abonnement Unibet Coolblue
pi_199500019
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:32 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat het in the eye of the beholder is klopt. Maar dat geldt andersom ook als je er wel emotie in ziet en hoort.

Ik vind het wel wat vreemd om haar zangkwaliteiten als argument te gebruiken. Want bijna bij elke post die ik over haar plaats benoem ik juist hoe goed ze kan zingen.

Maar goed kunnen zingen is niet voldoende. Anders was O'g3ne ook wel echt populair bij een breder publiek.
Dat heeft meer met de songwriting te maken. Maan is wel heel populair, maar die werkt gewoon samen met goede producers (voor de Nederlandse markt dan). Maar ik vind nou niet dat zij echt iets bijzonders heeft als je haar ziet optreden. Terwijl Davina puur op basis van haar live performance de grootste Nederlandstalige hit ooit heeft gescoord.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 09:40:19 #277
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199500038


Malta ook weer terug naar plek 3
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:41:43 #278
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199500056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de songwriting te maken. Maan is wel heel populair, maar die werkt gewoon samen met goede producers (voor de Nederlandse markt dan). Maar ik vind nou niet dat zij echt iets bijzonders heeft als je haar ziet optreden. Terwijl Davina puur op basis van haar live performance de grootste Nederlandstalige hit ooit heeft gescoord.
Maan is zelf niet super bijzonder. Maar zij weet wel veel beter hoe je een publiek moet inpakken en connectie met de kijker moet maken.

Uiteraard spelen de liedjes die iemand zingt de grootste rol. Daardoor kan ook Davina alsnog geschikt zijn voor het ESF. Maar die eerder genoemde elementen zijn ook heel belangrijk. En die zie ik bij Davina gewoon niet. En dat is niet een mening waar ik alleen in sta.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_199500103
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maan is zelf niet super bijzonder. Maar zij weet wel veel beter hoe je een publiek moet inpakken en connectie met de kijker moet maken.

Uiteraard spelen de liedjes die iemand zingt de grootste rol. Daardoor kan ook Davina alsnog geschikt zijn voor het ESF. Maar die eerder genoemde elementen zijn ook heel belangrijk. En die zie ik bij Davina gewoon niet. En dat is niet een mening waar ik alleen in sta.
Maar daarom noem ik dus Duurt te lang: bijna niemand kende Davina voor Beste Zangers, maar ze pakte daar het Nederlandse publiek met boter en suiker in. Dat is dus puur op basis van haar performance. Uiteraard zijn er ook mensen die er niks aan vinden, dat hou je altijd.
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:56:10 #280
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199500204
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar daarom noem ik dus Duurt te lang: bijna niemand kende Davina voor Beste Zangers, maar ze pakte daar het Nederlandse publiek met boter en suiker in. Dat is dus puur op basis van haar performance. Uiteraard zijn er ook mensen die er niks aan vinden, dat hou je altijd.
Dat klopt. Ze kan het zeker. Maar verschil zit m daar er vooral in dat ze dat veel losser moest zingen. Een enorme breuk t.o.v. de bijzonder knappe, maar afstandelijke zang capriolen die ze daarvoor uithaalde.

Maar daarna is ze gewoon weer verder gegaan met heel scherp, schel en afstandelijk gaan zingen. Met o.a. 17 miljoen mensen. Ze mist heel veel warmte in haar stem.

Nogmaals, ze kan echt fantastisch zingen. Maar zowel in haar stem als in haar uitstraling vind ik haar ijskoud en afstandelijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_199500383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Malta ook weer terug naar plek 3
Het lijkt me moeilijk voor Italië of Frankrijk om te winnen.

Een land dat gelijk in de finale staat heeft nog nooit gewonnen (of zie ik een land over het oog?), die eerste ronde helpt echt mee om bekendheid te krijgen en stemmers te activeren.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 10:14:47 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199500412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het lijkt me moeilijk voor Italië of Frankrijk om te winnen.

Een land dat gelijk in de finale staat heeft nog nooit gewonnen (of zie ik een land over het oog?), die eerste ronde helpt echt mee om bekendheid te krijgen en stemmers te activeren.
2010 Duitsland de laatste keer. Maar Italië heeft het veel vaak goed gedaan (vaak top 5).
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:27:25 #283
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199500582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:14 schreef Momo het volgende:

[..]

2010 Duitsland de laatste keer. Maar Italië heeft het veel vaak goed gedaan (vaak top 5).
Lena _O_

Dat was ook wel echt een leuk liedje, had geen 2x optreden nodig om in je hoofd te zitten :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 mei 2021 @ 10:38:13 #284
39237 crew  H_T
2733
pi_199500750
Italië is sinds die regel twee keer tweede geworden, een keer derde en daarnaast nog vier keer in de top 10 geëindigd. Niet slecht voor tien deelnames :) Weinig landen die wel door de semi's heen moesten zullen het beter gedaan hebben. En Duitsland inderdaad gewonnen. Frankrijk en Spanje hebben het niet al te best gedaan in die periode, maar die scoorden ook al niet geweldig in de jaren ervoor
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199500880
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 06:07 schreef Em31 het volgende:

[..]

Had echt precies hetzelfde. Kroatië was ook één van mijn favorieten, maar nadat Israël en Azerbaijan waren geweest had ik al zo’n voorgevoel dat die twee eerder door zouden gaan, helaas. Knalde meer en daardoor viel Kroatië totaal weg.
Het nummer van Kroatië is ook weer niet heel bijzonder, ze hadden vooral een mooie zangeres en coole show. Daarbij is er inderdaad veel concurrentie met uptempo nummers.

Echter was ik verbaasd dat Kroatië niet door ging, en België en Oekraïne weer wel. Die nummers zijn naar mijn mening echt niet beter. Maar goed, ze zullen wel punten gewonnen hebben omdat ze vrij uniek zijn, iets dat Ierland ook was, maar die gingen dan weer niet door.

Er is soms geen pijl op te trekken.
pi_199500900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:38 schreef H_T het volgende:
Italië is sinds die regel twee keer tweede geworden, een keer derde en daarnaast nog vier keer in de top 10 geëindigd. Niet slecht voor tien deelnames :) Weinig landen die wel door de semi's heen moesten zullen het beter gedaan hebben. En Duitsland inderdaad gewonnen. Frankrijk en Spanje hebben het niet al te best gedaan in die periode, maar die scoorden ook al niet geweldig in de jaren ervoor
Hoe lang is die regel actief? Want we hebben nu dus één land dat er sinds die regel doorheen gekomen is en gewonnen heeft.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 mei 2021 @ 10:54:29 #287
39237 crew  H_T
2733
pi_199500981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe lang is die regel actief? Want we hebben nu dus één land dat er sinds die regel doorheen gekomen is en gewonnen heeft.
Sinds 2000, toen nog voor vier landen. Italië heeft een aantal jaar niet meegedaan en keerde in 2011 terug als vijfde automatische qualifier. Laatste overwinning voor die tijd:

UK in 1997, toen de taalregel nog actief was en zij als een van de weinigen in het Engels mochten zingen
Italië in 1990
Duitsland in 1982
Frankrijk in 1977
Spanje in 1969 (gedeeld met Nederland, Frankrijk en UK)

Ook belangrijk: tot en met 1996 werden alle stemmen gegeven door jury's. In 1997 werd televoting voorzichtig ingevoerd, toen de kijkers van vijf landen mee mochten stemmen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:59:25 #288
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199501055
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maan is zelf niet super bijzonder. Maar zij weet wel veel beter hoe je een publiek moet inpakken en connectie met de kijker moet maken.

En ze heeft al de juiste connecties van huis uit.

Maan heeft gewoon heel veel geluk gehad. Mooi en ook toegankelijk voorkomen, kan zingen (zelfs al is het niet uitzonderlijk), en dan ook dat nog.
pi_199501332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:54 schreef H_T het volgende:

[..]

Sinds 2000, toen nog voor vier landen. Italië heeft een aantal jaar niet meegedaan en keerde in 2011 terug als vijfde automatische qualifier. Laatste overwinning voor die tijd:

UK in 1997, toen de taalregel nog actief was en zij als een van de weinigen in het Engels mochten zingen
Italië in 1990
Duitsland in 1982
Frankrijk in 1977
Spanje in 1969 (gedeeld met Nederland, Frankrijk en UK)

Ook belangrijk: tot en met 1996 werden alle stemmen gegeven door jury's. In 1997 werd televoting voorzichtig ingevoerd, toen de kijkers van vijf landen mee mochten stemmen
Tja, het is wat moeilijk te vergelijken. Want het aantal deelnemers verschilt, net als hoeveel deelnemers automatisch in de finale staan. Daarbij had je inderdaad ook nog de taalregel en het wisselende jurysysteem.

Ook kan een land een heel goed liedje hebben, dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt, Lena met Satellite, Loreen met Euphoria of Olsen Brothers met Fly on the Wings of Love (al zullen de meningen hierover ook wel verschillen). Zo'n liedje moet bijna wel winnen.

Maar goed, ik neig ernaar dat gelijk in de finale staan, in het nadeel werkt. Vaak gaat het toch om herkenbaarheid en het winnen van sympathie. Dan kun je beter in de halve finale staan.

En als je naar de resultaten kijkt, wint een land dat gelijk in de finale staat ook niet vaak, terwijl het wel grote landen zijn, met veel buurlanden, migrantengemeenschappen in andere landen en die qua productie veel kunnen betalen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 mei 2021 @ 11:26:56 #290
39237 crew  H_T
2733
pi_199501539
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tja, het is wat moeilijk te vergelijken. Want het aantal deelnemers verschilt, net als hoeveel deelnemers automatisch in de finale staan. Daarbij had je inderdaad ook nog de taalregel en het wisselende jurysysteem.

Ook kan een land een heel goed liedje hebben, dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt, Lena met Satellite, Loreen met Euphoria of Olsen Brothers met Fly on the Wings of Love (al zullen de meningen hierover ook wel verschillen). Zo'n liedje moet bijna wel winnen.

Maar goed, ik neig ernaar dat gelijk in de finale staan, in het nadeel werkt. Vaak gaat het toch om herkenbaarheid en het winnen van sympathie. Dan kun je beter in de halve finale staan.

En als je naar de resultaten kijkt, wint een land dat gelijk in de finale staat ook niet vaak, terwijl het wel grote landen zijn, met veel buurlanden, migrantengemeenschappen in andere landen en die qua productie veel kunnen betalen.
Misschien is het inderdaad nadelig als je meteen in de finale staat, maar ik denk niet dat dat vaak het verschil gaat maken tussen winnen of niet winnen. Het scheelt misschien wel punten, maar genoeg om het verschil te maken tussen winnen of tweede worden? Dat denk ik niet. En de meeste inzendingen van de Big Five komen daar ook niet bij in de buurt. Weet jij veel inzendingen van Big Five die qua kwaliteit van het liedje een realistische kans hadden om te winnen? Ik kan een paar Italiaanse inzendingen bedenken en dan houdt het al snel op.

Qua buurlanden en diaspora: dat valt de laatste jaren ernstig mee. Turkije haalde daar vaak flink wat punten mee binnen, maar dat is alweer aardig wat jaren geleden. Bij de winnaars sinds 2011 zitten Azerbeidzjan, Zweden, Denemarken, Portugal, Israël en Nederland. Zweden en Nederland hebben over land twee buren, Azerbeidzjan ook twee waarvan er een al een bloedhekel heeft aan Azerbeidzjan, Denemarken en Portugal hebben 1 landsgrens en Israël grenst aan geen enkel stemmend land.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:34:17 #291
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199501668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:26 schreef H_T het volgende:

[..]

Misschien is het inderdaad nadelig als je meteen in de finale staat, maar ik denk niet dat dat vaak het verschil gaat maken tussen winnen of niet winnen. Het scheelt misschien wel punten, maar genoeg om het verschil te maken tussen winnen of tweede worden? Dat denk ik niet. En de meeste inzendingen van de Big Five komen daar ook niet bij in de buurt. Weet jij veel inzendingen van Big Five die qua kwaliteit van het liedje een realistische kans hadden om te winnen? Ik kan een paar Italiaanse inzendingen bedenken en dan houdt het al snel op.

Qua buurlanden en diaspora: dat valt de laatste jaren ernstig mee. Turkije haalde daar vaak flink wat punten mee binnen, maar dat is alweer aardig wat jaren geleden. Bij de winnaars sinds 2011 zitten Azerbeidzjan, Zweden, Denemarken, Portugal, Israël en Nederland. Zweden en Nederland hebben over land twee buren, Azerbeidzjan ook twee waarvan er een al een bloedhekel heeft aan Azerbeidzjan, Denemarken en Portugal hebben 1 landsgrens en Israël grenst aan geen enkel stemmend land.
Stemmen van buurlanden hoeven niet per se iets met landsgrenzen te maken te hebben. Alle Scandinavische landen hebben warme banden met elkaar. Dus Noorwegen, Zweden en zelfs IJsland zullen ook gewoon bovengemiddeld op Denemarken stemmen als die een goed liedje hebben.

Je hebt wel gelijk over Nederland en Portugal.
pi_199501695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:34 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Stemmen van buurlanden hoeven niet per se iets met landsgrenzen te maken te hebben. Alle Scandinavische landen hebben warme banden met elkaar. Dus Noorwegen, Zweden en zelfs IJsland zullen ook gewoon bovengemiddeld op Denemarken stemmen als die een goed liedje hebben.

Je hebt wel gelijk over Nederland en Portugal.
Volgens mij hebben we hier in Nederland ook wel een zwak voor Scandinavische muziek, qua cultuur lijken we redelijk op één lijn te zitten, ondanks dat Duitsland er nog tussen zit.
pi_199501744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:26 schreef H_T het volgende:

[..]

Misschien is het inderdaad nadelig als je meteen in de finale staat, maar ik denk niet dat dat vaak het verschil gaat maken tussen winnen of niet winnen. Het scheelt misschien wel punten, maar genoeg om het verschil te maken tussen winnen of tweede worden? Dat denk ik niet. En de meeste inzendingen van de Big Five komen daar ook niet bij in de buurt. Weet jij veel inzendingen van Big Five die qua kwaliteit van het liedje een realistische kans hadden om te winnen? Ik kan een paar Italiaanse inzendingen bedenken en dan houdt het al snel op.
Ik ben het met je eens. Ik noemde een paar erg goede liedjes die wonnen, maar ik kan ze niet zo snel bedenken van de landen die al gekwalificeerd zijn.

quote:
Qua buurlanden en diaspora: dat valt de laatste jaren ernstig mee. Turkije haalde daar vaak flink wat punten mee binnen, maar dat is alweer aardig wat jaren geleden. Bij de winnaars sinds 2011 zitten Azerbeidzjan, Zweden, Denemarken, Portugal, Israël en Nederland. Zweden en Nederland hebben over land twee buren, Azerbeidzjan ook twee waarvan er een al een bloedhekel heeft aan Azerbeidzjan, Denemarken en Portugal hebben 1 landsgrens en Israël grenst aan geen enkel stemmend land.
Dat landen een hekel aan elkaar hebben maakt weinig uit. Veel buurlanden van Rusland hebben ook een hekel aan Rusland, maar er wonen ook veel Russen, die kunnen er wel op stemmen.

Afijn, het is gewoon lastig te meten. Naar mijn mening helpt het niet mee, maar het is echt onmogelijk om het precieze effect te meten.
pi_199501826
Ik denk dat het effect slechts klein is. Halve finales helpen vooral om inzendingen die iets bijzonders hebben een push te geven - zie Oekraïne nu en Noorwegen vorig jaar, maar zij maken/breken geen winnaars.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_199501842
Wat kijkcijfers van Eurovoix:

Austria – 339,000 viewers – Share unknown
Germany – 700,000 viewers – 4.1% share
Italy – 535,000 viewers – 2.2% share
Spain – 564,000 viewers – 3.6% share
Sweden – 1,562.000 viewers – % share unknown
United Kingdom – 617,017 viewers – % share unknown

VK: "The figure represents a small increase of 17,000 viewers over the same show in 2019 and the largest figure since 628,000 viewers watched Semi-Final Two in 2016."
https://eurovoix.com/2021(...)for-eurovision-2021/

Italië: ook een record: meeste kijkers voor een semi-final sinds 2017: "535,000 viewers watched on Rai 4 last night as the first Semi-Final of the Eurovision Song Contest 2021 was broadcast. The figure is an increase of 29% over the same show in 2019 and the largest audience for a Semi-Final in Italy since 2017."
https://eurovoix.com/2021(...)TXf7l9DzBkKwQV2s8qDA

Spanje: groei in aantal kijkers tov 2019 maar stabiel vergeleken met andere jaren: "The show had an overall share of 3.6% of the viewership. The figure represents an increase in the audience over 2019 but a stable audience compared to most years."
https://eurovoix.com/2021(...)-of-eurovision-2021/

Duitsland: hoogste aantal kijkers sinds 2016: "
The number of viewers for the first Semi-Final was also up 300,000 on the equivalent show in 2019."
https://eurovoix.com/2021(...)sArTjO6qUjMoAxCg2IuQ
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:43 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_199501863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat landen een hekel aan elkaar hebben maakt weinig uit. Veel buurlanden van Rusland hebben ook een hekel aan Rusland, maar er wonen ook veel Russen, die kunnen er wel op stemmen.

Azerbeidzjan heeft het in het verleden wel een beetje overdreven. In 2009 werden er 43 stemmen vanuit dat land op Armenië uitgebracht, niet heel veel dus. Maar de 43 stemmers kregen wel een bezoekje van de geheime dienst. En dat Armenië en Azerbeidzjan vorig jaar nog in oorlog waren met elkaar zal ook niet echt helpen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:49:59 #297
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199501895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:47 schreef H_T het volgende:

[..]

Azerbeidzjan heeft het in het verleden wel een beetje overdreven. In 2009 werden er 43 stemmen vanuit dat land op Armenië uitgebracht, niet heel veel dus. Maar de 43 stemmers kregen wel een bezoekje van de geheime dienst. En dat Armenië en Azerbeidzjan vorig jaar nog in oorlog waren met elkaar zal ook niet echt helpen
Is dat ook de reden dat Armenië dit jaar niet meedoet? Ik kan niet echt juichen voor Azerbeidzjan om die reden
pi_199501908
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef Nashipeer het volgende:
Wat kijkcijfers van Eurovoix:

Austria – 339,000 viewers – Share unknown
Germany – 700,000 viewers – 4.1% share
Italy – 535,000 viewers – 2.2% share
Spain – 564,000 viewers – 3.6% share
Sweden – 1,562.000 viewers – % share unknown
United Kingdom – 617,017 viewers – % share unknown

VK: "The figure represents a small increase of 17,000 viewers over the same show in 2019 and the largest figure since 628,000 viewers watched Semi-Final Two in 2016."
https://eurovoix.com/2021(...)for-eurovision-2021/

Italië: ook een record: meeste kijkers voor een semi-final sinds 2017: "535,000 viewers watched on Rai 4 last night as the first Semi-Final of the Eurovision Song Contest 2021 was broadcast. The figure is an increase of 29% over the same show in 2019 and the largest audience for a Semi-Final in Italy since 2017."
https://eurovoix.com/2021(...)TXf7l9DzBkKwQV2s8qDA

Spanje: groei in aantal kijkers tov 2019 maar stabiel vergeleken met andere jaren: "The show had an overall share of 3.6% of the viewership. The figure represents an increase in the audience over 2019 but a stable audience compared to most years."
https://eurovoix.com/2021(...)-of-eurovision-2021/

Duitsland: hoogste aantal kijkers sinds 2016: "
The number of viewers for the first Semi-Final was also up 300,000 on the equivalent show in 2019."
https://eurovoix.com/2021(...)sArTjO6qUjMoAxCg2IuQ
Eigenlijk valt het nog tegen.

Ik hoor ze steeds met getallen boven de 100 miljoen kijkers, ik hoorde zelfs 190 miljoen kijkers (wat ik meteen al overdreven vond). Maar als een groot land als Duitsland al niet boven de 700.000 komt...
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 11:52:50 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199501930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eigenlijk valt het nog tegen.

Ik hoor ze steeds met getallen boven de 100 miljoen kijkers, ik hoorde zelfs 190 miljoen kijkers (wat ik meteen al overdreven vond). Maar als een groot land als Duitsland al niet boven de 700.000 komt...
Dit is de halve finale waar meerdere landen niet mee doen he, finale haalt meestal 190+ miljoen kijkers.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 11:53:44 #300
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199501946
quote:
In 2016, some 204 million people saw at least one of the 3 shows in whole
quote:
An estimated audience of 182 million viewers watched the 2019 Eurovision Song Contest final
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')