Volgens mij kan het wel als ze groen zijn en dan daarna drogen. Maar klaprozen zaaien is nog niet zo makkelijk, ze houden vooral van rampen. Oorlog, wilde zwijnen, omvallende bomen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb er net onderweg naar het KDV er al een hoop gespot. Kan je die zaaddozen er gewoon vanaf trekken? Ook als ze groen zijn? Of moet je wachten tot ze gedroogd zijn (#geenflauwidee, zodra het niet in de winkel ligt, wordt het moeilijk voor mij![]()
).
Nou, eigenlijk was ik wel klaar met grond verplaatsen in de tuinquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel als ze groen zijn en dan daarna drogen. Maar klaprozen zaaien is nog niet zo makkelijk, ze houden vooral van rampen. Oorlog, wilde zwijnen, omvallende bomen.
In de tuin: werkzaamheden! Volgens mij hebben jullie nog terrein waar de boel wat op de kop moet? Zaai dan daar, vóór de werkzaamheden. Klaprooszaadjes zijn heel klein en vallen op de grond, maar ontkiemen enkel in aardeduister, dus de grond moet worden omgewoeld waardoor het zaad goed bedekt wordt.
Ik maakte net na het hardlopen deze foto, van onze bouwplaats waar inderdaad klaprozen bloeienquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel als ze groen zijn en dan daarna drogen. Maar klaprozen zaaien is nog niet zo makkelijk, ze houden vooral van rampen. Oorlog, wilde zwijnen, omvallende bomen.
In de tuin: werkzaamheden! Volgens mij hebben jullie nog terrein waar de boel wat op de kop moet? Zaai dan daar, vóór de werkzaamheden. Klaprooszaadjes zijn heel klein en vallen op de grond, maar ontkiemen enkel in aardeduister, dus de grond moet worden omgewoeld waardoor het zaad goed bedekt wordt.
Jij zegt dat hier al een aantal keer. Toen ging ik googlen om te ontdekken wat het verschil is tussen klaproos en schijnpapapver.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:26 schreef sigme het volgende:
Klaprooszaadjes zijn heel klein en vallen op de grond, maar ontkiemen enkel in aardeduister, dus de grond moet worden omgewoeld waardoor het zaad goed bedekt wordt.
Enquote:Afgedekt met een laag aarde kunnen ze jaren in kiemrust blijven. Maar als de grond dan een keer gespit of omgewoeld wordt waardoor de zaden weer naar boven komen, kiemen de klaproosjes massaal en kleuren bermen en velden vrolijk rood.
Klinkt dus als wel omwoelen, maar vooral niet bedekken.quote:Klaprozen zijn dan ook lichtkiemers. Dat wil zeggen dat de zaden pas zullen kiemen als ze aan het daglicht worden blootgesteld. Die klaprozen die plots verschijnen op een hoop uitgegraven topgrond, kunnen daar dus al ten tijde van de Grote Oorlog hun zaden hebben verspreid.
Ik ga af op mijn leveranciers, die meldenquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij zegt dat hier al een aantal keer. Toen ging ik googlen om te ontdekken wat het verschil is tussen klaproos en schijnpapapver.
Zeggen ze daar allemaal dat ze pas opkomen als de grond is omgewoeld en ze daardooe aan de oppervlakte komen dus licht zien.
Wat is dit voor conspiracy?
Dit soort teksten
[..]
quote:Het is een donkerkiemer, dus het zaaisel moet bedekt zijn met aarde.
https://www.zaadhandelvan(...),10118/klaproos__bio
Maar uiteindelijk is het lood om oud ijzer: klaprozen willen graag rampen. Bommen bijvoorbeeld. Dat licht donker wordt en donker licht.quote:Zaaien: april tot juni in de volle grond, vroeg zaaien verdient voorkeur, bij hoge nachttemperatuur kiemen ze niet. Grond goed fijn maken, zaden evt. mengen met zand en inharken. Vochtig houden of afdekken met doek tot de opkomst.
https://www.vreeken.nl/543970-papaver-atlanticum
Ze moeten eerst bloeien, dan zijn ze groen, dan drogen ze in (worden ze bruin). Als je ze dan plukt en ondersteboven op je hand houdt vallen er honderden kleine ronde zwarte zaadjes uit. Die gewoon inzaaien.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb er net onderweg naar het KDV er al een hoop gespot. Kan je die zaaddozen er gewoon vanaf trekken? Ook als ze groen zijn? Of moet je wachten tot ze gedroogd zijn (#geenflauwidee, zodra het niet in de winkel ligt, wordt het moeilijk voor mij![]()
).
quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga af op mijn leveranciers, die melden
[..]
[..]
Maar uiteindelijk is het lood om oud ijzer: klaprozen willen graag rampen. Bommen bijvoorbeeld. Dat licht donker wordt en donker licht.
Nou, inderdaad!quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:01 schreef Vanyel het volgende:
Vreeken
Ik vind het maar vreemde tegenspraken, deze.
Top! Dan wacht ik ff tot ze uitgedroogd zijn!quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze moeten eerst bloeien, dan zijn ze groen, dan drogen ze in (worden ze bruin). Als je ze dan plukt en ondersteboven op je hand houdt vallen er honderden kleine ronde zwarte zaadjes uit. Die gewoon inzaaien.
En gewoon je kinderen loslaten in de tuin met schepjes.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Top! Dan wacht ik ff tot ze uitgedroogd zijn!
gewoon de kinderen erop los laten!quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk was ik wel klaar met grond verplaatsen in de tuin.
Maar een ramp is altijd wel te faken natuurlijk.
quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:56 schreef AnneX het volgende:
Oh joy…toen ik vanmorgen de deur opendeed en kijk:
Dat was de klap die ik vanmorgen hoorde:
Hagel?quote:Inmiddels wel even gebonden vanwege het verwachte hagelgeweld.
Werd niks. Gelukkig. Een paar druppels. Daarna 2 bakken ontdaan van wat onkruid, zodat de nieuwe plantjes ruimte, licht en lucht hebben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |