SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Toverwoord is proportionaliteit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoals een bekeuring te geven als het daadwerkelijk iets bijdraagt ?
Op het moment dat men het recht maar wat laat vieren omdat er in aantal "toch" niet veel misbruik wordt gemaakt, slaat de willekeur toe om daarmee dan de oprechte burger uit te sluiten. Een burger die een volgende keer evenzozeer zal zeggen, jullie bekijken het maar met de bedachte regels.
Once a covid success story, Taiwan struggles with a vaccine shortagequote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
Wordt er in Taiwan al gevaccineerd?
14 mei: 34 gevallen
17 mei: 335 gevallen
Als nog niemand immuun is en ze één van de meer besmettelijke varianten hebben zou het daar flink uit de hand kunnen lopen.
Met mogelijk economische gevolgen voor de rest van de wereld: de meeste high-end microchips worden daar gemaakt.
quote:A surge of coronavirus infections in Taiwan, one of the world's COVID-19 mitigation success stories, has led to its stock of 300,000 doses rapidly running out, with only about 1% of its 23 million people vaccinated.
Juist van jou begrijp ik niet dat je je er niet tegen uitspreekt. Altijd nuance, aan iedereen denken, geen gebash op ouderen, iedereen is gelijk, geen verschil maken, geen tweederangsburgers... en dan is er nu een overduidelijke tweedeling in de maak en dan spreek je je er niet tegen uit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan heb ik een heleboel posts verkeerd begrepen, want ik lees hier zo vaak een hoop narigheid over ouderen en boomers.
Er zijn in alle lagen van de bevolking, in alle leeftijdscategorien, mensen die zich niet goed genoeg aan de maatregelen houden. Die zich niet solidair tonen met de rest van de samenleving. En er zijn ook heel veel mensen in allerlei categorien die wel hun best doen het zo goed mogelijk te doen.
Ik denk dat er ook op het beleid voldoende aan te merken valt, maar ook dat wat het beleid ook zou zijn geweest, er van alles aan te merken zou zijn geweest. Er is denk ik geen beleid mogelijk waarbij we fluitend, zonder gedoe en narigheid, door deze crisis heen gekomen zouden zijn. En ik ben niet zo'n schreeuwer over dat beleid, terwijl ik er echt wel het mijne van denk.
Wij staan er gewoon echt heel verschillend in. En ik vind het dan toch telkens weer jammer als er dan weer een sneer komt of ervan uitgegaan wordt dat ik wel nergens last van zal hebben, dat ik er wel happy mee ben om niet op vakantie te gaan, dat ik nergens onder geleden heb, etc.
In zekere zin betalen we dat nu al, de GGD heeft op dit moment een overcapaciteit van ruim 100.000 testen per week die alleen maar groter wordt. Dus we hoeven er niet eens meer geld aan uit te geven dan we nu al doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Juist van jou begrijp ik niet dat je je er niet tegen uitspreekt. Altijd nuance, aan iedereen denken, geen gebash op ouderen, iedereen is gelijk, geen verschil maken, geen tweederangsburgers... en dan is er nu een overduidelijke tweedeling in de maak en dan spreek je je er niet tegen uit.
Terwijl deze vergoeding van testen waarschijnlijk niet eens zo'n hele grote groep betreft, die bovendien rap kleiner wordt. Eind juli kan iedereen die wil een vaccinatie hebben gehad waardoor ze van deze idioot hoge kosten af zijn.
Is toch zonder tests of zie ik wat over het hoofd?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:11 schreef Gunner het volgende:
Weten jullie nog van die attractieparken die zogenaamd niet mee wilden doen aan die toeganstests?
[ twitter ]
Zag net op tv dat Toverland gewoon open gaat deze week;
[ twitter ]
Is zonder tests, staat op de website vermeld en in de mail die vandaag is verstuurdquote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Is toch zonder tests of zie ik wat over het hoofd?
Dan snap ik de post van Gunner niet geloof ikquote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:16 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Is zonder tests, staat op de website vermeld en in de mail die vandaag is verstuurd
Ik ook niet... Je hoeft je nu nergens te laten testen op Fieldlabs en TvT naquote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan snap ik de post van Gunner niet geloof ik
https://www.ad.nl/home/jo(...)et-eerlijk~a101d040/quote:Jonge mensen dik laten betalen voor coronapaspoort dat gevaccineerden gratis krijgen is níet eerlijk
Jonge mensen eerst laten wachten op een prik, en dan dik laten betalen voor een coronapaspoort dat gevaccineerden gratis krijgen: dat is níet eerlijk.
Nou... Bij festivals is dit standpunt nog goed te volgen. Wie 50 tot 100 euro over heeft voor een uitje, kan toch ook wel de 7,50 aftikken die een sneltest gaat kosten. Nu is die sneltest, zoals bij het Songfestival, nog gratis: de test hoort bij experimenten die de overheid ondersteunt. En elke bezoeker moet ‘m ondergaan, gevaccineerd of niet.
Voor buitenlandse vakanties ligt het anders. In Europees verband wordt gewerkt aan een ‘paspoort’ dat het mogelijk maakt komende zomer binnen de EU te reizen. Daarvoor is een PCR-test nodig. Dat zijn de testen die de GGD afneemt. Tot nu toe uitsluitend om de pandemie te bestrijden, niet voor andere doeleinden. Wie een test wil om op reis te kunnen, moet naar een van de vele nieuwe commerciële bureaus. En die rekenen rustig 80 tot 100 euro. Wat ook anders ligt: Wie al gevaccineerd is, heeft géén test nodig. Kortom, een jong gezin met twee kinderen dat nog niet aan de beurt is geweest voor vaccinatie, is al snel 320 euro kwijt. En nog eens 320 euro om Nederland weer in te mogen. Vier gevaccineerde zestigers die samen op pad gaan? 0 euro.
Dat kan ik snappen. Dat lijkt als je het zo post inderdaad tegenstrijdig. Ik denk dat ik het belangrijk vind dat deze tweedeling heel tijdelijk is en bovendien gaat over iets wat niet essentieel is. Vakantie wel, begrijp me niet verkeerd, maar buitenland niet per se. Natuurlijk is dat leuk. Ik mis onze vakanties en citytrips ook en ik kijk ernaar uit dat dat weer kan. Maar het is ook iets waarvan ik persoonlijk vind dat het tijdelijk te missen is. En als dit een kutzomer wordt met zeikweer zal ik ook vreselijk balen dat we niet in Frankrijk zitten. Maar het is wat het is.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Juist van jou begrijp ik niet dat je je er niet tegen uitspreekt. Altijd nuance, aan iedereen denken, geen gebash op ouderen, iedereen is gelijk, geen verschil maken, geen tweederangsburgers... en dan is er nu een overduidelijke tweedeling in de maak en dan spreek je je er niet tegen uit.
Terwijl deze vergoeding van testen waarschijnlijk niet eens zo'n hele grote groep betreft, die bovendien rap kleiner wordt. Eind juli kan iedereen die wil een vaccinatie hebben gehad waardoor ze van deze idioot hoge kosten af zijn.
Als het allemaal niet zo erg is is het toch beter om vakanties gewoon voor iedereen te schrappen? Dan lopen we ook nog eens een stuk minder risico allemaal.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik snappen. Dat lijkt als je het zo post inderdaad tegenstrijdig. Ik denk dat ik het belangrijk vind dat deze tweedeling heel tijdelijk is en bovendien gaat over iets wat niet essentieel is. Vakantie wel, begrijp me niet verkeerd, maar buitenland niet per se. Natuurlijk is dat leuk. Ik mis onze vakanties en citytrips ook en ik kijk ernaar uit dat dat weer kan. Maar het is ook iets waarvan ik persoonlijk vind dat het tijdelijk te missen is. En als dit een kutzomer wordt met zeikweer zal ik ook vreselijk balen dat we niet in Frankrijk zitten. Maar het is wat het is.
Op zich vind ik het trouwens ook prima als ze wel vergoed worden, nu ik je post nog eens lees. Juist ook omdat het tijdelijk is en de groep inderdaad niet groot hoeft te zijn. Maar ik vind het ook te rechtvaardigen dat het zelf betaald moet worden.
Oh okay! ik dacht echt dat dat een vereiste was voor de korte termijn toekomst. Of is dat meer voor de binnenruimte die nu niet open is misschien?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:16 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Is zonder tests, staat op de website vermeld en in de mail die vandaag is verstuurd
https://www.toverland.com/coronavirus-veelgestelde-vragen/
Waarom zou je vakanties schrappen?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het allemaal niet zo erg is is het toch beter om vakanties gewoon voor iedereen te schrappen? Dan lopen we ook nog eens een stuk minder risico allemaal.
Veiligheid, hoe minder reisbewegingen hoe minder verspreiding van het virus kan plaatsvinden. En daarbij is het toch ook helemaal niet zo erg om niet op vakantie te kunnen, dat is maar een klein en tijdelijk offer.quote:
Waarom zou je op vakantie meer of minder risico lopen dan daarbuiten?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het allemaal niet zo erg is is het toch beter om vakanties gewoon voor iedereen te schrappen? Dan lopen we ook nog eens een stuk minder risico allemaal.
Geldt al de hele tijd. Daarom gewoon op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou je op vakantie meer of minder risico lopen dan daarbuiten?
Buitenland. Vakantie op zichzelf is wel essentieel, volgens mij postte ik dat ook.quote:
Dat durf ik niet te zeggen, ik hoop van niet eigenlijk. We zijn van plan om een abbo aan te schaffen zondag en ik zit er niet op te wachten om mijn (autistische) oudste zoon van 12 elke keer te laten testen als we willen gaan. Voor mezelf en man geen probleem, mijn man wordt elke maandag sowieso getest ivm werk.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh okay! ik dacht echt dat dat een vereiste was voor de korte termijn toekomst. Of is dat meer voor de binnenruimte die nu niet open is misschien?
De gevaccineerde groep kan dan toch ook prima in Nederland op vakantie? Als het voor de rest niet essentieel is is het dat voor hun ook niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buitenland. Vakantie op zichzelf is wel essentieel, volgens mij postte ik dat ook.
En jij denkt dat al die gevaccineerde boomers solidair gaan zijn met alle ongevaccineerden? Vergeet het maar...quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus daarom tests gratis.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die gevaccineerde boomers solidair gaan zijn met alle ongevaccineerden? Vergeet het maar...
Dat niet essentieel is nogal een subjectief criterium, de een vindt de sportschool belangrijk, ander de dierentuin, is een restaurant essentieel? Museum? Kruidvat? Welkoop die altijd open was?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik snappen. Dat lijkt als je het zo post inderdaad tegenstrijdig. Ik denk dat ik het belangrijk vind dat deze tweedeling heel tijdelijk is en bovendien gaat over iets wat niet essentieel is. Vakantie wel, begrijp me niet verkeerd, maar buitenland niet per se. Natuurlijk is dat leuk. Ik mis onze vakanties en citytrips ook en ik kijk ernaar uit dat dat weer kan. Maar het is ook iets waarvan ik persoonlijk vind dat het tijdelijk te missen is. En als dit een kutzomer wordt met zeikweer zal ik ook vreselijk balen dat we niet in Frankrijk zitten. Maar het is wat het is.
Op zich vind ik het trouwens ook prima als ze wel vergoed worden, nu ik je post nog eens lees. Juist ook omdat het tijdelijk is en de groep inderdaad niet groot hoeft te zijn. Maar ik vind het ook te rechtvaardigen dat het zelf betaald moet worden.
Begin juli heeft toch iedereen één prik gehad? Dat zou genoeg moeten zijn om überhaupt zonder testbewijs op vakantie te kunnen binnen Europa. Dat diegene die geen vaccin willen niet zonder testbewijs niet naar het buitenland kunnen, lijkt mij toch niet zo’n probleem. Het is je eigen beslissing om je niet te laten vaccineren, dan mag je ook de consequenties van dragen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat niet essentieel is nogal een subjectief criterium, de een vindt de sportschool belangrijk, ander de dierentuin, is een restaurant essentieel? Museum? Kruidvat? Welkoop die altijd open was?
Terrassen/dierentuinen open in maart/april voor onder de 40 was dan ook goed geweest want het terras of dierentuin is niet essentieel en de maatregel is tijdelijk? Ik denk niet dat je het daar mee eens zou zijn geweest.
In het geval van deze kosten om naar het buitenland te gaan zou het gewoon door de overheid betaald moeten worden zonder een subjectief criterium als "niet essentieel", gewoon om geen tweedeling te creëren en verschil te maken.
Ik ben groot voorstander voor meer solidariteit richting de groep die achteraan staat bij de vaccinaties, maar wat wint die groep er verder mee als gevaccineerden ook niet naar het buitenland mogen? Laat ze lekker gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De gevaccineerde groep kan dan toch ook prima in Nederland op vakantie? Als het voor de rest niet essentieel is is het dat voor hun ook niet.
Begin juli heeft iedereen een eerste prik gehad als alles volgens schema loopt (geen harde garantie). Maar alleen een eerste prik is niet voldoende, er kunnen aanvullende eisen (zoals een negatieve pcr-test of quarantaine) worden gesteld voor mensen die nog niet volledig zijn ingeënt en dat zou heel goed nog eens tot eind augustus/begin september kunnen duren.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Begin juli heeft toch iedereen één prik gehad. Dat zou genoeg moeten zijn om überhaupt zonder testbewijs op vakantie te kunnen binnen Europa. Dat diegene die geen vaccin willen niet zonder testbewijs niet naar het buitenland kunnen, lijkt mij toch niet zo’n probleem. Het is je eigen beslissing om je niet te laten vaccineren, dan mag je ook de consequenties van dragen.
Ik ga er vanuit dat in elk geval voor EU straks overal dezelfde eisen gaan gelden eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Begin juli heeft iedereen een eerste prik gehad als alles volgens schema loopt (geen harde garantie). Maar alleen een eerste prik is niet voldoende, er kunnen aanvullende eisen (zoals een negatieve pcr-test of quarantaine) worden gesteld voor mensen die nog niet volledig zijn ingeënt en dat zou heel goed nog eens tot eind augustus/begin september kunnen duren.
Vakantie hebben is essentieel. Op vakantie gaan, binnen- of buitenland, is dat niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De gevaccineerde groep kan dan toch ook prima in Nederland op vakantie? Als het voor de rest niet essentieel is is het dat voor hun ook niet.
Precies, ik ga uit van eind juli dat iedereen de mogelijkheid heeft gehad. Dat je het daarna zelf moet betalen, daar ben ik het niet mee oneens.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Begin juli heeft toch iedereen één prik gehad? Dat zou genoeg moeten zijn om überhaupt zonder testbewijs op vakantie te kunnen binnen Europa. Dat diegene die geen vaccin willen niet zonder testbewijs niet naar het buitenland kunnen, lijkt mij toch niet zo’n probleem. Het is je eigen beslissing om je niet te laten vaccineren, dan mag je ook de consequenties van dragen.
Ik gok eigenlijk dat landen als Italie, Frankrijk en Griekenland vrij snel desperate gaan worden als overal de cijfers wat meer dalen. Misschien naieve hoop, maar ik hoop dat er landen gaan zijn die in juli/augustus al gewoon open gaan zonder restricties (test of vaccinatie). Die kunnen elke toerist gebruikenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat in elk geval voor EU straks overal dezelfde eisen gaan gelden eigenlijk.
Dat kun je ook zeggen over restaurants, sportclubs, kroeg, bioscoop, pretpark, kermis, de markt, mis je niks aan en is niet essentieel. Subjectief oordeel hang je daar aan de waarde van op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Vakantie hebben is essentieel. Op vakantie gaan, binnen- of buitenland, is dat niet.
Wij zijn al meer dan 10 jaar niet op vakantie geweest. Niks gemist.
Het kan natuurlijk wel nog lastig worden als doorreislanden aanvullende eisen gaan stellen. Met de motor naar de Dolomieten gaan wordt bijvoorbeeld wel heel erg lastig als Duitsland en Oostenrijk je niet binnen laten.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat landen als Italie, Frankrijk en Griekenland vrij snel desperate gaan worden als overal de cijfers wat meer dalen. Misschien naieve hoop, maar ik hoop dat er landen gaan zijn die in juli/augustus al gewoon open gaan zonder restricties (test of vaccinatie). Die kunnen elke toerist gebruiken
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat landen als Italie, Frankrijk en Griekenland vrij snel desperate gaan worden als overal de cijfers wat meer dalen. Misschien naieve hoop, maar ik hoop dat er landen gaan zijn die in juli/augustus al gewoon open gaan zonder restricties (test of vaccinatie). Die kunnen elke toerist gebruiken
Dat is protocol in deze crisis. Als je ergens zelf geen last van hebt, dan is het ook geen ingrijpende maatregel.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kun je ook zeggen over restaurants, sportclubs, kroeg, bioscoop, pretpark, kermis, de markt, mis je niks aan en is niet essentieel. Subjectief oordeel hang je daar aan de waarde van op vakantie gaan.
Maar voor sommigen is het dat wel.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Vakantie hebben is essentieel. Op vakantie gaan, binnen- of buitenland, is dat niet.
Wij zijn al meer dan 10 jaar niet op vakantie geweest. Niks gemist.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rtificaat-vaccinatiequote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Begin juli heeft iedereen een eerste prik gehad als alles volgens schema loopt (geen harde garantie). Maar alleen een eerste prik is niet voldoende, er kunnen aanvullende eisen (zoals een negatieve pcr-test of quarantaine) worden gesteld voor mensen die nog niet volledig zijn ingeënt en dat zou heel goed nog eens tot eind augustus/begin september kunnen duren.
GGD doet toch geen vrijetijdstesten noch geven ze een bewijs, d8 ik ?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In zekere zin betalen we dat nu al, de GGD heeft op dit moment een overcapaciteit van ruim 100.000 testen per week die alleen maar groter wordt. Dus we hoeven er niet eens meer geld aan uit te geven dan we nu al doen.
Voor mij is vakantie vrij belangrijk, ik heb een vrij drukke baan, en het is echt noodzakelijk voor mij om even compleet af te laden van werk, dat doe ik meestal 2x per jaar voor 2 weken op een plek die niet in Nederland is, maar veelal een stuk warmer en fijn is, dat nu al bijna 2 jaar geleden maakt het voor mij nog meer noodzakelijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar voor sommigen is het dat wel.
Iedereen deelt zijn of haar leven anders in. Bepaalde mensen zijn zelfs afhankelijk van open grenzen en toerisme. Mensen met andere passies, etc.
Geen test is nog beter inderdaad, maar het ziet er niet uit dat dit gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is protocol in deze crisis. Als je ergens zelf geen last van hebt, dan is het ook geen ingrijpende maatregel.
Ik vind het trouwens ook geen goed idee dat er later wel zelf betaald moet worden voor testen, of liever gezegd: ik vind dat er helemaal geen testverplichting moet komen binnen de EU. Het is een vorm van indirecte vaccinatieverplichting, en dat steun ik niet.
Klopt, dat doen ze nu inderdaad niet. Maar het zou wel vrij makkelijk kunnen, ze voeren nu immers tienduizenden testen minder per week uit dan ze zouden kunnen doen. Die capaciteit kun je in de zomer, als die overcapaciteit nog groter is, prima kunnen inzetten om degenen die nog niet de kans hebben gehad om zich te laten vaccineren gratis te testen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
GGD doet toch geen vrijetijdstesten noch geven ze een bewijs, d8 ik ?
Ga je weer met je sneer en je aannames. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen test is nog beter inderdaad, maar het ziet er niet uit dat dit gaat gebeuren.
En inderdaad, dat protocol zie je hier ook wel terug, de meeste personen hier die vakantie een luxe vinden en dat je zelf moet dokken zijn de mensen die eind van de maand hun eerste vaccinatie wel hebben gehad.
Als de vaccinatiebereidheid te laag is waardoor het echt problematisch wordt voor bijvoorbeeld de zorg, moet je toch kijken naar maatregelen om de vaccinatiebereidheid op te krikken. En ja, mensen die buiten medische redenen zich niet laten vaccineren, mogen wat mij betreft best de consequenties van de keuze om zich niet te vaccineren te aanvaarden. Ca. ¤80 betalen voor een commerciële coronatest voor als je als bewust ongevaccineerde naar het buitenland wil is in mijn niets mis mee.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is protocol in deze crisis. Als je ergens zelf geen last van hebt, dan is het ook geen ingrijpende maatregel.
Ik vind het trouwens ook geen goed idee dat er later wel zelf betaald moet worden voor testen, of liever gezegd: ik vind dat er helemaal geen testverplichting moet komen binnen de EU. Het is een vorm van indirecte vaccinatieverplichting, en dat steun ik niet.
Klopt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En jij denkt dat al die gevaccineerde boomers solidair gaan zijn met alle ongevaccineerden? Vergeet het maar...
Dat heb ik ook, drukke baan, kinderen die aandacht vragen, al 14 maanden thuis... dan wil ik echt niet 2 weken vakantie nemen om dan thuis te zitten. Zeker nu werk en privé zo in elkaar over lopen moet ik ergens anders zijn dan in het thuiskantoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor mij is vakantie vrij belangrijk, ik heb een vrij drukke baan, en het is echt noodzakelijk voor mij om even compleet af te laden van werk, dat doe ik meestal 2x per jaar voor 2 weken op een plek die niet in Nederland is, maar veelal een stuk warmer en fijn is, dat nu al bijna 2 jaar geleden maakt het voor mij nog meer noodzakelijk.
Ik heb om allerlei rare beperkingen en teleurstellingen te voorkomen mijn pijlen nu op November gezet, ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd 2 prikken heb gehad, en het tegen die tijd wel goed geregeld is om in Europa op vakantie te gaan.
Maar inderdaad iedereen zijn eigen keuzes en afwegingen.
Is geen sneer, kijk zelf maar wie het luxe vinden. Zijn niet de mensen van in de 20 of 30.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met je sneer en je aannames. Beetje jammer.
Een niet gevaccineerde is in jouw ogen dus een tweederangs burgerquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de vaccinatiebereidheid te laag is waardoor het echt problematisch wordt voor bijvoorbeeld de zorg, moet je toch kijken naar maatregelen om de vaccinatiebereidheid op te krikken. En ja, mensen die buiten medische redenen zich niet laten vaccineren, mogen wat mij betreft best de consequenties van de keuze om zich niet te vaccineren te aanvaarden. Ca. ¤80 betalen voor een commerciële coronatest voor als je als bewust ongevaccineerde naar het buitenland wil is in mijn niets mis mee.
Een goede vriend van me woont in Aruba, mn broertje Curaçao en een oom en tante van me in Spanje. Iedere keer te moeten testen om op bezoek te kunnen bij familie wordt echt onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor mij is vakantie vrij belangrijk, ik heb een vrij drukke baan, en het is echt noodzakelijk voor mij om even compleet af te laden van werk, dat doe ik meestal 2x per jaar voor 2 weken op een plek die niet in Nederland is, maar veelal een stuk warmer en fijn is, dat nu al bijna 2 jaar geleden maakt het voor mij nog meer noodzakelijk.
Ik heb om allerlei rare beperkingen en teleurstellingen te voorkomen mijn pijlen nu op November gezet, ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd 2 prikken heb gehad, en het tegen die tijd wel goed geregeld is om in Europa op vakantie te gaan.
Maar inderdaad iedereen zijn eigen keuzes en afwegingen.
Juist daarom vind ik dat de test- en/of quarantaineverplichting na de eerste prik moet vervallen. Zo ontneem je de jongeren niet hun vakantie, maar de vaccinatieweigeraars krijgen wel de gevolgen van hun keuze om zich niet te laten vaccineren te zien.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt.
Eigenlijk zijn de jongeren echt keihard geraakt, terwijl ze het minst hebben te vrezen van het virus.
Meer dan een jaar hun sociale leven naar de knoppen. School kut. Niet kunnen uitgaan, niet op neukvakantie. En dan als beloning straks bakken met geld kwijt voor een PCR test om ergens heen te kunnen, terwijl boomer en co met hun vaccinatie paspoortje weer hun goedgevulde bankrekeningen kunnen opmaken in Benidorm.
En dan straks wanneer alle mensen waar we dit voor doen uiteindelijk dood zijn, mogen de jongere generaties linksom of rechtsom de rekening gaan betalen.
Eens hoor. Verwacht voor Aruba/Curaçao eigenlijk wel een versoepeld reisbeleid, en Spanje een EU beleid.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een goede vriend van me woont in Aruba, mn broertje Curaçao en een oom en tante van me in Spanje. Iedere keer te moeten testen om op bezoek te kunnen bij familie wordt echt onbetaalbaar.
Dat hebben we zelf gedaan inderdaad.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:26 schreef HPoi het volgende:
Hier moet alles geld kosten, maarja we stemmen blijkbaar ook massaal op de VVD, dus tsja....
Het negatief moeten testen is op dit moment vanaf 12, maar vaccineren alleen vanaf 18. Wat doe je met de groep 12 tot 18, die nog niet ingepland zijn om gevaccineerd te worden? Moeten gezinnen met kinderen waarvan de kinderen nog niet aan de beurt zijn geweest maar betalen voor een negatieve test dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Juist daarom vind ik dat de test- en/of quarantaineverplichting na de eerste prik moet vervallen. Zo ontneem je de jongeren niet hun vakantie, maar de vaccinatieweigeraars krijgen wel de gevolgen van hun keuze om zich niet te laten vaccineren te zien.
Geen idee. Ik weet niet hoe oud iedereen hier is. Voor mij heeft het in ieder geval niets met mijn eventuele vaccinatie te maken. Er zijn bovendien genoeg jongere mensen die al gevaccineerd zijn, vanuit hun werk in de zorg of vanwege een mogelijk behoren tot een risicogroep.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Is geen sneer, kijk zelf maar wie het luxe vinden. Zijn niet de mensen van in de 20 of 30.
12-18 jarigen zou je kunnen vrijgesteld worden van test- en/of quarantaineverplichting, mits alle medereizigers van boven de 18 wel zijn gevaccineerd of in ieder geval één prik hebben gehad.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het negatief moeten testen is op dit moment vanaf 12, maar vaccineren alleen vanaf 18. Wat doe je met de groep 12 tot 18, die nog niet ingepland zijn om gevaccineerd te worden? Moeten gezinnen met kinderen waarvan de kinderen nog niet aan de beurt zijn geweest maar betalen voor een negatieve test dan?
Dat er genoeg jongeren zijn die ook gevaccineerd zijn draagt alleen maar bij aan de ongelijkheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet hoe oud iedereen hier is. Voor mij heeft het in ieder geval niets met mijn eventuele vaccinatie te maken. Er zijn bovendien genoeg jongere mensen die al gevaccineerd zijn, vanuit hun werk in de zorg of vanwege een mogelijk behoren tot een risicogroep.
Ik zou ook het liefst wel op vakantie gaan. Wij hadden mooie plannen voor dit jaar, maar die gaan ook niet door. Dat is kut. Life goes on. Dan maken we er op een andere manier iets van dit jaar.
quote:Spanish study finds AstraZeneca vaccine followed by Pfizer dose is safe and effective
Giving a first dose of COVID-19 vaccine but delaying a second dose among people younger than 65 could lead to fewer people dying of the disease, but only if certain conditions are met, a predictive modelling study showed.
As the coronavirus pandemic continues, there is debate over whether to extend the gap between doses to give as many people as possible some protection, or stick to the intervals designated in clinical trials.
For example, Pfizer (PFE.N) has said there is no clinical evidence to support Britain’s decision to extend the gap between doses of its vaccine to 12 weeks, but data from the rollout in England shows protection against death of around 80% from one dose, with a 70% decline in infections.
The U.S. study, published in the BMJ British medical journal, used a simulation model based on a "real-world" sample of 100,000 U.S. adults and ran a series of scenarios to forecast potentially infectious interactions under different conditions.
These included varying levels of vaccine efficacy and immunisation rates, and varying assumptions as to whether the vaccine prevents transmission and serious symptoms or only prevents serious symptoms, including death.
"The results suggest that under specific conditions a decrease in cumulative mortality, infections, and hospital admissions can be achieved when the second vaccine dose is delayed," wrote the researchers, led by the Thomas C Kingsley of the Mayo Clinic in Rochester, Minnesota.
The specific conditions include having a vaccine with a one dose efficacy of at least 80% and having daily immunisation rates of between 0.1% and 0.3% of a population - but if they are met, a delayed second-dose strategy could prevent between 26 and 47 deaths per 100,000 people compared to the usual schedule.
The study did not recommend an optimum schedule.
"Decision makers will need to consider their local vaccination rates and weigh the benefits of increasing these rates by delaying a second dose versus the risks associated with the remaining uncertainty in this strategy," the team said.
Separately, an Oxford University-led study on giving shots from different manufacturers for the two doses reported its first findings - on the frequency of common post-vaccination symptoms such as sore arm, chills or fatigue.
It found that people vaccinated with a shot of Pfizer's vaccine followed by a dose of AstraZeneca's, or vice versa, were more likely to report mild or moderate symptoms such as headaches or chills than if they received two of the same type.
Pfizer and AstraZeneca were the first vaccines available in Britain to be trialled in the “mix-and-match” study. Shots by Novavax and Moderna have since been added to the research.
Key data on immune responses generated by the different combinations of mixed or regular dose schedules is expected to be reported in the coming months, according to Matthew Snape, the Oxford University professor leading the trial.
12+ moet getest worden omdat er gezegd wordt dat het risico van een besmette 12-jarige hetzelfde is als een volwassene qua besmettelijkheid. Die uitzonderen op basis van leeftijd zou puur arbitrair zijn. Ik hou ze graag uitgezonderd, maar ze uitzonderen is een argument tegen de testsamenleving.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
12-18 jarigen zou je kunnen vrijgesteld worden van test- en/of quarantaineverplichting, mits alle medereizigers van boven de 18 wel zijn gevaccineerd of in ieder geval één prik hebben gehad.
Everyone is equal, but vaccinating people are more equal dan unvaccinating people.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Een niet gevaccineerde is in jouw ogen dus een tweederangs burger
Er zijn er hier genoeg die denken dat alleen de allemaal stinkend rijke boomers gevaccineerd zijn en op buitenlandse vakantie gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat er genoeg jongeren zijn die ook gevaccineerd zijn draagt alleen maar bij aan de ongelijkheid.
Niet gevaccineerd = extra dokken
Gevaccineerd = niet extra dokken
Totaal onwenselijk.
Als iedereen de gelegenheid heeft gekregen zich te vaccineren is dit onderscheid geen enkel probleem in mijn ogen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat er genoeg jongeren zijn die ook gevaccineerd zijn draagt alleen maar bij aan de ongelijkheid.
Niet gevaccineerd = extra dokken
Gevaccineerd = niet extra dokken
Totaal onwenselijk.
Je kunt jezelf nog zo graag willen laten vaccineren als maar menselijk mogelijk is maar als jij niet aan de beurt bent in het vaccinatieschema krijg je hem niet. Daar zit hem nou net het hele probleem hiervan, komende zomer is er een vrij aanzienlijke groep Nederlanders die überhaupt nog niet de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Everyone is equal, but vaccinating people are more equal dan unvaccinating people.
Om als tweederangsburger te kunnen promoveren naar eersterangsburger moet je maar één ding doen, jezelf laten vaccineren. Er wordt geen enkel onderscheid gemaakt op basis van geslacht, ras, seksuele geaardheid, geloof, huidskleur, intelligentie, politieke voorkeur of wat dan ook. Enkel onderscheid op basis van gedrag: wel of niet vaccineren. En iedereen heeft daarin de keuze. Alleen voor wie op medische gronden niet gevaccineerd kan worden, moet een oplossing voor komen.
Daarom vind ik dat één prik voldoende moet zijn om de test- en/of quarantaineverplichting te laten vervallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt jezelf nog zo graag willen laten vaccineren als maar menselijk mogelijk is maar als jij niet aan de beurt bent in het vaccinatieschema krijg je hem niet. Daar zit hem nou net het hele probleem hiervan, komende zomer is er een vrij aanzienlijke groep Nederlanders die überhaupt nog niet de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren.
Ik kan niet op vakantie in Nederland.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buitenland. Vakantie op zichzelf is wel essentieel, volgens mij postte ik dat ook.
Leuk, maar verder ook niet heel relevant als degenen die daar wel over beslissen daar anders over denken dan jij of ik.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom vind ik dat één prik voldoende moet zijn om de test- en/of quarantaineverplichting te laten vervallen.
Er gaat alleen geen belastinggeld naar buitenlandse vakanties, er gaat dan belastinggeld naar Nederlandse bedrijven zodat Nederlanders zich weer vrij kunnen bewegen. Opzich is dit makkelijk op te lossen, namelijk de GGD die tests te laten doen vanuit overcapaciteit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn er hier genoeg die denken dat alleen de allemaal stinkend rijke boomers gevaccineerd zijn en op buitenlandse vakantie gaan.
Wenselijk vind ik het niet, te rechtvaardigen wel. Ik vind het best een ding dat er belastinggeld naar buitenlandse vakanties moet. Ik denk dat dat geld beter gestopt kan worden in de jeugd, want daar zit nog een hele hoop ellende aan te komen. Of in de cultuur, want dat is een enorm ondergeschoven kindje. En zo zijn er denk ik een aantal doelen in NL waar dat geld beter heen kan dan naar die buitenlandse vakanties.
Volgens mij is het nog steeds het plan om 18+ voor de zomer in elk geval 1 prik gegeven te hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kunt jezelf nog zo graag willen laten vaccineren als maar menselijk mogelijk is maar als jij niet aan de beurt bent in het vaccinatieschema krijg je hem niet. Daar zit hem nou net het hele probleem hiervan, komende zomer is er een vrij aanzienlijke groep Nederlanders die überhaupt nog niet de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren.
Voor 1 september is iedereen boven de 16 die dat wil volledig gevaccineerd, daar ga ik van uit. Mogelijk is zelfs iedereen boven de 12 die dat wil volledig gevaccineerd voor 1 september.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Leuk, maar verder ook niet heel relevant als degenen die daar wel over beslissen daar anders over denken dan jij of ik.
En als mijn grootmoeder wielen had gehad was ze een fiets geweestquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds het plan om 18+ voor de zomer in elk geval 1 prik gegeven te hebben.
Als vervolgens die ene prik vrij toegang geeft voor alles zie ik niet zoveel problemen.
Er moet dan nog wel een discussie komen voor de 18- want die zijn in veel landen ook voor de zomer niet aan de beurt.
Ben ook wel benieuwd of we in staat zijn die gegevens voor de zomer in een app of papier kunnen aanleveren.
Ow dolletjes, dan ben je net op tijd gevaccineerd om niet op vakantie te kunnen gaan omdat de scholen alweer beginnenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor 1 september is iedereen boven de 16 die dat wil volledig gevaccineerd, daar ga ik van uit. Mogelijk is zelfs iedereen boven de 12 die dat wil volledig gevaccineerd voor 1 september.
De GGD wordt niet betaald? Werken allemaal mensen gratis en voor niks en de testen die zij doen kost hem ook geen geld. Er bestaat niet zoiets als een gratis test. Alleen een test waarvoor degene voor wie die is niet direct zelf hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er gaat alleen geen belastinggeld naar buitenlandse vakanties, er gaat dan belastinggeld naar Nederlandse bedrijven zodat Nederlanders zich weer vrij kunnen bewegen. Opzich is dit makkelijk op te lossen, namelijk de GGD die tests te laten doen vanuit overcapaciteit.
Ik vind de argumenten om mensen vanuit willekeur of ze wel of geen vaccinatie hebben gehad te laten betalen voor een negatieve test nogal zwak en niet te rechtvaardigen. Alsof ik 5% korting krijg op mijn belastingaangifte omdat ik hem in heb mogen sturen eind maart maar jij 5% meer moet betalen omdat je pas eind april uitgenodigd bent.
Geen enkele mening hier gaat verschil maken. Zullen we de boel maar sluiten dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Leuk, maar verder ook niet heel relevant als degenen die daar wel over beslissen daar anders over denken dan jij of ik.
Waar we binnenkort vooral van af moeten is de gedachte dat we elk individu maar continu moeten testen als die ergens heen gaat, want stel je voor dat hij/zij een virus onder de leden heeft. Totaal irrelevant zodra de meute gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds het plan om 18+ voor de zomer in elk geval 1 prik gegeven te hebben.
Als vervolgens die ene prik vrij toegang geeft voor alles zie ik niet zoveel problemen.
Er moet dan nog wel een discussie komen voor de 18- want die zijn in veel landen ook voor de zomer niet aan de beurt.
Ben ook wel benieuwd of we in staat zijn die gegevens voor de zomer in een app of papier kunnen aanleveren.
De GGD wordt sowieso wel betaald, of ze nou aan het testen zijn of van pure verveling een beetje op Facebook aan het scrollen zijn. Dan kun je ze toch net zo goed iets nuttigs laten doen met hun tijd?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De GGD wordt niet betaald? Werken allemaal mensen gratis en voor niks en de testen die zij doen kost hem ook geen geld. Er bestaat niet zoiets als een gratis test. Alleen een test waarvoor degene voor wie die is niet direct zelf hoeft te betalen.
Met je metafoor ben ik het niet eens.
Het gaat natuurlijk niet alleen om vakanties, maar ook om familie bezoekjes.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn er hier genoeg die denken dat alleen de allemaal stinkend rijke boomers gevaccineerd zijn en op buitenlandse vakantie gaan.
Wenselijk vind ik het niet, te rechtvaardigen wel. Ik vind het best een ding dat er belastinggeld naar buitenlandse vakanties moet. Ik denk dat dat geld beter gestopt kan worden in de jeugd, want daar zit nog een hele hoop ellende aan te komen. Of in de cultuur, want dat is een enorm ondergeschoven kindje. En zo zijn er denk ik een aantal doelen in NL waar dat geld beter heen kan dan naar die buitenlandse vakanties.
Vervelend.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik kan niet op vakantie in Nederland.
Tuurlijk wordt de GGD wel betaald, je weet best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De GGD wordt niet betaald? Werken allemaal mensen gratis en voor niks en de testen die zij doen kost hem ook geen geld. Er bestaat niet zoiets als een gratis test. Alleen een test waarvoor degene voor wie die is niet direct zelf hoeft te betalen.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar we binnenkort vooral van af moeten is de gedachte dat we elk individu maar continu moeten testen als die ergens heen gaat, want stel je voor dat hij/zij een virus onder de leden heeft. Totaal irrelevant zodra de meute gevaccineerd is.
Absoluut mee eens hoor, maar de meute is nog niet klaar. Dus we hebben wel eventjes een overgangsfase voor elk geval reizen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar we binnenkort vooral van af moeten is de gedachte dat we elk individu maar continu moeten testen als die ergens heen gaat, want stel je voor dat hij/zij een virus onder de leden heeft. Totaal irrelevant zodra de meute gevaccineerd is.
Maar is dat de juiste motivering? Volgens mij moet het om veiligheid gaan en niet om dit soort argumenten, is het na een prik veilig (genoeg) dan prima. Is dat niet zo dan niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Juist daarom vind ik dat de test- en/of quarantaineverplichting na de eerste prik moet vervallen. Zo ontneem je de jongeren niet hun vakantie, maar de vaccinatieweigeraars krijgen wel de gevolgen van hun keuze om zich niet te laten vaccineren te zien.
Wat doet dat laatste er toe?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
12-18 jarigen zou je kunnen vrijgesteld worden van test- en/of quarantaineverplichting, mits alle medereizigers van boven de 18 wel zijn gevaccineerd of in ieder geval één prik hebben gehad.
Je mag je na invoering van een EU-brede test- of vaccinatiebewijsverplichting bovendien afvragen hoe lang je die app, QR-code of dat papiertje moet kunnen blijven overleggen voordat je restaurant, café, hotel, concertzaal, museum of openbaar vervoer in mag. Een jaar? Vijf jaar? Tien jaar? Zo lang tot we het normaal zijn gaan vinden, zodat het daarna nooit meer teruggedraaid hoeft te worden?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En het solidariteitsargument gaat dan ineens niet meer op? We mogen niet van de kwetsbare groep vragen dat zei meebetalen aan de testen van de groep mensen die voor hun een jaar lang hun leven op pauze hebben gezet? Ik zie dat anders.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het laat mooi de wens tot volledige maakbaarheid zien. Als we maar een test doen bestaat het virus niet meer. Als we maar vaak genoeg testen heeft het virus geen kans. Een soort micromanagement vanuit de angst de grip te verliezen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar is dat de juiste motivering? Volgens mij moet het om veiligheid gaan en niet om dit soort argumenten, is het na een prik veilig (genoeg) dan prima. Is dat niet zo dan niet.
Wat je moet doen is het negatieve effect zo veel mogelijk opheffen. In casu een (1) gratis PCR-test.
En waarvoor we, buiten/na corona, die app/bewijs/verplichting nog meer in gaan zetten.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je mag je na invoering van een EU-brede test- of vaccinatiebewijsverplichting bovendien afvragen hoe lang je die app, QR-code of dat papiertje moet kunnen blijven overleggen voordat je restaurant, café, hotel, concertzaal, museum of openbaar vervoer in mag. Een jaar? Vijf jaar? Tien jaar? Zo lang tot we het normaal zijn gaan vinden, zodat het daarna nooit meer teruggedraaid hoeft te worden?
Binnen de EU is de meute binnen afzienbare tijd wel klaar. Als in: nog een paar maandjes.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Absoluut mee eens hoor, maar de meute is nog niet klaar. Dus we hebben wel eventjes een overgangsfase voor elk geval reizen.
Ik vind dat we dat soort beslissingen op veiligheidsgronden moeten nemen en niet op basis van sociaal-maatschappelijke overweging. Zeker omdat er middels een gratis PCR-test gewoon een goed alternatief voorhanden is.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom vind ik dat één prik voldoende moet zijn om de test- en/of quarantaineverplichting te laten vervallen.
Hoe dat zo? Dat gebeurt anders nou nooit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En waarvoor we, buiten/na corona, die app/bewijs/verplichting nog meer in gaan zetten.
Ik zet ¤ 10,- in op Influenza iedere herfst/winter.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En waarvoor we, buiten/na corona, die app/bewijs/verplichting nog meer in gaan zetten.
Zou inderdaad de eerste keer zijn dat er function creep optreedt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Dat gebeurt anders nou nooit.
En het gros van de mensen staat erbij, ziet het gebeuren, recht voor hun neus, maar ze zijn hartstikke blindquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier stond een mooi artikel over in het NRC.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het laat mooi de wens tot volledige maakbaarheid zien. Als we maar een test doen bestaat het virus niet meer. Als we maar vaak genoeg testen heeft het virus geen kans. Een soort micromanagement vanuit de angst de grip te verliezen.
Tja, jij moet in je vakgebied daar ook voldoende ervaring mee hebben. Ik kom applicaties tegen die over de jaren heen zoveel extra 'features' hebben gekregen dat het nergens goed meer in is. Ik herken het idd heel goedquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier stond een mooi artikel over in het NRC.
We voegen over het algemeen liever iets toe, dan we iets weghalen.
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving?
Kortom we voegen liever nog meer testen en controle toe dan we minder gaan testen en controleren.
En als dat hele testcircus tot problemen leidt, dan gaan we workarounds toevoegen om de problemen te dempen, in plaats van de testverplichting af te schaffen. Je ziet het van een kilometer afstand aankomen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier stond een mooi artikel over in het NRC.
We voegen over het algemeen liever iets toe, dan we iets weghalen.
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving?
Kortom we voegen liever nog meer testen en controle toe dan we minder gaan testen en controleren.
Ik verbaas mij al een jaar over hoe makkelijk mensen overal maar in mee gaan. Let wel, ik ben geen Willem Engel, ik onderschrijf dat er maatregelen nodig zijn om Corona onder controle te houden.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:13 schreef vosss het volgende:
[..]
En het gros van de mensen stast erbij, ziet het gebeuren, recht voor hun neus, maar ze zijn hartstikke blind
Doorbreek je je quarantaine? Negatieve sociale punten. Teveel negatieve sociale punten heeft gevolgen voor je VOG, dus gevolgen voor je mogelijkheden om werk te vinden.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als dat hele testcircus tot problemen leidt, dan gaan we workarounds toevoegen om de problemen te dempen, in plaats van de testverplichting af te schaffen. Je ziet het van een kilometer afstand aankomen.
Ik wil niet direct parallellen met China trekken, maar registratie-app die je toegangsbewegingen controleert is natuurlijk wel de droom van iedere bestuurder met een controlefetish. Het biedt zeeën van mogelijkheden, en op basis van de afgelopen twee decennia heb ik niet voldoende vertrouwen in onze volksvertegenwoordiging dat ze ons hier wel even tegen gaan beschermen.
We lachten om die social credits in China. En dit staat daar ook nog heel ver van af uiteraard. Maar het is wel een stap in een richting die je niet op moet willen. Wat mij daarin vooral zorgen baart, ook koppelend aan mijn vorige post, is dat er geen duidelijk einde aan zit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als dat hele testcircus tot problemen leidt, dan gaan we workarounds toevoegen om de problemen te dempen, in plaats van de testverplichting af te schaffen. Je ziet het van een kilometer afstand aankomen.
Ik wil niet direct parallellen met China trekken, maar registratie-app die je toegangsbewegingen controleert is natuurlijk wel de droom van iedere bestuurder met een controlefetish. Het biedt zeeën van mogelijkheden, en op basis van de afgelopen twee decennia heb ik niet voldoende vertrouwen in onze volksvertegenwoordiging dat ze ons hier wel even tegen gaan beschermen.
De testverplichting is natuurlijk ook gewoon om maximale controle te houden, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer relevant is als 18+ bevolking is gevaccineerd. Waarom gaan we het dan invoeren? Laat het weg, maakt het eenvoudiger, en vooral minder kostbaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen einddatum, en een heel breed kader. De rij plekken waar de testverplichting kan worden ingezet behelst zo'n beetje het gehele recreatieve leven.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We lachten om die social credits in China. En dit staat daar ook nog heel ver van af uiteraard. Maar het is wel een stap in een richting die je niet op moet willen. Wat mij daarin vooral zorgen baart, ook koppelend aan mijn vorige post, is dat er geen duidelijk einde aan zit.
Ik snap het ook niet. Kijk dat je het in de gereedschapskist wil hebben in geval van tegenslagen kan ik nog in komen. Maar dat er miljarden tegenaan gegooid worden voor een periode van pak hem beet tweeënhalve maand vind ik gewoon echt raar en voed bij mij ook echt een gevoel van ongerustheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De testverplichting is natuurlijk ook gewoon om maximale controle te houden, terwijl het eigenlijk helemaal niet meer relevant is als 18+ bevolking is gevaccineerd. Waarom gaan we het dan invoeren? Laat het weg, maakt het eenvoudiger, en vooral minder kostbaar.
Je ziet nu van kilometers afstand dat 25 mei die handtekening wordt gezet door de 1e kamer, er zijn nauwelijks kritische vragen, of worden niet gesteld, gewoon tekenen bij het kruisje en dan zitten we er vervolgens maanden aan vast.
Eerst moest het in een aparte wet. Dat was nog gestoorder, nu het in de coronawet staat moet het in ieder geval nog “noodzakelijk voor de bestrijding van de epidemie” zijn. Dat scheelt nog iets. Maar inderdaad, die brede scope bevalt mij ook niet. Voedt dat zelfde gevoel van onbehagen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen einddatum, en een heel breed kader. De rij plekken waar de testverplichting kan worden ingezet behelst zo'n beetje het gehele recreatieve leven.
Dat is een glijdende schaal argument. Daar moet je altijd voorzichtig mee zijn. Je moet je ook niet gaan voorbereiden op de vorige oorlog. De kans dat we deze situatie nog een keer meemaken acht ik niet groot.quote:En dat is dus geen foutje, dit is wat ze willen. Een bijzonder nare ontwikkeling, die echt niet ineens verdwenen is als corona dat wel is. Bij de eerstvolgende crisis, van welke aard dan ook, kunnen we soortgelijke besluitvorming opnieuw verwachten. Met een slaafse coalitie die tekent bij het kruisje.
Ik snap ook best dat je het beschikbaar wil hebben als er een nieuwe A ziekte komt, zodat je er snel op kunt reageren.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Kijk dat je het in de gereedschapskist wil hebben in geval van tegenslagen kan ik nog in komen. Maar dat er miljarden tegenaan gegooid worden voor een periode van pak hem beet tweeënhalve maand vind ik gewoon echt raar en voed bij mij ook echt een gevoel van ongerustheid.
Het is nu voor tweeënhalve maand, maar bij de volgende pandemie (ze volgen elkaar in rap tempo op in de 21e eeuwquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Kijk dat je het in de gereedschapskist wil hebben in geval van tegenslagen kan ik nog in komen. Maar dat er miljarden tegenaan gegooid worden voor een periode van pak hem beet tweeënhalve maand vind ik gewoon echt raar en voed bij mij ook echt een gevoel van ongerustheid.
Voor het reguliere programma weinig impact, maar wel voor oa. zorgmedewerkers, en mogelijk personeel van schepen, die waren daar voor gepland.quote:Janssen levert Nederland deze week de helft minder vaccins
Nederland krijgt deze week ruim de helft minder Janssen-vaccins geleverd. In plaats van de beloofde 252.000 levert Janssen komende vrijdag 96.000 vaccins, meldt het RIVM dinsdag aan NRC. Maandag meldde persbureau Reuters al dat Janssen fors minder aan de EU-lidstaten zou leveren dan vooraf gepland.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, denk ik. De regering heeft zichzelf tijdens deze crisis meer bevoegdheden gegeven. Die komen niet zomaar terug, ook niet als jij en ik bij leven nooit meer een pandemie meemaken. Dat is ook iets wat de historie ons heeft geleerd, trouwens.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
Dat is een glijdende schaal argument. Daar moet je altijd voorzichtig mee zijn. Je moet je ook niet gaan voorbereiden op de vorige oorlog. De kans dat we deze situatie nog een keer meemaken acht ik niet groot.
Het staat in de coronawet, dus mag alleen ingezet worden voor Corona. En vervalt als de coronawet (die iedere drie maanden vernieuwd moet worden) vervalt. Dus dan had je het ook gewoon op de plank kunnen leggen…quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is nu voor tweeënhalve maand, maar bij de volgende pandemie (ze volgen elkaar in rap tempo op in de 21e eeuw) zou het nog wel eens langer nodig kunnen zijn. En dan scheelt het natuurlijk wel als de wettelijke kaders en infrastructuur, deels, aanwezig zijn. Precies dat is de reden dat landen als Taiwan of Zuid-Korea zonder al te veel kleerscheuren uit deze situatie zijn gekomen, ze konden voortbouwen op wat ze tegen respectievelijk SARS en MERS hebben gedaan.
Niet de komende 4 jaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, denk ik. De regering heeft zichzelf tijdens deze crisis meer bevoegdheden gegeven. Die komen niet zomaar terug, ook niet als jij en ik bij leven nooit meer een pandemie meemaken. Dat is ook iets wat de historie ons heeft geleerd, trouwens.
Of denk jij dat de controledrift weer gemakkelijk wordt losgelaten?
Die keurig in een wet staan die weer vervalt als Corona voorbij is. Daar ben ik niet bang voor.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoel, denk ik. De regering heeft zichzelf tijdens deze crisis meer bevoegdheden gegeven. Die komen niet zomaar terug, ook niet als jij en ik bij leven nooit meer een pandemie meemaken. Dat is ook iets wat de historie ons heeft geleerd, trouwens.
Het is meer dit, de politieke cultuurverandering. Het maakbaarheidsdenken. Daar moeten we heel snel weer van af.quote:Of denk jij dat de controledrift weer gemakkelijk wordt losgelaten?
Maar wanneer wordt Corona voorbij verklaard?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
Die keurig in een wet staan die weer vervalt als Corona voorbij is. Daar ben ik niet bang voor.
Apps en een complete IT infrastructuur om continu het gedrag van je burgerbevolking te monitoren en sturen is natuurlijk de ultieme natte droom van politici; "rules for thee, not for me!".quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die denkwijze is het inderdaad vooral voor mij, maar dat is breder dan deze pandemie. De reacties op de toeslagenaffaire, de manier waarop over burgers gesproken wordt ("Dan zet je toch een dvd'tje op"). Alsof de regering er niet meer voor de bevolking is, maar andersom. De regering bepaalt door welke hoepels je moet springen om aan je ontspanning te kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die keurig in een wet staan die weer vervalt als Corona voorbij is. Daar ben ik niet bang voor.
[..]
Het is meer dit, de politieke cultuurverandering. Het maakbaarheidsdenken. Daar moeten we heel snel weer van af.
In het oude normaal was het maakbaarheidsdenken al gemeengoed.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Het is meer dit, de politieke cultuurverandering. Het maakbaarheidsdenken. Daar moeten we heel snel weer van af.
En die laatste bedoelde ik dus. Want als ze, geheel los van de covid-pandemie, een andere gare controleverplichting willen invoeren dan is dat tussen de soep en de schnitzel geregeld. De drempel is nu een stuk lager dan twee jaar geleden.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Tot op zekere hoogte, maar sinds afgelopen zomer is het door het dak gegaan. Tot ongekende proporties verheven, zeer problematisch.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het oude normaal was het maakbaarheidsdenken al gemeengoed.
Neuh. Gaat overigens wel even duren voor ze die knakker vinden, aardig groot bosgebied dat ze moeten uitkammen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:35 schreef eragon2890 het volgende:
Dus is Marc van Ranst al opgeblazen met een raketwerper?
(Dit is wel een nieuw dieptepunt)
Ja. Schande.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:35 schreef eragon2890 het volgende:
Dus is Marc van Ranst al opgeblazen met een raketwerper?
(Dit is wel een nieuw dieptepunt)
De regering heeft nu in een periode waarin het zwaar was kunnen zien hoe ver ze kunnen gaan, zeker omdat er een best behoorlijke groep mensen is voor wie het niet zwaar genoeg lijkt te kunnen qua maatregelen. Op Nu (en ook hier afentoe) voldoende reacties dat de politie maar een woning binnen moet treden als de coronamaatregelen worden overtreden. Dan zou je als regering denken: We doen het blijkbaar goed, mensen lijken de maatregelen wel oké te vinden, dus we gaan er maar mee door.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En die laatste bedoelde ik dus. Want als ze, geheel los van de covid-pandemie, een andere gare controleverplichting willen invoeren dan is dat tussen de soep en de schnitzel geregeld. De drempel is nu een stuk lager dan twee jaar geleden.
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Everyone is equal, but vaccinating people are more equal dan unvaccinating people.
Om als tweederangsburger te kunnen promoveren naar eersterangsburger moet je maar één ding doen, jezelf laten vaccineren. Er wordt geen enkel onderscheid gemaakt op basis van geslacht, ras, seksuele geaardheid, geloof, huidskleur, intelligentie, politieke voorkeur of wat dan ook. Enkel onderscheid op basis van gedrag: wel of niet vaccineren. En iedereen heeft daarin de keuze. Alleen voor wie op medische gronden niet gevaccineerd kan worden, moet een oplossing voor komen.
Die ontwikkeling stopt pas op het moment dat de bevolking beseft "wij zijn met meer".quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die denkwijze is het inderdaad vooral voor mij, maar dat is breder dan deze pandemie. De reacties op de toeslagenaffaire, de manier waarop over burgers gesproken wordt ("Dan zet je toch een dvd'tje op"). Alsof de regering er niet meer voor de bevolking is, maar andersom. De regering bepaalt door welke hoepels je moet springen om aan je ontspanning te kunnen komen.
Gaat hem niet worden binnen 35 dagen hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
#exithugoquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gaat hem niet worden binnen 35 dagen hoor
Waarom staan degenen, die de prikken zetten, hoger in de voedselketen dan degenen die geen spuiten zetten? (of zoiets)quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
[..]
Omdat 'ie er natuurlijk al lang geleden uitgebonjourd had moeten worden wegens chronische incompetentie. Het debacle met het wereldwijd erkende gele vaccinatieboekje had best wel de druppel mogen zijn.quote:
Eens. Heb hier trouwens wel de vaccinatie in m'n gele boekjequote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat 'ie er natuurlijk al lang geleden uitgebonjourd had moeten worden wegens chronische incompetentie. Het debacle met het wereldwijd erkende gele vaccinatieboekje had best wel de druppel mogen zijn.
Dat is in Nederland al decennia vrij normaal.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het oude normaal was het maakbaarheidsdenken al gemeengoed.
De bevolking is altijd met meer en heeft net gestemd met meer, ze wilden hetzelfde wat er nu is.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die ontwikkeling stopt pas op het moment dat de bevolking beseft "wij zijn met meer".
Waarom zou het wél corona zijn? Je kan altijd testen. Maar het kan zo veel zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:45 schreef JDx het volgende:
Ik ben de laatste week/anderhalve week soms ineens extreem moe, kan al m'n hele leven niet overdag slapen en nu kan ik in 10 minuten in slaap vallen, net van 19:30 tot 22:00 ofzo geslapen.
Maar verder heb ik helemaal geen klachten ofzo, wel koorts achtige dromen. Mag ik me laten testen?
Slaap normaal gesproken ook maar 6 uur per nacht maximaal en nu opeens 9 soms...
Ja geen idee, was vorige week bij een dokter die had net Corona gehad en was extreem moe, ging na mijn afspraak weer naar huis. Je kan toch niet zonder klachten testen?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom zou het wél corona zijn? Je kan altijd testen. Maar het kan zo veel zijn.
Geen medische achtergrondquote:Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:
Interessant, mijn doelgroep is 2 weken naar voren opgeschoven, hoewel ik het pas geloof als het waar is.
Wanneer krijg ik een vaccinatie tegen het coronavirus?
Medio juni dus voor jou.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:10 schreef JDx het volgende:
1982 valt overal buiten zeker, ben niet oud en niet jong
Welke meds dan? Het zou ontkenning kunnen zijn, sommige hebben een hele lange halfwaardetijd. Het kan echt zo veel zijn. Ja je kan gewoon testen hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:51 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja geen idee, was vorige week bij een dokter die had net Corona gehad en was extreem moe, ging na mijn afspraak weer naar huis. Je kan toch niet zonder klachten testen?
Heb dit nog nooit gehad, laatst wel begonnen met medicijnen, maar vanwege bijwerkingen mee gestopt, ze zeggen dat het daar niet aan kan liggen omdat die al lang uit mijn lichaam zijn.
Vanaf dan kunnen ze een afspraak maken, dus dat hangt er maar net vanaf of ze snel genoeg ergens terecht kunnen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen medische achtergrond
1992 t/m 2003 medio juni.
Dus dan is iedereen t/m 18 jaar medio juni/eind juni geprikt?
Dat zal geen halve maand duren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vanaf dan kunnen ze een afspraak maken, dus dat hangt er maar net vanaf of ze snel genoeg ergens terecht kunnen.
Ja oke.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vanaf dan kunnen ze een afspraak maken, dus dat hangt er maar net vanaf of ze snel genoeg ergens terecht kunnen.
Als je pech hebt wel, ik heb het bij kennissen van me al zien gebeuren dat ze pas over 3 weken iets in konden plannen omdat ze geen tijd hadden om een heel pokkenend van Geleen naar Weert op en neer te rijden. Al zal dat natuurlijk ook wel minder problematisch worden als er meer vaccinatielocaties komen, volgens de site van de GGD zouden het er in mei ruim 140 moeten zijn.quote:
Maar voor wie is die test eigenlijk? Ik hoef hem niet namelijk. Als het land van bestemming een test vereist dan kan ik voor een ander land kiezen of het accepteren. Maar heb ik een test nodig om naar huis te gaan, dan mag de overheid die lekker betalen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, als je van een halfuurtje rijden al een probleem maakt kan het zijn dat je wat langer moet wachten inderdaad.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je pech hebt wel, ik heb het bij kennissen van me al zien gebeuren dat ze pas over 3 weken iets in konden plannen omdat ze geen tijd hadden om een heel pokkenend van Geleen naar Weert op en neer te rijden. Al zal dat natuurlijk ook wel minder problematisch worden als er meer vaccinatielocaties komen, volgens de site van de GGD zouden het er in mei ruim 140 moeten zijn.
Sterkte de komende tijd! Altijd vervelend dat soort dingen. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 03:01 schreef patrickt37 het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis. Mijn vader(80) is 4 dagen geleden positief getest. Redelijk wat hoesten en koorts. Vandaag was hij behoorlijk verward en moe. Op het moment dat hij uit bed wilde komen om te plassen, is hij gevallen. Toch maar eventjes een opname. Hopelijk van korte duur. (3 weken geleden heeft hij eerste pfizer gehad.
Dit wilde ik gewoon eventjes kwijt.
Dankjewel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 03:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sterkte de komende tijd! Altijd vervelend dat soort dingen. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.
Sterkte man!quote:Op woensdag 19 mei 2021 03:01 schreef patrickt37 het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis. Mijn vader(80) is 4 dagen geleden positief getest. Redelijk wat hoesten en koorts. Vandaag was hij behoorlijk verward en moe. Op het moment dat hij uit bed wilde komen om te plassen, is hij gevallen. Toch maar eventjes een opname. Hopelijk van korte duur. (3 weken geleden heeft hij eerste pfizer gehad.
Dit wilde ik gewoon eventjes kwijt.
Naar man, ook niet zo chic van zo’n ziekenhuis overigens.quote:Op woensdag 19 mei 2021 03:08 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dankjewel.
Omdat mijn moeder en zus ook positief zijn, was ik de enige die mee mocht naar het ziekenhuis.
Eenmaal aangekomen op spoedeisende hulp werd ik gelijk voor het blok gezet. Wanneer u hier binnen blijft, bent u gelijk aangemerkt als potentieel besmet. Dus 5 dagen quarantine.
De kamer op de spoedeisende hulp is klein en slecht geventileert.
Aangezien ik niet graag Corona krijg, besloten om niet in het ziekenhuis te blijven. Moeilijke beslissing
Menig fieldlab event zou jaloers zijn op dit resultaat.quote:De drukte tijdens Koningsdag heeft in de regio Amsterdam-Amstelland minstens 483 nieuwe coronabesmettingen opgeleverd. Uit onderzoek van de GGD blijkt dat driekwart van deze mensen tussen de 19 en 30 jaar oud is. Het overgrote deel van de besmettingen vond volgens de GGD binnenshuis en in de privésfeer plaats.
Eerder sprak Mark Rutte al op een persconferentie over 17 nieuwe Amsterdamse clusters na Koningsdag, dus drie of meer mensen die op een plek ziek worden. 81 procent van die clusters blijkt binnen te zijn geweest, op feesten waar 4 tot 40 mensen aanwezig waren. Ook is 60 procent van de besmette mensen buiten in een een grote groep of park geweest.
Dat is het ook niet ik kies er voor om niet te gaan als ik me moet laten testen, zelfs al is het gratis. Ik zie ook niet in waarom ik mee zou moeten betalen omdat een ander op vakantie moet dat is gewoonweg niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat kun je ook zeggen over restaurants, sportclubs, kroeg, bioscoop, pretpark, kermis, de markt, mis je niks aan en is niet essentieel. Subjectief oordeel hang je daar aan de waarde van op vakantie gaan.
Ik zie niet waarom de overheid dat zou betalen als thuis blijven ook een optie is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 00:50 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Maar voor wie is die test eigenlijk? Ik hoef hem niet namelijk. Als het land van bestemming een test vereist dan kan ik voor een ander land kiezen of het accepteren. Maar heb ik een test nodig om naar huis te gaan, dan mag de overheid die lekker betalen.
Ik zie ook niet in waarom het gros van de bevolking al meer dan een jaar lang zich aan allerlei maatregelen moet houden, beperkingen van hun grondrechten moet ondergaan en nu door allerlei testhoepels moet gaan springen terwijl ze amper tot geen risico lopen. Dat babyboomers met morbide obesitas en ongezonde allochtonen met diabetes ernstig ziek kunnen worden na een coronabesmetting zou ook niet ons probleem moeten zijn, toch heeft men dat er wel van gemaakt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom de overheid dat zou betalen als thuis blijven ook een optie is.
Er zijn nooit beperkingen van de grondwet geweest? Daar loopt je post al mis.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in waarom het gros van de bevolking al meer dan een jaar lang zich aan allerlei maatregelen moet houden, beperkingen van hun grondrechten moet ondergaan en nu door allerlei testhoepels moet gaan springen terwijl ze amper tot geen risico lopen. Dat babyboomers met morbide obesitas en ongezonde allochtonen met diabetes ernstig ziek kunnen worden na een coronabesmetting zou ook niet ons probleem moeten zijn, toch heeft men dat er wel van gemaakt.
De oplossing is heel simpel; dat hele testcircus weer afbreken en stoppen met doen alsof iedere burger een levensgevaarlijke, geïnfecteerde virusbom is...
Het ging dan ook over grondrechten en niet de grondwetquote:Op woensdag 19 mei 2021 06:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn nooit beperkingen van de grondwet geweest? Daar loopt je post al mis.
Er zijn geen grondrechten geschonden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ging dan ook over grondrechten en niet de grondwet
Toch was het rustig bij de GGD toen ik me liet vaccineren de meeste rijen waren gesloten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:00 schreef Molo het volgende:
De leeftijdscohorten gaan lekker nu, doorprikken en nog meer doorprikken en lekker openen dit land
Zonder testcircus en maskers en beperkingen of dringende adviezen
Europees en internationaal open wat kan, zsm
Zo weet ik er ook nog wel een hoop. Waarom zou de overheid moeten betalen voor het gebruik van de wegen voor pleziertochtjes? Laat de mensen daar lekker apart voor afrekenen! Thuisblijven is immers ook een optie.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom de overheid dat zou betalen als thuis blijven ook een optie is.
Een overheid die me verbied mijn woning te verlaten vind ik toch wel een aardig beperking van mijn grondrechten hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn nooit beperkingen van de grondwet geweest? Daar loopt je post al mis.
Maar wat veel mensen vergeten is dat gezondheid ook een grondrecht is. En dat je dus maatregelen van de overheid mag verwachten die daar dus ook rekening mee houd. Ik hoef niet besmet te worden door types die zich niet aan de regels houden. Dat er een achterstand is de ziekenhuis heb ik direct last van zelf. En dat schend mijn grondrecht op gezondheid namelijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een overheid die me verbied mijn woning te verlaten vind ik toch wel een aardig beperking van mijn grondrechten hoor.
Dit is wel wat anders dan 'er zijn geen schendingen van grondrechten geweest' zoals je net zeiquote:Op woensdag 19 mei 2021 07:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wat veel mensen vergeten is dat gezondheid ook een grondrecht is. En dat je dus maatregelen van de overheid mag verwachten die daar dus ook rekening mee houd. Ik hoef niet besmet te worden door types die zich niet aan de regels houden. Dat er een achterstand is de ziekenhuis heb ik direct last van zelf. En dat schend mijn grondrecht op gezondheid namelijk.
En je woning verlaten is niet verboden geweest. Maar alleen in de nachtelijke uren verboden een tijdstip dat alleen mensen voor werk op pad zijn de hond uitlaten of criminele plannen hebben. Of naar het ziekenhuis moeten.
Dus nu ben ik ook al crimineel omdat ik van avondwandelingen hou voor ik ga slapen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
En je woning verlaten is niet verboden geweest. Maar alleen in de nachtelijke uren verboden een tijdstip dat alleen mensen voor werk op pad zijn de hond uitlaten of criminele plannen hebben. Of naar het ziekenhuis moeten.
Dat heeft deze crisis wel geleerd, dat we als samenleving niet 1 geheel zijn en dat er best een grote groep is die liever heeft dat het ieder voor zich isquote:Op woensdag 19 mei 2021 06:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in waarom het gros van de bevolking al meer dan een jaar lang zich aan allerlei maatregelen moet houden, beperkingen van hun grondrechten moet ondergaan en nu door allerlei testhoepels moet gaan springen terwijl ze amper tot geen risico lopen. Dat babyboomers met morbide obesitas en ongezonde allochtonen met diabetes ernstig ziek kunnen worden na een coronabesmetting zou ook niet ons probleem moeten zijn, toch heeft men dat er wel van gemaakt.
De oplossing is heel simpel; dat hele testcircus weer afbreken en stoppen met doen alsof iedere burger een levensgevaarlijke, geïnfecteerde virusbom is...
Die vraag kan jij alleen zelf beantwoorden. Ik ken je niet en weet dus of jij wel of geen crimineel bent. Je vraag is onlogisch en zelfs een beetje dom dus.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus nu ben ik ook al crimineel omdat ik van avondwandelingen hou voor ik ga slapen?
Dan moet je mijn vraag beter lezen. Ik vraag of een avondwandeling me crimineel maakt. Niet of ik om andere redenen crimineel ben.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die vraag kan jij alleen zelf beantwoorden. Ik ken je niet en weet dus of jij wel of geen crimineel bent. Je vraag is onlogisch en zelfs een beetje dom dus.
Grappig, waar @DDDDDaaf op reageert is juist dat er een groep is die wil dat het ieder voor zich is omdat zij gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft deze crisis wel geleerd, dat we als samenleving niet 1 geheel zijn en dat er best een grote groep is die liever heeft dat het ieder voor zich is
Je kunt ook thuisblijven om dat "grondrecht" te waarborgen. Bovendien waren de meeste mensen die aan covid-19 zijn overleden al niet gezond door voornamelijk overgewicht. Je kunt moeilijk een "recht" claimen als je het eerst zelf hebt verkwanseld.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wat veel mensen vergeten is dat gezondheid ook een grondrecht is. En dat je dus maatregelen van de overheid mag verwachten die daar dus ook rekening mee houd. Ik hoef niet besmet te worden door types die zich niet aan de regels houden. Dat er een achterstand is de ziekenhuis heb ik direct last van zelf. En dat schend mijn grondrecht op gezondheid namelijk.
Nee je begaat geen strafbaar feit maar een overtreding waar een boete op staat die laag is en je dus geen strafblad krijgt. Echt een klein beetje wetskennis heeft iedereen toch wel?quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan moet je mijn vraag beter lezen. Ik vraag of een avondwandeling me crimineel maakt. Niet of ik om andere redenen crimineel ben.
Daar had je geen corona voor nodig om dat in te zien toch?quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heeft deze crisis wel geleerd, dat we als samenleving niet 1 geheel zijn en dat er best een grote groep is die liever heeft dat het ieder voor zich is
Het grappige is ook dat dat niet hun eigen verdienste is. Dat hele vaccinatieprogramma wordt ook door de overheid gefinancierd. Laat mensen dan consequent zijn en hun eigen prik betalen. Uiteraard tegen markt tarief inclusief een hoop winst voor de farmaceutische industrie.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig, waar @:DDDDDaaf op reageert is juist dat er een groep is die wil dat het ieder voor zich is omdat zij gevaccineerd zijn.
Dat is ook niet bepaald solidair naar de maatschappij toe, helemaal als het personen zijn die door een ongezonde levensstijl eerder aan de beurt waren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig, waar @:DDDDDaaf op reageert is juist dat er een groep is die wil dat het ieder voor zich is omdat zij gevaccineerd zijn.
Dus onder welke groep van jouw uitputtende opsomming val ik dan?quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee je begaat geen strafbaar feit maar een overtreding waar een boete op staat die laag is en je dus geen strafblad krijgt. Echt een klein beetje wetskennis heeft iedereen toch wel?
Je kan natuurlijk ook zeggen dat het je niet houden aan de corona regels de gezondheid van anderen in gevaar kan brengen. Op dit gebied gebruik jij grondrechten om eigenlijk gewoon asociaal gedrag goed te praten. Maar dit is niet persoonlijk dat doet vrijwel iedereen. Daarom is keihard handhaven de echte oplossing die werkt. Maar daar is dankzij de VVD en het CDA geen middelen voor.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:43 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Je kunt ook thuisblijven om dat "grondrecht" te waarborgen. Bovendien waren de meeste mensen die aan covid-19 zijn overleden al niet gezond door voornamelijk overgewicht. Je kunt moeilijk een "recht" claimen als je het eerst zelf hebt verkwanseld.
Dat is ook niet bepaald solidair naar de maatschappij toe, helemaal als het personen zijn die door een ongezonde levensstijl eerder aan de beurt waren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarmee verkwansel je het recht op zelfbeschikking.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:43 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Je kunt ook thuisblijven om dat "grondrecht" te waarborgen. Bovendien waren de meeste mensen die aan covid-19 zijn overleden al niet gezond door voornamelijk overgewicht. Je kunt moeilijk een "recht" claimen als je het eerst zelf hebt verkwanseld.
Op zich is het raar dat je mij hier op aanspreekt. Want ik ben Rutte niet. En de meeste mensen zijn het eens met het beleid. Want de VVD is tenslotte niet voor niets de grootste partij. Alle corona maatregelen hebben we als Nederland als democratie zelf voor gekozen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus onder welke groep van jouw uitputtende opsomming val ik dan?
En nogmaals, als de enige mensen die op die tijdstippen buiten zijn crimineel zijn, voor werk onderweg, hond uitlaten, of naar het ziekenhuis gaan, dan heeft de avondklok dus zo goed als geen nut. Want criminelen hebben sowieso al schijt aan de wet en de rest is uitgezonderd
Nee, ik kan je vertellen dat je er naast zit en er veel meer normale mensen na 21:00 naar buiten willen.
Ik zie daar wel een kentering in.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar had je geen corona voor nodig om dat in te zien toch?
Ik mag jou toch op je uitspraken aanspreken? Dit is een forum.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is het raar dat je mij hier op aanspreekt. Want ik ben Rutte niet. En de meeste mensen zijn het eens met het beleid. Want de VVD is tenslotte niet voor niets de grootste partij.
Misschien stoppen nu. Want deze persoon verdraait zaken zodanig dat het altijd wel binnen zijn eigen straatje past.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook niet bepaald solidair naar de maatschappij toe, helemaal als het personen zijn die door een ongezonde levensstijl eerder aan de beurt waren.
Maar er zit wel wat verschil tussen: de maatregelen zijn niet alleen bedoeld om de kwetsbaren te beschermen, maar ook om te voorkomen dat het virus vrij spel heeft onder de groep die niet kwetsbaar is.
Bij gevaccineerden is daar minder snel sprake van.
[..]
Daarmee verkwansel je het recht op zelfbeschikking.
Dat laatste is natuurlijk onzin. Alsof (hopelijk) tijdelijk Corona beleid de enige reden is, om VVD te stemmen. Ik denk dat maar weinigen dat mee hebben gewogen. En als je het zo wel bekijkt dan zou je ook kunnen zeggen dat men Hugo heeft weggestemd aangezien CDA nog al wat heeft verloren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is het raar dat je mij hier op aanspreekt. Want ik ben Rutte niet. En de meeste mensen zijn het eens met het beleid. Want de VVD is tenslotte niet voor niets de grootste partij. Alle corona maatregelen hebben we als Nederland als democratie zelf voor gekozen.
Dat mag maar een vraag stellen waar ik verder niets mee te maken heb en bovenal niets aan kan doen is niet logisch en een beetje dom. Ik laat het er bij en verdiep je eens in wat staatsrecht en dergelijke.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik mag jou toch op je uitspraken aanspreken? Dit is een forum.
Daarnaast heeft Rutte nooit de impact van de avondklok gebagatelliseerd op de manier zoals jij nu doet.
Vrijwel elke partij ging akkoord met de maatregelen dat is de realiteit! Maar een vraag jij mag niet stemmen bij de landelijke verkiezingen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk onzin. Alsof (hopelijk) tijdelijk Corona beleid de enige reden is, om VVD te stemmen. Ik denk dat maar weinigen dat mee hebben gewogen. En als je het zo wel bekijkt dan zou je ook kunnen zeggen dat men Hugo heeft weggestemd omdat CDA nog al wat heeft verloren.
Mag ik als (autochtone) diabeet type 1 even bezwaar maken tegen de kwetsende en sterotiperend bevorderen gedrag?quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat babyboomers met morbide obesitas en ongezonde allochtonen met diabetes ernstig ziek kunnen worden na een coronabesmetting zou ook niet ons probleem moeten zijn, toch heeft men dat er wel van gemaakt.
Ik wel maar daarmee heb ik geen uitspraak gedaan over of ik achter het beleid sta. Die vraag stond niet op mijn stembiljet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:57 schreef Megumi het volgende:
Maar een vraag jij mag niet stemmen bij de landelijke verkiezingen?
Nee, dat was een simpele retorische vraag om aan te tonen dat jouw uitspraak helemaal niet klopt. Jij ontkent dat de avondklok ook mensen zonder kwaad in de zin raakt. Verdiep je er zelf eens in, want dat deed het wel degelijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat mag maar een vraag stellen waar ik verder niets mee te maken heb en bovenal niets aan kan doen is niet logisch en een beetje dom. Ik laat het er bij en verdiep je eens in wat staatsrecht en dergelijke.
50%quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:05 schreef Erno-BE het volgende:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat wij zowel vandaag, als morgen, als vrijdag per dag minder dan 4.800 nieuwe coronabesmettingen rapporteren, zonder storingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
50%Iedere dag 50%. Dus dan krijg je 0,5 x 0,5 x 0,5 = 12,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het ook omdraaien. Het is ook asociaal om jarenlang je eigen gezondheid te verkwanselen en vervolgens de gehele samenleving te gijzelen als blijkt dat je verkeerd hebt gegokt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook zeggen dat het je niet houden aan de corona regels de gezondheid van anderen in gevaar kan brengen. Op dit gebied gebruik jij grondrechten om eigenlijk gewoon asociaal gedrag goed te praten. Maar dit is niet persoonlijk dat doet vrijwel iedereen. Daarom is keihard handhaven de echte oplossing die werkt. Maar daar is dankzij de VVD en het CDA geen middelen voor.
Rechters denken daar vaak heel anders over. Grondrechten is een geheel binnen het kader van de grondwet. En bij een virus uitbraak kan het grondrecht gezondheid boven andere rechten uitstijgen. En is er per saldo niets beperkt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel beperkt en dat is wat er gezegd werd.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Iedere dag 50%. Dus dan krijg je 0,5 x 0,5 x 0,5 = 12,5%
Even wachten, zijn we nu op het punt gekomen dat ze niet alleen oud en dus boomer zijn (hun schuld), ook diabetes en overgewicht hebben (duidelijk hun schuld), en het meeste vlees eten? Dus niet alleen de ziekenhuisbezetting is hun schuld, maar de pandemie op zichzelf ook?quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:10 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien. Het is ook asociaal om jarenlang je eigen gezondheid te verkwanselen en vervolgens de gehele samenleving te gijzelen als blijkt dat je verkeerd hebt gegokt.
Vaak zijn dit ook nog eens de mensen die door hun vleesconsumptie de daadwerkelijke oorzaak zijn van dit soort zoönosen.
Dat is gek, volgens mij is de consensus dat zij een jaar lang binnen op zolder hebben gezeten voor kwetsbaren. Dus graag wat meer solidariteit voor de ik ik ik groep!quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:59 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mag ik als (autochtone) diabeet type 1 even bezwaar maken tegen de kwetsende en sterotiperend bevorderen gedrag?
Ik heb me kapot geërgerd aan menig, op het oog onnodig gereis en in groepen verzamelende jongeren terwijl ik op weg was naar mijn werk in het ziekenhuis om daar de IC artsen te helpen met het opzetten van alles wat voor hen nodig is geweest om hun werk te doen.
Menig diabeet, babyboomer of welke groep dan ook voegt echt wel wat toe aan de maatschappij, al is het in de vorm van mantelzorg of vrijwilligerswerk.
Het levert in ieder geval meer op dan de fuck you mentaliteit van de koningsdagbezoekers die er een grote teringzooi van hebben gemaakt met hun zwerfafval.
Rechters denken daar precies hetzelfde over hoor. Er zit een groot verschil tussen een beperking en een schending.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rechters denken daar vaak heel anders over. Grondrechten is een geheel binnen het kader van de grondwet. En bij een virus uitbraak kan het grondrecht gezondheid boven andere rechten uitstijgen. En is er per saldo niets beperkt.
Wanneer er al meer dan een jaar lang op "alleen samen krijgen we corona onder controle" wordt gehamerd mag dat ook nog wel een paar maanden blijven gelden totdat iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Maar blijkbaar dient de ongevaccineerde kaste zich, nu de boomers gevaccineerd zijn, maar gewoon koest te houden en hen hun privileges te gunnen. Privileges die eigenlijk niet eens privileges, maar gewoon grondrechten zijn...quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij de avondklok zat de grootste kritiek imo vooral in de flinterdunne onderbouwing, en dan met name de verlenging(en) elke keer, waarbij de onderbouwing steeds krampachtiger en lachwekkender werd.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rechters denken daar precies hetzelfde over hoor. Er zit een groot verschil tussen een beperking en een schending.
Yup. Het moge bekend zijn dat ik geen fan was van de avondklok.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de avondklok zat de grootste kritiek imo vooral in de flinterdunne onderbouwing, en dan met name de verlenging(en) elke keer, waarbij de onderbouwing steeds krampachtiger en lachwekkender werd.
Met als hoogtepunt verlaten naar 22:00, en paar weken later helemaal opheffen omdat het vanaf 22:00 geen nut heeftquote:Op woensdag 19 mei 2021 08:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de avondklok zat de grootste kritiek imo vooral in de flinterdunne onderbouwing, en dan met name de verlenging(en) elke keer, waarbij de onderbouwing steeds krampachtiger en lachwekkender werd.
Ik hoop echt dat als jij ooit boomer wordt, want ik hoop echt voor je dat je in goede gezondheid oud kunt worden, je niet op dezelfde manier bekeken als jij de huidige ouderen bekijkt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer er al meer dan een jaar lang op "alleen samen krijgen we corona onder controle" wordt gehamerd mag dat ook nog wel een paar maanden blijven gelden totdat iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Maar blijkbaar dient de ongevaccineerde kaste zich, nu de boomers gevaccineerd zijn, maar gewoon koest te houden en hen hun privileges te gunnen. Privileges die eigenlijk niet eens privileges, maar gewoon grondrechten zijn...
“Echt hij moet tussen acht en negen, daar moeten we gewoon eerlijk over zijn.”quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt verlaten naar 22:00, en paar weken later helemaal opheffen omdat het vanaf 22:00 geen nut heeft
Ze doen het toch echt zelf. De ANBO al weer vergeten? Egoïsme viert hoogtij bij de boomers.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat als jij ooit boomer wordt, want ik hoop echt voor je dat je in goede gezondheid oud kunt worden, je niet op dezelfde manier bekeken als jij de huidige ouderen bekijkt.
Amen. Maandenlang heeft GGD geen goed BCO kunnen voeren en heel toevallig is dit nu wel gelukt. Ze hebben nu ook nog eens heel toevallig besmettingen met een relatie buiten kunnen vaststellen wat ze ook nog nooit gelukt is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Menig fieldlab event zou jaloers zijn op dit resultaat.
Wel positief dat we er nu alweer om kunnen lachen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt verlaten naar 22:00, en paar weken later helemaal opheffen omdat het vanaf 22:00 geen nut heeft
Het is sowieso totaal niet boeiend, er wordt nu redelijk goed gevaccineerd dus dat druk maken om een dag met wat extra besmettingen is spijkers op laag water zoeken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amen. Maandenlang heeft GGD geen goed BCO kunnen voeren en heel toevallig is dit nu wel gelukt. Ze hebben nu ook nog eens heel toevallig besmettingen met een relatie buiten kunnen vaststellen wat ze ook nog nooit gelukt is.
Ik vind het allemaal iets te toevallig. Men moest naar mijn idee iets over gewoon de Koningsdagpiek naar buiten brengen, terwijl er helemaal geen Koningsdagpiek was, die was op 19 april, toen was het hoogst aantal besmettingen in april en niet een paar dagen na Koningsdag, toen waren we allang aan het dalen.
Zolang we niet weten hoeveel besmettingen er dagelijks optreden in Amsterdam valt er überhaupt niks over een piek te zeggen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amen. Maandenlang heeft GGD geen goed BCO kunnen voeren en heel toevallig is dit nu wel gelukt. Ze hebben nu ook nog eens heel toevallig besmettingen met een relatie buiten kunnen vaststellen wat ze ook nog nooit gelukt is.
Ik vind het allemaal iets te toevallig. Men moest naar mijn idee iets over gewoon de Koningsdagpiek naar buiten brengen, terwijl er helemaal geen Koningsdagpiek was, die was op 19 april, toen was het hoogst aantal besmettingen in april en niet een paar dagen na Koningsdag, toen waren we allang aan het dalen.
Ook nog eens ja.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is sowieso totaal niet boeiend, er wordt nu redelijk goed gevaccineerd dus dat druk maken om een dag met wat extra besmettingen is spijkers op laag water zoeken.
Als de ene kant op gegeneraliseerd kan worden "Stel je niet aan, je kunt toch gewoon nog een paar maanden langer opgehokt blijven wanneer je nog niet gevaccineerd bent?" kan dat ook de andere kant op.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:59 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mag ik als (autochtone) diabeet type 1 even bezwaar maken tegen de kwetsende en sterotiperend bevorderen gedrag?
Ik heb me kapot geërgerd aan menig, op het oog onnodig gereis en in groepen verzamelende jongeren terwijl ik op weg was naar mijn werk in het ziekenhuis om daar de IC artsen te helpen met het opzetten van alles wat voor hen nodig is geweest om hun werk te doen.
Menig diabeet, babyboomer of welke groep dan ook voegt echt wel wat toe aan de maatschappij, al is het in de vorm van mantelzorg of vrijwilligerswerk.
Het levert in ieder geval meer op dan de fuck you mentaliteit van de koningsdagbezoekers die er een grote teringzooi van hebben gemaakt met hun zwerfafval.
Hij kan zich beter niet verlagen tot Willem Engel niveau.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:
Willem Engel was de bedreiging van Van Ranst aan het goedpraten. Hij reageerde![]()
[ twitter ]
Toch allemaal maar binnen en heel marginaal qua aantallen. Oftewel als een feestje dit oplevert. kunnen we echt wel meer buiten dan we nu doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Je kunt geen boomer worden als je dat niet bentquote:Op woensdag 19 mei 2021 08:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat als jij ooit boomer wordt, want ik hoop echt voor je dat je in goede gezondheid oud kunt worden, je niet op dezelfde manier bekeken als jij de huidige ouderen bekijkt.
Precies dit, ik zie hem wel vaker op alles en iedereen reageren op een bepaalde manier die niet helemaal goed overkomt. Geen reden om hem aan te vallen natuurlijk, maar je verwacht van zo'n geleerd persoon wel dat ze daar toch boven staan.Maar goed, niet iedereen kan zoveel swag hebben als van Dissel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij kan zich beter niet verlagen tot Willem Engel niveau.
Door op hem te reageren geef je hem juist meer status.
Beter gewoon de schreeuwende dorpsgek laten zijn waar niemand naar luistert.
Swag, dat woord heb ik lang niet gehoord, is bijna net zo oud als van Dissel zelf denk ik.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:05 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Precies dit, ik zie hem wel vaker op alles en iedereen reageren op een bepaalde manier die niet helemaal goed overkomt. Geen reden om hem aan te vallen natuurlijk, maar je verwacht van zo'n geleerd persoon wel dat ze daar toch boven staan.Maar goed, niet iedereen kan zoveel swag hebben als van Dissel.
Amen!quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de ene kant op gegeneraliseerd kan worden "Stel je niet aan, je kunt toch gewoon nog een paar maanden langer opgehokt blijven wanneer je nog niet gevaccineerd bent?" kan dat ook de andere kant op.
De oplossing is heel simpel; de samenleving openen wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn, het testcircus compleet afbreken en de micromanagende overheid weer terug zijn mand in trappen.
Tegen de tijd dat ik de leeftijd, die de boomers nu hebben, bereikt heb interesseert mijn gezondheid de jongeren van die tijd terecht geen zak. (ik ben als late dertiger overigens zelf al lang geen jongere meer) Ik ga er van uit dat men niet nog eens een keer de fout maakt de opleidingen en het sociale leven van jongeren de nek om te draaien "for the greater cause", terwijl de risicogroepen niet aangesproken worden om zelf iets aan hun gezondheid te doen en op die manier een geringer risico op complicaties bij besmetting te lopen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je hier nu toch wat te makkelijk heenstapt over het feit dat oudere mensen nou eenmaal vatbaarder zijn voor aandoeningen waar ze zelf niets of weinig aan kunnen doen. Oudere mensen hebben nu eenmaal een zwakkere gezondheid. En nee, dan heb ik het niet over de kettingrokende morbide obesitassen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik de leeftijd, die de boomers nu hebben, bereikt heb interesseert mijn gezondheid de jongeren van die tijd terecht geen zak. (ik ben als late dertiger overigens zelf al lang geen jongere meer) Ik ga er van uit dat men niet nog eens een keer de fout maakt de opleidingen en het sociale leven van jongeren de nek om te draaien "for the greater cause", terwijl de risicogroepen niet aangesproken worden om zelf iets aan hun gezondheid te doen en op die manier een geringer risico op complicaties bij besmetting te lopen.
Onbegrijpelijk, zulke opmerkingen. Sowieso, hele groepen afrekenen op hoe een deel van de groep is of doet vinden we toch hopelijk nog steeds niet normaal?quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze doen het toch echt zelf. De ANBO al weer vergeten? Egoïsme viert hoogtij bij de boomers.
Er zullen positieve uitzonderingen tussen zitten. Maar als ik de anbo hoor verklaren dat medische risicogroeppers wel gewoon met hun leeftijdsgenoten gevaccineerd kunnen worden zodat de 60+ers voor kunnen gaan ben ik wel weer klaar. Dan ben je een egoïstisch.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, zulke opmerkingen. Sowieso, hele groepen afrekenen op hoe een deel van de groep is of doet vinden we toch hopelijk nog steeds niet normaal?
Ja, draai het nog even zo dat het de schuld is van de ouderen. Je mag wel wat matigen met dat vingertje wijzen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik de leeftijd, die de boomers nu hebben, bereikt heb interesseert mijn gezondheid de jongeren van die tijd terecht geen zak. (ik ben als late dertiger overigens zelf al lang geen jongere meer) Ik ga er van uit dat men niet nog eens een keer de fout maakt de opleidingen en het sociale leven van jongeren de nek om te draaien "for the greater cause", terwijl de risicogroepen niet aangesproken worden om zelf iets aan hun gezondheid te doen en op die manier een geringer risico op complicaties bij besmetting te lopen.
Eerste alinea gelezen en de kop klopt in ieder geval.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/ikke-prikken-en-de-rest-kan-stikken
Vandaag bij De Groene, een uitstekende reconstructie van de vaccinatiechaos en de kwalijke rol van Hugo de Jonge daar in.
Zo rond de lancering van de app denk ikquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:35 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd wanneer en hoe dit uitwerking krijgt
Dat doen we dan ook en zelfs op een dusdanige manier dat we ouderen in verzorgingshuizen zelfs letterlijk in eenzame detentie hebben opgesloten. Dat die mensen nu, na vaccinatie, eindelijk weer bezoek mogen ontvangen is misschien niet eens zo zeer een versoepeling te noemen, maar eerder het beëindigen van iets wat aardig veel weg heeft van psychische mishandeling.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:24 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik vind dat je hier nu toch wat te makkelijk heenstapt over het feit dat oudere mensen nou eenmaal vatbaarder zijn voor aandoeningen waar ze zelf niets of weinig aan kunnen doen. Oudere mensen hebben nu eenmaal een zwakkere gezondheid. En nee, dan heb ik het niet over de kettingrokende morbide obesitassen.
Die mogen best een beetje extra beschermd worden in een situatie als deze.
Bij "jongeren" is dat anders schering en inslag...quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, zulke opmerkingen. Sowieso, hele groepen afrekenen op hoe een deel van de groep is of doet vinden we toch hopelijk nog steeds niet normaal?
Van Ranst is natuurlijk wel een extreem voorbeeld. De man die het eigenlijk best oké vond dat er iemand per ongeluk uit het raam pleurde op de vlucht voor de politie die een feestje kwam beëindigen. Hoewel hij die keutel later snel weer introk, verkeerd geciteerd.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:
Willem Engel was de bedreiging van Van Ranst aan het goedpraten. Hij reageerde![]()
[ twitter ]
Nee hoor, net zo min. Ik vind het nooit oké om een hele groep over één kam te scheren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij "jongeren" is dat anders schering en inslag...
De KHN praat ook altijd namens alle horeca-gelegenheden?quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zullen positieve uitzonderingen tussen zitten. Maar als ik de anbo hoor verklaren dat medische risicogroeppers wel gewoon met hun leeftijdsgenoten gevaccineerd kunnen worden zodat de 60+ers voor kunnen gaan ben ik wel weer klaar. Dan ben je een egoïstisch.
Ik wil best een geel boekje een poosje meedragen of op reis maar heb wel bezwaar tegen het vsstleggen ervan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:35 schreef Molo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd wanneer en hoe dit uitwerking krijgt
Waarom zo’n titel dan?quote:Zowel de regering als de WHO zegt dat er geen reden is te concluderen dat de vaccins niet of minder werkzaam zijn. Zo’n 80 procent van alle mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis was nog altijd niet gevaccineerd of had een onderliggende ziekte. Onder de doden bevonden zich ook geen volledig gevaccineerden.
Het zijn de pareltjes van deze crisis, die ik niet zal gaan missen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De KHN praat ook altijd namens alle horeca-gelegenheden?
Nog erger: omdat een bepaalde instantie doet alsof ze namens alle ouderen praat, ook maar meteen alle ouderen omdat ze de juiste leeftijd hebben maar beschuldigen van egoisme.
Maar goed, dat is polarisatie he, goed ingeburgerd kennelijk. Ik meen dat een heleboel jongeren het ook niet oké vonden dat ze als 'jongeren' werden aangesproken omdat er ook groepen jongeren waren die allerlei feestjes gaven en af gingen, vorige zomer. En terecht. Maar voor ouderen maken we dan weer een uitzondering.
Clickbait.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:49 schreef Zwansen het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)who-zorgen~b6e034e7/
Die titel.
Vervolgens in het artikel:
[..]
Waarom zo’n titel dan?
Ach, het blijft Fok he. Nog nooit iemand IRL gesproken die zo over boomers (en allochtonen) denkt en praat als meerderen in dit topic doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De KHN praat ook altijd namens alle horeca-gelegenheden?
Nog erger: omdat een bepaalde instantie doet alsof ze namens alle ouderen praat, ook maar meteen alle ouderen omdat ze de juiste leeftijd hebben maar beschuldigen van egoisme.
Maar goed, dat is polarisatie he, goed ingeburgerd kennelijk. Ik meen dat een heleboel jongeren het ook niet oké vonden dat ze als 'jongeren' werden aangesproken omdat er ook groepen jongeren waren die allerlei feestjes gaven en af gingen, vorige zomer. En terecht. Maar voor ouderen maken we dan weer een uitzondering.
Dat was de hele discussie toch niet? Dat er een hoop misgaat met het vaccineren staat, wat mij betreft, buiten kijf. Zie ook het stuk van De Groene dat Trein net postte. En dat die testsamenleving iets is wat we niet moeten willen, daar hoef je mij niet van te overtuigen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat doen we dan ook en zelfs op een dusdanige manier dat we ouderen in verzorgingshuizen zelfs letterlijk in eenzame detentie hebben opgesloten. Dat die mensen nu, na vaccinatie, eindelijk weer bezoek mogen ontvangen is misschien niet eens zo zeer een versoepeling te noemen, maar eerder het beëindigen van iets wat aardig veel weg heeft van psychische mishandeling.
We hebben het al meer dan een jaar lang volgehouden, het gros van de mensen houdt zich - denk ik - redelijk netjes aan de maatregelen en er wordt eindelijk op een steeds hoger tempo gevaccineerd. Gooi dan als overheid nu niet je eigen glazen in door een tweeklassenmaatschappij en met de volstrekt nutteloze testsamenleving een lucratief verdienmodel voor malafide zakenmannetjes op te tuigen. Het enige bewijs wat een testsamenleving oplevert is dat je vaccinatiestrategie bagger is en je gewoonweg te weinig mensen vaccineert.
Clickbait. Dat is journalisme hedendaags.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:49 schreef Zwansen het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)who-zorgen~b6e034e7/
Die titel.
Vervolgens in het artikel:
[..]
Waarom zo’n titel dan?
Nee hoor, dat is niet hedendaags. Dat is altijd al zo geweest, zelfs toen het hele woord clickbait nog niet bestond.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Clickbait. Dat is journalisme hedendaags.
Die scanners valideren slechts je QR-code, ze koppelen geen info terug en bewaren geen gescande informatie.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik wil best een geel boekje een poosje meedragen of op reis maar heb wel bezwaar tegen het vsstleggen ervan.
Bv dmv een app scannen dat ik bij de dierentuin ben of in een bar.
Ja google weet dat ook maar vind dat het de overheid geen fuck aan gaat.
Dus hoop dat we met iets laten zien er ook zijn.
Daar heb je dan gelukkig ook wel gelijk in.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach, het blijft Fok he. Nog nooit iemand IRL gesproken die zo over boomers (en allochtonen) denkt en praat als meerderen in dit topic doen.
Nee, maar de site waar je kan kijken wanneer je een oproep kunt verwachten dan weer wel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:52 schreef popje het volgende:
En het vaccinatiedashboard is nog steeds niet aangepast met de geplande vaccinaties voor deze week...
Mooi man, wat er gebeurt als blijkt dat iemand gevoelig is voor lobby's. Ik zou dit trouwens niet voor 100% op het conto van De Jonge willen bijschrijven. Ja hij is natuurlijk eindverantwoordelijk. Maar als hij het niet doet, dan heeft hij het ook gedaan. Klap in het gezicht van onze zorghelden. Dan is elke ziekgemelde verpleger ineens zijn schuld. Dan zitten Kuipers en Gommers aan die talkshowtafel, Gommers met z'n puppy-oogjes dat hij er zo verdrietig van wordt dat de minister zo strak is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:26 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag bij De Groene, een uitstekende reconstructie van de vaccinatiechaos en de kwalijke rol van Hugo de Jonge daar in.
Natuurlijk is die QR code wel aan een backend gekoppeld.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die scanners valideren slechts je QR-code, ze koppelen geen info terug en bewaren geen gescande informatie.
Welke site is dat? Is vast al vaker hier geplaatst, maar ik weet het even niet meer.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, maar de site waar je kan kijken wanneer je een oproep kunt verwachten dan weer wel.
https://www.rijksoverheid(...)egen-het-coronavirusquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke site is dat? Is vast al vaker hier geplaatst, maar ik weet het even niet meer.
Het is echt wel erger nu. Vooral sinds Irak eigenlijk en nieuws 24/7 zsm er moet zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet hedendaags. Dat is altijd al zo geweest, zelfs toen het hele woord clickbait nog niet bestond.
Opvallend, en niet verrassend...quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:26 schreef trein2000 het volgende:
Nou, dat is niet helemaal zo, hoor. Het is echt niet alleen een groen scherm dat de app toont, er verschijnt ook je naam en de details van je status (wanneer getest, wanneer met welk vaccin ingeënt, etc.).quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die scanners valideren slechts je QR-code, ze koppelen geen info terug en bewaren geen gescande informatie.
Bij de Nederlandse app? Volgens mij alleen als je de papieren variant gebruikt. En dan gaat het enkel om naam en geboortedatum ter verificatie.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal zo, hoor. Het is echt niet alleen een groen scherm dat de app toont, er verschijnt ook je naam en de details van je status (wanneer getest, wanneer met welk vaccin ingeënt, etc.).
quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal zo, hoor. Het is echt niet alleen een groen scherm dat de app toont, er verschijnt ook je naam en de details van je status (wanneer getest, wanneer met welk vaccin ingeënt, etc.).
Dat is geen kleinigheid natuurlijk. Omdat niemand meer een abonnement op een krant heeft, zijn nieuwsmedia meer dan ooit afhankelijk hiervan om te kunnen overleven. De tijd dat het geld tegen de plinten klotst is al jaren voorbij.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Alleen voor wat extra clicks en advertentie inkomsten.
Journalistiek is veranderd, dat zeker, maar dat is niet iets van het laatste jaar. En koppen moeten al decennia gewoon schoppen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is echt wel erger nu. Vooral sinds Irak eigenlijk en nieuws 24/7 zsm er moet zijn.
En wordt alleen maar erger.
Als journalisten hun verantwoordelijkheid namen zaten we niet met die lage bereidwiligheid voor AZ in de 60+ groep.
Totaal onnodig dat die mensen nu bang gemaakt zijn en risico lopen.
Alleen voor wat extra clicks en advertentie inkomsten.
Ik weet niet of er verschil zit tussen de papieren of virtuele QR-code.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij de Nederlandse app? Volgens mij alleen als je de papieren variant gebruikt. En dan gaat het enkel om naam en geboortedatum ter verificatie.
Dat klopt. Wat dat betreft zal die app wel goed in elkaar zitten hoor, daar twijfel ik niet aan.quote:En dan nog komt die info enkel uit de QR-code. Ik gaf in die post aan dat er niet bijgehouden wordt wie waar is geweest.
Ik had Trouw iets hoger ingeschat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Clickbait. Dat is journalisme hedendaags.
Dat hebben die jongeren dan ook al meer dan een jaar lang gedaan, als "dank" daarvoor mag er nu dan ook solidariteit richting hun getoond worden; kunnen jullie nog even een paar weken/maanden niet jullie normale leven oppakken? Dan wij ook niet...quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de jongeren van nu wat meer moet opofferen om de wat kwetsbare ouderen mee te ontzien. Waarbij die ouderen net zo goed een jaar lang thuis hebben moeten zitten en niet op vakantie mochten.
Gaat dit over de Nederlandse app of de Europese? Volgens mij krijgen we er twee.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk is die QR code wel aan een backend gekoppeld.
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Daar is Fok best uniek in.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ach, het blijft Fok he. Nog nooit iemand IRL gesproken die zo over boomers (en allochtonen) denkt en praat als meerderen in dit topic doen.
Ja dat zal het grotendeels wel zijn. En natuurlijk dat we met z'n allen een stel zolderkamerautisten bij elkaar zijn die alle lettertjes over corona spellen en op dingen aanslaan waar IRL de schouders doorgaans opgehaald wordenquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb je dan gelukkig ook wel gelijk in.
Ik vind het dan wel jammer dat het kennelijk online heel gewoon is om zulke dingen te roepen, waarschijnlijk omdat het anoniem is?
Ja, de app is gekoppeld aan je Digid en geeft enkel een groen vinkje op de scanner.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of er verschil zit tussen de papieren of virtuele QR-code.
[..]
Dat klopt. Wat dat betreft zal die app wel goed in elkaar zitten hoor, daar twijfel ik niet aan.
Weet ik niet. Denk dat het eerder een algemeen online/fora dingetje is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:07 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar is Fok best uniek in.
Zoals ik het begrepen heb is er een spec die in heel Europa is geaccepteerd en moet elk land z'n eigen app in elkaar klussen die hier compatibel mee is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gaat dit over de Nederlandse app of de Europese? Volgens mij krijgen we er twee.
De meeste mensen zouden met licht schaamrood op de kaken hun eigen posts voorlezen op een kringverjaardag. daarmee wil ik zeggen dat er nog wel eens wat ongefundeerde frustratie en afgunst naar boven komt drijven als er geen directe sociale feedback is. Is niet uniek aan Fok!quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Denk dat het eerder een online/fora dingetje is.
Klopt, maar dat gaat echt om de EU Green Passport voor reisbewegingen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb is er een spec die in heel Europa is geaccepteerd en moet elk land z'n eigen app in elkaar klussen die hier compatibel mee is.
Persoonlijk vind ik dat Nederland alles los moet laten als iedereen van 18 jaar of ouder een eerste vaccinatie heeft kunnen krijgen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat hebben die jongeren dan ook al meer dan een jaar lang gedaan, als "dank" daarvoor mag er nu dan ook solidariteit richting hun getoond worden; kunnen jullie nog even een paar weken/maanden niet jullie normale leven oppakken? Dan wij ook niet...
Is het onterecht om journalisten een bepaalde verantwoordelijkheid toe te dichten dan?quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Journalistiek is veranderd, dat zeker, maar dat is niet iets van het laatste jaar. En koppen moeten al decennia gewoon schoppen.
Dat tweede is overigens totale onzin want journalisten zijn geen doorgeefluik van de overheid.
Oh wat bizar dat dat losse projecten zijn. Ik dacht dat er 1 groene vinkjes app kwam voor alles.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gaat echt om de EU Green Passport voor reisbewegingen.
Los daarvan hebben we deze: https://github.com/minvws(...)rchitecture%20VTR.md
Binnen, binnen, binnen. En een flink deel van de mensen die besmet waren, zijn dus ook in drukte buiten geweest.quote:Op woensdag 19 mei 2021 06:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ben trots op mijn vaak hilarische opmerkingen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
De meeste mensen zouden met licht schaamrood op de kaken hun eigen posts voorlezen op een kringverjaardag. daarmee wil ik zeggen dat er nog wel eens wat ongefundeerde frustratie en afgunst naar boven komt drijven als er geen directe sociale feedback is. Is niet uniek aan Fok!
Dat is een houding die je je alleen kunt aanmeten wanneer er geld genoeg binnenkomt. Maar als het water je continu aan de lippen staat, heb je de luxe niet om er zo in te staan en pak je wat je pakken kunt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is te belangrijk. Het zou objectief moeten zijn. Dus geen politieke kleur van de redacteur erin of sensatie headlines die heel anders dan de inhoud van het artikel zijn.
Zo erg is het niet gesteld met de nieuwsmedia toch?quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een houding die je je alleen kunt aanmeten wanneer er geld genoeg binnenkomt. Maar als het water je continu aan de lippen staat, heb je de luxe niet om er zo in te staan en pak je wat je pakken kunt.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zo erg is het niet gesteld met de nieuwsmedia toch?
Nee, dat zou veel te handig zijnquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh wat bizar dat dat losse projecten zijn. Ik dacht dat er 1 groene vinkjes app kwam voor alles.
Precies, daar hoef je helemaal niets voor te regelen, voor die jongerenquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat Nederland alles los moet laten als iedereen van 18 jaar of ouder een eerste vaccinatie heeft kunnen krijgen.
Voor toelaten van toeristen mag wmb gevraagd worden om vaccinatiebewijs of negatieve test.
Wat andere landen voor regels hanteren, moeten zij weten. Als je daar alleen welkom bent wanneer je helemaal gevaccineerd bent, dan is dat jammer voor de jongere, maar hoeft de oudere niet voor thuis te blijven.
Andere doeleinden dus ik vind het niet zo gek dat het andere projecten zijnquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh wat bizar dat dat losse projecten zijn. Ik dacht dat er 1 groene vinkjes app kwam voor alles.
Interessant of niet, we moeten het gewoon niet willen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:22 schreef Vasilevski het volgende:
Interessant artikel over Denemarken:
[ twitter ]
Eén van de landen waar de 'testsamenleving' al is uitgerold en minder ophef oproept dan hier. Op sommige dagen wordt in één dag 10% van de bevolking getest voor toegang. Het 'coronapaspoort' wordt in juni uitgefaseerd voor alles behalve buitenlandse reizen. Er komt een plan om in augustus te stoppen met mondkapjes en weer terug te gaan naar een normale samenleving.
Het is interessant dat de testsamenleving daar wordt geaccepteerd en dat mensen erop vertrouwen dat het een stap terug naar normaal is. Terwijl het in Nederland gewantrouwd wordt en de overheid zelf ook niet echt veel doet aan het beeld dat het een trucje is om ons voor altijd te achtervolgen.
Haha, ja, dat zal zeker ook meespelenquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat zal het grotendeels wel zijn. En natuurlijk dat we met z'n allen een stel zolderkamerautisten bij elkaar zijn die alle lettertjes over corona spellen en op dingen aanslaan waar IRL de schouders doorgaans opgehaald worden.
Daar kunnen die ouderen niet echt heel veel aan doen, he? Dat is beleid dat door anderen wordt gemaakt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat hebben die jongeren dan ook al meer dan een jaar lang gedaan, als "dank" daarvoor mag er nu dan ook solidariteit richting hun getoond worden; kunnen jullie nog even een paar weken/maanden niet jullie normale leven oppakken? Dan wij ook niet...
Nee vind ik ook niet, maar ik vond het gewoon frappant. Hoe een 'high-trust society' daarmee omgaat. Dat mensen de overheid kunnen vertrouwen, dat de overheid veel aan experts delegeert, dat er politieke consensus is over de weg voorwaarts, zonder dat het een zouteloos poldercompromis wordt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Interessant of niet, we moeten het gewoon niet willen.
Dat vond mij moeder ook geen enkel probleem, maar die is verdomd blij dat ze nu wel een prik heeft en volgende week de 2e prik krijgt. Hopelijk kan ze dan binnenkort ook haar activiteiten weer oppakken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar kunnen die ouderen niet echt heel veel aan doen, he? Dat is beleid dat door anderen wordt gemaakt.
Ik heb niet heel veel meer ouderen in mijn omgeving dan de meeste mensen, maar die ik in mijn omgeving heb, willen best nog even volhouden, hoor. Die ziiten niet op de schopstoel om morgen gevaccineerd en wel naar het buitenland te vertrekken.
Mijn ouders zijn ook heel blij dat ze gevaccineerd zijn. Buitenland-ambities hebben ze ook niet. Mijn zus en haar gezin wel, en ze gingen in het verleden vaak met ze mee, maar nu durven ze gewoon nog niet. Hell, mijn volledig gevaccineerde vader durft nog niet eens een knuffel te ontvangen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat vond mij moeder ook geen enkel probleem, maar die is verdomd blij dat ze nu wel een prik heeft en volgende week de 2e prik krijgt. Hopelijk kan ze dan binnenkort ook haar activiteiten weer oppakken.
Ze heeft ook geen buitenland ambities.
Dat is ook de manier hoe daar het lang georganiseerd is, en de omgang met de overheid in zijn algemeenheid, er is daar veel meer vertrouwen in de overheid.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nee vind ik ook niet, maar ik vond het gewoon frappant. Hoe een 'high-trust society' daarmee omgaat. Dat mensen de overheid kunnen vertrouwen, dat de overheid veel aan experts delegeert, dat er politieke consensus is over de weg voorwaarts, zonder dat het een zouteloos poldercompromis wordt.
Is vast een wat geïdealiseerd beeld maar het geeft wel wat vertrouwen voor de toekomst.
De tegenstelling hoeft ook helemaal niet tussen jongeren en ouderenquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar kunnen die ouderen niet echt heel veel aan doen, he? Dat is beleid dat door anderen wordt gemaakt.
Ik heb niet heel veel meer ouderen in mijn omgeving dan de meeste mensen, maar die ik in mijn omgeving heb, willen best nog even volhouden, hoor. Die ziiten niet op de schopstoel om morgen gevaccineerd en wel naar het buitenland te vertrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |