abonnement Unibet Coolblue
pi_199613885
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef Federer-fan het volgende:
Kennelijk wordt nu toch [url=Het percentage positieve tests is gedaald van 9,4 naar 9,1.]de vraag gesteld [/url]of corona misschien uit een lab uit Wuham kwam. Toen Baudet dat durfde te suggereren, was hij gek. Net als De Hond met zijn aerosolen. Is toch een les dat we mensen met een andere mening niet meteen als gek moeten wegzetten. Niemand heeft de waarheid in pacht en we kunnen altijd van elkaar leren.
Ik kan je Medialogica 'Wetenschap in de frontlinie' aanraden wat dat betreft.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199613891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:15 schreef Solstice1 het volgende:
Vaccinaties:

8.542.731*
* Dit is een schatting van het ministerie van alle gezette prikken, want ze weten zelf het exacte aantal ook niet.
Nieuw:
+84.797

Eerste prik
37.15%
Volledig gevaccineerd
12.67%
Dipje }:|

Tijd om wat meer jaren open te doen :)
pi_199613921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het vooral de manier waarop is. Bv. Maurice die heeft al eerder mensen compleet afgebroken met zijn ideetjes terwijl achteraf bleek dat het nergens op gebaseerd was (Deventer moordzaak).

Wat iemand als Maurice doet is gewoon 100 dingen de ether in slingeren, soms heeft hij geluk en zit hij met 1 ding goed. Hij denkt echter dat hij viroloog en weet ik wat meer is en presenteert zijn ideeën als feiten zonder onderbouwing. Aerosolen zijn overigens nooit door iemand ontkent als verspreiders (wetenschappers of gezondheidsinstanties), Maurice doet graag of dit wel zo is. Er zijn altijd kritische kanttekening bij Aerosolen geplaatst omdat er niet bekend was cq. geen onderzoek naar gedaan was. Nu we 1,5 jaar verder zijn is er wel onderzoek gedaan en worden de resultaten gebruikt om meer inzicht te geven.

Wat Maurice bijvoorbeeld zou kunnen doen (extreem voorbeeld) is naast een roulette tafel gaan staan en roepen dat je al je geld op 20 in moet zetten. Uiteindelijk zal het balletje na een X aantal keer draaien op 20 landen, Maurice zou dan roepen: "zie je wel, ik zei toch dat 20 het winnende getal was!". Maar hij vergeet dat het balletje vele malen vaker niet op 20 gevallen is en zal vallen.
Dit is eigenlijk de kern en in Medialogica komt de genuanceerde tijdlijn ook goed aan bod. Want er was toen een verpleeghuis waar sterke aanwijzingen waren dat aerosolen een grote rol speelden.

Ik merkte na het zien van Medialogica ook wat voor een vertekent beeld ik door alle media van dat verhaal had gekregen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:31:22 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199614192
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:54 schreef koemleit het volgende:

[..]

waar wordt die vraag gesteld?
sowieso lijkt me dit niks voor het positiviteitstopic, en zonder bron is dit helemaal een waardeloze post.
Was iets misgegaan met de bron. Zie de aangepaste post. Positief is wat mij betreft dat je ziet dat mensen die afwijkende geluiden laten horen niet per se gek zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:35:01 #105
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199614257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik kan nog wel 99 dingen noemen die nergens op slaan in zake de Corona die hij uitgekraamd heeft. Toevallig had hij met 1 van de 100 dingen (deels) gelijk. En Maurice zou Maurice niet zijn als hij dat niet tot de laatste druppel zou uitmelken om er zelf beter van te worden.

Net als die Jensen met zijn "Jensen show". Allerlei mensen gaan daar vol in mee en zien niet dat hij enkel bezig is om zijn merchandise te verkopen. Aan het eind van de rit is Jensen de persoon die zich 3 slagen in de rondte lacht.
Kan goed dat dat zo is. Maar ook de overheid zit er toch heel vaak naast, zoals het RIVM? Mee eens dat de manier waarop ze het presenteren anders is en dat Baudet en De Hond mee wrevel oproepen, maar geen van allen hebben ze de wijsheid in pacht of zouden ze moeten doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Als het goed is, is het een zoektocht van iedereen en kun je de meningen van mensen die er anders over denken, gebruiken om je eigen mening aan te scherpen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199614549
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef Federer-fan het volgende:
Kennelijk wordt nu toch de vraag gesteld of corona misschien uit een lab uit Wuham kwam. Toen Baudet dat durfde te suggereren, was hij gek. Net als De Hond met zijn aerosolen. Is toch een les dat we mensen met een andere mening niet meteen als gek moeten wegzetten. Niemand heeft de waarheid in pacht en we kunnen altijd van elkaar leren.
Zo vreemd is dit toch niet?
Toen Baudet dit riep was dit zonder gedegen onderzoek of onderbouwing. En het feit dat er een groep onderzoekers (waaron Marion Koopmans) in China onderzoek deed naar de oorsprong geeft toch aan dat helemaal niet vaststond dat het vanuit een vleermuis op een wetmarket kwam? Het scenario dat zoiets uit een lab komt is een diplomatiek gevoelig scenario en zal uiteindelijk niet zonder bewijs gesteund worden door welke regering dan ook (Trump uitgezonderd).
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199614617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Kan goed dat dat zo is. Maar ook de overheid zit er toch heel vaak naast, zoals het RIVM? Mee eens dat de manier waarop ze het presenteren anders is en dat Baudet en De Hond mee wrevel oproepen, maar geen van allen hebben ze de wijsheid in pacht of zouden ze moeten doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Als het goed is, is het een zoektocht van iedereen en kun je de meningen van mensen die er anders over denken, gebruiken om je eigen mening aan te scherpen.
Nee, dat kun je niet stellen lijkt mij. Een autoriteit kan geen beleid bepalen op basis van vage bronnen. Dus zolang er geen gevalideerde studies zijn bestaat er nog geen waarheid waarmee gewerkt kan worden. Voor types als Baudet en de Hond is het heel makkelijk te roeptoeteren met bronnen die door niemand geverifieerd zijn.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 25 mei 2021 @ 17:26:11 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199614942
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:56 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Zo vreemd is dit toch niet?
Toen Baudet dit riep was dit zonder gedegen onderzoek of onderbouwing. En het feit dat er een groep onderzoekers (waaron Marion Koopmans) in China onderzoek deed naar de oorsprong geeft toch aan dat helemaal niet vaststond dat het vanuit een vleermuis op een wetmarket kwam? Het scenario dat zoiets uit een lab komt is een diplomatiek gevoelig scenario en zal uiteindelijk niet zonder bewijs gesteund worden door welke regering dan ook (Trump uitgezonderd).
Ik vind het wel vreemd. Ze hadden het niet zo hoeven weglachen. Iedereen maakte hem belachelijk, zoals wel vaker. Zeg dan "Zorg voor bewijs" en niet "Het is onzin wat je zegt".

Wat Trump betreft, er zijn toch wel meer van zulke leiders, bijvoorbeeld Bolsonaro?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 17:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet stellen lijkt mij. Een autoriteit kan geen beleid bepalen op basis van vage bronnen. Dus zolang er geen gevalideerde studies zijn bestaat er nog geen waarheid waarmee gewerkt kan worden. Voor types als Baudet en de Hond is het heel makkelijk te roeptoeteren met bronnen die door niemand geverifieerd zijn.
Klopt dat het makkelijk roepen is zonder bronnen. Maar de wetenschap is niet waardevrij, helaas.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199614977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:07 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
De IC verandering toont perfect aan waar de prikjes nu zitten, laten we voor de 60+ers nooit meer stijgen!
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  dinsdag 25 mei 2021 @ 18:55:11 #110
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199616158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dipje }:|

Tijd om wat meer jaren open te doen :)
Nee geen dipje, storing in de cijfers van de GGD :)
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:00:54 #111
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199616240
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nee geen dipje, storing in de cijfers van de GGD :)
Gelukkig - voor zover ik weet althans - niet met de besmettingscijfers.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 25 mei 2021 @ 19:02:54 #112
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199616265
Klopt, gaat echt alleen om de vaccinatiecijfers van de GGD zelf. Staat op het dashboard.
pi_199617039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:15 schreef Solstice1 het volgende:
Vaccinaties:

8.542.731*
* Dit is een schatting van het ministerie van alle gezette prikken, want ze weten zelf het exacte aantal ook niet.
Nieuw:
+84.797

Eerste prik
37.15%
Volledig gevaccineerd
12.67%
Cijfers kloppen blijkbaar niet dus. Zijn meer prikken gezet en ik zie nu dat er meer mensen een tweede prik hebben inmiddels en minder een eerste.
pi_199619457
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mogelijk komt er binnenkort heel erg goede data uit de UK. Prof Andrew Pollard is een van de professoren die het Oxford vaccin hebben ontwikkeld en erg dicht dus betrokken bij de studie. Hij laat hier erg doorschemeren dat ze data hebben dat de vaccins veel beter dan gedacht beschermen tegen hospitalisatie. Dus beter dan de ~95% waar we nu vanuit gaan. En als er slechts heel weinig mensen in het ziekenhuis terecht komen, dan is de pandemie over. Ervanuit gaande dat hij goed geinformeerd is, aangezien hij het onderzoek leidt, ga ik komende week maar eens wat tickets boeken om naar NL te komen in september voor de festivals waar ik kaarten voor heb!

https://www.standard.co.uk/news/uk/oxford-vaccines-covid-pandemic-over-stop-prof-andrew-pollard-b936859.html

Ook lijkt het er meer en meer op dat de vaccins ook goed werken tegen de varianten. Weliswaar was de bescherming tegen symptomen tegen de indiase variant iets lager dan tegen de Engelse variant, maar na 2 dosis is het ongeveer gelijk. Het kan ook zijn dat er tijdens de studie meer van de Indiase variant rondging in het studiegebied, wat de schatting van bescherming tov de Engelse variant kan hebben aantetast.

https://www.standard.co.uk/news/uk/indian-variant-uk-indian-covid-variant-on-rise-b935146.html
[..]

Wat's met de bangmakerij omtrent de Indiase variant bij jullie. Niks meer dan gewoon bangmakerij?
pi_199621318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 21:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wat's met de bangmakerij omtrent de Indiase variant bij jullie. Niks meer dan gewoon bangmakerij?
Wordt nog steeds wel gedaan ook. Overheid heeft vandaag wel even tussen neus en lippen de restricties in 8 regio's weer verhoogd. Er zijn wat twitteraars die zich er erg zorgen over maken (Eric Feigl-Ding), zelfs wanneer ze laten zien dat verreweg de meeste cases onder schoolgaande jeugd is (daar zijn de rates in Bolton nu hoger dan ooit), maar die komen niet in het ziekenhuis.
En elke onzekerheid wordt onder het vergrootglas gelegd en vooral de zorgelijke kant belicht (besmettelijkheid, hoe vaccinaties er tegen werken, etc).
Cases zijn iets toegenomen maar het is niet duidelijk in hoeverre dat komt door meer virus of door het massaal gericht testen in gebieden waar de Indiaase variant is waargenomen. Beiden zal meespelen.
Het lijkt erop dat het aantal ziekenhuisopnames stagneert rond de 80-90 per dag in de UK (dat zouden er ~30 in NL zijn). Dat is erg beheersbaar. Vandaag zijn er voor het eerst in weken meer 10 doden in heel de UK geregistreerd, kan goed een uitschieter zijn.
In uni ziekenhuis in Oxford zijn deze maand volgens mij meer mensen opgenomen met hersenbloedingen, hartaanvallen en gebroken benen, dan Covid (dat was er 1...).
Ik las dat er totnutoe 4 mensen overleden waren aan de Indiaase variant, dus ook dat is goed te overzien. En verreweg de meeste mensen die ermee opgenomen worden hebben een vaccin aangeboden gekregen, maar geweigerd, dus ook dat is bemoedigend. Op dit moment vaccineren ze 32+ en heeft 72.5% een eerste prik gehad.
Als ik kijk naar het aantal opnames in het noord-westen, dan loopt dat lang niet zo hard op als het aantal cases (Bolton is waar de meeste cases zijn, en dat is in het noordwesten), ook het aantal mensen aan ventilators neemt er nauwelijks toe (afgelopen week van 18 naar 20).
Er is iets aan de hand in de gebieden waar het heerst, maar het lijkt nog steeds beheersbaar te zijn, en ik heb er wel vertrouwen in dat dat zo blijft :) .
pi_199622126
Ik las net in het ad dat nog maar 13% zich niet wil laten vaccineren.

Dat is echt super, dan moet het lukken op die 75% gevaccineerd te komen *O*
pi_199622398
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nee geen dipje, storing in de cijfers van de GGD :)
De beste storing in maanden :7
pi_199622423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 07:04 schreef Zolena het volgende:
Ik las net in het ad dat nog maar 13% zich niet wil laten vaccineren.

Dat is echt super, dan moet het lukken op die 75% gevaccineerd te komen *O*
Dat gaat echt wel lukken, steeds meer mensen kennen nu ook mensen die al een prikje hebben gehad en gewoon nog leven na een paar weken. Dat werkt als een goede stimulans.

Wat gek genoeg ook heel goed werkt is de dwang vanuit het buitenland, blijkbaar is er een hele groep mensen waarvoor een vakantie in het buitenland het hoogtepunt van hun leven is. Al die landen eisen de vaccinatie, en we weten uit het verleden dat een hoop mensen dan hun gele boekje zonder vragen laten vol stempelen. Een hoop wannabe-wappies kiezen nu eieren voor hun geld.
pi_199623128
De gemiddelde 7 dagen incidenz in DE ligt onder 50 sinds vandaag, dat is sinds oktober niet meer geweest en dat laat in veel dunbevolkte gebieden, dorpjes en kleine steden al de uitzicht hebben op de volgende versoepelingen in de eerste week van juni! (Horeca binnen open, meer mogelijk kwa cultuur enzo, met 3 huishoudens afspreken buiten, enz)
De grotere dichtbevolkte steden lopen altijd een beetje achter maar met een extra weekje zullen ook daar weer meer mogelijk zijn *O*

Het wordt tijd in duitslandom van de strenge regels af te stappen en nog verder te versoepelen :)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_199624552
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:22 schreef ikweetnietwat het volgende:
De gemiddelde 7 dagen incidenz in DE ligt onder 50 sinds vandaag, dat is sinds oktober niet meer geweest en dat laat in veel dunbevolkte gebieden, dorpjes en kleine steden al de uitzicht hebben op de volgende versoepelingen in de eerste week van juni! (Horeca binnen open, meer mogelijk kwa cultuur enzo, met 3 huishoudens afspreken buiten, enz)
De grotere dichtbevolkte steden lopen altijd een beetje achter maar met een extra weekje zullen ook daar weer meer mogelijk zijn *O*

Het wordt tijd in duitslandom van de strenge regels af te stappen en nog verder te versoepelen :)
Ik heb je maar geplust want het klinkt allemaal heel positief, maar zou je mij uit kunnen leggen wat dikgedrukte betekent?
pi_199624673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 07:04 schreef Zolena het volgende:
Ik las net in het ad dat nog maar 13% zich niet wil laten vaccineren.

Dat is echt super, dan moet het lukken op die 75% gevaccineerd te komen *O*
Dat is inderdaad super nieuws. Ik hoop dat mijn moeder uiteindelijk ook nog overstag gaat, zou een hoop zorgen schelen hier. Zo gauw ik zelf de mogelijkheid heb laat ik me er meteen liefst pfizer injagen. Mijn broers en schoonzussen staan er ook zo in.
pi_199626097
1971 kan ook afspraak gaan maken!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:18:38 #123
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199626120
Mijn dagelijkse post is vandaag later, ik denk tussen 15.00-15.15 u.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199626224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:18 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn dagelijkse post is vandaag later, ik denk tussen 15.00-15.15 u.
het zijn wel weer prima cijfertjes
pi_199626242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:16 schreef GereDathan het volgende:
1971 kan ook afspraak gaan maken!
En wanneer naar verwachting 1972 dan? Dat is een nieuw cohort toch? Rijksoverheid wordt niet specifieker dan begin juni.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')