abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199654041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan neem je Antarctica same story

Maar steek lekker je kop in het zand. Ik zie het niet als mijn taak om jou te overtuigen
Aha die ijsmassa daar gaat snel smelten volgens jou?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199654060
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 18:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja joh.. eerste klas.

Zes spelers Oranje slaan coronavaccinatie af

Spelers van het Nederlands elftal kunnen in het trainingskamp in Zeist ingeënt worden tegen het coronavirus. Dat heeft voetbalbond KNVB georganiseerd met het oog op het Europees Kampioenschap.

"Wij hebben altijd gezegd dat eerst gewoon - in het begin - de zorg voor moet gaan, en de mensen die het het hardst nodig hebben. Nu vinden wij, als KNVB, dat het ook een keuze kan zijn om ons te vaccineren, vooral de spelers", aldus bondscoach Frank de Boer.

De vaccinatie is vrijwillig. De meeste spelers hebben gebruikgemaakt van de mogelijkheid. Zes spelers wilden de prik niet.

Van de NOS.
En binnen een dag is daar al de 1e van de 6 die de gevolgen van zijn keuze onder ogen moet zien:

quote:
Cillessen test positief op corona en gaat niet mee op trainingskamp met Oranje
https://www.ad.nl/euro-20(...)met-oranje~a40a4134/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199654073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, jij wil alsnog bewijs hebben dat water nat is..
Als je gewoon om je heen kijkt zie je de veranderingen gewoon.
Ga voor de gein eens in de Alpen naar een gletsjer kijken, dan kun je aan de erosie gewoon zien hoeveel kleiner ze zijn geworden.
De aarde warmt op, dat is een feit. Dat het door ons toedoen komt is gezien de korte tijd dat verandering plaatsvind ook zeer aannemelijk. Dat opwarming allerlei consequenties met zich meebrengt is ook onomstreden.

En zelfs als je dit allemaal wil ontkennen, dan nog lijkt mij dat je niet tegen een beter milieu kunt zijn.
Uhuh, de temperatuur stijgt op veel plaatsen en dat gaat dan gepaard met het smelten van ijs. Klopt.

Jepjepjep, prima, klopt allemaal. Consequenties zal het ook zeker hebben ja.

Nee beter milieu is sowieso belangrijk, dat is ook een heel ander vraagstuk dan het klimaat.

Jij maakt de stap naar "meer stormen" "meer extreem weer" en "Zeespiegel stijgt dermate veel sneller dat het een significante invloed heeft op onze dijkuitgaven"

Vooral dat laatste is lachwekkend, ik denk dat 90% van de bevolking in dit land het nog serieus neemt ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199654085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De angst voor die variant werkt wel:
[..]

Propaganda.
pi_199654117
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
Oh pls ludo niet weer dat zeespiegelstijging-geneuzel. Ga jezelf eerst eens informeren voordat je domme dingen roept
Ga jij je anders even informeren.

Wat denk je nou, hoeveel sneller denk je werkelijk dat de zeespiegel zal gaan stijgen per jaar als het 2 graden warmer is in 2050? :7
pi_199654141
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De antropogene oorzaak van de opwarming van de aarde is door vele honderden, zo niet duizenden, onafhankelijke bronnen gestaafd. We zouden het dus ook wel 'bewezen' kunnen noemen.
Dat wordt ook niet ontkent. Het gaat mij om die kolder verhaaltjes die voor waarheid worden aangenomen als "Dat wordt heel duur voor Nederland om de dijken op te hogen".
pi_199654192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:35 schreef devlinmr het volgende:
Ik zie het niet als mijn taak om jou te overtuigen
Stuur je collega ff dan.
pi_199654341
Dr zit een enorme vergelijking in het geloof dat Corona een allesvernietigend virus is wat bestreden moet worden en dat het klimaat in rap tempo enorm verandert door direct menselijk toedoen.
Beide erg deprimerend en gebaseerd op pure angst.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 mei 2021 @ 12:53:33 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199654390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet ontkent. Het gaat mij om die kolder verhaaltjes die voor waarheid worden aangenomen als "Dat wordt heel duur voor Nederland om de dijken op te hogen".
Alleen is dat geen kolder.
Huilen dan.
pi_199654407
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alleen is dat geen kolder.
Euh voor 5mm stijging in 10 jaar hoef je opzich geen dijk heel erg op te hogen hè?
Vakman pur sang
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:01:49 #61
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_199654493
twitter

Jammer dan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_199654674
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Euh voor 5mm stijging in 10 jaar hoef je opzich geen dijk heel erg op te hogen hè?
Een symptoom van domme mensen is dat ze niet voor langere termijn kunnen plannen.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:16:53 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199654708
quote:

[..]

Als het bij die 5mm blijft niet, maar als dat er 50 worden wel.

Logischerwijs kost het exponentieel meer geld om onder normale omstandigheden droge pootjes te houden wanneer je 10 meter onder de zeespiegel zit dan wanneer je er 5 meter onder zit, maar dat lukt wel als je er maar genoeg knaken tegenaan gooit. Het echte het probleem is de bescherming tegen extreme gebeurtenissen, en die bepalen uiteindelijk hoe lang we nog in de randstad kunnen blijven wonen.
Huilen dan.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:18:30 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199654725
Als er 3x per decennium een '1953' plaatsvindt dan is het zo klaar hè.
Huilen dan.
pi_199654957
quote:

[..]

25% stijging!$$@$!! We gaan dood, 80 meter zeespiegel stijging.
pi_199654970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:14 schreef The_End het volgende:

[..]

Een symptoom van domme mensen is dat ze niet voor langere termijn kunnen plannen.
Nou, ga klagen over de politiek in 1990?
pi_199654989
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:18 schreef Isdatzo het volgende:
Als er 3x per decennium een '1953' plaatsvindt dan is het zo klaar hè.
Dat is geen klimaatprobleem maar een dijkdoorbraak.
pi_199655044
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Als het bij die 5mm blijft niet, maar als dat er 50 worden wel.
Stel, we willen de zeespiegel op jaarbasis 50 mm laten stijgen voor 2050, wat moeten we dan doen? Alle atoombommen van de wereld afvuren op antarctica? Ik denk niet dat dit een haalbaar scenario is hoor.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:42:41 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199655094
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Stel, we willen de zeespiegel op jaarbasis 50 mm laten stijgen voor 2050, wat moeten we dan doen? Alle atoombommen van de wereld afvuren op antarctica? Ik denk niet dat dit een haalbaar scenario is hoor.
Als jouw horizon slechts tot 2050 reikt dan begrijp ik dat je weinig urgentie voelt.
Huilen dan.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:43:16 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199655100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is geen klimaatprobleem maar een dijkdoorbraak.
Wat zou het verband tussen die twee kunnen zijn 🤔 ?
Huilen dan.
pi_199655150
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat zou het verband tussen die twee kunnen zijn 🤔 ?
Die is er niet. Bottem line is dat er sprake is van menselijk falen omdat de dijk in dat geval niet sterk genoeg was. Of dat nou -2 NAP is of -12.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:48:05 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199655170
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die is er niet. Bottem line is dat er sprake is van menselijk falen omdat de dijk in dat geval niet sterk genoeg was. Of dat nou -2 NAP is of -12.
En in welk geval heb je een betere dijk nodig?
Huilen dan.
pi_199655225
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jouw horizon slechts tot 2050 reikt dan begrijp ik dat je weinig urgentie voelt.
Ik ben voornamelijk tegen de massale kapitaalsverkrachting die we nu zien.

Ik zie meer heil is uitfaseren van vervuilende industrie, ik zie meer in vervuiler betaald, ik zie meer urgentie in het milieu verbeteren.

Als grote speler in de vergelijking zie ik ook veel meer de bevolkingstoename maar steeds, meer mensen ten koste van oerwoud is wat we nu toch al een heel tijdje zien.. Waar volgens David Attenborough 3/4e van de huidieg opwarming vandaan komt (en dus niet fossiel verbranden als grootste boosdoener maar gewoon ordinaire bossen kap).

En tegen de tijd dat het vervuilende kapitaal dan is uitgefaseerd en het milieu is verbeterd kun je allicht beide in stand houden. Kun je wat boompjes planten, kijken of het nou wel echt zo een drama is dat het 2 graden warmer is op den aardkloot, of die voorspellingen uitkomen.... Of je niet wat boompjes kunt gaan planten.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:51:31 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199655231
Verder vergeet je even dat we door de klimaatverandering ook vaker te maken gaan krijgen met extreme gebeurtenissen. Als je je dijken bouwt gebaseerd op een 1 in 10.000 jaar scenario, dan zal je bij opwarming zonder zeespiegelstijging ook moeten investeren in een betere bescherming.
Huilen dan.
pi_199655233
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En in welk geval heb je een betere dijk nodig?
Doet niks af aan het bovenstaande.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')