Barbara was echt mega blij met de tweede helft, maar Duncan won ook gewoon vanuit de eerste helft. Zo'n rustig liedje ergens aan het eind hoeft misschien niet eens echt een voordeel te zijn als je daarna nog overdonderd wordt met uptempo nummers van favorieten.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk trouwens dat de running order uiteindelijk niet zo veel uit moet maken want een écht goed winnend liedje, wint vanaf elke plek in de running order. Euphoria had ook vanaf startplek 2 gewonnen.
Ja gestemd.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:02 schreef Strani het volgende:
We hadden hier gisteren thuis een discussie over het huidige systeem waarmee de Running Order bepaald was, en of de voordelen ervan (zoals betere liedjes die 'beloond' worden met een goede plek, en een beter gebalanceerde show) opwegen tegen de nadelen (subjectief, verlaagt wellicht de kans van minder populaire liedjes om alsnog te verrassen).
Dus, poll!
[poll=2418]
Euphoria wel, maar de gemiddelde winnaar niet hoor. Al is het maar omdat genoeg mensen pas later inschakelen.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk trouwens dat de running order uiteindelijk niet zo veel uit moet maken want een écht goed winnend liedje, wint vanaf elke plek in de running order. Euphoria had ook vanaf startplek 2 gewonnen.
Ze moeten inderdaad nu Italië of Frankrijk sowieso "bevoordelen" ten opzichte van de ander. Een keuze maken daarin als producers en min of meer laten zien aan welk land je het ESF het liefst geeft (gebaseerd op de odds danquote:Op zondag 16 mei 2021 15:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Barbara was echt mega blij met de tweede helft, maar Duncan won ook gewoon vanuit de eerste helft. Zo'n rustig liedje ergens aan het eind hoeft misschien niet eens echt een voordeel te zijn als je daarna nog overdonderd wordt met uptempo nummers van favorieten.
Dat ben ik wel met je eens ja.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Voor de tweede helft hoeft het in ieder geval sowieso niet zo veel uit te maken welke plek je daarin krijgt naar mijn mening
In een jaar waarin de verschillen kleiner zijn is een lied dat later wordt geprogrammeerd wel degelijk in het voordeel ten opzichte van een lied wat startpositie 2 krijgt. Dat kan dan toch net het verschil maken. Maar goed dat zullen ze op de huidige manier niet snel doen als zo'n inzending 1e helft loot. Die wordt nu dan al gauw 12e of 13e gezet.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Een goede beginner- en openingsact is wel echt essentieel ja. Bepaalde nummers kunnen zo erg genaaid worden omdat ze er niet voor geschikt zijn (ook al is het eerlijk geloot) en het zorgt ook niet gelijk voor een mooi opgebouwde show.quote:Op zondag 16 mei 2021 15:05 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, in mijn ogen. Ik kan me de oude jaren waarop dit systeem er niet was niet zo goed meer herinneren (ik kijk pas echt actief sinds 2013), maar het altijd afwisselen van liedjes houdt wel lekker je aandacht erbij. Ik vind ook bijvoorbeeld wat er bij het Junior Eurovisiesongfestival gebeurt (het trekken van de startplek van het eerste en het laatste liedje) een heel stom systeem, omdat het dan echt een domper kan zijn waarmee je begint of afsluit. In 2020 begon de show met het liedje van Duitsland wat uiteindelijk laatste werd. Het was dan ook echt geen goed openingsnummer. Afgesloten werd toevallig met het winnende nummer dus dat was gewoon geluk dat daar wel een lekker uptempo nummer stond. Maar over het algemeen ben ik wel voor het nieuwe systeem omdat het oude systeem gewoon kan betekenen dat een show niet zo lekker loopt.
Ik ben áltijd voor meer rock op het festivalquote:Op zondag 16 mei 2021 15:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar dan wil ik sowieso dat we met Nederland een keer meer de rock kant opgaan, daar zijn we nu het dichtstbij geweest met Waylon, maar het mag van mij ook wel iets ruiger nog, meer richting niveau Maneskin al is dat nog steeds vrij tam. Maar je snapt in ieder geval wat ik bedoel
Dit is overigens niet waar Em! Curaçao is één van de vier landen binnen het koninkrijk, maar geen Nederland.quote:
Ik snap wel dat bij zo'n evenement mensen liever wat losser willen zijn, en dan kan het wel helpen. Maar volkomen gelijk natuurlijk dat je er zonder ook gewoon prima van moet kunnen genietenquote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef Strani het volgende:
Maar serieus: Als je niet voluit van iets als een ESF vanuit de zaal kan genieten zonder alcohol, waarvan dan nog wel?
Helemaal mee eensquote:Op zondag 16 mei 2021 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Oh god dat was zo jammer hequote:Op zondag 16 mei 2021 15:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die hadden ze beter aan Spanje kunnen geven. Die hadden in 2019 immer zo'n man op het podium staan.![]()
[ afbeelding ]
Mwah ook daar heb je mindere plekken hoor. Juist omdat de favorieten die tweede helft loten, daar ook op de beste plekken worden gezet. Waylon had destijds op papier ook een goede startplek, maar zat tussen Cyprus en Israel (de uiteindelijke top 2) inquote:Op zondag 16 mei 2021 15:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Voor de tweede helft hoeft het in ieder geval sowieso niet zo veel uit te maken welke plek je daarin krijgt naar mijn mening
Je snapt wat ik bedoelquote:Op zondag 16 mei 2021 15:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is overigens niet waar Em! Curaçao is één van de vier landen binnen het koninkrijk, maar geen Nederland.
Ze wilde Bonaire doen maar daar mochten ze niet vliegen met een dronequote:Op zondag 16 mei 2021 15:18 schreef Strani het volgende:
Een postcard uit Saba of Sint Eustatius had dan weer wel gekund. Maar dat is ook weer zoiets.
Ik zou het wel tof vindenquote:Op zondag 16 mei 2021 15:18 schreef Strani het volgende:
Een postcard uit Saba of Sint Eustatius had dan weer wel gekund. Maar dat is ook weer zoiets.
Bonaire kan ook niet, het klopt gewoon niet en ik acceptéér het niet Emquote:Op zondag 16 mei 2021 15:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel
[..]
Ze wilde Bonaire doen maar daar mochten ze niet vliegen met een drone
als het allemaal klopt
Maar ook wel leuk, al die kijkers helemaal verward door het zien van palmbomen in Nederlandquote:Op zondag 16 mei 2021 15:18 schreef Strani het volgende:
Waarom gun jij Bonaire en Curaçao de overwinning van Duncan niet?quote:Op zondag 16 mei 2021 15:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Bonaire kan ook niet, het klopt gewoon niet en ik acceptéér het niet Em
quote:Op zondag 16 mei 2021 15:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar ook wel leuk, al die kijkers helemaal verward door het zien van palmbomen in Nederland
quote:Op zondag 16 mei 2021 15:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar ook wel leuk, al die kijkers helemaal verward door het zien van palmbomen in Nederland
Omdat ze net zo min Nederland zijn als dat Myanmar dat is, Em!quote:Op zondag 16 mei 2021 15:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom gun jij Bonaire en Curaçao de overwinning van Duncan niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |