abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199635479
Dit noem je een 'side effect', en wel een zeer onwelkome in dit geval helaas.
pi_199635505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar NK. Dit is toch echt gevolg van ECB-beleid. En partijen als D66, Volt, GL etc zijn het meest pro-EU. Allemaal 'jongerenpartijen' . Boomers stemmen veel eerder 50+, PVV, CU, SGP etc.
Vergeet de overbevolking niet. Er komen altijd nog steeds meer mensen bij door arbeidsmigratie en buitenlandse studenten dan dat er gebouwd wordt.
pi_199635563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:16 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zag deze tweet afgelopen week voorbij komen
Die zegt alles.

[ twitter ]
Te triest voor woorden 😂 Er moet echt iets aan gedaan worden.
pi_199635602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:37 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Vergeet de overbevolking niet. Er komen altijd nog steeds meer mensen bij door arbeidsmigratie en buitenlandse studenten
+ al die tandartsen uit Syrië en Eritrea
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:02:03 #280
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199635869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moet je wel een baan hebben in Nederland, ik begreep dat het in België wel vijf jaar kan duren voordat je een vast contact krijgt en dus een hypotheek kan afsluiten. En dat dat de reden is dat veel juffen uit België nu in Zeeuws Vlaanderen les geven. Ze verdienen meer en kunnen een huis kopen.
Dan nog zijn de prijzen in België niet veel lager dan in Nederland. Dat geldt overigens ook voor Duitsland. De oorzaak is de lage rente waardoor de leencapaciteit toeneemt. Wij hebben al heel lang veel leencapaciteit door de HRA, maar met de lage rente die we nu hebben maakt de HRA geen groot verschil meer met de buurlanden. De huisjesmelker in het bovenstaande artikel heeft gelijk; de prijs wordt bepaald door wat de gek ervoor kan geven en dat drijft de prijs op. Zie het relaas van de oosterburen waar de prijsverhoging van de afgelopen 10 jaar verklaard wordt door rentedaling en inkomensstijging:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199635951
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:02 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

In Arnhem, Nijmegen, Zwolle en Deventer tik je dat ondertussen gemiddeld genomen ook wel af hoor als je de servicekosten meerekent.

En steden als Leeuwarden ook al, incl. de bijbehorende inkomenseisen. Dus met een middelbaar (start)salaris val je enorm tussen wal en schip.
Zelfs in een midden-Limburgs plattelandsdorpje betaal je tegenwoordig "gewoon" 1.000 euro huur.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:16:57 #282
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199636123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn weinig alternatieven. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat zij zelf de gunstigste deal nemen. Er moet beleid zijn dat het rechttrekt
Kerel, we weten nu wel dat de SGP een hekel heeft aan de EU. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:54:58 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199636754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:37 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Vergeet de overbevolking niet. Er komen altijd nog steeds meer mensen bij door arbeidsmigratie en buitenlandse studenten dan dat er gebouwd wordt.
De reden dat beleggers zich op de huizenmarkt storten is heel specifiek dat er geen rendement met staatsobligaties meer behaald kan worden vanwege het opkoopprogramma van de ECB. Daar gaat dit topic over.
Dat er nog allerlei andere factoren zijn op de huizenmarkt is waar, maar niet de reden dat die beleggers die huizen kopen. Die doen dat omdat ze geen kant meer op kunnen met hun geld.
The End Times are wild
pi_199636776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat de markt niet functioneert door een combinatie van overheidingrijpen en niet-overheidsingrijpen. Bij een normale rentevoet van 6% zou de factor arbeid veel belangrijker zijn dan de factor kapitaal.
Ook was het dan voor vermogenden veel aantrekkelijker om staatsobligaties te kopen dan pandjes, met alle gezeur dat daar weer bij hoort.
Afgezien van dat alles hebben die lagere verdisconteringsvoeten de prijzen van assets omhoog gekrikt. Derhalve kloof arm rijk vergroot.

Omgekeerd zal ook zeker zijn werk doen. Maar een gedachte is dat de centrale banken de mogelijke inflatie wel even laten lopen voordat de rentes hoger worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199636864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

De reden dat beleggers zich op de huizenmarkt storten is heel specifiek dat er geen rendement met staatsobligaties meer behaald kan worden vanwege het opkoopprogramma van de ECB. Daar gaat dit topic over.
Dat er nog allerlei andere factoren zijn op de huizenmarkt is waar, maar niet de reden dat die beleggers die huizen kopen. Die doen dat omdat ze geen kant meer op kunnen met hun geld.
Wie loopt uiteindelijk het risico van 20 jaar rente vast, toch niet de bank die het contract afsluit met 1.5% rente?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 27 mei 2021 @ 00:41:06 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199637087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef Stepperoller het volgende:

Gewoon ff in je auto gaan wonen, dan kun je lekker sparen door het gebrek aan woonlasten. /s
Er zijn YTers die dat ook gewoon serieus doen :Y

Living in Tesla
https://www.youtube.com/channel/UC-sRQMWA1M5Tw25_5gzb85w/videos
pi_199637251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan snap ik al helemaal niet dat ze rechts stemmen _O-
Links heb je ook niets aan. Kijk maar naar het linkse Amsterdam wat een zooitje ze er daar van maken.

Linksom of rechtsom verandert er toch niets.
pi_199637445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Blijft symptoombestrijding. Kernprobleem is dat de ECB alle staatsobligaties opkoopt zodat er nergens meer veilig rendement te behalen valt.
Anders gaat niemand zich het gedoe van een huurwoning op de hals halen voor een paar centen.
Hoe veilig is het rendement van onbetaalbare huizen, als de huizenprijzen een flinke duikeling maken hebben deze beleggers ook negatieve rendementen.

En huurwoningen als er ook daar geneog van zijn kunnen speculanten wel hoofdprijzen proberen te vragen maar zal men weinig huurdere vinden die zich nog een poot laten uitdraaien.
pi_199637793
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe veilig is het rendement van onbetaalbare huizen, als de huizenprijzen een flinke duikeling maken hebben deze beleggers ook negatieve rendementen.

En huurwoningen als er ook daar geneog van zijn kunnen speculanten wel hoofdprijzen proberen te vragen maar zal men weinig huurdere vinden die zich nog een poot laten uitdraaien.
Klopt, maar je overheid heeft geen sterke poten... Hoe kon je anders aan een miljoen huizen te kort.

Netto bevolkingstoename hier is ook pure immigratie.. Was volledig stuurbaar geweest dus.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2021 @ 09:05:32 #290
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199638024
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

1000 euro huur is natuurlijk waanzin. Dat ben ik aan hypotheek nog niet kwijt. Let wel, ik ben dus juist voor het bieden van kansen aan jongeren om te kopen en tegen speculatie op de huizenmarkt. Etto trouwens ook.
1000 euro is tegenwoordig een koopje als je niet in Oost-Groningen wil huren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2021 @ 09:06:52 #291
pi_199638033
Zelfwoonplicht of hele strenge maatregelen die particuliere verhuur veel onaantrekkelijker maken zijn de enige oplossingen. Maar zolang de Vereniging Voor Dehuisjesmelker aan de macht blijft is dat een utopie, helaas.

Dit is een typisch voorbeeld van waar grootkapitalisme bijna gelijk is aan communisme.
pi_199638039
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij rendement gaat het meestal om de lange termijn en dan is vastgoed wel veilig denk ik. En allicht profijtelijker dan sparen bij die fijne ING
pi_199638087
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:01 schreef Ronald het volgende:
Net nog ff gezocht op funda tussen 4 en 4,5 ton in Enschede. Een bedrag dat wij als door-stromers zouden kunnen betalen, maar zelfs dan is het aanbod minimaal en heel droevig.
Het is niet gezond. In 2017 huidige woning als doorstromer gekocht voor 290.000. Vier jaar later worden identieke woningen (waarbij je echt nog moet verbouwen) verkocht voor 460.000. We hebben het hier over tussenwoningen / rijtjeshuizen, niks bijzonders...geen oprit, geen 150m2 plus...

Daar valt voor een buitenstaander niet tegenop te sparen: wie raapt er in 4 jaar tijd even 170.000 euro bij elkaar?
Allah Al Watan Al Malik
pi_199638092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is niet gezond. In 2017 huidige woning als doorstromer gekocht voor 290.000. Vier jaar later worden identieke woningen (waarbij je echt nog moet verbouwen) verkocht voor 460.000. We hebben het hier over tussenwoningen / rijtjeshuizen, niks bijzonders...geen oprit, geen 150m2 plus...

Daar valt voor een buitenstaander niet tegenop te sparen: wie raapt er in 4 jaar tijd even 170.000 euro bij elkaar?
Mensen die niet op vakantie gaan en geen iPhone hebben, volgens sommigen hier.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2021 @ 09:16:08 #295
pi_199638110
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En het probleem als je daarop maatregelen neemt is het weer zo dat je de mensen die nu net een huis hebben gekocht daar veel harder op pakt dan de belegger die iedereen een poot uitwringt.
pi_199638198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:21 schreef Momo het volgende:
Stel je verdiend als alleenstaande nu 40.000 per jaar (net iets boven modaal). Je hebt een studieschuld van 20.000 (wat je snel hebt door nieuwe leenstelsel, zelfs als je erbij werkt). Dan mag je ongeveer 140.000 hypotheek krijgen nu. https://www.abnamro.nl/nl(...)theek-berekenen.html
Mijn advies aan net afgestudeerden is: "Koop niet gelijk een auto, maar los eerst zoveel mogelijk af, want je bent nu nog niet aan een hogere levensstandaard gewend".
pi_199638214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Mijn advies aan net afgestudeerden is: "Koop niet gelijk een auto, maar los eerst zoveel mogelijk af, want je bent nu nog niet aan een hogere levensstandaard gewend".
Dan hadden ze nu gemakkelijk een huis kunnen kopen ja. Als ze 10 jaar geleden geen auto hadden gekocht.
  donderdag 27 mei 2021 @ 09:31:30 #298
33189 RM-rf
1/998001
pi_199638241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de monetaire markt vrijgelaten zou worden dan stond de rente positief. Het is ook de combinatie van enerzijds zeer drastisch overheidsingrijpen (ECB) op de financiele markten, en laissez-fair kapitalisme op de binnenlandse huizenmarkt.
Jaja, alsof de vrije markt enkel wegens een QE beleid dat door ECB gecoördineerd wordt (en door centrale banken van lidstaten uitgevoerd) , dat jaarlijks hooguit een paar tiental miljard opkoopacties van voornl. obligaties van de eigen overheden betreft, opeens wereldwijd zo laag staat..

Beetje als de muis die naast een olifant over een brug loopt en roept "Wat stampen we hard hé"

De rente zou ook zonder de ECB (die nauwelijks eigen kapitaal heeft) extreem laag staan...
QE is vermoedelijk net zo goed als een gevolg te zien van een sowieso laagstaande rente..

En die Lage rente hangt vooral samen met een ongekend kapitaal overschot en een tekort aan laag-risico-beleggingen..
Wat dan vastgoed een prima belegging maakt, als je je geld niet aan bitcoin wil verliezen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 27 mei 2021 @ 09:34:30 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199638268
quote:

[..]

Ik heb geen auto en nog niet echt op vakantie geweest sinds dat ik afgestuurd ben. Niet dat je daar echt los op kan gaan als je vaste lasten 2100 euro zijn.
  Redactie Sport donderdag 27 mei 2021 @ 09:38:56 #300
pi_199638313
quote:

[..]

Nee, dit kan niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')