Ooooooh!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
na heel vaak refreshen kan ik morgen al, naar Eindhoven.
Dat van de MRI lijkt mij deze hoax? https://factchecknederlan(...)huid-blijven-plakkenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:34 schreef Leandra het volgende:
Okay, ik hoorde net dat men op de radio had gehoord dat mensen die met AZ gevaccineerd waren een oproep zouden krijgen zich nog een keer te laten vaccineren...
Dat klopt dus niet, want het geldt voor de weigeraars.
Verder wist die persoon te vertellen dat vliegtuigmaatschappijen mensen die met AZ gevaccineerd zijn zouden weigeren en dat je na vaccinatie geen MRI zou mogen vanwege de nanodeeltjes in je lichaam, daar zou het apparaat kapot van gaan.
Nou vond ik net al dat dat eerste (nog een oproep voor mensen die al AZ gehad hebben) al niet klopte, bericht kennelijk maar half gehoord, maar over het vliegen en de MRI vind ik helemaal niets, of zou ik voor dan soort "berichtgeving" de Main Street moeten verlaten?
Potver, nog een dag wachtenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:03 schreef Burdie het volgende:
High five voor alle mede oldies uit '81. Our turn!
Zo dat is lekker! Refresh je dan gewoon de pagina van aangeboden dagen/tijden, of moet je steeds andere postcodes invullen?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
Steeds terug gaan en dan opnieuw je postcode invoeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zo dat is lekker! Refresh je dan gewoon de pagina van aangeboden dagen/tijden, of moet je steeds andere postcodes invullen?
#goedvoorbereidenvoormorgen
Nou wat goed!!!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
Geen idee wat zeggen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:11 schreef exode het volgende:
Amaranta, wat zeggen ze dan aan de telefoon als ze een onterechte afspraak afbellen? 'Vieze fraudeur!' Dat zou ik zeggen als GGD medewerker iig.
Eigenlijk zonde dat ze dat bellend doen, kost allemaal tijd. Gewoon afspraak annuleren en automatische mail: Je bent gesnapt en komt onderaan de lijst. Doei.
Oh dat is kut...quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Steeds terug gaan en dan opnieuw je postcode invoeren.
Maar heb nog steeds geen mail. dus ik vrees er voor.
Ja ik ga vanavond laat eens proberen. Heb ook geen haast.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh dat is kut...
Staat ie ook niet in je online omgeving ofzo?
Ik las gister dat je bij moeilijke planning beter s avonds kan proberen omdat dan alle 'gereserveerde momenten' die niet gekozen zijn weer vrijkomen...
Dit is het oude schema dat pas achteraf bijgewerkt wordt. Hier stond voor 1982 en later eerst eind juni en 1971 en later eerst medio juni.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:58 schreef exode het volgende:
Achteraf gezien is het niet zo vreemd dat 1982 er niet bij is gekomen vandaag. In de planning zat vanaf 1982 altijd al een knip. Het is voor iedereen uit 1982 (inclusief die ik thuis heb zitten) niet te hopen dat de veegactie van AZ er nu tussendoor komt.
Want volgens deze site: https://www.rijksoverheid(...)et-in-de-zorg-werken
valt het nu dus even stil met nieuwe jaartallen uitnodigen. Ik hoop dat het niet klopt....
Ik hoop het....en vooral dat ze nu niet die veegronde doen en 1982 en later volgende week mogen plannen. Maar aan de andere kant wel goed dat het zo druk is met plannen!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit is het oude schema dat pas achteraf bijgewerkt wordt. Hier stond voor 1982 en later eerst eind juni en 1971 en later eerst medio juni.
De veegronde mag vanaf zaterdag blijkbaar. Dat is niet achteraan aansluiten maar goed…quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef exode het volgende:
[..]
Ik hoop het....en vooral dat ze nu niet die veegronde doen en 1982 en later volgende week mogen plannen. Maar aan de andere kant wel goed dat het zo druk is met plannen!
Ik las er al best veel die dan wel Pfizer willen en geen Janssen...dus wie weet weigeren ze weer.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:45 schreef SQ het volgende:
Tsja, aan de ene kant stom, aan de andere kant is het wel een significant grotere risicogroep dan de dertigers natuurlijk.
Yep.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
En waarom is dat dan zo specifiek een groep 60-65 jarigen? Of zijn dat de enigen die AZ krijgen?
Maar AZ wordt toch sowieso afgeraden onder de 60, of is dat alweer aangepast?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:42 schreef laziness het volgende:
[..]
60-64 jarigen die AZ geweigerd hebben.
Oh wacht, deze mensen gaan voor en dan komt de rest aan de beurt. Ik snap em!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:43 schreef exode het volgende:
Die moesten volgens Hugo de Jonge achteraan aansluiten maar komen nu nog tussendoor aan de beurt Majo.
Ze krijgen Pfizer of Moderna nu, dus kans op weigeren lijkt me klein.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:47 schreef exode het volgende:
[..]
Ik las er al best veel die dan wel Pfizer willen en geen Janssen...dus wie weet weigeren ze weer.
Het was me al eerder opgevallen dat die persoon zijn informatie rond vaccinaties bij dubieuze bronnen haalt, maar dat van dat opnieuw oproepen was terwijl ik er zo ongeveer bij stond dat zij ineens gingen opletten wat er op de radio gezegd werd, maar ik hoor dat zelf nietquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat van de MRI lijkt mij deze hoax? https://factchecknederlan(...)huid-blijven-plakken
Nanodeeltjes in je lichaam slopen geen MRI dat kan ik je wel met zekerheid zeggen. Zelfs grote dingen zoals een bureaustoel in de MRI laten vliegen sloopt de machine nog niet, de stoel is alleen wat lastig verwijderen (daar zijn wel mooie filmpjes van).
Mwah, ik heb 12 maart de eerste AZ gehad en 14 maart brak de hel los over onveilig dit dat zus zo, ik kan me best voorstellen dat als je hem nog niet gehad had en er is nota bene 2 keer een prikstop geweest dat je dan echt geen zin meer hebt in dat middel.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:49 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind die mensen met AZ die dat eerst geweigerd hebben en er nu tussen komen niet te begrijpen. Echt, ze hebben een kans gehad. Wij jongere mensen wachten al tijden, en moeten nu nog langer wachten...
/rant.
ja, ik ook. Of een Janssen Janssen. Doe mij maar eender welk vaccin.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:54 schreef SQ het volgende:
Ik wil best een AZ hoor. Ik ben niet zo vatbaar voor dit soort massahysterie.
Zij hebben alleen een groter risico op ernstiger verloop van de ziekte, dus het is in het bredere plaatje wel van belang dat zij niet super lang hoeven te wachten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:49 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind die mensen met AZ die dat eerst geweigerd hebben en er nu tussen komen niet te begrijpen. Echt, ze hebben een kans gehad. Wij jongere mensen wachten al tijden, en moeten nu nog langer wachten...
/rant.
hadden ze maar niet moeten weigeren. Zelfgekozen risico.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zij hebben alleen een groter risico op ernstiger verloop van de ziekte, dus het is in het bredere plaatje wel van belang dat zij niet super lang hoeven te wachten.
wat voor waardeloze radiozender was dat?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:34 schreef Leandra het volgende:
Okay, ik hoorde net dat men op de radio had gehoord dat mensen die met AZ gevaccineerd waren een oproep zouden krijgen zich nog een keer te laten vaccineren...
Dat klopt dus niet, want het geldt voor de weigeraars.
Verder wist die persoon te vertellen dat vliegtuigmaatschappijen mensen die met AZ gevaccineerd zijn zouden weigeren en dat je na vaccinatie geen MRI zou mogen vanwege de nanodeeltjes in je lichaam, daar zou het apparaat kapot van gaan.
Nou vond ik net al dat dat eerste (nog een oproep voor mensen die al AZ gehad hebben) al niet klopte, bericht kennelijk maar half gehoord, maar over het vliegen en de MRI vind ik helemaal niets, of zou ik voor dan soort "berichtgeving" de Main Street moeten verlaten?
Effen bellen en verzetten? Heb ik trouwens ook gedaan vanmorgen. Ik kan zaterdag aanstaande in Eindhovenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:16 schreef Fazz het volgende:
Yes ik mag volgende week ook![]()
En de 2e prik nog net voor we op vakantie gaan![]()
Beetje jammer dat de man braaf gekozen heeft uit de 3 aangeboden opties en nu niet volledig gevaccineerd is voor we op vakantie gaan
Aaaaw komt wel goed schatjequote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:03 schreef LeSage het volgende:
Ik wil oohook! Maar 1988 gaat dus gewoon nog een tijd duren lijkt het nudikke teleurstelling.
Vencowaar bemoeit zo’n man zich mee?
Ik heb net mot gehad met vriend en de kinderen waren lastig en dit was niet mijn dagsoms wil je dagen gewoon opnieuw starten en dan fatsoenlijk.
Heeft hij al geprobeerd, niet geluktquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Effen bellen en verzetten? Heb ik trouwens ook gedaan vanmorgen. Ik kan zaterdag aanstaande in Eindhoven
Jij maakt wat meequote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:19 schreef vencodark het volgende:
Vandaag even wezen winkelen in de stad. Zoon had een studiedag dus die mocht mooi even mee.
We moesten even 2 shirts ruilen en verder gewoon wat gekeuteld.
Wat je niet meemaakt in een paar uur:![]()
- zoon en dochter gefilmd/geïnterviewd voor de regionale omroep.![]()
![]()
- etui gevonden op de markt met ¤110 contant geld. Vind daar de eigenaren maar eens van.![]()
- zoon die door een man afgekat wordt met: “sodemieter eens een eind op” omdat hij wellicht te dichtbij kwam.![]()
Mijn moeder die de man daarop aansprak dat hij ook gewoon fatsoenlijk kan doen.
- op het terras bij de snackbar met een ijsje.
Mijn moeder, kinderen en ik.
Komt mijn broertje toevallig voorbij, schuift aan.
Een man achter ons was al een beetje aandacht aan het zoeken door iedereen gedag te roepen en soms naar ons iets te roepen alsof hij om een praatje verlegen zat.
Wij zijn klaar en ik wil mijn kinderen even naar het toilet daar brengen.
Zie in mijn ooghoek mijn schoonmoeder toevallig voorbij lopen en met mijn broertje praten.
Wilt die man achter ons mij iets vertellen, omdat hij eerlijk wilt zijn.![]()
Zegt hij ineens dat ik “die man in het zwart niet moet vertrouwen” En tuig is. Dus ik vraag of hij soms die ene man bedoeld en wijs naar mijn broertje.
Hij zegt: “Ja, dat is niks waard”.
Ik boos: “U heeft het wel over mijn broertje hè!” Die man alsnog: “Ooh die moet je gelijk laten vallen 👎” Dus ik weer fel zeggen dat het mijn broertje is, hartstikke goeie jongen, het altijd voor hem op zal nemen en hij (de man) daar geen woord over hoeft te zeggen.
![]()
Kort erna waren we vertrokken.
Die man op het terras had blijkbaar ook tegen mijn moeder gezegd dat híj een mens is maar zíj (wijzend naar mijn schoonmoeder) niet.
Ze is donker, dus wellicht uit racistische gedachtegoed. Mijn broertje wellicht beoordelend vanwege zijn zwarte kleding en tatoeages.![]()
Verder was het gezellig hoor.![]()
Haha ik zei dat mijn leerlingen in mineurstemming waren toen ze hoorden dat ik eerder weg moest voor de prik.quote:
Fijn dat je weer naar kantoor gaat!quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:13 schreef Phaidra het volgende:
Het is dat wij de vakantie van 2020 gelijk hebben omgeboekt naar 2021 toen dat kosteloos werd aangeboden door de camping. Anders hadden we gewoon iets in NL gezocht. Voor de kinderen is zo’n camping toch wel leuk, ook als we maar weinig kunnen daar. Het komt vast goed.
Ik ben onderweg naar kantoor, voor het eerst sinds maart 2020 ga ik mijn directe collega’s zien. 2 dagen per week is kantoor te reserveren voor een volledig team, en vandaag mogen wij. Mijn oudere collega’s zijn heel voorzichtig geweest, maar zijn nu volledig ingeënt. Zo fijn!
Ja ik had al een doorlopende apporoval om te gaan elke week maar voelde niet goed. Nu ik weer wat conditie krijg, kan ik met de fiets naar het station en hoef ik niet zo lang in het OV te zitten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Fijn dat je weer naar kantoor gaat!
ik vind het vooral apart dat middelbare scholen verplicht open moeten zo vlak voor de zomervakantie met onbeschermde leraren voor de klas.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:07 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind het eigenlijk raar dat leraren geen voorrang hebben gekregen. Maar gelukkig gaat het super snel nu!
Wat ik nog aparter vind is hoe sommige scholen alles invullen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
ik vind het vooral apart dat middelbare scholen verplicht open moeten zo vlak voor de zomervakantie met onbeschermde leraren voor de klas.
Dat! Veel risico voor wat in veel scholen neerkomt op 1 à 2 weken les. Is het dat nou echt waard?quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
ik vind het vooral apart dat middelbare scholen verplicht open moeten zo vlak voor de zomervakantie met onbeschermde leraren voor de klas.
Als ik moet werken wil ik regen ja!quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
En na vele weken klagen over het slechte weer kunnen we nu gelukkig weer collectief over de warmte klagenhet zou Nederland ook niet zijn anders
Zeker, ik kan me niet voorstellen ruim een jaar niet op werk te (mogen) komen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Ja ik had al een doorlopende apporoval om te gaan elke week maar voelde niet goed. Nu ik weer wat conditie krijg, kan ik met de fiets naar het station en hoef ik niet zo lang in het OV te zitten.
En de cijfers die enorm dalen, geven me ook wel vertrouwen.
Ja, ook.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:48 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, vrijdag is mijn vrije dag.
Gaat het dan regenen?
Ja, en daarin vallen bijvoorbeeld ook toetsweken en dergelijke. Niet de meest les-intensieve tijden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:28 schreef SQ het volgende:
1 a 2 weken? Hier begint de vakantie voor middelbare scholen toch echt pas over 6,5 week.
Oh, dat klinkt zaligquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:09 schreef BE het volgende:
Ik heb mijn tweede prik in the pocket!
Wie wil me aanraken!
En qua vakantie slaan wij het buitenland lekker nog een jaar over. Het lijkt erop dat we een landje kunnen huren aan de Reeuwijkse Plassen hier voor de hele zomer. Bootje erbij, tent erop, sups opgeblazen, BBQ erop... kom maar door met die zomer!
*fingers crossed!
Ja, ik las het, ik heb voorspellende gave met mijn knip bij 1982.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef laziness het volgende:
Het lijkt er op dat de uitrol van nieuwe jaren voor een afspraak vandaag stokt.
Lekker dan
Eindelijk weer deurklinken likken!quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:09 schreef BE het volgende:
Ik heb mijn tweede prik in the pocket!
Wie wil me aanraken!
En qua vakantie slaan wij het buitenland lekker nog een jaar over. Het lijkt erop dat we een landje kunnen huren aan de Reeuwijkse Plassen hier voor de hele zomer. Bootje erbij, tent erop, sups opgeblazen, BBQ erop... kom maar door met die zomer!
*fingers crossed!
Nou zegquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef laziness het volgende:
Lekker dan
Ja ditquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:11 schreef laziness het volgende:
Lekker dan
Natuurlijk mag je balen, doet mijn verloofde die uit 1982 komt en voor de klas staat ook. (en ik daarmee ook)quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:40 schreef laziness het volgende:
Oh-oh die bij de afsprakenlijn zit vertelde me dat het hier waar ik woon echt nok vol zit.
Als het voor je omgeving belangrijk is om dat risico zo snel mogelijk te elimineren mag je best ff balen dat het precies als je aan de beurt bent stokt.
Tja als ze elke dag opeens jaartallen vrij geven heel consequent, voorlopend op het schema, schept dat natuurlijk wel verwachting. Vrij logisch toch?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:43 schreef SQ het volgende:
Maar er is toch nooit toegezegd dat er elke dag jaartallen bij zouden komen??
Als het nu ramvol is, is het toch niet heel gek dat ze een paar dagen stoppen met plannen?
True. Ik wil gewoon graagquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:33 schreef amaranta het volgende:
Ik zou proberen me niet al te druk te maken daarom. Zoals je gisteren bij SQ zag, zij kon al direct de volgende dag terecht. Als 82 maandag wordt vrijgegeven zou het zomaar kunnen dat je nog eerder aan de beurt bent dan sommige andere mensen die in de loop van volgende weken pas een afspraak hebben.
Ze liepen precies op schema, 1972 zou vanaf 27 mei aan de beurt zijn en op 27 mei waren ze inderdaad aan de beurt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Tja als ze elke dag opeens jaartallen vrij geven heel consequent, voorlopend op het schema, schept dat natuurlijk wel verwachting. Vrij logisch toch?
En het is niet gek maar wel erg jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |