In de hele EU wel volgens mij.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mooi om te zien dat het nu echt heel overtuigend de goede kant op gaat in Nederland!
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:55 schreef mthecatlover het volgende:
Niet te vroeg juichen. Straks denken ze dat het aan die idiote maatregelen heeft gelegen...
Ja, duidelijk.quote:"Wat we in de cijfers zien, is een goede daling", zegt demissionair minister De Jonge. "Het is vooral een effect van vaccinatie."
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:55 schreef mthecatlover het volgende:
Niet te vroeg juichen. Straks denken ze dat het aan die idiote maatregelen heeft gelegen...
Hoe bedoel je dat? Je zult van De Jonge niets anders dan positieve berichten over het vaccineren horen, dus dat hij dat zegt, zegt mij niet zo veel. Maar misschien bedoel je het anders.quote:
Hij zegt woord voor woord dat de huidige stappen mogelijk zijn door het vaccineren; niet door de genomen maatregelen, de opvolging of handhaving daarvan. Het is gewoon raar om te zeggen 'straks denken ze dat het aan die idiote maatregelen heeft gelegen', terwijl De Jonge letterlijk zegt dat het door iets anders komt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Je zult van De Jonge niets anders dan positieve berichten over het vaccineren horen, dus dat hij dat zegt, zegt mij niet zo veel. Maar misschien bedoel je het anders.
Ik vind het leuk om te lezen hoe het over de grens gaat. Fijne bijdrages! Gras is er niet perse groener in ieder geval.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik las laatst ergens iemand die zich afvroeg of het buiten Nederland ook vaak misging met registratie. Het antwoord is natuurlijk ja, maar in de UK pakt dat nu goed uit.
Een nieuw systeem pikte het niet op als een positieve sneltest gevolgd werd door negatieve PCR-testen binnen 3 dagen. Dit is nu rechtgezet waardoor er 4776 cases verwijderd zijn. Het is me niet duidelijk over welke dagen, maar de sneltesten zijn pas een maandje ofzo massaal uitgerold. Vandaag 4e dag op rij dat er in heel de UK minder dan 10 doden waren.
Er is wel een storing (hack!) in Noord-Ierland waardoor vorige week geen data werd doorgegeven.
Veel plezier, leuk dat dit soort dingen weer kunnen. Vanochtend ook op het journaal mensen die naar het Songfestival waren geweest helemaal enthousiast ik heb er zelf helemaal niets mee maar als anderen daar plezier uithalen prima toch.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:18 schreef GereDathan het volgende:
En we hebben weer een negatieve test hier
Vanavond lekker naar de voetbal!!!!!
Dan begreep ik je inderdaad verkeerd. Bedankt voor je uitleg.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:35 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hij zegt woord voor woord dat de huidige stappen mogelijk zijn door het vaccineren; niet door de genomen maatregelen, de opvolging of handhaving daarvan. Het is gewoon raar om te zeggen 'straks denken ze dat het aan die idiote maatregelen heeft gelegen', terwijl De Jonge letterlijk zegt dat het door iets anders komt.
De maatregelen hebben geholpen het ergste te voorkomen; vaccineren heeft ervoor gezorgd dat we daadwerkelijk weer dingen al (en meer gaan) kunnen.
Dezelfde grafiek, maar dan iedere leeftijdsgroep apart (datum is de laatste dag van de betreffende week):quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:39 schreef Freudie het volgende:
De NICE stand na de half 11 update:
Kliniek: 1325
IC: 631
Gisteren stond de klinek ergens rond de 1425. Het heeft al eerder rond de 1350 gestaan, dus het zegt nog niks, maar voorlopig ziet het er weer prima uit.
Vindt deze grafiek ook mooi van NICE:
[ afbeelding ]
Ook jouw tijd komt weer net leuke dingenquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:23 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Veel plezier, leuk dat dit soort dingen weer kunnen. Vanochtend ook op het journaal mensen die naar het Songfestival waren geweest helemaal enthousiast ik heb er zelf helemaal niets mee maar als anderen daar plezier uithalen prima toch.
Zeker niet, veel details worden eruit gefilterd. En het zijn toch vaak de details waar men over valt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te lezen hoe het over de grens gaat. Fijne bijdrages! Gras is er niet perse groener in ieder geval.
Heel mooi om het effect van de vaccins zo te zien. Na elkaar duiken de hogere leeftijdsgroepen omlaag, scherper dan de lagere leeftijdsgroepen waar het vooral door dalende hoeveelheid virus wat rondgaat zal zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:47 schreef simonblue het volgende:
[..]
Dezelfde grafiek, maar dan iedere leeftijdsgroep apart (datum is de laatste dag van de betreffende week):
[ afbeelding ]
Stichting Nice doet soms nog correcties voor de twee voorgaande dagen (dus maandag en dinsdag), de cijfers van week 19 (10 mei t/m 16 mei) zijn nu dus wel compleet.
Het aantal opnames in de groep van 70-79 jaar is bijna gehalveerd ten opzichte van week 16 (toen 490 opnames, in week 19 waren het 249 opnames). De groep 60-69 jaar heeft na week 17 de daling ingezet; voor de laatste 3 weken is het aantal opnames in de groep 60-69 en 70-79 vrijwel gelijk aan elkaar.
Ook de andere leeftijdsgroepen laten de laatste week/weken een daling zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |