Lekker! Hier wordt de badkamer verbouwd, ik ben heel druk met naar beneden lopen van afval en naar boven lopen van tegels en ander materiaal. Ik doe een moord voor 10 minuten zitten haha.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:41 schreef Sangha het volgende:
[..]
Klopt ja, toen hoopten we het, maar nu zie je het dan ook echt gebeuren, dat maakt het een stuk bevredigender.Direct maar eens even een terrasje opzoeken, best lekker weer uit de wind!
Doe John Williams de groeten!quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lekker! Hier wordt de badkamer verbouwd, ik ben heel druk met naar beneden lopen van afval en naar boven lopen van tegels en ander materiaal. Ik doe een moord voor 10 minuten zitten haha.
Geniet ervan!
Lol, dacht ik ook gelijk aan!quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Doe John Williams de groeten!
Vooral de oudste groepen op de IC nemen relatief hard af.quote:
Herkenbaar!quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Fijn dat je niet meer elke middag met samengeknepen billen naar de cijfers kijkt.
Krijg je eigenlijk ook antistoffen van een vaccinatie?quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:52 schreef simonblue het volgende:
Op de site van Sanquin (de bloedbank) staat een leuk artikel over het percentage donoren met antistoffen.
- Het percentage donoren met antistoffen is in een maand gestegen van 21% naar 32% (in week 17)
- De laatste weken is de stijging 4% per week, dus zou het nu al over de 40% heen moeten zitten
- De stijging is vooral zichtbaar bij de ouderen (voor 70+ in 4 weken van ca 10 naar bijna 35%)
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-32-van-donors
De afbeelding met de verdeling over NL en over tijd van de laatste weken heb ik hieronder ven gelinkt, omdat hij in het artikel slecht zichtbaar is:
[ afbeelding ]
Zeker, dat is precies wat er gebeurd. En die antistoffen verdwijnen langzaam, maar dan heeft je immuunsysteem opgeslagen hoe het deze weer aan kan maken als dat nodig is.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Krijg je eigenlijk ook antistoffen van een vaccinatie?
ja het is de core business van een vaccin natuurlijk haha, ik vroeg me alleen af of dat dan ook detecteerbaar is en dus ook te zien is in de cijfers van Sanquin!quote:Op donderdag 20 mei 2021 20:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker, dat is precies wat er gebeurd. En die antistoffen verdwijnen langzaam, maar dan heeft je immuunsysteem opgeslagen hoe het deze weer aan kan maken als dat nodig is.
Ik vermoed van wel, maar ben niet zeker sorryquote:Op donderdag 20 mei 2021 20:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
ja het is de core business van een vaccin natuurlijk haha, ik vroeg me alleen af of dat dan ook detecteerbaar is en dus ook te zien is in de cijfers van Sanquin!
Ja, ze geven daar ook een schatting van in het artikel. Bij vrouwen heeft 42% van de personen met antistoffen dat door vaccinaties en 58% door een infectie. Bij mannen is het 21% door vaccinatie en 79 door infectie. Het verschil in cijfers komt volgens hun omdat veel van de vrouwelijke donoren ook in de zorg werken en daarom eerder zijn gevaccineerd dan mannelijke donoren.quote:Op donderdag 20 mei 2021 20:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
ja het is de core business van een vaccin natuurlijk haha, ik vroeg me alleen af of dat dan ook detecteerbaar is en dus ook te zien is in de cijfers van Sanquin!
Top dit, mooi om te zien!quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:52 schreef simonblue het volgende:
Op de site van Sanquin (de bloedbank) staat een leuk artikel over het percentage donoren met antistoffen.
- Het percentage donoren met antistoffen is in een maand gestegen van 21% naar 32% (in week 17)
- De laatste weken is de stijging 4% per week, dus zou het nu al over de 40% heen moeten zitten
- De stijging is vooral zichtbaar bij de ouderen (voor 70+ in 4 weken van ca 10 naar bijna 35%)
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-32-van-donors
De afbeelding met de verdeling over NL en over tijd van de laatste weken heb ik hieronder ven gelinkt, omdat hij in het artikel slecht zichtbaar is:
[ afbeelding ]
Zo zeg, dat zijn mooie cijfers!quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:47 schreef Oliver23 het volgende:
Tussenbalans Weekcijfers:
Aantal besmettingen tot nu toe: 14.507 (vorige week donderdag: 17.887)
Aantal Covid patiënten in de ziekenhuizen tot nu toe: 1.899 (vorige week donderdag 2.231)
Instroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen tot nu toe: 610 (vorige week donderdag: 852)
Instroom Covid patiënten op de IC afdelingen tot nu toe: 106 (vorige week donderdag: 142)
Uitstroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen tot nu toe: 818 (vorige week donderdag: 1.022)
Uitstroom Covid patiënten op de IC afdelingen tot nu toe: 162 (vorige week donderdag: 176)
Aantal sterftegevallen tot nu toe: 57 (vorige week donderdag: 91)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:40 schreef deedeetee het volgende:
Nice heeft er 598 op de ic liggen. Mooi begin van de dag.
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertjequote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hopelijk wel beter dan het weer in elk geval
Dan had je geluk! Ik was in elk geval net voor een bui thuis.....quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertje
In ieder geval meer zon gezien vandaag dan ik.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertje
Als hij weer komt stuur ik hem doorquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:40 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
In ieder geval meer zon gezien vandaag dan ik.
Vanavond weer sporten, na een half jaar
Ziekenhuizen zijn positief in ieder geval, 77 totaal minder in het ziekenhuis en slechts 135 instroomquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dan had je geluk! Ik was in elk geval net voor een bui thuis.....
Nu lekker weekend, kom maar door met die positieve cijfers
Dank je. Mijn leraar kennende wordt het een zware les. 3 dagen bijkomen. Maar het is het waardquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als hij weer komt stuur ik hem door
Sport ze, heerlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |