abonnement Unibet Coolblue
pi_199405353


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199407290
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199407862
quote:
It is strongly arguably that you cannot have an "everything bubble"; the capital market overall simply reflects the market clearing price of available liquidity and the availability of investable assets, and at a system level, investors have to own something. You can therefore have bubbles in certain assets or asset classes, but not in the capital market as a whole. Excess liquidity will drive asset prices up regardless of whether people are bullish, bearish, or believe asset prices are cheap, expensive, or should or should not be going up.
Als excess liquidity een tijdelijk principe is dan is ook die "not financial wacc" een tijdelijk principe en dan is het wel degelijk mogelijk dat er een everything bubble is.

Afgezien van dat alles kan je ook nog beargumenteren dat het effect van lage verdisconteringsvoeten wel heel hoog wordt bij lage interest rates, je zou het voor de grap kunnen uitrekenen wat de terminal value is bij 7 tot 0% interest. Bij die laatste werkt de formule niet eens meer, dan zijn alle stocks die oneindig blijven betalen oneindig veel geld waard.

Besef je dat je tegen die oneindig lage verdiscontering dus te maken krijgt met extreme invloeden van de verdisconteringsvoet op de prijs van het aandeel.

Die mega volatiliteit is overigens ook gewoon extra risico op de aandelen markt, normaliter zou je dan dus meer winst moeten verwachten, maar dat is dan inderdaad niet de case.

Ik ben het 100% eens met dat de 'denuminator' het grootste effect heeft in de marktvola.

quote:
Consequently, from this starting point, any perturbation in the environment that pushes up the cost of capital and tips the system from one of an excess liquidity to one of shortage (at the margin), will lead to a radical decline in asset pricing.
Precies, nu achterhalen wat dat zou kunnen triggeren..

Okay interessant, initieel was de monetaire expansie gericht op de financiele sector... Dat zorgt niet voor prijsinflatie maar zal de implied wacc doen dalen, excess money looking for investments...

Nu knalt de staat het als helicopter money in de markt, dat zorgt wel voor prijsinflatie, maar dat zorgt er dan weer voor dat de FED wel rentes moet gaan verhogen, liquidity weg moet halen etc. Hogere verdisconteringsvoeten zul je dan terugzien. Ze moeten wel want inflatie... Ook al blijft de real interest rate praktisch gelijk, excess liquidity doet ook nog mee in het genoemde verhaal.

Dit stuk volg ik niet:

quote:
As the real value of the liquid capital stock declines relative to the stock of real assets, the real cost of capital will rise as the demand and supply balance changes, and given the sensitivity of asset prices to the cost of capital, this impact is likely to exceed the impact of higher nominal earnings - particularly because the associated economic fallout will pressure real ROEs.
Waar ik wel in kan komen is dat de yields veel hoger moeten worden cq rente neemt toe. Dan zakt alles eigenlijk wel als een pudding in elkaar lijkt me.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 13-05-2021 18:24:30 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 16:47:20 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199471064
Hoop dat iedereen genoeg TELL in de pocket heeft inmiddels.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 17 mei 2021 @ 17:30:47 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199471889
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:47 schreef Tyr80 het volgende:
Hoop dat iedereen genoeg TELL in de pocket heeft inmiddels.
Nog niet genoeg blijkbaar. :9
pi_199472270
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:47 schreef Tyr80 het volgende:
Hoop dat iedereen genoeg TELL in de pocket heeft inmiddels.
Het idee was, lawsuit weg in 2020 en nu goeie tijden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 18:25:41 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199472703
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het idee was, lawsuit weg in 2020 en nu goeie tijden?
Alle stoplichten staan op groen, sinds afgelopen woensdag eigenlijk al, vraag was meer waar de breakout bleef. Lijkt vandaag geworden te zijn.

Weet niks van een rechtszaak, sorry.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199472718
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Alle stoplichten staan op groen, sinds afgelopen woensdag eigenlijk al, vraag was meer waar de breakout bleef. Lijkt vandaag geworden te zijn.

Weet niks van een rechtszaak, sorry.
Mja kben grotere fan van Gazprom :p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 19:11:55 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199473611
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja kben grotere fan van Gazprom :p
Ga je daar ook een 50x multiplier mee maken denk je...?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199473719
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ga je daar ook een 50x multiplier mee maken denk je...?
Nee, max 3-4 lijkt me, maybe 10 als de markt gek doet, ga er niet van uit.

Waarom denk je 50x over de kop bij TELL?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 19:19:54 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199473759
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, max 3-4 lijkt me, maybe 10 als de markt gek doet, ga er niet van uit.

Waarom denk je 50x over de kop bij TELL?
Omdat ik een nog groter succes verwacht dan Cheniere, die zijn van $2 naar $80 gegaan. Tell was even geleden voor $0.70 te koop, dan heb je bij $35 al x50.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 17 mei 2021 @ 19:23:42 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199473833
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:19 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Omdat ik een nog groter succes verwacht dan Cheniere, die zijn van $2 naar $80 gegaan. Tell was even geleden voor $0.70 te koop, dan heb je bij $35 al x50.
Je bent wel vasthoudend met je Tellurian... Op hoeveel rendement zit je al met dat aandeel? Als ik naar de historie kijk van die club zie ik alleen een neergaande trend. En sowieso, LNG heeft niet bepaald de gouden toekomst waar je op hoopt. Ook al loop je dat echt overal te verkondigen op dit forum :') .
  maandag 17 mei 2021 @ 19:24:55 #13
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199473847
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je bent wel vasthoudend met je Tellurian... Op hoeveel rendement zit je al met dat aandeel? Als ik naar de historie kijk van die club zie ik alleen een neergaande trend. En sowieso, LNG heeft niet bepaald de gouden toekomst waar je op hoopt. Ook al loop je dat echt overal te verkondigen op dit forum :') .
Ik…?

Naja whatever, gak van $2 hier.

Fundamenteel is het gewoon een topper, maar kan me best voorstellen dat als je alleen even gauw wat natte vinger TA gedaan hebt dat je die indruk krijgt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 17 mei 2021 @ 19:34:13 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199473971
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ik…?

Naja whatever, gak van $2 hier.

Fundamenteel is het gewoon een topper, maar kan me best voorstellen dat als je alleen even gauw wat natte vinger TA gedaan hebt dat je die indruk krijgt.
Nee, ik denk logisch na. Gas is een fossiele brandstof. Dus eindig. Gas transporteren via leidingen is veel goedkoper dan afkoelen tot het vloeibaar is om het vervolgens per schip te transporteren. En leidingen zijn al beschikbaar. Kortom, gaat niet vliegen.

Vervolgens kijk ik naar het resultaat tot nu toe en word ik ndaar niet bijster enthousiast van.

En als laatste zie ik je posts al een paar maanden voorbij komen en hebben ze allemaal dezelfde strekking. Daarnaast lijk je niet in staat open te staan voor andere argumenten. Wat mij het gevoel geeft dat je heel diep in die zooi zit en hoopt dat je het omhoog kan praten op dit forum. :P
pi_199474023
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee, ik denk logisch na. Gas is een fossiele brandstof. Dus eindig. Gas transporteren via leidingen is veel goedkoper dan afkoelen tot het vloeibaar is om het vervolgens per schip te transporteren. En leidingen zijn al beschikbaar. Kortom, gaat niet vliegen.

Vervolgens kijk ik naar het resultaat tot nu toe en word ik ndaar niet bijster enthousiast van.

En als laatste zie ik je posts al een paar maanden voorbij komen en hebben ze allemaal dezelfde strekking. Daarnaast lijk je niet in staat open te staan voor andere argumenten. Wat mij het gevoel geeft dat je heel diep in die zooi zit en hoopt dat je het omhoog kan praten op dit forum. :P
Mweh dit zijn type bedrijven met gewoon veel risk erin, gas autorijden > benzine danwel diesel, wie weet gaan de Amerikanen daar allemaal (de trucks dan) op rijden.

Elektrisch is leuk voor auto's danwel weinig actieradius benodigd, maar je bent echt gewicht aan het meeslepen met die krengen voor lange afstanden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 19:41:07 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199474077
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mweh dit zijn type bedrijven met gewoon veel risk erin, gas autorijden > benzine danwel diesel, wie weet gaan de Amerikanen daar allemaal (de trucks dan) op rijden.

Elektrisch is leuk voor auto's danwel weinig actieradius benodigd, maar je bent echt gewicht aan het meeslepen met die krengen voor lange afstanden.
Wie weet ja :P .
Dan weet ik wel projectjes met hogere theoretische rendementen en minder risico ;) .
  maandag 17 mei 2021 @ 19:42:00 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199474095
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee, ik denk logisch na. Gas is een fossiele brandstof. Dus eindig. Gas transporteren via leidingen is veel goedkoper dan afkoelen tot het vloeibaar is om het vervolgens per schip te transporteren. En leidingen zijn al beschikbaar. Kortom, gaat niet vliegen.

Vervolgens kijk ik naar het resultaat tot nu toe en word ik ndaar niet bijster enthousiast van.

En als laatste zie ik je posts al een paar maanden voorbij komen en hebben ze allemaal dezelfde strekking. Daarnaast lijk je niet in staat open te staan voor andere argumenten. Wat mij het gevoel geeft dat je heel diep in die zooi zit en hoopt dat je het omhoog kan praten op dit forum. :P
Denk echt dat je de verkeerde voor je hebt, zit pas een maand ofzo in Tell...maar nogmaals, whatever.

Vraag neemt enkel toe, gasprijzen zijn overal aan het pieken, en de alternatieven zijn niet praktisch. Met kolen zit je met je CO2 wat steeds meer belast gaat worden, en wind/zon gaan gewoon geen geschikte vervanging zijn voor overige bronnen in de komende 20 jaar.

Iedere dag is er LNG nieuws, Shell zit er diep in, andere partijen die proberen ook zoiets op te zetten, zonder succes tot dusverre.

3 van de 4 grootste investeerders (Blackrock, State Street Corp, Vanguard) en ook kleinere (Deutsche Bank bijv.) zijn er voor miljoenen ingestapt onlangs. Maar die denken vast niet zo logisch na als jij, ik snap het.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199474106
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:41 schreef bleiblei het volgende:
Dan weet ik wel projectjes met hogere theoretische rendementen en minder risico .
Telle moi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 19:42:37 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199474108
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wie weet ja :P .
Dan weet ik wel projectjes met hogere theoretische rendementen en minder risico ;) .
Nou graag, want als ik binnengelopen ben met TELL wil ik nog een keer zo'n ritje maken om echt klaar te zijn, dus vertell!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199474115
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Denk echt dat je de verkeerde voor je hebt, zit pas een maand ofzo in Tell...maar nogmaals, whatever.

Vraag neemt enkel toe, gasprijzen zijn overal aan het pieken, en de alternatieven zijn niet praktisch. Met kolen zit je met je CO2 wat steeds meer belast gaat worden, en wind/zon gaan gewoon geen geschikte vervanging zijn voor overige bronnen in de komende 20 jaar.

Iedere dag is er LNG nieuws, Shell zit er diep in, andere partijen die proberen ook zoiets op te zetten, zonder succes tot dusverre.
Hoelang kunnen ze nog interen op hun cash?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 19:45:27 #21
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199474155
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoelang kunnen ze nog interen op hun cash?
Oh deze, naja momenteel in ieder geval schuldenvrij, en inderdaad, het moet de komende maanden wel gaan gebeuren ja. Las ook iets van 6 maanden. Maar goed, die toezeggingen zijn inmiddels gedaan, de contracten komen rond, de stukjes vallen op hun plek. Natuurlijk heb je geen garanties dat alles goed komt, maar om met de huidige berichten pessimistisch te zijn is ook niet echt passend vind ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199474183
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Oh deze, naja momenteel in ieder geval schuldenvrij, en inderdaad, het moet de komende maanden wel gaan gebeuren ja. Las ook iets van 6 maanden. Maar goed, die toezeggingen zijn inmiddels gedaan, de contracten komen rond, de stukjes vallen op hun plek. Natuurlijk heb je geen garanties dat alles goed komt, maar om met de huidige berichten pessimistisch te zijn is ook niet echt passend vind ik.
Naja 1000 euro speelgeld kan altijd..

Moet het dan wel echt ff in gaan lezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 mei 2021 @ 20:00:44 #23
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199474434
quote:
14s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nou graag, want als ik binnengelopen ben met TELL wil ik nog een keer zo'n ritje maken om echt klaar te zijn, dus vertell!
:D . Ik hoop het voor je ;) .
pi_199475392
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je bent wel vasthoudend met je Tellurian... Op hoeveel rendement zit je al met dat aandeel? Als ik naar de historie kijk van die club zie ik alleen een neergaande trend. En sowieso, LNG heeft niet bepaald de gouden toekomst waar je op hoopt. Ook al loop je dat echt overal te verkondigen op dit forum :') .
Je verward hem met mij.

Uit je reactie maak ik op dat je de ontwikkelingen niet nauw hebt gevolgd de afgelopen maanden.
pi_199475487
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoelang kunnen ze nog interen op hun cash?
6 maanden. Echter is de overhead natuurlijk in verhouding met het potentieel. Zou DW tegen alle verwachtingen in niet van de grond komen, dan wordt daar natuurlijk als eerst op gekort.

Revenue uit eigen assets zullen pas in Q2 zichtbaar worden. Zelfs de HH prijzen zijn AH en is het voor TELL dus ook rendabel om gas tegen lokaal tarief te verkopen.

Maw: zonder DW een middelmaats aardgasmaatschappij. Denken aan faillissement is niet aan de orde.
  maandag 17 mei 2021 @ 21:19:00 #26
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199476088
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 20:46 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Je verward hem met mij.

Uit je reactie maak ik op dat je de ontwikkelingen niet nauw hebt gevolgd de afgelopen maanden.
Oh ja! Inderdaad. Sorry Tyr80 :@ .
  maandag 17 mei 2021 @ 22:20:13 #27
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199477366
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh ja! Inderdaad. Sorry Tyr80 :@ .
Manieuit hoor, begint allebei met een T.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 17 mei 2021 @ 22:26:21 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199477487
TELL vandaag +11,3%. _O_
pi_199479700
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:26 schreef Zwansen het volgende:
TELL vandaag +11,3%. _O_
Riemen vast.

De instituten die massaal hebben ingekocht, deden dat in de bull-run van Januari niet eens.

Het gaat echt een van de laatste keren zijn om mee te doen. :)
pi_199481246
Jullie ook Lucas Bols? Ik drink mezelf rijk B:)B Gekocht voor 8,- in totaal 1800 euro toen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beursaap op 18-05-2021 10:11:14 ]
pi_199482023
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:26 schreef Zwansen het volgende:
TELL vandaag +11,3%. _O_
Ik doe alleen mee op m'n watchlist, te pussy voor. Succes allen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:39:32 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199484105
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik doe alleen mee op m'n watchlist, te pussy voor. Succes allen.
Ha, op welke prijs ben je fictief ingestapt?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199484234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 10:02 schreef Beursaap het volgende:
Jullie ook Lucas Bols? Ik drink mezelf rijk B:)B Gekocht voor 8,- in totaal 1800 euro toen.
Komt wel goed ;) "Saai" aandeel, weinig vola te verwachten daar lijkt me.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199484277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 05:31 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Riemen vast.

De instituten die massaal hebben ingekocht, deden dat in de bull-run van Januari niet eens.

Het gaat echt een van de laatste keren zijn om mee te doen. :)
Ik zal het eerder gevraagd hebben en niet goed opgelet, maar heb je ergens de case voor TELL uitgelijnd?
Een case van seeking alpha oid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199484362
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoelang kunnen ze nog interen op hun cash?
Dan brengen ze gewoon wat nieuwe aandelen op de markt. Ik keek net even en op 24 april 2020 hadden ze 257m uitstaande aandelen en op 30 april 2021 409m. Dat is een stijging van bijna 60% aan uitstaande aandelen in een jaar tijd.

Aardige verwatering al is dit volgens mij niet heel vreemd in een kapitaalintensieve industrie wat een lange aanlooptijd heeft (al weet ik niet wat 'normaal' is). Mits het ook daadwerkelijk gebruikt om geld op te halen voor investeringen.
pi_199484392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan brengen ze gewoon wat nieuwe aandelen op de markt. Ik keek net even en op 24 april 2020 hadden ze 257m uitstaande aandelen en op 30 april 2021 409m. Dat is een stijging van bijna 60% aan uitstaande aandelen in een jaar tijd.

Aardige verwatering al is dit volgens mij niet heel vreemd in een kapitaalintensieve industrie wat een lange aanlooptijd heeft (al weet ik niet wat 'normaal' is). Mits het ook daadwerkelijk gebruikt om geld op te halen voor investeringen.
Als het normaal en naar verwachting is zul je geen negatieve impact zien op de aandelenprijs bij uitgave van nieuwe aandelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199484491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het normaal en naar verwachting is zul je geen negatieve impact zien op de aandelenprijs bij uitgave van nieuwe aandelen.
idd, want dat geld zit dan in het bedrijf en heeft daarmee de waarde verhoogd. Daarom ook m'n laatste zin.

quote:
For the three months ended March 31, 2021, we issued 38.7 million shares of our common stock under our at-the-market program for net proceeds of approximately $89.2 million.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:38:19 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199485059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zal het eerder gevraagd hebben en niet goed opgelet, maar heb je ergens de case voor TELL uitgelijnd?
Een case van seeking alpha oid?
Zoiets? Beetje biased wel, maar het blijven feiten.

https://www.retailbull.co(...)ial-100-bagger-stock
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199485142
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ha, op welke prijs ben je fictief ingestapt?
Rond de rijksdaalder zeg ik als oude man, maar je kan dat niet vlaggen in de DeGiro volgens mij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199486887
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zal het eerder gevraagd hebben en niet goed opgelet, maar heb je ergens de case voor TELL uitgelijnd?
Een case van seeking alpha oid?
Al gedaan, maar zo goed als 0 response destijds. Inmiddels ook al weer veel veranderd (ten gunste van TELL).

De bottleneck is dat je men de relevantie van aardgas, waarbij het vooral gaat om methaan (CH4), niet aan het verstand gepeuterd krijgt. Gevoed door het labiele Nederlandse beleid “Maar we gaan toch allemaal van het gas af?”. Onbegonnen zaak om dan mensen het potentieel van Tellurian uit te leggen.

Als je specifieke vragen hebt ben ik bereid er honderden te beantwoorden. Ik zou er zelfs voor met je willen facetimen, maar in het algemeen een bullcase uitgekauwd gepresenteerd krijgen begin ik niet meer aan.

Dus: specifieke vragen: vuur. Algemene bullcase: investeer er zelf een dagje energie in.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:56:32 #41
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199486899
Tijd voor een TELL-topic :P
pi_199486955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het normaal en naar verwachting is zul je geen negatieve impact zien op de aandelenprijs bij uitgave van nieuwe aandelen.
Het is wel een gevoelig puntje onder de retail investors, en terecht ook wel. Maar zoals je zelf al aangeeft is dit gedoseerd en naar verwachting gedaan. Ze zijn hier altijd al heel transparant over geweest.

Ondanks dit mikken ze op op termijn op een kasstroom van $7,- per aandeel. Als ze daar ook maar de helft van waarmaken, dan zal het zich dik terug verdiend hebben.

Zoals ik in mn post hierboven aangaf heb ik geen behoefte om mn eigen data hier neer te plempen, maar gezien de huidige LNG prijzen op de Europese en Aziatische markt (dus afgezien van de HH), is $7,- zo gek nog niet.

Leg het voor de grap even naast de fundamentels van Cheniere Energy en lees je dan in over Charif Souki.
pi_199487307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:55 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Al gedaan, maar zo goed als 0 response destijds. Inmiddels ook al weer veel veranderd (ten gunste van TELL).
Ik kan me iets herinneren, weet je nog in welk topic je het kwijt was? Lees ik het nog een keertje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199490419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan me iets herinneren, weet je nog in welk topic je het kwijt was? Lees ik het nog een keertje.
Geen idee, maar ik heb ook een paar epistels gepost en na 0 respons 2 dagen later weer verwijderd.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:44:09 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199490455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb ook een paar epistels gepost en na 0 respons 2 dagen later weer verwijderd.
Zpu ik nog wel terug kunnen halen als er interesse voor is
Laffe huichelaar
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:45:43 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199490488
Vandaag ook gewoon een stijginkje van een procent of wat. Had wel een kleine correctie op de +10 van gisteren verwacht.

High tide is ook aan het shinen dus pappa is blij
Laffe huichelaar
pi_199505140
Watskeburt vandaag?
gr gr
pi_199505524
Zo, openingetje hoor
pi_199505881
Zo zo zo ASML :o
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199506327
Tell zakt!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199506344
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:49 schreef recursief het volgende:
Zo zo zo ASML :o
Staat slechts op 100% winst dit jaar. (laat staan laatste 5 jaar (600%))
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:25:08 #52
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199506573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:49 schreef recursief het volgende:
Zo zo zo ASML :o
Staat nu op dezelfde koers als een week geleden.
pi_199506590
Tweede week op rij met klappen -O- Huil met mij mee denk 1500,- weg vandaag!
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:28:02 #54
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199506631
Mijn etf's gaan kut.
pi_199506700
Laat de beurs maar naar 500 klappen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:32:06 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199506708
Als jullie hier al bang van worden jongens en meisjes... Dit is nog niks :D
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:33:36 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199506734
Alles zakt
Laffe huichelaar
pi_199506758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:33 schreef timmmmm het volgende:
Alles zakt
Zelfs Tell :o
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199506926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:32 schreef BasEnAad het volgende:
Als jullie hier al bang van worden jongens en meisjes... Dit is nog niks :D
Gaan we weer onder de 500 punten!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:45:09 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199507015
quote:
11s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gaan we weer onder de 500 punten!?
Ongetwijfeld, maar niemand weet wanneer :P
Ik vind het allemaal prima, mooie koopkansen voor mijn dividendportefeuille.
pi_199507084
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ongetwijfeld, maar niemand weet wanneer
Hoeveel kans geef je het?
Als het 100% is moet je niet ingestapt zijn op dit moment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:59:57 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199507308
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel kans geef je het?
Als het 100% is moet je niet ingestapt zijn op dit moment.
Ik acht de kans erg groot, maar het zal ook snel weer herstellen.
Ik maak me niet druk over koersschommelingen. Alle aandelen verkopen kost ook geld en dan mis ik dividend in die tijd. Bovendien is de AEX tegenwoordig een tech-index en ik heb bijna geen tech in mijn portefeuille. Ik heb vooral Amerikaanse waardeaandelen: voeding, farmacie, consumentenproducten.
Mijn strategie is vooral alles aanhouden en bijkopen in de dip. Gewoon blijven zitten is het veiligst en ik zie over 30 jaar wel wat het opgeleverd heeft. Op zo'n lange termijn moet je het toch vooral van het dividend hebben.
pi_199507376
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef BasEnAad het volgende:
Mijn strategie is vooral alles aanhouden en bijkopen in de dip. Gewoon blijven zitten is het veiligst en ik zie over 30 jaar wel wat het opgeleverd heeft. Op zo'n lange termijn moet je het toch vooral van het dividend hebben.
Maar hoe moet je bijkopen als je al je geld in de markt heb zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:07:32 #64
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199507447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar hoe moet je bijkopen als je al je geld in de markt heb zitten.
Van mijn inkomen en mijn kleine stapeltje cash. Af en toe room ik ook wat af van mijn wat speculatievere investeringen op de aandelenmarkt/cryptomarkt. Ik kijk dan welk aandeel in mijn portefeuille achterblijft en koop die bij.
pi_199507629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Van mijn inkomen en mijn kleine stapeltje cash. Af en toe room ik ook wat af van mijn wat speculatievere investeringen op de aandelenmarkt/cryptomarkt. Ik kijk dan welk aandeel in mijn portefeuille achterblijft en koop die bij.
Heb ik ook een tijdje gedaan, ondertussen alle hoge bomen wel gekapt, en de lage boom is uitgegroeid tot sequoia boom (Gazprom)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199507649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Staat slechts op 100% winst dit jaar. (laat staan laatste 5 jaar (600%))
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Staat nu op dezelfde koers als een week geleden.
Ja dat vergeet je weleens inderdaad.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199510348
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar hoe moet je bijkopen als je al je geld in de markt heb zitten.
Op margin, yolo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199521301
Vandaag geprobeerd een rekening bij DEGIRO te openen. Dat valt nog niet mee zeg. Ik wil geen app, maar die moet je wel installeren. De selfie-functie had moeite om mijn hoofd te herkennen. WTF?! En als de foto's van je ID bewijs te wazig zijn, dan moet je niet alleen de foto's opnieuw maken (wat logisch is), maar alle gegevens opnieuw invullen (wat NIET logisch is). En die app maar vragen om te updaten naar de meest recente versie, terwijl je hem toch echt nog geen vijf minuten geleden uit de appstore hebt gedownload. Ik hoop wel dat ik die app straks gewoon kan verwijderen. Ik wil geen beleggingen op mijn telefoon. Sorry, dit wilde ik even kwijt.
  donderdag 20 mei 2021 @ 17:24:18 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199522205
Excuses geaccepteerd
Laffe huichelaar
  donderdag 20 mei 2021 @ 20:37:33 #70
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199525698
Die app vraagt ook nog steeds om een geldrekening ofzo aan te maken. Superirritant. Ze doen net alsof dat een verplichting is. :{
pi_199525777
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Die app vraagt ook nog steeds om een geldrekening ofzo aan te maken. Superirritant. Ze doen net alsof dat een verplichting is. :{
Vermoed door hun gezeur met de AFM waardoor ze je liquide middelen niet meer in hun (eigen) geldmarktfondsen mogen stallen en je dus een formele bankrekening bij ze moet aanhouden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 22 mei 2021 @ 14:46:21 #72
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199554865
Wat is jullie mening over PROSUS?

Lijkt een goedkopere manier te zijn om long te gaan in TENCENT. Maar Tencent (en ALIBABA) heeft het nu een beetje aan de stok met de Chinese overheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 22-05-2021 18:24:18 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 22 mei 2021 @ 16:20:27 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199556581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 16:29 schreef Groepfunder het volgende:
. Ik wil geen beleggingen op mijn telefoon. .
wat een onzin
Er zit toch een pincode voor

is juist makkelijk om even snel te kijken onderweg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199558167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
is juist makkelijk om even snel te kijken onderweg
En dat is precies één van de redenen waarom ik het niet wil. Het zou mij alleen maar verleiden om van een B&H-strategie af te wijken en tóch te gaan handelen.
pi_199559248
@Tyr80 Riemen vast maat
pi_199559438
Heeft DeGiro (of een andere service) niet een manier om centraal alerts in te stellen als er nieuwsberichten van jouw fondsen zijn? Ik word een beetje moe van de rits (ook grote) bedrijven die geen IR-alertservice hebben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199559469
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 14:46 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is jullie mening over PROSUS?

Lijkt een goedkopere manier te zijn om long te gaan in TENCENT. Maar Tencent (en ALIBABA) heeft het nu een beetje aan de stok met de Chinese overheid.
Ik blijf door de bank genomen toch nog wat huiverig voor Chinese bedrijven als je ziet hoe ze met reporting requirements e.d. omgaan. Laatst ook weer die Starbucks-kloon. En inderdaad altijd dat (mogelijke) gezeik met de overheid als je iets doet wat ze niet aanstaat en dat is daar dan ook Gezeik met een hoofdletter.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 22 mei 2021 @ 20:21:56 #78
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199560661
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:08 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
@:tyr80 Riemen vast maat
Ja moet het nieuws nog een beetje inhalen, iets met Korea ofzo...? Maar is toch heel....inconcreet nog toch?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199577682
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 20:21 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja moet het nieuws nog een beetje inhalen, iets met Korea ofzo...? Maar is toch heel....inconcreet nog toch?
Er is niets concreets zonder officiële PR idd.

But the stars are aligning

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:44:20 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199630537
Nog mensen hier die geen TELL gekocht hadden?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199631108
quote:
80s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:44 schreef Tyr80 het volgende:
Nog mensen hier die geen TELL gekocht hadden?
Zeker, niet gekocht. Geen spijt.
pi_199631453
quote:
80s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:44 schreef Tyr80 het volgende:
Nog mensen hier die geen TELL gekocht hadden?
Toen die hier werd gedropped voor de eerste keer stond het ergens in de 3,4 usd. Nu op 2,98 usd. Dan zou je dus nog op verlies zitten.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:55:59 #83
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199631474
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Toen die hier werd gedropped voor de eerste keer stond het ergens in de 3,4 usd. Nu op 2,98 usd. Dan zou je dus nog op verlies zitten.
Ja da's wel zuur inderdaad ja. Ja soms kun je beter later ergens inspringen, is wel inderdaad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:22:13 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199634083
quote:
80s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:44 schreef Tyr80 het volgende:
Nog mensen hier die geen TELL gekocht hadden?
Ik heb me laten verleiden tot het schrijven van puts gezien de premies. Heel klein deel van de porto, volledig speculatief. Iets van $1 gekregen voor oktober $3 strike. $2 kapitaal om $1 te verdienen in 5 maanden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:53:05 #85
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199634748
TELL +13% :9
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:06:49 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199635017
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:53 schreef Zwansen het volgende:
TELL +13% :9
14% uiteindelijk.

@tuinkabouter5000 thx kerel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199637645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

14% uiteindelijk.

@:tuinkabouter5000 thx kerel.
Graag gedaan man, maar bedank me later

We zijn nog niet eens begonnen imo.
pi_199638100
Opvallend dat de uitspraak van gisteren zo’n beperkt effect heeft op de koers van Shell. Of men gelooft dat Shell in hoger beroep alsnog gelijk krijgt of het was al in de koers verwerkt.
pi_199638138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 09:15 schreef Hadewijn het volgende:
Opvallend dat de uitspraak van gisteren zo’n beperkt effect heeft op de koers van Shell. Of men gelooft dat Shell in hoger beroep alsnog gelijk krijgt of het was al in de koers verwerkt.
Of de uitspraak is ook voor Shell niet zo slecht. Allerlei grote oliemaatschappijen, ook de concurrentie van Shell, worden momenteel door hun stakeholders gepusht om te verduurzamen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199642547
pi_199642942
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:52:00 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199643246
_O-

Ik open m’n Giro-app en zie nu weer +16% staan.
pi_199643306
Lekker, 16% in de plus. M'n hele portefeuille vandaag +4%. Airbus ook wel lekker met +10%.

Maar goed, hoop dat dit geen eendagsvliegerige stijging is natuurlijk :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:40:57 #95
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199643883
24% in de plus. Heb ik in een of andere crypto geïnvesteerd ofzo. _O-
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:41:53 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199643897
@tuinkabouter5000 is al urenlang rukkend naar zijn scherm aan het staren

Af en toe goed insmeren, anders wordt ie schraal
Laffe huichelaar
pi_199644356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:41 schreef timmmmm het volgende:
@:tuinkabouter5000 is al urenlang rukkend naar zijn scherm aan het staren

Af en toe goed insmeren, anders wordt ie schraal
Ik heb nu een boot te schilderen, maar het staren zal straks beginnen idd 🍆
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:28:42 #98
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199644532
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb nu een boot te schilderen, maar het staren zal straks beginnen idd 🍆
Gelijk begonnen met uitgeven ja? _O-
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199644591
quote:
14s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:28 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Gelijk begonnen met uitgeven ja? _O-
Hahaha

Verkoop eerder een nier dan mn aandelen
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:37:15 #100
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199644619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:27 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Zeker, niet gekocht. Geen spijt.
Nou super, fijn voor je, hou je ons op de hoogte?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')