Sigma - of je nou fan van lenzen van vreemde merken of niet - is ook niet leverbaar als 24-105.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Al mijn EF lenzen passen op mijn R5 middels een adapter. Geen idee of hij nog gemaakt wordt. Als ik internet zo lees, dan is de Mk 1 (mijn versie) te oud. Canon lijkt die niet meer te servicen vanwege gebrek aan onderdelen.
Ik was al op zoek naar vervanging. Ik ben een 24-105 F4 aan het overwegen omdat ik de 2.8 niet heel vaak meer nodig heb. Zowel de EF als de RF versie is tijdelijk niet leverbaar.
Ik begrijp hier precies niet van. Behalve dat je blijkbaar moeite hebt met winkelen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:19 schreef derLudolf het volgende:
Materiaalschaarste is hier nu ook wel een dingetje aan het worden. 5mm staal is alleen als S355 leverbaar op het moment en niet als S235.
Maakt qua prijs niet veel uit, maar S355 is sterker. Dat heeft weer invloed op hoe dicht een gat op een zetting (buiging) kan zitten. En hoe dicht twee zettingen op elkaar kunnen zitten.
Dat bepaalde onderdelen niet gemaakt kunnen worden zoals altijd is gedaan. En als iets vrij is gegeven voor productie moet je het niet meer willen veranderen, want da's heel kut. Omdat alle tekeningen er boven dan ook aangepast moeten wordenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp hier precies niet van. Behalve dat je blijkbaar moeite hebt met winkelen.
Moeite hebben met hoeft ook niets te maken met hoe goed je iets kunt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:32 schreef derLudolf het volgende:
Als iets er niet is, heeft het niks te maken met hoe goed je kunt winkelen
Ghij moderne vrouwquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik werd wakker, zette water op voor koffie, verzamelde vaat en was, zette 3 machines aan, schonk koffie in, keek naar buiten, en besloot dat het bed de beste plaats was voor koffie.vanuit bed, met koffie
Ik heb werkelijk waar het perfecte huis nu, voor robotstofzuiger en dweiler! Al zou ik bij een dweiler bang zijn voor mn meubels, als het te nat achterblijft...quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ghij moderne vrouw![]()
Ik heb nu al gepland dat ik vrijdagochtend Truus 2.0 aanzet terwijl ik op ziekenbezoek ben zodat ik bij thuiskomst kan dweilen. Want de vloer is inmiddels meer vlek en veeg dan vloerDweilen Truus ook maar daar vertrouw ik haar niet zo mee.
Vandaag mijn enige thuiswerkdag deze week. Kantoortijden![]()
En moeKorte nachten, beetje nare week gezondheidswijs met werk- en privé contacten en natuurlijk moet er songfestival gekeken worden. Naast de escaperoom die vanavond op de planning staat.
Blij dat mijn avonddienst komende vrijdag (waar ik niet van houd, maar soms moet je er eentje incasseren voor je collega’s) alsnog door een ander gedaan kon worden
Ah, was ik niet bekend mee, dus goed dat je het zegt. Ik ga het in de gaten houden. Mocht het niet minder worden nu de vermoeidheid ook de goede kant op gaat, trek ik zeker aan de bel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
@:Myraela: even bemoeizuchtig; trek je alsjeblieft aan de bel bij je huisarts voor een ECG als die hartkloppingen blijven? Een collega van me (jong, nauwelijks ziek), liep maanden door met weinig energie en hartkloppingen en iedereen riep maar dat het erbij hoorde. Uiteindelijk bleek haar hele hart ontstoken en zit ze nu in een molen met ziekenhuisopnames, operatie, medicatie en een revalidatietraject. Niet om je bang te maken, maar het is een vaker voorkomende complicatie bij covid en eerder behandelen is 100x fijner.
En kun je daar een normale hypotheek voor regelen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:02 schreef Candaasje het volgende:
Succes @:Barreltje . Wat er ook uit komt, je hebt dan in elk geval de mogelijkheden samen nog met prof. hulp van buitenaf bekeken. Dat lijkt me een mooie basis voor een weloverwogen beslissing![]()
Regeldagje hier vandaag. Werkcontract na opsturen documenten in de maak, afspraak autodealer gemaakt, en net het stro-bedrijf gesproken. We gaan nu eerst contact opnemen met een architect (krijgen de gegevens van een contactpersoon zo toegestuurd) voor verdere uitwerking, maar hebben nu wel enig idee wat voor prijskaartjes er aan zelfbouw hangen. Grofweg. (Dat viel me nog best tegen eigenlijkHet zal dan ook sterk van de kosten van de kavels die vrij worden gegeven af gaan hangen of het een beetje haalbaar wordt.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja, dat was geen probleemquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En kun je daar een normale hypotheek voor regelen?
quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Succes @:Barreltje. Mooi toch, die adviezen in de sc.
Brrrr hier weer een muis op t balkon, hoe ‘t ‘m gelukt is om op de rand van het balkon te klimmen weet ik niet, maar het beetje voer dat ik daar had nu maar weggehaald
Plaatje bij t praatjeHet zijn echte acrobaatjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat voor contract krijg je? Meeste werkgevers zijn wel bereid om een werkgeversverklaring af te geven dat ze je, bij ongewijzigde omstandigheden, in dienst blijven houden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat was geen probleem. Alles is Europees gecertificeerd (ook op het gebied van (brand)veiligheid) en er zit ook een regeling in dat mocht een aannemer uitvallen, er garantie is dat het project wordt afgebouwd.
Verder zijn de huizen er ook 'normaal' uit, het zijn geen 'Earthships' van autobanden. Dat helpt denk ik ook wel.
Het is meer de vraag of we de bank zover kunnen krijgen mijn inkomen ook mee te rekenen. Dat scheelt meer dan een ton. (Het is niet dat we mijn inkomen nodig hebben om de bijbehorende maandlasten op te kunnen hoesten, maar daar heeft de bank denk ik niet zoveel boodschap aan.)
Als je nieuwe werkgever een werkgeversverklaring invult is het geen probleem om je salaris mee te rekenenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat was geen probleem. Alles is Europees gecertificeerd (ook op het gebied van (brand)veiligheid) en er zit ook een regeling in dat mocht een aannemer uitvallen, er garantie is dat het project wordt afgebouwd.
Verder zijn de huizen er ook 'normaal' uit, het zijn geen 'Earthships' van autobanden. Dat helpt denk ik ook wel.
Het is meer de vraag of we de bank zover kunnen krijgen mijn inkomen ook mee te rekenen. Dat scheelt meer dan een ton. (Het is niet dat we mijn inkomen nodig hebben om de bijbehorende maandlasten op te kunnen hoesten, maar daar heeft de bank denk ik niet zoveel boodschap aan.)
Jaarcontract. Ik denk dat die verklaring ook wel te regelen valt inderdaad op den duur. Het is wel de bedoeling dat ik langer blijf, gezien ze ook veel in me willen investerenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat voor contract krijg je? Meeste werkgevers zijn wel bereid om een werkgeversverklaring af te geven dat ze je, bij ongewijzigde omstandigheden, in dienst blijven houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |