Dat is vast een iris? Ik kreeg hem vorig jaar van mijn nichtje en had geen idee wat het zou worden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die paarse boven de foto met de libelle erg mooi
Jaah, een iris! Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:20 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Dat is vast een iris. Ik kreeg hem vorig jaar van mijn nichtje en had geen idee wat het zou worden.
Ik ken niets daarvan! Ben heel benieuwd hoe het wordt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind akelei ook zo mooi! Het is misschien niet een heel slimme plant voor een kusttuin, maar ik ga hem toch op een wat beschutter plekje plaatsenMoet alleen nog even kijken waar.
Mijn senna's gaan als een speer
Dit was zondag:
[ afbeelding ]
Dit is nu:
[ afbeelding ]
In de border aan de sloot begint ook echt van alles te groeien. Er komen onder andere bloemen aan, de gaura heeft allemaal knopjes:
[ afbeelding ]
Alleen mijn foeniculum heeft wat rare gele/verdorde takken aan de onderkant. Geen idee waar dat door komt, aangezien de bovenkant wel mooi groen is.
[ afbeelding ]
De takjes voelen ook echt droog en verdord aan.
Volgens mij heet het ding officieel schijnpapaver, of is het een schijnpapaver.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:01 schreef AnneX het volgende:
@:Summpie op de laatste foto: wordt dat een lupine?
Wat heb je al snel bloemrijk resultaat op jullie lap grond. 👍🏼
En een vraagje over deze: iemand noemde dit bloempje een papaver. Is dat zo?
[ link | afbeelding ]
En wat bloeit er al veel in het Noorden! Ik blijf mij verbazen.
Ik snap je punt! Maar je kunt je kinders leren om er af te blijven.....mijn kinders leven nog steedsquote:Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Sumppi het volgende:
Oh, dat zou balen zijn. Ik vind vingerhoedskruid mooi, maar het is ook heel giftig en met kleine kinderen vind ik dat niet zo'n fijn idee.
Ja, misschien doe ik dat ook wel. Ik denk er nog even over na.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik snap je punt! Maar je kunt je kinders leren om er af te blijven.....mijn kinders leven nog steeds![]()
De plant heeft hun hele leven in groten getale in de tuin gestaan.
Idem, idem! Mijn grote kaardebollen zijn ook kleiner. En het lijkt mij ook digitalis. Bij mij zit die in hetzelfde stadium van ontwikkeling.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:47 schreef Kanaroe het volgende:
@:Sumppi, wat een grote tuin! Ben jaloers op je kaardebollen, die van mij zijn 3x zo klein (maar daarom niet minder welkom)
Die onbekende plant lijkt mij vingerhoedskruid dat op het punt van bloeien staat
Je alliums stelen wel de show, hoor! Heel mooi.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:14 schreef Sumppi het volgende:
In de voortuin heb ik vorig jaar 'nectar onder het maaimes' gezaaid. Het ziet er van een afstand uit als een zooitje, omdat er ook nog uitgebloeide bloembollen staan.
[ afbeelding ]
Maar dichterbij zoemt het!
Klaprozen hebben zich vorig jaar uitgezaaid.
[ afbeelding ]
En achter is er in het sierstuk ook meer te zien:
Vrouwenmantel doet het goed:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de libel:
[ afbeelding ]
Tweede jaar voor de grote kaardebol (op veel stukken in de tuin). Ze worden enorm! Indrukwekkender dan ik me herinnerde:
[ afbeelding ]
In het rommelstuk staat dit. Weet iemand wat het is?
[ afbeelding ]
Wat is het verschil chef?quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij heet het ding officieel schijnpapaver, of is het een schijnpapaver.
Toch loop jij in het westen zeker 10 dagen voor op hier, ondanks dat ik zuidelijker zit. Hier bloeit nog geen klaproos of pspaverquote:Op woensdag 2 juni 2021 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Steeds meer papavers hier!
[ afbeelding ]
Dat zijn er al veel!quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Steeds meer papavers hier!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:58 schreef Dagoduck het volgende:
Zag laatst ook iemand die had een bordje in de tuin gezet met "Deze tuin is voor de bijen" om klachten van omwonenden voor te zijn denk ik
Mooi is dat! Ga ik ook maar doen denk ik, dan snapt de buurt waarom het al 20 jaar een georganiseerde bende is in mijn tuinquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:58 schreef Dagoduck het volgende:
Zag laatst ook iemand die had een bordje in de tuin gezet met "Deze tuin is voor de bijen" om klachten van omwonenden voor te zijn denk ik
Ja, hier staat het vingerhoedskruid er ook zo bij, de kaardebollen zijn pakweg een halve meter hoog nu.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Idem, idem! Mijn grote kaardebollen zijn ook kleiner. En het lijkt mij ook digitalis. Bij mij zit die in hetzelfde stadium van ontwikkeling.
straks met fietsen dan al die zaaddoosjes meenemen. Die staan overal waar nu klaprozen zijn. Dan heb je er duizenden volgend jaar, of misschien dit jaar al!quote:Op woensdag 2 juni 2021 15:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik wil ook klaprozen! Dat ziet er altijd zo vrolijk uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |