abonnement Unibet Coolblue
pi_199447799


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.


And so the lion fell in love with the lamb
pi_199447861
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:48 schreef Bamba het volgende:

[..]

Klopt, niet inwonend. Ik heb recht tegenover hem aan tafel gezeten met moederdag. Zal net wel/net geen 1,5 meter geweest zijn.

Overigens ben ik zelf officieel ook een risicopatient. Maar verwacht/hoop dat het wel mild zal verlopen bij mijzelf.
Was geen verwijt. Mensen leven en gaan met elkaar om. Steeds je aan de maatregelen houden is voor vrijwel niemand te doen.
  zondag 16 mei 2021 @ 11:52:50 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199447862
COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 682

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 78

NICE zit nog braaf onder de 700 maar iedere ic in Nederland heeft minstens 1 covid patiënt liggen. Hoop dat we zo snel dalen dat er niet meer verspreid hoeft te worden en er plaatsen komen waar niet 1 covid patiënt meer op de ic ligt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199447878
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik weet niet welke casus je erbij haalt maar in het plan van HerstelNL worden de kwetsbaren per definitie geisoleerd in hotels/vakantieparken. Alleen hebben we niet genoeg plek voor alle kwetsbaren in Nederland. We hebben er nogal veel.

En anderzijds; als een vader thuis woont met alleen 3 kinderen van tussen 8 en 12. Vader krijgt corona en moet dan in hotel gaan zitten voor twee weken. Wat doe je met de kinderen?

HerstelNL wil overigens geen testsamenleving. In dat opzicht weet je ook niet wie wanneer corona heeft. HerstelNL zet in op groepsimmuniteit. HerstelNL wil inderdaad gescheiden coupes in trein. Leuk, maar hoe gaat dat op station dan wanneer ze schouder aan schouder wachten op roltrap?

Kijk, ik snap echt wel dat er sommige punten zijn waarvan je zegt; nou dat is geen slecht idee. Mee eens, sommige dingen kunnen in mijn ogen ook logischer. Maar als geheel is het plan van HerstelNL gewoon lachwekkend. Luchtfietserij zonder te hebben gekeken naar of er uberhaupt genoeg capaciteit is en hoeveel het gaat kosten.
Als je met dit soort comments komt ben je echt meer aan het zoeken naar beren dan het zoeken naar mogelijkheden.

Waarom in hemelsnaam zou je een testsamenleving willen hebben, en wat we nu al hebben is vrijwillig testen, en daaruit blijkt ook of je besmet bent of niet. Het kan, de optie bestaat.

Hoewel het ongezonde angst is kan je op openbare plekken waar er beperkte keuze is om groep x te mijden evt maatregelen voor iedereen doen gelden. Maar het doet mij pijn dat niet werkende mondkapjes geframed zijn als iets wat zinvol is en dat men dat daadwerkelijk is gaan geloven.

Lachwekkend is ook dat de kosten van de maatschappij on hold houden op 0 worden geschat.

Het hoeft allemaal geen ene reet te kosten, sterker nog, besmettingen tegengaan - als dat zinvol kan en gaat - levert een hele hoop op.

Maar reken het svp per maatregel uit, kosten baten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199447930
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Was geen verwijt. Mensen leven en gaan met elkaar om. Steeds je aan de maatregelen houden is voor vrijwel niemand te doen.
Oh zo vatte ik het ook niet op hoor :) Het is ook niet te doen, anders zouden we niet nog steeds zoveel positieve testen hebben. Geeft ook alleen maar aan dat die 1,5 meter maar een indicatie is die volgens mij lang niet altijd voldoende is.
And so the lion fell in love with the lamb
  zondag 16 mei 2021 @ 11:59:55 #6
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199447983
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:57 schreef Bamba het volgende:

[..]

Oh zo vatte ik het ook niet op hoor :) Het is ook niet te doen, anders zouden we niet nog steeds zoveel positieve testen hebben. Geeft ook alleen maar aan dat die 1,5 meter maar een indicatie is die volgens mij lang niet altijd voldoende is.
Het is zeker niet te doen om altijd afstand te houden. Dat is tegen menselijk.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 16 mei 2021 @ 12:01:13 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199448010
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:53 schreef Bamba het volgende:
Helaas vandaag ook positief getest op Corona :{ . Dat betekent dat binnen een week mijn oom, vader, moeder, broertje en ik positief getest zijn. Bizar hoe snel het rond gegaan is.

Gisteren ook een zelftest gedaan die negatief was, dat doe ik dus ook niet meer :')
beterschap, ben benieuwd of het de Indiaanse variant is.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:02:01 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199448025
Wat betreft Suriname; ik ben alleen maar blij dat ik in een land woon waar we niet enkel aan ons eigen land denken. Waar we er ook zijn voor andere landen. Ook buiten Europa. We zijn niet beter dan andere landen. We hebben het hier beter voor elkaar op bepaalde vlakken, maar dat wil niet zeggen dat het dan oké is om die landen aan hun lot over te laten; om ze niet te helpen. Ik snap de teleurstelling best omdat het wel betekent dat het hier in NL wellicht iets langer duurt voordat iedereen een kans heeft gehad, maar de bevolking van Suriname gun ik het ook van harte. Gaat ook niet om miljoenen vaccins volgens mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199448066
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:52 schreef deedeetee het volgende:
COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 682

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 78

NICE zit nog braaf onder de 700 maar iedere ic in Nederland heeft minstens 1 covid patiënt liggen. Hoop dat we zo snel dalen dat er niet meer verspreid hoeft te worden en er plaatsen komen waar niet 1 covid patiënt meer op de ic ligt.
In het kader van Corona en verkoudheidsklachten is Nice overigens wel een heel toepasselijke naam.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199448086
Mijn ouders(vader 80 en moeder 76) blijven al een heel jaar zowat binnen om risico's te vermijden. Mijn vader is zwaar hartpatiënt met een ICD. Mijn moeder is astma patiënt. Verder leven ze heel gezond qua voeding, en hebben ze geen obesitas.
Terwijl ze zo voorzichtig zijn, zijn ze vorige week met mijn zus op bezoek geweest bij mijn dochter. (Uurtje rijden). Met drie man in de auto zonder mondkapje.
De volgende dag bleek mijn zus positief te zijn.
Gisteren zijn mijn ouders getest, en deze zijn ook positief.
Nu zijn mijn ouders 3 weken geleden voor de eerste keer gevaccineerd met het pfizer vaccin.
Nu mijn vraag, in hoeverre is een eerste vaccin al beschermend?
  zondag 16 mei 2021 @ 12:07:32 #11
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199448146
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:04 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn ouders(vader 80 en moeder 76) blijven al een heel jaar zowat binnen om risico's te vermijden. Mijn vader is zwaar hartpatiënt met een ICD. Mijn moeder is astma patiënt. Verder leven ze heel gezond qua voeding, en hebben ze geen obesitas.
Terwijl ze zo voorzichtig zijn, zijn ze vorige week met mijn zus op bezoek geweest bij mijn dochter. (Uurtje rijden). Met drie man in de auto zonder mondkapje.
De volgende dag bleek mijn zus positief te zijn.
Gisteren zijn mijn ouders getest, en deze zijn ook positief.
Nu zijn mijn ouders 3 weken geleden voor de eerste keer gevaccineerd met het pfizer vaccin.
Nu mijn vraag, in hoeverre is een eerste vaccin al beschermend?
Ze zeggen voor 80%, dus de kans dat ze ernstig ziek worden of in het ziekenhuis belanden is echt een stuk kleiner. Waarschijnlijk krijgen ze dan milde klachten. Wel laat, als ze met 80 en 76 pas drie weken geleden hun eerste vaccinatie hebben gehad! Beterschap verder.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199448150
Ik begrijp goed dat veel mensen het absurd vinden van de vaccins die naar Suriname gaan. Als je niet 40+ bent is het maar de vraag of je het vaccin op tijd hebt voor de zomervakantie en als je dan vaccins gaat uitdelen wordt de kans alleen maar kleiner.

Als je dan met zijn 2e op vakantie wilt buiten Nederland, moet je maar geld uitgeven aan verplichte testen. Terwijl dat vaccin maar weggeven wordt.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:09:22 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199448186
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:04 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn ouders(vader 80 en moeder 76) blijven al een heel jaar zowat binnen om risico's te vermijden. Mijn vader is zwaar hartpatiënt met een ICD. Mijn moeder is astma patiënt. Verder leven ze heel gezond qua voeding, en hebben ze geen obesitas.
Terwijl ze zo voorzichtig zijn, zijn ze vorige week met mijn zus op bezoek geweest bij mijn dochter. (Uurtje rijden). Met drie man in de auto zonder mondkapje.
De volgende dag bleek mijn zus positief te zijn.
Gisteren zijn mijn ouders getest, en deze zijn ook positief.
Nu zijn mijn ouders 3 weken geleden voor de eerste keer gevaccineerd met het pfizer vaccin.
Nu mijn vraag, in hoeverre is een eerste vaccin al beschermend?
Echt harde data is er niet. Nu is drie weken in principe genoeg om te zorgen voor een goede adaptieve immuumrespons.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 16 mei 2021 @ 12:10:19 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199448213
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:04 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn ouders(vader 80 en moeder 76) blijven al een heel jaar zowat binnen om risico's te vermijden. Mijn vader is zwaar hartpatiënt met een ICD. Mijn moeder is astma patiënt. Verder leven ze heel gezond qua voeding, en hebben ze geen obesitas.
Terwijl ze zo voorzichtig zijn, zijn ze vorige week met mijn zus op bezoek geweest bij mijn dochter. (Uurtje rijden). Met drie man in de auto zonder mondkapje.
De volgende dag bleek mijn zus positief te zijn.
Gisteren zijn mijn ouders getest, en deze zijn ook positief.
Nu zijn mijn ouders 3 weken geleden voor de eerste keer gevaccineerd met het pfizer vaccin.
Nu mijn vraag, in hoeverre is een eerste vaccin al beschermend?
https://www.google.com/am(...)authorities-say/amp/

Rond de 90%, maar zijn beperkte studies wel.
Echter ook sterk persoonsafhankelijk. Bij ziekte of zwak immuunsysteem of pech kan het minder goed werken

Kans op ellende ervan is iig heel klein nu, qua ziek worden tot overlijden aan toe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 mei 2021 @ 12:11:42 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199448245
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Echt harde data is er niet. Nu is drie weken in principe genoeg om te zorgen voor een goede adaptieve immuumrespons.
Twee weken na vaccinatie besmet ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 mei 2021 @ 12:12:57 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199448278
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Twee weken na vaccinatie besmet ;)
Goed punt. Dan hangt het er misschien een beetje om. Maar logisch gezien zou er veel sneller een goede immuun reactie moeten optreden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 16 mei 2021 @ 12:13:39 #17
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199448301
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat betreft Suriname; ik ben alleen maar blij dat ik in een land woon waar we niet enkel aan ons eigen land denken. Waar we er ook zijn voor andere landen. Ook buiten Europa. We zijn niet beter dan andere landen. We hebben het hier beter voor elkaar op bepaalde vlakken, maar dat wil niet zeggen dat het dan oké is om die landen aan hun lot over te laten; om ze niet te helpen. Ik snap de teleurstelling best omdat het wel betekent dat het hier in NL wellicht iets langer duurt voordat iedereen een kans heeft gehad, maar de bevolking van Suriname gun ik het ook van harte. Gaat ook niet om miljoenen vaccins volgens mij.
Ik ben het in zoverre met je eens dat het goed is dat we anderen niet aan hun lot overlaten. Van de andere kant worden vaccins hier als de enige oplossing gepresenteerd en staan we op het punt consequenties te verbinden als je het niet bent. Dat kun je niet allebei rechtpraten.
pi_199448339
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

beterschap, ben benieuwd of het de Indiaanse variant is.
Heb wel zin in een Indiase curry :Y) :')

Thanks :)
And so the lion fell in love with the lamb
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 16 mei 2021 @ 12:15:10 #19
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199448342
Als er vaccins worden weggegeven zal het dus wel meevallen in de ziekenhuizen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 16 mei 2021 @ 12:15:41 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199448356
quote:
2s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:13 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik ben het in zoverre met je eens dat het goed is dat we anderen niet aan hun lot overlaten. Van de andere kant worden vaccins hier als de enige oplossing gepresenteerd en staan we op het punt consequenties te verbinden als je het niet bent. Dat kun je niet allebei rechtpraten.
Dat het krom is dat jongeren hierdoor nog langer moeten wachten op een vaccinatie paspoort ben ik het mee eens, er is voor allebei de kanten wat te zeggen ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:20:28 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199448452
Als we écht zo'n nobel land waren geweest dan hadden we van begin af aan al ingezet op het vrijgeven van het patent zodat het vaccin overal ter wereld lokaal gemaakt had kunnen worden.

Ook hier geldt echter weer dat geld vele malen belangrijker is dan mensenlevens...
So we just called him Fred
pi_199448499
quote:
Mensen geboren in 1963 of 1964 kunnen afspraak voor inenting maken
Mensen die geboren zijn in 1963 of 1964 kunnen vanaf dit moment online een afspraak maken voor een inenting tegen het coronavirus, meldt de GGD. Dat kan via www.coronavaccinatie-afspraak.nl.

Volgens GGD-koepelorganisatie GGD GHOR Nederland komen 400.000 mensen versneld aan de beurt voor een vaccinatieafspraak. Het is volgens de GGD niet nodig om te wachten op de uitnodigingsbrief. Mensen krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna, zo laat het RIVM weten. Volgens demissionair minister De Jonge is iedereen met een medische indicatie tussen de 18 en 60 jaar oud die elk jaar de griepprik krijgt nu uitgenodigd, en gaat het vaccinatieprogramma nu verder op de volgorde 'van oud naar jong'.

Tot gisteren zijn in Nederland, zo zegt het coronadashboard van de overheid, 7,1 miljoen prikken gezet. Dat is wel een schatting. Het gemelde aantal prikken bij de GGD's is 4,7 miljoen. In dat getal zitten niet de inentingen die zijn gezet in onder meer ziekenhuizen en bij huisartsen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:27:27 #23
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199448550
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat betreft Suriname; ik ben alleen maar blij dat ik in een land woon waar we niet enkel aan ons eigen land denken. Waar we er ook zijn voor andere landen. Ook buiten Europa. We zijn niet beter dan andere landen. We hebben het hier beter voor elkaar op bepaalde vlakken, maar dat wil niet zeggen dat het dan oké is om die landen aan hun lot over te laten; om ze niet te helpen. Ik snap de teleurstelling best omdat het wel betekent dat het hier in NL wellicht iets langer duurt voordat iedereen een kans heeft gehad, maar de bevolking van Suriname gun ik het ook van harte. Gaat ook niet om miljoenen vaccins volgens mij.
Juist doordat wij niet enkel aan ons zelf denken worden wij onder de voet gelopen door met name Amerikanen en Britten die qua vaccineren veel verder zijn dan wel EU-land dan ook. Een beetje Netherlands First- en Europe First-mentaliteit mag wel in mijn ogen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:28:47 #24
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199448576
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als het goed is, zou de leeftijden waarop je je kan aanmelden voor vaccinatie vanaf nu razendsnel zakken, door steeds grotere beschikbaarheid van vaccins en steeds kleinere bevolkingsgroepen per leeftijdscategorie. De mensen met een medische indicatie hebben nu allemaal wel een uitnodiging gehad.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:29:54 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199448594
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..] en steeds kleinere bevolkingsgroep.
Ik wist niet dat de selectie op basis van etniciteit ging :o
So we just called him Fred
  zondag 16 mei 2021 @ 12:32:13 #26
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199448634
quote:
7s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de selectie op basis van etniciteit ging :o
In principe krijgen de komende weken de laatste boomers de eerste prik en hebben alle boomers wel een uitnodiging voor vaccinatie gehad. De boom-generatie stopt zo ongeveer bij 1960 namelijk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:37:53 #27
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199448723
Hoeveel staan er voor komende week ongeveer op de lijst? Ik neem aan meer dan een miljoen? 1,2, 1,3 miljoen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199448757
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat betreft Suriname; ik ben alleen maar blij dat ik in een land woon waar we niet enkel aan ons eigen land denken. Waar we er ook zijn voor andere landen. Ook buiten Europa. We zijn niet beter dan andere landen. We hebben het hier beter voor elkaar op bepaalde vlakken, maar dat wil niet zeggen dat het dan oké is om die landen aan hun lot over te laten; om ze niet te helpen. Ik snap de teleurstelling best omdat het wel betekent dat het hier in NL wellicht iets langer duurt voordat iedereen een kans heeft gehad, maar de bevolking van Suriname gun ik het ook van harte. Gaat ook niet om miljoenen vaccins volgens mij.
quote:
2s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:13 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik ben het in zoverre met je eens dat het goed is dat we anderen niet aan hun lot overlaten. Van de andere kant worden vaccins hier als de enige oplossing gepresenteerd en staan we op het punt consequenties te verbinden als je het niet bent. Dat kun je niet allebei rechtpraten.
Heb meer het idee dat we ons als westerse maatschappij in een hoek hebben geverfd. In plaats van te zeggen: de kwetsbaren vaccineren en de draad weer oppakken, wordt er gezegd: massavaccinatie, iedereen moet aan de prik, en dat is de enige manier om weer een beetje leuke dingen te kunnen doen.

De pandemie is een wereldwijd probleem, je wilt dus op een wereldwijd niveau mensen behoeden voor sterfte of in het ziekenhuis belanden (of sterfte doordat er geen plek meer in het ziekenhuis is). Ik snap ook wel dat je niet 50-plus kunt prikken en dan de rest zomaar naar India kunt sturen. Maar ik vind het wel kwalijk dat we nu al praten over tieners vaccineren, baby's vaccineren, en de rest van de wereld maar in hun sop te laten gaarkoken. Vooral als dat allemaal wordt ingegeven door Zero Covid-achtige waanideeën en pure angst van mensen die zich nóg niet veilig voelen als ze zelf gevaccineerd zijn, omdat kinderen op school nog corona kunnen krijgen. :')

Of Nederland nu het braafste jongetje van de klas moet zijn weet ik niet, er zijn landen zoals de VS waar het aanbod inmiddels de vraag overstijgt. Die zouden ook een steentje kunnen bijdragen voor armere landen, in plaats van mensen omkopen met frietjes en hamburgers om maar in eigen land een zo hoog mogelijk percentage gevaccineerden te krijgen. Maar wij komen op een gegeven moment ook op dat kantelpunt.

Er wordt nu enorm veel angst gezaaid over nieuwe varianten, maar die nieuwe varianten ontstaan juist in landen waar het virus zich vrijelijk verspreidt en kan muteren. Waar ze niet in lockdown kúnnen gaan omdat er dan hongersnood uitbreekt. Als we het gros van de wereldbevolking laten stikken omdat wij ook onze tieners willen vaccineren "zodat we weer lekker op vakantie kunnen", dan schieten we onszelf in de voet. Dan blijven er nieuwe varianten ontstaan en moet je langer over je schouders kijken. Als er wereldwijd meer mensen beschermd zijn tegen symptomen, dan remt dat de verspreiding van het virus enorm. Dan heb je natuurlijk nog het kleinere onderdeel asymptomatische verspreiding, maar dat is dan een minder groot probleem.

Echt, ik ben normaal gesproken zeer sceptisch op ontwikkelingshulp en alles eromheen, maar als er nu één geval is waarin je op humanitair gebied wat kunt doen, dan is dit het wel. Het is echt in het belang van iedereen. Het hamsteren van veel meer vaccins dan we nodig hebben als westerse wereld is echt een nieuw dieptepunt. Het is echt een schoolvoorbeeld van het morele verval tijdens de pandemie, het totale egoïsme. Natuurlijk kunnen wij nu ook maar weinig missen. Maar het zou zó kwaadaardig zijn om nu helemaal niks te doen voor de rest van de wereld, dat ik het me haast niet kan voorstellen dat mensen dit serieus voorstellen.

Vooropgesteld dat ik niet vind dat het een harde tegenstelling moet zijn van óf vaccins naar de Derde Wereld, óf hier sneller lekker op vakantie en het oude normaal terug. Maar zelfs als dat zo was, als je letterlijk die keuze moest maken, dan zou het extreem immoreel zijn om het gros van de wereldbevolking te laten stikken omdat je hier sneller nachtclubs wil openen. We vergeten dan even dat de bevolking in de Derde Wereld alleen maar groter wordt. Als dat werelddeel nog 1-3 jaar een grote doodszone wordt, dan willen ze allemaal deze kant op. Dan gaan ze ons nog wel de rekening presenteren van deze egoïstische houding.
pi_199448789
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:37 schreef popje het volgende:
Hoeveel staan er voor komende week ongeveer op de lijst? Ik neem aan meer dan een miljoen? 1,2, 1,3 miljoen?
Iets meer dan een miljoen.

In principe zouden nu toch iedere 2 dagen 1 of 2 nieuwe levensjaren een afspraak moeten kunnen gaan maken lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199448942
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


Iets meer dan een miljoen.

In principe zouden nu toch iedere 2 dagen 1 of 2 nieuwe levensjaren een afspraak moeten kunnen gaan maken lijkt me.
Ik ben van '68 🥳🥳. Bijna aan de beurt dus.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:56:18 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199448952
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:55 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ik ben van '68 🥳🥳. Bijna aan de beurt dus.
Dat gaat niet lang meer duren idd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199448961
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat gaat niet lang meer duren idd :)
Moet je dan een oproep afwachten, of kan je je online aanmelden?
  zondag 16 mei 2021 @ 12:58:02 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199448976
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:57 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Moet je dan een oproep afwachten, of kan je je online aanmelden?
Zodra jouw leeftijd aan de beurt is in je direct online een afspraak maken. Uitnodiging hoef je niet af te wachten of mee te nemen (tenzij het gaat om de groep met een medische indicatie).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199449010
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zodra jouw leeftijd aan de beurt is in je direct online een afspraak maken. Uitnodiging hoef je niet af te wachten of mee te nemen (tenzij het gaat om de groep met een medische indicatie).
Mooi. Hoe eerder hoe beter. Hopelijk geeft mij dat weer de kans om te vliegen naar Amerika voor mijn werk. Ben er wel aan toe😂
  zondag 16 mei 2021 @ 13:09:35 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199449151
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:57 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Moet je dan een oproep afwachten, of kan je je online aanmelden?
kan online, ik zag vandaag dat het kon (1963) en heb het meteen gedaan
  zondag 16 mei 2021 @ 13:12:12 #36
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199449183
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:40 schreef Vasilevski het volgende:

Vooropgesteld dat ik niet vind dat het een harde tegenstelling moet zijn van óf vaccins naar de Derde Wereld, óf hier sneller lekker op vakantie en het oude normaal terug. Maar zelfs als dat zo was, als je letterlijk die keuze moest maken, dan zou het extreem immoreel zijn om het gros van de wereldbevolking te laten stikken omdat je hier sneller nachtclubs wil openen. We vergeten dan even dat de bevolking in de Derde Wereld alleen maar groter wordt. Als dat werelddeel nog 1-3 jaar een grote doodszone wordt, dan willen ze allemaal deze kant op. Dan gaan ze ons nog wel de rekening presenteren van deze egoïstische houding.
En dit is natuurlijk de essentie van het probleem, wij willen per se die tegenstelling maken dat we alleen enigszins normaal kunnen doen als iedereen gevaccineerd is, terwijl sowieso maar 2 tot 4% van de mensen echt last zal hebben van Covid. Wil niet zeggen dat we het dan maar op z'n beloop moeten laten maar we zijn, zeker na de ervaring van vorige zomer, veel te spastisch aan het doen naar mijn mening.

Verder uitstekende post waar ik het zeer zeker mee eens ben :)
pi_199449211
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan online, ik zag vandaag dat het kon (1963) en heb het meteen gedaan
Lange wachttijd?
En ik ben ook wel weer toe aan een wedstrijdje in de JC Arena.
pi_199449443
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 13:14 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Lange wachttijd?
En ik ben ook wel weer toe aan een wedstrijdje in de JC Arena.
De Jezus Christus Arena is elke zondag zonder beperkingen open hoor. :P
pi_199450014
twitter
pi_199450024
Wij danken @Oliver23
pi_199450036
Pizzabezorger weer te laat.
pi_199450037
Feest!
  zondag 16 mei 2021 @ 14:04:08 #43
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199450061
Onder de 700 *O*
Tap tap tap
pi_199450067
Vreemd eigenlijk dat NL voor België en Duitsland op rood staat omdat die puur oordelen obv aantal besmettingen, terwijl wij - in verhouding - minder patiënten met covid op de IC hebben liggen dan die twee landen.

Nederland 17.028.000 - 686 - 686
België 11.460.000 - 622 - 924
Duitsland 82.020.000 - 4.182 - 868

Het laatste getal is omgerekend op aantal inwoners.

resp, aantal inwoners - aantal IC opnames - omgerekend aantal IC opnames
Of mag je zo niet rekenen?
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  zondag 16 mei 2021 @ 14:05:09 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199450078
Fijne dalingen *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199450086
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 14:04 schreef CherryLips het volgende:
Onder de 700 *O*
Stap 2. *O*
pi_199450092
Niet te voorbarig. Het kan nog allemaal gaan tegenvallen! /s

Jaap van Dissel (RIVM) waarschuwt voor vierde golf in zomer
  zondag 16 mei 2021 @ 14:06:26 #48
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199450102
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 14:05 schreef zoost het volgende:
Niet te voorbarig. Het kan nog allemaal gaan tegenvallen! /s

Jaap van Dissel (RIVM) waarschuwt voor vierde golf in zomer
Artikel van eind maart.
Tap tap tap
pi_199450144
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 14:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Artikel van eind maart.
Ja, nou en? Denk je dat die modellen een paar maanden later weer heel iets anders voorspellen? Die zijn echt wel consistent in hun beweringen! /s


quote:
Alleen wanneer de coronamaatregelen pas per 1 juni worden opgeheven, zal een vierde golf vrijwel zeker niet optreden. Dit blijkt uit nieuwe doorrekeningen die RIVM-wetenschapper Jaap van Dissel woensdag presenteerde aan de vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Het zijn wetenschappers
  zondag 16 mei 2021 @ 14:08:29 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199450153
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 14:05 schreef zoost het volgende:
Niet te voorbarig. Het kan nog allemaal gaan tegenvallen! /s

Jaap van Dissel (RIVM) waarschuwt voor vierde golf in zomer
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')