abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199609357
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf. ~O>
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 11:31:54 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199609450
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 07:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ductape om stopcontacten in de buurt van Aapie af te plakken ^O^.
Goeie ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Baby beddengoed. Op dat soort parken vinden ze altijd dat baby's wel onder een dekbed kunnen :?.
En babybestek (lepeltje, bordje) hebben ze vaak ook niet. Hoewel dat tegenwoordig wel vaker goed gaat.
Wij hebben via een Ouders van Nu deal geboekt dus als het goed is hebben ze alles voor Aapie (in ieder geval bedje en stoel). Ik wilde sowieso al zijn slaapzakken meenemen maar een extra lakentje is dan ook wel handig. Bordje gaat mee ^O^

Hebben ze trouwens een wasmachine? Anders kan ik 20 outfits meenemen _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:39 schreef exode het volgende:

[..]

Vaatdoekjes, knijpers, je eigen hoofdkussens, extra vuilniszakken ook om eventueel ramen donker te maken zodat je aapje een beetje slaapt.
Wij hebben in de voorraadkast zo'n kruidenpotje met verschillende kruiden die gaat altijd mee op vakantie.

Het wordt mooi weer dus picknickkleed! En muggenspul, ook handig.
Check ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:47 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Theedoek en handdoek voor in de keuken, en wellicht nog een voor op de wc. Handzeep dus ook 2x, als je niet altijd heen en weer wilt moeten.

Wij waren zo gewend aan hele complete airbnb huisjes dat we vorig jaar op vakantie zelfs geen badlakens mee hadden, alleen maar strandhanddoeken. Dat was best onhandig. _O-

Ohja, bakjes/zakjes om restjes te bewaren of eten mee te nemen onderweg. Die hadden wij dus ook niet mee. :D
Dubbel check ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:21 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Ohja en bakpapier, vershoudfolie en aluminiumfolie kunnen ook handig zijn om zelf mee te nemen!
Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodig ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef Phaidra het volgende:
Wij nemen ook altijd een goed scherp (koks)mes mee. En je favo thee, of even nakijken wat voor koffiezetapparaat er is, zodat je zelf alvast de goede koffie kan meenemen. Zo irritant als je in de CP winkel de hoofdprijs moet betalen.

Toen we vorig jaar in de zomer naar Texel gingen, was ik de schoenen van de kinderen vergeten _O-. Ze hadden net nieuwe teenslippers gehad en hadden vlak voor vertrek dus hun schoenen verwisseld voor teenslippers. Ik had dat niet in de gaten, die schoenen lagen uiteraard op een onlogische plek (daar waar ze uitgedaan waren) en ik kwam er pas onderweg achter... Toen maar snel nieuwe gympen gescoord bij de Hema. Alleen teenslippers is een beetje matig (zeker voor de toen 5-jarige die ze na een halve dag al niet meer aan wilde omdat het zeer deed).
Koffiezetapparaat wil ik inderdaad checken zodat ik weet wat er mee moet aan koffie :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 10:09 schreef oh-oh het volgende:
Als ik dat zo lees kun je denk ik beter thuisblijven 😂
Ik dacht precies hetzelfde :D We gaan maar 4 nachtjes maar volgens mij wordt het een hele volksverhuizing :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef lunapuella het volgende:
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf. ~O>
_O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 11:32:55 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199609464
Dan nog tips voor dingen om te doen met een zeven maander in de omgeving van Center Parcs Heijderbos?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199609470
En wiehoeeeeeeee.
Toilet is nu echt af, zwager heeft net het nieuwe fonteintje opgehangen en deze lekt niet.

Ik zal nu echt eens 'na' foto's gaan maken. Ik heb alleen geen 'voor' foto van het toilet, wanneer maak je daar nou een foto?!
pi_199609554
Ik moest hard lachen toen ik net het vorige bankje aan het bijlezen was :Y .
Mijn snotterige 11 jarige op de bank vroeg waar ik zo om moest lachen... :')
Ze heeft negatief getest, maar toch nog maar een dagje thuis met haar gekuch en gesnuf. Klasgenootje zit ook thuis, ze gaan zo beeldbellen.

En ik ga een zonnedansje doen, vanavond weer een poging om een rondje te golfen, nu graag zonder regen. Ik ben 2e geworden van het weekend *) , zaterdag continu regen gehad, zondag 1 buitje maar gelukkig.
Fake it till you make it...
pi_199609630
Zo'n weekend weg is wel een volksverhuizing. Dit jaar 2 keer gedaan. Je wordt er wel handig is, maar ik heb grotere kinderen, dan heb je minder gedoe met aangepast spul. Een stapel kleren, spelletjes en boeken mee en gaan..
(plus vol tassen boodschappen)

@MaJo, Beetje afhankelijk van de luxe van het huisje, maar een wasmachine kom je niet vaak tegen. Dus pak maar extra kleren in Of je moet naar de gezamelijk wasserette willen :P
Oh, en dingen als opladers, pen en papier, een goed mes, mijn zoons multifunctionele zakmes-hamer-ding (cadeautje van iemand, en handig met schroevendraaien of nijptang),
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:50:07 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199609648
Dat van die tape en die vuilniszakken moet een grapje zijn toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199609682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Onze kinderen slapen nog met licht aan maar als je een baby hebt, die bij elk straaltje licht denkt 'eeeeeej de dag is begonnen' is een kamer kunnen verdonkeren erg fijn. Majo heeft een nieuwer CP huisje dus hopelijk fatsoenlijke gordijnen maar je hebt vaak gordijnen die vol licht doorlaten.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:49 #9
176471 oh-oh
pi_199609790
Vroeger werden we los op de achterbank gemikt en zochten we het maar uit met of zonder gordijnen! @vencodark thuisblijven is geen straf....
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:01:06 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199609793
Nou dat soort volksverhuizingen hebben wij nooit gedaan hoor :N Ik lees dit echt met verbazing. Men neemt naar een kant en klaar huisje nog meer mee dan in mijn vouwwagen zit bijna :D

Als het slecht blijkt qua verduistering dan lossen we dat wel op met een laken ter plekke of je koopt een rol vuilniszakken. Het is tenslotte geen derde wereld land waar je heen gaat :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_199609810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Vroeger werden we los op de achterbank gemikt en zochten we het maar uit met of zonder gordijnen! @:vencodark thuisblijven is geen straf....
Ja vroeger hadden we ook geen gordels. Of een maxi cosi.
Ik weet nog wel dag mijn moeder in de slaapcabines van de vouwwagen extra handdoeken ophing om ze donkerder te maken. Tig knijpers mee.
pi_199609811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:31 schreef MaJo het volgende:
[..]

Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodig ;)
Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.

quote:
Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank. :+
pi_199609818
Luiers, doekjes, slaapzak, knuffel, kleding, dat pakte ik in. En voor al die dingen geldt: zolang je je pinpas mee hebt, komt het ook goed als je ze in eerste instantie vergeet.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:03:48 #14
244125 laziness
pi_199609826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.
[..]

Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank. :+
Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.
pi_199609848
Vroeger zijn wel ook weleens naar van die vakantie bungalows gegaan maar mijn ouders namen, behalve de logische dingen zoals kleding etc., alleen een koffie apparaat mee, eigen kussen en verder geen gekkigheid. :?
pi_199609884
Het appartement waar we in de meivakantie zaten had overigens amper gordijnen, sterker nog 1 slaapkamer had aan 1 kant gordijnen en de andere kant niets. Je keer daar de woonkamer in, ook zonder gordijnen. Daar konden geen vuilniszakken tegenop ;) Ik sliep er met B en die slaapt het liefst met licht aan dus prima geslapen samen.

Ik ben overigens het type 'leuk dat je er alles kan kopen, maar ik heb op vakantie helemaal geen zin om boodschappen te doen' wij nemen dus een shitload aan boodschappen mee altijd.

Maar beddengoed etc huur ik het liefste erbij. Dus kleding, boodschappen en zo min mogelijk speelgoed. Want ze kijken er in de vakantie toch amper naar om.

Met de vouwwagen nemen we belachelijk veel mee overigens, maar ja dat ding moet vol anders istie niet in balans. >:)
pi_199609886
quote:
Zeker niet.
Gordijnen in vakantiehuisjes lijken vaak meer op vitrage dan gordijnen. Het maar uitzoeken met de gordijnen kan natuurlijk ook maar vakantie is toch echt een stuk leuker met kinderen en ouders die genoeg uren hebben geslapen. Als een simpele vuilniszak daarbij helpt waarom niet?

En tape komt bij ons elke vakantie uit de tas. Ligt vast aan hoe kindproof het huisje is en hoe ondernemend je kind maar die rol schilderstape gaat elke vakantie mee ondanks dat we op de fiets gaan en dus zo min mogelijk meenemen (geen rol vuilniszakken of boodschappen).

Aangezien ik een kind heb met een grote aantrekkingskracht op alles met kabels worden stopcontacten afgeplakt en soms stekkers aan het stopcontact vastgeplakt, onhandig geplaatste kabels uit de weg hangen en hetzelfde met touwtjes van rolgordijnen als die er zijn.
Kastdeurtjes met een grote aantrekkingskracht dichtplakken. Maar ook bedpoten aan elkaar vast maken, aangebroken zakken met eten weer luchtdicht sluiten, ehmm... 101 dingen waarvoor je 1 rol tape kan gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 25-05-2021 12:13:14 ]
pi_199609902
Mijn schoonouders gaan elk jaar een maand naar Italië, naar een ingericht huisje. Die nemen pas veel mee...met zijn 2tjes. Tot aan bestek aan toe (want je eigen vorken eten toch lekkerder).
pi_199609923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.
Ho-ho, op de wadden is een rol vuilniszakken toch echt duurder als diezelfde rol in Utrecht. :D

Owja en de supermarkt gaat daar om 18uur dicht. Als we laat vertrekken is dat soms een race tegen de klok of boodschappen meenemen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:14:23 #20
176471 oh-oh
pi_199609973
Haha zo haal je echt wel de lol uit alles toch?
( Groucho Marx )
pi_199609988
quote:
Nam ik vroeger ook altijd mee om de ramen te verduisteren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:18:08 #22
244125 laziness
pi_199610020
Ik ben wat meer van livin' on the edge voor een vakantie hoor. Part of the charm. Maar goed wij huren bijna nooit huisjes en al helemaal niet in NL.

De pindakaas en hagelslag maar voor de rest prefereer ik vooral de lokale cuisine voor mijn boodschappen en ben ik van het motto alles is te koop.
We zijn wel eens de handdoeken vergeten in de vouwwagen :D
pi_199610025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Met een baby was een dagje naar mijn moeder al een volksverhuizing weet ik nog. Alles is met een baby alsof je een maand weggaat.

Ik houd van vakantie, ga het liefste elke schoolvakantie op vakantie. Heerlijk. Geen rol vuilniszakken die de lol ervan af haalt.

En ach, vroeger namen mijn ouders kilo's aardappelen mee naar Frankrijk en pakken hagelslag. Het is niet echt iets van nu. Tenminste niet zoals ik het me herinner.
pi_199610065
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:18 schreef laziness het volgende:
Ik ben wat meer van livin' on the edge voor een vakantie hoor. Part of the charm. Maar goed wij huren bijna nooit huisjes en al helemaal niet in NL.

De pindakaas en hagelslag maar voor de rest prefereer ik vooral de lokale cuisine voor mijn boodschappen en ben ik van het motto alles is te koop.
We zijn wel eens de handdoeken vergeten in de vouwwagen :D
Voor 3 weken zomervakantie gaan ook niet alle boodschappen mee, maar als ik een weekend wegga, ga ik daar echt geen supermarkt in. We doen wel eens een AH pick up point in de buurt.

Paar jaar geleden zaten we in Zweden met Oud en Nieuw, gezien de prijzen daar voor drank, hadden we de halve slijter meegenomen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:21:50 #25
244125 laziness
pi_199610078
Nee ik vind dat het echt wel verschilt per persoon hoor. Wij hebben nooit een hele volksverhuizing gehad met baby en we namen hem altijd overal mee naar toe. Zal vast ook aan type baby liggen maar als nog.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:23:56 #26
73386 Fazz
onderweg
pi_199610105
Bij ons ging er vroeger ook een kratje appelmoes mee op vakantie. Toen werd me alleen nog tot snot gekookte groenten voorgezet die ik dus niet at O-) :D
pi_199610114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:21 schreef laziness het volgende:
Nee ik vind dat het echt wel verschilt per persoon hoor. Wij hebben nooit een hele volksverhuizing gehad met baby en we namen hem altijd overal mee naar toe. Zal vast ook aan type baby liggen maar als nog.
Nou als wij een dag naar mijn moeder gingen, moest er een campingbed mee, slaapzak, knuffel, luiertas en speelgoed. Oh en een babystoel van de Ikea. Dan zat onze achterbak al aardig vol hoor. Meestal ook nog de kinderwagen en vervolgens de buggy.
pi_199610178
Mijn ouders hadden vroeger ook een heel krat met boodschappen mee terwijl we gewoon in nederland bleven met de vouwwagen.
Mijn opa en oma gingen nog een stapje verder. die hadden de caravan altijd op een seizoensplek staan en dan ging zelfs de grasmaaier mee. :') Ze hadden ook een mini wasmachine in de caravan staan.
pi_199610240
quote:
Met die prijzen van die parkshops is de lol er ook snel af |:(

Ik gooi op het laatste moment vaak nog wat dingen bij de tas die ik spontaan tegenkom. Ik ga niet hysterisch lijstjes lopen maken van die uitzonderlijke dingen.

Wat ik niet heb is jammer. Maar ik wil die parkshop wel vermijden als dat kan
pi_199610252
Boodschappen neem ik ook wel wat mee, maar niet voor een heel verblijf, want op vakantie gaan we ook graag uit eten :P
Maar wel wat dingen voor de ontbijtboel, boter pasta hagelslag omdat ik het anders daar koop en ook weer mee terug neem kan ik het net zo goed op de heenweg al meenemen. En ook wat dingen als sausjes als we bijvoorbeeld van plan zijn te gaan bbq’en. En bakboter/olijfolie en peper en zout. En meestal wat te drinken voor de eerste dag ‘s avonds. Daarna zien we wel weer verder.
Een rol schilderstape gooi ik meestal ook nog wel ergens bij en komt ook vaak wel van pas, al denk ik dat ik ook wel zonder kan hoor.

Sinds een paar maanden geen stationwagen meer, dus moet wel wat creatiever worden met inladen of thuis laten (dus voor de zomervakantie maar wat handdoekpakketten bij besteld. Die nemen wel aardig wat plek in anders.

Verder heb ik ooit eens een tube handwasmiddel gekocht die gooi ik meestal ook bij de shampoo in de plastic tas er bij. Niet dat ik van plan ben om te gaan wassen, maar heb wel kinderen die wagenziek worden.. mocht het dan toch mis gaan is het fijn om even te wassen tegen de geur. (Gelukkig gaat het eigenlijk altijd goed met reistabletje en even frisse neus als we zien dat het nodig is)
pi_199610387
Oh en wc papier neem ik vaak ook nog twee rollen extra mee, dat als dan altijd op op een moment dat je dat niet door hebt dat er geen rol extra staat :')

Lijstjes maken doe ik wel. Ik heb altijd vakantiestress vooraf. Heb een keer alles op z’n beloop gelaten en toen kwam de ‘stress’ pas toen we er waren, was niet fijn. Dus laat mij maar lekker vooraf stressen :@
Man pakt z’n eigen spullen in en snapt er niks van.
pi_199610392
Met weekend weg was het de laatste 2 keer 1 avond pannenkoeken, 1 avond pasta met rode saus en op zondag lekker iets laten bezorgen/afhalen.. (dat zou uit eten zijn zonder Corona regels)
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:36:44 #33
176471 oh-oh
pi_199610406
Mijn zusje bracht haar eerstgeborene hier toen ze een maand of acht was voor een dag of 3 met gewoon geld voor luiers en zo, en ze leeft nog!!! Ik had alleen een campingbedje geleend... Die kinderen pakken ook al sinds hun vierde hun eigen tassen in als ze weggaan.
( Groucho Marx )
pi_199610482
Lijstjes doen wij ook niet aan. Daar word ik kriegelig van. Dus we vergeten altijd iets.

Ik controleer wel altijd 100x of alle medicijnen mee zijn. En pleisters want die vergeten wij vaak en dan dondert altijd 1 kind op de eerste dag om met bloed.
pi_199610499
Ik heb vorig jaar alleen een beetje gestresst over handdoeken, dat we die niet mee hadden was echt onhandig. :')
Verder stress ik idd niet over ontbrekende spullen want het is zo bij gekocht, maar vind het wel lekkerder als dat niet nodig is. Wij gebruiken zo weinig aluminiumfolie dat we nu dus al meer dan een jaar een dubbele verpakking daarvan hebben. Dat vind ik gewoon stom. _O-
pi_199610632
Oh afgelopen decembrr de favoriete knuffel van B vergeten, dat was wel even een ding....Te dure Bollo knuffel gekocht aangezien alle winkels vanwege C dicht waren.
pi_199610767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:33 schreef exode het volgende:
En wiehoeeeeeeee.
Toilet is nu echt af, zwager heeft net het nieuwe fonteintje opgehangen en deze lekt niet.

Ik zal nu echt eens 'na' foto's gaan maken. Ik heb alleen geen 'voor' foto van het toilet, wanneer maak je daar nou een foto?!
Een minuut voor er gesloopt gaat worden :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199610891
quote:
Prima toch als iemand anders juist tot rust komt als dat soort dingen wel zijn ingepakt?

Wij zijn gewend om te kamperen, dus dan ‘moet’ je wel de basics meenemen ook. En als we zelf gaan koken, pakken we wat uitgebreider in, want koken met goede spullen is toch wat prettiger dan met botte messen bijvoorbeeld. Maar verder zo compact mogelijk. Weekend Efteling (vrijdag t/m zondag) hadden we alleen toilettas en ik denk 4 setjes kleding per persoon.

Ik vind het ook zonde van de tijd om boodschappen te doen op vakantie. Zeker als het iets is dat je makkelijk mee had kunnen nemen, ik kan daar echt chagrijnig van zijn (eventjes maar ;) ).

De truc met de vuilniszakken kende ik niet toen de oudste klein was. Hij was een heel slechte slaper en sliep gewoon *niet* als de kamer niet echt verduisterd was. We hebben toen echt een weekend weg from hell gehad. Kind wilde niet slapen, was compleet over zijn toeren, en wij waren tot 23.30 bezig voor hij eindelijk sliep. Schoonouders waren mee en gingen zich er ook nog eens mee bemoeien. We zijn bijna een dag eerder weggegaan. Als vuilniszakken dit hadden kunnen oplossen, had ik ze met alle liefde ingepakt (of gaan kopen :P).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:17:23 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199611158
quote:
Juist niet. Mijn voorpret voor de vakantie bestaat uit het maken van inpaklijstjes (ok, meestal gebruik ik die van de vorige vakantie) en (mits vakantie in NL) alle boodschappen vooraf bedenken en online bestellen zodat die vlak na aankomst op het vakantieadres worden bezorgd.
En dan zit ik de hele vakantie te genieten van het feit dat ik terplekke helemaal niks hoef te bedenken, te kopen of te regelen. O+.
KuikenGuppy
pi_199611183
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Juist niet. Mijn voorpret voor de vakantie bestaat uit het maken van inpaklijstjes (ok, meestal gebruik ik die van de vorige vakantie) en (mits vakantie in NL) alle boodschappen vooraf bedenken en online bestellen zodat die vlak na aankomst op het vakantieadres worden bezorgd.
En dan zit ik de hele vakantie te genieten van het feit dat ik terplekke helemaal niks hoef te bedenken, te kopen of te regelen. O+.
Dat is natuurlijk het voordeel. Bepaalde essentiële dingen wil je gewoon goed hebben.
En ieder z’n manier van vakantie vieren.
pi_199611196
Ben ik dan de enige die het juist heel leuk vindt om naar onbekende supermarkten te gaan? :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:21:32 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199611228
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben ik dan de enige die het juist heel leuk vindt om naar onbekende supermarkten te gaan? :D.
In het buitenland vind ik dat ook leuk, in Nederland zijn alle supermarkten hetzelfde. En nu met corona ga ik liever niet langer dan noodzakelijk een supermarkt in, zeker niet in een andere plaats.
KuikenGuppy
pi_199611317
quote:
In het buitenland wel. Ook lekker andere dingen proberen dan thuis. Maar in NL lijken ze allemaal op elkaar, hetzelfde assortiment als thuis.

Als ik boodschappen moet doen op zo'n vakantiepark, ga ik meestal toch naar een supermarkt in een dorpje ernaast. Even een uurtje een ander uitzicht of even een rondje op zo'n kneuterige winkelstraatje. Maar dat is eigenlijk alleen als we een week gaan. Voor 1-2 dingetjes ga ik wel naar de parkshop.
pi_199611331
quote:
nee hoor, ik ook.
pi_199611366
Maar hoe weet je dan wat je aan eten mee moet nemen? Ik heb nooit enig idee of we zelf gaan koken of uit eten gaan of iets afhalen. Dat gebeurt allemaal ter plekke. Maar goed, ik vind boodschappen ook echt niet erg om te doen. Zelfs in Hongarije, waar we er zeker 20 minuten voor moeten rijden, doe ik dat bijna dagelijks.

Vorig weekend waren we aan zee, kamperend, dus toen wel wat mee moeten nemen. Stapels schone kleren, maar ik was toch blij dat de zon op zondag scheen en ik de natte kleding gedroogd kreeg. Mijm ging met zijn laarsjes in de zee staan en wachtte precies tot de golf zo nét over het randje zijn laarzen in ging :') dus dat ging wel lekker hard met broeken en sokken :D
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:38:15 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199611438
Wij zijn in de zomer anderhalve week in een bungalow, met O+ vaatwasser O+
Omdat dat soort luxe in NL zo taffesduur is, maak ik gewoon een weekmenu vantevoren, dus kan ik de eerste vakantiedag even gericht weekboodschappen doen :+
Wij zijn niet zo avontuurlijk op vakantie :D ik wil gewoon een huisje met een tuin, bos en zee naast de deur O+ omdat ik dat thuis niet heb. Verder gewoon zo comfortabel mogelijk aub :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199611447
Goed toch, dat iedereen het anders doet, op vakantie gaan.

Als een vuilniszak, iets heel simpels, een moeilijk slapend kind wel in slaapt krijgt, zou ik met liefde een extra pak meenemen. Ik gaf het mee aan Majo als tip, wellicht slaapt haar baby zelfs onder een TL buis, maar zo niet, kleine moeite om het mee te nemen.

Wij nemen 9 van de 10 keer onze bonenmaler en cafetiere mee, zullen ook weinig mensen doen. Maar ik wil goede koffie op vakantie. We hebben er speciaal een compacte bonenmaler voor gekocht.

LeSage: wij nemen ontbijtspul mee, beleg wat houdbaar is en wat in de koeltas (of koelkast als we met de vouwwagen gaan), kruiden, olijfolie dat soort dingen. En drinken. Avondeten ligt aan de bestemming en aan de stand van Corona. Wij zij in de vakantie van het gemak dus dat varieert van friet halen tot gourmetten en van uit eten tot makkelijke pasta.
Voor de zomervakantie nemen we meestal avondeten voor de eerste avond mee. Maar ook dat ligt aan de bestemming, zo zaten wij afgelopen zomer op een camping zonder avondeten optie, ook geen afhaal. Dan neem ik dus iets mee, meestal al gemaakt zodat ik niet als die vouwwagen staat ook nog eens moet koken.

Het ligt natuurlijk aan jezelf, de bestemming en je eventuele kinderen. Zo namen we voor B veel meer mee, want eerste kind en spannend en B heeft een gevoelige huid. Dus nachtluiers namen we altijd mee net als billendoekjes.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:40:11 #48
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199611466
Hier overigens ook tape en vuilniszakken voor de ramen :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199611510
In de vouwwagen heeft mijn verloofde een plastic krat staan met van alles erin van ductape tot tiewraps en van plankjes tot een schaar en schroevendraaier.

We zijn wel ooit de slinger vergeten van de poten, die hele camping af gegaan, laatste vouwwagen had dezelfde maat slinger. Anders hadden we een behoorlijk probleem gehad.
pi_199611513
Het brood in het buitenland was vroeger wel echt vreselijk. :X
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:46:45 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199611558
Een paar jaar geleden stonden we in Toscane op de camping. Was er zo’n stel naast ons die een krat vol Hollandse boodschappen had. ‘S-ochtends de boterham met hagelslag, ‘s-middags de pindakaas op brood, en ‘s-avonds stonden ze een Knorr maaktijdpakket te bereiden. In fucking Toscane nota bene. ;( Dan moet dat vaste patroon met Hollandse etenswaren je wel heel heilig zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je niet een paar weken zonder kan. Voor mij is vakantie even helemaal in een andere omgeving en levensstijl zijn, inclusief het eten uit de streek/land. Wil niet zeggen dat ik daar elke avond een exotische maaltijd eet en ik zou ook best een keer pannenkoeken bakken. Maar alles uit lokale supermarkt of restaurant sowieso.

Wij pakken net als Phaidra altijd compact in. Vroeger gebackpackt, dan leer je wel snel af in iets te veel mee te nemen.Ik draai wel een wasje op vakantie maar op de camping heeft het smoezelige ook wel een beetje zijn charme. :) En improviseren, dan waardeer je je eigen huis en spullen des te meer na een vakantie. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:49:29 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199611581
Jullie zijn vast al over op iets anders, maar ik neem dus ook altijd twee grote IKEA theeglazen mee. Ik kan echt niks met die kleine kutkopjes in due huisjes. :+
pi_199611601
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:43 schreef vencodark het volgende:
Het brood in het buitenland was vroeger wel echt vreselijk. :X
En dan de dag voor vertrek eindelijk brood vinden dat acceptabel is :|W
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:52:24 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199611612
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

In het buitenland vind ik dat ook leuk, in Nederland zijn alle supermarkten hetzelfde. En nu met corona ga ik liever niet langer dan noodzakelijk een supermarkt in, zeker niet in een andere plaats.
Nou... ik heb me twee weken terug toch echt ongans gegeten aan de Rocky Road bij de Coop. Vlgs mij hebben we die niet in Gouda.
De Poiesz (hoe???) vond ik dan weer tegenvallen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:14 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199611620
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:33 schreef LeSage het volgende:
Maar hoe weet je dan wat je aan eten mee moet nemen? Ik heb nooit enig idee of we zelf gaan koken of uit eten gaan of iets afhalen. Dat gebeurt allemaal ter plekke.
Zo doe ik het: je weet hoeveel dagen je er bent, en dus hoeveel maaltijden je er eet. Dan bedenk je hoeveel van die keren je uit eten wilt/iets wil bestellen, en dan blijven er bijv. 5 maaltijden over en die bedenk je van te voren. En dan kan je altijd nog terplekke bedenken of je er van af wilt wijken of niet.

Als we alles terplekke moeten gaan bedenken, dan is er elke dag discussie, elke dag boodschappen, en elke dag veel te laat eten op tafel en dus chagrijnig-hongerige kinderen.

Toen we nog met z'n tweeën waren, ging alles wel redelijk op de bonnefooi, maar dan aten we meestal alle avonden in een restaurant :P :').
KuikenGuppy
pi_199611626
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:52 schreef BE het volgende:

De Poiesz (hoe???)
Poois voor de Hollanders.. Peus voor Friezen :D
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:54:54 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199611647
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Poois voor de Hollanders.. Peus voor Friezen :D
Serieus? :D
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:59:01 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199611697
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:54 schreef BE het volgende:

[..]

Het is kennelijk een Friese naam.
KuikenGuppy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 25 mei 2021 @ 13:59:48 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199611712
quote:

[..]

Nou... ik heb me twee weken terug toch echt ongans gegeten aan de Rocky Road bij de Coop. Vlgs mij hebben we die niet in Gouda.
De wat?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:04:19 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199611794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

De wat?
pi_199611807
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:54 schreef BE het volgende:

[..]

Jup.

Ze hebben volgens mij hetzelfde huismerk al Deen en Coop.. Maar de uitstraling is niet zo hip :P
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:06:31 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199611833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is kennelijk een Friese naam.
Ik had een tante die zo heette en ook familie was van die supermarkt-mensen.
in de haak.
pi_199611922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:32 schreef MaJo het volgende:
Dan nog tips voor dingen om te doen met een zeven maander in de omgeving van Center Parcs Heijderbos?
geen omgeving tip maar meeneem tip; een (fiets)slot voor de kinderwagen, als je dan kan zwemmen bijvoorbeeld dan kan hij niet zomaar meegenomen worden :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199612267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo doe ik het: je weet hoeveel dagen je er bent, en dus hoeveel maaltijden je er eet. Dan bedenk je hoeveel van die keren je uit eten wilt/iets wil bestellen, en dan blijven er bijv. 5 maaltijden over en die bedenk je van te voren. En dan kan je altijd nog terplekke bedenken of je er van af wilt wijken of niet.

Als we alles terplekke moeten gaan bedenken, dan is er elke dag discussie, elke dag boodschappen, en elke dag veel te laat eten op tafel en dus chagrijnig-hongerige kinderen.

Toen we nog met z'n tweeën waren, ging alles wel redelijk op de bonnefooi, maar dan aten we meestal alle avonden in een restaurant :P :').
Ah ja, maar ik kan dus vooraf al niet bedenken hoe vaak ik uit eten wil of zo. Misschien iedere dag, misschien helemaal niet.
We nemen naar Hongarije meestal alleen boemboes mee voor een Indische rijsttafel met alle familie samen (Indische schoonfamilie). Ze kennen daar misschien net het bestaan van ketjap, maar dan houdt het ook gauw op :D

Maar goed, ik ben sowieso denk ik dan anders dan de meesten, want weekboodschappen lukken me ook nooit. Ik krijg dat echt niet gepland en vriend en ik zijn veel te chaotisch en spontaan om een week vooruit te denken qua eten.
pi_199612383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga niet hysterisch lijstjes lopen maken van die uitzonderlijke dingen.

Hysterische lijstjes maker meldt zich ;). Zonder ga ik helemaal in de stress modus, daar heeft helemaal niemand iets aan.
Ik neem vaak wel een koekenpan, een fatsoenlijk mes, koffie en thee en suiker en zout mee. En pleisters enzo.
Ik heb een hele paklijst. Vaak zorg ik dat ik voor de eerste dag iets van pasta bij me heb en broodbeleg als hagelslag enzo, lekker makkelijk.
1 krat neem ik mee met dat soort dingen, de rest halen we ter plekke wel.

Sinds corona doe ik ook voor de hele week boodschappen, iets wat eerder niet zo goed lukte, maar ik maak nu dus een planning voor de komende week en dan doe ik boodschappen, hoef ik alleen nog een keer tussendoor naar de bakker en evt groentenboer. Maar voor corona stond ik rustig 3x per week in de supermarkt en nu maar 1x over het algemeen.
Fake it till you make it...
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:59:18 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199612526
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:36 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben sowieso denk ik dan anders dan de meesten, want weekboodschappen lukken me ook nooit. Ik krijg dat echt niet gepland en vriend en ik zijn veel te chaotisch en spontaan om een week vooruit te denken qua eten.
Dat zou ik dan weer niet kunnen, mijn kinderen doen het goed op voorspelbaarheid en regelmaat (en ikzelf ook ;)) dus vooruitdenken it is! Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is O+.
KuikenGuppy
pi_199612587
Lijstjes! *O*
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:15:11 #68
244125 laziness
pi_199612742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

In het buitenland wel. Ook lekker andere dingen proberen dan thuis. Maar in NL lijken ze allemaal op elkaar, hetzelfde assortiment als thuis.

Als ik boodschappen moet doen op zo'n vakantiepark, ga ik meestal toch naar een supermarkt in een dorpje ernaast. Even een uurtje een ander uitzicht of even een rondje op zo'n kneuterige winkelstraatje. Maar dat is eigenlijk alleen als we een week gaan. Voor 1-2 dingetjes ga ik wel naar de parkshop.
Maar kom je dan het park helemaal niet af?
Ik ga voor de omgeving dus dan kom ik vanzelf wel langs een supermarkt ook ergens.
pi_199612746
@Nijna,
Lijstjesloos kan ik ook niet. Die stress trek ik niet altijd even goed. De ene keer heb ik meer behoefte aan uitgebreide lijstjes dan andere periodes.

Mijn man laat me mijn gang wel gaan. Die vindt het allang best dat hij niet moeilijk hoeft te doen. Alleen zijn kleren en toilettas pakken en klaar. :P
pi_199612793
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:15 schreef laziness het volgende:
Maar kom je dan het park helemaal niet af?
Ik ga voor de omgeving dus dan kom ik vanzelf wel langs een supermarkt ook ergens.
Voor een weekend weg meestal niet nee. Lekker spelletjes spelen en wandelen in de bossen ernaast.

Vorig zomer waren we een week weg naar Landal. Daar zijn we 3 van de 7 dagen wel van het park geweest. Dagje pretpark, dagje natuurding ergens en dagje naar een stad of fietsen huren. Dan doen we inderdaad onderweg wel boodschappen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:19:34 #71
244125 laziness
pi_199612817
Ik maak elke week een weekmenu en laat dan boodschappen bezorgen maar ik vind het juist zo stressvrij als dat niet hoeft op vakantie en het allemaal op de bonnefooi gaat :D
Dat je besluit dat dit zo'n leuk plaatsje is met een restaurant op de heuvel met mooi uitzicht op de vallei dat je hier blijft voor het diner.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:24:23 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199612891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:19 schreef laziness het volgende:
Dat je besluit dat dit zo'n leuk plaatsje is met een restaurant op de heuvel met mooi uitzicht op de vallei dat je hier blijft voor het diner.
Dat kan alsnog, de boodschappen in je huisje lopen niet weg ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:32:14 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199613022
Manlief kan elk moment voor komen rijden met onze gloednieuwe auto, ben zo benieuwd! *O*
KuikenGuppy
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:35:20 #74
244125 laziness
pi_199613071
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat kan alsnog, de boodschappen in je huisje lopen niet weg ;).
Als je pech hebt verlept de sla of bloemkool wel.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:36:50 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199613099
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Als je pech hebt verlept de sla of bloemkool wel.
Mja, dan heeft die maaltijd je ¤1,89 extra gekost.
KuikenGuppy
pi_199613129
Er zijn hier ook Friends fans toch?

Ik wil de appartementen en Central Perk in Lego maken met hulp van de sets die Lego zelf heeft uitgebracht. De Lego sets zijn de filmsets, ik wil ze realistisch gaan bouwen dus zonder camera's en met dichte wanden.
De plattegronden van de appartementen zijn makkelijk te vinden en heel makkelijk te matchen met de serie. Maar Central Perk....

Ik vond oa deze maar ik vind de toiletruimte zo groot:
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:53:36 #77
244125 laziness
pi_199613413
De toiletruimte is nooit in beeld geweest dus dat is per definitie een aanname.
Ik vind het gehele cafe wel wat ruim ingetekend. Voor mijn gevoel is het veel propperiger in de serie.
En de bar loopt toch bijna geheel door tot de deuropening? Daar staat niet nog een stoel voor mijn gevoel.
Maar we kijken elke avond een aflevering hier. Ik zal eens extra opletten

quote:
12s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mja, dan heeft die maaltijd je ¤1,89 extra gekost.
Niet heel milieubewust natuurlijk ;)
pi_199613737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:53 schreef laziness het volgende:
De toiletruimte is nooit in beeld geweest dus dat is per definitie een aanname.
Ik vind het gehele cafe wel wat ruim ingetekend. Voor mijn gevoel is het veel propperiger in de serie.
En de bar loopt toch bijna geheel door tot de deuropening? Daar staat niet nog een stoel voor mijn gevoel.
Maar we kijken elke avond een aflevering hier. Ik zal eens extra opletten
[..]

Niet heel milieubewust natuurlijk ;)
Dat deel naast de bar lijkt me ook wat kleiner inderdaad, iig niet groot genoeg voor een stoel.
Er zijn wel een paar scenes bij de toiletten maar dan zie je ook niet echt iets. Ik moet het dus zelf verzinnen, maar wel realitisch, tenminste zover mogelijk. Deze lijkt me iig te groot. Volgens mij is er maar 1 toilet iig.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:11:56 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199613778
quote:
Nee! Ik vind boodschappen doen op vakantie, zelfs in Nederland, altijd heel fijn O+
Kwak
pi_199614081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee! Ik vind boodschappen doen op vakantie, zelfs in Nederland, altijd heel fijn O+
+1
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:43:56 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199614370
quote:

[..]

Er zijn er drie! Eentje in dat wijkje bij de rotonde als je net de goudse houtsingel oprijdt vanaf reeuwijk gezien, aan het Driewegplein; eentje aan de Vuurdoornlaan naast de New York Pizza ter hoogte van Spectrum Medisch Centrum (aan de andere kant van de van Rheenensingel dus); en eentje in t centrum in de nieuwe martkpassage

:7
Kwak
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:52:17 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199614483
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Er zijn er drie! Eentje in dat wijkje bij de rotonde als je net de goudse houtsingel oprijdt vanaf reeuwijk gezien, aan het Driewegplein; eentje aan de Vuurdoornlaan naast de New York Pizza ter hoogte van Spectrum Medisch Centrum (aan de andere kant van de van Rheenensingel dus); en eentje in t centrum in de nieuwe martkpassage

Ik ben opgegroeid in de “vuurdoornlaan” van mijn woonplaats
pi_199614699
Vakanties en inpakken en boodschappen doen. Leuk onderwerp.

Ik heb een stacaravan in de Ardennen. Daar liggen standaard dingen die we de eerste keer meenemen (koffiezetapparaat, beddengoed, tv enzo). We doen daar ook elke dag boodschappen. We leven daar vooral bij de dag.

Bij weekendjes weg maak ik wel een lijstje met dingen die ik wil doen of zien. Hoeft niet allemaal gedaan te worden. Maar het vooraf bedenken wat te doen vind ik altijd heel tof. Zorgt bij mij voor voorpret.

En ik werk met inpak lijstjes.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2021 @ 17:15:55 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199614819
Ik hou van boodschappen doen op vakantie O+
Bij het inruimen kijk ik even in koelkast en voorraadkast of er niks echt op moet, dat gaat dan mee.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199614863
Ik was nog bij de wasmachines jongens :D
(Samsun eco bubble met deuntje als 'ie klaar komt is *) Verder gebruiken we denk ik hooguit 3 programma's in totaal en ik vind het wel best.)

@douche-eendje : LELO O+ Althans, het apparaat. Ik ben wat afgeknapt op het bedrijf na mijn garantieclaim dit jaar en het punt dat ze de prijzen van bepaalde producten gewoon bijna verdubbeld hebben }:| Maar toch weer eentje besteld, want de We Vibe kan er echt niet aan tippen.

Ik neem ook altijd wel boodschappen mee, maar dat heeft er vaak meer mee te maken dat zeker in bepaalde andere landen veganistisch uit eten gaan gewoon geen doen is, en je anders met zelf koken soms echt enkel aan de pasta en sla zit. Hoewel het ook weer geen kratten vol zijn, hooguit eentje denk ik, en daar zit dan vaak ook al eten voor bijvoorbeeld de eerste avond in (zodat we rustig de tent kunnen opzetten). Maar verder doen we vrijwel elke dag wel even ergens boodschappen, want we hebben geen koelkast dus voor versproducten moet dat sowieso wel. Meestal op de terugweg van een dagje wandelen ofzo.

Oh en wij nemen naar huisjes lijmklemmen mee, want telkens tussen twee bedden donderen vond ik ook niet zo'n succes een aantal jaar terug :+
  dinsdag 25 mei 2021 @ 17:24:00 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199614918
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Shhhh! 😳
Die 2e had ik me ook bedacht en ik dacht dat die eerste een MD oid was.

*zelfbeheersingoefenengaat...
  dinsdag 25 mei 2021 @ 17:36:27 #87
176471 oh-oh
pi_199615058
Ik ga toch die LELO eens googelen, echt nooit van gehoord haha.

En boodschappen doen in een andere supermarkt dan je standaard supermarkt is juist altijd een feestje!
( Groucho Marx )
pi_199615206
Zelfs de Jumbo heeft lokale producten :P laatst op Texel echt Texelse kaas, bier, wolvetcreme enz. En in Geldrop is het assortiment Peijnenburg een stuk groter dan normaal!

Lijstjes maken voor boodschappen kan ik ook niet. We laten sinds corona vaak bezorgen en nu moet ik veel vaker groente weggooien :'( we bedenken gewoon te vaak spontaan dat we iets gaan afhalen of ergens anders eten.

Bij baby had ik altijd 3 luiers, doekjes en een setje kleren mee, verder niks. Maarja, mijn baby sliep overal.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_199615358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga toch die LELO eens googelen, echt nooit van gehoord haha.

En boodschappen doen in een andere supermarkt dan je standaard supermarkt is juist altijd een feestje!
Beetje duurdere segment wel, en ik ben niet heel erg van hun huidige 'look'.
Maar ooit de 'Lelo siri 2' gekregen van mijn vriend, en hoewel ik een beetje ' :') ' deed bij het deel over 'muziekvibrator, goed voor je zangkunsten' (en dat bedoelden ze niet alsof je heel mooi gaat jubelen als je klaarkomt geloof ik ...denk ik...) vind ik hem fijn qua wat breder oppervlak (niet alle trilling op 1 cm2) en hij is lekker krachtig (maar heeft ook redelijk wat niveaus eronder). Ik red het niet zo goed met minder :@
pi_199616008
We hebben ons weleens in de vingers gesneden trouwens zonder eten. We bedachten mega last-minute dat we even naar Hongarije zouden gaan voor een paar dagen. We kwamen ‘s middags aan, op 1 mei. Dag van de arbeid.
Er was NIETS open, geen restaurant, geen afhaal, zelfs de 24/7 Tesco was gesloten :')
We waren heel blij dat er nog bami-hapjes en worstenbroodjes in de voorraad lagen en dat er altijd nog wel een fles wijn en water liggen _O-
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:05:18 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199616295
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:47 schreef SaskiaR het volgende:

Lijstjes maken voor boodschappen kan ik ook niet. We laten sinds corona vaak bezorgen en nu moet ik veel vaker groente weggooien :'( we bedenken gewoon te vaak spontaan dat we iets gaan afhalen of ergens anders eten.

Ja dat hebben wij ook wel. Maar voordeel can thuiswerken, als het over datum dreigt te gaan wil ik nog wel eens iets in de middag maken om het dan daarna in te vriezen. Zo’n zak wokgroenten gooi ik ook nog wel eens in de diepvries. Of we eten het gewoon op, als het 2 dagen over de ‘te gebruiken tot’ is eten we het meestal gewoon nog op.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_199616513
Pre-kind nam ik voor de eerste avond eten mee en kochten we daarna per dag of 2 dagen wat in de supermarkt. Nu met allergie neem ik ook backup-opties voor ontbijt/lunch/diner mee.

Team vuilniszak en tape trouwens. *)
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:26:30 #93
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199616619
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:24 schreef BE het volgende:

[..]

Shhhh! 😳
Die 2e had ik me ook bedacht en ik dacht dat die eerste een MD oid was.

*zelfbeheersingoefenengaat...
Dat was t ook, maar sinds een paar jaar dus Coop.

Ik ga erheen voor de Tiroler ham :7

Had bekkenfysio bij de fysio die ernaast zit dus kwam er in mijn zwangerschap regelmatig.
Kwak
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:28:03 #94
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199616637
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:47 schreef SaskiaR het volgende:
Zelfs de Jumbo heeft lokale producten :P laatst op Texel echt Texelse kaas, bier, wolvetcreme enz. En in Geldrop is het assortiment Peijnenburg een stuk groter dan normaal!

Bij baby had ik altijd 3 luiers, doekjes en een setje kleren mee, verder niks. Maarja, mijn baby sliep overal.
Yup! Hier allemaal spul van de lokale banketbakker en wat andere delicatessen uit de wat wijdere omgeving, en stroopwafels van een lokaal Gouds (Waddinxveens) merk O+ als ik iets lekkers nodig heb voor visite oid dan ga ik t liefste naar Jumbo hier.

En voor mijn moeder moet ik altijd de knappertjes halen, die zijn Gronings maar hebben ze bij alle Jumbo’s O+
Kwak
pi_199616712
Met het vliegtuig in Griekenland aankomen op Maria Hemelvaart was ook geen goed idee. ALLES was dicht. Op het vliegveld, in de stad, echt alles. Nou ja 1 inimini sigarettenwinkel was open, ons avondeten bestond uit chips toen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:45:04 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199616957
Haha wij deden drie jaar geleden een gezellig shopping tripje naar Antwerpen. Maar op 1 mei is daar ook alles dicht ;( :').
KuikenGuppy
pi_199617058
Oh nog in het lijstje absoluut meenemen:
Bij de kleintjes een campingbedje (ook al staat er dat er een campingbedje is, dan vaak zonder matras op een harde houten plaat) en de babyfoon. Ook al zijn huisjes vaak gehorig, is het fijn om chill buiten te kunnen zitten.

Qua boodschappen nemen wij vaak alleen wat thee en limonade mee, dan hebben we allemaal wat te drinken.

En ja, 1 mei is alles in het buitenland dicht, die hebben wij ook wel eens gehad ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2021 @ 19:49:41 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199617070
14 juli in Frankrijk op de camping als je elke dag boodschappen voor die dag gaat halen, was ook geen feest :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199617158
14 juli in Frankrijk op het platteland zonder benzine staan. ;( .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')