abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199609357
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf. ~O>
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 11:31:54 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199609450
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 07:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ductape om stopcontacten in de buurt van Aapie af te plakken ^O^.
Goeie ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Baby beddengoed. Op dat soort parken vinden ze altijd dat baby's wel onder een dekbed kunnen :?.
En babybestek (lepeltje, bordje) hebben ze vaak ook niet. Hoewel dat tegenwoordig wel vaker goed gaat.
Wij hebben via een Ouders van Nu deal geboekt dus als het goed is hebben ze alles voor Aapie (in ieder geval bedje en stoel). Ik wilde sowieso al zijn slaapzakken meenemen maar een extra lakentje is dan ook wel handig. Bordje gaat mee ^O^

Hebben ze trouwens een wasmachine? Anders kan ik 20 outfits meenemen _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:39 schreef exode het volgende:

[..]

Vaatdoekjes, knijpers, je eigen hoofdkussens, extra vuilniszakken ook om eventueel ramen donker te maken zodat je aapje een beetje slaapt.
Wij hebben in de voorraadkast zo'n kruidenpotje met verschillende kruiden die gaat altijd mee op vakantie.

Het wordt mooi weer dus picknickkleed! En muggenspul, ook handig.
Check ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 08:47 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Theedoek en handdoek voor in de keuken, en wellicht nog een voor op de wc. Handzeep dus ook 2x, als je niet altijd heen en weer wilt moeten.

Wij waren zo gewend aan hele complete airbnb huisjes dat we vorig jaar op vakantie zelfs geen badlakens mee hadden, alleen maar strandhanddoeken. Dat was best onhandig. _O-

Ohja, bakjes/zakjes om restjes te bewaren of eten mee te nemen onderweg. Die hadden wij dus ook niet mee. :D
Dubbel check ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:21 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Ohja en bakpapier, vershoudfolie en aluminiumfolie kunnen ook handig zijn om zelf mee te nemen!
Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodig ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef Phaidra het volgende:
Wij nemen ook altijd een goed scherp (koks)mes mee. En je favo thee, of even nakijken wat voor koffiezetapparaat er is, zodat je zelf alvast de goede koffie kan meenemen. Zo irritant als je in de CP winkel de hoofdprijs moet betalen.

Toen we vorig jaar in de zomer naar Texel gingen, was ik de schoenen van de kinderen vergeten _O-. Ze hadden net nieuwe teenslippers gehad en hadden vlak voor vertrek dus hun schoenen verwisseld voor teenslippers. Ik had dat niet in de gaten, die schoenen lagen uiteraard op een onlogische plek (daar waar ze uitgedaan waren) en ik kwam er pas onderweg achter... Toen maar snel nieuwe gympen gescoord bij de Hema. Alleen teenslippers is een beetje matig (zeker voor de toen 5-jarige die ze na een halve dag al niet meer aan wilde omdat het zeer deed).
Koffiezetapparaat wil ik inderdaad checken zodat ik weet wat er mee moet aan koffie :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 10:09 schreef oh-oh het volgende:
Als ik dat zo lees kun je denk ik beter thuisblijven 😂
Ik dacht precies hetzelfde :D We gaan maar 4 nachtjes maar volgens mij wordt het een hele volksverhuizing :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef lunapuella het volgende:
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen van speelgoed, voor de kinderen of jezelf. ~O>
_O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 11:32:55 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199609464
Dan nog tips voor dingen om te doen met een zeven maander in de omgeving van Center Parcs Heijderbos?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199609470
En wiehoeeeeeeee.
Toilet is nu echt af, zwager heeft net het nieuwe fonteintje opgehangen en deze lekt niet.

Ik zal nu echt eens 'na' foto's gaan maken. Ik heb alleen geen 'voor' foto van het toilet, wanneer maak je daar nou een foto?!
pi_199609554
Ik moest hard lachen toen ik net het vorige bankje aan het bijlezen was :Y .
Mijn snotterige 11 jarige op de bank vroeg waar ik zo om moest lachen... :')
Ze heeft negatief getest, maar toch nog maar een dagje thuis met haar gekuch en gesnuf. Klasgenootje zit ook thuis, ze gaan zo beeldbellen.

En ik ga een zonnedansje doen, vanavond weer een poging om een rondje te golfen, nu graag zonder regen. Ik ben 2e geworden van het weekend *) , zaterdag continu regen gehad, zondag 1 buitje maar gelukkig.
Fake it till you make it...
pi_199609630
Zo'n weekend weg is wel een volksverhuizing. Dit jaar 2 keer gedaan. Je wordt er wel handig is, maar ik heb grotere kinderen, dan heb je minder gedoe met aangepast spul. Een stapel kleren, spelletjes en boeken mee en gaan..
(plus vol tassen boodschappen)

@MaJo, Beetje afhankelijk van de luxe van het huisje, maar een wasmachine kom je niet vaak tegen. Dus pak maar extra kleren in Of je moet naar de gezamelijk wasserette willen :P
Oh, en dingen als opladers, pen en papier, een goed mes, mijn zoons multifunctionele zakmes-hamer-ding (cadeautje van iemand, en handig met schroevendraaien of nijptang),
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:50:07 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199609648
Dat van die tape en die vuilniszakken moet een grapje zijn toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199609682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:50 schreef oh-oh het volgende:
Onze kinderen slapen nog met licht aan maar als je een baby hebt, die bij elk straaltje licht denkt 'eeeeeej de dag is begonnen' is een kamer kunnen verdonkeren erg fijn. Majo heeft een nieuwer CP huisje dus hopelijk fatsoenlijke gordijnen maar je hebt vaak gordijnen die vol licht doorlaten.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:49 #9
176471 oh-oh
pi_199609790
Vroeger werden we los op de achterbank gemikt en zochten we het maar uit met of zonder gordijnen! @vencodark thuisblijven is geen straf....
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:01:06 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199609793
Nou dat soort volksverhuizingen hebben wij nooit gedaan hoor :N Ik lees dit echt met verbazing. Men neemt naar een kant en klaar huisje nog meer mee dan in mijn vouwwagen zit bijna :D

Als het slecht blijkt qua verduistering dan lossen we dat wel op met een laken ter plekke of je koopt een rol vuilniszakken. Het is tenslotte geen derde wereld land waar je heen gaat :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_199609810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Vroeger werden we los op de achterbank gemikt en zochten we het maar uit met of zonder gordijnen! @:vencodark thuisblijven is geen straf....
Ja vroeger hadden we ook geen gordels. Of een maxi cosi.
Ik weet nog wel dag mijn moeder in de slaapcabines van de vouwwagen extra handdoeken ophing om ze donkerder te maken. Tig knijpers mee.
pi_199609811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:31 schreef MaJo het volgende:
[..]

Mwah dat lijkt me voor 4 nachtjes wat overbodig ;)
Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.

quote:
Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank. :+
pi_199609818
Luiers, doekjes, slaapzak, knuffel, kleding, dat pakte ik in. En voor al die dingen geldt: zolang je je pinpas mee hebt, komt het ook goed als je ze in eerste instantie vergeet.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:03:48 #14
244125 laziness
pi_199609826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Haha check. Wij gebruiken de oven heel veel dus misten het bakpapier vrijwel meteen.
[..]

Nou, wij overwegen het nu wel in ons vakantiehuisje. Het bed staat met het hoofeinde precies onder een raam. En ondanks dat de gordijnen best goed verduisteren heb je daar bar weinig aan als de onderkant van de gordijnen recht boven je hoofd hangt, zonder vensterbank. :+
Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.
pi_199609848
Vroeger zijn wel ook weleens naar van die vakantie bungalows gegaan maar mijn ouders namen, behalve de logische dingen zoals kleding etc., alleen een koffie apparaat mee, eigen kussen en verder geen gekkigheid. :?
pi_199609884
Het appartement waar we in de meivakantie zaten had overigens amper gordijnen, sterker nog 1 slaapkamer had aan 1 kant gordijnen en de andere kant niets. Je keer daar de woonkamer in, ook zonder gordijnen. Daar konden geen vuilniszakken tegenop ;) Ik sliep er met B en die slaapt het liefst met licht aan dus prima geslapen samen.

Ik ben overigens het type 'leuk dat je er alles kan kopen, maar ik heb op vakantie helemaal geen zin om boodschappen te doen' wij nemen dus een shitload aan boodschappen mee altijd.

Maar beddengoed etc huur ik het liefste erbij. Dus kleding, boodschappen en zo min mogelijk speelgoed. Want ze kijken er in de vakantie toch amper naar om.

Met de vouwwagen nemen we belachelijk veel mee overigens, maar ja dat ding moet vol anders istie niet in balans. >:)
pi_199609886
quote:
Zeker niet.
Gordijnen in vakantiehuisjes lijken vaak meer op vitrage dan gordijnen. Het maar uitzoeken met de gordijnen kan natuurlijk ook maar vakantie is toch echt een stuk leuker met kinderen en ouders die genoeg uren hebben geslapen. Als een simpele vuilniszak daarbij helpt waarom niet?

En tape komt bij ons elke vakantie uit de tas. Ligt vast aan hoe kindproof het huisje is en hoe ondernemend je kind maar die rol schilderstape gaat elke vakantie mee ondanks dat we op de fiets gaan en dus zo min mogelijk meenemen (geen rol vuilniszakken of boodschappen).

Aangezien ik een kind heb met een grote aantrekkingskracht op alles met kabels worden stopcontacten afgeplakt en soms stekkers aan het stopcontact vastgeplakt, onhandig geplaatste kabels uit de weg hangen en hetzelfde met touwtjes van rolgordijnen als die er zijn.
Kastdeurtjes met een grote aantrekkingskracht dichtplakken. Maar ook bedpoten aan elkaar vast maken, aangebroken zakken met eten weer luchtdicht sluiten, ehmm... 101 dingen waarvoor je 1 rol tape kan gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 25-05-2021 12:13:14 ]
pi_199609902
Mijn schoonouders gaan elk jaar een maand naar Italië, naar een ingericht huisje. Die nemen pas veel mee...met zijn 2tjes. Tot aan bestek aan toe (want je eigen vorken eten toch lekkerder).
pi_199609923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar daar woon je echt tijdelijk. Voor 4 nachten... en nogmaals alles is te koop. Ook in Drenthe hebben ze dezelfde AH met dezelfde prijs voor een rol vuilniszakken als in Utrecht.
Ho-ho, op de wadden is een rol vuilniszakken toch echt duurder als diezelfde rol in Utrecht. :D

Owja en de supermarkt gaat daar om 18uur dicht. Als we laat vertrekken is dat soms een race tegen de klok of boodschappen meenemen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:14:23 #20
176471 oh-oh
pi_199609973
Haha zo haal je echt wel de lol uit alles toch?
( Groucho Marx )
pi_199609988
quote:
Nam ik vroeger ook altijd mee om de ramen te verduisteren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:18:08 #22
244125 laziness
pi_199610020
Ik ben wat meer van livin' on the edge voor een vakantie hoor. Part of the charm. Maar goed wij huren bijna nooit huisjes en al helemaal niet in NL.

De pindakaas en hagelslag maar voor de rest prefereer ik vooral de lokale cuisine voor mijn boodschappen en ben ik van het motto alles is te koop.
We zijn wel eens de handdoeken vergeten in de vouwwagen :D
pi_199610025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Haha zo haal je echt wel de lol uit alles toch?
Met een baby was een dagje naar mijn moeder al een volksverhuizing weet ik nog. Alles is met een baby alsof je een maand weggaat.

Ik houd van vakantie, ga het liefste elke schoolvakantie op vakantie. Heerlijk. Geen rol vuilniszakken die de lol ervan af haalt.

En ach, vroeger namen mijn ouders kilo's aardappelen mee naar Frankrijk en pakken hagelslag. Het is niet echt iets van nu. Tenminste niet zoals ik het me herinner.
pi_199610065
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:18 schreef laziness het volgende:
Ik ben wat meer van livin' on the edge voor een vakantie hoor. Part of the charm. Maar goed wij huren bijna nooit huisjes en al helemaal niet in NL.

De pindakaas en hagelslag maar voor de rest prefereer ik vooral de lokale cuisine voor mijn boodschappen en ben ik van het motto alles is te koop.
We zijn wel eens de handdoeken vergeten in de vouwwagen :D
Voor 3 weken zomervakantie gaan ook niet alle boodschappen mee, maar als ik een weekend wegga, ga ik daar echt geen supermarkt in. We doen wel eens een AH pick up point in de buurt.

Paar jaar geleden zaten we in Zweden met Oud en Nieuw, gezien de prijzen daar voor drank, hadden we de halve slijter meegenomen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:21:50 #25
244125 laziness
pi_199610078
Nee ik vind dat het echt wel verschilt per persoon hoor. Wij hebben nooit een hele volksverhuizing gehad met baby en we namen hem altijd overal mee naar toe. Zal vast ook aan type baby liggen maar als nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')