Je hebt ze er bijquote:Op zondag 30 mei 2021 17:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Misschien had de bestuurder iets in de oven staan wat er echt uit moest
Auto van de zaak, die hebben ze zo.quote:
Alleen is dit een Opel Combo en geen Volkswagen Caddy.quote:
Pure angst of ranzige lafheid.. of is dat hetzelfde. In ieder geval mogen dat soort mensen van mij een nekschot krijgen.quote:Op zondag 30 mei 2021 17:09 schreef Netsplitter het volgende:
Kan goed zijn dat de vlucht uit pure angst is gekozen.
Lijkt op een Caddy, toch? We keuren hem goedquote:Op zondag 30 mei 2021 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen is dit een Opel Combo en geen Volkswagen Caddy.
Maar het zou 'm kunnen zijn wellicht. Al verwacht ik meer schade als je iemand doodrijdt.
Misschien even een onderzoek afwachten? Zo moeilijk zal het niet aan te tonen zijn of dit hem is. Kledingsporen, locatie van impact en misschien wat puzzelen met koplampglas. Met niet moeilijk bedoel ik niet de inspanning van de onderzoeker maar meer de juridische onderbouwing met een dergelijk resultaat.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt op een Caddy, toch? We keuren hem goed
Zou ik ook denken. Maar goed, je kan ook gewoon iemand relatief zacht raken en dat die persoon dan met z'n hoofd op het asfalt stuitert.quote:Op zondag 30 mei 2021 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het zou 'm kunnen zijn wellicht. Al verwacht ik meer schade als je iemand doodrijdt.
wellicht?quote:Op zondag 30 mei 2021 18:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen is dit een Opel Combo en geen Volkswagen Caddy.
Verrek, die schade aan de voorruit had ik nog niet gezien. Dit kan bijna niet anders idd. Kleur is goed en hoe maak je op een andere manier schade aan je auto; dit kan nooit door een gewone aanrijding geweest zijn. In gedachte kun je een beetje zien hoe dat lichaam letterlijk door die auto geschept is en aan de linkerkant bovenop de auto kwam. Heel triest.quote:Op maandag 31 mei 2021 10:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
wellicht?
voorruit kapot, koplamp kapot. een werkgever laat je niet zo de weg op gaan, deze schade is dus van zeer kort geleden.
moet m wel zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)odslag-over-man-heen doet me hieraan denken.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Verrek, die schade aan de voorruit had ik nog niet gezien. Dit kan bijna niet anders idd. Kleur is goed en hoe maak je op een andere manier schade aan je auto; dit kan nooit door een gewone aanrijding geweest zijn. In gedachte kun je een beetje zien hoe dat lichaam letterlijk door die auto geschept is en aan de linkerkant bovenop de auto kwam. Heel triest.
Die hardloper moet dan haast wel links van de weg tegen het verkeer in gelopen zijn, zodat hij de auto niet zag aankomen en verwachtte dan er genoeg ruimte was zodat een auto 'van de andere kant' makkelijk kon passeren. Maar als daar iemand in zit, die wellicht met andere dingen bezig is, zoals whatsapp bijvoorbeeld, heb je wel een probleem, zeker als je dat niet ziet aankomen, anders spring je wel opzij.
quote:Overleden hardloper is 52-jarige man uit Zaltbommel, bestuurder nog zoek
ZALTBOMMEL - De hardloper die zondagmiddag omkwam bij een aanrijding aan de Ketelsteeg is een 52-jarige man uit Zaltbommel. De politie meldt dat de automobilist die het dodelijk ongeluk veroorzaakte nog steeds zoek is.
https://www.bd.nl/bommele(...)r-nog-zoek~ab8e844f/
Ik merk bij mezelf dat als ik op een dergelijke weg fiets en er komt een auto van achter aan dat ik toch ook even omkijk om te zien of iemand rekening met mij houdt. Soms ga ik zelfs even aan de kant omdat ik gewoon geen risico wil nemen. De ervaring heeft gewoon geleerd dat mensen niet altijd rekening met je houden, en als je dat weet, kun je daar maar beter een beetje rekening mee houden. Better be safe than sorry zeg maar.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:41 schreef junkiesietze het volgende:
Bij de hardloper zou het idd ook kunnen dat ie van achter is aangereden, daar doe je weinig tegen.
dan ben je een van de weinigen die fietst zonder muziek in de oren, kon bij de hardloper ook het geval zijn, heeft t niet zien of horen aankomen.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik merk bij mezelf dat als ik op een dergelijke weg fiets en er komt een auto van achter aan dat ik toch ook even omkijk om te zien of iemand rekening met mij houdt. Soms ga ik zelfs even aan de kant omdat ik gewoon geen risico wil nemen. De ervaring heeft gewoon geleerd dat mensen niet altijd rekening met je houden, en als je dat weet, kun je daar maar beter een beetje rekening mee houden. Better be safe than sorry zeg maar.
omdat zoals je ziet, je toch wel gevonden word.. en dan de rapen heeel gaar zijn voor je.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef airconditioning het volgende:
Waarom zou je blijven staan als niemand het ziet?
Je gaat jezelf niet de problemen in jagen.
Ik zie nergens dat de persoon is gevonden. En je kan altijd zeggen dat je een paniekreactie hadquote:Op maandag 31 mei 2021 12:49 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
omdat zoals je ziet, je toch wel gevonden word.. en dan de rapen heeel gaar zijn voor je.
Klopt. Dat vind ik ook niet ook niet zo slim als je je in het verkeer begeeft. Daarnaast ben ik me graag bewust van mijn omgeving ipv dat ik mezelf afsluit. En als ik muziek wil luisteren doe ik dat liever op een relaxede plek zoals thuis bijvoorbeeld. De man was trouwens 52 en ik vermoed dat hij ook geen oortjes in had maar wel dacht dat hij links van de weg wel veilig liep en mensen vast wel rekening met hem hielden.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef junkiesietze het volgende:
dan ben je een van de weinigen die fietst zonder muziek in de oren, kon bij de hardloper ook het geval zijn, heeft t niet zien of horen aankomen.
mijn vader is 70 en die loopt met een koptelefoon op buiten tijdens het de hond uitlaten, leeftijd zegt niks.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Dat vind ik ook niet ook niet zo slim als je je in het verkeer begeeft. Daarnaast ben ik me graag bewust van mijn omgeving ipv dat ik mezelf afsluit. En als ik muziek wil luisteren doe ik dat liever op een relaxede plek zoals thuis bijvoorbeeld. De man was trouwens 52 en ik vermoed dat hij ook geen oortjes in had maar wel dacht dat hij links van de weg wel veilig liep en mensen vast wel rekening met hem hielden.
Daar hadden ze niet zo lang voor nodig. Ben benieuwd wat de vermoedelijke bestuurder 'te vertellen' heeft maar dat zullen we wel niet meekrijgen. Tenzij we via de advocaat te horen krijgen dat betrokkene geen herinnering aan een dergelijk voorval heeft. Ja, wat dat betreft geen onze Minpres Mark wel het goede voorbeeldquote:
waarom hebben ze kenteken afgeplakt?quote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daar hadden ze niet zo lang voor nodig. Ben benieuwd wat de vermoedelijke bestuurder 'te vertellen' heeft maar dat zullen we wel niet meekrijgen. Tenzij we via de advocaat te horen krijgen dat betrokkene geen herinnering aan een dergelijk voorval heeft. Ja, wat dat betreft geen onze Minpres Mark wel het goede voorbeeld![]()
En de schade aan de auto? Hoe lul je die weg?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:40 schreef qajariaq het volgende:
Of hij heeft het niet gedaan Maar bij toeval de hardloper zien liggen. Omdat hij vroeger ok al in de picture was voor gevaarlijk rijden heeft hij niemand iets gezegd en is door gereden. Om zaken niet erger te maken zegt hij helemaal niets en gaat er van uit vrij gesproken te worden.
Of hij zegt dat er vanuit het niets ineens een man op zijn auto sprong. Waardoor hij snel is weggereden omdat hij bang was dat hij anders de schuld zou krijgenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:40 schreef qajariaq het volgende:
Of hij heeft het niet gedaan Maar bij toeval de hardloper zien liggen. Omdat hij vroeger ok al in de picture was voor gevaarlijk rijden heeft hij niemand iets gezegd en is door gereden. Om zaken niet erger te maken zegt hij helemaal niets en gaat er van uit vrij gesproken te worden.
Zie het antwoord hierboven. Zou Roethof nog tijd hebben?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de schade aan de auto? Hoe lul je die weg?
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zie het antwoord hierboven. Zou Roethof nog tijd hebben?
Of zeggen dat je bang was dat het een overvaller was die opeens op zijn auto sprong. Gelukkig kon ie nog hard wegrijden en de overvaller afschudden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of hij zegt dat er vanuit het niets ineens een man op zijn auto sprong. Waardoor hij snel is weggereden omdat hij bang was dat hij anders de schuld zou krijgen![]()
Of een borrel op of wat anders. Ik lees steeds meer dat de bestuurder doorrijdt of de auto verlaat. De straf is wat minder dan.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Of zeggen dat je bang was dat het een overvaller was die opeens op zijn auto sprong. Gelukkig kon ie nog hard wegrijden en de overvaller afschudden.
Zou toch wel toevallig zijn als die advocaat straks met dergelijke verklaringen op de proppen komt. Krijg je idd net zo'n Jos B. verhaal; van nou bewijs het dan maar hoe het wel gegaan is meneer de officier, maar mijn client houdt het bij de videoverklaring want hij voelt zich niet in staat om hier in het openbaar over te verklaren en hij verwacht dat hij inmiddels al schuldig is bevonden door alle commotie, Fok!- en overige media-aandacht hieromtrent (trial by media).quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Of zeggen dat je bang was dat het een overvaller was die opeens op zijn auto sprong. Gelukkig kon ie nog hard wegrijden en de overvaller afschudden.
Dat komt ook nog al eens voor. Echter is doorrijden na ongeval ook niet mals, zeker als je niet binnen een dag jezelf meldt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Of een borrel op of wat anders. Ik lees steeds meer dat de bestuurder doorrijdt of de auto verlaat. De straf is wat minder dan.
Ok ik hoop het.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:10 schreef qajariaq het volgende:
De dader is in ieder geval een lafbek. nu even afwachten of de verdachte als dader aangewezen kan worden.
[..]
Dat komt ook nog al eens voor. Echter is doorrijden na ongeval ook niet mals, zeker als je niet binnen een dag jezelf meldt.
Ik kan het me nog enigszins voorstellen dat je uit paniek doorrijd maar als je weer bij zinnen komt dan zou je toch heel rap weer teruggaan (of melden bij de politie) lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:10 schreef qajariaq het volgende:
De dader is in ieder geval een lafbek. nu even afwachten of de verdachte als dader aangewezen kan worden.
[..]
Dat komt ook nog al eens voor. Echter is doorrijden na ongeval ook niet mals, zeker als je niet binnen een dag jezelf meldt.
Nee niet echt je rijdt een mens aan. Een ongeluk kan altijd gebeuren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik kan het me nog enigszins voorstellen dat je uit paniek doorrijd maar als je weer bij zinnen komt dan zou je toch heel rap weer teruggaan (of melden bij de politie) lijkt me.
Precies, de truuk is dan even je roes uitslapen of melden dat je thuis van de schrik een paar borrels hebt gedronken en dan de politie bellen. Dat zijn ook lafbekken maar juridisch sta je dan een stuk sterker dan dronken gepkt te worden of je helemaal niet melden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik kan het me nog enigszins voorstellen dat je uit paniek doorrijd maar als je weer bij zinnen komt dan zou je toch heel rap weer teruggaan (of melden bij de politie) lijkt me.
Praat het ook niet goed en zou het zelf ook absoluut niet doen maar als het zo onverwacht gebeurd kan ik me voorstellen dat je uit paniek nog even doorrijd. Om daarna zo snel mogelijk terug te keren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee niet echt je rijdt een mens aan. Een ongeluk kan altijd gebeuren.
Misschien maakt die procedure ook geen deel uit van het theorie-examen, waardoor mensen gewoon even niet weten hoe je in zo'n situatie moet handelen. Misschien goed om dit toch even op te nemen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Praat het ook niet goed en zou het zelf ook absoluut niet doen maar als het zo onverwacht gebeurd kan ik me voorstellen dat je uit paniek nog even doorrijd. Om daarna zo snel mogelijk terug te keren.
Lol wat? Je rijdt iemand aan en je denk ach dat was niet op mijn theorie examenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien maakt die procedure ook geen deel uit van het theorie-examen, waardoor mensen gewoon even niet weten hoe je in zo'n situatie moet handelen. Misschien goed om dit toch even op te nemen.
U rijdt een hardloper aan met een flinke vaart, wat doet u :quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Lol wat? Je rijdt iemand aan en je denk ach dat was niet op mijn theorie examen
E. je gaat je roes uitslapen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
U rijdt een hardloper aan met een flinke vaart, wat doet u :
A. U rijdt door en doet net of er niets gebeurd is.
B. U rijdt door en neem nog een alcoholische versnapering om van de schrik te bekomen.
C. U stapt uit en kijkt of niemand het gezien heeft. Vervolgens sleept u het lichaam naar de greppel.
D. U stapt uit en kijkt wat u kunt doen en belt zo snel mogelijk de hulpdiensten.
F. U doet een factory reset op uw telefoon zodat de politie er niet (zo makkelijk) achterkomt dat u zat te whatsappenquote:
Zo te zien was het niet een erg brede weg.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Je moet ook altijd hardlopen aan de kant van de weg waar het verkeer je tegemoet komt. Dan word je niet snel verrast door een imbeciel die niet oplet. Het verbaast me wel eens hoeveel mensen deze simpele wijsheid negeren en het verkeer van achteren laten komen.
Ja dan heb je weinig keus. En dan verwacht je ook niet dat een imbecieltje te snel rijdt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Zo te zien was het niet een erg brede weg.
Heb je wel goed gekeken aan welke kant de auto schade had, en aan welke kant van de weg hij die man dus geschept heeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Je moet ook altijd hardlopen aan de kant van de weg waar het verkeer je tegemoet komt. Dan word je niet snel verrast door een imbeciel die niet oplet. Het verbaast me wel eens hoeveel mensen deze simpele wijsheid negeren en het verkeer van achteren laten komen.
quote:Op maandag 31 mei 2021 12:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Verrek, die schade aan de voorruit had ik nog niet gezien. Dit kan bijna niet anders idd. Kleur is goed en hoe maak je op een andere manier schade aan je auto; dit kan nooit door een gewone aanrijding geweest zijn. In gedachte kun je een beetje zien hoe dat lichaam letterlijk door die auto geschept is en aan de linkerkant bovenop de auto kwam. Heel triest.
Die hardloper moet dan haast wel links van de weg tegen het verkeer in gelopen zijn, zodat hij de auto niet zag aankomen en verwachtte dan er genoeg ruimte was zodat een auto 'van de andere kant' makkelijk kon passeren. Maar als daar iemand in zit, die wellicht met andere dingen bezig is, zoals whatsapp bijvoorbeeld, heb je wel een probleem, zeker als je dat niet ziet aankomen, anders spring je wel opzij.
Ik merk zelf op de fiets ook wel dat auto's soms veel te dicht langs mij heen rijden. Ik vermoed dat dat veel te maken heeft met dat mensen teveel met andere dingen (hun telefoon oid) bezig zijn.
Ja kut, dan rij je maar doorquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je wel goed gekeken aan welke kant de auto schade had, en aan welke kant van de weg hij die man dus geschept heeft.
[..]
Ff kijken..bestuurderskant..dus dan liep de hardloper sowieso aan de goede kant van de weg. Nou ja, in theorie danquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je wel goed gekeken aan welke kant de auto schade had, en aan welke kant van de weg hij die man dus geschept heeft.
[..]
Al liep hij in het midden. Je laat niet iemand dood gaanquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ff kijken..bestuurderskant..dus dan liep de hardloper sowieso aan de goede kant van de weg. Nou ja, in theorie dan
Idd.. voor mij is dit een voorbeeld van de verhuftering van de maatschappij. Iemand die je niet kent..wat kan jou die persoon verrotten..al ligt hij dood in de berm. Die instelling hebben veel meer mensen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Al liep hij in het midden. Je laat niet iemand dood gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |