abonnement Unibet Coolblue
pi_199518922
Wellicht tegen beter weten in dat ik dit hier post. Maar het lijkt erop dat het UFO/UAP fenomeen inderdaad toch echt bestaat. Het Pentagon heeft een aantal waarnemingen openbaar gemaakt. En er is geen ontkennen aan.

Volgende maand wordt er een rapport met het US Congress gedeeld.

https://www.space.com/ufo(...)-congress-next-month

Ik verwacht niet dat iemand hier gaat reageren met een afdoende antwoord, over wat deze UFO/UAP's kunnen zijn. Ik vond dit overzicht van mogelijke hypothesen.



Ik sluit me aan bij de quote uit het artikel van space.com

quote:
"I want us to take it seriously and have a process to take it seriously," he told Whitaker, who had asked what Rubio wanted done about UAPs. "I want us to have a process to analyze the data every time it comes in — that there be a place where this is cataloged and constantly analyzed until we get some answers. Maybe it has a very simple answer. Maybe it doesn't."
Ik vind dit echt een fascinerend verschijnsel en verdiend wetenschappelijke aandacht.
pi_199521643
Ik ben de laatste tijd hier ingedoken en moet toch echt zeggen dat die Pentagon video's ontzettend overtuigend zijn (https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos). Ook de context die daarbij hoort. Podcast met Christopher Mellon bij Joe Rogan is ook echt aan te raden. Hij is een voormalig secretary of defense for intelligence. Ze gaan alle filmpjes bij langs en hij ontkracht elke 'nutteloze' verklaring zoals een weerballon etc.

Ik heb echt geen flauw idee, maar als het Rusland of China was hadden we het, aldus Mellon, allang geweten. Weersfenomenen en degelijke zijn ook allang ontkracht door het goed te bestuderen. Ik ben heel benieuwd naar dat report. Heel erg. Er lijkt ook steeds meer aandacht voor te komen. Het klopt wat het Pentagon zegt: We weten het écht, echt niet.

Ik denk niet dat het echt buitenaardsen zijn, maar wellicht wel A.I. systemen afkomstig elders uit het universum. Wat als ze hier duizenden jaren geleden gekomen zijn? Zich verstoppen in de oceaan en af en toe metingen doen? Een beetje heel erg advanced Mars rovers?

Hier zijn de filmpjes van het Pentagon:




Voor context, luister Joe Rogan's podcast met Christopher Mellon

Hier is nog een recente van de US Omaha


Hier is nog een normale foto van die 'tic-tac' UFO die in de Pentagon video's te zien is (genomen vanuit de cockpit van een gevechtsvliegtuig).

https://www.instagram.com/p/CNYucy2pqaj/

Die Christopher Mellon zei in Joe Rogan's podcast dat er ook nog een hele 'emotional' video is die nog classified is van een 10 feet UFO encounter en die was volgens hem het beste bewijs dat er iets aan de hand is waar we totaal geen weet van hebben. Beste 'bewijs' dat we tot nu toe hebben, maar die is classified.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 mei 2021 @ 17:01:23 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199521741
Dus de X-Files zijn gebaseerd op echte events?

Ik denk echt wel dat we niet alleen zijn in het universum. Het is goed mogelijk dat ze scouts vooruit sturen om te kijken wat voor soort idioten we zijn. :)
Dus dan zou je zeggen dat deze scouts zijn gefotografeerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199539525
Er is weinig betrouwbare informatie beschikbaar helaas. Wel zichtbaar is dat er meer meldingen worden gedaan dan in de jaren 90. Maar dat kan ook komen omdat het makkelijker is om meldingen te doen.

https://www.statista.com/(...)e-at-record-heights/



Ik zelf vond de documentaire op Netflix over Bob Lazar ook bijzonder. Geen zichtbaar motief om te liegen, super consistent over de jaren en toch moeilijk te geloven. Bizar.
pi_199540580
Nog een raar bericht van een gerenommeerd Harvard wetenschapper van een paar maanden geleden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Avi_Loeb

https://www.trouw.nl/wete(...)ijft-erbij~b17f34d8/
pi_199543082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 13:48 schreef zoost het volgende:
Ik zelf vond de documentaire op Netflix over Bob Lazar ook bijzonder. Geen zichtbaar motief om te liegen, super consistent over de jaren en toch moeilijk te geloven. Bizar.
Je moet echt even die podcast van Joe Rogan zien met Christopher Mellon, former secretary of defense intelligence. Bob Lazar is echt wel een beetje conspiracy achtig, die Christopher Mellon is echt gewoon een solid guy.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199611844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 17:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je moet echt even die podcast van Joe Rogan zien met Christopher Mellon, former secretary of defense intelligence. Bob Lazar is echt wel een beetje conspiracy achtig, die Christopher Mellon is echt gewoon een solid guy.
Dank voor de tip.

Hier nog een wetenschappelijke poging (voor zover als mogelijk) om het verschijnsel te verklaren

https://www.uaptheory.com/
pi_199614243
Nog een wetenschapper over dit onderwerp

pi_199614404
Vanavond bij Op1 hoogleraar theoretische sterrenkunde Vincent Icke en nog twee anderen over het aankomende Pentagon report. :)

Ik kijk echt uit naar dat report zeg. Die Pentagon video's zijn wel hét beste 'bewijs' wat we momenteel hebben. Wat kan het in godsnaam zijn? Russische of Chinese technologie? Dan had de VS dat allang geweten. Eigen militaire technologie? Dat is wel heel conspiracy achtig weer. Een natuurlijk fenomeen? Mwah, daarvoor is de data echt te duidelijk.

Ik vind het iig extreem weird. Kan er gewoon niet bij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199624948
Wat een kut item gisteren bij Op1...

Het ging niet eens over die Pentagon videos en die informatie die daaruit afgeleidt is. Een beetje die ene gast die alleen bezig is met het UFO meldpunt, Vincent Icke die niets zinnigs zei en die Taede Smedes was nog een beetje redelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199628121
Ook interessant bij dit onderwerp: het interview van Lex Fridman (AI wetenschapper - MIT) met ooggetuige David Fravor (ervaren Navy piloot/commandant) die met zijn straaljager een UFO volgde.

pi_199632704
Ben ook erg benieuwd. Superinteressant onderwerp, ook vanuit natuurkundig opzicht.
-
pi_199644209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:35 schreef cynicus het volgende:
Ook interessant bij dit onderwerp: het interview van Lex Fridman (AI wetenschapper - MIT) met ooggetuige David Fravor (ervaren Navy piloot/commandant) die met zijn straaljager een UFO volgde.

Wetenschapsjournalist Mick West (zie zijn Twitter) probeert trouwens veel te debunken, maar ik denk dat het Pentagon al die mogelijkheden ook wel bij langs is gegaan.

Hier is wat Christopher Mellon (former secretary of intelligence of defense) zegt,



Weet iemand wanneer dat report uit gaat komen? Eerste week van juli ofzo? En eindelijk wordt het ook serieus genomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199644324
Sterker nog ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat wij een opgezette simulatie zijn. Die simulatie is door derden opgezet (noem het aliens). Ook Elon Musk denkt dat die kans vrij groot is dat op deze manier de mensheid is ontstaan.
pi_199651747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wetenschapsjournalist Mick West (zie zijn Twitter) probeert trouwens veel te debunken, maar ik denk dat het Pentagon al die mogelijkheden ook wel bij langs is gegaan.

Hier is wat Christopher Mellon (former secretary of intelligence of defense) zegt,

[ afbeelding ]

Weet iemand wanneer dat report uit gaat komen? Eerste week van juli ofzo? En eindelijk wordt het ook serieus genomen.
David Fravor vloog daar niet in zijn eentje, er zat ook nog een 2e bemanningslid in zijn straaljager plus er vloog nog eenzelfde straaljager 8000 foot hoger om te observeren. Allemaal hebben ze het bizarre gedrag van de TicTok (van dichtbij) gezien. Ook was er een oorlogsschip die de TicTok op radar had en de twee straaljagers, waar Fravor dus bij zat, er naar toe stuurde en tenslotte was er nog een 3e straaljager die in een holding area een heel eind verderop plotseling de TicTok op de radar kreeg toen die bij Fravor in een oogwenk verdween. En de TicTok werd met radar al een week lang regelmatig opgepikt voordat ze eens gingen kijken. Dat zijn nogal wat observaties die je weg moet redeneren.

Ik ben erg benieuwd of we binnenkort nog wat meer gaan leren hierover.
pi_199652196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:51 schreef cynicus het volgende:

[..]

David Fravor vloog daar niet in zijn eentje, er zat ook nog een 2e bemanningslid in zijn straaljager plus er vloog nog eenzelfde straaljager 8000 foot hoger om te observeren. Allemaal hebben ze het bizarre gedrag van de TicTok (van dichtbij) gezien. Ook was er een oorlogsschip die de TicTok op radar had en de twee straaljagers, waar Fravor dus bij zat, er naar toe stuurde en tenslotte was er nog een 3e straaljager die in een holding area een heel eind verderop plotseling de TicTok op de radar kreeg toen die bij Fravor in een oogwenk verdween. En de TicTok werd met radar al een week lang regelmatig opgepikt voordat ze eens gingen kijken. Dat zijn nogal wat observaties die je weg moet redeneren.

Ik ben erg benieuwd of we binnenkort nog wat meer gaan leren hierover.
Ja, het is heel hardnekkig. Ik vind dit echt het beste 'bewijs' voor UAPs. Heel onverklaarbaar, ik weet het echt niet. Goed dat er meer aandacht voor komt en dat het stigma verdwijnt.

En we moeten ook echt dit soort observaties uit de conspiracy hoek halen, want daar heb ik ook een hekel aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199652476
Ik ga alvast de oude boeken van Erich von Däniken weer lezen plus die recente van astrofysicus Avi Loeb over Oumuamua :9
pi_199653716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:59 schreef cynicus het volgende:
Ik ga alvast de oude boeken van Erich von Däniken weer lezen plus die recente van astrofysicus Avi Loeb over Oumuamua :9
Ik ganog snel even alle 200 seizoenen van Ancient Aliens kijken. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199653759
Het is allemaal vrij makkelijk te verklaren.

pi_199654459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal vrij makkelijk te verklaren.

Dat sommige video's makkelijk te verklaren zijn wil niet zeggen dat ze allemaal te verklaren zijn of dat de verklaring voor allemaal klopt. Het beeld van die driehoekjes komt inderdaad niet overtuigend over maar het verhaal dat Fravor vertelt geeft tenminste 4 ooggetuigen, allemaal getrainde observanten, op klaarlichte dag, ondersteund met een onbekend aantal getuigen die tegelijkertijd via radar beelden meekeken incl. videobeelden.
pi_199654497
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ganog snel even alle 200 seizoenen van Ancient Aliens kijken. :+
Met die jonge gast met dat haar? Haha, lachen!

En als ik nog meer zin heb in Science Fiction dan kan de hele reeks Perry Rhodan er ook nog wel bij _O_
pi_199655097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:00 schreef cynicus het volgende:

[..]

Dat sommige video's makkelijk te verklaren zijn wil niet zeggen dat ze allemaal te verklaren zijn of dat de verklaring voor allemaal klopt. Het beeld van die driehoekjes komt inderdaad niet overtuigend over maar het verhaal dat Fravor vertelt geeft tenminste 4 ooggetuigen, allemaal getrainde observanten, op klaarlichte dag, ondersteund met een onbekend aantal getuigen die tegelijkertijd via radar beelden meekeken incl. videobeelden.
De videobeelden hebben weinig meerwaarde omdat ze, zoals vaker, te weinig detail bieden om er iets uit te halen.

Zelfs als het niet direct verklaard kan worden, is de verklaring dat het iets "aards" is veruit het meest logisch.
pi_199657343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal vrij makkelijk te verklaren.

Deze wel, die andere drie niet. GIMBAL, FLRT en GOFAST. Kijk anders even Joe Rogan Experience met Christopher Mellon (former secretary of intelligence of defense).
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199658207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Deze wel, die andere drie niet. GIMBAL, FLRT en GOFAST. Kijk anders even Joe Rogan Experience met Christopher Mellon (former secretary of intelligence of defense).
Het is allemaal onscherpe balletjes zonder detail.
Je kan er van alles in willen zien maar dat iets niet te verklaren is betekent niet dat het niet van deze aarde komt.

En dat zeg ik als bezitter van een UFO-boek en groot fan van de X-Files (en niet in de laatste plaats Scully).

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-05-2021 18:01:50 ]
pi_199658260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is allemaal onscherpe balletjes zonder detail.
Je kan er van alles in willen zien maar dat iets niet te verklaren is betekent niet dat het niet van deze aarde komt.
Ehm, je kan ontzettend veel informatie afleiden uit de beelden. Geen heat source, snelheid, infrarood, coördinaten, G-krachten, etc. Denk je echt dat het Amerikaanse leger zo amateuristisch is? Bovendien waren er getuigenverklaringen van +/- 60 mensen op het schip. Radar van een ander vliegdekschip heeft precies hetzelfde waargenomen. Er is zo veel meer informatie beschikbaar, wat ook het Pentagon weet en waar ze mee bezig zijn.

Nogmaals, kijk even The Joe Rogan Experience met Christopher Mellon (https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Mellon). Ze gaan alles bijlangs. Verdiep je er even in want anders lukt een discussie voeren ook niet. Natuurlijk zijn het onscherpe balletjes zonder detail. En niemand beweert dat het van buiten deze aarde komt. Dat vul jij zelf in voor andere mensen, want ik heb dat nergens gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199658294
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ehm, je kan ontzettend veel informatie afleiden uit de beelden. Geen heat source, snelheid, infrarood, coördinaten, G-krachten, etc. Denk je echt dat het Amerikaanse leger zo amateuristisch is? Bovendien waren er getuigenverklaringen van +/- 60 mensen op het schip. Radar van een ander vliegdekschip heeft precies hetzelfde waargenomen. Er is zo veel meer informatie beschikbaar, wat ook het Pentagon weet en waar ze mee bezig zijn.

Nogmaals, kijk even The Joe Rogan Experience met Christopher Mellon (https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Mellon). Ze gaan alles bijlangs. Verdiep je er even in want anders lukt een discussie voeren ook niet. Natuurlijk zijn het onscherpe balletjes zonder detail. En niemand beweert dat het van buiten deze aarde komt. Dat vul jij zelf in voor andere mensen, want ik heb dat nergens gezegd.
quote:
Ik denk niet dat het echt buitenaardsen zijn, maar wellicht wel A.I. systemen afkomstig elders uit het universum. Wat als ze hier duizenden jaren geleden gekomen zijn? Zich verstoppen in de oceaan en af en toe metingen doen? Een beetje heel erg advanced Mars rovers?
Dat klinkt toch wel als van buiten deze aarde.

Ik ben er overigens van overtuigd dat er op meerdere plekken leven is buiten onze planeet maar geloof niet dat het onze aarde bezocht heeft, daar is geen enkele aanwijzing voor en zeker geen bewijs.
pi_199658490
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat klinkt toch wel als van buiten deze aarde.
Woordje 'wellicht'. Het is gewoon een hypothese. Een van de hypothesen die je kunt opgooien; en die ook serieus moet worden genomen als je een goede wetenschapper bent. Dat is ook wat Avi Loeb zegt.

Nergens zeg ik dat het daadwerkelijk ook zo is.

Maar als je even The Joe Rogan Experience kijk met Christopher Mellon dan heb je iig veel meer informatie. Doe het nou maar, want je mist een heleboel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199665716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:59 schreef cynicus het volgende:
Ik ga alvast de oude boeken van Erich von Däniken weer lezen plus die recente van astrofysicus Avi Loeb over Oumuamua :9
Ze zijn afkomstig van de Nazi basis op antarctica. Gelezen in Genesis van W.A. Harbinson.
Het eerste boek dat ik kocht, denk ik. Was 16 of 17, de locale supermarkt verkocht boeken van de "Playboy Roman" reeks (uitgegeven door Het Spectrum), had al 4 of 5 gelezen (elke zaterdag één, verbaast me dat het personeel nooit iets gezegd heeft).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genesis leek me het kopen waard. Een mengsel van geschiedenis en SF. Was de basis voor z'n 5-delige "Projekt Saucer" (waarin Genesis het derde deel vormt). En 15 jaar later heeft ie blijkbaar een non-fiction(??) boek ("Projeckt UFO: The Case for Man-Made Flying Saucers") met hetzelfde thema geschreven ("The book claims to provide conclusive proof that flying saucers are made in Antarctica using Nazi technology and a slave colony of ex-concentration camp inmates.").

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 29-05-2021 03:15:12 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199666176
Zal wel een bug zijn, een dooie pixel die over het scherm suist. :P
pi_199667025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als het niet direct verklaard kan worden, is de verklaring dat het iets "aards" is veruit het meest logisch.
Strikt genomen hangt dat, vanuit Bayesiaanse inferentie gezien, af van de a priori kansen die je slingert aan de gebeurtenis dat buitenaardsen überhaupt in staat en welwillend zijn om de aarde te bereiken :P

Dus alleen als je die kans erg laag inschat, heb je gelijk ;)
-
pi_199668103
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Strikt genomen hangt dat, vanuit Bayesiaanse inferentie gezien, af van de a priori kansen die je slingert aan de gebeurtenis dat buitenaardsen überhaupt in staat en welwillend zijn om de aarde te bereiken :P

Dus alleen als je die kans erg laag inschat, heb je gelijk ;)
Die a priori kans blijft heel subjectief. Gegeven die kans te we er aan toekennen, is de formule natuurlijk een coherent dingetje. Maar wel subjectief. We weten het simpelweg niet.

We don't know what's out there.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199669647
Bayesiaanse inferentie is inherent subjectief en gaat niet over "(zeker) weten".
-
pi_199683585
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:55 schreef Haushofer het volgende:
Bayesiaanse inferentie is inherent subjectief en gaat niet over "(zeker) weten".
Jep. Dat is ook het probleem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199683626

Oke, hypothese van Mick West kan de prullenbak in, dat het een optische illusie was. Twee US warships hebben corresponderende metingen met twee verschillende radar systemen en ze komen overeen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199684912
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jep. Dat is ook het probleem.
Ik zie daar geen probleem in. Dat is hoe de gehele wetenschappelijke methode werkt.
-
pi_199684957
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zie daar geen probleem in. Dat is hoe de gehele wetenschappelijke methode werkt.
Subjectiviteit is gewoon een kritiekpunt op Bayesiaanse waarschijnlijkheid in de wetenschapsfilosofie. Dat is gewoon zo. Er zijn meer mensen die dat vinden.

En ja, natuurlijk werkt het zo. We hebben niet veel anders. Het is gewoon wel pragmatisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199684981
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Subjectiviteit is gewoon een kritiekpunt op Bayesiaanse waarschijnlijkheid in de wetenschapsfilosofie. Dat is gewoon zo. Er zijn meer mensen die dat vinden.

En ja, natuurlijk werkt het zo. We hebben niet veel anders. Het is gewoon wel pragmatisch.
Ik snap niet hoe dat een kritiekpunt kan zijn. Het is zoiets als natuurkundige theorieën bekritiseren op het feit dat ze altijd onvolledig zijn. Dat doet niks af aan hun verklarende vermogen; het zegt hooguit iets over onterechte verwachtingen. Maar goed, dat is off-topic hier.
-
pi_199685018
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:32 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap niet hoe dat een kritiekpunt kan zijn.
Tja, prima dat jij dat niet snapt. Het is gewoon een gegeven. Natuurlijk zijn mensen het erover oneens. Zo werkt de wetenschap ook.

Misschien staat hier wat voor je: https://plato.stanford.edu/entries/epistemology-bayesian/

En idd, off-topic. Klaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199740292
Nou, dat schiet niet op. Ze weten het niet en we blijven het daarom maar UFO/UAP noemen.

https://www.nytimes.com/2(...)ecraft-pentagon.html

U.S. Finds No Evidence of Alien Technology in Flying Objects, but Can’t Rule It Out, Either

quote:
The report determines that the vast majority of more than 120 incidents over the past two decades did not originate from any American military or other advanced U.S. government technology, the officials said. That determination would appear to eliminate the possibility that Navy pilots who reported seeing unexplained aircraft might have encountered programs the government meant to keep secret.


[ Bericht 37% gewijzigd door zoost op 04-06-2021 10:41:36 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:03:27 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199741510
Het is natuurlijk wel frappant dat normaal niemand geloofd wat het Amerikaanse leger zegt, maar nu ze zeggen dat de 'UFO's' niet Amerikaans zijn men dat direct slikt :P

Oftewel, het kan nog steeds onbekende Amerikaanse techniek zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199741797
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is natuurlijk wel frappant dat normaal niemand geloofd wat het Amerikaanse leger zegt, maar nu ze zeggen dat de 'UFO's' niet Amerikaans zijn men dat direct slikt :P

Oftewel, het kan nog steeds onbekende Amerikaanse techniek zijn.
Precies, het had mij ook verbaasd als ze hadden gezegd dat de piloten hun supergeheime programma hadden gespot. Alle opties open dus. ik ben toch wel heel benieuwd wat het nou is.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:37:25 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199743012
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:37 schreef zoost het volgende:

[..]

Precies, het had mij ook verbaasd als ze hadden gezegd dat de piloten hun supergeheime programma hadden gespot. Alle opties open dus. ik ben toch wel heel benieuwd wat het nou is.
Gezien het compartimenteren (wat een kutwoord) van legeronderdelen kan het ook gewoon prima zijn dat zelfs vrij hoge lui binnen het leger er serieus niets van weten.

We hebben ook nog steeds geen videos waarop duidelijk vast staat hoe snel deze dingen zouden gaan. Als de verhalen kloppen van piloten, ja dan zou het zeer bijzondere techniek zijn die we momenteel nog niet bezitten. Maar kloppen die verhalen/zijn ze waar? En kloppen de sensoren of is er misschien mee geknoeid.

Ik gok op een geheim programma binnen het leger in combinatie met een stukje fake news (al dat niet express de wereld in geslingerd) rondom de snelheden en draaiingen van deze dingen.

Het Amerikaanse leger wat verwarring veroorzaakt om China/Rusland af te schrikken is alsnog duizend keer waarschijnlijker dan aliens oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199743041
Ik zet in op glitches in de software van radar, IR en andere sensors.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:41:00 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199743049
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zet in op glitches in de software van radar, IR en andere sensors.
Maar dan moet het wel telkens gebeuren, en op verschillende boten/vliegtuigen.

Dat zou dan sowieso express gedaan moeten worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199743084
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar dan moet het wel telkens gebeuren, en op verschillende boten/vliegtuigen.

Dat zou dan sowieso express gedaan moeten worden.
Waarschijnlijk alleen als een heleboel verschillende parameters toevallig net goed staan, krijg je dergelijke glitches.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199743618
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zet in op glitches in de software van radar, IR en andere sensors.
Onwaarschijnlijk, want er zijn ook ooggetuigen die dingen tegelijk waarnemen. Dat dit een soort atmospherische storing zou zijn die de menselijke waarneming beïnvloed en ook op allerlei radar systemen tegelijk opduikt, is uitermate onwaarschijnlijk. Nee, we hebben echt te maken met een onverklaarbaar fenomeen.
pi_199745233
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk alleen als een heleboel verschillende parameters toevallig net goed staan, krijg je dergelijke glitches.
Nee, is allang ruled out. Ze snappen echt zelf wel hoe radar e.d. werkt. Ze weten precies welke glitches er wel of niet kunnen zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199745235
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:24 schreef zoost het volgende:
Nee, we hebben echt te maken met een onverklaarbaar fenomeen.
Precies dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 19:10:08 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199758650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 17:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Precies dit.
Dan hoort het niet in dit subforum thuis maar in BNW. Zeg het maar, hoor, maar onverklaarbaar is het uiteraard niet.

Dat jij niet weet wat de verklaring is DAT is een ander verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199758918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan hoort het niet in dit subforum thuis maar in BNW. Zeg het maar, hoor, maar onverklaarbaar is het uiteraard niet.

Dat jij niet weet wat de verklaring is DAT is een ander verhaal.
Dat snap ik ook wel. Semantisch wellicht iets anders, maar ik bedoel hetzelfde. Geef me eens een voorbeeld van dingen die per definitie onverklaarbaar zijn?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')