Heb je eerder dit soort situaties / drama meegemaakt binnen je relatie waarbij je min of meer voor haar moest kiezen of op eieren moest lopen en een discussie niet aan te gaan was?quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:35 schreef Poolbal het volgende:
Ja het zwanger zijn en eigenlijk nog steeds niet doorslapen doen ook wat met haar. Baby slaapt sinds 2 weken eindelijk door, ik ook, maar zij nog niet, te gespannen dat ie weer gaat huilen. Ik heb overigens het hele jaar de nachtvoedingen gedaan want ik kan ook beter tegen slaaptekort. Maar ik weet niet hoe ik haar moet zeggen dat het misschien wel haar state of mind is die het zo pijnlijk voor haar maken. Dan gaat ze loco, vrees ik.
Ik snap gewoon niet waarom dit zo extreem moet en zij op geen enkele manier ook maar enigszins kan terugvallen op het vertrouwen dat mijn ouders echt gesteld op haar Zijn, want dat zijn ze. Zij zegt dan dat dat blijkbaar niet zo was want m'n moeder heeft van alles gezegd waar uit blijkt dat dat niet zo was. 1) ik vond de woorden niet heel kwetsend, wel duidelijk, maar niet grof oid. "Realiseer je dat jouw directheid impact heeft en niet altijd goed valt" bijvoorbeeld. En 2) uiteindelijk moet je toch ook naar de diepere verbinding die je in jaren hebt opgebouwd kunnen terugvallen?
Ze is ook heel spontaan en gezellig, de directe kant heeft zijn voordelen. Maar inderdaad sneu dat dat niet kan. We kunnen over veel persoonlijke dingen praten, maar hier is het kleinste woord al een grote fout. Ik zeg inmiddels alleen nog maar "ja het is echt een nare situatie, voor iedereen" als ze er over begint. Want zodra ik zeg wat ik denk is de dag verpest.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:28 schreef GGMM het volgende:
Gezellige vrouw heb jij. Fijn ook dat je bepaalde dingen niet gewoon eerlijk kan zeggen omdat anders je huwelijk onherstelbaar beschadigt. Klinkt gezond.
Niet zo extreem, maar ik vind haar in ruzies wel 'manipulatief argumenteren'. Ik zeg bijvoorbeeld dat het zou kunnen dat ze iets gezegd heeft dat geïnterpreteerd kon worden als bezoek wegsturen en zij zegt dan "oh ja hoor, ik wist dat je je moeders kant zou kiezen"quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je eerder dit soort situaties / drama meegemaakt binnen je relatie waarbij je min of meer voor haar moest kiezen of op eieren moest lopen en een discussie niet aan te gaan was?
Ja ze heeft het zwaar. Postpartum vermoedelijk niet, zijn we erg alert op geweest. Tenzij het een soort late onset is. Maar ik denk eerder langdurige blootstelling aan stress en hormonen + karakter + kutsituatie.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Je vrouw heeft het zwaar. Kan er een depressie (postpartum) aanwezig zijn? De stress van jou en je vrouw kan goed invloed hebben op je kind en dat kan leiden tot een zogenaamde huilbaby.
En wel praten. Altijd.
Ik denk dat je niet de woorden of een verklaring voor je moeder moet invullen maar gewoon duidelijk moet zijn dat je geen trek hebt in de situatie zoals hij nu is, ongeacht wat er heeft plaatsgevonden of wie er "schuld" heeft. Je moeder heeft duidelijk de toenadering gezocht, het moet ook eens afgelopen zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:47 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Niet zo extreem, maar ik vind haar in ruzies wel 'manipulatief argumenteren'. Ik zeg bijvoorbeeld dat het zou kunnen dat ze iets gezegd heeft dat geïnterpreteerd kon worden als bezoek wegsturen en zij zegt dan "oh ja hoor, ik wist dat je je moeders kant zou kiezen"
quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:07 schreef Mishu het volgende:
Vrouwen die zwanger zijn zijn vrij agressief en eng vaak. Ik zou eerlijk zijn maar het houden op zwangerschapshormonen.
Ooit bezoekje aan de 9maanden beurs (als onderdeel van de Huishoudbeurs) gedaan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:14 schreef Seven. het volgende:
[..]wat een bullshit. Hoe vaak ben jij zelf al zwanger geweest?
quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:24 schreef Hineni het volgende:
[..]
Ooit bezoekje aan de 9maanden beurs (als onderdeel van de Huishoudbeurs) gedaan.![]()
Ben blij dat ik nog op tijd aan de kant kon springen toen achter me iets gratis aangekondigd werd. Zo'n kudde drachtigen die op me afgestormd kwamen. 110% agressief en eng.![]()
Verders alle bewondering en respect wat een vrouw moet doorstaan tijdens een zwangerschap en de bevalling, daar niet van.
Negeer alsjeblieft stompzinnige generalisaties over zwangere vrouwen. Dit gedrag is niet OK, zelfs al zou het 100% hormonaal zijn.quote:
Nooit maar ik heb 4 zwangerschappen van dichtbij mee mogen maken.quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:14 schreef Seven. het volgende:
[..]wat een bullshit. Hoe vaak ben jij zelf al zwanger geweest?
Geef je ook wel eens aan dat je begrijpt/ziet dat ze het zwaar heeft? Die reactie komt op mij teleurgesteld over, alsof niemand ooit haar kant kiest.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:47 schreef Poolbal het volgende:
Niet zo extreem, maar ik vind haar in ruzies wel 'manipulatief argumenteren'. Ik zeg bijvoorbeeld dat het zou kunnen dat ze iets gezegd heeft dat geïnterpreteerd kon worden als bezoek wegsturen en zij zegt dan "oh ja hoor, ik wist dat je je moeders kant zou kiezen"
Ik denk dan: yo je zou blij moeten zijn met hoe ik het portretteer want in mijn oren vroeg je of het bezoek weg kon gaan..
Op basis van jouw minimale ervaring met zwangere vrouwen concludeer je dat ze vaak agressief en eng zijn. Dat zegt vooral iets over jouw omgeving, niet over de populatie zwangere vrouwen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 01:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nooit maar ik heb 4 zwangerschappen van dichtbij mee mogen maken.
Wijsheid=Waarheid. Je hebt iets niet gezegd. Anders zou je vrouw boos worden. Dus je hebt de waarheid niet gezegd.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef Poolbal het volgende:
Dus.. mijn moeder was jarig en we gingen daar slapen. We dachten dat alleen familie kwam, maar er kwamen nog twee 70ers koffie drinken en nog twee vrienden aanwaaien. Mijn vrouw was al de hele dag gespannen en geïrriteerd, vond dat mensen te hard praten als de baby sliep. Mijn ouders hadden hun kamer afgestaan zodat zij/wij ons konden terugtrekken en chillen. Mijn vrouw had verwacht dat we met ouders zouden zijn na de familie, maar er was nog bezoek. Ze vroeg of ik wilde vragen hoe lang de mensen nog bleven. Ik vatte het op als "ik kan ze niet vragen weg te gaan". Uiteindelijk toch naar beneden, moeder gezegd dat het drukker was dan verwacht. Mijn moeder reageerde dat dat onverwacht was, maar niet drukker dan een feestje van ons een maand eerder. Ik wist dat dit heel slecht ging vallen en heb besloten dat het beter was te gaan. Uiteenlopende verwachtingen van de dag, teveel spanning, volgende keer beter.
Mijn moeder ging naar m'n vrouw om te zeggen dat ze hoorde dat we gingen. Jammer, maar begreep het en volgende keer beter. Vervolgens lopen de verhalen uiteen. Mijn vrouw zegt in goed overleg gevraagd te hebben hoe lang ze nog bleven, een half uurtje wachten zou ok zijn. Maar mijn moeder zei: maar ik ga niet de mensen vragen weg te gaan.. en eerlijk gezegd begreep ik dat ook uit de woorden van mijn vrouw.
Ik heb het gesprek kort erna onderbroken en gezegd dat we gaan. Op de reis terug zei ik dat er de hele dag al spanning was en irritatie bij mijn vrouw (die laat dat nomverbaal ook goed merken), zij zei dat het allemaal ok was tot er onverwacht meer mensen kwamen.
De dag erna geappt met m'n moeder: jammer, maar kon gebeuren, volgende keer beter.
En zijn de dingen die ze zei over haar directheid en het tonen van irritatie niet leuk om te horen, maar het klopt wel.
Dat heb ik niet zo gezegd want dan zou m'n vrouw zo boos en verdrietig geworden zijn dat ons huwelijk denk ik niet te repareren beschadigd zou raken.
Intussen begin ik boos te worden op mijn vrouw. Het is allemaal niet leuk, maar ten eerste vind ik dat zij voor 70% dit veroorzaakt heeft (en daar kunnen we blijkbaar niet normaal over in gesprek want dan steun ik haar niet etc) en daarnaast is ze met haar huidige gedrag echt dingen stuk aan het maken. Straks komt de 2e, kunnen mijn ouders dan niet of moeilijk langs komen? Alleen omdat je bent aangesproken op een manier die je als kwetsend hebt ervaren?
Wat is hier in hemelsnaam wijsheid?
Gewoon de waarheid zeggen. Zeg dat het haar state of mind is. Ook al gaat ze loco. Gewoon de waarheid zeggen.quote:Maar ik weet niet hoe ik haar moet zeggen dat het misschien wel haar state of mind is die het zo pijnlijk voor haar maken. Dan gaat ze loco, vrees ik.
Zeggen wat je denkt. Als je niet de waarheid zegt, dan krijg je nooit een zielsmaatje. Als jullie uit elkaar gaan of het huwelijk kapot gaat, dan waren jullie toch niet voor elkaar bedoeld. Want je kan niet eerlijk zijn en de waarheid zeggen. Wat voor huwelijk is dat?quote:Ze is ook heel spontaan en gezellig, de directe kant heeft zijn voordelen. Maar inderdaad sneu dat dat niet kan. We kunnen over veel persoonlijke dingen praten, maar hier is het kleinste woord al een grote fout. Ik zeg inmiddels alleen nog maar "ja het is echt een nare situatie, voor iedereen" als ze er over begint. Want zodra ik zeg wat ik denk is de dag verpest.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:35 schreef Poolbal het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom dit zo extreem moet en zij op geen enkele manier ook maar enigszins kan terugvallen op het vertrouwen dat mijn ouders echt gesteld op haar Zijn, want dat zijn ze. Zij zegt dan dat dat blijkbaar niet zo was want m'n moeder heeft van alles gezegd waar uit blijkt dat dat niet zo was. 1) ik vond de woorden niet heel kwetsend, wel duidelijk, maar niet grof oid. "Realiseer je dat jouw directheid impact heeft en niet altijd goed valt" bijvoorbeeld.
Of met zijn drieën?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:16 schreef Sumppi het volgende:
Was dat telefoongesprek niet tussen moeder en vrouw? Dat maak ik op uit een latere post:
[..]
Haast een soort Godwin onderhand, dat ‘borderline’-argument.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:28 schreef junkiesietze het volgende:
Dit zijn borderline trekjes hoor, holy fuck
Dat denk ik dan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of met zijn drieën?
In dat geval kan ik me ook het gevoel van de vrouw van TS wel voorstellen.
Waarin TS automatisch partij voor mams koos. Dan snap ik wel dat zijn vrouw dat idee krijgt. Haar gedrag was helemaal bagger, klopt. Maar dit, plus dat TS leuk met zijn moeder zijn vrouws minpunten staat te bespreken, dan snap ik wel waar haar verwijt naar TS vandaan komt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:52 schreef Sumppi het volgende:
Oh, wacht, je moeder zegt dat ze dat letterlijk wel zo heeft gevraagd? Dan wordt het een welles, nietes waar ik ver van zou blijven.
Dat had ik ook gedaan, maar is het daarvoor al niet een te groot ding gemaakt door beide partijen?quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:00 schreef marzman het volgende:
Gewoon jezelf excuseren bij je moeder en uitleggen dat het te veel was voor je vrouw. En de latere discussie is misschien een misverstand (zeg dat gewoon tegen je vrouw en tegen je moeder). Meer kun je niet doen.
Er is ook niet echt ruzie, alleen wat irritatie. Volgens mij hoef je hier helemaal geen partij te kiezen en heb je het juiste gedaan (gewoon weggaan).
Ja, helemaal eens.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarin TS automatisch partij voor mams koos. Dan snap ik wel dat zijn vrouw dat idee krijgt. Haar gedrag was helemaal bagger, klopt. Maar dit, plus dat TS leuk met zijn moeder zijn vrouws minpunten staat te bespreken, dan snap ik wel waar haar verwijt naar TS vandaan komt.
En eerlijk gezegd ... als ik zwanger zou zijn en met een moeilijk slapende huilbaby zou zitten, en een klein feestje wat alleen voor familie zou zijn wordt opeens een stuk drukker en lawaaiiger, dan zou ik ook flink balen. En een 'nou, het is niet drukker dan jullie feestje laatst' gaat dan zeker niet helpen. Gepland versus ongepland, groot verschil.
Echter, hoe ze er vervolgens mee om ging, daar klopte helemaal niets van.
Nee letterlijk heeft ze het niet gezegd nee maar tussen neus en lippen door wilde ze dat wel.quote:
Ooh ik was er allang achter dat mensen wel ouder worden en op 21 bestempeld worden als volwassen maar opgroeien nauwelijks gebeurt als hun oerinstincten aangesproken worden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het zo ontzettend kinderachtig om als volwassen mensen dit soort ruzies te maken. Grow the fuck up en praat het normaal uit. Mijn idee dat volwassen mensen volwassen waren toen ik klein was bleek één grote illusie. Zijn geen haar beter dan kleine kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |