Sigma - of je nou fan van lenzen van vreemde merken of niet - is ook niet leverbaar als 24-105.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Al mijn EF lenzen passen op mijn R5 middels een adapter. Geen idee of hij nog gemaakt wordt. Als ik internet zo lees, dan is de Mk 1 (mijn versie) te oud. Canon lijkt die niet meer te servicen vanwege gebrek aan onderdelen.
Ik was al op zoek naar vervanging. Ik ben een 24-105 F4 aan het overwegen omdat ik de 2.8 niet heel vaak meer nodig heb. Zowel de EF als de RF versie is tijdelijk niet leverbaar.
Ik begrijp hier precies niet van. Behalve dat je blijkbaar moeite hebt met winkelen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:19 schreef derLudolf het volgende:
Materiaalschaarste is hier nu ook wel een dingetje aan het worden. 5mm staal is alleen als S355 leverbaar op het moment en niet als S235.
Maakt qua prijs niet veel uit, maar S355 is sterker. Dat heeft weer invloed op hoe dicht een gat op een zetting (buiging) kan zitten. En hoe dicht twee zettingen op elkaar kunnen zitten.
Dat bepaalde onderdelen niet gemaakt kunnen worden zoals altijd is gedaan. En als iets vrij is gegeven voor productie moet je het niet meer willen veranderen, want da's heel kut. Omdat alle tekeningen er boven dan ook aangepast moeten wordenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp hier precies niet van. Behalve dat je blijkbaar moeite hebt met winkelen.
Moeite hebben met hoeft ook niets te maken met hoe goed je iets kunt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:32 schreef derLudolf het volgende:
Als iets er niet is, heeft het niks te maken met hoe goed je kunt winkelen
Ghij moderne vrouwquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik werd wakker, zette water op voor koffie, verzamelde vaat en was, zette 3 machines aan, schonk koffie in, keek naar buiten, en besloot dat het bed de beste plaats was voor koffie.vanuit bed, met koffie
Ik heb werkelijk waar het perfecte huis nu, voor robotstofzuiger en dweiler! Al zou ik bij een dweiler bang zijn voor mn meubels, als het te nat achterblijft...quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ghij moderne vrouw![]()
Ik heb nu al gepland dat ik vrijdagochtend Truus 2.0 aanzet terwijl ik op ziekenbezoek ben zodat ik bij thuiskomst kan dweilen. Want de vloer is inmiddels meer vlek en veeg dan vloerDweilen Truus ook maar daar vertrouw ik haar niet zo mee.
Vandaag mijn enige thuiswerkdag deze week. Kantoortijden![]()
En moeKorte nachten, beetje nare week gezondheidswijs met werk- en privé contacten en natuurlijk moet er songfestival gekeken worden. Naast de escaperoom die vanavond op de planning staat.
Blij dat mijn avonddienst komende vrijdag (waar ik niet van houd, maar soms moet je er eentje incasseren voor je collega’s) alsnog door een ander gedaan kon worden
Ah, was ik niet bekend mee, dus goed dat je het zegt. Ik ga het in de gaten houden. Mocht het niet minder worden nu de vermoeidheid ook de goede kant op gaat, trek ik zeker aan de bel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
@:Myraela: even bemoeizuchtig; trek je alsjeblieft aan de bel bij je huisarts voor een ECG als die hartkloppingen blijven? Een collega van me (jong, nauwelijks ziek), liep maanden door met weinig energie en hartkloppingen en iedereen riep maar dat het erbij hoorde. Uiteindelijk bleek haar hele hart ontstoken en zit ze nu in een molen met ziekenhuisopnames, operatie, medicatie en een revalidatietraject. Niet om je bang te maken, maar het is een vaker voorkomende complicatie bij covid en eerder behandelen is 100x fijner.
En kun je daar een normale hypotheek voor regelen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:02 schreef Candaasje het volgende:
Succes @:Barreltje . Wat er ook uit komt, je hebt dan in elk geval de mogelijkheden samen nog met prof. hulp van buitenaf bekeken. Dat lijkt me een mooie basis voor een weloverwogen beslissing![]()
Regeldagje hier vandaag. Werkcontract na opsturen documenten in de maak, afspraak autodealer gemaakt, en net het stro-bedrijf gesproken. We gaan nu eerst contact opnemen met een architect (krijgen de gegevens van een contactpersoon zo toegestuurd) voor verdere uitwerking, maar hebben nu wel enig idee wat voor prijskaartjes er aan zelfbouw hangen. Grofweg. (Dat viel me nog best tegen eigenlijkHet zal dan ook sterk van de kosten van de kavels die vrij worden gegeven af gaan hangen of het een beetje haalbaar wordt.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja, dat was geen probleemquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En kun je daar een normale hypotheek voor regelen?
quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Succes @:Barreltje. Mooi toch, die adviezen in de sc.
Brrrr hier weer een muis op t balkon, hoe ‘t ‘m gelukt is om op de rand van het balkon te klimmen weet ik niet, maar het beetje voer dat ik daar had nu maar weggehaald
Plaatje bij t praatjeHet zijn echte acrobaatjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat voor contract krijg je? Meeste werkgevers zijn wel bereid om een werkgeversverklaring af te geven dat ze je, bij ongewijzigde omstandigheden, in dienst blijven houden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat was geen probleem. Alles is Europees gecertificeerd (ook op het gebied van (brand)veiligheid) en er zit ook een regeling in dat mocht een aannemer uitvallen, er garantie is dat het project wordt afgebouwd.
Verder zijn de huizen er ook 'normaal' uit, het zijn geen 'Earthships' van autobanden. Dat helpt denk ik ook wel.
Het is meer de vraag of we de bank zover kunnen krijgen mijn inkomen ook mee te rekenen. Dat scheelt meer dan een ton. (Het is niet dat we mijn inkomen nodig hebben om de bijbehorende maandlasten op te kunnen hoesten, maar daar heeft de bank denk ik niet zoveel boodschap aan.)
Als je nieuwe werkgever een werkgeversverklaring invult is het geen probleem om je salaris mee te rekenenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat was geen probleem. Alles is Europees gecertificeerd (ook op het gebied van (brand)veiligheid) en er zit ook een regeling in dat mocht een aannemer uitvallen, er garantie is dat het project wordt afgebouwd.
Verder zijn de huizen er ook 'normaal' uit, het zijn geen 'Earthships' van autobanden. Dat helpt denk ik ook wel.
Het is meer de vraag of we de bank zover kunnen krijgen mijn inkomen ook mee te rekenen. Dat scheelt meer dan een ton. (Het is niet dat we mijn inkomen nodig hebben om de bijbehorende maandlasten op te kunnen hoesten, maar daar heeft de bank denk ik niet zoveel boodschap aan.)
Jaarcontract. Ik denk dat die verklaring ook wel te regelen valt inderdaad op den duur. Het is wel de bedoeling dat ik langer blijf, gezien ze ook veel in me willen investerenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat voor contract krijg je? Meeste werkgevers zijn wel bereid om een werkgeversverklaring af te geven dat ze je, bij ongewijzigde omstandigheden, in dienst blijven houden.
Ach, ze zijn wel wat gewend hoor bij HR afdelingen... de huidige werkgever wordt imo veel te belangrijk gemaakt op de hypotheekmarkt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jaarcontract. Ik denk dat die verklaring ook wel te regelen valt inderdaad op den duur. Het is wel de bedoeling dat ik langer blijf, gezien ze ook veel in me willen investeren![]()
Ik vind het alleen zo wat om het gelijk al volgende week te vragen. Dus laten we eerst maar naar het architectenbureau gaan. Het duurt toch nog wel even allemaal. De kavels moeten ook nog de verkoop in.
Je kan ook met jaaropgaven van de afgelopen 3 jaar terecht.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ach, ze zijn wel wat gewend hoor bij HR afdelingen... de huidige werkgever wordt imo veel te belangrijk gemaakt op de hypotheekmarkt.
Dat is hier inderdaad niet zo voordeligerquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je kan ook met jaaropgaven van de afgelopen 3 jaar terecht.
Dan pakken ze het gemiddelde. Alleen is dat voor de meeste mensen veel ongunstiger.
Stoffen schoenen kun je wel makkelijker in de wasmachine gooien, dus dat zou ook juist weer voordeliger kunnen zijn?quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is hier inderdaad niet zo voordeliger![]()
Ik ben nu op zoek naar witte gympen/sneakers voor op het werk. God wat zijn die dingen lelijk/saai. En dan heb ik natuurlijk ook nog een eisenlijstje (vegan, als het kan verder ook nog een beetje ethisch/duurzaam, niet van stof (want daar trekt alles in...) en moet een beetje comfortabel lopen), dus dan worden ze ook nog duur.
Enerzijds wel, anderzijds was je de geuren er niet helemaal uit denk ik. Niet voor hondenneuzen e.d.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stoffen schoenen kun je wel makkelijker in de wasmachine gooien, dus dat zou ook juist weer voordeliger kunnen zijn?
Ik doe gore klusjes het liefst op m'n All Stars, daarna gewoon de was in, dagje drogen, weer helemaal prima.
En maakt het veel uit als ze lelijk zijn, als er toch hondenkots en kattenpis en konijnenbloed en ... overheen gaat?
Dat is in geval van Candaasje denk ik een slecht idee.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je kan ook met jaaropgaven van de afgelopen 3 jaar terecht.
Dan pakken ze het gemiddelde. Alleen is dat voor de meeste mensen veel ongunstiger.
De vegan Adidas Superstar zijn wel tof.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu op zoek naar witte gympen/sneakers voor op het werk. God wat zijn die dingen lelijk/saai. En dan heb ik natuurlijk ook nog een eisenlijstje (vegan, als het kan verder ook nog een beetje ethisch/duurzaam, niet van stof (want daar trekt alles in...) en moet een beetje comfortabel lopen), dus dan worden ze ook nog duur.
Die zijn inderdaad wel leuk ja! Ik weet alleen niet of ze 'wit' genoeg zijn. Ergens een beetje kleur mag vast wel, maar het zal wel niet de overhand mogen krijgen. Veja heeft ook wel redelijke modellen, maar geen idee hoe die schoenen lopen. Verder loopt geloof ik iedereen in de zorg altijd op Sketches. (Ik vind dat nog een twijfelgevalletje. Ik weiger in elk geval wel op crocs te lopenquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
De vegan Adidas Superstar zijn wel tof.
Sketchers, mijn godddddd wat lopen die dingen zaaaaaaaaligquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja moet ik echt overstag?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Sketchers, mijn godddddd wat lopen die dingen zaaaaaaaalig
Er bestaan ook gewoon kunststof klompjesquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:07 schreef derLudolf het volgende:
Schoenklompen en door een schoenmaker stukkie wit kunstleer er op laten zetten
Ik heb ze exact een week en vind ze briljanttttquote:
Zie je het bloed en de ingewanden zo lekker zittenquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ze exact een week en vind ze briljantttt
Maar waarom moeten ze wit zijn?
JA!quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ga nog eerder op mijn blote voeten
Geen idee, dat werd me verteld. Ik ben allang blij dat onze broeken donkerblauw zijnquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ze exact een week en vind ze briljantttt
Maar waarom moeten ze wit zijn?
Flubberfliebelsquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zie je het bloed en de ingewanden zo lekker zitten
Ik vind dat zulke achterhaalde onzinquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geen idee, dat werd me verteld. Ik ben allang blij dat onze broeken donkerblauw zijn
Dat was een bult werk op je vrije dag. Lokaal was hier een fors onweer boven het dorp met rake klappen en rommelen. En water.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:57 schreef sigme het volgende:
Vandaag maar het schapendagje gemaakt dat eigenlijk met hemelvaart gepland was, maar toen kwam die rug opeens roet in het eten gooien.
Alle schapen de klauwtjes bijgesneden (= 44 pootjes).
Alle lammeren geoormerkt (=26 oortjes)
Nylon schikdraad verplaatste in de wei waar ze nu 3 maanden zouden moeten blijven lopen (dat hadden ze al gemoeten, maar wegens gebrek aan gras zijn ze toch nog een paar keer verhuisd).
Oh, en dus schapen van wei 1 naar wei 2 verzet. Ging bijna goed. Toen we de hele kudde in wei 2 hadden bleek er 1 lammetje dapper weerstand te hebben geboden - Willemien natuurlijk. Daarna kwam er nog een hooooooooooooop ren- en vloekwerk aan te pas, schapen zwierven over straat, in de verkeerde wei A, n verkeerde wei B, maar uiteindelijk lukte het om a) de hele kudde te verenigen en b) de hele kudde in de juiste wei te krijgen.
Hond is inmiddels uitgerild van de onweerstress (ze ging nota bene *klappertanden* vanochtend), dus die moeten nu maar eens een rondje wandelen, en dan mogen wij pizza halen. Dat mag op dit soort dagen.
En hierbij was het hier lokaal ongeveer net zulk lekker weer als bij jullie.
* Molo wacht op verhaal over de eerste hond die er over zeiktquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:22 schreef Candaasje het volgende:
Ok goed, ik heb ze in m'n mandje gegooid hoor. Lekkere degelijke witte stappersIk zal ze hier niet in het Sneakertopic showen, maar comfort is het belangrijkste, en geen hond die het verder natuurlijk interesseert wat ik draag
Ja ik ook, vooral omdat ik dus ook af en toe met die schoenen buiten loop (die honden moeten toch plassen hè) en dan zijn je witte zolen natuurlijk in 3 tellen zwart.quote:
Helemaal gemist. Maar respectquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:57 schreef sigme het volgende:
Vandaag maar het schapendagje gemaakt dat eigenlijk met hemelvaart gepland was, maar toen kwam die rug opeens roet in het eten gooien.
Alle schapen de klauwtjes bijgesneden (= 44 pootjes).
Alle lammeren geoormerkt (=26 oortjes)
Nylon schikdraad verplaatste in de wei waar ze nu 3 maanden zouden moeten blijven lopen (dat hadden ze al gemoeten, maar wegens gebrek aan gras zijn ze toch nog een paar keer verhuisd).
Oh, en dus schapen van wei 1 naar wei 2 verzet. Ging bijna goed. Toen we de hele kudde in wei 2 hadden bleek er 1 lammetje dapper weerstand te hebben geboden - Willemien natuurlijk. Daarna kwam er nog een hooooooooooooop ren- en vloekwerk aan te pas, schapen zwierven over straat, in de verkeerde wei A, n verkeerde wei B, maar uiteindelijk lukte het om a) de hele kudde te verenigen en b) de hele kudde in de juiste wei te krijgen.
Hond is inmiddels uitgerild van de onweerstress (ze ging nota bene *klappertanden* vanochtend), dus die moeten nu maar eens een rondje wandelen, en dan mogen wij pizza halen. Dat mag op dit soort dagen.
En hierbij was het hier lokaal ongeveer net zulk lekker weer als bij jullie.
Ik ben ooit een keer in mijn schoenen gezeken door een net overleden hond. Kon die hond dus natuurlijk niks meer aan doen. Was grote hond (bull mastiff). Ik stond net verkeerd toen we haar moesten optillen. Was nat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:23 schreef Molo het volgende:
[..]
* Molo wacht op verhaal over de eerste hond die er over zeikt
Klasgenootje van mijn dochter heeft een hond thuis.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik ook, vooral omdat ik dus ook af en toe met die schoenen buiten loop (die honden moeten toch plassen hè) en dan zijn je witte zolen natuurlijk in 3 tellen zwart.
Maar goed, best, prima, we regelen het wel. De rest van de kleding wordt vanuit de kliniek verstrekt, inclusief de broeken. En de was wordt ook voor ons gedaan (In kleinere praktijken mag je blij zijn met een jasje. Dat je broek vuil wordt of kapot gaat is je eigen probleem.)
Ah, dank voor de tip!quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:28 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje mocht je geen werkgeversverklaring krijgen dan kun je ook nog de arbeidsmarktscan doen, het bedrag dat daaruit komt kunnen ze ook mee rekenendat is gebaseerd op je verdiencapaciteit gezien opleiding en werk. Bij mij kwam die wel wat lager uit dan wat ik daadwerkelijk verdien, maar wel nog een best flink bedrag als je 't vergelijkt met niks mee kunnen rekenen
. Online in te vullen en je ziet meteen welke verdiencapaciteit er uit komt dan, als je m echt officieel wil hebben voor hypotheek moet je klein bedrag betalen, maar je kunt dus wel al kijken wat de mogelijkheden daarmee zouden zijn.
Wauw..dat is inderdaad ontzettend ranzig en ook heel sneu voor de hondquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Klasgenootje van mijn dochter heeft een hond thuis.
Die ouders werken beide de hele dag. Dus ik zei dat me dat toch onhandig leek met die hond.
Waarop die moeder vertelde dat de hond altijd in de woonkamer schijt en zeikt als ze aan het werk zijn.
Want ze kunnen geen hondenuitlater betalen en nu ruimt ze het gewoon op als ze thuis komt. Staat altijd schoonmaakmiddel klaar
Even serieus hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, schoenen dus. Lekker onzinnig als die schoenen van jou smeriger worden dan menig paar schoenen, en ze dan per se wit moeten zijn
Ik had ooit een opleidingsplek met een vreselijk mens voor de begeleiding. Ging dan in de behandeling tegen een patiënt vertellen dat ik het verkeerd deed en dat zij het wel even voor zou doen. En dan verwachten dat de behandelrelatie tussen mij en patiënt nog gewoon overeind zou blijvenquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben ooit een keer in mijn schoenen gezeken door een net overleden hond. Kon die hond dus natuurlijk niks meer aan doen. Was grote hond (bull mastiff). Ik stond net verkeerd toen we haar moesten optillen. Was nat.![]()
(Dat waren overigens stoffen schoenen die ik inderdaad gelijk in de wasmachine heb gegooid. Samen met m'n broek en sokken.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nee hoor. Is ook niet hun eerste hondquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wauw..dat is inderdaad ontzettend ranzig en ook heel sneu voor de hond. Neem dan geen hond in huis. (Zeker een corona-impulsaankoop ofzo?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had ooit een opleidingsplek met een vreselijk mens voor de begeleiding. Ging dan in de behandeling tegen een patiënt vertellen dat ik het verkeerd deed en dat zij het wel even voor zou doen. En dan verwachten dat de behandelrelatie tussen mij en patiënt nog gewoon overeind zou blijven![]()
![]()
Maar goed. Takkewijf was het, echt.
We hadden een Surinaamse dikke diabeet in rolstoel daar zitten en suikers lekker ontregeld. Hij bleef maar om water vragen tijdens het voorgesprek. Dus ik dacht al... Dit is niet best... Maar moest mijn mond houden.
Ok, ook goed joh.
Dus toen ging zij wel even laten zien hoe je hem beste vanuit zijn rolstoel kon laten staan voor verder onderzoek.
En bij het gaan staan, laat die man dus een litertje of wat aan urine zo lopen, via haar been en sok en schoen![]()
En zij kon die man niet ineens weer loslaten, want super slechte stabalans.
Zelden zo traag gereageerd met dat ik wel even een handdoek ging zoeken![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn god wat voelde dat goed toen![]()
![]()
Karma voor die begeleidsterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gadverdamme.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Klasgenootje van mijn dochter heeft een hond thuis.
Die ouders werken beide de hele dag. Dus ik zei dat me dat toch onhandig leek met die hond.
Waarop die moeder vertelde dat de hond altijd in de woonkamer schijt en zeikt als ze aan het werk zijn.
Want ze kunnen geen hondenuitlater betalen en nu ruimt ze het gewoon op als ze thuis komt. Staat altijd schoonmaakmiddel klaar
Even serieus hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, schoenen dus. Lekker onzinnig als die schoenen van jou smeriger worden dan menig paar schoenen, en ze dan per se wit moeten zijn
Ik vind dat geen teken van slecht opgevoed zijn. Een dier dat heel de dag zijn behoefte moet ophouden is imho gewoon veel te streng afgericht. (Ik heb het niet over 'even' moeten ophouden, maar heel zo'n dag.... brrr. Ik weet eigenlijk niet of er studies bij dieren naar gedaan zijn, maar bij mensen wordt altijd afgeraden je plas te lang op te houden.)quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gadverdamme.![]()
![]()
Dan neem je toch gewoon geen hond. Overigens sowieso een slecht opgevoede hond, lijkt mij. Ik was als puber niet de meest verantwoordelijke. Dus toen we een hond hadden en ik haar elke middag uit moest laten, stelde ik dat elke week een half uurtje langer uit zodat ik nog even naar een vriendin kon na school.
Natuurlijk superrot voor dat beestje nu ik er terug aan denk, maar dat beestje zou het nooit binnen laten lopen tenzij ziek.
Een hond kan toch prima een werkdag de boel ophouden? Dat is ook echt iets dat die mensen hem hadden moeten lerenquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind dat geen teken van slecht opgevoed zijn. Een dier dat heel de dag zijn behoefte moet ophouden is imho gewoon veel te streng afgericht. (Ik heb het niet over 'even' moeten ophouden, maar heel zo'n dag.... brrr. Ik weet eigenlijk niet of er studies bij dieren naar gedaan zijn, maar bij mensen wordt altijd afgeraden je plas te lang op te houden.)
Ze kunnen het, maar of het gezond is om regelmatig te laten doen weet ik niet. Je ziet vaak ook echt wel onrust bij dieren die moeten maar niet mogen, dat vind ik gewoon sneu. Ik wil zelf ook graag plassen/poepen als ik moetquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Een hond kan toch prima een werkdag de boel ophouden? Dat is ook echt iets dat die mensen hem hadden moeten leren
Genoeg mensen met hond en een baan.
Ik vind het geen probleem. Alleen niet de hele week. Hier werkte vriendje sowieso al vaak thuis of maar paar uur buiten de deur. Maar onze hond is toch paar keer per week wel 9 uur alleen thuis.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze kunnen het, maar of het gezond is om regelmatig te laten doen weet ik niet. Je ziet vaak ook echt wel onrust bij dieren die moeten maar niet mogen, dat vind ik gewoon sneu. Ik wil zelf ook graag plassen/poepen als ik moet.
En als het een paar uur is, ok. Maar 8-9 uur lang...ik vind het nogal wat om te vragen.
Maar ik vind een hond een hele werkdag alleen laten sowieso een no go, om ook andere redenen.![]()
Ik zou in mijn pauze terug naar huis gaan (wat niet altijd mogelijk is), of ik zou toch in elk geval een hondenuitlaatservice of een buurvrouw zoals @:Lonaa om hulp vragen.
Ik heb geen enkel idee over of het jullie kan redden, maar ik heb een jaar of twee geleden het zelfhulpboekie van die EFT eens gelezen. Sindsdien nooit meer van die afschuwelijke ruzies gehad. Zo simpel was hetquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:57 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de support weer hier ..
Ik vind het dood eng want het betekent heel erg bloot geven en daar ben ik ZEKER niet goed in.
Wel vond ik het fijn dat er een professional bij komt kijken, want K.heeft ineens alle wijsheid in pacht, afhankelijk van wat de laatste persoon waar hij mee gesproken heeft tegen hen gezegd heeft..
Ik heb echt behoefte aan wat rust en stilte.. de deen zou me eigenlijk vanavond ophalen, maar dat gaat niet door en ik geloof dat ik dat wel even prima vind zo..
Oh, normale mensen noemen dat 'hoefjes'. Ik geloof dat formeel gezien de hoefjes het weefsel is dat om het klauwtje heen groeit. Maar het bijsnijden van die hoeven heet in schapenjargon 'klauwverzorging'.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef Molo het volgende:
Ik lees de drukte van Sigme net pas
Wat houdt klauwtjes bijsnijden in bij schapen?
11-12 uur zonder te kunnen plassen of poepen? Kán dat?quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Een hond kan toch prima een werkdag de boel ophouden? Dat is ook echt iets dat die mensen hem hadden moeten leren
Genoeg mensen met hond en een baan.
Waarom werk jij zo lang gek?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:10 schreef Molo het volgende:
[..]
11-12 uur zonder te kunnen plassen of poepen? Kán dat?![]()
Ik weet niets van dieren maar dit lijkt me bizar lang
Honden slapen makkelijk 12u, zonder poepen en piesen. In die tijd draaien ze zich wel een keertje om.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:10 schreef Molo het volgende:
[..]
11-12 uur zonder te kunnen plassen of poepen? Kán dat?![]()
Ik weet niets van dieren maar dit lijkt me bizar lang
Ah!quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, normale mensen noemen dat 'hoefjes'. Ik geloof dat formeel gezien de hoefjes het weefsel is dat om het klauwtje heen groeit. Maar het bijsnijden van die hoeven heet in schapenjargon 'klauwverzorging'.
Euh ja, ze hebben geen baan ofzo.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:17 schreef Tele6 het volgende:
Maar moeten ze dan je hele werkdag slapen? Wat doen ze dan 's nachts nog? Kan een hond 20 uur per dag slapen?
Niet mijn hondquote:
Ja ik ookquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Honden slapen makkelijk 12u, zonder poepen en piesen. In die tijd draaien ze zich wel een keertje om.
Dat sowieso. Ook nu met thuiswerk gaat ze mee met de pauze wandeling maar dat is 20 minuutjes. Verder slaapt ze ook als wij dus wel thuis zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:17 schreef Tele6 het volgende:
Maar moeten ze dan je hele werkdag slapen? Wat doen ze dan 's nachts nog? Kan een hond 20 uur per dag slapen?
Nja dat sowieso want als je hond het dus blijkbaar niet redt en je laat hem in huis kakken ben je echt niet helemaal lekker hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik ook![]()
Maar dit is overdag, en dat beest slaapt 's nachts al![]()
Ze hadden beter een opgezette hond kunnen nemen geloof ik, maar goed, mijn mening
Weet je, je hoeft er ook niet goed in te zijn. Je krijgt er hulp bij en je therapeut gaat je heus wel stap voor stap meenemen in een bij jou passend tempo. Er zullen vast ook stomme EFT-therapeuten zijn, maar die ik ken, zijn wel bovengemiddeld sympathiek en empathisch (het is best een moeilijke therapie om te geven, dus je moet wel een béétje goed zijn in je vak). Komt goedquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:57 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de support weer hier ..
Ik vind het dood eng want het betekent heel erg bloot geven en daar ben ik ZEKER niet goed in.
Wel vond ik het fijn dat er een professional bij komt kijken, want K.heeft ineens alle wijsheid in pacht, afhankelijk van wat de laatste persoon waar hij mee gesproken heeft tegen hen gezegd heeft..
Ik heb echt behoefte aan wat rust en stilte.. de deen zou me eigenlijk vanavond ophalen, maar dat gaat niet door en ik geloof dat ik dat wel even prima vind zo..
Ik snap er ook echt werkelijk helemaal niets vanquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nja dat sowieso want als je hond het dus blijkbaar niet redt en je laat hem in huis kakken ben je echt niet helemaal lekker hoor.
Heb je een linkje hoe dat werkt, gewoon benieuwd naar, maar hoef niet het hele boek zeg maarquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Weet je, je hoeft er ook niet goed in te zijn. Je krijgt er hulp bij en je therapeut gaat je heus wel stap voor stap meenemen in een bij jou passend tempo. Er zullen vast ook stomme EFT-therapeuten zijn, maar die ik ken, zijn wel bovengemiddeld sympathiek en empathisch (het is best een moeilijke therapie om te geven, dus je moet wel een béétje goed zijn in je vak). Komt goed
Coolquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:45 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het nog steeds zo tof dat ik, wanneer ik naar een recept google, soms mijn eigen blog bovenaan zie.Zeker als het met zo'n snippet is, want dat ziet er cool uit.
[ afbeelding ]
https://www.eft.nl/wat-is-eftquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je een linkje hoe dat werkt, gewoon benieuwd naar, maar hoef niet het hele boek zeg maar
HF vindt een pastarecept wat uit kip, broccoli en room bestaat ook een nextlevel uitvindingquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hellofresh onderschat wel stelsels hoeveel dip er bij een aardappeltje hoort zeg. Hoeveel aardappels ik zou willen ook overigens
Is me niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar zit, of is het echt patronen herkennen/doorbreken en emoties uitspreken ipv elkaar triggeren ermee en onbewust uitlokken van de bekende weg?quote:
Dat is ze ook. Op 1 been kun je niet lopen. Daarom ALTIJD 2 plakjes, of taartpunten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Is me niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar zit, of is het echt patronen herkennen/doorbreken en emoties uitspreken ipv elkaar triggeren ermee en onbewust uitlokken van de bekende weg?
Kort door de bocht (ben mijn kind aan het overtuigen dat het niet normaal is om een hele cake als toetje te krijgen maar dat een plakje echt een normale hoeveelheid is als toetje. Ze doet net of ze zojuist zwaar bekocht is namelijk![]()
![]()
)
Ja, sorry, die website is niet super duidelijk zag ik. Fijn dat helderder is zoquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:56 schreef Molo het volgende:
Ah, aanvulling maakt meer duidelijk, thanks! Klinkt heel logisch wel
Houd me vast, van Sue Johnsonquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:03 schreef Lonaa het volgende:
@:Clubsoda is er dan een boek dat je aanraad?Ik denk dat we hier in huis nog wel...kunnen groeien.
Ze kon nog een stuk paprika krijgen maar wonderlijk genoeg zat toen haar buik ineens toch volquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is ze ook. Op 1 been kun je niet lopen. Daarom ALTIJD 2 plakjes, of taartpunten.
Ja, dat boekje dat clubsoda noemt is dus het boekie dat ik las.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:03 schreef Lonaa het volgende:
@:Clubsoda is er dan een boek dat je aanraad?Ik denk dat we hier in huis nog wel...kunnen groeien.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat boekje dat clubsoda noemt is dus het boekie dat ik las.
Voor een zelfhulpboek is het nog redelijk leesbaar, en ik vond de inhoud weliswaar één grote verzameling open deuren, maar ergens heeft het bij mij toch een deurtje open (of dicht) gezet wat maakt dat ik/we geen sabotageruzies meer hebben.
Alleen die titel he, die titel. Dat heb ik weer een week lang 'hou me vast, leg je hoofd maar op mijn schouder' (que?) in mijn hoofd.
Want bij jou zijn, is dan alles wat ik willlllllllquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor een zelfhulpboek is het nog redelijk leesbaar, en ik vond de inhoud weliswaar één grote verzameling open deuren, maar ergens heeft het bij mij toch een deurtje open (of dicht) gezet wat maakt dat ik/we geen sabotageruzies meer hebben.
Alleen die titel he, die titel. Dat heb ik weer een week lang 'hou me vast, leg je hoofd maar op mijn schouder' (que?) in mijn hoofd.
Ik weet niet zeker of het beter is, maar ik ken alleen dat ene zinnetje.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Want bij jou zijn, is dan alles wat ik willlllllll
Met lichies?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Sketchers, mijn godddddd wat lopen die dingen zaaaaaaaalig
Ja die voorgeselecteerde recepten zijn doorgaans niet mijn voorkeursrecepetenquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
HF vindt een pastarecept wat uit kip, broccoli en room bestaat ook een nextlevel uitvinding
Het smaakt wel, maar dat draai ik zelf net zo makkelijk en echt een stuk goedkoper in elkaar.
Maar deze domme doos was vergeten haar HF doos stop te zetten dus dit is mijn straf
Volumiaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Alleen die titel he, die titel. Dan heb ik weer een week lang 'hou me vast, leg je hoofd maar op mijn schouder' (que?) in mijn hoofd.
quote:
quote:
Ja, Sue Johnson is Amerikaans.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
Ik ga er vanuit dat het ook in het Engels te verkrijgen is?
* Barreltje gaat eens op zoek naar de lokale versie van bol.com
Ik was ws in beeld, buiten spelend met een ventje in een geel jasjequote:Op woensdag 19 mei 2021 17:11 schreef AnneX het volgende:
Hé @:Leintjuh ….zwaai even met een groot wit lakendan kom je in beeld.
Amateurs.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:54 schreef derLudolf het volgende:
@:Myreala kijk hier zijn ze niet gevoelig voor hypes
[ afbeelding ]
Bij jou kennen ze geen Subway of KFCquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:54 schreef derLudolf het volgende:
@:Myreala kijk hier zijn ze niet gevoelig voor hypes
[ afbeelding ]
Gewoon aardappels van mama. Doe maar niet te gek.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bij jou kennen ze geen Subway of KFC
kniepers, bedoel je...quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon aardappels van mama. Doe maar niet te gek.
eerdappel!quote:
wel uitgesproken als eer-dappel.quote:
De duutser 2 en jij 2.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik nu al een kwartier aan het overwegen of ik nu drie wasmanden was wegvouw, of morgen vier.
Gewoon uit de wasmand levenquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik nu al een kwartier aan het overwegen of ik nu drie wasmanden was wegvouw, of morgen vier.
Zo kun je zeeuws ook omschrijven,quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
wel uitgesproken als eer-dappel.en dan eigenlijk ook zo binnensmonds dat er alleen 'earpels' overblijft.
En lang weekend dit weekend.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:25 schreef Blues het volgende:
Nog 1 dag werken mensen, nog 1 dag (vrijdag, morgen vrij)
Dat is niet te doen joh, die wasmanden zitten overvol met bergjes erop.quote:
Ik hoor in gedachten mijn moeder nuquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
wel uitgesproken als eer-dappel.en dan eigenlijk ook zo binnensmonds dat er alleen 'earpels' overblijft.
Pieper.quote:
Dat is loon naar werk! Wat een goed gebaar ook van haar, om zoiets niet bij een goed voornemen te laten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Volumia![]()
Toffe schoenen @:Molo!
Ik kreeg net een pakket van een studente die ik heb begeleid met scriptie, ze begon toen ik nog m'n PhD deed in t ziekenhuis, hielp mee in m'n onderzoek en was begonnen aan schrijven maar door allerlei omstandigheden een paar keer pauze gehad en in het afgelopen jaar ben ik haar begeleiden ondanks dat ik allang niet meer in het ziekenhuis werkte. Ik wilde het haar niet aandoen alles opnieuw te moeten doen bij een andere scriptieplek en ook niet om overgenomen te worden door mijn supervisor uit het ziekenhuis want dat was echt geen goede match geweest, dan had ze denk ik geen voldoende gehaald. Ze was me zo dankbaar dat toen het cijfer definitief was ingevoerd, ze me vroeg of ze een pakket mocht opsturen wat ze al in januari had samengesteld omdat ze zo dankbaar was. Dus ik uiteraard gezegd dat dat niet had gehoeven maar ik het natuurlijk wel erg waardeer, en het was echt zo'n lief pakket. Een super lief kaartje, allerlei soorten thee, chocola en een grote theemok. Echt wel tof om zo die waardering te voelen
Oh dat is wel heel leuk om te ontvangen ja!quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Volumia![]()
Toffe schoenen @:Molo!
Ik kreeg net een pakket van een studente die ik heb begeleid met scriptie, ze begon toen ik nog m'n PhD deed in t ziekenhuis, hielp mee in m'n onderzoek en was begonnen aan schrijven maar door allerlei omstandigheden een paar keer pauze gehad en in het afgelopen jaar ben ik haar begeleiden ondanks dat ik allang niet meer in het ziekenhuis werkte. Ik wilde het haar niet aandoen alles opnieuw te moeten doen bij een andere scriptieplek en ook niet om overgenomen te worden door mijn supervisor uit het ziekenhuis want dat was echt geen goede match geweest, dan had ze denk ik geen voldoende gehaald. Ze was me zo dankbaar dat toen het cijfer definitief was ingevoerd, ze me vroeg of ze een pakket mocht opsturen wat ze al in januari had samengesteld omdat ze zo dankbaar was. Dus ik uiteraard gezegd dat dat niet had gehoeven maar ik het natuurlijk wel erg waardeer, en het was echt zo'n lief pakket. Een super lief kaartje, allerlei soorten thee, chocola en een grote theemok. Echt wel tof om zo die waardering te voelen
Volgens mijn Zeeuw hier is het errepolsquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo kun je zeeuws ook omschrijven,
Ja, echt tof. Ze had in januari dus al het pakket gemaakt maar pas vorige week toen alles af en beoordeeld was en cijfer officieel ingevoerd gevraagd of ze t mocht langsbrengen of opsturen, omdat ze niet de schijn wilde wekken van omkopingquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is loon naar werk! Wat een goed gebaar ook van haar, om zoiets niet bij een goed voornemen te laten.
Aah dat is ook tof ja!!quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel leuk om te ontvangen ja!![]()
Ik heb echt weleens hele toffe (kleine, persoonlijke of onverwachte) cadeautjes gekregen van patiënten of mensen waar ik mee samenwerkte.
Laatste was een Bob Ross koelkastmagneet. Serieus, zulke dingen vind ik zo fantastisch joh![]()
![]()
Cadeaus
Ik ken er maar 1 (de mijne, waar ik niet meer kom) maar die is afaik bovengemiddeld aangenaam als therapeutquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:41 schreef Clubsoda het volgende:
Er zullen vast ook stomme EFT-therapeuten zijn, maar die ik ken, zijn wel bovengemiddeld sympathiek en empathisch (het is best een moeilijke therapie om te geven, dus je moet wel een béétje goed zijn in je vak). Komt goed
voor mij nog drie dagen werken donderdag/vrijdag en zaterdag en dan ook twee weken ferkansiequote:
QFTquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens ben ik een aanvaller, en wil ik alles oplossen en ...raaaaar dat ... mensen die stil worden in een ruzie (zoals mijn wederhelft, die echt bevriest![]()
) het óók als een probleem ervaren en niet 'boeiuh!' denken
![]()
Vraag me niets, zeg me nietsquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of het beter is, maar ik ken alleen dat ene zinnetje.
Dus mijn hoofd zingt dat ene zinnetje. De hele dag. Rustig een week lang.
Woorden schieten toch te kort, als ik mijn hart bij jouw uitstohort.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vraag me niets, zeg me niets
Sla je armen in me heeeheeeen
Praat niet met me
Hou me stevig vast
Past op zich wel bij het boek. Zou hij het ook gelezen hebben?
Ik niet overigens. Ik vond dat ik niet voor niks dikke knaken aan een therapeut betaalde
Over portobello gesproken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Al hadden we vandaag portobello, maar dat was weer een tijd geleden,
Nooit te laat.quote:
Geestig hoe je praat alsof het nu niet relevant kan zijnquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:59 schreef Blues het volgende:
Over therapie.
Ik durfde nooit naar een therapeut.
Zoveel heavy shit tegengekomen om de zoveel jaar vanaf kind zijnde dat ik me meestal heb teruggetrokken dus ben ik een freeze type denk ik.
En t liefst alleen in mn sores.
Mn hoofd en staat van zijn is nu, op mn bijna 62e, redelijk 'op orde' gelukkig.
In retrospectief had ik wel echt bijv. o.a. EFT en andere therapie kunnen gebruiken en had ik wellicht wat minder lang ongelukkig geweest of zo.
Stom eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |