quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Helaas heeft de lockdown Thomas ook hard geraakt.
[ twitter ]
Coronahandboek veiligheidsberaad:quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Vergeet het maar jong0ns
@:zipportal @:caland
Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Vergeet het maar jong0ns
Bij 'mijn' AH inderdaad ook gewoon mandjes. Bij die plus alleen winkelwagentjes, verplicht je handen en de handvatten door een schoonmaakapparaat halen en verplichte looproutes. Ze zijn daar en in de rest van dat winkelstraatje idioot strikt in het Covidbeleid. Ook al eens voor de deur van de drogist gewacht, terwijl er geen klanten binnen waren, omdat het stapeltje van 5 maandjes naast de kassa stond en niet bij de deur. Moesten nog schoongemaakt worden en ik kon echt niet naar binnen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zag bij mijn AH vandaag gewoon mensen met mandjes lopen. Dus neem aan dat het nu geen verplichting meer is (hier) om een winkelwagen te nemen.
Ach, dat soort toernooien lenen zich toch veel beter voor thuisfeestjes met de bbq.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Vergeet het maar jong0ns
Beetje zoals deze toch?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, dat soort toernooien lenen zich toch veel beter voor thuisfeestjes met de bbq.
Meestal staan alleen die huppelkutjes op dat soort pleinen. Die weten niet eens of er lucht of zand in een bal zit
In de modellen staat contacten en reisbewegingen= besmettingen...quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel veiliger om thuis binnen voetbal te kijken met de vriendengroep.
Cijfers van een gebeurtenis die plaats vond op zondag en maandag koppelen aan cijfers die op donderdag 10:00 zijn opgemaakt en dus grotendeels opgemaakt op basis van de 5 dagen ervoor. Voor een ziekte die klachten en dus een reden tot testen geeft na 5-6 dagen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef Oliver23 het volgende:
,,De hickup in de dalende besmettingscijfers is een waarschuwing dat we er nog niet zijn.” Dat zegt viroloog Ab Osterhaus tegen het AD. Dat het aantal besmettingen vandaag met 663 gevallen blijkt te zijn gestegen, kan volgens Osterhaus goed met het Pinksterweekeinde te maken hebben. ,,Mensen hebben elkaar misschien toch iets te vaak opgezocht.”
De viroloog noemt de vaccinaties een succesverhaal, maar waarschuwt voor het te snel loslaten van de regels. ,,Onder veel mensen leeft het idee dat we definitief de dalende lijn te pakken hebben. Dat is niet zo, de maatregelen blijven belangrijk.”
Ab waarschuwt ons
Hier komt wel een grote TV in de tuin, bbq er bij en zuipen om het levenquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:48 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Vergeet het maar jong0ns
Dezelfde beste man beweerde vorig jaar dat lowlands absoluut en op zeker helemaal als vanouds terug zou komen. In een livestream gekeken door (tien)duizenden mensen, en beargumenteerd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn hemel
Echt net als vorig voorjaar. Eerst Koningsdag, nu Pinksteren.
En vooral niet vergelijken met vorige week donderdag.
Alles om relevant te blijven.
Daar lijkt het wel op. Ik ken de organisator van de conventie begin augustus persoonlijk (heb er ook wel eens lezingen, quizes, andere dingen gegeven vrijwillig, altijd leuk!), en heb hem vanochtend direct de nu.nl link over fieldlabs gestuurd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik hoop zo hart voor ons allemaal dat je binnenkort weer ongestoord buiten kunt spelen en het niet meer voor je nodig is om hier je afleiding te zoeken![]()
Ik schenk er nog een glaasje wijn op in.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:09 schreef Oliver23 het volgende:
,,De hickup in de dalende besmettingscijfers is een waarschuwing dat we er nog niet zijn.” Dat zegt viroloog Ab Osterhaus tegen het AD. Dat het aantal besmettingen vandaag met 663 gevallen blijkt te zijn gestegen, kan volgens Osterhaus goed met het Pinksterweekeinde te maken hebben. ,,Mensen hebben elkaar misschien toch iets te vaak opgezocht.”
De viroloog noemt de vaccinaties een succesverhaal, maar waarschuwt voor het te snel loslaten van de regels. ,,Onder veel mensen leeft het idee dat we definitief de dalende lijn te pakken hebben. Dat is niet zo, de maatregelen blijven belangrijk.”
Ab waarschuwt ons
Mensen groeien mee met de maatregelen he.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik kwam net tot de realisatie dat ik me bijna niet meer kan herinneren hoe leven pre corona was.
Hoe was het om niet van te voren allemaal regels op te zoeken op internet, testen, reserveringen, looplijnen, tijdsloten.
Ik kan me het geen eens meer herinneren na bijna 1,5 jaar deze ellende
Dus de Jonge met zijn testmaatschappij is ook al weer achterhaald nieuwsquote:Op donderdag 27 mei 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)-in-eten-gooien.html
Belangrijk detail:
"Koolmees verwacht dat stap 4, 5 en 6 in juli en augustus worden genomen. "Dat betekent dat de restricties die het ondernemers zo moeilijk maken echt weg zijn."
Het kabinet gaat er dus écht van uit dat stap 6, einde basismaatregelen, einde 1.5m, mondkapjes etc, einde levende hel, herstel Vrijheid, in augustus gezet kan worden.
Nice.
Uhm, de Jonge ontkent dat niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dus de Jonge met zijn testmaatschappij is ook al weer achterhaald nieuwsHet is ook echt een rollercoaster waar we in zitten met elke dag weer andere scenario's.. Beste maar gewoon verstand op nul, leven op standje 'overleven' en zien vanzelf wel wanneer de maatregelen ooit verleden tijd zijn geworden.
Ik mag toch hopen dat op overheidsniveau dat niet het geval is. "Mensen groeien mee met de maatregelen" kan imo gevaarlijk zijn. Beetje zoals Aldous Huxley zei, als je een mens maar lang genoeg aan de ketting legt, zal hij dat vanzelf accepteren en 'gelukkig zijn terwijl hij onderdrukt is of hem vrijheid afgenomen is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik kwam net tot de realisatie dat ik me bijna niet meer kan herinneren hoe leven pre corona was.
Hoe was het om niet van te voren allemaal regels op te zoeken op internet, testen, reserveringen, looplijnen, tijdsloten.
Ik kan me het geen eens meer herinneren na bijna 1,5 jaar deze ellende
We mogen van geluk spreken dat de meeste maatregelen economisch ook schadelijk zijn. Alleen daarvoor zal de Staat zich terugtrekken na de crisis.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat op overheidsniveau dat niet het geval is. "Mensen groeien mee met de maatregelen" kan imo gevaarlijk zijn. Beetje zoals Aldous Huxley zei, als je een mens maar lang genoeg aan de ketting legt, zal hij dat vanzelf accepteren en 'gelukkig zijn terwijl hij onderdrukt is of hem vrijheid afgenomen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |