Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.quote:@:Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
Oh hier zou ik echt helemaal niet van gediend zijn. Je blijft van mijn kind af als wildvreemde en al helemaal niet kietelen. Griezel.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.
+1quote:Op maandag 7 juni 2021 21:51 schreef Peejtur het volgende:
Ik zou het wel handig vinden als hier in de OP ook een overzicht zou komen van hoe oud de peuters zijn hier. Van mensen die erop willen natuurlijk.
Handig om beetje te vergelijken wanneer wij sommige dingen kunnen verwachten ongeveer.
Fijn!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:10 schreef PKM het volgende:
Moet wel zeggen dat het gillen voorbij is. Vragen of hij een knuffel wou als hij gilde bleek echt te helpen.
Herkenbaar. Ook dat van minder assertief zijn dan dat ik had gewild.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Even invullen dan!
Om het dan makkelijk te maken voor @:MaJo . Quote/copy-paste en zet jezelf even er op de juiste plek bij?
- BellaaElisa : N. 07-02-2018
- D.U.M.A.N. : U, 17-03-2018
- NicolasJoy: S, 17-08-2018
- Peejtur: Lize, 04-03-2019
- douche-eendje: Bas, 10-06-2019
Als jij dat fijner vindt, dan kan je het gewoon daar bij houden.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:15 schreef Elleska het volgende:
Allemaal met complete geboortedatum erin? Maand en jaar zou al prima zijn wat mij betreft.
Ik heb me dus voorgenomen om Lily hierin de 'leiding' te laten nemen. Wanneer zij nee zegt tegen iemand en ze moet het nog eens zeggen, grijp ik voortaan in. Liever tactloos iemand tegen het hoofd stoten met een 'Ze zegt nee, ze wil het, stop.' dan awkward glimlachen en hopen dat het stopt. Het is me nu twee keer gebeurd namelijk en ik voel me achteraf echt dagen schuldig. Ik wil graag tactisch uit de hoek komen op zulke momenten en dat maakt het extra lastig. Dus fuck it. Dan maar mensen pissig maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:20 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Maar hoe geef je dat mee als je dat zelf niet hebt?
Interessant, want hier gaan ze dus gewoon door. Ook deze kietelaar. De andere keer was tijdens een bruiloftreceptie waarbij een man, opvallend vaak mannen.., het leuk vond om te doen alsof hij haar eten ging afpakken tijdens Lily haar 'van mij' fase. Keer op keer op keer. Ik vond die sociale setting echt lastig om er wat van te zeggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:06 schreef aapieannie het volgende:
Hier laten ze gelukkig zelf heel goed weten wat ze wel en vooral niet willen. Vandaag ben ik met de kinderen bij de mc donalds wezen eten en daar zat een wat oudere man vlakbij. Die vroeg aan Vincent of hij een hapje van zn ijsje mocht, en voor ik zelf kon reageren gilde hij zelf al " nee, jij weg!" De man stond gepikeerd op, zei niks meer en liep weg.
Ik verbaas me er vooral over dat mensen denken dat dit geaccepteerd gedrag is...
G, maart 2018quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:26 schreef MaJo het volgende:
Lijstje in de OP gezet! Als er nog peuters missen, laat het me weten hier of door een DM/PM
Ik post niet zo vaak, maar zet mijn 2 dondersteentjes er ook maar inquote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:26 schreef MaJo het volgende:
Lijstje in de OP gezet! Als er nog peuters missen, laat het me weten hier of door een DM/PM
Jullie zitten dus 4 jaar zonder pauze in de peuterpuberteit…quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik besef me net dat ik voorlopig dit topic niet hoef te verlaten.
Nadat de oudste in 08-2022 vier jaar wordt, is de jongste ~ 2 weken later twee jaar. Gek idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie kan de laatste tijd flink mopperen. Vooral omdat ze iets wil, of juist niet, ze het alleen wil doen, of niet, ze sandalen aan wil, of juist gympen etc. Het antwoord maakt ook echt niet uit. Zeg ik dat is goed dan wil ze juist het andere. Zo’n peuter kan het zichzelf soms wel erg moeilijk maken…
Herkenbaar. Kapitein zegt dan ook altijd op overdreven boze toon "mama, kijk eens naar mijn gezicht! Is dit een blij gezicht of en boos gezicht?" En als ik dan zeg " ben je boos?" Zegt ie " nee,ik ben HEEl boos"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lekker expressief typje is het
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Herkenbaar. Kapitein zegt dan ook altijd op overdreven boze toon "mama, kijk eens naar mijn gezicht! Is dit een blij gezicht of en boos gezicht?" En als ik dan zeg " ben je boos?" Zegt ie " nee,ik ben HEEl boos"![]()
Lekker expressief typje is het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |