Goeiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 07:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ductape om stopcontacten in de buurt van Aapie af te plakken.
Wij hebben via een Ouders van Nu deal geboekt dus als het goed is hebben ze alles voor Aapie (in ieder geval bedje en stoel). Ik wilde sowieso al zijn slaapzakken meenemen maar een extra lakentje is dan ook wel handig. Bordje gaat meequote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Baby beddengoed. Op dat soort parken vinden ze altijd dat baby's wel onder een dekbed kunnen.
En babybestek (lepeltje, bordje) hebben ze vaak ook niet. Hoewel dat tegenwoordig wel vaker goed gaat.
Checkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:39 schreef exode het volgende:
[..]
Vaatdoekjes, knijpers, je eigen hoofdkussens, extra vuilniszakken ook om eventueel ramen donker te maken zodat je aapje een beetje slaapt.
Wij hebben in de voorraadkast zo'n kruidenpotje met verschillende kruiden die gaat altijd mee op vakantie.
Het wordt mooi weer dus picknickkleed! En muggenspul, ook handig.
Dubbel checkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:47 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Theedoek en handdoek voor in de keuken, en wellicht nog een voor op de wc. Handzeep dus ook 2x, als je niet altijd heen en weer wilt moeten.
Wij waren zo gewend aan hele complete airbnb huisjes dat we vorig jaar op vakantie zelfs geen badlakens mee hadden, alleen maar strandhanddoeken. Dat was best onhandig.
Ohja, bakjes/zakjes om restjes te bewaren of eten mee te nemen onderweg. Die hadden wij dus ook niet mee.
Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodigquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:21 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Ohja en bakpapier, vershoudfolie en aluminiumfolie kunnen ook handig zijn om zelf mee te nemen!
Koffiezetapparaat wil ik inderdaad checken zodat ik weet wat er mee moet aan koffiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef Phaidra het volgende:
Wij nemen ook altijd een goed scherp (koks)mes mee. En je favo thee, of even nakijken wat voor koffiezetapparaat er is, zodat je zelf alvast de goede koffie kan meenemen. Zo irritant als je in de CP winkel de hoofdprijs moet betalen.
Toen we vorig jaar in de zomer naar Texel gingen, was ik de schoenen van de kinderen vergeten. Ze hadden net nieuwe teenslippers gehad en hadden vlak voor vertrek dus hun schoenen verwisseld voor teenslippers. Ik had dat niet in de gaten, die schoenen lagen uiteraard op een onlogische plek (daar waar ze uitgedaan waren) en ik kwam er pas onderweg achter... Toen maar snel nieuwe gympen gescoord bij de Hema. Alleen teenslippers is een beetje matig (zeker voor de toen 5-jarige die ze na een halve dag al niet meer aan wilde omdat het zeer deed).
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:09 schreef oh-oh het volgende:
Als ik dat zo lees kun je denk ik beter thuisblijven 😂
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef lunapuella het volgende:
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf.
Onze kinderen slapen nog met licht aan maar als je een baby hebt, die bij elk straaltje licht denkt 'eeeeeej de dag is begonnen' is een kamer kunnen verdonkeren erg fijn. Majo heeft een nieuwer CP huisje dus hopelijk fatsoenlijke gordijnen maar je hebt vaak gordijnen die vol licht doorlaten.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Dat van die tape en die vuilniszakken moet een grapje zijn toch?
Ja vroeger hadden we ook geen gordels. Of een maxi cosi.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Vroeger werden we los op de achterbank gemikt en zochten we het maar uit met of zonder gordijnen! @:vencodark thuisblijven is geen straf....
Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodig
Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:02 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.
[..]
Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank.
Zeker niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Ho-ho, op de wadden is een rol vuilniszakken toch echt duurder als diezelfde rol in Utrecht.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.
Nam ik vroeger ook altijd mee om de ramen te verduisterenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Met een baby was een dagje naar mijn moeder al een volksverhuizing weet ik nog. Alles is met een baby alsof je een maand weggaat.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Haha zo haal je echt wel de lol uit alles toch?
Voor 3 weken zomervakantie gaan ook niet alle boodschappen mee, maar als ik een weekend wegga, ga ik daar echt geen supermarkt in. We doen wel eens een AH pick up point in de buurt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:18 schreef laziness het volgende:
Ik ben wat meer van livin' on the edge voor een vakantie hoor. Part of the charm. Maar goed wij huren bijna nooit huisjes en al helemaal niet in NL.
De pindakaas en hagelslag maar voor de rest prefereer ik vooral de lokale cuisine voor mijn boodschappen en ben ik van het motto alles is te koop.
We zijn wel eens de handdoeken vergeten in de vouwwagen
Nou als wij een dag naar mijn moeder gingen, moest er een campingbed mee, slaapzak, knuffel, luiertas en speelgoed. Oh en een babystoel van de Ikea. Dan zat onze achterbak al aardig vol hoor. Meestal ook nog de kinderwagen en vervolgens de buggy.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:21 schreef laziness het volgende:
Nee ik vind dat het echt wel verschilt per persoon hoor. Wij hebben nooit een hele volksverhuizing gehad met baby en we namen hem altijd overal mee naar toe. Zal vast ook aan type baby liggen maar als nog.
Met die prijzen van die parkshops is de lol er ook snel afquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Een minuut voor er gesloopt gaat wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:33 schreef exode het volgende:
En wiehoeeeeeeee.
Toilet is nu echt af, zwager heeft net het nieuwe fonteintje opgehangen en deze lekt niet.
Ik zal nu echt eens 'na' foto's gaan maken. Ik heb alleen geen 'voor' foto van het toilet, wanneer maak je daar nou een foto?!
Prima toch als iemand anders juist tot rust komt als dat soort dingen wel zijn ingepakt?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Juist niet. Mijn voorpret voor de vakantie bestaat uit het maken van inpaklijstjes (ok, meestal gebruik ik die van de vorige vakantie) en (mits vakantie in NL) alle boodschappen vooraf bedenken en online bestellen zodat die vlak na aankomst op het vakantieadres worden bezorgd.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Dat is natuurlijk het voordeel. Bepaalde essentiële dingen wil je gewoon goed hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Juist niet. Mijn voorpret voor de vakantie bestaat uit het maken van inpaklijstjes (ok, meestal gebruik ik die van de vorige vakantie) en (mits vakantie in NL) alle boodschappen vooraf bedenken en online bestellen zodat die vlak na aankomst op het vakantieadres worden bezorgd.
En dan zit ik de hele vakantie te genieten van het feit dat ik terplekke helemaal niks hoef te bedenken, te kopen of te regelen..
In het buitenland vind ik dat ook leuk, in Nederland zijn alle supermarkten hetzelfde. En nu met corona ga ik liever niet langer dan noodzakelijk een supermarkt in, zeker niet in een andere plaats.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben ik dan de enige die het juist heel leuk vindt om naar onbekende supermarkten te gaan?.
In het buitenland wel. Ook lekker andere dingen proberen dan thuis. Maar in NL lijken ze allemaal op elkaar, hetzelfde assortiment als thuis.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben ik dan de enige die het juist heel leuk vindt om naar onbekende supermarkten te gaan?.
nee hoor, ik ook.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dan de dag voor vertrek eindelijk brood vinden dat acceptabel isquote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:43 schreef vencodark het volgende:
Het brood in het buitenland was vroeger wel echt vreselijk.![]()
Nou... ik heb me twee weken terug toch echt ongans gegeten aan de Rocky Road bij de Coop. Vlgs mij hebben we die niet in Gouda.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
In het buitenland vind ik dat ook leuk, in Nederland zijn alle supermarkten hetzelfde. En nu met corona ga ik liever niet langer dan noodzakelijk een supermarkt in, zeker niet in een andere plaats.
Zo doe ik het: je weet hoeveel dagen je er bent, en dus hoeveel maaltijden je er eet. Dan bedenk je hoeveel van die keren je uit eten wilt/iets wil bestellen, en dan blijven er bijv. 5 maaltijden over en die bedenk je van te voren. En dan kan je altijd nog terplekke bedenken of je er van af wilt wijken of niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:33 schreef LeSage het volgende:
Maar hoe weet je dan wat je aan eten mee moet nemen? Ik heb nooit enig idee of we zelf gaan koken of uit eten gaan of iets afhalen. Dat gebeurt allemaal ter plekke.
Serieus?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Poois voor de Hollanders.. Peus voor Friezen
De wat?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:52 schreef BE het volgende:
[..]
Nou... ik heb me twee weken terug toch echt ongans gegeten aan de Rocky Road bij de Coop. Vlgs mij hebben we die niet in Gouda.
De Poiesz (hoe???) vond ik dan weer tegenvallen.
Jup.quote:
geen omgeving tip maar meeneem tip; een (fiets)slot voor de kinderwagen, als je dan kan zwemmen bijvoorbeeld dan kan hij niet zomaar meegenomen wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:32 schreef MaJo het volgende:
Dan nog tips voor dingen om te doen met een zeven maander in de omgeving van Center Parcs Heijderbos?
Ah ja, maar ik kan dus vooraf al niet bedenken hoe vaak ik uit eten wil of zo. Misschien iedere dag, misschien helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo doe ik het: je weet hoeveel dagen je er bent, en dus hoeveel maaltijden je er eet. Dan bedenk je hoeveel van die keren je uit eten wilt/iets wil bestellen, en dan blijven er bijv. 5 maaltijden over en die bedenk je van te voren. En dan kan je altijd nog terplekke bedenken of je er van af wilt wijken of niet.
Als we alles terplekke moeten gaan bedenken, dan is er elke dag discussie, elke dag boodschappen, en elke dag veel te laat eten op tafel en dus chagrijnig-hongerige kinderen.
Toen we nog met z'n tweeën waren, ging alles wel redelijk op de bonnefooi, maar dan aten we meestal alle avonden in een restaurant![]()
.
Hysterische lijstjes maker meldt zichquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga niet hysterisch lijstjes lopen maken van die uitzonderlijke dingen.
Dat zou ik dan weer niet kunnen, mijn kinderen doen het goed op voorspelbaarheid en regelmaat (en ikzelf ookquote:Op dinsdag 25 mei 2021 14:36 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben sowieso denk ik dan anders dan de meesten, want weekboodschappen lukken me ook nooit. Ik krijg dat echt niet gepland en vriend en ik zijn veel te chaotisch en spontaan om een week vooruit te denken qua eten.
Maar kom je dan het park helemaal niet af?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
In het buitenland wel. Ook lekker andere dingen proberen dan thuis. Maar in NL lijken ze allemaal op elkaar, hetzelfde assortiment als thuis.
Als ik boodschappen moet doen op zo'n vakantiepark, ga ik meestal toch naar een supermarkt in een dorpje ernaast. Even een uurtje een ander uitzicht of even een rondje op zo'n kneuterige winkelstraatje. Maar dat is eigenlijk alleen als we een week gaan. Voor 1-2 dingetjes ga ik wel naar de parkshop.
Voor een weekend weg meestal niet nee. Lekker spelletjes spelen en wandelen in de bossen ernaast.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:15 schreef laziness het volgende:
Maar kom je dan het park helemaal niet af?
Ik ga voor de omgeving dus dan kom ik vanzelf wel langs een supermarkt ook ergens.
Dat kan alsnog, de boodschappen in je huisje lopen niet wegquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:19 schreef laziness het volgende:
Dat je besluit dat dit zo'n leuk plaatsje is met een restaurant op de heuvel met mooi uitzicht op de vallei dat je hier blijft voor het diner.
Als je pech hebt verlept de sla of bloemkool wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kan alsnog, de boodschappen in je huisje lopen niet weg.
Mja, dan heeft die maaltijd je ¤1,89 extra gekost.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Als je pech hebt verlept de sla of bloemkool wel.
Niet heel milieubewust natuurlijkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, dan heeft die maaltijd je ¤1,89 extra gekost.
Dat deel naast de bar lijkt me ook wat kleiner inderdaad, iig niet groot genoeg voor een stoel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:53 schreef laziness het volgende:
De toiletruimte is nooit in beeld geweest dus dat is per definitie een aanname.
Ik vind het gehele cafe wel wat ruim ingetekend. Voor mijn gevoel is het veel propperiger in de serie.
En de bar loopt toch bijna geheel door tot de deuropening? Daar staat niet nog een stoel voor mijn gevoel.
Maar we kijken elke avond een aflevering hier. Ik zal eens extra opletten
[..]
Niet heel milieubewust natuurlijk
Nee! Ik vind boodschappen doen op vakantie, zelfs in Nederland, altijd heel fijnquote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
+1quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee! Ik vind boodschappen doen op vakantie, zelfs in Nederland, altijd heel fijn
Er zijn er drie! Eentje in dat wijkje bij de rotonde als je net de goudse houtsingel oprijdt vanaf reeuwijk gezien, aan het Driewegplein; eentje aan de Vuurdoornlaan naast de New York Pizza ter hoogte van Spectrum Medisch Centrum (aan de andere kant van de van Rheenensingel dus); en eentje in t centrum in de nieuwe martkpassagequote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:52 schreef BE het volgende:
[..]
Nou... ik heb me twee weken terug toch echt ongans gegeten aan de Rocky Road bij de Coop. Vlgs mij hebben we die niet in Gouda.
De Poiesz (hoe???) vond ik dan weer tegenvallen.
Ik ben opgegroeid in de “vuurdoornlaan” van mijn woonplaatsquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er zijn er drie! Eentje in dat wijkje bij de rotonde als je net de goudse houtsingel oprijdt vanaf reeuwijk gezien, aan het Driewegplein; eentje aan de Vuurdoornlaan naast de New York Pizza ter hoogte van Spectrum Medisch Centrum (aan de andere kant van de van Rheenensingel dus); en eentje in t centrum in de nieuwe martkpassage
Shhhh! 😳quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er zijn er drie! Eentje in dat wijkje bij de rotonde als je net de goudse houtsingel oprijdt vanaf reeuwijk gezien, aan het Driewegplein; eentje aan de Vuurdoornlaan naast de New York Pizza ter hoogte van Spectrum Medisch Centrum (aan de andere kant van de van Rheenensingel dus); en eentje in t centrum in de nieuwe martkpassage
Beetje duurdere segment wel, en ik ben niet heel erg van hun huidige 'look'.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga toch die LELO eens googelen, echt nooit van gehoord haha.
En boodschappen doen in een andere supermarkt dan je standaard supermarkt is juist altijd een feestje!
Ja dat hebben wij ook wel. Maar voordeel can thuiswerken, als het over datum dreigt te gaan wil ik nog wel eens iets in de middag maken om het dan daarna in te vriezen. Zo’n zak wokgroenten gooi ik ook nog wel eens in de diepvries. Of we eten het gewoon op, als het 2 dagen over de ‘te gebruiken tot’ is eten we het meestal gewoon nog op.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:47 schreef SaskiaR het volgende:
Lijstjes maken voor boodschappen kan ik ook niet. We laten sinds corona vaak bezorgen en nu moet ik veel vaker groente weggooienwe bedenken gewoon te vaak spontaan dat we iets gaan afhalen of ergens anders eten.
Dat was t ook, maar sinds een paar jaar dus Coop.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:24 schreef BE het volgende:
[..]
Shhhh! 😳
Die 2e had ik me ook bedacht en ik dacht dat die eerste een MD oid was.
*zelfbeheersingoefenengaat...
Yup! Hier allemaal spul van de lokale banketbakker en wat andere delicatessen uit de wat wijdere omgeving, en stroopwafels van een lokaal Gouds (Waddinxveens) merkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:47 schreef SaskiaR het volgende:
Zelfs de Jumbo heeft lokale productenlaatst op Texel echt Texelse kaas, bier, wolvetcreme enz. En in Geldrop is het assortiment Peijnenburg een stuk groter dan normaal!
Lijstjes maken voor boodschappen kan ik ook niet. We laten sinds corona vaak bezorgen en nu moet ik veel vaker groente weggooienwe bedenken gewoon te vaak spontaan dat we iets gaan afhalen of ergens anders eten.
Bij baby had ik altijd 3 luiers, doekjes en een setje kleren mee, verder niks. Maarja, mijn baby sliep overal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |