Weet je wat pas een kleine moeite is? Online bestellen en niks met dit hele gebeuren te maken hebbenquote:Op woensdag 12 mei 2021 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bij mij is het meer omdat er van gezegd wordt dat het een "kleine moeite" is.
Mondkapje dragen? Kleine moeite.
Die kutkarren in de supermarkt? Kleine moeite
Irritante pijlen op de grond? Kleine moeite
Handen ontsmetten als je een winkel in loopt? Kleine moeite
Eenrichtingsverkeer in winkelstraten? Kleine moeite
In de rij voor je een winkel in mag? Kleine moeite
Ze kunnen de tering krijgen met die kleine moeites!
Is er dan een 'knuffelverbod' in Nederland? Oprechte vraag, ik weet het echt niet.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:13 schreef eragon2890 het volgende:
Nice, Paternotte (volgens mij is het die) vraagt specifiek aan het kabinet wanneer we volgens advies ECDC, en in navolging van UK, USA en meer landen, weer mogen knuffelen in Nederland
LOL
OMG
Hij dient nu letterlijk een motie in over knuffelen XD
Voor de duidelijkheid, dit zijn de enige 10 seconden die ik de hele dag zie van dat debat, live, en nét dit XD
Anderhalve meter he, beetje moeilijk knuffelen. Handenschudden mag al niet eens.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is er dan een 'knuffelverbod' in Nederland? Oprechte vraag, ik weet het echt niet.
Doe ik ook regelmatig, maar ja, met kinderen veranderen de plannen wel eens.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat pas een kleine moeite is? Online bestellen en niks met dit hele gebeuren te maken hebben
Ach sommigen geilen gewoon op die regels op microniveau. Hou het gewoon bij afstand houden en mondkapje binnen, niet die kleuterschool regeltjes.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan blijf je toch wel uit de winkels als je moeite hebt je aan te passen. Je denkt toch echt niet dat andere klanten of winkelpersoneel op vervelende onaangepaste figuren zitten te wachten.
Het vervelende is dat hufters meestal overal mee weg komen en zelden die trap onder de reet krijgen die ze werkelijk verdienen.
Oh dat is gewoon in de coronawet opgenomen natuurlijk. Stom van mij. Over wetten gesproken die veel overtreden worden... Maar ja dan snap ik wel dat het voor mensen rust geeft als dat wordt aangepast.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anderhalve meter he, beetje moeilijk knuffelen. Handenschudden mag al niet eens.
Mijn armen zijn niet 2 meter lang... lolquote:Op woensdag 12 mei 2021 19:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is er dan een 'knuffelverbod' in Nederland? Oprechte vraag, ik weet het echt niet.
Hij had het ook over advies expliciet naast regels. Dat is bijvoorbeeld belangrijk voor thuis, daar mag alles, maar mensen willen gewoon advies. Hij heeft een punt.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh dat is gewoon in de coronawet opgenomen natuurlijk. Stom van mij. Over wetten gesproken die veel overtreden worden... Maar ja dan snap ik wel dat het voor mensen rust geeft als dat wordt aangepast.
Die jongeren moeten niet zeiken maar solidair zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:46 schreef eragon2890 het volgende:
Heeeeeeyyy GL mevrouw wijst op ons jongeren die straks nog geen vaccin hebben kunnen krijgen en dan mogen dokken terwijl de zwakken waarvoor 14 maanden onze vrijheid werd afgepakt met hun vaccinpas alles weer zomaar mogen.
Dat wordt idd wel een dingetje, ze heeft gelijk :/
Hij is bestuursvoorzitter van het EUMC. Redelijk in de buurt toch?quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:38 schreef Gunner het volgende:
Zit net rtl nieuws te kijken. Waarom noemen ze daar Ernst kuipers ‘ziekenhuisbaas’
Testen werd gratis toch?quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:46 schreef eragon2890 het volgende:
Heeeeeeyyy GL mevrouw wijst op ons jongeren die straks nog geen vaccin hebben kunnen krijgen en dan mogen dokken terwijl de zwakken waarvoor 14 maanden onze vrijheid werd afgepakt met hun vaccinpas alles weer zomaar mogen.
Dat wordt idd wel een dingetje, ze heeft gelijk :/
Dat wil het kabinet nóg steeds niet.quote:
Waar staat dat dat je geen handen mag schudden. Is gewoon een advies.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anderhalve meter he, beetje moeilijk knuffelen. Handenschudden mag al niet eens.
Ze kunnen me allemaal de moord stikken.quote:Op woensdag 12 mei 2021 18:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Moest je niet Willem II uitzwaaien
Adviezen?! Maar muh posters met RIP vrijheid 1945 - 2020 dan? Zijn die dan onterecht?quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar staat dat dat je geen handen mag schudden. Is gewoon een advies.
Heel veel dingen zijn trouwens gewoon adviezen. Maar door de bomen is soms het bos niet meer te zien.
Dat is ie toch ook van het Erasmus?quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:38 schreef Gunner het volgende:
Zit net rtl nieuws te kijken. Waarom noemen ze daar Ernst kuipers ‘ziekenhuisbaas’
Nee, tis een gekke trend. Niet eenduidig te verklaren. Wat ook zorgelijk is dat er nu ook relatief veel vijftigers op de IC liggen zonder onderliggend lijden. Oorzaak onbekend..quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Heb jij een idee waar deze hoge cijfers opeens vandaan komen? We gaan helemaal tegen de landelijke trend in.
Dat is niet zo heel gek dat het er relatief veel zijn, omdat 70+ nu redelijk geprikt is. Dan gaat dat beeld dus verschuiven.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:28 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Nee, tis een gekke trend. Niet eenduidig te verklaren. Wat ook zorgelijk is dat er nu ook relatief veel vijftigers op de IC liggen zonder onderliggend lijden. Oorzaak onbekend..
Uiteraard, maar daar ging die post waar ik op reageerde niet over.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:31 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Iemand moet uiteindelijk daarvoor betalen.
Kun je die ook online kopen? Dan zou ik ze gewoon op marktplaats zetten.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Doe ik ook regelmatig, maar ja, met kinderen veranderen de plannen wel eens.
Toch kan ik deze gedachtegang niet helemaal volgen. 70+ wordt minder vaak ziek en belandt logischerwijs minder in het ziekenhuis. Maar dan worden toch niet dús meer 50+ers ziek? En komen die niet dús vaker in het ziekenhuis, toch? Waarom worden die vaker ziek en dusdanig dat ze in het ziekenhuis komen?quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel gek dat het er relatief veel zijn, omdat 70+ nu redelijk geprikt is. Dan gaat dat beeld dus verschuiven.
Nee, maar als je het relatief bekijkt wordt het percentage 50+ op de IC groter.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch kan ik deze gedachtegang niet helemaal volgen. 70+ wordt minder vaak ziek en belandt logischerwijs minder in het ziekenhuis. Maar dan worden toch niet dús meer 50+ers ziek? En komen die niet dús vaker in het ziekenhuis, toch? Waarom worden die vaker ziek en dusdanig dat ze in het ziekenhuis komen?
Op die manier, dat is waar.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, maar als je het relatief bekijkt wordt het percentage 50+ op de IC groter.
Die testen verdwijnen wel in augustus, daar ga ik wel van uit. Gewoon even drie maanden volhouden en in augustus lekker naar het buitenland.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, beoogd vakantieland Oostenrijk (voor mijn vakantie in juni) open per 19 mei maar helaas lijkt niet te ontkomen aan een test elke 48 uur. Ik neem aan dat óók Duitsland in juni nog altijd o.a. een negatieve test vereist en als ik het goed heb begrepen, kun je daarvoor in Nederland alleen bij commerciële testorganisaties terecht en niet bij de GGD. Niet een erg aanlokkelijk vooruitzicht zo. Weekje roadtrip in het buitenland resulteert dan zomaar in drie- of viermaal een staaf in je neus. Gezien worden als ziek, tenzij anders bewezen ...![]()
Grote kans dat het dan maar een trip in eigen land wordt!
Landen in Zuid Europa e.d. zullen wat minder snel gaan verlangen dat je je ook op locatie elke 48 uur of bij elke winkel e.d. moet gaan testen. Hooguit negatieve test voor je heenreis, dat is nog te doen. Die hebben de toeristen net wat harder nodig denk ik.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, beoogd vakantieland Oostenrijk (voor mijn vakantie in juni) open per 19 mei maar helaas lijkt niet te ontkomen aan een test elke 48 uur. Ik neem aan dat óók Duitsland in juni nog altijd o.a. een negatieve test vereist en als ik het goed heb begrepen, kun je daarvoor in Nederland alleen bij commerciële testorganisaties terecht en niet bij de GGD. Niet een erg aanlokkelijk vooruitzicht zo. Weekje roadtrip in het buitenland resulteert dan zomaar in drie- of viermaal een staaf in je neus. Gezien worden als ziek, tenzij anders bewezen ...![]()
Neequote:Op woensdag 12 mei 2021 21:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wordt dit soort berichten nog serieus genomen?
quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Omdat hij directeur is van het grootste universitaire ziekenhuis van NL?quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:38 schreef Gunner het volgende:
Hmmm. Zuid-Europa is me te warm en een vaccin gaat 'm voorlopig niet worden, dus ik ga eens nadenken over een alternatieve invulling van m'n vakantie. Eventueel later in de zomer een paar extra vrije dagen nemen voor een trip naar Oostenrijk.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Landen in Zuid Europa e.d. zullen wat minder snel gaan verlangen dat je je ook op locatie elke 48 uur of bij elke winkel e.d. moet gaan testen. Hooguit negatieve test voor je heenreis, dat is nog te doen. Die hebben de toeristen net wat harder nodig denk ik.
Overigens mag je ook naar Oostenrijk als je minstens 1x gevaccineerd bent. En anders zullen die test eisen wel steeds minder worden rond juli/augustus denk ik.
wel zonder enig onderliggend lijden. Dat staat los van de vaccinatiegraad 70+.quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel gek dat het er relatief veel zijn, omdat 70+ nu redelijk geprikt is. Dan gaat dat beeld dus verschuiven.
Servië en dan daar je vaccinatie krijgen. Je kan daar zelf kiezen. Ik zou dan pfizer nemen. De klachten na vaccineren zijn dacht ik minder. Is ook zowat als je erg ziek bent tijdens je vakantie.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hmmm. Zuid-Europa is me te warm en een vaccin gaat 'm voorlopig niet worden, dus ik ga eens nadenken over een alternatieve invulling van m'n vakantie. Eventueel later in de zomer een paar extra vrije dagen nemen voor een trip naar Oostenrijk.
Waar maak je dat uit op?quote:Op woensdag 12 mei 2021 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, geef mijn portie maar aan Fikkiequote:Op woensdag 12 mei 2021 21:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Servië en dan daar je vaccinatie krijgen. Je kan daar zelf kiezen. Ik zou dan pfizer nemen. De klachten na vaccineren zijn dacht ik minder. Is ook zowat als je erg ziek bent tijdens je vakantie.
Niet dat ik weet en als het wel zou kunnen zit je met de tweede vaccinatie dus dat schiet niet opquote:Op woensdag 12 mei 2021 21:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kan jij je in de VK laten vaccineren?
Voor 25 euro kom ik m'n nest niet uit hoor. Zet er maar een nul achter minimaal.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:21 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie. Zie overigens wel dat dat land flinke stappen maakt qua vaccinatie van eigen bevolking; lokkertje van 25 euro zal ongetwijfeld wel meehelpen.
Ja die tweede prik is een probleem.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet dat ik weet en als het wel zou kunnen zit je met de tweede vaccinatie dus dat schiet niet op
Mijn vrouw wel, die heeft zelfs een oproep gehad maar zelfde probleem.
Tuurlijk niet. Er liggen gewoon een absoluut aantal 50+ en een absoluut aantal 70+.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:14 schreef Mrmime het volgende:
[..]
wel zonder enig onderliggend lijden. Dat staat los van de vaccinatiegraad 70+.
Het opvallende is dat die 25 euro voor Serviërs weleens het equivalent van 250 euro voor ons kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor 25 euro kom ik m'n nest niet uit hoor. Zet er maar een nul achter minimaal.
Je leest niet correct.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Er liggen gewoon een absoluut aantal 50+ en een absoluut aantal 70+.
Als het absolute aantal 70+ af neemt door de vaccinaties, en het absolute aantal 50+ gelijk blijft, neemt de relatieve 50+ populatie toe.
Lekker weer rondstruinen in de bibliotheek. Reserveren van boeken en daarna afhalen werk prima, maar het is erg fijn om even lekker te neuzen tussen de boeken.quote:
Vind het sws al vreemd allemaal, terrasje pakken hoeren naaien maar dan niet naar de bieb om je dag intellectueel af te sluitenquote:
Tja. Wat moet je hier nou weer van vinden…quote:
'Omdat ik het zeg' doet het slecht als je wilt dat mensen luisteren, begrip en respect hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou lekker worden als iedereen zich alleen aan de regels hoefde te houden waar ze het mee eens zijn
Hij heeft een overhemd aan, hoorquote:Op woensdag 12 mei 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja. Wat moet je hier nou weer van vinden…
Beetje representatief kleden is toch niet te veel gevraagd? Met je tattoo.
Yup. Peter Kwintquote:Op woensdag 12 mei 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kamerlid van de SP, als ik het goed heb.
Eerst naar de bibliotheek, kama sutra halen en meenemen naar de hoeren ter inspiratiequote:Op woensdag 12 mei 2021 22:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vind het sws al vreemd allemaal, terrasje pakken hoeren naaien maar dan niet naar de bieb om je dag intellectueel af te sluiten
Kwam op me over alsof ie baas der bazen was. Eindbaas zeg maarquote:Op woensdag 12 mei 2021 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij directeur is van het grootste universitaire ziekenhuis van NL?
Hij is voorzitter van de patiëntenspreiding toch? Dus denk het wel kind off?quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kwam op me over alsof ie baas der bazen was. Eindbaas zeg maar
Kreeg een pushberichtquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar zonder grappen, werd dat net gezegd in de kamer?
Logisch toch? Hij kan homo’s haten, maar hij doet ‘t wel in stijl.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja ik zie ook liever van der Staaij netjes in pak homo's haten.
Boeit niet meer in de 21e eeuw joh. Waarom moeten het altijd schijnheilige balletjes in een pak zijn.quote:
Kwint inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2021 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kamerlid van de SP, als ik het goed heb.
Oh ja?quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zonder gekheid, er was toch altijd gewoon een kledingvoorschrift?
Ja, ff gekeken, stond ook op nu.nl. OMT was kennelijk debiel geworden en wilde dat je ervoor getest moet worden, maar kabinet zegt gelukkig NEIN IDIOT!quote:
Bron: NRCquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:24 schreef AnneX het volgende:
Ja, lurker hier ( moet wel op de hoogte blijven hé).
Is het echt waar dat bibliotheken opengaan? Welke datum is genoemd? En waaar staat dat als in linkje gevraagd.
Ja. Die wel.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:21 schreef Molo het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-er-waar-is-uw-jasje
Geen kledingvoorschriften, maar Arib vond 'er wat van'
Prima voor de griepprikmensen, verder: daaaaggggquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:29 schreef Newby6781 het volgende:
Jaarlijks een vaccin moeten we gaan nemen van Hugotje. Dacht het even niet
Vanaf 12 jarige leeftijd zet Hugo de Jonge in op een jaarlijkse vaccinatie. Hij zei het net letterlijk in de kamer. Tussen 22.00 en 22.05 uur
Bron: https://twitter.com/devliegererik/status/1392587151045451781?s=21
Ja hohoho hij noemt dat ook als mogelijke uitkomst, hij KOOPT ALLEEN IN voor dat scenario omdat je niet met een tekort wil zitten straks. Logisch!quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Prima voor de griepprikmensen, verder: daaaagggg
Geen voorschrift is geen voorschrift, beetje onzin als de voorzitter dan zelf maar regels gaat verzinnen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Die wel.
Deze voorzitter heeft er een puinzooi van.
Precies, liever gewoon weer de Lockdown in volgend jaarquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:29 schreef Newby6781 het volgende:
Vanaf 12 jarige leeftijd zet Hugo de Jonge in op een jaarlijkse vaccinatie. Hij zei het net letterlijk in de kamer. Tussen 22.00 en 22.05 uur
engnekquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:29 schreef Newby6781 het volgende:
Ja, gezellig, laten we er een traditie van maken!quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, liever gewoon weer de Lockdown in volgend jaar
Ik wil hem graag dit jaar zodat de pandemie weg gaat. Maar daarna elk jaar? Flinker toch een eind op. Wat is dit voor iets bizar weer.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:29 schreef Newby6781 het volgende:
Sommige zaken doe je uit fatsoen en respect. Bijvoorbeeld je gepast / representatief kleden. Of mensen niet onterecht voor homofoob uitmaken.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen voorschrift is geen voorschrift, beetje onzin als de voorzitter dan zelf maar regels gaat verzinnen.
Toch mooi dat jij de toekomst al kent, heb jij voor mij de lotto cijfers van 28 maart 2022?quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil hem graag dit jaar zodat de pandemie weg gaat. Maar daarna elk jaar? Flinker toch een eind op. Wat is dit voor iets bizar weer.
Je wordt de komende jaren toch niet of mild ziek. Doe het gewoon vrijwillig in het griepprik pakker voor 65+.
Met wc-papier hamsterenquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, liever gewoon weer de Lockdown in volgend jaar
Ik begrijp die angst niet.quote:
Zie elke willekeurige infectie. Bij influenza is er ook kruisimmuniteit bij varianten.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch mooi dat jij de toekomst al kent, heb jij voor mij de lotto cijfers van 28 maart 2022?
Waarom niet vrijwillig vanaf 12 jaar?quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wil hem graag dit jaar zodat de pandemie weg gaat. Maar daarna elk jaar? Flinker toch een eind op. Wat is dit voor iets bizar weer.
Je wordt de komende jaren toch niet of mild ziek. Doe het gewoon vrijwillig in het griepprik pakker voor 65+.
Zo lang alles weer normaal is vind ik het prima. En geen uitsluitingsbeleid, drang, maatregelen, etc.quote:
Als er maar genoeg beperkingen worden opgelegd voor niet-gevaccineerden wordt die vrije keuze wel steeds moeilijker gemaakt.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp die angst niet.
Je beslist toch zelf of je gevaccineerd wilt worden of niet?
Influenza heeft dat wel gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie elke willekeurige infectie. Bij influenza is er ook kruisimmuniteit bij varianten.
Corona gaat zich echt niet in een supervariant muteren. Dat heeft influenza nooit gedaan, doet het norovirus niet, rhino niet. Kwetsbaren moeten gewoon de mogelijkheid krijgen om die prik jaarlijks te halen net als de griepprik, niet de hele bevolking.
Daar zetten ze dan ook op in, de jonge hoopt vanaf najaar, en de tijdelijke wet die dat mogelijk maakt is dan dus weg. Dus dont worry, dat zal wel goed komenquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo lang alles weer normaal is vind ik het prima. En geen uitsluitingsbeleid, drang, maatregelen, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |