Nou ja, als je anderen niet kunt verstaan houdt het al snel op. Maar idd, gehoorapparaten vertikken in te doen is een bekend verhaal idd.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:48 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:43 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Oh als hier in tehuizen bewoners en personeel twee keer geprikt is, is dat niet meer nodig....
Nou bij ons is de regel dat ze aan tafel het mondkapje af mogen doen, en dan kunnen ze volop kletsen, maar als ze rondlopen dan moet het kapje op. (Ik werk op een dagbesteding.) En juist dan gaan ze ineens kletsen met het kapje af, lol! Maar goed ik begrijp je hoor.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ja, als je anderen niet kunt verstaan houdt het al snel op. Maar idd, gehoorapparaten vertikken in te doen is een bekend verhaal idd.
Maar ze hebben neem ik aan allemaal al een vaccin gehad? En daarnaast moeten die ouderen ook zelf wel kunnen kiezen waar zij het prettigst bij voelen, meer veiligheid of kwaliteit.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 22:48 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar er zijn er wel 20 overleden door corona, dus ja je moet iets. Zij zouden bijvoorbeeld hun oorapparaat in kunnen doen. Wat ze vaak niet doen. Geen verbaal contact is overdreven gesteld.
Nog niet iedereen heeft 1 of beide prikken gehad. Tevens is het wel fijn ja als iedereen de vrijheid heeft om te kiezen, maar het beroerde van een virus is, dat als je zelf de vrijheid neemt je niet te beschermen, dat je in potentie een ander kunt besmetten.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ze hebben neem ik aan allemaal al een vaccin gehad? En daarnaast moeten die ouderen ook zelf wel kunnen kiezen waar zij het prettigst bij voelen, meer veiligheid of kwaliteit.
Ik vroeg laatst de verzorgers van het complex waar mijn oma woont of de bewoners zich aan bepaalde maatregelen moeten houden, kwam erop neer dat er regels zijn maar verder word er niet op gehandhaafd of iets mee gedaan (op de verzorgers na), helemaal prima voor die ouderen
In sommige landen (US) inmiddels wel ja. In de UK zou het verplichte gebruik ervan op 21 juni afgeschaft moeten worden, minder dan een maand nog! De laatste loodjes.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Pas als die smoelklep hysterie over is ga ik juichen...
Als je gevaksd bent kun je toch zonder smoelklep? Of niet???????????
Mensen die het woord smoelklep gebruiken moeten een mondkapje blijven dragenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 19:58 schreef mthecatlover het volgende:
Pas als die smoelklep hysterie over is ga ik juichen...
Als je gevaksd bent kun je toch zonder smoelklep? Of niet???????????
Zo nog maar 1.104 mensen op de verpleegafdelingen, wat is dat snel naar beneden gegaan zeg. Onlangs zaten we nog op de 1.700 en hoopte ik dat we eindelijk weer eens gingen dalen in de hoop weer bij 1.500 uit te komen. En zie nu weer eens waar we al staan, heerlijk!quote:Op zondag 23 mei 2021 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 23 mei: 1.104 (absolute daling 25; relatieve daling 2,2%);
quote:Op zondag 23 mei 2021 14:27 schreef GereDathan het volgende:
Ik zie bij Ollie dat de instroom ook onder de 100 is en las op Twitter dat dit nog nooit is voorgekomen sinds LCPS gestart is met het melden van de dagelijkse cijfers. Dat is ook erg goed nieuws!
Het weer komt ook overeen met oktober 2020 dus wat dat betreft wel logisch verloop zoquote:Op zondag 23 mei 2021 14:51 schreef skrn het volgende:
Bezetting verpleegafdelingen/kliniek is op niveau van oktober 2020.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,4% (percentage positieve tests: 12,2)
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag: 6.013
vrijdag: 5.515
zaterdag: 4.446
zondag: 4.436
maandag: 2.829
totaal: 35.113
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -21,8%
dinsdag: 5.326
woensdag: 4.549
donderdag: 4.632
vrijdag: 4.148
zaterdag: 3.162
zondag: 3.422
maandag:
totaal: 29.450 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Dagelijkse cijfers vind je op coronabeeld.nlquote:Op zondag 23 mei 2021 15:41 schreef Solstice1 het volgende:
Lekker hoor. Het aantal besmettingen daalt ook gestaag, wat ook fijn is. Ik maak me nog wel eens zorgen om m'n moeder die nog steeds dubt of ze gevaccineerd wil worden. M'n vader heeft gisteren zijn 2e prik al gehad. Hopelijk in razende vaart voort met vaccineren.
Waar kan ik de dagelijkse vaccinatiecijfers ook weer checken? Op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties zie ik veel informatie maar dat net niet. Ik zie wel dat we nu wekelijks op zo'n miljoen prikken zitten.
Volgende week worden nog 528.884 dosissen AZ geleverd. Daarna krijgen we die niet meer geleverd maar gaan we wel naar een miljoen in de week van Pfizer en 441.00 van Janssen. Als Curevac nou straks ook nog aansluit wordt het helemaal feest.
quote:Op zondag 23 mei 2021 15:18 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 19 april 2021SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)Dat grafiekje is wel mooi om te zien trouwens. We zitten qua positieve tests nu bijna op het niveau van november. Maar daarbij niet in acht genomen dat we nu veel meer testen dan destijds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: - 25,4% (percentage positieve tests: 12,2)
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag: 6.013
vrijdag: 5.515
zaterdag: 4.446
zondag: 4.436
maandag: 2.829
totaal: 35.113
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -21,8%
dinsdag: 5.326
woensdag: 4.549
donderdag: 4.632
vrijdag: 4.148
zaterdag: 3.162
zondag: 3.422
maandag:
totaal: 29.450 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ afbeelding ]
Komen weer (meer) materialen beschikbaar voor productie van het Curevac vaccin.quote:Brussels has persuaded Washington to ease restrictions on exports of materials needed by German biotech firm CureVac (5CV.DE) to make its experimental COVID-19 vaccine, three people familiar with the matter said.
Vrijdag tweede AZ en mijn collega's dus ook ergens de komende 2/3 wekenquote:Op zondag 23 mei 2021 15:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dagelijkse cijfers vind je op coronabeeld.nl
Gaat echt goed, fijn ook dat AZ klaar is. Vind dat maar een vervelend vaccin met alle bijwerkingen en ophef. Ik weet dat het in de marge is, maar we hebben nu eenmaal betere vaccins beschikbaar. Deze nog als 2e prik inzetten en dan door met de rest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |