De wetenschap is vooral heel terughoudend met voorbarige conclusies waarvoor onderbouwing ontbreekt. En daar is wat mij betreft niks mis mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt dat het makkelijk roepen is zonder bronnen. Maar de wetenschap is niet waardevrij, helaas.
Geen idee, maar zal vast geen 3 dagen meer duren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:27 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En wanneer naar verwachting 1972 dan? Dat is een nieuw cohort toch? Rijksoverheid wordt niet specifieker dan begin juni.
Weet ik niet, maar als je googelt op 'piek derde golf' kun je het denk ik snel achterhalen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
Daling gaat rap![]()
Wat is het totale % daling, sinds het daling ingezet is?
Dank je, na het werk even zoekenquote:Op woensdag 26 mei 2021 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar als je googelt op 'piek derde golf' kun je het denk ik snel achterhalen.
Volgens nice was de maximale bezetting op de IC 856 personen (op 2mei), dat maakt een daling van 35%.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
Daling gaat rap![]()
Piek was uit mijn hoofd 2700 totaal, op de dag van de versoepelingen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar als je googelt op 'piek derde golf' kun je het denk ik snel achterhalen.
Mijn dank is grootquote:Op woensdag 26 mei 2021 14:01 schreef simonblue het volgende:
[..]
Volgens nice was de maximale bezetting op de IC 856 personen (op 2mei), dat maakt een daling van 35%.
Op de verpleegafdeling was de bezetting 1949 personen op 29 april, dus een daling van 45%.
Volgens mij kunnen we eind van het weekend wel eens op een bezetting van 1400 personen zitten voor vepleegafdeling + IC samen. Dat zou dan een halvering van de piek eind april zijn die toen op een totaal van ongeveer 2800 personen zat.
Tijdens de piek in de derde golf qua instroom IC, had je 348 opnames per week. Afgelopen week 181. Daling van bijna 48%quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
Daling gaat rap![]()
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van die modellen, ze kloppen tot nu toe bijna altijd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:39 schreef koemleit het volgende:
Wat ook mooi is om te zien.
De versoepelingen gingen in op de piek van de golf. Men vertrouwden op de modellen. Die blijken dus te kloppen.
Knap staaltje werk van de modeleurs van het RIVM.
Het 7-dagen incidenz is het aantal besmettingen in de afgelopen 7 dagen per 100.000 inwoners.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:18 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik heb je maar geplust want het klinkt allemaal heel positief, maar zou je mij uit kunnen leggen wat dikgedrukte betekent?
Met recht de cijfertjesman, top!quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Tijdens de piek in de derde golf qua instroom IC, had je 348 opnames per week. Afgelopen week 181. Daling van bijna 48%
Betreft instroom op de verpleegafdelingen had je tijdens de piek van de derde golf 1824 opnames per week. Afgelopen week waren het er 980. Daling van 46%
Inderdaad ja, zaten ze goed bij!quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:39 schreef koemleit het volgende:
Wat ook mooi is om te zien.
De versoepelingen gingen in op de piek van de golf. Men vertrouwden op de modellen. Die blijken dus te kloppen.
Knap staaltje werk van de modeleurs van het RIVM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,4% (percentage positieve tests: 12,2)
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag: 6.013
vrijdag: 5.515
zaterdag: 4.446
zondag: 4.436
maandag: 2.829
totaal: 35.113
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,5% (percentage positieve tests: 10,4)
dinsdag: 5.326
woensdag: 4.549
donderdag: 4.632
vrijdag: 4.148
zaterdag: 3.162
zondag: 3.422
maandag: 2.690
totaal: 27.929
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 47,2%
dinsdag: 2.462
woensdag: 2.754
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 18.256 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
En ook gelijk maar gedaan. Kan volgende week terecht. Wel een stukkie rijden, maar dat heb ik er wel voor over.quote:
Bijna precies zoals gehoopt, dat ik op mijn verjaardag (vandaag) een afspraak kon maken. Had nog mooier geweest als deze ouwe leienaar met Jansen geprikt kon worden, maar een kniesoor die daar op let.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:20 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
En ook gelijk maar gedaan. Kan volgende week terecht. Wel een stukkie rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
Bijna precies zoals gehoopt, dat ik op mijn verjaardag (vandaag) een afspraak kon maken. Had nog mooier geweest als deze ouwe leienaar met Jansen geprikt kon worden, maar een kniesoor die daar op let.![]()
Dubbel gefeliciteerd! Goed nieuws dit zeg allemaal.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:20 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
En ook gelijk maar gedaan. Kan volgende week terecht. Wel een stukkie rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
1973 ook bijna aan de beurt, al moet ik naar groningen van uit het midden van het land, ik zal zsm de afspraak inplannen. Kan nog mooi voor mn vakantie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:20 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Bijna precies zoals gehoopt, dat ik op mijn verjaardag (vandaag) een afspraak kon maken. Had nog mooier geweest als deze ouwe leienaar met Jansen geprikt kon worden, maar een kniesoor die daar op let.
welke krijg je Pfizer ?ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
“Een mrna vaccin” dus waarschijnlijk Pfizer en misschien Moderna.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:44 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
1973 ook bijna aan de beurt, al moet ik naar groningen van uit het midden van het land, ik zal zsm de afspraak inplannen. Kan nog mooi voor mn vakantie.
welke krijg je Pfizer ?![]()
Gefeliciteerd met je verjaardag!quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:46 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
“Een mrna vaccin” dus waarschijnlijk Pfizer en misschien Moderna.![]()
Verder weer fijne cijfers vandaag, kom maar door met de verdere dalingen en nieuwe versoepelingen!![]()
Het percentage positieve tests is gedaald van 9,1 naar 8,4.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Zo die daalt ook lekker hard zeg!quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:20 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald van 9,1 naar 8,4.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |