abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 mei 2021 @ 13:01:47 #151
408813 crew  trein2000
pi_199625874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Naast een grotere ministerploeg is het misschien ook eens een idee om na te gaan denken over het vergroten van de eerste en tweede kamer. De bevolking is al aardig gegroeid sinds 1956.

Ik weet dat Rutte I heeft gepoogd om de kamers te verkleinen omdat dat past in de Rutte doctrine van geen verantwoording hoeven afleggen maar ik denk wel dat het een goed idee is om onze democratie te waarborgen.
Ik weet niet of een nog grotere kamer hier een oplossing voor biedt, je moet dat ook zien in de context van het kiesstelsel. Het is in Nederland al extreem makkelijk om als nieuwe partij in het parlement te komen. Als je de kiesdrempel nog verder omlaag haalt wordt de feestpartij ineens realistisch.

Ik zie zelf meer heil in betere ondersteuning voor kamerleden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199625928
Grotere kamers betekenen niet automatisch meer partijen.
De laatste uitbreiding was in 1956 toen er 11 miljoen mensen in Nederland woonden, nu wonen er al in 17 miljoen. Het aantal kamerleden per inwoner mag wel een beetje representatief zijn lijkt mij.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:07:01 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199625965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Grotere kamers betekend betekenen niet automatisch meer partijen.
Fixed
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:19:35 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199626130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De partij is nu al drie keer uit elkaar gevallen vanwege raciscistische en antisemitische uitspraken van Baudet en zijn directe volgelingen en het feit dat de partij, in de persoon van zijn naaste volgelingen, geen consequenties verbind aan het uitten van anti-semitische en racistische opmerkingen door partijleden.

Jij mag dat onvoldoende vinden, hoor, da's prima. En nee, in tegenstelling tot Wilders is er nog geen strafrechterlijke veroordeling voor Baudet, verder ontlopen die twee elkaar weinig behalve het woordgebruik. Oh, en Wilders is tenminste wel aanwezig in de 2e Kamer.
Ik heb het over ja21 tijger. Niet over fvd/baudet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199626471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het over ja21 tijger. Niet over fvd/baudet.
Maar JA21 moet toch nog volledig bewijzen wat ze zijn? Volt zat er vandaag ook niet bij. En JA21 is wel grotendeels de groep die een half jaar geleden nog wel bij Baudet bleef, ondanks dat Otten ze een heel goed opstapmoment had gegeven. Dat je dan niet gelijk het voordeel van de twijfel krijgt is logisch.

Al vind ik dat JA21 nu al meer zinnigs in de kamer heeft gedaan dan heel FvD in de afgelopen 4 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199626576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Grotere kamers betekenen niet automatisch meer partijen.
De laatste uitbreiding was in 1956 toen er 11 miljoen mensen in Nederland woonden, nu wonen er al in 17 miljoen. Het aantal kamerleden per inwoner mag wel een beetje representatief zijn lijkt mij.
Als je de kamer echt fors uit gaat breiden zou ik een kleine kiesdrempel me nog wel voor kunnen stellen. 250 kamerleden waarvan 75 eenlingen lijkt me niks, dan worden debatten echt eindeloos en krijg je alsnog 75 kamerleden die in hun eentje het hele (grotere) kabinet moeten controleren.

Maar ik zie meer in een forse uitbreiding van de ondersteuning, laat een kamerlid 4 man ondersteuning hebben en dus een team aansturen. Heb je effectief 750 mensen (150×5) die bezig zijn met het controleren van het kabinet. Geeft ook meer consistentie: die ondersteuning hoeft dan niet weg als een kamerlid weg gaat, er komt dus meer geheugen rondom de kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:04:49 #157
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199626838
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je de kamer echt fors uit gaat breiden zou ik een kleine kiesdrempel me nog wel voor kunnen stellen. 250 kamerleden waarvan 75 eenlingen lijkt me niks, dan worden debatten echt eindeloos en krijg je alsnog 75 kamerleden die in hun eentje het hele (grotere) kabinet moeten controleren.

Maar ik zie meer in een forse uitbreiding van de ondersteuning, laat een kamerlid 4 man ondersteuning hebben en dus een team aansturen. Heb je effectief 750 mensen (150×5) die bezig zijn met het controleren van het kabinet. Geeft ook meer consistentie: die ondersteuning hoeft dan niet weg als een kamerlid weg gaat, er komt dus meer geheugen rondom de kamer.
pi_199627327
twitter

Niemand praat met Rutte
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:44:14 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199627348
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:43 schreef spinazieruiker het volgende:
[ twitter ]
Niemand praat met Rutte
En niemand met Hamer!!

Je bent iets op het spoor!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199627388
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:43 schreef spinazieruiker het volgende:
Niemand praat met Rutte
En ook niet met Hamer...

Die 2 zullen ook niet samen praten en als ze dat doen moet Rutte zeker niet naar het plafond kijken:

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 mei 2021 @ 19:08:23 #161
408813 crew  trein2000
pi_199631688
twitter

Zullen we dit maar even niet doen? Versterkt alleen maar de onbalans die er al is tussen kamer en kabinet.

Als je dit doet moet je ook de ondersteuning van kamerleden fors verhogen (en wat mij betreft ook echt persoonlijk maken).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 mei 2021 @ 19:09:30 #162
408813 crew  trein2000
pi_199631703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Grotere kamers betekenen niet automatisch meer partijen.
De laatste uitbreiding was in 1956 toen er 11 miljoen mensen in Nederland woonden, nu wonen er al in 17 miljoen. Het aantal kamerleden per inwoner mag wel een beetje representatief zijn lijkt mij.
Het betekent wel een lagere kiesdrempel. En dat kunnen we er echt niet bij hebben. We hebben al 18 fracties.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199631714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bewijs?
Tja, als je dat nu nog niet weet van FvD, dan ben je of zelf liefhebber van dat soort ongein en / of compleet achterlijk.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:15:31 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199631809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dit maar even niet doen? Versterkt alleen maar de onbalans die er al is tussen kamer en kabinet.

Als je dit doet moet je ook de ondersteuning van kamerleden fors verhogen (en wat mij betreft ook echt persoonlijk maken).
Bovendien zijn er nu al 16 ministers. Rutte I had er nog 12.
pi_199631833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het betekent wel een lagere kiesdrempel. En dat kunnen we er echt niet bij hebben. We hebben al 18 fracties.
Dan moet je het reglement van orde maar iets aanpassen en daarmee samenwerking tussen fracties stimuleren. Wat mij betreft moet de kiesdrempel gewoon de kiesdeler zijn en blijven. Dat hoort bij een volksvertegenwoordiging, ook als die in omvang groeit. Ook met 50 of 100 fracties heb ik dan geen principiėle problemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 mei 2021 @ 19:20:54 #166
408813 crew  trein2000
pi_199631919
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dan moet je het reglement van orde maar iets aanpassen en daarmee samenwerking tussen fracties stimuleren. Wat mij betreft moet de kiesdrempel gewoon de kiesdeler zijn en blijven. Dat hoort bij een volksvertegenwoordiging, ook als die in omvang groeit. Ook met 50 of 100 fracties heb ik dan geen principiėle problemen.
Het is een combinatie van evenredige vertegenwoordiging en het gebrek aan een kiesdrempel die hier voor zorgt. Je zou ook kunnen denken aan een ander kiesstelsel. Maar ik vind het huidige stelsel ook heel goed passen bij Nederland. We moeten er alleen wel voor waken dat het niet onwerkbaar wordt.

Zelf vind ik monddode kamerleden (of hoe moet ik die wijzingen in het RvO voor me zien?) veel onwenselijker
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199632215
Ik ben benieuwd of het gejuich van Klaver vandaag nog invloed zal hebben op de formatie. Schijnbaar kan hij/GroenLinks het activisme maar niet loslaten.
pi_199632364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is een combinatie van evenredige vertegenwoordiging en het gebrek aan een kiesdrempel die hier voor zorgt. Je zou ook kunnen denken aan een ander kiesstelsel. Maar ik vind het huidige stelsel ook heel goed passen bij Nederland. We moeten er alleen wel voor waken dat het niet onwerkbaar wordt.

Zelf vind ik monddode kamerleden (of hoe moet ik die wijzingen in het RvO voor me zien?) veel onwenselijker
Denk meer aan iets dat samenwerkende fracties naar verhouding meer spreektijd krijgen e.d. Het vraagt wat innovatie maar dat is onze democratie me wel waard.
pi_199633358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het betekent wel een lagere kiesdrempel. En dat kunnen we er echt niet bij hebben. We hebben al 18 fracties.
Je kunt misschien ipv een kiesdrempel gewoon zeggen dat alleen de eerste 15 partijen zetels krijgen (en dan naar rato van hun percentages gaan verdelen). Dat zou wel een oplossing zijn tegen een te grote groei in aantal partijen. Maar inderdaad, ik zie ook veel meer in een zeer forse ondersteuning.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199633389
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dan moet je het reglement van orde maar iets aanpassen en daarmee samenwerking tussen fracties stimuleren. Wat mij betreft moet de kiesdrempel gewoon de kiesdeler zijn en blijven. Dat hoort bij een volksvertegenwoordiging, ook als die in omvang groeit. Ook met 50 of 100 fracties heb ik dan geen principiėle problemen.
Als je dan partijen van 1 of 2 zetels blijft houden, voegen die weinig toe aan controle van het complete kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199634590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

De 2 grootste partijen komen in de regering dus op dat gebied voldoet het prima aan de wens van de bevolking, in principe zou partij 3 daar bij aan moeten sluiten maar die wordt uitgesloten van deelname, dat is een besluit waar ik het ook niet mee eens ben maar een aantal partijen hebben dit standpunt,
Dan kun je 2 grootste partijen negeren en met partij 3 een regering gaan vormen met een aantal partijen maar dat lijkt me ook niet realistisch.
Het is gewoon jammer dat de PVV uitgesloten wordt, anders had je dit niet gehad
... dat de PVV zichzelf uitsluit, bedoel je?

Openlijk racistisch zijn is nog altijd een keuze he.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199634648
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

... dat de PVV zichzelf uitsluit, bedoel je?

Openlijk racistisch zijn is nog altijd een keuze he.
Het is idd eerder de PVV die de rest uitsluit. Door de activistische manier waarop zij zich vaak opstellen is samenwerking met deze club gewoon vrij onmogelijk.
Als een pestkop in de klas die na een paar maand gaat klagen dat er niemand met hem/haar wil spelen.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 22:15:52 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199635196
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is idd eerder de PVV die de rest uitsluit. Door de activistische manier waarop zij zich vaak opstellen is samenwerking met deze club gewoon vrij onmogelijk.
Als een pestkop in de klas die na een paar maand gaat klagen dat er niemand met hem/haar wil spelen.
Dat is gewoon onderdeel van hun hele spelletje, zo houden ze de rancune bij hun stemmers warm.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199635571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt misschien ipv een kiesdrempel gewoon zeggen dat alleen de eerste 15 partijen zetels krijgen (en dan naar rato van hun percentages gaan verdelen). Dat zou wel een oplossing zijn tegen een te grote groei in aantal partijen. Maar inderdaad, ik zie ook veel meer in een zeer forse ondersteuning.
De kiesdrempel is prima in Nederland, het is goed dat nieuwe partijen een kans maken. Niet alsof de zittende partijen het zo geweldig doen. Als je naar landen met een veel hogere kiesdrempel kijkt doen die het ook niet beter voor zover ik weet. Laat grotere partijen liever hun best doen om kiezers te trekken in plaats van ze te beschermen door middel van een hoge kiesdrempel die de keuze van kiezers beperkt.
  woensdag 26 mei 2021 @ 23:26:28 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199636284
quote:
10s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Tja, als je dat nu nog niet weet van FvD, dan ben je of zelf liefhebber van dat soort ongein en / of compleet achterlijk.
Ik heb het over ja21.
Bewijs?

Of loop je maar vanuit je onderbuik iets te tikken? Denk dat eerder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 27 mei 2021 @ 06:33:07 #176
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199637334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Laat grotere partijen liever hun best doen om kiezers te trekken in plaats van ze te beschermen door middel van een hoge kiesdrempel die de keuze van kiezers beperkt.
Bescherm de kiezers, nee Nederland, van megalomane, liegende, narcistische en fascistische afsplitsers.
pi_199637351
quote:
14s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:04 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

4 man ondersteuning per kamerlid. Zeg maar 4 ton per kamerlid, als niet meer. Even 60 miljoen bijtikken voor de kamer en dat nog zonder de zeteluitbreiding.
Nee laten we dit niet doen.

Overigens zie ik niet in waarom we plotsklaps de kamers moeten uitbreiden. Volgens mij kunnen we prima toe met dit aantal zetels. Er zijn al talloze kamerleden die een beetje backbenchend het geld opstrijken. En toch met ruimte dat ook splinterpartijen worden gehoord. Dat is ook belangrijk in mijn ogen.

Beter focussen we ons op een meer zuivere machtenscheiding en controlerende mechanismen buiten de kamer. Zoals meer concurrentie bij het journaille zodat er objectief gecontroleerd kan worden. En niet zo'n beetje alles onder de vlag van DPG. En weer terug naar een betere (baan)bescherming van het ambtelijke apparaat zodat er objectief geadviseerd kan worden. En niet hier 'markt' contracten van maken zoals onlangs is gebeurd.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2021 06:53:29 ]
pi_199637452
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De kiesdrempel is prima in Nederland, het is goed dat nieuwe partijen een kans maken. Niet alsof de zittende partijen het zo geweldig doen. Als je naar landen met een veel hogere kiesdrempel kijkt doen die het ook niet beter voor zover ik weet. Laat grotere partijen liever hun best doen om kiezers te trekken in plaats van ze te beschermen door middel van een hoge kiesdrempel die de keuze van kiezers beperkt.
Ik had het over een kiesdrempel als je het aantal zetels fors gqat uitbreiden. Als je met 11 miljoen inwoners 150 zetels had, staat 17,5 miljoen voor bijna 250 en dan krijg je denk ik wel heel veel partijen die kans maken op 1 zetel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199637460
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 06:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

4 man ondersteuning per kamerlid. Zeg maar 4 ton per kamerlid, als niet meer. Even 60 miljoen bijtikken voor de kamer en dat nog zonder de zeteluitbreiding.
Nee laten we dit niet doen.

60 miljoen is toch gewoon een heel klein bedrag? Is in de kamer normaal geen debat waard. Daarnaast is er nu al wel wat ondersteuning, die moet je er dan aftrekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199637500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb het over ja21.
Bewijs?

Of loop je maar vanuit je onderbuik iets te tikken? Denk dat eerder.
Lees anders eens even terug. Ik had het immers over de ontstaansgeschiedenis van JA21. Die figuren zaten vrolijk in een partij die vanaf het begin draaide om donkerbruine ranzigheid en kapten er pas mee toen het iets te wappie ging rond Corona. Openlijk racisme en antisemitisme waren gewoon acceptabel voor Annabel en Joost (waarbij die laatste pas actief werd toen dat al zeer bekend was).
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 27 mei 2021 @ 08:07:24 #181
408813 crew  trein2000
pi_199637612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 06:33 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Bescherm de kiezers, nee Nederland, van megalomane, liegende, narcistische en fascistische afsplitsers.
Afsplitsingen en een kiesdrempel zijn totaal andere dingen. Ook als je een kiesdrempel invoert zal afsplitsen mogelijk blijven. Zodra je dat afschaft is het vrije mandaat ter ziele, dan is het tijd om emigratieplannen te gaan maken. Dan wordt het hier Amerika.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 27 mei 2021 @ 08:08:40 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199637618
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Lees anders eens even terug. Ik had het immers over de ontstaansgeschiedenis van JA21. Die figuren zaten vrolijk in een partij die vanaf het begin draaide om donkerbruine ranzigheid en kapten er pas mee toen het iets te wappie ging rond Corona. Openlijk racisme en antisemitisme waren gewoon acceptabel voor Annabel en Joost (waarbij die laatste pas actief werd toen dat al zeer bekend was).
Nogmaals: kom met bewijs dat zij racistisch zijn of hou gewoon je mond.

'donkerbruine ranzigheden', gaat het lekker in je onderbuik? :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199637801
Veel burn-outs worden voorspeld. Dat zal erger worden met de 'transparantie', iedereen gaat op de tenen lopen. De controlerende taak van de Tweede Kamer moet niet zo opgevat worden dat men kan smijten met moties van wantrouwen en afkeuring en continu het hele kabinet naar huis wil sturen.
Is de Tweede Kamer ook bezig met eigen reflectie?
pi_199637900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 07:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daarnaast is er nu al wel wat ondersteuning, die moet je er dan aftrekken.
Is dat zo? Volgens mij blijft ook dat personeel nog nodig. Anyway zit de crux voor een nieuwe bestuursstijl in mijn ogen niet in een blik ambtenaren maar in veel principiėlere zaken.
pi_199637929
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij blijft ook dat personeel nog nodig. Anyway zit de crux voor een nieuwe bestuursstijl in mijn ogen niet in een blik ambtenaren maar in veel principiėlere zaken.
Ja, als je van 1 man ondersteuning naar 4 gaat, heb je 3 extra mensen nodig en geen 4.


En voor mij zit het grootste probleem in de toeslagenaffaire en veel meer problemen de laatste jaren dat de Kamer geen aandacht meer heeft voor al ingevoerde wetten. Ze worden pas wakker als er berichten in de pers verschijnen of als de bewindspersoon aan geeft dat er wat mis is. Het zou veel meer standaard moeten zijn dat Kamerleden zo'n ingevoerde wet een tijd 'volgen'. Maar daar hebben ze nu de tijd niet voor. En daarom is er fors meer ondersteuning nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199637939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, als je van 1 man ondersteuning naar 4 gaat, heb je 3 extra mensen nodig en geen 4.


En voor mij zit het grootste probleem in de toeslagenaffaire en veel meer problemen de laatste jaren dat de Kamer geen aandacht meer heeft voor al ingevoerde wetten. Ze worden pas wakker als er berichten in de pers verschijnen of als de bewindspersoon aan geeft dat er wat mis is. Het zou veel meer standaard moeten zijn dat Kamerleden zo'n ingevoerde wet een tijd 'volgen'. Maar daar hebben ze nu de tijd niet voor. En daarom is er fors meer ondersteuning nodig.
Oke, nou laten we dan van beide wat doen. Meer objectief journaille, betere bescherming ambtenaren en meer ondersteuning van kamerleden.
pi_199637949
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nogmaals: kom met bewijs dat zij racistisch zijn of hou gewoon je mond.

'donkerbruine ranzigheden', gaat het lekker in je onderbuik? :')
Hoeveel bewijzen wil je nog dat FVD, en daarmee wat daaruit voortkomt, een racistisch clubje is?
pi_199637950
Nog meer ondersteuning kamerleden/partijen?
Volgens mij zijn daar vorig jaar door een motie van Rob Jette jaarlijks miljoenen extra voor uitgetrokken.
pi_199638064
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nog meer ondersteuning kamerleden/partijen?
Volgens mij zijn daar vorig jaar door een motie van Rob Jette jaarlijks miljoenen extra voor uitgetrokken.
En dat bedrag is dus gewoon niet voldoende. Dat was om te zorgen dat elk kamerlid 1 man ondersteuning krijgt. Dat moeten er gewoon veel meer zijn. Een minister heeft ook niet maar 1 man ondersteuning.

Initiatiefwetten worden nu geschreven met hulp van heel veel vrijwilligers die er geen cent voor krijgen, dat is ook gewoon te gek voor woorden. En daardoor blijven er waarschijnlijk ook wel initiatieven liggen.

Je moet niet zuinig aan doen met de democratie, je kunt niet snel teveel uitgeven aan het parlement dat de regering moet controleren, signalen uit de samenleving moet opvangen en zelf ook wetgeving moet maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 27 mei 2021 @ 09:12:27 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199638082
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hoeveel bewijzen wil je nog dat FVD, en daarmee wat daaruit voortkomt, een racistisch clubje is?
Nogmaals: waar is het bewijs dan dat ja21 racistisch is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199638161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dat bedrag is dus gewoon niet voldoende.
Ik vind het meer dan voldoende. Het moet zeker werkbaar zijn als het volgende kabinet de ruttedoctrine gewoon laat vallen en de kamer in alle openheid van de informatie voorziet waar ze recht op hebben.
pi_199638174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nogmaals: waar is het bewijs dan dat ja21 racistisch is?
JA21 zit voorlopig wel in de omgekeerde fase: ze hebben jaren bij een duidelijk en openlijk racistische club gezeten. Ze zijn daar onder andere door Otten (die met een deel van hen in 1 fractie zat) ook duidelijk op gewezen. Voorlopig moet JA21 nu dus bewijzen dat ze daar echt afstand van hebben genomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 27 mei 2021 @ 09:26:59 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199638197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

JA21 zit voorlopig wel in de omgekeerde fase: ze hebben jaren bij een duidelijk en openlijk racistische club gezeten. Ze zijn daar onder andere door Otten (die met een deel van hen in 1 fractie zat) ook duidelijk op gewezen. Voorlopig moet JA21 nu dus bewijzen dat ze daar echt afstand van hebben genomen.
Hebben ze toch al? Ze zijn niet voor niets afgesplitst en verder gegaan onder andere partij. Jeweetwel, omdat ze zich willen profileren als fatsoenlijk rechts waar wel fatsoenlijk mee te praten is.

Dus ook voor jou: kom met bewijs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199638459
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hebben ze toch al? Ze zijn niet voor niets afgesplitst en verder gegaan onder andere partij. Jeweetwel, omdat ze zich willen profileren als fatsoenlijk rechts waar wel fatsoenlijk mee te praten is.

Dus ook voor jou: kom met bewijs.
Ze deden daar behoorlijk lang over, ik vind het dus niet gek als mensen ze voorlopig met argwaan bekijken. Er jaren over doen om afstand te nemen van racisme en antisemitisme is wel heel erg lang. De meeste mensen hoeven daar geen seconde over na te denken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 27-05-2021 09:59:50 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199638659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nogmaals: waar is het bewijs dan dat ja21 racistisch is?
In dat zo voortkomen uit een racistische club en dat altijd goedgepraat hebben.
pi_199638668
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hebben ze toch al? Ze zijn niet voor niets afgesplitst en verder gegaan onder andere partij. Jeweetwel, omdat ze zich willen profileren als fatsoenlijk rechts waar wel fatsoenlijk mee te praten is.

Dus ook voor jou: kom met bewijs.
Nee, ze zijn afgesplitst omdat Baudet te wappie ging rond Corona. Het racisme was al jaren bekend en dat was geen beletsel voor Eerdmans om zich aan te sluiten...
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:28:51 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199638762
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In dat zo voortkomen uit een racistische club en dat altijd goedgepraat hebben.
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, ze zijn afgesplitst omdat Baudet te wappie ging rond Corona. Het racisme was al jaren bekend en dat was geen beletsel voor Eerdmans om zich aan te sluiten...
Bewijs? Quotes? Bronnetjes?
Nog steeds niks gezien. Behalve onderbuikbrouwsels van iemand die bij voorbaat alles weg zet als extreem rechts als het niet vergelijkbaar is met je persoonlijke gedachtegoed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199638764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hebben ze toch al? Ze zijn niet voor niets afgesplitst en verder gegaan onder andere partij. Jeweetwel, omdat ze zich willen profileren als fatsoenlijk rechts waar wel fatsoenlijk mee te praten is.

Dus ook voor jou: kom met bewijs.
Bij FvD gezeten hebben is genoeg bewijs. Eerdmans was hier in Rotterdam overigens nooit echt schuw van een beetje buitenlanderhaat, ook al lag daar, feitelijk, niet het daadwerkelijke probleem/oplossing. Gewoon alles afschuiven op ‘de buitenlanders’, heeft ‘ie jaren gedaan. Werkt goed bij de onderlaag. Was een waardeloze wethouder overigens.
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:36:40 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199638841
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:28 schreef ikbenrond het volgende:
Bij FvD gezeten hebben is genoeg bewijs.
En waarom is bij een organisatie gezeten hebben gelinkt aan het moslimbroederschap dan opeens niet genoeg om als 'twijfelachtig' bestempeld te worden?

Denk dat afsplitsen van fvd genoeg zegt. Ja21 is antimigratie, maar heb ze nog geen racistische uitspraak/handeling zien doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199638873
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, als je van 1 man ondersteuning naar 4 gaat, heb je 3 extra mensen nodig en geen 4.

En voor mij zit het grootste probleem in de toeslagenaffaire en veel meer problemen de laatste jaren dat de Kamer geen aandacht meer heeft voor al ingevoerde wetten. Ze worden pas wakker als er berichten in de pers verschijnen of als de bewindspersoon aan geeft dat er wat mis is. Het zou veel meer standaard moeten zijn dat Kamerleden zo'n ingevoerde wet een tijd 'volgen'. Maar daar hebben ze nu de tijd niet voor. En daarom is er fors meer ondersteuning nodig.
Het erge is dat ze met zijn allen 1 kop van Jut zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')