abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:29 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199649474
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.
Hutje mutje boven op elkaar.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:51:38 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199649550
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 21:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Cijfers van een gebeurtenis die plaats vond op zondag en maandag koppelen aan cijfers die op donderdag 10:00 zijn opgemaakt en dus grotendeels opgemaakt op basis van de 5 dagen ervoor. Voor een ziekte die klachten en dus een reden tot testen geeft na 5-6 dagen.

En het dan ook nog eens koppelen aan dagcijfers waar je gisteren in Rotterdam al weet duidelijk fluctuatie in kon zien wat al anderhalf jaar zo is.

En dan de conclusie over Pinksteren trekken. Hoe duidelijk wil je het hebben dat die man maar gewoon leutert om maar in op de radar te blijven.
Met die quote voor het ad kan hij al een paar dozen wijn scoren bij de sligro.
Dat is waarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199649636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:
Lekker logisch dat we niet buiten voetbal mogen kijken op grote schermen, want uiteraard is binnen met de hele vriendengroep veel veiliger!
Dat wordt gefaciliteerd en zo gestuurd om vervolgens te zeggen "Zie je, de mensen doen het zelf!, luisteren niet".
Kunnen we de testsamenleving verder pushen.

Of ze moeten echt achterlijk zijn en denken dat mensen alleenthuis blijven.

Andere optie is nog steeds geen onderscheid tussen buiten en binnen dus is buiten massaal erger dan binnen op visite met een paar man.

Met een soort hygiene theater logica kan je met buiten maatregelen laten lijken of je wat doet.
Alibiverdedigen om in de ek stemming te blijven.
Achter de voordeur kan je niks.
pi_199649664
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.
quote:
Lekker logisch dat we niet buiten voetbal mogen kijken op grote schermen, want uiteraard is binnen met de hele vriendengroep veel veiliger!
Waarom is de ene optie op het terras kijken en de andere binnen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199649725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:44 schreef Confetti het volgende:

[..]

We mogen van geluk spreken dat de meeste maatregelen economisch ook schadelijk zijn. Alleen daarvoor zal de Staat zich terugtrekken na de crisis.
Heel goed punt idd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199649786
quote:
Voetbal kijk je in kleine groepjes.
pi_199649808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voetbal kijk je in kleine groepjes.
En die kleine groepjes zijn binnen corona-veiliger dan buiten in de frisse lucht? Right..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199649822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:

[..]

En die kleine groepjes zijn binnen corona-veiliger dan buiten in de frisse lucht? Right..
Dat is uiteraard een verwijzing naar de alom geprezen opmerking: "Carnaval vier je in kleine groepjes", gemaakt door Prof Dr van Dissel.
pi_199649875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef DX11 het volgende:

[..]

Waarom is het óf op het terras, óf binnen?
In Southern Sun
pi_199649903
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom is het óf op het terras, óf binnen?
Op terras na klopt het. Je bent óf buiten óf binnen. Buiten op een plein lijkt me wel weer 's leuk, dat is alweer een tijd geleden.

Tijdens vorige EK heb ik een paar wedstrijden in de Johan Cruijff Arena gekeken, dat was wel een mooi feestje.
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:15:32 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199649933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:59 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Bij 'mijn' AH inderdaad ook gewoon mandjes. Bij die plus alleen winkelwagentjes, verplicht je handen en de handvatten door een schoonmaakapparaat halen en verplichte looproutes. Ze zijn daar en in de rest van dat winkelstraatje idioot strikt in het Covidbeleid. Ook al eens voor de deur van de drogist gewacht, terwijl er geen klanten binnen waren, omdat het stapeltje van 5 maandjes naast de kassa stond en niet bij de deur. Moesten nog schoongemaakt worden en ik kon echt niet naar binnen.
Altijd jammer dat een in beginsel goede maatregel (wanneer je nog niet weet aangaande hoe/wat) niet kan/wordt teruggedraaid als blijkt dat Covid19 nauwelijks een contactbesmetting is. Mensen raken er van overtuigd dat de handeling "key" is en blijven het dan eisen cq doen omdat het "helpt". Buiten dat verplichten is daar wmb verder niets mis mee. De ene persoon doucht twee keer per dag en de ander per week of zo.

Als je al wat wil doen, kan je beter het systeem volgen dat wanneer je buiten bent geweest je je schoenen voor de deur uitdoet en je handen wast voordat je in woon/werkplek what-ever gaat doen. Men gaat niet willen weten hoeveel virus - die druppels die overal op de grond gaan liggen - via schoeisel opgelopen naar binnen wordt verhuisd.
NB maatregelen zijn wmb e altijd een eigen keuze die mensen zelf kunnen doen of in hun huis mogen eisen, inclusief zelf besluiten je karretje of mandje op te schonen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199649958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:39 schreef SilverEyes het volgende:
Ik vond Ab al zo stil de laatste tijd. Is z'n wijnvoorraad op? Moet ie weer even schnabbelen?
Hij heeft al een tijdje geen uitnodiging gehad van Op1 of Jinek. Dus ik gok dat hij op deze manier openlijk solliciteert naar een uitnodiging.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199649980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-in-eten-gooien.html

Belangrijk detail:

"Koolmees verwacht dat stap 4, 5 en 6 in juli en augustus worden genomen. "Dat betekent dat de restricties die het ondernemers zo moeilijk maken echt weg zijn."

Het kabinet gaat er dus écht van uit dat stap 6, einde basismaatregelen, einde 1.5m, mondkapjes etc, einde levende hel, herstel Vrijheid, in augustus gezet kan worden.

Nice.
We gaan echt geen hele maand wachten met de volgende stap (4) als het zo door gaat hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199649985
De UK heeft nu echt een paar hot spots. Hier in Oxfordshire bijna geen cases meer (52 in de week voor 22 mei) en je merkt het. In een winkel waar afgelopen maanden regelmatig mensen waarschuwingen kregen als ze geen masker op hadden, hadden vandaag 3 van de 4 van het personeel en de helft van de klanten geen masker meer op bijvoorbeeld.
Maar in Bolton wel veel cases 443 per 100.000 per week, dat is ruim 60x meer dan in Oxfordshire (7.5 per 100.000).
En dat is de hoogste rate ooit in Bolton, maar toch worden er gelukkig minder mensen opgenomen dan in januari. Het overgrote deel van mensen wat opgenomen wordt heeft er voor gekozen zich niet te laten vaccineren. Ik denk dat het een hele lastige situatie zou worden als er weer landelijk restricties opgelegd gaan worden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen omdat 10% van de mensen zich niet wilt laten vaccineren (de uptake is vooralsnog erg hoog in de UK, boven de 90%).
Zou ook in andere landen kunnen gebeuren als er een besmettelijkere variant opduikt en de 20-30% van de mensen die zich niet heeft willen laten vaccineren de ziekenhuizen vol laten lopen, waardoor het hele land weer op slot moet. Dan krijg je erg veel spanningen volgens mij, zeker als dat zou gebeuren in de VS, waar alles tegenwoordig erg gepolariseerd lijkt.
pi_199650001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De UK heeft nu echt een paar hot spots. Hier in Oxfordshire bijna geen cases meer (52 in de week voor 22 mei) en je merkt het. In een winkel waar afgelopen maanden regelmatig mensen waarschuwingen kregen als ze geen masker op hadden, hadden vandaag 3 van de 4 van het personeel en de helft van de klanten geen masker meer op bijvoorbeeld.
Maar in Bolton wel veel cases 443 per 100.000 per week, dat is ruim 60x meer dan in Oxfordshire (7.5 per 100.000).
En dat is de hoogste rate ooit in Bolton, maar toch worden er gelukkig minder mensen opgenomen dan in januari. Het overgrote deel van mensen wat opgenomen wordt heeft er voor gekozen zich niet te laten vaccineren. Ik denk dat het een hele lastige situatie zou worden als er weer landelijk restricties opgelegd gaan worden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen omdat 10% van de mensen zich niet wilt laten vaccineren (de uptake is vooralsnog erg hoog in de UK, boven de 90%).
Zou ook in andere landen kunnen gebeuren als er een besmettelijkere variant opduikt en de 20-30% van de mensen die zich niet heeft willen laten vaccineren de ziekenhuizen vol laten lopen, waardoor het hele land weer op slot moet. Dan krijg je erg veel spanningen volgens mij, zeker als dat zou gebeuren in de VS, waar alles tegenwoordig erg gepolariseerd lijkt.
Vergeet niet dat ze in UK momenteel vooral surgetesting doen.
Zie UK topic.
pi_199650058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op terras na klopt het. Je bent óf buiten óf binnen. Buiten op een plein lijkt me wel weer 's leuk, dat is alweer een tijd geleden.

Tijdens vorige EK heb ik een paar wedstrijden in de Johan Cruijff Arena gekeken, dat was wel een mooi feestje.
Ja lijkt mij ook wel weer 's leuk, al denk ik dat het best te billijken is dat het nog niet kan. Maar goed, dat is het punt niet. Ik lees hier steeds als reactie op het terraskijkverbod dat 'buiten veel beter is dan met de hele vriendengroep binnen te gaan zitten'. Maar als het terrasweer is ga je toch met die hele vriendengroep buiten in de tuin zitten?
In Southern Sun
pi_199650071
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja lijkt mij ook wel weer 's leuk, al denk ik dat het best te billijken is dat het nog niet kan. Maar goed, dat is het punt niet. Ik lees hier steeds als reactie op het terraskijkverbod dat 'buiten veel beter is dan met de hele vriendengroep binnen te gaan zitten'. Maar als het terrasweer is ga je toch met die hele vriendengroep buiten in de tuin zitten?
True, maar er zijn best veel mensen die geen tuin hebben, alleen een klein balkon. Of een kleine tuin, etc.

Ik zou (dit jaar) gewoon in de tuin idd kijken, maar ik snap best dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.
pi_199650082
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

True, maar er zijn best veel mensen die geen tuin hebben, alleen een klein balkon. Of een kleine tuin, etc.

Ik zou (dit jaar) gewoon in de tuin idd kijken, maar ik snap best dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.
Er is in de HELE vriendengroep (want dat wordt er altijd expliciet bij vermeld) vast wel iemand te vinden met een tuin.
In Southern Sun
pi_199650117
https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-57267169

For the greater good gestorven. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199650131
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat gaan ze dan ook niet doen, dat heeft Hancock heel duidelijk gezegd, tenzij de ziekenhuizen het echt weer niet aankunnen, waarbij hij letterlijk zei (in het parlement) dat wat operaties uitstellen iig geen probleem was, want dat moest bij een goede griepgolf ook. Bronnen ín de regering zeggen dat "Johnson will move heaven and earth to end all restrictions and social distancing on the 21st of june, his entire political capital is dependant on it". De cultuurminister is hell-bent om "de stadions, theaters, bioscopen, festivals, en nachtclubs weer 100% vol te krijgen".

Voor een paar mensen die er zelf voor hebben gekozen te debiel te zijn om zich te laten vaccineren omdat ze geloven in een complottheorie ofzo gaat BoJo dat écht niet doen, en dan het hele parlement, zijn eigen partij, elke ondernemer in heel engeland en elke lobbygroep en 90% van de bevolking achter zich aan krijgen zeker? Denk het niet.

Ik zou dat ook nóóit accepteren, ik neem dat vaccin om mijn oude vrijheid en leven terug te krijgen, als dat niet gebeurt is het nutteloze zooi en mogen ze het houden, punt. Ik ga dat daarna niet me weer laten afpakken voor een of ander anti-vaxxertje of debiele achterstandswijk, punt.

Dan vind ik wat De Jonge in de Eerste Kamer zei van de week, dat als er ergens een lokale uitbraak is (en hij noemde achterstandswijken en de biblebelt letterlijk als voorbeeld), dat er dan straks alleen hooguit een lokale lockdown wordt opgelegd terwijl de rest van het land gewoon normaal verder functioneert zonder beperkingen, een stuk logischer en eerlijker. Dan kunnen ik en andere wel gewoon gevaccineerden gewoon normaal als vanouds verder leven gezellig en vrij en dan gaan ze in de schilderswijk enzo maar lekker in lockdown als ze te stompzinnig zijn om het vaccin te nemen daar, simpel.

Ik hoorde trouwens dat dat in Engeland ook het enige is wat de overheid zegt, dat ze LOKALE lockdowns en beperkingen niet uitsluiten indien nodig. In de praktijk betekent dat dan dus dat Bolton op slot gaat terwijl de rest van engeland weer lekker gezellig knuffelt in pubs zit en in nachtclubs en op festivals staat te hossen als vanouds.

Hopelijk leren ze daarvan ook snel zich te laten vaccineren als ze niet meer thuis opgesloten willen zitten met politiebewaking /shrug LMAO
#WeesGeenWhales
pi_199650144
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We gaan echt geen hele maand wachten met de volgende stap (4) als het zo door gaat hoor.
Nee, de jonge had het weken terug al over stap 4 in tweede helft van juni en dat 1,5m er dan af kan op plekken met toegangstesten, maar het ging me meer om wat hij zegt over stap 6/het oude normaal/de Vrijheid. ;)
#WeesGeenWhales
pi_199650180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 23:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is in de HELE vriendengroep (want dat wordt er altijd expliciet bij vermeld) vast wel iemand te vinden met een tuin.
Dat verwacht ik ook wel. Eerlijk, ze moeten 't zelf weten :P
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:37:25 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199650187
ik snap het niet helemaal? 90% van NL is nog donkerrood op de kaart, terwijl de cijfers kelderen als een baksteen.
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:38:58 #74
12221 Tijn