Vandaag failliet verklaardquote:Op donderdag 21 april 2022 22:39 schreef Aether het volgende:
FD: Amsterdam Trade Bank staat te koop
https://nos.nl/l/2425903
De Amsterdam Trade Bank (ATB), die onder meer in handen is van de Russische oligarch Michaïl Fridman, staat te koop. Verschillende bronnen melden aan het FD dat ATB actief investeerders benadert met een aanbod om activiteiten over te nemen. De directie heeft "op dit moment geen commentaar".
De bank heeft het volgens de krant moeilijk door sancties van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. In de Europese Unie staat de bank niet op de zwarte lijst.
ATB is een dochteronderneming van Alfa Bank, die deels in handen is van Fridman.
Ben je de 1 en 2-jaars tarieven vergeten te kopiëren?quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef blomke het volgende:
NIBC verhoogt de rentes met 0,4%!!
Geachte ....
In deze e-mail informeren wij u over onze nieuwe spaarrentes. De spaarrentes voor onderstaande termijndeposito's verhogen wij op dinsdag 26 april 2022.
Termijndeposito Huidige rente Nieuwe rente
3 jaar 0,35% 0,75%
4 jaar 0,50% 0,90%
5 jaar 0,60% 1,00%
6 jaar 0,65% 1,05%
7 jaar 0,65% 1,05%
8 jaar 0,65% 1,05%
9 jaar 0,70% 1,10%
10 jaar 0,70% 1,10%
Ik iets vergeten....quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:34 schreef Jeroboam het volgende:
Ben je de 1 en 2-jaars tarieven vergeten te kopiëren?
1,10%, dat gaat de goeie kant op.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:34 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ben je de 1 en 2-jaars tarieven vergeten te kopiëren?
NIBC (en LPB) waren bij de vorige hoogtijdagen ook altijd al voorlopers dus misschien zijn zij ook weer de eerste met een beweging omhoog.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:50 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
1,10%, dat gaat de goeie kant op.
Opvallend dat de andere banken stil blijven…
ja, omdat termijndeposito's lange termijn rente betreft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:23 schreef Gunner het volgende:
Lopen de termijndeposito's altijd voor op de normale spaarrekeningen?
Regiobank ookquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:55 schreef bokaal het volgende:
Bij SNS moet je per 1 juli gaan betalen als je alleen een spaarrekening hebt; ¤2,55 per maand. Meer info op https://www.snsbank.nl/particulier/sparen/basis-bankieren.html.
Is toch in feite een renteverhoging?quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:11 schreef blomke het volgende:
Centraal Beheer komt met een renteverlaging:
[i]Beste meneer B,
U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer.
Wij wijzigen de negatieve rente
Vanaf 2 juni 2022 betaalt u voor het tegoed boven de ¤ 100.000 nog maar 0,25%. Nu is dat 0,50%.
Ik heb (spaar) rekeningen bij LeasePlanBank, NIBC en Nationale Nederlanden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 07:30 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik heb vooral een vraag over zakelijk bankieren. Ik heb een ING rekening zakelijk. Boven een ton betaal je 0.5%. Ik wil eigenlijk proberen meer te spreiden naar andere banken, maar welke bank is een goed idee?
En hoeveel van die rekeningen zijn zakelijk?quote:Op woensdag 8 juni 2022 08:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb (spaar) rekeningen bij LeasePlanBank, NIBC en Nationale Nederlanden.
Eeeeh....geen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En hoeveel van die rekeningen zijn zakelijk?
Collega en mijn zus zitten zakelijk bij KNAB. Schijnen gunstige tarieven te hebben. Zeker als je niet heel veel transacties hebt. Eerste 500 zijn gratis. Rekenen ook wel -0,5% rente > 100.000. En je moet aan voorwaarden voldoen als het om de rechtsvorm gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 07:30 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik heb vooral een vraag over zakelijk bankieren. Ik heb een ING rekening zakelijk. Boven een ton betaal je 0.5%. Ik wil eigenlijk proberen meer te spreiden naar andere banken, maar welke bank is een goed idee? En zijn er al banken die niet meer die halve procent zakelijk boven een ton laten betalen? Je hebt natuurlijk bank kosten, maar een half procent van een ton is 500 euro, dus je hebt de bank kosten er al wel snel uit.
Verder besef ik dat dit volledig psychologisch gelul is... Die 0.5% zie je elke maand aan rente betaling, terwijl de veel hogere inflatie niet direct in your face is. (Is daar ook een topic over, wat te doen met zakelijk geld?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |