abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:04 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199717912
Oorjekatootje bedoelt het vooral als hart onder de riem volgens mij.

Zelf werd ik er erg onzeker van dat de borstvoeding slecht ging en we Aapie daarnaast snel kv bij moesten geven. Dat komt ook doordat bijna iedere zorgverlener opmerkingen maakt als “je gaat toch wel borstvoeding geven hè?” Hierdoor voelde ik me meteen een faalmoeder en vond ik het een lastige stap om op kolven over te gaan. Terwijl dat nota bene moedermelk is, ik was dat zowat vergeten omdat er zo gepusht wordt op live voeden :@ Dus een beetje nuance hier en daar is wel fijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:22 schreef Nanuke het volgende:
Verder heb ik maar weinig bij te dragen. Mijn oudste vraagt/eist zoveel aandacht dat ik geregeld het idee heb dat ik Hannah alleen maar van bed naar box naar borst aan het verplaatsen ben. Ik ben helemaal niet zo'n babymens, maar ik voel me wel soort van verdrietig/schuldig omdat ik zo weinig echte aandacht heb voor haar.
En ik weet dat ik daar ook soort van zelf voor kies, maar ik wil mijn dagen ook nog enigszins leuk houden en dus trekt Hannah vaker dan me lief is aan het kortste eind. :@
Wat lastig lijkt me dit. Wees in ieder geval niet te hard voor jezelf, zolang Hannah goed verzorgd wordt en de nodige knuffels krijgt komt het echt wel goed met haar :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199718102
@Gaddle ik woon in Utrecht, en neem met alle liefde je kindjes een keer mee naar de speeltuin ofzo zodat jij even bij kan slapen, mocht je daar behoefte aan hebben!
pi_199718193
quote:
Verder heb ik maar weinig bij te dragen. Mijn oudste vraagt/eist zoveel aandacht dat ik geregeld het idee heb dat ik Hannah alleen maar van bed naar box naar borst aan het verplaatsen ben. Ik ben helemaal niet zo'n babymens, maar ik voel me wel soort van verdrietig/schuldig omdat ik zo weinig echte aandacht heb voor haar.
En ik weet dat ik daar ook soort van zelf voor kies, maar ik wil mijn dagen ook nog enigszins leuk houden en dus trekt Hannah vaker dan me lief is aan het kortste eind. :@
Zwaar he. :*

Bij ons gaat het ook ongeveer zo. Mijn momenten met Poffertje zijn als ze drinkt, of gaat slapen.

Maar het ligt bij ons niet alleen maar aan onze aandacht vragende peuter. Aan de borst laat de baby vaak los, dus blijkbaar heeft ze die behoefte minder.

Als ik een moment plan om Poffertje voor te lezen kruipt peuter erbij. En Poffertje probeert juist van me weg te kruipen. Blijkbaar heeft ze me dus niet zo nodig.

Dus wees een beetje lief voor jezelf, als je baby tevreden is, is het oké toch? En een tevreden peuter is helaas een illusie. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:57:39 #54
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199718204
quote:
Herkenbaar dit :{ Zeker omdat peuter zoveel thuis is vanwege corona heb ik het gevoel dat ik voor Zusje veel minder aandacht heb dan voor hem destijds. Ik vind het ook lastig :{
pi_199718597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Gaddle ik woon in Utrecht, en neem met alle liefde je kindjes een keer mee naar de speeltuin ofzo zodat jij even bij kan slapen, mocht je daar behoefte aan hebben!
Wat een ontzettend lief gebaar O+
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:36:56 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199719448
Ik ga de discussie maar niet aan, maar herken majos gevoel wel. Zelfs combineren voelt vaak als falen, terwijl kv óók je bondgenoot kan zijn ipv je vijand.

En hier krijgt de baby vooral veel meer draagdoektijd dan z'n zus en slapen we langer samen. Hij slaapt echt, echt, echt niet in bed of in de box en waar ik bij de peuter tijd had om daarmee te oefenen, zes keer terug te gaan, er uren naast te zitten en haar elke avond in slaap te voeden, dan nog een half uur te wachten en dan weg te sluipen na een ninja-in-bed-leg-actie...heb ik die nu niet. Ik heb namelijk al een kind dat ook aandacht verdient. Hij slaapt nu dus alleen op mij, in de doek en in de auto. In de wandelwagen niet, helaas. En als ik hem slapend weg leg, issie altijd binnen een kwartier weer wakker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:02 #57
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199719718
Discussie was ook zeker niet mijn bedoeling. Ik plaatste gewoon wat kanttekeningen.

Ik herken de verhalen hierboven ook. Bij de eerste was ik zóveel meer bezig met de ontwikkeling. Praten, zingen, boekjes lezen.. dat schiet er nu allemaal bij in. Ik heb laatst een uurtje niks gedaan en alleen geknuffeld met Zielie. Merkte echt dat ze daar behoefte aan had. Even alleen zijn met mij.

Overigens: ik gooi Radio Mama er weer in. Hele fijne podcasts die ik keer op keer weer luister. Het is heel makkelijk om weer in dezelfde sleur te belanden. Af en toe is zo een eye opener heel fijn.
Listen to Radio Mama on Spotify. In "Radio Mama" praat Kristien Wollants met haar gasten over het hebben van jonge kinderen en alles wat dat met zich meebrengt.
Protège moi de mes désirs.
pi_199720112
Je aandacht verdelen is echt wel een ding ja. Vandaag ging ik even alleen met Jip naar buiten en het eerste wat hij trots aan de buurman vertelde was "Mama heeft Otis niet vast! *)".

Volgens mij moet ik vaker kleine uitjes met de peuter plannen. De baby zit zo ongeveer tegen mij aangeplakt (lekker met dit weer) dus die krijgt z'n aandacht wel :P
pi_199723476
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bfd gemist, maar moet dit plaatje nog even delen hoor. O+

Blijkbaar houdt ze niet van douchen (ze gaat altijd in bad). Man man, wat een geluid komt er uit zo'n baby. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 2 juni 2021 @ 22:08:44 #60
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199723998
Dat vind ik wel een voordeel van die 6,5 jaar verschil. De kraamweek en vlak erna was lastig, maar de aandacht verdelen is nu best te doen.

Ik merk dat ik me zo anders voel dan met Melba toen, omdat ik beter in mijn vel zit, en ook dat Pep nóg relaxter is... dus ik geniet nu echt. Probeer ook heel bewust te genieten met Melba nú, want die babytijd krijg ik toch niet meer terug.
Kwak
pi_199731782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:48 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Gaddle ik woon in Utrecht, en neem met alle liefde je kindjes een keer mee naar de speeltuin ofzo zodat jij even bij kan slapen, mocht je daar behoefte aan hebben!
Wat lief van je. Een pm is misschien wel handig.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 07:44:27 #62
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199738765
Mijlpaaltje! Ga vandaag voor het eerst alleen met de twee kindjes naar de dierentuin. O+
Neem de buggy mee, zodat ik ze kan afwisselen met lopen/de draagzak. Ben benieuwd wat Zielie er van gaat vinden. O+
pi_199738789
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijlpaaltje! Ga vandaag voor het eerst alleen met de twee kindjes naar de dierentuin. O+
Neem de buggy mee, zodat ik ze kan afwisselen met lopen/de draagzak. Ben benieuwd wat Zielie er van gaat vinden. O+
Leuk! Wij hadden een abo vanaf dat Noor 1 was. Uiteindelijk is het een hele dure speeltuin geweest :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 08:00:09 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199738833
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Leuk! Wij hadden een abo vanaf dat Noor 1 was. Uiteindelijk is het een hele dure speeltuin geweest :+
Bij U. had ik ook een abo en gingen we maandelijks. Ga nu ook weer abo’s afsluiten. Na 2 keer heb je het er al uit. :)

U. is nu 3 en moet overal dus een eigen kaartje voor hebben. Wordt een duur grapje straks. :+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:39:24 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_199739587
Oh ja, de dierentuin, daar hebben wij ook nog een abo op _O-
Misschien woensdag eens proberen met de babbel.
Met de groten zijn we inmiddels al verdoemd tot vakanties en weekends helaas.
disclaimer
pi_199739837
Jaaa dierentuin O+ wij zijn laatst weer geweest en hebben het babyolifantje gezien O+

Binnenkort maar eens even fixen dat al onze abo's op een gezinsding komen te staan nu Jip 3 is geworden.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:01:13 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_199739874
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:58 schreef Aure het volgende:
Jaaa dierentuin O+ wij zijn laatst weer geweest en hebben het babyolifantje gezien O+

Binnenkort maar eens even fixen dat al onze abo's op een gezinsding komen te staan nu Jip 3 is geworden.
Die in Nuenen?
disclaimer
pi_199740143
Nee Blijdorp Rotterdam O+
  vrijdag 4 juni 2021 @ 10:47:52 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_199740510
Oh hebben ze daar ook een baby olifant!
disclaimer
pi_199741278
Jaaaa!

Spot de baby:

pi_199748049
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 16:30 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Wat lief van je. Een pm is misschien wel handig.
Ik was je net aan het pm'en toen ik die van jou binnen kreeg, ik heb je geantwoord!
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:40 schreef Aure het volgende:
Jaaaa!

Spot de baby:

[ Plaatje ]
Baby olifantje én baby op één foto O+
pi_199749207
Nou die is wel baby-af hoor ;(
pi_199749499
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:04 schreef Aure het volgende:
Nou die is wel baby-af hoor ;(
Oh het is wel je grote? Oeps :D Ik twijfelde haha, maar om de een of andere reden had ik in m'n hoofd dat je kleine al stuk ouder was dan daadwerkelijk het geval is (ik dacht al tegen de 1 aan, maar de tijd vliegt toch niet zoo snel haha) en dacht ik babytopic dus het zal de baby wel zijn :+
Maar als deze 2.5 maand zou zijn, had je wel 'n monstergrotebaby gemaakt :+
pi_199751454
Dierentuin. O+ Hoe was het duman? Alleen met 2 kindjes?

Wij gaan volgende week naar burgersZoo, zin in! Onze favo dierentuin. Helaas wat ver weg, maar ook de dichtstbijzijnde is nog 50 km dus geen abo hier. Bij burgers is een kind tot 4 nog gratis trouwens. Ik denk dat L haar ogen uitkijkt daar.

En we gaan morgen ook meteen weer een keer zwemmen, eindelijk! Ben zo benieuwd hoe L het vindt. Ze is pas 1x met een week of 10, naar een zwembad geweest.

Haar favoriete bezigheid is nu de trap (oa) opklimmen. Zodra ze de kans krijgt gaat ze erop af. Als we dan achter haar aan gaan en vragen wat ze gaat doen begint ze heel hard te lachen, gillen, roepen en gaat dan in de hoogste versnelling verder met klimmen. Ik denk dat we nog heel wat met haar te stellen krijgen in de toekomst. :+
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:06:06 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199753624
Leuk al die dierentuinen. Nolita en ik wonen op een steenworp afstand van elkaar, dus ook hier helaas geen dierentuin in de buurt. Gelukkig wel een opa en oma met een abo op de beekse bergen, daar gaat peuter binnenkort mee naartoe.

En m'n baby sliep vannacht best oke. Wel honderd voedingen, maar geen urenlang gekrijs door krampjes. Hoera! En ksst fokwet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')