Het zal 1 van de redenen zijn waarom we zoveel jaren openzetten, blijkbaar is er ruimte omdat de mensen die opgeroepen worden of niet willen of al via een andere route voorrang hebben gehad. Bijvoorbeeld de mensen van de griepprik of zorgpersoneel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:37 schreef 297534 het volgende:
Nog ongeveer 131.000 vaccinaties er bij. Valt een beetje tegen.
Wel een stuk minder dan vorige week. Maar het grote voordeel is inderdaad dat ik daardoor eerder aan de beurt benquote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het zal 1 van de redenen zijn waarom we zoveel jaren openzetten, blijkbaar is er ruimte omdat de mensen die opgeroepen worden of niet willen of al via een andere route voorrang hebben gehad. Bijvoorbeeld de mensen van de griepprik of zorgpersoneel.
En ik denk dat de registratie ook niet heel lekker loopt op het moment. Maar als er over de afgelopen dagen 193k in de cijfers is bijgekomen en van specifiek vandaag weer 131k dan hebben we het best goed voor elkaar hoor.
omdat we ons toen nog wel aan de maatregelen hieldenquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en dat vraag ik me dus zelf ook af. CherryLips heeft wel een paar dingen genoemd waar ik me iets bij kan voorstellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,4% (percentage positieve tests: 12,2)
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag: 6.013
vrijdag: 5.515
zaterdag: 4.446
zondag: 4.436
maandag: 2.829
totaal: 35.113
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,5% (percentage positieve tests: 10,4)
dinsdag: 5.326
woensdag: 4.549
donderdag: 4.632
vrijdag: 4.148
zaterdag: 3.162
zondag: 3.422
maandag: 2.690
totaal: 27.929
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 27,7%
dinsdag: 2.462
woensdag: 2.754
donderdag: 3.328
vrijdag: 3.852
zaterdag: 3.381
zondag:
maandag:
totaal: 22.088 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Geen topdag, iets hoger dan vorige week ook.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Geen topdag, iets hoger dan vorige week ook.Kleine kanttekening. Het dashboard beweerde dat er gisteren een storing was en het dagcijfer niet klopte. Ik ga ervan uit dat hierdoor het aantal van vandaag hoger ligt dan het geval is.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dat is dan weer jammer inderdaad die dagcijfers......![]()
Ah de vertrouwde storingquote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:26 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[..]
Kleine kanttekening. Het dashboard beweerde dat er gisteren een storing was en het dagcijfer niet klopte. Ik ga ervan uit dat hierdoor het aantal van vandaag hoger ligt dan het geval is.![]()
![]()
quote:Er zijn nu 104 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 126.Tap tap tap![]()
Het percentage positieve tests is gestegen van 8,7 naar 9,0.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Mijn grafieken van vandaag:
De gegevens zijn nu compleet tot en met 22 mei. Ook in de week van 17 t/m 23 mei is er weer een mooie daling zichtbaar. Voor deze week is er een maandag- en dinsdagpiek zichtbaar, waarschijnlijk door Pinksteren dat de traditionele maandagpiek een beetje opgeschoven is.
De dagcurves zien re redelijk normaal uit. Zowel die van gisteren (donkerblauw) en vandaag (lichtgroen) zijn wat hoger dan eerder deze week, maar dat is ook in de dagelijkse cijfers te zien. Ook hier is te zien dat de buik redelijk hoog is voor 23-25 mei, dus rond Pinksteren.
Het aandeel van de groep 60-80 jaar gaat nog steeds iets naar beneden. De groepen 20-40 jaar en 40-60 jaar laten wat variatie van dag tot dag zien, maar blijven gemiddeld vrij constant. In de groep 0-20 jaar is er sprake van een toename in het aandeel tov het totaal aantal besmettingen.
Op 22 mei was het aantal besmettingen in de groep 60-80 jaar gezakt tot onder de 200 personen (rond 20 april was dit nog 5 keer zo hoog).Ook de andere leeftijdsgroepen is een daling zichtbaar. Wel zie ik bij de groepen 0-20 en 20-40 jaar voor 25 mei weer een toename. Dit is volgens mij ook gerelateerd aan het iets hogere aantal besmettingen gemeld de afgelopen dagen. Zo'n toename is bijna wekelijks te zien voor deze leeftijdsgroepen en ik verwacht dat dit na de 25e ook weer gaat dalen.![]()
Vaccinaties:
9.099.559*
* Dit is een schatting van het ministerie van alle gezette prikken, want ze weten zelf het exacte aantal ook niet.
Nieuw:
+127.768
Laatste update 29 mei, 15:32
Aan de beurt: geboren in 1976
Eerste prik
37.49%
Volledig gevaccineerd
15.62%![]()
Overigens wederom alleen een beetje pijnlijke arm na mijn tweede prik en verder nergens last van.....maar als jullie me kwijt zijn komende weken dan ben ik aan het invallen voor collega's die er zo ontzettend veel last van hebben......
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2021 16:52:48 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |