij nog tips?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Speeldates volledig afhankelijk van de gemoedstoestand van B en het betreffende kind. Ik ben op vrijdag vrij en hij neemt 9 van de 10x iemand mee naar huis. Bijna altijd meisjes en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. 1 vriendje komt gelukkig niet meer zo vaak. Die mag thuis non-stop gamen en kan zich zonder scherm niet vermaken. Wij zijn niet bepaald heilig wat schermpjes betreft maar uren gamen, uhm nee. Sowieso niet tijdens een play date.

Majo, dm volgende x even als je door ons dorp gaat. Er staat overigens om het hoekje een huis te koop sinds gisteren.
Ik zat aan je te denken maar het was tien uur 's avonds en ik zat met een krijsende aap dus dat was niet het moment. Maar zal het volgende keer zeker laten weten!

Linkje van huis? We hebben onze zoektocht even gestaakt omdat we depressief werden van het steeds overboden worden maar wie weet :s)
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:50:17 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199734541
Ik heb dus beide keren alleen last gehad van een stijve arm met Pfizer Majo.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:52:30 #13
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199734564
Wij hebben vanavond het eerste (examen) feestje van dit jaar te pakken, inclusief heel veel pubers, een slechte Nederlandstalige zanger en muziek op standje 300. Oudste heeft de avond van z'n leven, die mag van mij zo lang als hij wil Donald Ducks lezen in bed, want met deze herrie (2 straten verderop denk ik, hier is niemand te zien) is toch niet te slapen...
pi_199734727
Majo: https://www.funda.nl/koop(...)95-driehoekslaan-10/

Ik schrik van de prijs....en je moet wel wat doen zo te zien, maar eej loopafstand vanaf ons.

Oh ik lees de tekst van de makelaar, je moet hem kopen Majo. Ludieke keuken, hip wastafelmeubel en je kan 's ochtends op blote voeten in je achtertuin lopen.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 21:25:14 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199735401
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:00 schreef exode het volgende:
Majo: https://www.funda.nl/koop(...)95-driehoekslaan-10/

Ik schrik van de prijs....en je moet wel wat doen zo te zien, maar eej loopafstand vanaf ons.

Oh ik lees de tekst van de makelaar, je moet hem kopen Majo. Ludieke keuken, hip wastafelmeubel en je kan 's ochtends op blote voeten in je achtertuin lopen.
Die prijs :'( En daar gaat nog opgeboden worden dus het wordt minimaal richting de half miljoen. Dit is dus de reden dat we even gestopt zijn met zoeken :')
pi_199735940
Ik weet dat dit ‘normaal’ is (zeker in jullie regio), maar ik schrik me toch weer kapot van die prijzen inderdaad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:02:27 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199736163
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:49 schreef LeSage het volgende:
Ik weet dat dit ‘normaal’ is (zeker in jullie regio), maar ik schrik me toch weer kapot van die prijzen inderdaad.
Ik kan er ook niet aan wennen :N Ons huis is inmiddels ook flink veel waard, dus wat dat betreft zitten we goed, maar de vraagprijzen zijn al absurd en dan wordt er dus ook nog eens minstens 10% overboden.
pi_199736222
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die prijs :'( En daar gaat nog opgeboden worden dus het wordt minimaal richting de half miljoen. Dit is dus de reden dat we even gestopt zijn met zoeken :')
Voor een half miljoen kan je ook bij óns om de hoek wonen. :P
https://www.funda.nl/koop/kapelle/huis-87587878-klaproos-82/
pi_199736265
Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)337-lange-dreef-273/

Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)333-lange-dreef-196/

Ongeveer bij mij om de hoek.
Het 1e huis is vergelijkbaar met wat wij hebben alleen hebben wij er nog een verdieping op. Dat huis is verkocht voor meer dan ¤ 415.000. Wij hebben ons huis gekocht voor ¤ 355.000.. als we het nu te koop zouden zetten gaan we over de ¤ 500.000
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:10:40 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736296
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:06 schreef vencodark het volgende:

[..]

Sjezus, vrijstaand ook... voor dat bedrag.

In Amersfoort in een leuke wijk heb je dit (voor meer dan het half miljoen): https://www.funda.nl/koop(...)dorresteinseweg-108/

Nagenoeg nieuwbouw vergelijkbaar (maar wel een stukje groter) in Voorthuizen: https://www.funda.nl/koop(...)8109-oldambtster-13/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:14:48 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199736390
quote:

[..]

Ja dat is wel een andere categorie.

We zijn onlangs huizen gaan bezichtigen in Limburg, daar heb je echt waar voor je geld. Maar zo ver van al mijn sociale contacten dus dat maakt het wel lastig :'(

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:09 schreef Vicky het volgende:
Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)337-lange-dreef-273/

Huis in Rijswijk (ZH) gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)333-lange-dreef-196/

Ongeveer bij mij om de hoek.
Het 1e huis is vergelijkbaar met wat wij hebben alleen hebben wij er nog een verdieping op. Dat huis is verkocht voor meer dan ¤ 415.000. Wij hebben ons huis gekocht voor ¤ 355.000.. als we het nu te koop zouden zetten gaan we over de ¤ 500.000
Wel gave woningen!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sjezus, vrijstaand ook... voor dat bedrag.

In Amersfoort in een leuke wijk heb je dit (voor meer dan het half miljoen): https://www.funda.nl/koop(...)dorresteinseweg-108/

Nagenoeg nieuwbouw vergelijkbaar (maar wel een stukje groter) in Voorthuizen: https://www.funda.nl/koop(...)8109-oldambtster-13/

Het is toch vreselijk :'(

Bij ons in de straat gaan de benedenwoningen nu ook voor rond de half miljoen. Dan heb je dus gewoon mensen boven je wonen voor die prijs, dat is toch absurd? Wel grote tuinen en dichtbij het centrum van Utrecht.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 juni 2021 @ 22:19:23 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199736542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

We zijn onlangs huizen gaan bezichtigen in Limburg, daar heb je echt waar voor je geld. Maar zo ver van al mijn sociale contacten dus dat maakt het wel lastig :'(
[..]

Wel gave woningen!
[..]

Bij ons in de straat gaan de benedenwoningen nu ook voor rond de half miljoen. Dan heb je dus gewoon mensen boven je wonen voor die prijs, dat is toch absurd? Wel grote tuinen en dichtbij het centrum van Utrecht.
Nou ja, het ligt er wel aan waar in Limburg.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:19:35 #23
73386 Fazz
onderweg
pi_199736557
Hier in het dorp stond ook een mooi huis te koop; 138 m2 op een perceel van 182 m2. Tussenwoning, van binnen erg mooi. De vraagprijs was 750.000. Binnen 2 weken verkocht :D Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef te verhuizen O-)
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:19:44 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199736559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

[..]

Wel gave woningen!
[..]

Ik heb toevallig de bouwprijzen nog van die nieuwbouw, en dan verbaast het me niet echt.. eigenlijk.

En die in Amersfoort... tsja, je woont wel aan de goede kant van de stad, binnenstad en station op fietsafstand, oprit snelweg ongeveer 1 kilometer en je kunt naar het bos lopen.
Plus dat het kwalitatief hoogwaardige huizen zijn en dat huis zeker want ik weet dat dat geen projectbouw was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199736655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar maar maar op loopafstand van ons huis. Dat alleen is het geld al waard.
En nu vraag ik me dus af wat ons huis zou doen....niet om te verkopen hoor. Nieuwsgierigheid.
pi_199736731
Locatie maakt natuurlijk een gigantisch verschil.
Leuk om die voorbeelden zo te zien. :)
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:42:23 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737140
quote:
12s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou ja, het ligt er wel aan waar in Limburg.
Wij hebben gekeken in Meerlo en in Well. Prachtige woningen met een enorme lap grond. Wel rond de 7 ton (het idee was om met mijn ouders samen te wonen). Waren gewoon kleine kasteeltjes, niet normaal O+

quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Fazz het volgende:
Hier in het dorp stond ook een mooi huis te koop; 138 m2 op een perceel van 182 m2. Tussenwoning, van binnen erg mooi. De vraagprijs was 750.000. Binnen 2 weken verkocht :D Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef te verhuizen O-)
Ik vraag me echt af waar mensen het geld vandaan halen :@ Als starter zeker gaat je dit niet lukken. Wij hebben zelf enorm geluk met dat we ons eigen huurhuis hebben gekocht voor 163k, dat gaat nu ook tegen de 400k weg waarschijnlijk :o Anders hadden we gewoon nooit meer kunnen kopen denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb toevallig de bouwprijzen nog van die nieuwbouw, en dan verbaast het me niet echt.. eigenlijk.

En die in Amersfoort... tsja, je woont wel aan de goede kant van de stad, binnenstad en station op fietsafstand, oprit snelweg ongeveer 1 kilometer en je kunt naar het bos lopen.
Plus dat het kwalitatief hoogwaardige huizen zijn en dat huis zeker want ik weet dat dat geen projectbouw was.
Ik vind alles boven een half miljoen ook gewoon zo ontzettend veel klinken :o Je zult vast een prachtige woning hebben maar damn, het geld!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:23 schreef exode het volgende:

[..]

Maar maar maar op loopafstand van ons huis. Dat alleen is het geld al waard.
En nu vraag ik me dus af wat ons huis zou doen....niet om te verkopen hoor. Nieuwsgierigheid.
Wat zit er dan in het speciale Exode pakket? :9

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:25 schreef vencodark het volgende:
Locatie maakt natuurlijk een gigantisch verschil.
Leuk om die voorbeelden zo te zien. :)
Zeker! Maar je merkt ook dat steeds verder de regio in de prijzen ook stijgen, het is bijna overal gestoord.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 juni 2021 @ 22:46:16 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199737241
@MaJo Ik geloof graag dat je daar heel veel waar voor je geld krijgt wat betreft woningen :Y Maar het is ook echt wel min of meer het einde van de wereld.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:46:34 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737250
Ik heb door alle diarree zo'n ontzettend opgeblazen buik, niet normaal meer :X Mijn man heeft net een foto ervan gemaakt en het is gewoon vergelijkbaar met toen ik 6 maanden zwanger was van Aapie :o Zelfde jurk aan ook dus je kunt het exact vergelijken. Hopelijk houdt het snel op want ik ben er echt klaar mee }:|
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 22:55:09 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737440
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:46 schreef Sjeen het volgende:
@:Majo Ik geloof graag dat je daar heel veel waar voor je geld krijgt wat betreft woningen :Y Maar het is ook echt wel min of meer het einde van de wereld.
Dat is uiteindelijk de reden geweest om het niet te doen, ik vond het toch te ingrijpend.
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:02:35 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737582
Maar als jullie huidige woning 400K is en je hebt het voor 163 gekocht dan zal de hypotheek toch ook niet (veel) meer dan 163K zijn?

Dan heb je ruim 200K overwaarde, voor een woning van 500K heb je dan 300K hypotheek nodig, heb je al eens uitgerekend wat dat met de huidige lage rente aan maandlast betekent?

Je kunt je bij deze rentestanden niet vastklampen aan de prijzen an sich je zult vooral naar de hypotheeklasten moeten kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:07:05 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:02 schreef Leandra het volgende:
Maar als jullie huidige woning 400K is en je hebt het voor 163 gekocht dan zal de hypotheek toch ook niet (veel) meer dan 163K zijn?

Dan heb je ruim 200K overwaarde, voor een woning van 500K heb je dan 300K hypotheek nodig, heb je al eens uitgerekend wat dat met de huidige lage rente aan maandlast betekent?

Je kunt je bij deze rentestanden niet vastklampen aan de prijzen an sich je zult vooral naar de hypotheeklasten moeten kijken.
Ja daar hebben we naar gekeken :Y We hebben ook wat eigen geld dus het zou het mooiste zijn als we dezelfde hypotheek behouden. We willen ook niet al te hoge maandlasten omdat we graag reizen maken en liever daar geld aan uitgeven. Dan kom je dus rond de 4 ton max uit maar dat betekent in het huidige klimaat huizen van max 350.000 euro. En die vliegen er dus als warme broodjes uit...
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:08:47 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja daar hebben we naar gekeken :Y We hebben ook wat eigen geld dus het zou het mooiste zijn als we dezelfde hypotheek behouden. We willen ook niet al te hoge maandlasten omdat we graag reizen maken en liever daar geld aan uitgeven. Dan kom je dus rond de 4 ton max uit maar dat betekent in het huidige klimaat huizen van max 350.000 euro. En die vliegen er dus als warme broodjes uit...
Dezelfde hypotheek houden of dezelfde hypotheeklast houden?
Dat zijn waarschijnlijk 2 totaal verschillende dingen als je nog voor 163K gekocht hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:11:07 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737735
En ho wacht... je woont in een huis dat 400K doet en wilt dus in een lagere prijsklasse meer huis voor je geld hebben?

En dan ook nog dezelfde hypotheek houden waar nu waarschijnlijk een veel lagere maandlast aan vast zit?
Okay.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:14:43 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737775
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dezelfde hypotheek houden of dezelfde hypotheeklast houden?
Dat zijn waarschijnlijk 2 totaal verschillende dingen als je nog voor 163K gekocht hebt.
Hypotheeklast :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:11 schreef Leandra het volgende:
En ho wacht... je woont in een huis dat 400K doet en wilt dus in een lagere prijsklasse meer huis voor je geld hebben?

En dan ook nog dezelfde hypotheek houden waar nu waarschijnlijk een veel lagere maandlast aan vast zit?
Okay.
Nee in dezelfde klasse dus, maar vanwege het opbieden moet je dus al een stuk lager zoeken. Het mooiste zou het zijn om iets te vinden van dezelfde waarde en dan met het eigen geld de maandlasten lager te maken. Dan woon je dus groter en gaan de maandlasten omlaag :)
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:17:09 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737805
Maar je huidige hypotheek zal een ander rentepercentage hebben, dus met dezelfde hypotheeklast kun je meer lenen.
Je moet dan dus duurder kunnen zoeken dan je eigen huis oplevert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:21:01 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:17 schreef Leandra het volgende:
Maar je huidige hypotheek zal een ander rentepercentage hebben, dus met dezelfde hypotheeklast kun je meer lenen.
Je moet dan dus duurder kunnen zoeken dan je eigen huis oplevert.
Dat kan inderdaad maar dat willen we dus niet ;)
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:22:04 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad maar dat willen we dus niet ;)
Je wilt dus meer voor minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:26:28 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je wilt dus meer voor minder.
Nee we willen meer voor hetzelfde of een klein beetje erbovenop zodat de hypotheeklasten beduidend lager worden (met inbreng van eigen geld). We hebben nu een appartement vlakbij het centrum. Als we buiten de stad gaan wonen kunnen we voor hetzelfde geld een huis met tuin dat iets groter is. Onze eisen zijn niet eens zo heel extreem.

Maar ik heb het idee dat er een waardeoordeel in jouw stelling zit? Is onze denkwijze zo vreemd?
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:31:33 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199737931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee we willen meer voor hetzelfde of een klein beetje erbovenop zodat de hypotheeklasten beduidend lager worden (met inbreng van eigen geld). We hebben nu een appartement vlakbij het centrum. Als we buiten de stad gaan wonen kunnen we voor hetzelfde geld een huis met tuin dat iets groter is. Onze eisen zijn niet eens zo heel extreem.

Maar ik heb het idee dat er een waardeoordeel in jouw stelling zit? Is onze denkwijze zo vreemd?
Nee geen waardeoordeel gewoon een conclusie.

Maar het gaat dus wel om het gelijkhouden van het hypotheekbedrag en niet om de maandlast.

Ik denk dat dit het moment is om je overwaarde op een dure plek te gelde te maken voor een huis dat is zoals je wilt en waar je over 15 jaar nog wilt wonen.
Dat zou veel eerder mijn doel zijn dan een lagere maandlast creëeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199737995
Ik denk dat de meeste mensen met zo'n flinke overwaarde rekent met overwaarde + nieuwe hypotheek. Daar halen mensen dus hun geld vandaan en dat zal een van de redenen zijn waarom jullie steeds misgrijpen. De eisen zijn niet zo hele extreem maar de huizenmarkt is dat momenteel wel.
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 23:41:27 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199737996
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee geen waardeoordeel gewoon een conclusie.

Maar het gaat dus wel om het gelijkhouden van het hypotheekbedrag en niet om de maandlast.

Ik denk dat dit het moment is om je overwaarde op een dure plek te gelde te maken voor een huis dat is zoals je wilt en waar je over 15 jaar nog wilt wonen.
Dat zou veel eerder mijn doel zijn dan een lagere maandlast creëeren.
Die denkwijze snap ik ook :Y

Je moet ook bedenken dat wij een eigen zaak hebben die zwaar getroffen is door Corona (culturele sector). Met dat in het achterhoofd gaan wij niks kopen op de top van ons kunnen, maar iets dat we ook kunnen betalen als wij beiden nog 70% van ons salaris krijgen. Met dat in het achterhoofd hebben wij ook ons huidige huis gekocht. We zitten liever aan de veilige kant dan dat we moeten stressen als er toch iets gebeurd en we het huis niet kunnen betalen. Dat lijkt me ook een belangrijke les uit de financiële crisis :)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 00:00:05 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199738117
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die denkwijze snap ik ook :Y

Je moet ook bedenken dat wij een eigen zaak hebben die zwaar getroffen is door Corona (culturele sector). Met dat in het achterhoofd gaan wij niks kopen op de top van ons kunnen, maar iets dat we ook kunnen betalen als wij beiden nog 70% van ons salaris krijgen. Met dat in het achterhoofd hebben wij ook ons huidige huis gekocht. We zitten liever aan de veilige kant dan dat we moeten stressen als er toch iets gebeurd en we het huis niet kunnen betalen. Dat lijkt me ook een belangrijke les uit de financiële crisis :)
Oh, absoluut.
Ik had het ook nergens over over de top van het kunnen, ik had het primair over dezelfde maandlasten.

Maar bij ons was de hypotheek al annuïtair, dus de (bruto) maandlast was al stevig, en we hadden een verbouwing van ruim een ton in de planning, dus dat had nog eens een ¤ 400 per maand extra gekost, en we hebben nu veel meer huis voor een lagere maandlast dan de oude hypotheek plus die voor de verbouwing.
Wel een veel hogere hypotheekschuld.

Maar... hier geen eigen bedrijf, dat scheelt al een heel stuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:04:12 #44
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199738848
De enige manier om nu flink overwaarde te cashen is naar een impopulair gebied verhuizen,l volgens mij... of flink verbouwen van een extra stukje hypotheek.

Hier in de wijk is t nog niet zo extreem. Wij kochten in 2015 voor 182,5. Deze is recent verkocht voor minimaal 315, heeft beneden een uitbouw net als wij (maar meer een serre dan gewone uitbouw) en boven een kleine uitbouw (daar hebben wij er geen, scheelt 2m denk ik)
Afwerking en onderhoud zien er wel beter uit dan bij ons (behalve die afschuwelijje zolder)

https://www.funda.nl/koop(...)isenlaan-267/#foto-1

Wij hebben een taxatie van 240 na de verbouwing van de keuken en het vernieuwde dak en met zonnepanelen.
Kwak
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:49:20 #45
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199739152
Die slaapkamer :D
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:55:32 #46
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199739191
https://www.funda.nl/koop(...)ewaayse-hogeweg-3-a/

Deze staat hier om de hoek en is onlangs verkocht. Voor dát bedrag. :'( Met 250k overwaarde had ik het wel geweten, haha.
pi_199739243
Grmbl.. De gemeente wijst de 2e dakkapel af.. Mag blijkbaar niet aan de voorzijde. Erg bijzonder, aangezien er verderop in de straat ook een dubbele is.. Dat wordt bezwaar maken.. :X
pi_199739274
Die slaapkamer idd :)

en wat zonde, écht alleen tegels in de tuin.. Je wordt toch instantaan verdrietig als je dat elke ochtend door je mooie grote ramen ziet...
pi_199739276
Balen DF, inderdaad wie weet helpt bezwaar maken.

Wij hebben ver onder ons maximale hypotheekbedrag geleend, heel bewust. Ons huis voor 340 gekocht 4 jaar geleden, ik denk dat ie nu over de 400 heengaat. Zeker als ik dat huis zie wat ik aan Majo stuurde.

Utrecht is een enorm dure stad en ons dorp is niet heel veel beter. Je kan wel aan de andere kant van het kanaal kijken Majo maar daar zijn de huizen ook enorm gestegen. Ik zie huizen in onze oude wijk voor ruim 100k meer weggaan dan wij destijds hebben gekregen.

Vrienden van mijn verloofde hadden 1,5 week geleden hun huis te koop gezet voor 600 en ze hebben 700 gekregen.....destijds zelfs voor 350 (!) gekocht. Ze hebben er, ik schat 10 jaar gewoond.
pi_199739280
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Deze staat hier om de hoek en is onlangs verkocht. Voor dát bedrag. :'( Met 250k overwaarde had ik het wel geweten, haha.
Nah, mis nog wat tegels in de tuin :+
pi_199739286
Majo, in het Exode extra pakket zit koffie drinken in de speeltuin waar jij op uit gaat kijken. En op een ochtend zoals vandaag hoor je onze peuter luidruchtig duidelijk maken dat ze haar ijsjes jurk aan wilde.
pi_199739287
quote:

wat moet ik me bij een saillante locatie voorstellen?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:09:45 #53
100412 mefke79
komt goed!
pi_199739294
Er gaan hier, zo net naast Eindhoven, huizen weg voor prijzen waar ik regelmatig van achteroversla. Ja, ik snap, lage rente etc maar pff. Er kwamen hier kavels te koop. We hebben het goed doorgerekend, architect en alles erbij gehad, maar we zouden gewoon nooit kunnen bouwen wat we willen bouwen (huis even groot als nu, zo'n 850 m3) maar dan vrijstaand. Zelfs met overwaarde etc, niet te doen. Maar alle kavels zijn wel in optie na loting en er waren twee keer zoveel belangstellenden als kavels. Met de huidige bouwprijzen kun je er als gewone particulier (dus niet de ultieme we doen alles zelf want we zijn bouwvakker of we hebben een bouwbedrijf) geen huis bouwen onder de zes ton. Zes ton. Ik heb het niet liggen zeg maar.

Dus. Wij blijven maar zitten en ergeren ons regelmatig aan de buren, lossen braaf extra af en grijpen onze kans wel over een tijdje. Ooit gaan de prijzen vast weer zakken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_199739420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Phaidra, de jongste is ook alleen als jongen naar die groep 3 gegaan. Samen met 2 jongens uit een andere parallel klas. dat werden echt beste vriendjes. Ze hebben ze qua karakter goed gematchd. Dus het kan een prima keuze zijn!

Ik vind speeldates wel makkelijker worden nu ze ouder worden. Ik stuur ze gewoon naar de speeltuin als het me te gek word })
Maar het verschilt per kind/combi.

Eentje wilde eigenlijk alleen gamen, en verder zat hij op de bank donald ducks te lezen. Daar heb ik maar eens mee gepraat (na gesprek met moeder). Dat werkt ook weer goed. Maar dat wordt een echt pre-puber. Dat heeft even andere aanpak nodig :P
Ik denk ook echt dat het wel goed gaat komen. Hij kent een paar andere jongens ook al vanuit de bso en toen hij startte in een groep 0. Maar A. zou het liefst met alle 3 naar de nieuwe klas gaan, met z'n vieren zijn ze ook echt een team. Dus het voelt sowieso gemeen om die keuze te moeten maken.

Ik merk bij de oudste ook een verschuiving. En ook dat we meer 'echte' gesprekken voeren, op meer volwassen niveau. Ik vind dat echt tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja ik ben het wel flink zat inmiddels -O- Ik slik al extra vitaminen voor een betere weerstand en ijzertabletten maar het ziet er naar uit dat ik het even uit moet zitten. Heb jij nog tips?
Bij mij zat het 'm vooral in ondergewicht (en heel erg slaapgebrek, maar daar doe je zo weinig aan...). Ik ben toen naar een diëtist gegaan die tips heeft gegeven om extra calorieën binnen te krijgen zonder gelijk echt veel extra te moeten eten (altijd roomboter smeren, dubbel beleg op brood, dat soort dingen). Toen ik een paar kg aangekomen was, ging het met mijn weerstand ook beter. Mijn darmen en maag zijn ook gewoon gevoelig. Ik heb toen een goede pro-biotica gekocht en dat hielp ook wel. En verder helaas uitzitten :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199739529
quote:

[..]

Die tuin O+ O+

En dat huisje bij Exode vind ik wel echt heel schattig. Ik vind de prijs niet eens absurd hoog, maar misschien raak ik een beetje afgestompt inmiddels.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:35:51 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_199739547
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:09 schreef mefke79 het volgende:
Er gaan hier, zo net naast Eindhoven, huizen weg voor prijzen waar ik regelmatig van achteroversla. Ja, ik snap, lage rente etc maar pff. Er kwamen hier kavels te koop. We hebben het goed doorgerekend, architect en alles erbij gehad, maar we zouden gewoon nooit kunnen bouwen wat we willen bouwen (huis even groot als nu, zo'n 850 m3) maar dan vrijstaand. Zelfs met overwaarde etc, niet te doen. Maar alle kavels zijn wel in optie na loting en er waren twee keer zoveel belangstellenden als kavels. Met de huidige bouwprijzen kun je er als gewone particulier (dus niet de ultieme we doen alles zelf want we zijn bouwvakker of we hebben een bouwbedrijf) geen huis bouwen onder de zes ton. Zes ton. Ik heb het niet liggen zeg maar.

Dus. Wij blijven maar zitten en ergeren ons regelmatig aan de buren, lossen braaf extra af en grijpen onze kans wel over een tijdje. Ooit gaan de prijzen vast weer zakken.
Zes ton is toch ook niet achterlijk veel geld voor een vrijstaand huis met een flinke tuin van 850 kuub?
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:47:31 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_199739691
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Zes ton is toch ook niet achterlijk veel geld voor een vrijstaand huis met een flinke tuin van 850 kuub?
Nuh, helemaal niet. Maar dat is dus niet te doen. Je betaalt al snel een ton of 2 meer. Voor 450 grond en een huis van zeg 12 bij 8, een laag recht, dan kap en een garage met plat dak, kom je denk ik met zes ton nog niet weg. Dat bedoel ik dus, wij gaan er niet op vooruit als we zouden bouwen daar. En diegenen die er wel gaan bouwen bouwen waarschijnlijk kleinere huizen voor meer geld dan onze grote tweekapper. Het verschil zit hem deels in het feit dat wij twee lagen recht hebben en dat mag daar niet. Dan moet je automatisch al meer grond kopen om dezelfde inhoud huis te hebben.
pi_199739717
quote:

Zo grappig, ik heb daar in mijn eerste studiejaar 2 weken aan de opgravingen daar gewerkt. Enorme vertragingen in de bouw door alle vondsten :+. Een collega van mij woont ook in die wijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199739724
Voor zes ton krijg je hier (015) een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk met een tuin van 6 bij 8. En dan komt er nog meerwerk bij, en de vloeren, keuken, schilderen etc.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_199739770
Als je maar eenmaal een huis hebt dan maken die schommelingen van de markt voor mijn gevoel wel minder uit. Ons huis zou nu alweer een stuk meer kosten dan een jaar geleden denk ik, maar ik had dan ook meer voor het appartement gekregen. Dus de uiteindelijke hypotheek zou ongeveer hetzelfde geweest zijn gok ik zo. Wij willen na de verbouwing misschien wel de hypotheek alweer oversluiten, omdat sindsdien de rentes nog meer gedaald zijn en we verwachten in de laagste risicoklasse terecht te komen.

Nu starter zijn lijkt me wel echt dramatisch, dan heb je nauwelijks nog de optie om ruim onder je maximale hypotheek te lenen want dan kan je niks kopen in veel gebieden. ;(
pi_199739872
Als ik rond de 5 ton zoek bij mij in de buurt, is dit toch wel het pareltje. Mooi onderhouden huis, speelse indeling en aan de recreatieplas.

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-41319567-vinkenburg-144/

Het enige huis dat wat mij betreft echt de 5 ton waard is. De rest is overrated appartementen die nog gebouwd moeten worden aan de overkant van het station, kluswoning bij het centrum of normale eensgezinswoning in een mindere wijk.

En ik zag - heel ergens anders - deze woning en dit is toch gaaf! :@
https://www.funda.nl/koop/ijsselmuiden/huis-41339374-baan-96/
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:59 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_199739925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:01 schreef Phaidra het volgende:
Als ik rond de 5 ton zoek bij mij in de buurt, is dit toch wel het pareltje. Mooi onderhouden huis, speelse indeling en aan de recreatieplas.

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-41319567-vinkenburg-144/

Het enige huis dat wat mij betreft echt de 5 ton waard is. De rest is overrated appartementen die nog gebouwd moeten worden aan de overkant van het station, kluswoning bij het centrum of normale eensgezinswoning in een mindere wijk.

En ik zag - heel ergens anders - deze woning en dit is toch gaaf! :@
https://www.funda.nl/koop/ijsselmuiden/huis-41339374-baan-96/
Grappig hoe anders iedereen naar die dingen kijkt. Ik klik op die link, zie een stenen rijtjeskubus, voel een rilling opkomen en klik weer weg :D

Maar goed, het is ook wel met een reden dat mijn huidige woning 10 jaar te koop heeft gestaan voordat er 2 gekken waren die daar hun beleggingen in durfden te steken :')
disclaimer
pi_199739964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Grappig hoe anders iedereen naar die dingen kijkt. Ik klik op die link, zie een stenen rijtjeskubus, voel een rilling opkomen en klik weer weg :D

Maar goed, het is ook wel met een reden dat mijn huidige woning 10 jaar te koop heeft gestaan voordat er 2 gekken waren die daar hun beleggingen in durfden te steken :')
:D Nee ja, de buitenkant is niet echt aantrekkelijk. Helemaal eens. Maar een jaren '30 woning ga je hier alleen in het centrum vinden en op dit moment echt niet voor 5 ton :+. Qua locatie en staat is deze woning wel echt het hoogst haalbare voor 5 ton (objectief gezien).

Kijk, deze moet je hebben als je een klushuis wil met echt grote potentie. Als wij handig waren, zou ik het wel overwegen. Wel in het buitengebied, maar niet totaal afgesneden van de beschaving.
https://www.funda.nl/koop(...)westkanaalweg-122-b/
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:09:42 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_199739988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D Nee ja, de buitenkant is niet echt aantrekkelijk. Helemaal eens. Maar een jaren '30 woning ga je hier alleen in het centrum vinden en op dit moment echt niet voor 5 ton :+. Qua locatie en staat is deze woning wel echt het hoogst haalbare voor 5 ton (objectief gezien).

Kijk, deze moet je hebben als je een klushuis wil met echt grote potentie. Als wij handig waren, zou ik het wel overwegen. Wel in het buitengebied, maar niet totaal afgesneden van de beschaving.
Oi, daar schrik ik zelfs van terug :D _O-
Het eerste huis is van binnen inderdaad wel leuk, jammer echt dat de buitenkant daar zo'n afbreuk aan doet!
disclaimer
pi_199740006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nette badkamer zegt die makelaar ook gewoon. _O-
pi_199740037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Oi, daar schrik ik zelfs van terug :D _O-
Het eerste huis is van binnen inderdaad wel leuk, jammer echt dat de buitenkant daar zo'n afbreuk aan doet!
De buitenkant van ons huis is ook best wel lelijk helaas, maar verder had het alles wat we zochten plus als bonus een grote tuin. Dus nu negeer ik gewoon dat de buitenkant lelijk is, want vanuit de woonkamer zie je daar toch niks van. :')
De uitbouw heeft wel geholpen de achterkant minder lelijk te maken, dus dat scheelt voor wanneer je in de tuin zit. :D
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:12:54 #67
100412 mefke79
komt goed!
pi_199740042
Ik vind 5 ton voor een tussenwoning ook echt mijn geld niet waard. Maar ja, ik woon daar niet, dus dat is ook gewoon niet mijn referentie.
SQ had jij deze gezien? https://www.funda.nl/koop/mierlo/huis-41393582-broekstraat-71/
DIe mensen hebben dat in 2016 gekocht, hebben de laatste twee jaar verbouwd, al die tijd in een keet gewoond en nu is het binnen een week verkocht terwijl het niet af is. Ik wil niet weten hoeveel daar voor gegeven is, ik ken de geruchten en die zijn extreem, zelfs voor deze omgeving.
pi_199740045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:10 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Nette badkamer zegt die makelaar ook gewoon. _O-
Er zijn momenteel 2 badkamers en 2 keukens he! Een oude en een nieuwe. Ik denk dat een stel aan de verbouwing is begonnen maar toen uit elkaar ging of zoiets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199740058
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er zijn momenteel 2 badkamers en 2 keukens he! Een oude en een nieuwe. Ik denk dat een stel aan de verbouwing is begonnen maar toen uit elkaar ging of zoiets.
Ahhh check! *gaat nog eens kijken*
pi_199740127
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ahhh ik dacht dat die nette badkamer een impressie was van hoe de treurige badkamer kon worden. Maar nu snap ik hem weer. :D
pi_199740166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef Vaiana het volgende:

[..]

De buitenkant van ons huis is ook best wel lelijk helaas, maar verder had het alles wat we zochten plus als bonus een grote tuin. Dus nu negeer ik gewoon dat de buitenkant lelijk is, want vanuit de woonkamer zie je daar toch niks van. :')
De uitbouw heeft wel geholpen de achterkant minder lelijk te maken, dus dat scheelt voor wanneer je in de tuin zit. :D
Hier net zo. Maar de locatie is wel alles wat we wilden. Heel ruim opgezette wijk, véél groen, op loopafstand van het centrum, station op fietsafstand en we wonen aan een woonerf, dus autoluw. Mijn droom is wel zo'n soort boerderij die mefke plaatste, maar goed dat wordt 'm gewoon niet. Tenzij we nog eens de loterij winnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199740178
Dit huis snap ik niet....woont er nou wel of niet iemand? Als je de tuin ziet, woont er niemand, maar er staat een bed op zolder die volgens mij wel gebruikt wordt.

https://www.funda.nl/koop(...)9-doornhoecklaan-23/

De prijs is voor die wijk laag dus er zijn vast heeeeel veeeeel addertjes onder het gras.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:32 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_199740200
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:12 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind 5 ton voor een tussenwoning ook echt mijn geld niet waard. Maar ja, ik woon daar niet, dus dat is ook gewoon niet mijn referentie.
SQ had jij deze gezien? https://www.funda.nl/koop/mierlo/huis-41393582-broekstraat-71/
DIe mensen hebben dat in 2016 gekocht, hebben de laatste twee jaar verbouwd, al die tijd in een keet gewoond en nu is het binnen een week verkocht terwijl het niet af is. Ik wil niet weten hoeveel daar voor gegeven is, ik ken de geruchten en die zijn extreem, zelfs voor deze omgeving.
Nee niet gezien, ik heb mijn oude zoekfilter er nog op zitten en die gaat maar tot 5 kilometer buiten Eindhoven. Oh ja en tot 650k :')

Zou de relatie er op zijn stukgelopen?
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:27:07 #74
100412 mefke79
komt goed!
pi_199740241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee niet gezien, ik heb mijn oude zoekfilter er nog op zitten en die gaat maar tot 5 kilometer buiten Eindhoven. Oh ja en tot 650k :')

Zou de relatie er op zijn stukgelopen?
Wat zie je daar nu nog mee? Ik denk sowieso stukken minder dan een jaar of twee geleden..

Die boerderij is bij ons om de hoek, maar monument, rieten dak...het weegt niet op tegen de geweldig mooie plaats. En het heeft niet veel praktische ruimte trouwens maar dat zie je niet op de foto's. Het is dus niet erg dat het ver boven budget is.

Dat van die relatie, geen idee. Maar gezien het beroep van de vrouw des huizes zou het wel apart zijn :P
pi_199740368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind sowieso veel huizen van buiten echt geen bal aan maar binnen is het dan wel een dikke prima.
Een huis moet een beetje goed voelen, eigen, zonder dat het nog van je is ofzo.
Het is een gevoel. :Y
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:37:51 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_199740390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wat zie je daar nu nog mee? Ik denk sowieso stukken minder dan een jaar of twee geleden..

Die boerderij is bij ons om de hoek, maar monument, rieten dak...het weegt niet op tegen de geweldig mooie plaats. En het heeft niet veel praktische ruimte trouwens maar dat zie je niet op de foto's. Het is dus niet erg dat het ver boven budget is.

Dat van die relatie, geen idee. Maar gezien het beroep van de vrouw des huizes zou het wel apart zijn :P
Bijna niets meer, alleen wat sterk verouderde oude mensen huisjes in Nuenen en Geldrop eigenlijk.
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:38:39 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_199740404
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:36 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind sowieso veel huizen van buiten echt geen bal aan maar binnen is het dan wel een dikke prima.
Een huis moet een beetje goed voelen, eigen, zonder dat het nog van je is ofzo.
Het is een gevoel. :Y
Mijn moeder zei altijd, een huis moet voelen als een warme deken :D
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:40:34 #78
100412 mefke79
komt goed!
pi_199740429
Dat is dus de reden dat wij graag zelf zouden bouwen, dan maak je het zoals je wil. Al zeg ik ook geen nee tegen een sterk verouderd jaren zeventig huis waar je alles aan moet doen. Maar ja, zie ze maar eens te vinden voor de juiste prijs, die staan hier nou juist in de dure dorpen/wijken.
pi_199740465
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Prima uitspraak!
En in jullie geval moest de deken nog even gewassen worden en gedroogd. :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:44:05 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_199740469
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Prima uitspraak!
En in jullie geval moest de deken nog even gewassen worden en gedroogd. :+
Gebreid, ook. _O-
disclaimer
pi_199740479
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Gebreid, ook. _O-
Dat wou ik eerst nog zeggen! :D
Er stond tenslotte wél een huis.
pi_199740484
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat ik bij ons huis echt een verademing vind, is dat niemand bij je binnen kijkt. Aan de voorkant zit een garagedeur en de voordeur (maar eerst ook een carport, dus je komt ook niet zonder reden dichtbij). En aan de achterkant zit een stukje gemeentegrond met bomen en bosjes en daarna een fietspad. Daarachter zitten dan weer achtertuinen van de huizen (2 onder 1 kap) aan de grote weg verderop. Maar die bewoners hebben een verrekijker nodig om naar binnen te kijken :+. In ons vorige huis hadden we een groot raam aan de voorzijde, met een voortuin van 1 meter breed. Iedereen die langsliep keek pontificaal je woonkamer in. En om nou altijd de gordijnen dicht te hebben is ook niet fijn. Maar ik had er zo'n hekel aan, voelde me altijd bekeken in mijn eigen huis. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199740489
Die vrienden van mijn verloofde hebben een ander huis gekocht en die is zo ontzettend gruwelijk lelijk. Echt wij vinden alles aan dat huis, nou lelijk dus. Maar zij zijn helemaal verliefd dus uiteraard houd ik mijn mening voor me.
Mooi hoe meningen zo af kunnen wijken.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:02:23 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199740677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:23 schreef exode het volgende:
Dit huis snap ik niet....woont er nou wel of niet iemand? Als je de tuin ziet, woont er niemand, maar er staat een bed op zolder die volgens mij wel gebruikt wordt.

https://www.funda.nl/koop(...)9-doornhoecklaan-23/

De prijs is voor die wijk laag dus er zijn vast heeeeel veeeeel addertjes onder het gras.
Aan de pisvlek onder het toilet op de begane grond te zien woont er wel iemand. :r
pi_199740687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef exode het volgende:
Die vrienden van mijn verloofde hebben een ander huis gekocht en die is zo ontzettend gruwelijk lelijk. Echt wij vinden alles aan dat huis, nou lelijk dus. Maar zij zijn helemaal verliefd dus uiteraard houd ik mijn mening voor me.
Qua inrichting ook?

Mijn zus heeft 13 jaar terug een oud huisje gekocht van 1910 ofzo. In een krappe straat waar amper 2 auto’s langs elkaar kunnen, met aan de overkant dus ook gelijk een rij huizen. Het komt weinig licht in de woonkamer, douche en washok beneden, een keuken zonder vaatwasser en naar boven een stijle trap.
Het is klein.
Persoonlijk zou ik er doodongelukkig worden maar zij is er gek op. :)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:41 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199740708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat ik bij ons huis echt een verademing vind, is dat niemand bij je binnen kijkt. Aan de voorkant zit een garagedeur en de voordeur (maar eerst ook een carport, dus je komt ook niet zonder reden dichtbij). En aan de achterkant zit een stukje gemeentegrond met bomen en bosjes en daarna een fietspad. Daarachter zitten dan weer achtertuinen van de huizen (2 onder 1 kap) aan de grote weg verderop. Maar die bewoners hebben een verrekijker nodig om naar binnen te kijken :+. In ons vorige huis hadden we een groot raam aan de voorzijde, met een voortuin van 1 meter breed. Iedereen die langsliep keek pontificaal je woonkamer in. En om nou altijd de gordijnen dicht te hebben is ook niet fijn. Maar ik had er zo'n hekel aan, voelde me altijd bekeken in mijn eigen huis. -O-
Wij hadden dat ook in ons vorige huis, minus zelfs de voortuin. Precies op een T-splitsing, dus alles en iedereen keek van voor tot achter door het huis heen. En toch stoorde het me nooit.
Maar nu we het helemaal niet meer hebben, aan de voorzijde alleen de voordeur en een berging, dus geen ramen aan die kant, vind ik het idd heerlijk. En tegelijkertijd is het heel gek dat er bij wijze van spreken een auto in de fik kan staan op de parkeerplaats en dat ik het niet door zou kunnen hebben. :D
pi_199740852
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Qua inrichting ook?

Mijn zus heeft 13 jaar terug een oud huisje gekocht van 1910 ofzo. In een krappe straat waar amper 2 auto’s langs elkaar kunnen, met aan de overkant dus ook gelijk een rij huizen. Het komt weinig licht in de woonkamer, douche en washok beneden, een keuken zonder vaatwasser en naar boven een stijle trap.
Het is klein.
Persoonlijk zou ik er doodongelukkig worden maar zij is er gek op. :)
Ja, echt alles vinden wij dus enorm lelijk aan dat huis. Geen achtertuin maar voortuin en die aan drukke straat, de plavuizen etc etc. Maar het is vrijstaand en aardig wat oppervlakte en in de wijk waar ze wilden en zij vinden hem echt heel mooi. Dan doet mijn mening er natuurlijk totaal niet toe, maar hier roep ik het lekker wel.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:20:34 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199740940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:46 schreef exode het volgende:
Dat hebben mijn schoonouders. Een super lelijk huis gekocht op een locatie waar ik niet dood gevonden zou willen worden, en dan hebben ze het nog lelijker opgeknapt (kudo's! :')).
Maar ze zijn er zelf super blij mee, het is helemaal hun droomhuis. Mooi voor ze dan toch :D. En zij snappen dan weer niks van ons huis ;).
KuikenGuppy
pi_199741029
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat hebben mijn schoonouders. Een super lelijk huis gekocht op een locatie waar ik niet dood gevonden zou willen worden, en dan hebben ze het nog lelijker opgeknapt (kudo's! :')).
Maar ze zijn er zelf super blij mee, het is helemaal hun droomhuis. Mooi voor ze dan toch :D. En zij snappen dan weer niks van ons huis ;).
Niemand van haar vrienden snapt ons huisje _O-
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:25:54 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199741030
quote:

[..]

Nou, daar heb ik me toch zo op verkeken... Wij wonen aan een zijweg van het winkelcentrum van een dorp, onze voortuin is de stoep. Er lopen de hele dag mensen voorbij. En we hebben wel inkijk-preventie, maar je merkt het toch. Zelfs als de gordijnen dicht zijn heb ik in de voorkamer van ons huis niet dat "vrije" gevoel wat wij hadden in ons vorige huis, waar we een tuin en oprit hadden, aan een doodlopend woonerfje.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:53 #91
100412 mefke79
komt goed!
pi_199741179
Ik heb een goed jaar naast de jumbo gewoond. Het was huis, poort voor de parkeerplaats, ingang jumbo. En een heel smal stoepje en hoge huizen tegenover ons. Ik was daar doodongelukkig al zat onze woonkamer op de eerste verdieping waardoor ze alleen binnenkeken bij de keuken. Maar onze tuin grensde dus ook aan de ingang van de parkeerplaats voor het hele blok inclusief appartementen. Zoveel steen, zoveel auto's met draaiende motor (want 'even naar de jumbo, ik pleur em op de stoep'), de glasbak...ik ben nog nooit zo blij geweest weer te kunnen verhuizen. We wisten dat het tijdelijk was, we moesten iets, maar anders hadden we dit nooit gedaan.
pi_199741197
Wij hebben de woonkamer aan de voorkant, maar een niet drukke straat met een grasveld, dus geen huizen direct aan de overkant. En we hebben vitrage (buren hebben luxaflex achtig iets dat vind ik mooier denk ik).
Achter hebben we de keuken en de tuin, maar onze achterburen kunnen vanaf hun 1e verdieping en zolder wel naar binnen kijken als ze zouden willen.
Fake it till you make it...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:35:36 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_199741205
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, daar heb ik me toch zo op verkeken... Wij wonen aan een zijweg van het winkelcentrum van een dorp, onze voortuin is de stoep. Er lopen de hele dag mensen voorbij. En we hebben wel inkijk-preventie, maar je merkt het toch. Zelfs als de gordijnen dicht zijn heb ik in de voorkamer van ons huis niet dat "vrije" gevoel wat wij hadden in ons vorige huis, waar we een tuin en oprit hadden, aan een doodlopend woonerfje.
Nee, dat is echt anders.
Mijn man wilde daarom dit keer ook écht een voortuin. En na bijna twee jaar zijn we nu ook eindelijk zo ver dat vreemde mensen niet meer door onze voortuin lopen :')
Overigens kijken wij recht op een drukke straat en een drukke kruising, maar omdat ons huis een stukje hoger ligt dan de stoep zie je nagenoeg niets als je naar binnen probeert te kijken. Dat is wel echt fijn.
disclaimer
pi_199741230
Deze stond trouwens een paar maanden geleden te koop. Een goed voorbeeld wat je betaalt voor een origineel huis in ons oude centrum. https://www.funda.nl/koop(...)953485-hoofdweg-683/. Ik vind het wel heel mooi.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:39:30 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_199741262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Deze stond trouwens een paar maanden geleden te koop. Een goed voorbeeld wat je betaalt voor een origineel huis in ons oude centrum. https://www.funda.nl/koop(...)953485-hoofdweg-683/. Ik vind het wel heel mooi.
Nou ja, origineel... de buitenkant wel.
De binnenkant resoneert totaal niet met het karakter van het huis en daar kan ik altijd weinig mee. Ik vind het schitterend - zowel de binnenkant als de buitenkant - maar het klopt samen niet.
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:47 #96
100412 mefke79
komt goed!
pi_199741279
SQ hier je tanden in zetten dan: https://www.funda.nl/koop(...)oord-parallelweg-21/

(ik zou het niet doen, te dicht op de spoorlijn en het staat er letterlijk al jaren zo bij, dat kan niet goed zijn voor een huis)
pi_199741296
Wij hebben een voortuin EN brandgang >:)

Wij zitten in het voorjaar best vaak in de voortuin overigens, die ligt op het Zuiden, heerlijk 's ochtends in het zonnetje met een kopje koffie terwijl B en Juul op straat keuvelen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:42:30 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_199741303
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Snel gekeken: doe er maar een strikje omheen en dan wil ik em wel. Krijg ik wel ruzie met mijn man wegens geen garage, maar daar verzinnen we dan wel weer wat op.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:43:24 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_199741308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:40 schreef mefke79 het volgende:
SQ hier je tanden in zetten dan: https://www.funda.nl/koop(...)oord-parallelweg-21/

(ik zou het niet doen, te dicht op de spoorlijn en het staat er letterlijk al jaren zo bij, dat kan niet goed zijn voor een huis)
Hahaha nee dank je. Ik heb al een huis, dat, niet geheel onbelangrijk, niét in Helmond staat. :')
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:46:22 #100
100412 mefke79
komt goed!
pi_199741341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Hahaha nee dank je. Ik heb al een huis, dat, niet geheel onbelangrijk, niét in Helmond staat. :')
Zo erg is Helmond nou ook weer niet. Maar die locatie is los van dat ie in Helmond ligt gewoon niet fijn. Maar goed, ik geeft het een weekje en dan zal ie wel verkocht zijn. Je kan er iets heel moois van maken als je weinig geeft om locatie en/of Helmond.
pi_199741391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:42 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Snel gekeken: doe er maar een strikje omheen en dan wil ik em wel. Krijg ik wel ruzie met mijn man wegens geen garage, maar daar verzinnen we dan wel weer wat op.
En grappig: iets langer geleden stond 2 deuren verder dit kneuterige huisje te koop voor 4 ton. Op funda waren geen foto's van de binnenkant beschikbaar, dus dan weet je wel hoe laat het is _O-.

Het contrast kan bijna niet groter.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:54:31 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_199741419
Ook al zo'n huisje waar je, met een goede architect, iets heel moois van kan maken. Of, als het groot genoeg is voor je, mooi restaureren en dan kan het er weer tegenaan.
pi_199741551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:54 schreef mefke79 het volgende:
Ook al zo'n huisje waar je, met een goede architect, iets heel moois van kan maken. Of, als het groot genoeg is voor je, mooi restaureren en dan kan het er weer tegenaan.
Ik vind de huizen in het oude centrum echt mooi inderdaad. Maar je woont ook gelijk aan een drukke weg. Dat was voor ons de reden om te kiezen voor een wat saaier jaren '70 huis in een wijk met veel woonerven en parkjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199741921
quote:

[..]

Grappig, wij komen van net uit een jaren 30 woning, met keuken achterin en woonkamer met gróót raam aan de voorkant. Wel een flinke voortuin, meter of 3-4. Ik zat heel vaak op een stoel voor het raam een beetje te kijken wat er allemaal gebeurde en wie er langsliep. De voordeur van de buren zat zo ongeveer aan dat raam vast, dus ik zag (of hoorde) altijd precies wanneer ze weggingen of thuiskwamen. En vanuit mijn werkkamer had ik uitzicht op straat en zeker op zonnige vrijdagmiddagen zag ik altijd mensen gezellig rommelen buiten.

Nu wonen we in recente bouw, heel tuingerichte woonkamer en de keuken voorin. Minder voortuin maar smalle ramen. We hebben een tweekapper dus de voordeur van de buren zit mijlenver van ons vandaan. En mijn werkkamer is op zolder, dus ik kijk vooral tegen een schuin dak aan. Ik moet er zó aan wennen, dat ik nauwelijks weet wat er speelt buiten :o :D Het is er superfijn wonen maar zo anders. Als we nu eens in onze oude straat zijn, 600 meter verderop, dan staan we ook binnen de kortste keren weer bij buren in de tuin of in huis, iedereen leeft daar veel meer in zijn voortuin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199742090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:41 schreef exode het volgende:
Wij hebben een voortuin EN brandgang >:)

Wij zitten in het voorjaar best vaak in de voortuin overigens, die ligt op het Zuiden, heerlijk 's ochtends in het zonnetje met een kopje koffie terwijl B en Juul op straat keuvelen.
Brandgang? Welke brandgang? O-)
pi_199742146
Wij hebben voren de keuken en achter de woonkamer. Ik vind het ideaal. Geen pottekijkers ook al is de boel wagenwijd open.
Niemand ziet wat jij op je tv kijkt of dat je een dutje op de bank doet. :Y)
Bij mijn ouders zit je vanaf de straat zó mee te kijken met de tv en waar mijn moeder altijd op de bank zit. :P
Voordeel van ons huis vind ik ook dat het 1 ruimte is van woonkamer naar keuken. Je staat dus niet apart in je keuken alles te missen van wat er in de woonkamer gebeurt. Heeft anders toch iets ongezelligs als je kookt ofzo.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:12:27 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_199742175
Het ontwerp van ons huis was woonkamer achter en keuken voor, wij hebben dat zelf omgegooid. Nu is de keuken dus groter dan de woonkamer maar het is ook de verkeersruimte tussen gang, garage, speelkamer/hoek en de woonkamer. En keuken tuingericht, woonkamer aan de voorkant. We hebben een vrij diepe voortuin en hadden tot vorige week geen stoep. Nu krijgen we een stoep (3 meter) een straat, weer een stoep (3 meter) en dan de tuinen van de overburen. Dus die zitten al snel 15 meter van ons vandaan, daar kijk ik echt niet binnen.
pi_199742333
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:46 schreef mefke79 het volgende:
Zo erg is Helmond nou ook weer niet.
Nou ja... :P
(Volgens traditie plaagden we altijd vrienden die in Helmond gingen wonen omdat ze daar wel een huis konden betalen en in ons dorp niet :D )

Ik wilde in eerste instantie niet eens bij ons huidige huis gaan kijken, vond het zo lelijk jaren 70. Bruin, schrootjes, weinig zon door metershoge dennenboom in de tuin. Inmiddels ook al best wat klussen gedaan om de jaren 70 te verwijderen. Steeds op z'n tijd een stapje verder en dan komen we er wel. Schilderwerk, een andere tuin en badkamer en toen was het acceptabel als basis :D
pi_199742342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:12 schreef mefke79 het volgende:
Het ontwerp van ons huis was woonkamer achter en keuken voor, wij hebben dat zelf omgegooid. Nu is de keuken dus groter dan de woonkamer maar het is ook de verkeersruimte tussen gang, garage, speelkamer/hoek en de woonkamer. En keuken tuingericht, woonkamer aan de voorkant. We hebben een vrij diepe voortuin en hadden tot vorige week geen stoep. Nu krijgen we een stoep (3 meter) een straat, weer een stoep (3 meter) en dan de tuinen van de overburen. Dus die zitten al snel 15 meter van ons vandaan, daar kijk ik echt niet binnen.
Keuken groter dan woonkamer is ook wel de droom van mijn lief. Waarschijnlijk wordt dat onze volgende verbouwing, over ca. 4-5 jaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199742426
Wij hebben na onze verbouwing twee jaar geleden de keuken naar de voorkant gehaald. En daar van die plissé gordijnen die aan de onderkant zitten. Als ik in de keuken (of woonkamer want is een ruimte) sta kan ik wel naar buiten kijken maar voorbijgangers kunnen niet binnen kijken vanaf de stoep omdat die lager ligt. Als je door de voortuin naar het huis loopt dan wel als je een heel klein beetje je best doet.

Maar goed we wonen in een hofje waar weinig mensen komen die er niet hoeven te zijn (zit wel een voetgangerdoorgang naar het aansluitende hofje maar die ligt aan de overkant, dus de meeste mensen lopen aan die kant die hier komen.

Bankstel staat nu tegen het raam bij de achtertuin dus goed zicht daarop (al zit die nu in standje rommel omdat we een zwembad aan het bouwen zijn, maar als het goed is nu na het weekend eindelijk een langere periode goed weer zodat we kunnen afwerken, dan de tuin tijdelijk aanhelen met tegels voor de zomer en dan in oktober had de tuinder tijd voor kunstgras) #nietzongroenevingers
pi_199742514
Bank staat bij het raam, als ik de plisse open heb, zwaai ik naar voorbijgangers. Ik vind het gezellig :) En als ik daar geen zin in heb laat ik de plisse zakken. Als ik door de straat loop, zwaai ik ook naar iedereen binnen. Maar je moet wel van zo'n wijk houden natuurlijk.
Achter hebben we wel volle privacy, niemand kan bij ons aan de achterkant naar binnen kijken.

Dit dus:

Een stuk achter die boom staat het huis van de achterburen. Er staan nog meer bomen dus voor ons voelt het als vrij wonen. 1 van de redenen waarom we meteen verliefd waren op dit huis.

[ Bericht 21% gewijzigd door exode op 04-06-2021 14:13:56 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:14:45 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_199742745
Voor echt gras heb je toch geen groene vingers nodig? Alleen maar een grasmaaier.
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:16:39 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_199742763
En verder kijk ik altijd bij iedereen binnen die zijn gordijnen open heeft hoor :Y en zwaai ook vaak. Meeste mensen zwaaien gezellig terug, en de zuurpruimen die dat niet leuk vinden moeten maar lekker van dat plastic tegen hun raam plakken :7
disclaimer
pi_199742806
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:16 schreef SQ het volgende:
En verder kijk ik altijd bij iedereen binnen die zijn gordijnen open heeft hoor :Y en zwaai ook vaak. Meeste mensen zwaaien gezellig terug, en de zuurpruimen die dat niet leuk vinden moeten maar lekker van dat plastic tegen hun raam plakken :7
:)
'Jij komt echt uit Brabant he?!' krijg ik vaak te horen. Ik zwaai naar iedereen en zeg tegen iedereen 'Hoiiiii' en dan zegt mijn verloofde 'Wie was dat?' En dat is dan iemand die 10 huizen verderop woont of zo.
pi_199742820
Ik kan er ook niet tegen als mensen binnen kunnen kijken. We hebben wel een voortuin, maar ook veel glas om door te kijken. En de bank staat bij het grote raam.
Voor hebben we dus altijd de vouwgordijnen helemaal dicht. Het stof is zo dun dat ik buiten alles kan zien. Van buiten naar binnen zie je alleen schimmen. En licht wordt amper tegengehouden. We krijgen daar best veel commentaar op, dat alles altijd dicht is.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:23:43 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_199742838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef exode het volgende:

[..]

:)
'Jij komt echt uit Brabant he?!' krijg ik vaak te horen. Ik zwaai naar iedereen en zeg tegen iedereen 'Hoiiiii' en dan zegt mijn verloofde 'Wie was dat?' En dat is dan iemand die 10 huizen verderop woont of zo.
Is dat typisch Brabants ja? Gezellig O+
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:24:23 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_199742844
Maar ja, ik vind het ook gezellig om de kolfkamer te delen, daar schijn ik ook nogal in af te wijken :7
disclaimer
pi_199742866
In mijn Brabants dorpje groet echt iedereen elkaar. Ook pubers zeggen hoi als ze langslopen :D Dat was ik in het grote dorp waar ik vroeger woonde niet gewend.
Ik vind het wel gezellig.
pi_199742924
En nu ik toch bezig ben:
de beruchte letters die 3 weken bij de douane hebben gelegen.

En het toilet met nieuwe tegels. Hoe het was? Alleen het wandje achter het toilet was getegeld met 30x60 witte tegels en we hadden een mini rechthoekig fonteintje met hippe kraan die of keihard aanging of niet. Verder wit geverfd, leuk met kinderen, geen tegels.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:46:35 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_199743126
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef exode het volgende:
En nu ik toch bezig ben:
de beruchte letters die 3 weken bij de douane hebben gelegen.
[ afbeelding ]

En het toilet met nieuwe tegels. Hoe het was? Alleen het wandje achter het toilet was getegeld met 30x60 witte tegels en we hadden een mini rechthoekig fonteintje met hippe kraan die of keihard aanging of niet. Verder wit geverfd, leuk met kinderen, geen tegels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er mist een t :o
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:47:09 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_199743134
En mooi schijthok!
disclaimer
pi_199743205
Oeh de kolfkamer delen, dat ga ik over een tijdje ook doen met een collegavriendin, nu al zin in :D
pi_199743224
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Er mist een t :o
Waar?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:54:21 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199743238
Ik gun het mijn buren om hier soms naar binnen te gluren :D da’s toch leuk? Als ik ‘s avonds met de lampen aan op de bank hang trek ik de gordijnen wel dicht maar verder heb ik weinig te verbergen hoor. En licht in huis is ook wat waard. Plus ik wil niet me afzonderen. Ik voel me fijner/veiliger als mijn buren en ik elkaar af en toe zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:55:32 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199743251
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:52 schreef Aure het volgende:
Oeh de kolfkamer delen, dat ga ik over een tijdje ook doen met een collegavriendin, nu al zin in :D
Ik heb dat genoegen maar 1x gehad, vond het ook wel gezellig. Ik kolfde toen wel al een jaar, misschien is het de eerste weken wel lastiger/spannender.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199743460
Hier in het centrum van de stad hebben wij helemaal geen privacy trouwens :P het rijtje appartementen tegenover ons kunnen zo bij ons naar binnen kijken (en wij bij hen) en de parkeergarage ook. En ik vermoed de hogere woontoren daarnaast ook :P maar ik vind het niet erg, ik kijk zelf dan ook graag bij de overburen naar binnen :D
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:29:16 #127
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199743694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:53 schreef exode het volgende:

[..]

Waar?
Bij de but, natuurlijk :o
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:29:57 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199743705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:D
pi_199743759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

KONT! ;)

Was wel leuk geweest.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:39:29 #130
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199743835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik heb dat genoegen maar 1x gehad, vond het ook wel gezellig. Ik kolfde toen wel al een jaar, misschien is het de eerste weken wel lastiger/spannender.
De eerste keren waren best raar idd, maar nu vind ik het alleen maar gezellig. O+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:48:57 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_199743937
Ja ik heb hier vandaag het zeer gedateerde papieren kolfschema van de deur van het kolfhok verwijderd en mijn telefoonnummer achter gelaten om een WhatsApp groep op te kunnen starten, maar ik heb me wel verwonderd over wat sommige vrouwen doen hoor. Er waren er door de tijd heen meerdere die de ruimte tussen de 3 en 4 uur PER DAG voor zichzelf claimden :o

Nu weet ik dat niet iedereen even makkelijk kolft als ik, maar dat vond ik toch wel heftig :')
disclaimer
pi_199743971
Jeetje das wel lang ja :D Ik gebruik de ruimte maar 2 x per dag een half uur, en das dan inclusief spullen schoonmaken enzo. Laatste uurtje kolfrecht ga ik eerder naar huis om de kinderen op te halen :P
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:55:00 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_199744000
Ja ik tel soberso geen uren, maar ik ga drie maal daags 20 minuten denk ik. Schoonmaken moet toch bij de koffie-automaat. Ik vraag me af wat je dan 2 uur onafgebroken doet. Bijslapen? Candy crushen? Je administratie bijwerken?
Twee uur aan één stuk aan de kolf hangen dat trekt zelfs @Viv niet 8-)
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:55:36 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199744011
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:16 schreef SQ het volgende:
Ik heb plastic op mn raam :7
Maar kijk wel bij iedereen die dat niet heeft naar binnen :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:56:53 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_199744025
Bij mijn vorige werkgever was de kolfkamer óók de ehbo kamer met zo'n dokters behandelbank. Daar heb ik wel eens een dik half uur zitten wachten, uiteindelijk een paar keer ferm op de deur geklopt, om er uiteindelijk zo'n slaperige man uit te zien sjokken ;(
disclaimer
pi_199744070
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
Maar ja, ik vind het ook gezellig om de kolfkamer te delen, daar schijn ik ook nogal in af te wijken :7
Ik kolfde gewoon aan mijn bureau, met twee kamergenoten :7
  Manager PR/Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 16:02:09 #137
269689 crew  Viv
pi_199744077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:55 schreef SQ het volgende:
Ja ik tel soberso geen uren, maar ik ga drie maal daags 20 minuten denk ik. Schoonmaken moet toch bij de koffie-automaat. Ik vraag me af wat je dan 2 uur onafgebroken doet. Bijslapen? Candy crushen? Je administratie bijwerken?
Twee uur aan één stuk aan de kolf hangen dat trekt zelfs @:Viv niet 8-)
Ik zat wel iedere avond zo lang aan de kolf vast (handsfree), maar het apparaat ging dan wel aan-uit-aan-uit.

Maar 3-4 uur klopt toch ook niet met het kolfrecht, wat maximaal een kwart van je werktijd is? Misschien reserveerden ze die ruimte zo lang omdat ze niet precies wisten wanneer ze even weg konden?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:03:12 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_199744087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:02 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik zat wel iedere avond zo lang aan de kolf vast (handsfree), maar het apparaat ging dan wel aan-uit-aan-uit.

Maar 3-4 uur klopt toch ook niet met het kolfrecht, wat maximaal een kwart van je werktijd is? Misschien reserveerden ze die ruimte zo lang omdat ze niet precies wisten wanneer ze even weg konden?
Dat zou kunnen, maar da's desalniettemin tamelijk aso in mijn ogen. Beetje hetzelfde als dat handdoekjesvolk :')
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:04:23 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_199744094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Haha! Ja nee ik zit in ABW ruimte waar ook het gehele MT doorheen loopt op weg naar de wc, ik sjok wel naar het kolfhok :')
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:08:54 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199744125
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Toen is als bleue promovenda in Nijmegen werkte deden mijn kamergenoten (beide tegelijk zwanger + kind gekregen) dat ook. Vond ik zo vreselijk ongemakkelijk. Snel naar binnen/ buiten zodat niemand t zag, aankloppen bij je eigen werkkamer, geen afspraken met studenten op de werkkamer kunnen plannen. En er was dus gewoon een kolfruimte. Die was alleen in een ander gebouw, en dat vonden mijn collega's blijkbaar niet handig (nooit gevraagd).
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:10:45 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_199744144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:08 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Toen is als bleue promovenda in Nijmegen werkte deden mijn kamergenoten (beide tegelijk zwanger + kind gekregen) dat ook. Vond ik zo vreselijk ongemakkelijk. Snel naar binnen/ buiten zodat niemand t zag, aankloppen bij je eigen werkkamer, geen afspraken met studenten op de werkkamer kunnen plannen. En er was dus gewoon een kolfruimte. Die was alleen in een ander gebouw, en dat vonden mijn collega's blijkbaar niet handig (nooit gevraagd).
Ja nee zoiets moet je wel in overleg doen :X
disclaimer
pi_199744149
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:48 schreef SQ het volgende:
Ja ik heb hier vandaag het zeer gedateerde papieren kolfschema van de deur van het kolfhok verwijderd en mijn telefoonnummer achter gelaten om een WhatsApp groep op te kunnen starten, maar ik heb me wel verwonderd over wat sommige vrouwen doen hoor. Er waren er door de tijd heen meerdere die de ruimte tussen de 3 en 4 uur PER DAG voor zichzelf claimden :o

Nu weet ik dat niet iedereen even makkelijk kolft als ik, maar dat vond ik toch wel heftig :')
‘Ik heb er recht op dus is gebruik dat recht ook, en als ik een beetje zielig doe krijg ik er nog wat tijd bijgeluld?’
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:12:47 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_199744163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

‘Ik heb er recht op dus is gebruik dat recht ook, en als ik een beetje zielig doe krijg ik er nog wat tijd bijgeluld?’
Wie weet!
Kijk, ik vind het nog niet eens zo erg dat ze zo veel tijd gebruiken, maar vooral dat je dus anderen de kans ontneemt om te kolven.
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:13:43 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199744175
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja nee zoiets moet je wel in overleg doen :X
Overleg...

Je bedoelt twee 30+ dames (waarvan een Deutsche), die zeggen: "we gaan kolven op deze kamer, dat vind jij toch niet erg he!"

En dat 1 van de 2 nog een stem heeft in de beoordeling van je proefschrift, dus zeggen dat je er wèl een probleem mee hebt, is dan niet echt een optie...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:15:30 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_199744191
Je had moeten vragen of je dan wel een beetje in de koffie mocht :P
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:20:57 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199744244
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:15 schreef SQ het volgende:
Je had moeten vragen of je dan wel een beetje in de koffie mocht :P
:r

Ik was toen trouwens nog van mening dat ik nooit kinderen zou willen, baby's waren horror...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:24:22 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_199744277
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:20 schreef mousemicky het volgende:

[..]

:r

Ik was toen trouwens nog van mening dat ik nooit kinderen zou willen, baby's waren horror...
Jup. Vooral mensen met kinderen. Engnekken :P
disclaimer
pi_199744304
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:42 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hebben na onze verbouwing twee jaar geleden de keuken naar de voorkant gehaald. En daar van die plissé gordijnen die aan de onderkant zitten. Als ik in de keuken (of woonkamer want is een ruimte) sta kan ik wel naar buiten kijken maar voorbijgangers kunnen niet binnen kijken vanaf de stoep omdat die lager ligt. Als je door de voortuin naar het huis loopt dan wel als je een heel klein beetje je best doet.

Maar goed we wonen in een hofje waar weinig mensen komen die er niet hoeven te zijn (zit wel een voetgangerdoorgang naar het aansluitende hofje maar die ligt aan de overkant, dus de meeste mensen lopen aan die kant die hier komen.

Bankstel staat nu tegen het raam bij de achtertuin dus goed zicht daarop (al zit die nu in standje rommel omdat we een zwembad aan het bouwen zijn, maar als het goed is nu na het weekend eindelijk een langere periode goed weer zodat we kunnen afwerken, dan de tuin tijdelijk aanhelen met tegels voor de zomer en dan in oktober had de tuinder tijd voor kunstgras) #nietzongroenevingers
kunstgras is bijna meer werk dan echt gras.. als ik de buren zo zie.. Stofzuigen, schoonharken..
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:26:29 #149
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199744307

Wij hebben drie kolfruimtes. En een daarvan gebruiken ze nu voor stoelmassages. :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:32:33 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199744380
Ik woon dus in een betonnenrijtjesblok, maar we zijn er heel gelukkig.

Voor 1,2 miljoen kunnen we hier wonen, zou ik best willen
https://www.funda.nl/koop(...)karnemelksloot-20-e/
Kwak
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:43:30 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_199744493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef kwakz0r het volgende:

Is dat niet gewoon een heel duur en groot rijtjeshuis? :D
Ze verkopen t wel mooi O+
disclaimer
pi_199744505
Die wil ik ook wel, Kwak!

Ik heb mijn droomhuis nu, gelukkig.

Stiekem moet ik altijd wel lachen om de kolfhok ergernissen. Het kolfhok op mijn werk zou het gezamenlijke toilet zijn. Horeca heeft niet echt de luxe om een aparte ruimte in te richten _O-
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:47:57 #153
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199744533
Ik werk dus in 2 ziekenhuizen. In de eene deel je sowieso de kolfruimte, hangen gordijnen dus de privacy is wat weinig :P. Het was daar zo druk (2 kolfplekken op 30+ kolvende vrouwen), dat er verzocht werd om meer ruimte maar dat werd geweigerd. In het andere ziekenhuis was ergens een paar verdiepingen verderop, vrijwel continu bezet dus ik ging in onze onderzoekskamer op de afdeling kolven.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:48:49 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_199744547
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:45 schreef LeSage het volgende:
Die wil ik ook wel, Kwak!

Ik heb mijn droomhuis nu, gelukkig.

Stiekem moet ik altijd wel lachen om de kolfhok ergernissen. Het kolfhok op mijn werk zou het gezamenlijke toilet zijn. Horeca heeft niet echt de luxe om een aparte ruimte in te richten _O-
Ligt er aan wat voor horeca natuurlijk ;) Maar goed, het blijft gewoon een recht, hoe je daar met je werkgever invulling aan geeft kan verschillen.

Ik moet er nog even snel van genieten, deze ergernissen, want mijn kolfrecht verloopt al over een maand :X :')
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 16:54:02 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_199744594
Ik woon overigens niet in mijn droomhuis, al zal niet iedereen dat begrijpen :')
Het huis dat we ooit bijna kochten in het dorp van LeSage kwam er wel dicht bij in de buurt qua huis, maar dat stond op de verkeerde plek. Nu woon ik in een compromishuis. Net geen perfect huis, net niet de perfecte plek, maar wel een heel fijn huis op een heel fijne plek met alle mogelijkheden die we wensen ;)
disclaimer
pi_199744632
Ik kan mijn droomhuis echt niet betalen als het al bestaat.
Woonboerderij met enorme tuin en op loopafstand van de bewoonde wereld. Iemand tagde me op Facebook ooit bij een huis die in de buurt kwam. Slechts 1,7 miljoen, die schatte ons inkomen iets te hoog in.
pi_199744777
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef kwakz0r het volgende:

Ik geloof dat ik daar ook geen bezwaar tegen zou hebben, nee. O+
pi_199744857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:08 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ha, dit was ook toen ik promoveerde :D Maar mijn roomies waren ook echt vriendinnen. Overigens boden zij het aan, toen ik naar de kolfruimte leeg staand kantoortje wilde gaan, dat ik ook best kon blijven zitten. duer op slot en afspraken hadden we toch nooit (wat een leven O+ ). Ik zou het nooit aan iemand opdringen nee :o
pi_199744862
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben drie kolfruimtes. En een daarvan gebruiken ze nu voor stoelmassages. :+
Mooi dat je aan de huisstijl direct herkent waar dit is :Y
pi_199744875
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:54 schreef SQ het volgende:
Ik woon overigens niet in mijn droomhuis, al zal niet iedereen dat begrijpen :')
Het huis dat we ooit bijna kochten in het dorp van LeSage kwam er wel dicht bij in de buurt qua huis, maar dat stond op de verkeerde plek. Nu woon ik in een compromishuis. Net geen perfect huis, net niet de perfecte plek, maar wel een heel fijn huis op een heel fijne plek met alle mogelijkheden die we wensen ;)
Die in ons dorp is dadelijk qua locatie helemaal ruk, want daar komt vlakbij de oprit voor de nieuwe snelweg. Wij hebben aan die straat ook eens voor een huis gekeken, maar ik wil daar gewoon niet wonen.

Er zijn trouwens sowieso wel huizen die nog meer mijn droomhuis zijn dat het onze. Grotere tuin, eigen oprit, garage. Maar dat is niet reëel qua financiën. Dus voor ons budget wonen we nu in mijn droomhuis.
pi_199744894
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor horeca natuurlijk ;) Maar goed, het blijft gewoon een recht, hoe je daar met je werkgever invulling aan geeft kan verschillen.

Ik moet er nog even snel van genieten, deze ergernissen, want mijn kolfrecht verloopt al over een maand :X :')
Nou, een lunchroom heeft over het algemeen geen ruimte over om op je gemak te gaan zitten. Als we op vrijdagavond moeten werken eten we ook gewoon in de zaak.
Ik had als ik op het werk had willen kolven op en neer naar huis moeten gaan. Het is daar gewoon echt geen optie.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 17:44:53 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199745100
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een heel duur en groot rijtjeshuis? :D
Ze verkopen t wel mooi O+
Het zijn units in een oud gebouw. Soort appartement dus :+ maar de locatie is wel chef’s kiss.

Vrijstaand met een tuin heb je hier in de binnenstad niet.

Dan woon ik liever in zoiets, in t dorp waar mijn ouders wonen

https://www.funda.nl/koop/boskoop/huis-40286589-zijde-17/

Of deze waar ik altijd wandel, aan de plas.

https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-41301636-korssendijk-15/

Allebei niet mijn stijl qua inrichting maar hey dat is zo gefikst.
Kwak
  vrijdag 4 juni 2021 @ 17:47:49 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199745136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 17:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het zijn units in een oud gebouw. Soort appartement dus :+ maar de locatie is wel chef’s kiss.

Vrijstaand met een tuin heb je hier in de binnenstad niet.

Dan woon ik liever in zoiets, in t dorp waar mijn ouders wonen

https://www.funda.nl/koop/boskoop/huis-40286589-zijde-17/

Of deze waar ik altijd wandel, aan de plas.

https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-41301636-korssendijk-15/

Allebei niet mijn stijl qua inrichting maar hey dat is zo gefikst.
Oh, die plassen he... O+ Wij fietsen daar regelmatig een rondje en damn wat wordt een mens daar toch hebberig van! :Y :D Althans... wij wel. ;) Er staan zulke mooie huizen tussen! En ook als ze niet mooi zijn, dan zijn ze nog mooi vanwege de ligging. :D
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:42:04 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199745662
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Grmbl.. De gemeente wijst de 2e dakkapel af.. Mag blijkbaar niet aan de voorzijde. Erg bijzonder, aangezien er verderop in de straat ook een dubbele is.. Dat wordt bezwaar maken.. :X
Bezwaar maken, referentiewoningen aandragen, desnoods compleet met het nummer van hun vergunningsaanvraag, als je op het adres googlet kun je vaak een aanvraag wel vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:44:33 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_199745696
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 17:27 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, een lunchroom heeft over het algemeen geen ruimte over om op je gemak te gaan zitten. Als we op vrijdagavond moeten werken eten we ook gewoon in de zaak.
Ik had als ik op het werk had willen kolven op en neer naar huis moeten gaan. Het is daar gewoon echt geen optie.
Nee, ook geen kantoortje ofzo? :o
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:45:58 #166
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199745726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bezwaar maken, referentiewoningen aandragen, desnoods compleet met het nummer van hun vergunningsaanvraag, als je op het adres googlet kun je vaak een aanvraag wel vinden.
Ik kan die vergunning dus nergens terugvinden. Twijfel dus of ze die ooit hebben aangevraagd :X

Maar de meneer van het bouwbedrijf gaat er maandag achteraan. Ik kon de ambtenaar niet te pakken krijgen vandaag.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:47:39 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199745753
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:09 schreef mefke79 het volgende:

Ik weet niet of je met die 6 ton de pure bouwkosten (en keuken en weet ik veel) van het huis bedoelt of inclusief de grond, maar ons huis wordt zo ongeveer opgeleverd en ik kan je wel vertellen dat wij geen 600.000 voor de bouw van het huis hebben betaald, ook niet inclusief meerwerk, keuken, tuin weetikveel alles en nog wat erbij.
De grond was al 300.000 dus dat zou betekenen dat het bij elkaar op 900.000 uit zou komen, en daar komen we echt niet in de buurt. Daar zit een Porsche Panamera tussen (wel het basismodel, geen gepimpte met alles erop en eraan).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199745773
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
Dat vond ik ook heel leuk bij mijn vorige werkgever! Echt leuke gesprekken gehad, en kwam zelfs een oud-klasgenootje van de middelbare school tegen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199745883
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ook geen kantoortje ofzo? :o
Nope. We hebben een heeeeel compacte ruimte achter waar kratten zijn gestapeld, magazijn, personeelstoilet en koelcel en vriescel achter elkaar.
Een leverancier die van de week voor het eerst langskwam grapte al dat hij snapte waarom er alleen maar kleine meisjes werken :D dat was overigens toeval die dag _O-

Stortbui hier, op het werk stroomde het alweer door het plafond heen, het stroomt de huizen in de buurt binnen. Wij wonen gelukkig hoog.
Nét geen jaar geleden dat het toen ook zo tekeer ging...
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:59:42 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_199745899
Ja wij zaten net gezellig pannenkoeken te eten bij de pannenkoekenmolen. Zijn door de regen naar huis gerend. Het watergordijn kwam daarna pas :o
disclaimer
pi_199746113
Ik was net pizza aan het halen en m’n auto stond aan de overkant van de weg en ik zag de straat steeds voller gaan staan. Heb m’n schoenen uitgedaan en m’n broek opgerold om over te steken. Helaas, nog steeds een natte broek. Water stond tot halverwege m’n kuiten..

Toen naar huis rijden ook een uitdaging met de hoeveelheid water, bijna thuis ook twee putdeksels die omhoog stonden.. toch maar even doorgegeven want ik zag het pas toen ik er voorbij reed (was ik wel het opkomend water aan het ontwijken dus reed er gelukkig al wel omheen.
En dan komt er dadelijk nog zo’n bui aan..
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:18:47 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_199746128
Nou ja, het leidt iig even af van de hitteklachten :+
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:20:05 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746151
En ik moet nog ommetje vandaag :'(
pi_199746256
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:20 schreef amaranta het volgende:
En ik moet nog ommetje vandaag :'(
Gewoon op de bank gaan zitten en ommetje aanzetten :@ dan telt ie wel voor je reeks maar is we valsspelen natuurlijk :')
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:36:00 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_199746341
Oh, komen jullie zo aan die hoge scores :')!
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:40:33 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199746397
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:28 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Gewoon op de bank gaan zitten en ommetje aanzetten :@ dan telt ie wel voor je reeks maar is we valsspelen natuurlijk :')
:o :D

Je ommetje met een ander sharen levert ook punten op dus ik sharede hem dan met mijn zakelijke nummer. :’)
pi_199746434
Nee dat niet, ik tenminste niet. Ben gewoon helemaal gestopt. Een week fanatiek gedaan en toen vergat ik het steeds. Of om te wandelen of om de app aan te zetten.. maar een collega vertelde het me..
Je hebt dan alleen niet de punten voor een fanatiek gelopen ommetje..ik ben ook niet zo van het valsspelen, maar weet dat sommigen erg gehecht zijn aan hun reeks, en dan zijn plotselinge hoosbuien wel stoorzender ;)
pi_199746444
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:40 schreef BE het volgende:

[..]

Je ommetje met een ander sharen levert ook punten op dus ik sharede hem dan met mijn zakelijke nummer. :’)
Toen ik nog fanatiek was appte ik hem ook altijd aan de oudste.. hij wist dat ie er niks mee hoefde te doen..
pi_199746476
Nu het toch over huizen gaat: wij zijn vandaag ingeloot voor een kavel!! Twee-onder-een-kap, samen bouwen met onze huidige buren :)
Voor de stats: 355m2 voor heel iets meer dan een ton. Nu het huis nog ;)

Ons huidige huis (hoekwoning in Overijssel) gekocht voor iets meer dan 2 ton, 5 jaar geleden. Denk dat hij nu voor 280/290 weggaat :)

Voor nu overheerst nog een omg-wat-hebben-we-gedaan-gevoel :')
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49:33 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199746491
Mijn Fitbit herkent automatisch een wandeling, veel praktischer 8-).
KuikenGuppy
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:49:50 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199746494
@Peacefull Oh, wat gaaf zeg! Spannend!
Hebben jullie al een ontwerp?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:50:40 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_199746502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:48 schreef Peacefulll het volgende:
Nu het toch over huizen gaat: wij zijn vandaag ingeloot voor een kavel!! Twee-onder-een-kap, samen bouwen met onze huidige buren :)
Voor de stats: 355m2 voor heel iets meer dan een ton. Nu het huis nog ;)

Ons huidige huis (hoekwoning in Overijssel) gekocht voor iets meer dan 2 ton, 5 jaar geleden. Denk dat hij nu voor 280/290 weggaat :)

Voor nu overheerst nog een omg-wat-hebben-we-gedaan-gevoel :')
Oh wat leuk! Wel een goede band met je buren dan? :D

En die 355 is dan neem ik aan jullie helft?
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:54:15 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746545
Ik heb net echt gewandeld
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:57:11 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:40 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb een appgroep met mezelf.. de groep heet ommetje
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:57:51 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_199746589
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:54 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net echt gewandeld
Poco loco
disclaimer
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:59:33 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:44 schreef hilliebillie het volgende:
Nee dat niet, ik tenminste niet. Ben gewoon helemaal gestopt. Een week fanatiek gedaan en toen vergat ik het steeds. Of om te wandelen of om de app aan te zetten.. maar een collega vertelde het me..
Je hebt dan alleen niet de punten voor een fanatiek gelopen ommetje..ik ben ook niet zo van het valsspelen, maar weet dat sommigen erg gehecht zijn aan hun reeks, en dan zijn plotselinge hoosbuien wel stoorzender ;)
Het gaat me indd om de reeks
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:59:41 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199746624
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb een appgroep met mezelf.. de groep heet ommetje
:D _O-
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:00:00 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746628
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Poco loco
Solo un poco
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:01:27 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199746646
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:59 schreef BE het volgende:

[..]

:D _O-
Ik heb gewoon een oude groep gebruikt waar ik als enige over was gebleven. En de naam ervan veranderd. Zo hoef ik niemand te storen met mijn “delen”
pi_199746748
Slim wel inderdaad!
Ik ga hier ook nog even een rondje in de buurt doen.. schijn het en der nog wat chaos te zijn..
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:22:11 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_199746919
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 18:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet of je met die 6 ton de pure bouwkosten (en keuken en weet ik veel) van het huis bedoelt of inclusief de grond, maar ons huis wordt zo ongeveer opgeleverd en ik kan je wel vertellen dat wij geen 600.000 voor de bouw van het huis hebben betaald, ook niet inclusief meerwerk, keuken, tuin weetikveel alles en nog wat erbij.
De grond was al 300.000 dus dat zou betekenen dat het bij elkaar op 900.000 uit zou komen, en daar komen we echt niet in de buurt. Daar zit een Porsche Panamera tussen (wel het basismodel, geen gepimpte met alles erop en eraan).
Met grond! Maar wat ik al zei, we hebben behoorlijk wat meer grond nodig omdat we de hoogte niet in mogen.

En tja, bouwkosten zijn hier tussen 550 tot 600 per kubieke meter, niet eens op hoog niveau afgewerkt.
pi_199746957
quote:
Vrienden van mijn verloofde hadden 1,5 week geleden hun huis te koop gezet voor 600 en ze hebben 700 gekregen.....destijds zelfs voor 350 (!) gekocht. Ze hebben er, ik schat 10 jaar gewoond.
Veel verbouwd of hetzelfde?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199747089
Ik ben gestopt met ommetje, nieuwe telefoon, kreeg mn account niet overgezet (ook niet heel veel moeite voor gedaan), maar ik wilde ook niet opnieuw beginnen, eenzaam met 0 punten.
Hij registreerde mijn rondje van 3km ook niet als meer dan 750 meter dus ik liep steeds punten mis dus ik baalde al steeds.
Nu loop ik wel mn rondje, maar zonder ommetje ;).

Hier nog steeds droog, het is in huis 23 graden, maar het koelt wat af nu...
pi_199747254
Voor ommetje maakt het ook niet uit toch of je 750 meter loopt of 8 km. Hij registreert alleen dat je gelopen hebt en of het meer dan 750 meter was voor een actief ommetje..
pi_199747383
Als de Ommetje app niet de juiste instelling heeft voor de GPS, kan het zijn dat ie het actieve aspect niet goed registreert. Ik dacht eerst dat de setting "toegang tot GPS informatie alleen als de app in gebruik is" wel voldoende was, maar dat is dus niet 😬 Als je dan je telefoon in je zak houdt tot je rondje klaar is, registreert-ie alleen begin- en eindpunt, die hetzelfde zijn, dus vindt-ie het geen actief rondje.

Ik share op Facebook, met publiek ingesteld op 'only me'. Behalve gister, toen had ik een streak van 111 dagen, en dat vond ik een mooi nummer 😉

Bij mijn Ontbijt Ommetje vanochtend was het nog droog en warm 🥵😁
pi_199747432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:49 schreef hilliebillie het volgende:
Voor ommetje maakt het ook niet uit toch of je 750 meter loopt of 8 km. Hij registreert alleen dat je gelopen hebt en of het meer dan 750 meter was voor een actief ommetje..
Als je meer dan 750m loopt krijg je extra punten voor een actief ommetje.
Ik liep steeds 3km, maar dat pakte hij dus niet. Als ik naar het winkelcentrum liep dan was het iets meer dan 3km, dan pakte hij het wel. Misschien heeft hij in het natuurgebied niet genoeg meetpunten ofzo, ik weet het niet. Want ik gebruikte die app altijd op dezelfde manier dus daar ligt het dan niet aan.
pi_199747546
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Als je meer dan 750m loopt krijg je extra punten voor een actief ommetje.
Ik liep steeds 3km, maar dat pakte hij dus niet. Als ik naar het winkelcentrum liep dan was het iets meer dan 3km, dan pakte hij het wel. Misschien heeft hij in het natuurgebied niet genoeg meetpunten ofzo, ik weet het niet. Want ik gebruikte die app altijd op dezelfde manier dus daar ligt het dan niet aan.
Oh dan is het wel vreemd inderdaad

Hier begint de lucht weer aardig zwart te kleuren.. hou m’n hart vast.. brandweer heeft hier in het dorp net flink te werken gehad met de overstromingen
pi_199747625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Hier begint de lucht weer aardig zwart te kleuren.. hou m’n hart vast.. brandweer heeft hier in het dorp net flink te werken gehad met de overstromingen
Hier in Drenthe helemaal niks, het koelt wel wat af, gelukkig!
Hopen dat er niet nog veel meer water bij komt daar ... :*
pi_199747652
Hier in Fryslân koelt het ook lekker af. Morgenochtend wordt er een flinke bui verwacht, hopelijk waait het nog over. Kind mag z'n eerste honkbalwedstrijd van het seizoen spelen en het zou sneu zijn als dat in het water viel -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 4 juni 2021 @ 21:26:09 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_199747779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Hier ook weer en wij hebben nu al een mooi vijvertje ipv straat en stoep. De straat wordt aangelegd dus tijdelijk geen putjes :X

Het flitst ook weer flink.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 21:27:13 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_199747798
O daar gaan we weer...regen.
pi_199748345
Het lijkt tot nu toe wat mee te vallen met de regen.. het regende even flink, maar geen hoosbui meer tot nu toe.. en volgens buienradar is het hier nu zo goed als klaar met regenen voor vandaag..
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:21:11 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199748633
Ik heb net 2 boze kinderen naar bed gestuurd. Wtf is dit nou weer voor raar gedoe. Dat ze de halve aflevering gaan herhalen bij Beau.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:35:28 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199748809
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:22 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Met grond! Maar wat ik al zei, we hebben behoorlijk wat meer grond nodig omdat we de hoogte niet in mogen.

En tja, bouwkosten zijn hier tussen 550 tot 600 per kubieke meter, niet eens op hoog niveau afgewerkt.
Oh okay... tsja, met grond is niet vergelijkbaar want op de ene plek heb je voor 300K een kavel van 1.000m² en op de andere plek niet eens 500m²
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:38:10 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199748853
Mijn boor ging kapot toen we met de gaten voor de plafondlampen bezig waren :{ ;( :'(
Natuurlijk net na 8 uur, Hubo, Karwei en Gamma dicht.... heeft de oudste even de boor van zijn schoonvader geleend, zo'n professioneel ding wat overal zo doorheen gaat.

Enfin, morgen verder met lampen ophangen.....

Nu even een nieuwe boor uitzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199749313
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:49 schreef BE het volgende:
@:Peacefull Oh, wat gaaf zeg! Spannend!
Hebben jullie al een ontwerp?
Euhmm nee :D Alleen een plaatje van Pinterest, haha :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wat leuk! Wel een goede band met je buren dan? :D

En die 355 is dan neem ik aan jullie helft?
Haha ja, zeker! We spelen geregeld 's avonds een spelletje samen :) En we hebben vrijwel dezelfde smaak.

Ja 355 m2 is dan onze kavel ;) buren hebben 353 m2.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:29:12 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199749449
Het slaat ons weer over... vannacht wel lichte/matige buien verwacht maar tot nu toe een paar druppels
Kwak
pi_199749649
Wij hebben een klein buitje gehad. Verder blijft het voorlopig droog. Das maar goed ook want we willen straks nog naar het strand om zeevonk te kijken... ALS het er vanavond is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:45:24 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199749669
Ik word helemaal gestoord van die aanpassing in Firefox na de update... begin ik in de Google zoekbalk te typen, gaat hij automatisch in de adresbalk verder... ik wil niet in de adresbalk zoeken, ik heb niet voor niets zo'n google zoekbalk midden op het scherm :(

Ik kan er niet mee omgaan :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199749857
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Veel verbouwd of hetzelfde?
Nieuwe vloer met vloerverwarming en kunstgras in de tuin. Verder zover ik weet geen echte grote wijzigingen.
pi_199751332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier in Fryslân koelt het ook lekker af. Morgenochtend wordt er een flinke bui verwacht, hopelijk waait het nog over. Kind mag z'n eerste honkbalwedstrijd van het seizoen spelen en het zou sneu zijn als dat in het water viel -O-
Wij leggen vandaag graszoden (Lwd-buiten). Ik hoef in elk geval niet van tevoren te sproeien....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_199751341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 07:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wij leggen vandaag graszoden (Lwd-buiten). Ik hoef in elk geval niet van tevoren te sproeien....
En IK ben blij dat ik gisteren het gras gemaaid heb ;)
Alles staat blank.
pi_199751354
Oh, dit is dan gelijk de eerste dag dat ik blij ben dat we drainage hebben laten aanleggen denk ik ;)

Graszoden leggen in een meer werkt ook niet. Waar woon jij? Provincie of ook hiero?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_199751483
quote:
En het viel dus behoorlijk in het water. Nu gaan we naar de tegenstander, zij hebben wél een droog veld ;)
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:40:03 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199751537
quote:
Hier ook!

Geen spatje gevallen dus komt vast goed.
Kind zelf heeft last van zijn rug dus mag van de fysio even niet speken maar we gaan mee als support.
Kan ik meteen mijn score skills weer afstoffen. ;)
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:51:43 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199751614
Zo, flinke bui vannacht. Werd er wakker van. Het tegelparadijs van de buren werd een zwembad _O- . Was wel te verwachten nu onze tuin hoger ligt nu.

Maar het scheelt weer de planten en het gras water moeten geven, de bui was welkom O+
pi_199751690
Hier staat vandaag ook de eerste onderlinge wedstrijd in een jaar gepland, het leek dramatisch weer te worden maar voorlopig valt het mee ^O^
  zaterdag 5 juni 2021 @ 09:34:58 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199751940
Hier ook weer wedstrijden vandaag! En meteen een logistieke uitdaging; twee kinderen met dezelfde eindtijd op twee verschillende locaties :'). Zal blij zijn als we straks twee auto's hebben :D :').
KuikenGuppy
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:41:59 #219
344469 Amsel
zonder t
pi_199754012
Pffff net bij de dansschool van m'n dochter een aanvaring gehad met de eigenaresse over waar ik met m'n fiets stond te wachten tot de les was afgelopen :? Ik weet niet wat er eerder vandaag gebeurd is daar waardoor ze zo opgefokt was, maar ze ging zo onredelijk tegen me tekeer dat ik er eenmaal thuis echt even van moest bekomen. Dus het liefst betaal ik geen cent meer aan dat mens en stoppen we direct met de lessen daar, maar hoe leg je dat uit aan een zesjarige die dol is op haar balletlessen en natuurlijk niet vlak voor de 'uitvoering' (ze gaan een video opnemen) wil stoppen :{

Blugh, ik kan zo slecht tegen ruzie en confrontaties, ben er echt door van slag :')
pi_199754113
Wat naar @Amsel..
Zo te horen was de dansjuf met het verkeerde been uit bed gestapt. Of had gewoon haar dag niet. Ligt vast niet aan jou!
Hoop dat je je snel weer rustig voelt :*
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:32:12 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_199754435
Hier is het een stuk frisser, maar tot nu toe niet meer dan dat. Ik mag vanmiddag met dochterlief naar het zwembad, ze mag eindelijk afzwemmen voor haar A diploma. *O*

@Amsel, ik zou gewoon nog een keertje naar haar toegaan en vragen wat er nou aan de hand was de vorige keer en of ze dat voortaan ook normaal kan uiten/zeggen. Zij wordt immers ook niet graag zo op deze manier aangesproken, toch?

Ik had laatst ook een aanvaring met iemand. Die persoon was er direct niet bij betrokken, maar wilde even aan mij laten weten dat mijn toon (naar zijn klant) hem niet aanstond en dat ik die even moest aanpassen.. like whut :?
Nou zoekt die persoon altijd een discussie op, ik heb gezegd dat niet te gaan doen, omdat ik met hem geen probleem had op dat moment. Wilde die wegbenen. Heb gezegd dat ik het prettig zou vinden als hij nu even naar míj kon luisteren. Dat deed hij blijkbaar wel, want hij droop af, omdat hij nu niet kon winnen. *)

En ik even :s). Gisteren is mijn laatste verstandskies getrokken. Echt, hij lag er binnen 15 seconden uit en ik heb gewoon 0,0 centje pijn ervan. :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:36:10 #222
100412 mefke79
komt goed!
pi_199755316
Wij kregen net de mail dat de klas van jongste in quarantaine moet en dat hij pas woensdag mag testen...terwijl hij dinsdag jarig. Hij is echt zo verdrietig. En wij zijn boos want er zijn door school beslissingen genomen over invallers op de groep zonder dat met ons te overleggen. Tja, dan helpen die bubbels dus niet he. Nou heel hard hopen dat ie niet gaat hoesten ofzo want dat moet ik mijn vaccinatie ook nog gaan afzeggen. Stom gedoe zo.

En ik kan ook echt niet tegen confrontaties, maar ik ga ze soms maar wel aan. En dan voel ik me daarna heel rot en kan ik er echt over piekeren, dus ik schiet er vaak weinig mee op.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:31:20 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199756411
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:36 schreef mefke79 het volgende:
En ik kan ook echt niet tegen confrontaties, maar ik ga ze soms maar wel aan. En dan voel ik me daarna heel rot en kan ik er echt over piekeren, dus ik schiet er vaak weinig mee op.
Herkenbaar. Laatst waren we op vakantie en een meisje was in onze safari tent geweest toen wij er niet waren, omdat de boerderijkat in onze tent was gaan slapen, en zij wilde dat dat beest in haar tent ging slapen.
Dat vond ik niet tof, dus ik heb het aan haar ouders verteld. Heb me er nog een flinke tijd shaky en lullig over gevoeld. Maar ik duld niemand ongevraagd in onze tent als ik er niet ben :{w.

Wat een rotsituatie met je jongste, hopelijk test hij negatief. En hopelijk kunnen jullie toch nog wat leuks maken van zijn verjaardag dinsdag :*.
KuikenGuppy
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:49:16 #224
344469 Amsel
zonder t
pi_199756629
Ach wat rot @mefke79, ik snap dat hij heel verdrietig is!

Ik laat het gedoe met die dansjuf nu maar even rusten, maar ik ben inderdaad ook zo iemand die er nog lang over kan doorpiekeren. Dus hopelijk lig ik er vannacht niet wakker van :')
  zaterdag 5 juni 2021 @ 16:48:23 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_199757204
Ik heb de hema geplunderd voor ballonnen en slingers dan vrolijken we de boel maar zo op. En ik kon nog tompoucen met een foto bij de Hema bestellen, dus ook maar gedaan. Dan kunnen opa en oma die op de stoep afhalen en even naar hem zwaaien.
pi_199757243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb de hema geplunderd voor ballonnen en slingers dan vrolijken we de boel maar zo op. En ik kon nog tompoucen met een foto bij de Hema bestellen, dus ook maar gedaan. Dan kunnen opa en oma die op de stoep afhalen en even naar hem zwaaien.
Kunnen we kaartjes sturen?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:12:46 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199757442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Kunnen we kaartjes sturen?
+1
Dm je adres maar @mefke79
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:14:50 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199757460
Hallo Amaranta*pfizer hier! Ging goed. Was goed geregeld bij de priklocatie. Anders dan toen ik er met m’n moeder was.
Wel grappig hoe schaaps we zijn. Na de wachtkamer kon je stempel halen voor je gele boekje. Dus daar stond een rij. En iedereen sloot dus aan... ook de mensen zonder boekje.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:26:26 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_199757569
De kaartjes zijn heel lief dames, maar mijn jongste is zo dyslectisch als maar zijn kan en leest dus niet. Hij vindt daardoor kaartjes dus ook niet leuk want 'mama, dat lukt me dan toch niet'.

Ging jij bij ons of in 040 Amaranta? Ik mag hopelijk woensdag (kind mag nou echt geen koorts oid krijgen), man was woensdag in 040, daar ging het heel soepel.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:29:05 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199757602
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:26 schreef mefke79 het volgende:
De kaartjes zijn heel lief dames, maar mijn jongste is zo dyslectisch als maar zijn kan en leest dus niet. Hij vindt daardoor kaartjes dus ook niet leuk want 'mama, dat lukt me dan toch niet'.

Ging jij bij ons of in 040 Amaranta? Ik mag hopelijk woensdag (kind mag nou echt geen koorts oid krijgen), man was woensdag in 040, daar ging het heel soepel.
Ik zou woensdag bij jullie gaan. Verzet. En ben nu in 040 geweest.
Naar wat ik heb begrepen krijg je in jouw woonplaats moderna en in 040 Pfizer
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:30:00 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199757610
@SQ dr waren trouwens 3 poortjes. Astra, Jansen en Pfizer. Indd geen poortje voor Moderna
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:31:04 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_199757620
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:30 schreef amaranta het volgende:
@:SQ dr waren trouwens 3 poortjes. Astra, Jansen en Pfizer. Indd geen poortje voor Moderna
Zei ik toch 8-)
disclaimer
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:42:25 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_199757721
Ja hier zou alleen moderna zijn, maar het rare, het staat niet op mijn afspraak. Daar staat 'een mrna' vaccin. Ik vind het allemaal best, als ik maar een prik krijg.
pi_199757722
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:26 schreef mefke79 het volgende:

Oh, sneu. Hoewel ik dan ook nog de mogelijkheid zie om een vrolijke foto te sturen. Dus het aanbod blijft staan O+
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:09:28 #235
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199757973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:42 schreef mefke79 het volgende:
Ja hier zou alleen moderna zijn, maar het rare, het staat niet op mijn afspraak. Daar staat 'een mrna' vaccin. Ik vind het allemaal best, als ik maar een prik krijg.
mrna is moderna of pfizer, meestal pfizer
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199758282
Oh mensen ik baal; gisteren moest jongste zoon theorie examen doen. We hebben een duur pakket van de rijschool met boek en oefenexamens. Deze heeft hij al tot uitentreuren gedaan maar is helaas gezakt. Hij vond het echte examen anders en moeilijker.
Dus om verder te kunnen oefenen bij een andere aanbieder/site 20 nieuwe oefenexamens gekocht.

Inlogcode ontvangen; hij logt net in, wordt doorgeleid en komt op dezelfde site met dezelfde examens terecht als die hij al maanden had.

:(
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:38:53 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199758305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:37 schreef lily het volgende:
Oh mensen ik baal; gisteren moest jongste zoon theorie examen doen. We hebben een duur pakket van de rijschool met boek en oefenexamens. Deze heeft hij al tot uitentreuren gedaan maar is helaas gezakt. Hij vond het echte examen anders en moeilijker.
Dus om verder te kunnen oefenen bij een andere aanbieder/site 20 nieuwe oefenexamens gekocht.

Inlogcode ontvangen; hij logt net in, wordt doorgeleid en komt op dezelfde site met dezelfde examens terecht als die hij al maanden had.

Ooooh balen
pi_199758351
quote:

Die hele markt is ook zó ondoorzichtig. Ik werd een paar jaar geleden ook lelijk verrast met een examen waar allerlei zaken in werden gevraagd die niet in mijn oefenmateriaal aan bod waren gekomen. Ik begrijp niet dat CBR zelf geen oefenexamens aanbiedt.
pi_199758385
Daar wordt je toch niet goed van, boh.
pi_199758390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Die hele markt is ook zó ondoorzichtig. Ik werd een paar jaar geleden ook lelijk verrast met een examen waar allerlei zaken in werden gevraagd die niet in mijn oefenmateriaal aan bod waren gekomen. Ik begrijp niet dat CBR zelf geen oefenexamens aanbiedt.
Geld.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 20:07:37 #241
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199759327
Ik had destijds de oefenboeken en examens van de anwb. Die heb ik allemaal net zo vaak geoefend (ook steeds dezelfde) tot ik geen fouten maakte. Daarmee wel geslaagd, vragen waren wmb ook echt net zo als het examen.
Kwak
  zaterdag 5 juni 2021 @ 20:18:31 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199759513
quote:

Wat ontzettend balen, Lily. Willem was gisteren ook aan de beurt en is gelukkig geslaagd, maar de druk is ook wel erg hoog met die enorme wachttijden nu. Hij had ook een oefen pakket, waar hij wel veel vragen uit herkende. Zal nog eens vragen waar hij dat van had.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 20:23:54 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
  zaterdag 5 juni 2021 @ 20:25:09 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199759615
Willem zegt: “Je koopt er dus credits, en die credits wissel je dan in voor oefenexamens, maar als je het dan afsluit kun je niet zomaar datzelfde oefenexamen weer inzien om te zien wat je fout deed, tenzij je er nog een credit voor betaalt.
Maar het werkte voor mij goed.
Maar het is ook belangrijk om een theorie boekje te hebben kfzo. Ik had dat van de ANWB.”
in de haak.
pi_199759861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vroeger had het cbr wel wat voorbeeldvragen online beschikbaar. Ik had die namelijk allemaal (40 ofzo?) doorgenomen en ik weet dat er een paar vragen bijna letterlijk terug kwamen op mijn examen.

Maar wel jammer, dat je naar een andere aanbieder gaat en dezelfde site krijgt. Ik zou dan zelfs vermoeden dat daar mee gesjoemeld wordt als dat zo ondoorzichtig is vooraf.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:10:05 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199760385
Hoeft niet per se gesjoemel te zijn natuurlijk, misschien zijn dit gewoon DE oefenexamens die beschikbaar zijn. Dat je die via meerdere aanbieders kunt kopen is op zich niet zo gek. Wel heel lullig dat het niet transparanter geregeld is, inderdaad, zodat je weet wat je waar krijgt als je zoiets koopt.
Al die regels uit je hoofd stampen (ook dingen die niet in oefenexamens zitten) is ook nog best een klus hoor, echt heel gedetailleerde dingen over bijv. de toegestane afmetingen van een aanhangwagen. Zou ik ook zo uit m'n hoofd niet weten hoor.
in de haak.
pi_199760451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:10 schreef trui het volgende:
Hoeft niet per se gesjoemel te zijn natuurlijk, misschien zijn dit gewoon DE oefenexamens die beschikbaar zijn. Dat je die via meerdere aanbieders kunt kopen is op zich niet zo gek. Wel heel lullig dat het niet transparanter geregeld is, inderdaad, zodat je weet wat je waar krijgt als je zoiets koopt.
Al die regels uit je hoofd stampen (ook dingen die niet in oefenexamens zitten) is ook nog best een klus hoor, echt heel gedetailleerde dingen over bijv. de toegestane afmetingen van een aanhangwagen. Zou ik ook zo uit m'n hoofd niet weten hoor.
Ohja, er zaten echt stomme dingen bij idd. Ik heb mijn rijbewijs nog maar een paar jaar, en vond veel dingen die je moest leren best onzinnig. Het is goed om te weten dat er maximaal toegestane afmetingen zijn, maar wàt die dan precies zijn kan je gewoon online opzoeken.
pi_199760575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:18 schreef trui het volgende:

[..]

Wat ontzettend balen, Lily. Willem was gisteren ook aan de beurt en is gelukkig geslaagd, maar de druk is ook wel erg hoog met die enorme wachttijden nu. Hij had ook een oefen pakket, waar hij wel veel vragen uit herkende. Zal nog eens vragen waar hij dat van had.
Dankje trui.
Ja, de wachttijden zijn enorm. Hij had zijn examen eigenlijk op 15 december. Maar toen ging het CBR dicht.

Ik zal weer eens kijken maar met deze werkwijze, weet ik ook niet zo goed waar we nog terecht kunnen.

En een pakket van 140 euro kopen met boek en proefexamens (via de rijschool) en dan, na zakken, op een andere site nieuw spul kopen en teruggeleid worden naar dezelfde site? Nee, dat voelt echt kut Het kost al genoeg hoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door lily op 05-06-2021 21:29:03 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:37:53 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199760842
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:19 schreef lily het volgende:

[..]

Dankje trui.
Ja, de wachttijden zijn enorm. Hij had zijn examen eigenlijk op 15 december. Maar toen ging het CBR dicht.

Ik zal weer eens kijken maar met deze werkwijze, weet ik ook niet zo goed waar we nog terecht kunnen.

En een pakket van 140 euro kopen met boek en proefexamens (via de rijschool) en dan, na zakken, op een andere site nieuw spul kopen en teruggeleid worden naar dezelfde site? Nee, dat voelt echt kut Het kost al genoeg hoor.
Ongelooflijk zuur inderdaad zeg. Misschien kun je nog geld terug krijgen voor die tweede aankoop?
En wat was hij er dan jong bij, met die oorspronkelijke datum! Duurt nog wel even voor hij 17 wordt toch? Of heb ik 't helemaal verkeerd onthouden. Is hij ook al aan het (prakijk)lessen?
En heeft hij al een nieuwe datum? Ik vond het wel vreemd dat die theorie examens zo lang niet door konden gaan, je zou toch denken dat het - met wat aanpassingen en misschien minder mensen tegelijk - best al eerder weer van start had gekund. Maar ja.
in de haak.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:11:11 #250
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199761438
Ah Lily wat kak. Ik heb mijne toen via itheorie gedaan online, daar zaten een stuk of 50 oefenexamens in. Als je zakt of opnieuw moet voor theorie (die pech had ik, m'n theorie was verlopen en ik was nog niet geslaagd voor praktijk :') ) kun je nog een keer alle oefenexamens door. Er zit ook uitleg in over de gevarenherkenning waar het examen nu mee start.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:26:49 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199761750
Ja die categorie vond mijn zoon het lastigst, lijkt ook wat persoonlijk bijna wanneer je kiest voor ‘gas terugnemen’ / remmen / etc. Gelukkig mag je daar geloof ik ook best veel fouten in hebben (13?) en hij had er 6.
in de haak.
pi_199764679
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef trui het volgende:

[..]
En wat was hij er dan jong bij, met die oorspronkelijke datum! Duurt nog wel even voor hij 17 wordt toch?
Brommerexamen ;)
pi_199764755
Wij hebben ons neefje (nog geen maand oud) ontmoet voor de eerste keer O+ .
Hij is mini en echt nog zo'n baby-huiltje en had ik al gezegd dat hij schattig is O+ .
En leuk om mijn broertje als vader te zien, doet 'ie goed ^O^
  zondag 6 juni 2021 @ 11:01:28 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199765783
Wat leuk Nijna!
  zondag 6 juni 2021 @ 13:16:01 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199767134
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 08:12 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben ons neefje (nog geen maand oud) ontmoet voor de eerste keer O+ .
Hij is mini en echt nog zo'n baby-huiltje en had ik al gezegd dat hij schattig is O+ .
En leuk om mijn broertje als vader te zien, doet 'ie goed ^O^
aaah! O+ gefeliciteerd, tante Nijna!

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 06-06-2021 14:03:28 ]
in de haak.
  zondag 6 juni 2021 @ 13:16:22 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199767139
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 07:39 schreef lily het volgende:

[..]

Brommerexamen ;)
ooh, dat kan natuurlijk ook nog! :)
in de haak.
pi_199767297
Ik word woensdag al geprikt :o
pi_199767871
Ik donderdag!
In Helmond :o :o
(Hier in de buurt kreeg ik alleen opties over 3,5 week)
  zondag 6 juni 2021 @ 14:22:25 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_199768025
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:15 schreef Hupje het volgende:
Ik donderdag!
Zie, niks mis met Helmond O-)

Fijn!
pi_199768509
Haha, ik ook in Helmond :D
pi_199770133
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik word woensdag al geprikt :o
Ik ook!
pi_199771910
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ook!
🎉morgen🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_199772204
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

🎉morgen🎉
Ouwe doos! ;)
pi_199773478
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:15 schreef Hupje het volgende:
Ik donderdag!
Hier precies hetzelfde, de tweede week lekker dicht bij huis.
Weet iemand welk vaccin ze prikken in Helmond?
  zondag 6 juni 2021 @ 19:39:25 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199774181
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:06 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde, de tweede week lekker dicht bij huis.
Weet iemand welk vaccin ze prikken in Helmond?
Ik hoorde Moderna.
  zondag 6 juni 2021 @ 19:41:36 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199774216
@Hupje misschien even bellen?

Mijn man verzette telefonisch donderdagavond zijn afspraak naar Eindhoven en kon pas over een paar weken terecht, zijn collega belde afgelopen vrijdagochtend en kan morgen al naar Eindhoven.
Dus ja...
pi_199774348
Ik hoop dat ik morgen aan de beurt ben (1985).
Al merkte ik vandaag dat ik door het invullen van een al vrijgegeven geboortejaar gewoon al in het afsprakenmenu kwam. IT'er hè, altijd op zoek naar bugs. ;)
Zelfs na het invoeren van mijn DigiD gegevens waaruit toch echt zou moeten blijken dat ik nog niet aan de beurt ben. Ik heb uiteraard geen afspraak ingepland, maar het leek er verdacht veel op dat dat wel zou kunnen. Als dat echt zo is dan is dat systeem nog steeds zo lek als een mandje. :')
Ik zag al wel dat mijn tweede prik waarschijnlijk in mijn vakantie zal vallen. Ik hoop dat ze voor telefonische afspraken nog wat opties hebben die eerder zijn dan wat er online aangeboden wordt, want dan zou het zomaar kunnen dat we alsnog een vakantie naar het buitenland gaan plannen.
  zondag 6 juni 2021 @ 19:53:40 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199774405
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Al merkte ik vandaag dat ik door het invullen van een al vrijgegeven geboortejaar gewoon al in het afsprakenmenu kwam. IT'er hè, altijd op zoek naar bugs. ;)
Zelfs na het invoeren van mijn DigiD gegevens waaruit toch echt zou moeten blijken dat ik nog niet aan de beurt ben. Ik heb uiteraard geen afspraak ingepland, maar het leek er verdacht veel op dat dat wel zou kunnen. Als dat echt zo is dan is dat systeem nog steeds zo lek als een mandje. :')
Ik zag al wel dat mijn tweede prik waarschijnlijk in mijn vakantie zal vallen. Ik hoop dat ze voor telefonische afspraken nog wat opties hebben die eerder zijn dan wat er online aangeboden wordt, want dan zou het zomaar kunnen dat we alsnog een vakantie naar het buitenland gaan plannen.
Er moet geloof ik zes weken tussen die twee vaccinaties zitten, duimen dat t lukt met de vakantie ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199774501
Ik mag vrijdag :)
pi_199774690
quote:
Dat is waar Amaranta en Majo het over hadden, Google er maar eens op. Ze pikken je er alsnog uit met een controle.
pi_199774799
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:41 schreef amaranta het volgende:
Hupje misschien even bellen?
Ach nee, ik rij er gewoon naar toe. Heb ik ook even me-time in de auto :P Ik heb er wel wat reistijd voor over om zo snel aan de beurt te komen. En zó ver is het nou ook weer niet.
Vriend maakte begin van de week een afspraak voor hier in de buurt en ik mag nu eerder dan hij *O* (Hij werkt al een jaar thuis en ik werk op 2 scholen, dus we zijn hier allebei blij mee)
  zondag 6 juni 2021 @ 20:23:55 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199774826
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:21 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ach nee, ik rij er gewoon naar toe. Heb ik ook even me-time in de auto :P Ik heb er wel wat reistijd voor over om zo snel aan de beurt te komen. En zó ver is het nou ook weer niet.
Vriend maakte begin van de week een afspraak voor hier in de buurt en ik mag nu eerder dan hij *O* (Hij werkt al een jaar thuis en ik werk op 2 scholen, dus we zijn hier allebei blij mee)
Ja, mijn man werkt ook thuis en hem maakt het niet zoveel uit dat hij pas halverwege juni aan de beurt is. De tweede afspraak valt alsnog voor onze vakantie
  zondag 6 juni 2021 @ 20:28:43 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199774884
Even een hele andere vraag. En ja ik heb deze vraag ook bij de huisarts neergelegd. Maar wie weet heeft iemand hier ook wel een antwoord.

Ik heb dus al een paar jaar een soort van schimmelnagel aan mijn duim. Mijn hand dus. Al een paar keer bij de dokter geweest en elke keer zeiden ze: neee dat is geen schimmelnagel, Ja je kunt gerust nagellak dragen.
Nou die plek op de nagel ging maar niet weg. Soms is het een heel klein plekje en soms is het een vrij grote plek .dus toch maar weer terug naar de huisarts. Dit keer trof ik een andere. En zij liet een kweek van de nagel maken. Wat denk je: schimmelnagel. Dus ik heb een kuur gekregen van drie maanden. Daar ben ik nu mee bezig. In de bijsluiter staat dat na de kuur de werking zeker nog zeker 6 tot 9 maanden duurt, de tijd die de nagel nodig heeft om helemaal opnieuw aan te groeien.
Nu was die plek dus weer helemaal weg. De nagel leek normaal. Dus, ik dacht ik lak ze wel weer een keer. Is die gelige plek dus weer helemaal terug. Alsof de schimmel er weer helemaal zit.

TLDR
Vraag is dus eigenlijk, kun je nagellak dragen tijdens een schimmelkuur?
  zondag 6 juni 2021 @ 20:40:01 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199774984
quote:
Je kan idd een afspraak maken maar als je dan komt word je weggestuurd. Of eerder al afgebeld.
Kwak
  zondag 6 juni 2021 @ 20:41:23 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199774992
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:28 schreef amaranta het volgende:
Even een hele andere vraag. En ja ik heb deze vraag ook bij de huisarts neergelegd. Maar wie weet heeft iemand hier ook wel een antwoord.

Ik heb dus al een paar jaar een soort van schimmelnagel aan mijn duim. Mijn hand dus. Al een paar keer bij de dokter geweest en elke keer zeiden ze: neee dat is geen schimmelnagel, Ja je kunt gerust nagellak dragen.
Nou die plek op de nagel ging maar niet weg. Soms is het een heel klein plekje en soms is het een vrij grote plek .dus toch maar weer terug naar de huisarts. Dit keer trof ik een andere. En zij liet een kweek van de nagel maken. Wat denk je: schimmelnagel. Dus ik heb een kuur gekregen van drie maanden. Daar ben ik nu mee bezig. In de bijsluiter staat dat na de kuur de werking zeker nog zeker 6 tot 9 maanden duurt, de tijd die de nagel nodig heeft om helemaal opnieuw aan te groeien.
Nu was die plek dus weer helemaal weg. De nagel leek normaal. Dus, ik dacht ik lak ze wel weer een keer. Is die gelige plek dus weer helemaal terug. Alsof de schimmel er weer helemaal zit.

TLDR
Ik denk eerder dat de schimmel ook in je nagellakflesje zit?

Of is de kuur iets wat je smeert op je nagel?
Kwak
pi_199775076
Wat Kwak zegt dacht ik ook. Schimmel weer teruggesmeerd op je schone nagel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar zondag 6 juni 2021 @ 20:50:50 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199775097
Ik krijg van sommige nagellakkleuren ook zo’n gelige plek. Bij mijn teennagels was dat dan ook alleen maar te zien op de nagels van mijn dikke teen. De rest had er geen last van. Zou het kunnen dat je nu ‘gewoon’ een verkleuring hebt door de nagellak?
  zondag 6 juni 2021 @ 20:59:59 #278
176471 oh-oh
pi_199775236
Nikki je wordt er idd uitgefilterd, de hele dag moeten we mensen bellen die niet goed geboekt hebben, echt zo fijn.
Ik zeg eerlijk ik lees hier amper nog mee omdat ik vaccinatiemoe ben, wat een gezeik van iedereen erover de hele dag door, als ik 8 uur vervelende mensen aan de lijn gehad heb gaat het privé gewoon door dat gedonder :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 6 juni 2021 @ 21:00:29 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_199775242
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:28 schreef amaranta het volgende:

TLDR
Ja :) Mijn huisarts raadde het zelfs aan, als 'Quick-fix' voor het esthetische ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:02:06 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775271
De nagellak is nieuw, dus terugsmeren lijkt mij onwaarschijnlijk, hij heeft indd ook een gele waas achtergelaten op alle nagels, maar dit is echt anders.
De kuur is met pillen.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:03:09 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775290
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:59 schreef oh-oh het volgende:
Nikki je wordt er idd uitgefilterd, de hele dag moeten we mensen bellen die niet goed geboekt hebben, echt zo fijn.
Ik zeg eerlijk ik lees hier amper nog mee omdat ik vaccinatiemoe ben, wat een gezeik van iedereen erover de hele dag door, als ik 8 uur vervelende mensen aan de lijn gehad heb gaat het privé gewoon door dat gedonder :')
Het gaat nu over schimmel nagels, lekker toch
  zondag 6 juni 2021 @ 21:05:43 #282
176471 oh-oh
pi_199775308
Ja ik zat net te eten dus die viel ook goed :Y)
( Groucho Marx )
  zondag 6 juni 2021 @ 21:05:51 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_199775312
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:02 schreef amaranta het volgende:
De nagellak is nieuw, dus terugsmeren lijkt mij onwaarschijnlijk, hij heeft indd ook een gele waas achtergelaten op alle nagels, maar dit is echt anders.
De kuur is met pillen.
Is je schimmelnagel dan niet gewoon brozer waardoor ie meer kleur van de nagellak absorbeert dan je andere nagels?
disclaimer
  zondag 6 juni 2021 @ 21:06:15 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_199775320
Zal ik schimpie er even in gooien?
disclaimer
  zondag 6 juni 2021 @ 21:07:25 #285
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199775330
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Er moet geloof ik zes weken tussen die twee vaccinaties zitten, duimen dat t lukt met de vakantie ^O^
4 bij moderna en 5 bij pfizer dacht ik.

Ik mag 12 juni en 17 juli *O*

En nog sterkte voor Leandra en Declan-Harp las ik in een vorig topic :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 6 juni 2021 @ 21:07:30 #286
176471 oh-oh
pi_199775331
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Is je schimmelnagel dan niet gewoon brozer waardoor ie meer kleur van de nagellak absorbeert dan je andere nagels?
Dit denk ik ook, ik heb dat fabriekswerk gedaan waar we auto's moesten kitten, mijn nagels hielden werden er echt poreus van en als ik geen nagellak ophad had ik de nagels van een kettingroker :D
( Groucho Marx )
  zondag 6 juni 2021 @ 21:08:23 #287
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199775341
quote:
Oh dat lijkt me helemaal fijn werk :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 6 juni 2021 @ 21:08:40 #288
176471 oh-oh
pi_199775347
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

4 bij moderna en 5 bij pfizer dacht ik.

Ik mag 12 juni en 17 juli *O*

En nog sterkte voor Leandra en Declan-Harp las ik in een vorig topic :*Is
Die worden beiden hetzelfde ingeboekt, tussen de 5 en 6 weken is de range. Ik mag dinsdagavond voor mn eerste. Iedereen die na me mocht plannen glipte voor. Maar het boeit me niks, ik kom toch nergens.
( Groucho Marx )
pi_199775348
quote:
Gelukkig maar! Ik logde vooral in om even te zien voor welke datums de afspraken nu worden ingepland. Even kijken of ik nog net voor mijn vakantie 2 prikken zou kunnen krijgen. Voor nu ziet het ernaar uit dat het voor 30 juli moet lukken. Fingers crossed inderdaad en hopen dat 1985 morgen wordt vrijgegeven. :)

Ik kan me goed voorstellen dat je na hele dagen vaccinatie gezeur op je werk wel klaar bent met dat onderwerp. :*
  zondag 6 juni 2021 @ 21:10:11 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775368
Ik zet een foto in een spoiler, het is echt een plek. Ik denk zelfs dat ik er helemaal onder kan.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:10:46 #291
176471 oh-oh
pi_199775378
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me helemaal fijn werk :X
Nee, het is echt zwaar ondankbaar rukwerk , sowieso het gewone inboeken al, dat outbound bellen is helemaal de hel. Ik ben gedwongen naar die vaccinatielijn te gaan nadat ze stopten met de BCO's, dat was echt tof werk, nu hadden ze ons op een ander project aangenomen maar aangezien ze niemand kunnen vinden die dit werk wil doen zijn we hier allemaal met een kutsmoes op gezet, ik zoek heel hard naar wat anders maar dat is nog niet zo makkelijk met al die uren die ik draai daar.
Kan niet wachten tot het klaar is :r
( Groucho Marx )
pi_199775385
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:21 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik had gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat in Brabant Helmond de locatie was die als eerste plek had. Dus denk dat we dat beide goed geregeld hebben en idd liever iets langer in de auto en twee weken eerder aan de beurt dan wachten tot er dicht bij huis plek was.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:15:03 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775454
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:16:13 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775476
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:06 schreef SQ het volgende:
Zal ik schimpie er even in gooien?
Wat is dat?
pi_199775636
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is dat?
Zat schimpie niet als 'schimmelmonster' in zo'n reclame waarin een anti schimmelgoedje werd aangeprezen?
  zondag 6 juni 2021 @ 21:27:06 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775653
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:26 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zat schimpie niet als 'schimmelmonster' in zo'n reclame waarin een anti schimmelgoedje werd aangeprezen?
Die is echt vies
  zondag 6 juni 2021 @ 21:28:00 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_199775671
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:15 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GATVERDAMME AMARANTA
disclaimer
  zondag 6 juni 2021 @ 21:29:17 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199775694
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:28 schreef SQ het volgende:

[..]

GATVERDAMME AMARANTA
Niet waar!!!!! Jokkelbrokkel! Ik ga tegen m’n moeder zeggen dat jij liegt!
  Licht Ontvlambaar zondag 6 juni 2021 @ 21:30:23 #299
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199775712
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:28 schreef SQ het volgende:

[..]

GATVERDAMME AMARANTA
:')

Dat lijkt me inderdaad niet van de nagellak.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:33:44 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_199775764
Ik heb net plisségordijnen besteld bij veneta, ik ben benieuwd. Ik vind maatwerk bestellen altijd onevenredig spannend, zelfs met mijn digitale inmeet unit :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator zondag 6 juni 2021 @ 21:39:10 #301
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')