Cijfers van een gebeurtenis die plaats vond op zondag en maandag koppelen aan cijfers die op donderdag 10:00 zijn opgemaakt en dus grotendeels opgemaakt op basis van de 5 dagen ervoor. Voor een ziekte die klachten en dus een reden tot testen geeft na 5-6 dagen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef Oliver23 het volgende:
,,De hickup in de dalende besmettingscijfers is een waarschuwing dat we er nog niet zijn.” Dat zegt viroloog Ab Osterhaus tegen het AD. Dat het aantal besmettingen vandaag met 663 gevallen blijkt te zijn gestegen, kan volgens Osterhaus goed met het Pinksterweekeinde te maken hebben. ,,Mensen hebben elkaar misschien toch iets te vaak opgezocht.”
De viroloog noemt de vaccinaties een succesverhaal, maar waarschuwt voor het te snel loslaten van de regels. ,,Onder veel mensen leeft het idee dat we definitief de dalende lijn te pakken hebben. Dat is niet zo, de maatregelen blijven belangrijk.”
Ab waarschuwt ons
Hier komt wel een grote TV in de tuin, bbq er bij en zuipen om het levenquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Vergeet het maar jong0ns
@:zipportal @:caland
Dezelfde beste man beweerde vorig jaar dat lowlands absoluut en op zeker helemaal als vanouds terug zou komen. In een livestream gekeken door (tien)duizenden mensen, en beargumenteerd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn hemel
Echt net als vorig voorjaar. Eerst Koningsdag, nu Pinksteren.
En vooral niet vergelijken met vorige week donderdag.
Alles om relevant te blijven.
Daar lijkt het wel op. Ik ken de organisator van de conventie begin augustus persoonlijk (heb er ook wel eens lezingen, quizes, andere dingen gegeven vrijwillig, altijd leuk!), en heb hem vanochtend direct de nu.nl link over fieldlabs gestuurd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik hoop zo hart voor ons allemaal dat je binnenkort weer ongestoord buiten kunt spelen en het niet meer voor je nodig is om hier je afleiding te zoeken![]()
Ik schenk er nog een glaasje wijn op in.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef Oliver23 het volgende:
,,De hickup in de dalende besmettingscijfers is een waarschuwing dat we er nog niet zijn.” Dat zegt viroloog Ab Osterhaus tegen het AD. Dat het aantal besmettingen vandaag met 663 gevallen blijkt te zijn gestegen, kan volgens Osterhaus goed met het Pinksterweekeinde te maken hebben. ,,Mensen hebben elkaar misschien toch iets te vaak opgezocht.”
De viroloog noemt de vaccinaties een succesverhaal, maar waarschuwt voor het te snel loslaten van de regels. ,,Onder veel mensen leeft het idee dat we definitief de dalende lijn te pakken hebben. Dat is niet zo, de maatregelen blijven belangrijk.”
Ab waarschuwt ons
Mensen groeien mee met de maatregelen he.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik kwam net tot de realisatie dat ik me bijna niet meer kan herinneren hoe leven pre corona was.
Hoe was het om niet van te voren allemaal regels op te zoeken op internet, testen, reserveringen, looplijnen, tijdsloten.
Ik kan me het geen eens meer herinneren na bijna 1,5 jaar deze ellende
Dus de Jonge met zijn testmaatschappij is ook al weer achterhaald nieuwsquote:Op donderdag 27 mei 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-in-eten-gooien.html
Belangrijk detail:
"Koolmees verwacht dat stap 4, 5 en 6 in juli en augustus worden genomen. "Dat betekent dat de restricties die het ondernemers zo moeilijk maken echt weg zijn."
Het kabinet gaat er dus écht van uit dat stap 6, einde basismaatregelen, einde 1.5m, mondkapjes etc, einde levende hel, herstel Vrijheid, in augustus gezet kan worden.
Nice.
Uhm, de Jonge ontkent dat niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dus de Jonge met zijn testmaatschappij is ook al weer achterhaald nieuwsHet is ook echt een rollercoaster waar we in zitten met elke dag weer andere scenario's.. Beste maar gewoon verstand op nul, leven op standje 'overleven' en zien vanzelf wel wanneer de maatregelen ooit verleden tijd zijn geworden.
Ik mag toch hopen dat op overheidsniveau dat niet het geval is. "Mensen groeien mee met de maatregelen" kan imo gevaarlijk zijn. Beetje zoals Aldous Huxley zei, als je een mens maar lang genoeg aan de ketting legt, zal hij dat vanzelf accepteren en 'gelukkig zijn terwijl hij onderdrukt is of hem vrijheid afgenomen is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik kwam net tot de realisatie dat ik me bijna niet meer kan herinneren hoe leven pre corona was.
Hoe was het om niet van te voren allemaal regels op te zoeken op internet, testen, reserveringen, looplijnen, tijdsloten.
Ik kan me het geen eens meer herinneren na bijna 1,5 jaar deze ellende
We mogen van geluk spreken dat de meeste maatregelen economisch ook schadelijk zijn. Alleen daarvoor zal de Staat zich terugtrekken na de crisis.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat op overheidsniveau dat niet het geval is. "Mensen groeien mee met de maatregelen" kan imo gevaarlijk zijn. Beetje zoals Aldous Huxley zei, als je een mens maar lang genoeg aan de ketting legt, zal hij dat vanzelf accepteren en 'gelukkig zijn terwijl hij onderdrukt is of hem vrijheid afgenomen is.
Hutje mutje boven op elkaar.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.
Met die quote voor het ad kan hij al een paar dozen wijn scoren bij de sligro.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Cijfers van een gebeurtenis die plaats vond op zondag en maandag koppelen aan cijfers die op donderdag 10:00 zijn opgemaakt en dus grotendeels opgemaakt op basis van de 5 dagen ervoor. Voor een ziekte die klachten en dus een reden tot testen geeft na 5-6 dagen.
En het dan ook nog eens koppelen aan dagcijfers waar je gisteren in Rotterdam al weet duidelijk fluctuatie in kon zien wat al anderhalf jaar zo is.
En dan de conclusie over Pinksteren trekken. Hoe duidelijk wil je het hebben dat die man maar gewoon leutert om maar in op de radar te blijven.
Dat wordt gefaciliteerd en zo gestuurd om vervolgens te zeggen "Zie je, de mensen doen het zelf!, luisteren niet".quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:
Lekker logisch dat we niet buiten voetbal mogen kijken op grote schermen, want uiteraard is binnen met de hele vriendengroep veel veiliger!
quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.
Waarom is de ene optie op het terras kijken en de andere binnen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:
Lekker logisch dat we niet buiten voetbal mogen kijken op grote schermen, want uiteraard is binnen met de hele vriendengroep veel veiliger!
Heel goed punt idd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
We mogen van geluk spreken dat de meeste maatregelen economisch ook schadelijk zijn. Alleen daarvoor zal de Staat zich terugtrekken na de crisis.
Voetbal kijk je in kleine groepjes.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:
En die kleine groepjes zijn binnen corona-veiliger dan buiten in de frisse lucht? Right..quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voetbal kijk je in kleine groepjes.
Dat is uiteraard een verwijzing naar de alom geprezen opmerking: "Carnaval vier je in kleine groepjes", gemaakt door Prof Dr van Dissel.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
En die kleine groepjes zijn binnen corona-veiliger dan buiten in de frisse lucht? Right..
Waarom is het óf op het terras, óf binnen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
En die kleine groepjes zijn binnen corona-veiliger dan buiten in de frisse lucht? Right..
Op terras na klopt het. Je bent óf buiten óf binnen. Buiten op een plein lijkt me wel weer 's leuk, dat is alweer een tijd geleden.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom is het óf op het terras, óf binnen?
Altijd jammer dat een in beginsel goede maatregel (wanneer je nog niet weet aangaande hoe/wat) niet kan/wordt teruggedraaid als blijkt dat Covid19 nauwelijks een contactbesmetting is. Mensen raken er van overtuigd dat de handeling "key" is en blijven het dan eisen cq doen omdat het "helpt". Buiten dat verplichten is daar wmb verder niets mis mee. De ene persoon doucht twee keer per dag en de ander per week of zo.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:59 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij 'mijn' AH inderdaad ook gewoon mandjes. Bij die plus alleen winkelwagentjes, verplicht je handen en de handvatten door een schoonmaakapparaat halen en verplichte looproutes. Ze zijn daar en in de rest van dat winkelstraatje idioot strikt in het Covidbeleid. Ook al eens voor de deur van de drogist gewacht, terwijl er geen klanten binnen waren, omdat het stapeltje van 5 maandjes naast de kassa stond en niet bij de deur. Moesten nog schoongemaakt worden en ik kon echt niet naar binnen.
Hij heeft al een tijdje geen uitnodiging gehad van Op1 of Jinek. Dus ik gok dat hij op deze manier openlijk solliciteert naar een uitnodiging.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:39 schreef SilverEyes het volgende:
Ik vond Ab al zo stil de laatste tijd. Is z'n wijnvoorraad op? Moet ie weer even schnabbelen?
We gaan echt geen hele maand wachten met de volgende stap (4) als het zo door gaat hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-in-eten-gooien.html
Belangrijk detail:
"Koolmees verwacht dat stap 4, 5 en 6 in juli en augustus worden genomen. "Dat betekent dat de restricties die het ondernemers zo moeilijk maken echt weg zijn."
Het kabinet gaat er dus écht van uit dat stap 6, einde basismaatregelen, einde 1.5m, mondkapjes etc, einde levende hel, herstel Vrijheid, in augustus gezet kan worden.
Nice.
Vergeet niet dat ze in UK momenteel vooral surgetesting doen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De UK heeft nu echt een paar hot spots. Hier in Oxfordshire bijna geen cases meer (52 in de week voor 22 mei) en je merkt het. In een winkel waar afgelopen maanden regelmatig mensen waarschuwingen kregen als ze geen masker op hadden, hadden vandaag 3 van de 4 van het personeel en de helft van de klanten geen masker meer op bijvoorbeeld.
Maar in Bolton wel veel cases 443 per 100.000 per week, dat is ruim 60x meer dan in Oxfordshire (7.5 per 100.000).
En dat is de hoogste rate ooit in Bolton, maar toch worden er gelukkig minder mensen opgenomen dan in januari. Het overgrote deel van mensen wat opgenomen wordt heeft er voor gekozen zich niet te laten vaccineren. Ik denk dat het een hele lastige situatie zou worden als er weer landelijk restricties opgelegd gaan worden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen omdat 10% van de mensen zich niet wilt laten vaccineren (de uptake is vooralsnog erg hoog in de UK, boven de 90%).
Zou ook in andere landen kunnen gebeuren als er een besmettelijkere variant opduikt en de 20-30% van de mensen die zich niet heeft willen laten vaccineren de ziekenhuizen vol laten lopen, waardoor het hele land weer op slot moet. Dan krijg je erg veel spanningen volgens mij, zeker als dat zou gebeuren in de VS, waar alles tegenwoordig erg gepolariseerd lijkt.
Ja lijkt mij ook wel weer 's leuk, al denk ik dat het best te billijken is dat het nog niet kan. Maar goed, dat is het punt niet. Ik lees hier steeds als reactie op het terraskijkverbod dat 'buiten veel beter is dan met de hele vriendengroep binnen te gaan zitten'. Maar als het terrasweer is ga je toch met die hele vriendengroep buiten in de tuin zitten?quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op terras na klopt het. Je bent óf buiten óf binnen. Buiten op een plein lijkt me wel weer 's leuk, dat is alweer een tijd geleden.
Tijdens vorige EK heb ik een paar wedstrijden in de Johan Cruijff Arena gekeken, dat was wel een mooi feestje.
True, maar er zijn best veel mensen die geen tuin hebben, alleen een klein balkon. Of een kleine tuin, etc.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook wel weer 's leuk, al denk ik dat het best te billijken is dat het nog niet kan. Maar goed, dat is het punt niet. Ik lees hier steeds als reactie op het terraskijkverbod dat 'buiten veel beter is dan met de hele vriendengroep binnen te gaan zitten'. Maar als het terrasweer is ga je toch met die hele vriendengroep buiten in de tuin zitten?
Er is in de HELE vriendengroep (want dat wordt er altijd expliciet bij vermeld) vast wel iemand te vinden met een tuin.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
True, maar er zijn best veel mensen die geen tuin hebben, alleen een klein balkon. Of een kleine tuin, etc.
Ik zou (dit jaar) gewoon in de tuin idd kijken, maar ik snap best dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.
Dat gaan ze dan ook niet doen, dat heeft Hancock heel duidelijk gezegd, tenzij de ziekenhuizen het echt weer niet aankunnen, waarbij hij letterlijk zei (in het parlement) dat wat operaties uitstellen iig geen probleem was, want dat moest bij een goede griepgolf ook. Bronnen ín de regering zeggen dat "Johnson will move heaven and earth to end all restrictions and social distancing on the 21st of june, his entire political capital is dependant on it". De cultuurminister is hell-bent om "de stadions, theaters, bioscopen, festivals, en nachtclubs weer 100% vol te krijgen".quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De UK heeft nu echt een paar hot spots. Hier in Oxfordshire bijna geen cases meer (52 in de week voor 22 mei) en je merkt het. In een winkel waar afgelopen maanden regelmatig mensen waarschuwingen kregen als ze geen masker op hadden, hadden vandaag 3 van de 4 van het personeel en de helft van de klanten geen masker meer op bijvoorbeeld.
Maar in Bolton wel veel cases 443 per 100.000 per week, dat is ruim 60x meer dan in Oxfordshire (7.5 per 100.000).
En dat is de hoogste rate ooit in Bolton, maar toch worden er gelukkig minder mensen opgenomen dan in januari. Het overgrote deel van mensen wat opgenomen wordt heeft er voor gekozen zich niet te laten vaccineren. Ik denk dat het een hele lastige situatie zou worden als er weer landelijk restricties opgelegd gaan worden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen omdat 10% van de mensen zich niet wilt laten vaccineren (de uptake is vooralsnog erg hoog in de UK, boven de 90%).
Zou ook in andere landen kunnen gebeuren als er een besmettelijkere variant opduikt en de 20-30% van de mensen die zich niet heeft willen laten vaccineren de ziekenhuizen vol laten lopen, waardoor het hele land weer op slot moet. Dan krijg je erg veel spanningen volgens mij, zeker als dat zou gebeuren in de VS, waar alles tegenwoordig erg gepolariseerd lijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |