Dat zou heel goed kunnen. Meestal gebruik ik vogelvisie om determineerverdenkingen te checken.quote:Op maandag 31 mei 2021 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou het een Tjiftjaf kunnen zijn?
@:Ouwesok
Dan hou ik het op de Tfjiftjaf Fitis lijkt er ook op maar die heeft veel lichtere pootjes.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:13 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Meestal gebruik ik vogelvisie om determineerverdenkingen te checken.
Doe ik overigens pas thuis als de plaatjes worden opgepoetst. In het veld ben ik niet bepaald kieskeurig, zodra het pootjes, veren en een snavel heeft probeer ik het te fotograferen, bij twijfel zie ik dan thuis wel waarmee ik nu weer het genoegen heb gehad.
Met vogelvisie kom ik er meestal wel uit, voor insecten en dergelijke gebruik ik obsidentify, vooral ook omdat er veel meer verschillende soorten insecten dan vogels zijn.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan hou ik het op de Tfjiftjaf Fitis lijkt er ook op maar die heeft veel lichtere pootjes.
Mijn vogelkennis is vrij beperkt, met Google Afbeeldingen kom je vaak een heel eind .
Verschil tussen fitis en tjiftjaf is best lastig. Hier, leef je uit.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan hou ik het op de Tfjiftjaf Fitis lijkt er ook op maar die heeft veel lichtere pootjes.
Mijn vogelkennis is vrij beperkt, met Google Afbeeldingen kom je vaak een heel eind .
Die van die meerkoet geven een beetje aan waarom ik die 200-600mm op mijn langetermijnverlanglijst heb staan, schitterende lensquote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag nog even de camera mee en kwam een niet zo schuwe meerkoet tegen met 2 jongen.
De jongen zaten diep in het riet verstopt maar de meerkoet zelf gaf nog even een show weg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En even later kwam ik nog een ganzen familie tegen die zich niet zoveel van me aantrok.
Als ik met niet vergis 3 Canadezen en en Grauwe dus ben benieuwd of hier nog een hybride uitvoering uitkomt.
[ afbeelding ]
3 dagen en flink wat wormen later:quote:Op maandag 7 juni 2021 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vaak is de beste camera de camera die je bij je hebt.
In dit geval is het de iPhone die ondersteboven tussen de takjes in de heg past
Familie merel:
[/url] ]
Mooie foto! Wat een drukte met zoveel kleintjes.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ook vandaag hoefde ik niet ver weg om vogels te spotten.
Moeders zat even op de uitkijk met haar vers gevangen wormen om vervolgens naar het nest te vliegen en daar 6 altijd hongerige snavels te vullen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de kleuren echt fantastisch!quote:Op zondag 13 juni 2021 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moeders zat even op de uitkijk met haar vers gevangen wormen om vervolgens naar het nest te vliegen en daar 6 altijd hongerige snavels te vullen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja, je hebt gelijkquote:Op maandag 14 juni 2021 08:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooie foto! Wat een drukte met zoveel kleintjes.
(Maar de wormenvanger is Vader Merel, Moeder is bruin:) )
Wat heb jij voor camera? Wat een foto'squote:Op zondag 13 juni 2021 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moeders vader zat even op de uitkijk met haar zijn vers gevangen wormen om vervolgens naar het nest te vliegen en daar 6 altijd hongerige snavels te vullen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat heb jij voor camera? Wat een foto's
Die laatste zou ook niet misstaan in het macro topicquote:Op woensdag 16 juni 2021 21:03 schreef Isdatzo het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Geen vogel maar het vliegt wel dus bite me .
[ link | afbeelding ]
Goed spul. Smaakt naar meerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:33 schreef Elpis het volgende:
Verkeerd focuspunt. Had eigenlijk op moeders gemoeten. Nou ja volgende keer beter.
[ afbeelding ]
Eigenlijk net te ver weg, maar schattig genoeg om te posten.
"Drie kleine kleutertjes.... "
Of misschien "Vol verwachting klopt ons hart" (of maag )
[ afbeelding ]
Dinertime:
[ afbeelding ]
Jonge boerenzwaluwen.
Keurig! Ze zijn me altijd te snel afquote:Op zondag 20 juni 2021 21:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Goed spul. Smaakt naar meer
Eindelijk na zo'n anderhalve week niet buiten vanmiddag een paar hele stoute schoenen aangetrokken en toch even een rondje Oostvaardersveld met de EOS80D en de Tamron 150-600mm met als eerste doel frisse buitenlucht en een heel klein beetje beweging en dan hopelijk een vogeltje.
Er streek een witte kwikstaart neer, exact waar ik hem kon hebben
[ link | afbeelding ]Motacilla alba by Ouwesok, on Flickr
Altijd weer een opluchting als het kunstje nog steeds blijkt te lukken.
Van alle zang- en dansvogeltjes die je in natuurgebieden kunt tegenkomen vind ik ze juist het makkelijkst te fotograferen, ze lijken wat minder vluchterig dan de rest van de gevleugelde vrinden. Als ze eenmaal zitten heb je relatief lang de tijd om er iets van te proberen te maken.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Keurig! Ze zijn me altijd te snel af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |