quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:40 schreef deedeetee het volgende:
Nice heeft er 598 op de ic liggen. Mooi begin van de dag.
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertjequote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hopelijk wel beter dan het weer in elk geval
Dan had je geluk! Ik was in elk geval net voor een bui thuis.....quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertje
In ieder geval meer zon gezien vandaag dan ik.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb net al welgeteld 2 minuten zon gezien, top weertje
Als hij weer komt stuur ik hem doorquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:40 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
In ieder geval meer zon gezien vandaag dan ik.
Vanavond weer sporten, na een half jaar
Ziekenhuizen zijn positief in ieder geval, 77 totaal minder in het ziekenhuis en slechts 135 instroomquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dan had je geluk! Ik was in elk geval net voor een bui thuis.....
Nu lekker weekend, kom maar door met die positieve cijfers
Dank je. Mijn leraar kennende wordt het een zware les. 3 dagen bijkomen. Maar het is het waardquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als hij weer komt stuur ik hem door
Sport ze, heerlijk!
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn positief in ieder geval, 77 uitstroom en slechts 135 in
Hier klopt iets niet geloof ikquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn positief in ieder geval, 77 uitstroom en slechts 135 in
Niet voor die 598 mensen die er liggen waarschijnlijkquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:40 schreef deedeetee het volgende:
Nice heeft er 598 op de ic liggen. Mooi begin van de dag.
Ik verwoord het verkeerd, 77 minder in het ziekenhuis en slechts 135 in.quote:
Aparte scherpe daling.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:12 schreef Federer-fan het volgende:
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 21 mei: 1.214 (absolute daling 64; relatieve daling 5,0%);
- donderdag 20 mei: 1.278 (absolute daling 87; relatieve daling 6,4%);
- woensdag 19 mei: 1.365 (absolute daling 138; relatieve daling 9,2%);
- dinsdag 18 mei: 1.503 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,1%);
- maandag 17 mei: 1.502 (absolute stijging 36; relatieve stijging 2,5%);
- zondag 16 mei: 1.466 (absolute daling 7; relatieve daling 0,5%);
- zaterdag 15 mei: 1.473 (absolute daling 49; relatieve daling 3,2%);
- vrijdag 14 mei: 1.522 (absolute stijging 24; relatieve stijging 1,6%).
Enerzijds het iets betere weer (de R is uit de maand), maar vooral omdat het aantal besmettingen in zijn algemeenheid afneemt. Net als exponentiële stijgingen hebben we te maken met exponentiële dalingen. Met een R (niet die van de maand) ruim onder de 1 gaat het heel hard omlaag.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:51 schreef Brad het volgende:
[..]
Aparte scherpe daling.
Van 14-5 tm 18-5 zou je het stabiel kunnen noemen en prompt in 3 dagen bijna 300 stuks (=20%) eraf.
Waar kan dat door komen? Die daling is veel steiler dan vaccins kunnen verklaren.
14-5 tm 18-5 heb je het weekend te pakken, dat vertekent door meerdere redenen. Juist daarna zie je juist grote stappen, een patroon dat al langer meegaat. Komt zeker weten grotendeels door vaccins, want je instroom is nu gewoon aanzienlijk lager dan de uitstroom.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:51 schreef Brad het volgende:
[..]
Aparte scherpe daling.
Van 14-5 tm 18-5 zou je het stabiel kunnen noemen en prompt in 3 dagen bijna 300 stuks (=20%) eraf.
Waar kan dat door komen? Die daling is veel steiler dan vaccins kunnen verklaren.
Het aantal besmette mensen neemt door het weer, natuurlijke besmettingen en vaccinaties hard af inderdaad. Zo langzamerhand beginnen de vaccinaties nu de overhand te nemen, met name in de groep 60+. De afgelopen 2 weken hebben we ook veel 18-60 geprikt, dat gaan we de komende dagen ook langzaam merken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
14-5 tm 18-5 heb je het weekend te pakken, dat vertekent door meerdere redenen. Juist daarna zie je juist grote stappen, een patroon dat al langer meegaat. Komt zeker weten grotendeels door vaccins, want je instroom is nu gewoon aanzienlijk lager dan de uitstroom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,4% (percentage positieve tests: 12,2)
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag: 6.013
vrijdag: 5.515
zaterdag: 4.446
zondag: 4.436
maandag: 2.829
totaal: 35.113
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -20,3%
dinsdag: 5.326
woensdag: 4.549
donderdag: 4.632
vrijdag: 4.148
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 32.650 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Mooi zo, gaat lekker snel zeg!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:19 schreef Felixa het volgende:
1967 en 1968 worden nu uitgenodigd (507.000 mensen) en krijgen het Janssen-vaccin en dus maar 1 prik. 🙂
Nog even en ik ben ook aan de beurt. Hoop wel dat ik keuze heb, heb het liefst Pfizerquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:19 schreef Felixa het volgende:
1967 en 1968 worden nu uitgenodigd (507.000 mensen) en krijgen het Janssen-vaccin en dus maar 1 prik. 🙂
Kijk, dat schiet goed op. Dan zou ik zomaar eens volgende week al een uitnodiging kunnen krijgen. Zou het ook wel leuk vinden om een Leids vaccin te krijgen. Niets tegen de andere vaccins, maar een vaccin van mijn geboorte grond zou het wel helemaal afmaken. Ja toch, niet dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:19 schreef Felixa het volgende:
Ja toch zeker wel!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 11:21 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Kijk, dat schiet goed op. Dan zou ik zomaar eens volgende week al een uitnodiging kunnen krijgen. Zou het ook wel leuk vinden om een Leids vaccin te krijgen. Niets tegen de andere vaccins, maar een vaccin van mijn geboorte grond zou het wel helemaal afmaken. Ja toch, niet dan?
Wat gaat dat hard de goede kant op. Nog even en het OMT zit zonder werk.quote:
Door dit bericht ga ik er vanuit dat iedereen die jonger is Johnson krijgtquote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nog even en ik ben ook aan de beurt. Hoop wel dat ik keuze heb, heb het liefst Pfizer
Daar ga ik niet vanuit, de leveringen zijn zo klein van Janssen dat dit weinig zoden aan de dijk zet. Het lijkt specifiek voor deze jaren gebruikt te worden, er worden zelfs tijdelijke priklokaties voor opgebouwd.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:06 schreef Brad het volgende:
[..]
Door dit bericht ga ik er vanuit dat iedereen die jonger is Johnson krijgt
Ik moet nog even wachten (zie nicknamequote:Op zaterdag 22 mei 2021 10:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nog even en ik ben ook aan de beurt. Hoop wel dat ik keuze heb, heb het liefst Pfizer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -21,7%
zaterdag: 3.162
zondag:
maandag:
totaal: 30.545 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
R van 3 mei was 0.89.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:13 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Geweldige cijfertjesweek!Mede omdat het de goede kant op gaat (en door persoonlijke drukte) even wat dagen niet in dit topic geweest, maar het gaat allemaal de goede kant op. Wat is de meest recente waarde van de R eigenlijk? Ga er toch van uit dat-ie ook flink omlaag gaat/zal gaan?
Een paar weken terug zou dit direct als een storing bij de GGD gemeld worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 19 april 2021
Ssssst........quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:22 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Een paar weken terug zou dit direct als een storing bij de GGD gemeld worden.
Ik gok dat de OMT-leden hun dagen ook wel kunnen vullen met wat ze eigenlijk zouden willen doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:56 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Wat gaat dat hard de goede kant op. Nog even en het OMT zit zonder werk.
Geluksvogel! Succes!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:12 schreef alpeko het volgende:
Op naar de vaccinatiestraat met vriendin-lief
0,86 nu dacht ik, dat daalt dus ook al behoorlijk.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:13 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Geweldige cijfertjesweek!Mede omdat het de goede kant op gaat (en door persoonlijke drukte) even wat dagen niet in dit topic geweest, maar het gaat allemaal de goede kant op. Wat is de meest recente waarde van de R eigenlijk? Ga er toch van uit dat-ie ook flink omlaag gaat/zal gaan?
Janssen is 1 prik inderdaad. Het gaat mij niet zozeer om de bijwerkingen, ben ongeveer net zo oud als jij, of maar 1 prik. Ik heb een erg goed gevoel bij Pfizer, ze waren snel op de markt en kennen weinig problemen, leveringen zijn consequent en naar verwachting en niet onbelangrijk hij werkt het beste tegen de varianten die nu bekend zijn. Maar bovenal heb ik veel vertrouwen in het bedrijf en gun ik ze dus ook iets, hoe gek dat ook klinkt als ontvanger.quote:Ik moet nog even wachten (zie nickname), ik schat begin juni ergens. Pfizer is prima, want van alle vaccins hoor je daar de minste negatieve geluiden (bijwerkingen etc.) over. Van de andere kant: als je Janssen krijgt, ben je in 1x klaar, want dat is maar 1 prik (toch?).
Duitsland vanaf 7 juni, ik verwacht dat wij dan alweer een paar goede stappen gemaakt hebben. De vaart zit er ondertussen goed in!quote:Ben overigens benieuwd of NL uiteindelijk toch maar de leeftijdsgrenzen los laat zoals dat nu in Duitsland gaat. Maar oke, dat zal wel niet.![]()
Het komt ‘r toe. Vanwege haar werk met kwetsbaren zeer welkom. Al krijgt ze dus voorrang omdat de huisarts haar zonder hele duidelijke redenen in de risicogroep heeft geplaatst. Ik zelf zit in de leeftijdsgroep 1972-1981 dus dat komt er ook binnen nu en 2 wkn aan geloof ik.quote:
Dat snap ik, balen dat het zo lang geduurd heeft maar heel fijn dat het nu toch goedgekomen is!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het komt ‘r toe. Vanwege haar werk met kwetsbaren zeer welkom. Al krijgt ze dus voorrang omdat de huisarts haar zonder hele duidelijke redenen in de risicogroep heeft geplaatst. Ik zelf zit in de leeftijdsgroep 1972-1981 dus dat komt er ook binnen nu en 2 wkn aan geloof ik.
Als je ook in Breda gaat mss welquote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat snap ik, balen dat het zo lang geduurd heeft maar heel fijn dat het nu toch goedgekomen is!
Ik zit ook in die groep, gaan we samen?
Net uit de richtingquote:Op zaterdag 22 mei 2021 16:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als je ook in Breda gaat mss welAl kan ik ook nog kiezen voor Almkerk of Waalwijk. Allen ongeveer even ver
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Jezus zonder mondkapjes moet ik weer een beetje aan m'n resting bitch face werken.
Graag normaal posten of niet posten. Dank je wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Pas als die smoelklep hysterie over is ga ik juichen...
Als je gevaksd bent kun je toch zonder smoelklep? Of niet???????????
Hij verwoordt het inderdaad niet netjes, maar ik wil ook wel zo snel mogelijk van die kapjes af....quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Graag normaal posten of niet posten. Dank je wel.
Je kan wel weer als Marijke Helwegen over straat, lipjes getuitquote:Op zaterdag 22 mei 2021 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Jezus zonder mondkapjes moet ik weer een beetje aan m'n resting bitch face werken.
Iedereen wil dat denk ik, maar dat betekent niet dat je er niet de normale naam voor kunt gebruiken. We zitten hier niet in een voortuin bij de familie Tokkie.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hij verwoordt het inderdaad niet netjes, maar ik wil ook wel zo snel mogelijk van die kapjes af....
Als iedereen ze zou gebruiken hoe het moet zouden ze inderdaad best kunnen werkenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iedereen wil dat denk ik, maar dat betekent niet dat je er niet de normale naam voor kunt gebruiken. We zitten hier niet in een voortuin bij de familie Tokkie.
Overigens werken mondkapjes is gebleken uit onderzoek, het zal nog wel even duren voor ze afgeschaft worden ben ik bang.
Daar staat of valt het mee. Maar die hoop heb ik opgegeven, de meeste mensen in Nederland wassen hun handen niet eens na het toiletbezoekquote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Als iedereen ze zou gebruiken hoe het moet zouden ze inderdaad best kunnen werken
Ik kom in een aantal (senioren)flats waar overal posters hangen met mondkapje verplicht in hal/lift en ik ben de enige die het op heeftquote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daar staat of valt het mee. Maar die hoop heb ik opgegeven, de meeste mensen in Nederland wassen hun handen niet eens na het toiletbezoek
Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik kom in een aantal (senioren)flats waar overal posters hangen met mondkapje verplicht in hal/lift en ik ben de enige die het op heeft
"Ik doe dit voor jullie ja!"quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willen
Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Pasgeleden was er ook zoiets op TV, je vraagt je serieus af of die senioren dood willen
Zijn hun nog niet minimaal één keer geprikt dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:25 schreef Sangha het volgende:
[..]
Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht.
Dat wel ja, maar mondkapjes moeten gedragen worden.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zijn hun nog niet minimaal één keer geprikt dan?
Oh als hier in tehuizen bewoners en personeel twee keer geprikt is, is dat niet meer nodig....quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:42 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar mondkapjes moeten gedragen worden.
Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:25 schreef Sangha het volgende:
[..]
Op mijn werk met de senioren ook. Omdat ze slechthorend zijn gaan ze dichter met het gezicht naar elkaar en doen het mondkapje af omdat het geluid dempt en lippen niet leesbaar zijn. We kunnen het 100 keer zeggen, maar ze veranderen niet. Zucht.
Maar goed dat ze doorgaans ook als eerste aan de beurt zijn voor vaccineren. Volgens mij hebben de (demente) bejaarden waar m'n tante werkt ook niet zo'n ding op, die hebben allemaal 2 prikken gehad inmiddels ook. Het personeel zelf nog wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Tja je moet toch wat als je elkaar anders niet kunt verstaan? Hoe moeten die mensen communiceren dan? Allemaal leuk en aardig die mondkapjes, maar er wordt een heel grote beperkte groep gewoon makkelijk vergeten. Tot einde maatregel maar geen verbaal contact?
Bij ons alleen bij het rondlopen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Dus ook al ben je gevaccineerd moet je nog steeds met zo een ontsierende lilleku vieze smerige gore lipbedekking rondlopen?
Nou ja, als je anderen niet kunt verstaan houdt het al snel op. Maar idd, gehoorapparaten vertikken in te doen is een bekend verhaal idd.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:48 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:43 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Oh als hier in tehuizen bewoners en personeel twee keer geprikt is, is dat niet meer nodig....
Nou bij ons is de regel dat ze aan tafel het mondkapje af mogen doen, en dan kunnen ze volop kletsen, maar als ze rondlopen dan moet het kapje op. (Ik werk op een dagbesteding.) En juist dan gaan ze ineens kletsen met het kapje af, lol! Maar goed ik begrijp je hoor.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ja, als je anderen niet kunt verstaan houdt het al snel op. Maar idd, gehoorapparaten vertikken in te doen is een bekend verhaal idd.
Maar ze hebben neem ik aan allemaal al een vaccin gehad? En daarnaast moeten die ouderen ook zelf wel kunnen kiezen waar zij het prettigst bij voelen, meer veiligheid of kwaliteit.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:48 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.
Nog niet iedereen heeft 1 of beide prikken gehad. Tevens is het wel fijn ja als iedereen de vrijheid heeft om te kiezen, maar het beroerde van een virus is, dat als je zelf de vrijheid neemt je niet te beschermen, dat je in potentie een ander kunt besmetten.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ze hebben neem ik aan allemaal al een vaccin gehad? En daarnaast moeten die ouderen ook zelf wel kunnen kiezen waar zij het prettigst bij voelen, meer veiligheid of kwaliteit.
Ik vroeg laatst de verzorgers van het complex waar mijn oma woont of de bewoners zich aan bepaalde maatregelen moeten houden, kwam erop neer dat er regels zijn maar verder word er niet op gehandhaafd of iets mee gedaan (op de verzorgers na), helemaal prima voor die ouderen
In sommige landen (US) inmiddels wel ja. In de UK zou het verplichte gebruik ervan op 21 juni afgeschaft moeten worden, minder dan een maand nog! De laatste loodjes.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Mensen die het woord smoelklep gebruiken moeten een mondkapje blijven dragenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Zo nog maar 1.104 mensen op de verpleegafdelingen, wat is dat snel naar beneden gegaan zeg. Onlangs zaten we nog op de 1.700 en hoopte ik dat we eindelijk weer eens gingen dalen in de hoop weer bij 1.500 uit te komen. En zie nu weer eens waar we al staan, heerlijk!quote:Op zondag 23 mei 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 23 mei: 1.104 (absolute daling 25; relatieve daling 2,2%);
quote:Op zondag 23 mei 2021 14:27 schreef GereDathan het volgende:
Ik zie bij Ollie dat de instroom ook onder de 100 is en las op Twitter dat dit nog nooit is voorgekomen sinds LCPS gestart is met het melden van de dagelijkse cijfers. Dat is ook erg goed nieuws!
Het weer komt ook overeen met oktober 2020 dus wat dat betreft wel logisch verloop zoquote:Op zondag 23 mei 2021 14:51 schreef skrn het volgende:
Bezetting verpleegafdelingen/kliniek is op niveau van oktober 2020.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -21,8%
zondag: 3.422
maandag:
totaal: 29.450 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Dagelijkse cijfers vind je op coronabeeld.nlquote:Op zondag 23 mei 2021 15:41 schreef Solstice1 het volgende:
Lekker hoor. Het aantal besmettingen daalt ook gestaag, wat ook fijn is. Ik maak me nog wel eens zorgen om m'n moeder die nog steeds dubt of ze gevaccineerd wil worden. M'n vader heeft gisteren zijn 2e prik al gehad. Hopelijk in razende vaart voort met vaccineren.
Waar kan ik de dagelijkse vaccinatiecijfers ook weer checken? Op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties zie ik veel informatie maar dat net niet. Ik zie wel dat we nu wekelijks op zo'n miljoen prikken zitten.
Volgende week worden nog 528.884 dosissen AZ geleverd. Daarna krijgen we die niet meer geleverd maar gaan we wel naar een miljoen in de week van Pfizer en 441.00 van Janssen. Als Curevac nou straks ook nog aansluit wordt het helemaal feest.
quote:Op zondag 23 mei 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 19 april 2021SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)Dat grafiekje is wel mooi om te zien trouwens. We zitten qua positieve tests nu bijna op het niveau van november. Maar daarbij niet in acht genomen dat we nu veel meer testen dan destijds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -21,8%
zondag: 3.422
maandag:
totaal: 29.450 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ afbeelding ]
Komen weer (meer) materialen beschikbaar voor productie van het Curevac vaccin.quote:Brussels has persuaded Washington to ease restrictions on exports of materials needed by German biotech firm CureVac (5CV.DE) to make its experimental COVID-19 vaccine, three people familiar with the matter said.
Vrijdag tweede AZ en mijn collega's dus ook ergens de komende 2/3 wekenquote:Op zondag 23 mei 2021 15:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dagelijkse cijfers vind je op coronabeeld.nl
Gaat echt goed, fijn ook dat AZ klaar is. Vind dat maar een vervelend vaccin met alle bijwerkingen en ophef. Ik weet dat het in de marge is, maar we hebben nu eenmaal betere vaccins beschikbaar. Deze nog als 2e prik inzetten en dan door met de rest!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |