Misschien ligt het ook aan mij. Ik stuur wel altijd een berichtje met bedankt voor de koop en wanneer ik het ga op sturen. Ik doe dat omdat ik het zelf ook wel fijn vind om te weten wanneer het wordt verzonden.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zeg als koper en verkoper ook niks hoor, ik zit er niet om vrienden te maken ofzo, heerlijk dat het bij Vinted allemaal zo automatisch gaat, ik wil nooit meer terug naar Marktplaats
Ik vind een beetje beleefdheid ook wel fijn, maar ben blij dat communiceren niet hoeft voor het noodzakelijke: betaalmethode, verzendmethode, termijnen... dat laat de app allemaal zelf wel zien en is wat mij betreft super zo, minder heen- en weer getypquote:Op maandag 28 juni 2021 18:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook aan mij. Ik stuur wel altijd een berichtje met bedankt voor de koop en wanneer ik het ga op sturen. Ik doe dat omdat ik het zelf ook wel fijn vind om te weten wanneer het wordt verzonden.
Hebben ze bij het ophaalpunt wel goed gekeken? De meeste ophaalpunten die ik ken, zijn een enorme ondoorgrondelijke berg pakketten waar ze soms 2x op zoek moeten gaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:00 schreef Anneloos het volgende:
Vraagje.. ik had dus wat gekocht op Vinted wat verstuurd zou worden met Mondial Relay. Eenmaal bij het afgiftepunt was het pakket er niet. Afzender geeft geen reactie. Iemand een idee bij wie ik moet zijn. Ik kan nul klantenservice info vinden van Mondial Relay en ook in de track info is het pakket zogenaamd nog op het pakketpunt. Ik was binnen de ophaaltermijn gewoon bij het afgiftepunt om het pakket te halen.
Voor dat soort aankopen vind ik het ideaal. Ik heb een winterjas die redelijk op is en nu wil ik dezelfde maar dan in een andere kleur bestellen, maar de mijne heeft geen maatlabel meer. Dat wordt navragen bij verkopersquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:52 schreef Myraela het volgende:
Oh men, ik ben altijd net iets te enthousiast wanneer ik zoiets net ontdekt heb. Ik heb net m'n favoriete jurkje (heb ik al in het groen en zwart) in het rood gevonden en gekocht. Heel gericht zoeken is wel het makkelijkste.
Ik zoek veel op materiaal (soie, cachemire, in het Frans werkt het beter voor wat ik zoek), en dan gecombineerd met prijsrange. En dan de ene keer eens sorteren op datum en de andere keer op prijs, zodat de resultaten wat variëren.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor het eerst iets op Vinted gekocht. Kan niet wachten tot het binnenkomt. Een oud roze oversized oud-roze corduroy blouse van River Island (11 euro inclusief verzenden). Deze is het: https://www.riverisland.c(...)leeve-shacket-785758
Maar anyhow. Ik vroeg me eigenlijk af of jullie nog tips hebben over hoe jullie het fijnste zoeken? Ik ben geen fan van bepaalde merken, maar het scrollen door alle shein/primark producten hoeft van mij niet zo.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:52 schreef Myraela het volgende:
Oh men, ik ben altijd net iets te enthousiast wanneer ik zoiets net ontdekt heb. Ik heb net m'n favoriete jurkje (heb ik al in het groen en zwart) in het rood gevonden en gekocht. Heel gericht zoeken is wel het makkelijkste.
Zo heb ik laatst een favoriete rugzak opnieuw gekocht. De oorspronkelijke rugzak heb ik in 2011 weggegooid na 12 jaar intensief gebruik, wegens een groot gat in de bodem. Daarna nooit meer zo'n fijne kunnen vinden, ze worden ook niet meer gemaakt. Maar een Vinted-verkoper had nog een ongebruikt exemplaar! Dus nu kan ik weer jaren vooruit.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Voor dat soort aankopen vind ik het ideaal.
Ik zoek op combinatie kleur/ materiaal/ detail (bv. blouse wit, katoen, kant). probeer inderdaad ook de Franse zoektermen te vinden, dan vind ik vaak meer. Op favoriete merken/zoekopdrachten heb ik een opgeslagen zoekopdracht staan, zodat ik snel zie of er iets nieuws geplaatst is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 07:55 schreef Myraela het volgende:
Maar anyhow. Ik vroeg me eigenlijk af of jullie nog tips hebben over hoe jullie het fijnste zoeken? Ik ben geen fan van bepaalde merken, maar het scrollen door alle shein/primark producten hoeft van mij niet zo.
Ik heb zelf mee geholpen met zoeken. De track and trace is niet meer bijgewerkt sinds de aankomst op het punt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:17 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hebben ze bij het ophaalpunt wel goed gekeken? De meeste ophaalpunten die ik ken, zijn een enorme ondoorgrondelijke berg pakketten waar ze soms 2x op zoek moeten gaan.
Mondial Relay doet soms gekke dingen zoals het ineens op een andere ophaalpunt afleveren, maar dat de T&T niet klopt, heb ik nog niet meegemaakt.
Ik zou nog een keer terug gaan. Ik had dat afgelopen week toevallig, één van de drie pakketjes zogenaamd wel klaar om op te halen, maar niet gekomen volgens de man in het ophaalpunt. Hij rommelt nogmaals wat door zijn stapel pakketten, niks... dus ik ga maar weer. Check buiten nog een keer de website van Mondial en de nummers van de pakketjes die ik wel heb gekregen - er is er toch echt nog één. Toen ging ik terug en mocht ik zelf zoeken, en vond ik hem inderdaad onderopquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:00 schreef Anneloos het volgende:
Vraagje.. ik had dus wat gekocht op Vinted wat verstuurd zou worden met Mondial Relay. Eenmaal bij het afgiftepunt was het pakket er niet. Afzender geeft geen reactie. Iemand een idee bij wie ik moet zijn. Ik kan nul klantenservice info vinden van Mondial Relay en ook in de track info is het pakket zogenaamd nog op het pakketpunt. Ik was binnen de ophaaltermijn gewoon bij het afgiftepunt om het pakket te halen.
Waarschijnlijk ligt het toch echt op het afleverpunt. Zij scannen ze namelijk zelf bij binnenkomst. Ik laat bij een aantal punten niets meer leveren omdat ze er heel slordig mee omgaan. Is het een klein pakje?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:21 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik heb zelf mee geholpen met zoeken. De track and trace is niet meer bijgewerkt sinds de aankomst op het punt.
misschien ben ik een ei maar ik kan echt geen contactgegevens vinden voor vinted. De verkoper reageert niet en de 14 dagen zijn intussen verstreken en er is niet gebeurd in de track and trace sinds aankomst op het punt. Ik heb zelf gezocht maar ik kon het niet vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het toch echt op het afleverpunt. Zij scannen ze namelijk zelf bij binnenkomst. Ik laat bij een aantal punten niets meer leveren omdat ze er heel slordig mee omgaan. Is het een klein pakje?
Ik zou trouwens niet MR benaderen maar Vinted. Maar waarschijnlijk poeieren ze je nu af, dan moet je wachten tot 2 weken verstreken zijn, de verkoop automatisch wordt voltooid en het pakket wordt teruggestuurd. Dan pas kan je aangeven dat er een probleem is.
Ik zou wel even de verkoper een berichtje sturen zodat de verkoper weet dat je het niet hebt kunnen ophalen.
Bij ‘mijn bestellingen’ het artikel aanklikken en dan zie je rechtsboven een ‘i’ en daar klik je op en kun je hulp inschakelenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:13 schreef Anneloos het volgende:
L
[..]
misschien ben ik een ei maar ik kan echt geen contactgegevens vinden voor vinted. De verkoper reageert niet en de 14 dagen zijn intussen verstreken en er is niet gebeurd in de track and trace sinds aankomst op het punt. Ik heb zelf gezocht maar ik kon het niet vinden.
het kan zijn dat het pakketpunt het gewoon ergens verkeerd heeft neergelegd of dat het ergens achter is gevallen…quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:13 schreef Anneloos het volgende:
L
[..]
misschien ben ik een ei maar ik kan echt geen contactgegevens vinden voor vinted. De verkoper reageert niet en de 14 dagen zijn intussen verstreken en er is niet gebeurd in de track and trace sinds aankomst op het punt. Ik heb zelf gezocht maar ik kon het niet vinden.
Dat lees ik ook overal maar die optie heb ik op mijn iphone niet. Er staat nergens ‘neem contact met ons op’.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
het kan zijn dat het pakketpunt het gewoon ergens verkeerd heeft neergelegd of dat het ergens achter is gevallen…
Op een gegeven moment verspringt de status naar “bestelling afgeleverd” (ook al is het niet afgeleverd, dit gebeurd automatisch na 30 dagen). Je hebt dan 48 uur om een probleem te melden bij Vinted, dus dan zou je het dan kunnen doen. Je kunt ook contact opnemen met Vinted via de helpfunctie. Een optie is om naar je bestelling te gaan (de chat), dan op het rechtsboven > druk op ‘helpen’, klik op een vraag, en dan onderaan klikken op ‘neem contact met ons op’.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:43 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dat lees ik ook overal maar die optie heb ik op mijn iphone niet. Er staat nergens ‘neem contact met ons op’.
Nee, dat zie ik ook. Alleen ik zie in de screenshots bij jou ook niet hoe ik dan in contact kom met vinted?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:34 schreef arvensis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij ziet dan wss andere opties.
Doorklikken op een onderwerp. Niet bij elk onderwerp staat een ’neem conract op met Vinted’-knop, dus je zal soms meerdere moeten bekijken.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 23:18 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik ook. Alleen ik zie in de screenshots bij jou ook niet hoe ik dan in contact kom met vinted?
Pfjieuw eindelijk kunnen vinden. Heel erg bedankt voor je hulp!quote:Op woensdag 30 juni 2021 06:56 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Doorklikken op een onderwerp. Niet bij elk onderwerp staat een ’neem conract op met Vinted’-knop, dus je zal soms meerdere moeten bekijken.
Heb je ook al doorgeklikt en geprobeerd via de postcode te kijken of het inderdaad niet is verwerkt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 08:38 schreef mousemicky het volgende:
Hm, ik heb maandag 2 pakketten afgegeven DPD, maar die zijn door DPD/pakketpunt nog niet verwerkt. Status is dus niet verzonden. Pakketpunt zegt dat alles wel verwerkt is. What to do, als de status zo blijft worden de bestellingen natuurlijk geannuleerd 🤨
Het is idd wel gescand zie ik in de T&T, maar de status wordt door Vinted niet geüpdatet. En als dat niet gebeurt, wordt de bestelling geannuleerd. Ik heb ze dus de help-functie ook maar eens opgezocht en een melding gemaakt, zodat dat laatste iig neit gebeurt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Heb je ook al doorgeklikt en geprobeerd via de postcode te kijken of het inderdaad niet is verwerkt?
Ik heb zaterdag iets bij iemand besteld via DPD en ze vertelde het gelijk op de post te doen, echter staat het op vinted nu nog steeds als niet verzonden, maar als ik doorklik naar de DPD site en zoek op de postcode van mijn depot dan zie ik dat het pakketje toch echt al in vijfsluizen ligt en vandaag zal aankomen.
Denk dat meer daar last van hebben, ik heb het dus iig ook.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Het is idd wel gescand zie ik in de T&T, maar de status wordt door Vinted niet geüpdatet. En als dat niet gebeurt, wordt de bestelling geannuleerd. Ik heb ze dus de help-functie ook maar eens opgezocht en een melding gemaakt, zodat dat laatste iig neit gebeurt.
Had hier hetzelfde ‘heel snel een reactie van vinted’ en net een mail van ‘mondial relay’ dat mijn pakket op het punt ligt (waar hij eerder niet lag) drie keer raden wat ik morgen zal vinden als ik er heen fiets?quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:48 schreef mousemicky het volgende:
De klantenservice lijkt iig snel te werken. Wel typisch, 2 pakketten, 2 keer hetzelfde probleem, maar 2 verschillende behandelaars. 1 behandelaar snapt het wel, heeft mijn linkje aangeklikt en de transaction is 'suspended'. De ander vraagt nogmaals wanneer ik het verzonden heb, en snapt niet dat ze daarvoor dus even op dat linkje moet klikken...
Via dpd misschien?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmm.. Afgelopen zondagochtend een switch spelletje gekocht, tot op heden geen reactie of verzending. Wel elke dag op vinted. Mijn dochter vraagt steeds wanneer het verzonden wordt. Ik zit te twijfelen of ik de koper even wat zal sturen
Tuurlijk! Gewoon vragen wanneer het verzonden gaat worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmm.. Afgelopen zondagochtend een switch spelletje gekocht, tot op heden geen reactie of verzending. Wel elke dag op vinted. Mijn dochter vraagt steeds wanneer het verzonden wordt. Ik zit te twijfelen of ik de koper even wat zal sturen
Verrek. Ik krijg net een mail dat ik het vandaag na vieren kan ophalenquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Via dpd misschien?
Ik kreeg net iig een mailtje van dpd dat mn pakketje klaar is voor afhaal.
Bij Vinted staat er nog steeds dat het nog verzonden moet worden
Ik had gewoon al op pakketje ontvangen geklikt, voor die paar euro.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:38 schreef mousemicky het volgende:
Dpd update inderdaad niet goed. Mijn tip: laat de verkoper dat ook even weten. Als de status bij Vinted na 5 dagen nog op niet verzonden staat wordt de bestelling geannuleerd, ookal is deze wel verstuurd. Vinted kan dat voorkomen, maar dat moet je ze als verkoper dus wel vragen.
Ik ga even kijken wat er gebeurt als ik het pakje heb opgehaald.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:38 schreef mousemicky het volgende:
Dpd update inderdaad niet goed. Mijn tip: laat de verkoper dat ook even weten. Als de status bij Vinted na 5 dagen nog op niet verzonden staat wordt de bestelling geannuleerd, ookal is deze wel verstuurd. Vinted kan dat voorkomen, maar dat moet je ze als verkoper dus wel vragen.
Helemaal niets, was bij mij net ook niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ga even kijken wat er gebeurt als ik het pakje heb opgehaald.
Ik zet nu bij advertenties met een prijs van <¤2,00 dat ik pas verzend vanaf een bedrag van ¤2,00. Ik vind het eerlijk gezegd ook een ongeschreven regel dat je niet iets koopt voor zo’n laag bedrag… Tenzij je dit overlegt met de verkoper. Dit is echt iets wat ik de laatste tijd zie bij relatief nieuwe gebruikers, daarvoor had ik dat nooit.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:42 schreef arvensis het volgende:
[..]
Tuurlijk! Gewoon vragen wanneer het verzonden gaat worden.
Bedenk me net dat ik ook wat moet versturen. Iemand heeft 3 babymaillots gekocht voor ¤1. Moet echt de zin vinden om hiervoor zoveel moeite te doen. Ik zet die kleine dingen erop zodat ze het kunnen gebruiken voor de bundelkorting.. maar goed. Straks maar even doen.
Hier snap ik nou helemaal niks van. Ik heb laatst ZGAN regenlaarzen gescoord voor ¤1. Als mensen zoiets te koop zetten dan heb je kans dat iemand het koopt. Dan had ik de verkoper eerst moeten vragen of die het wel wil verkopen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zet nu bij advertenties met een prijs van <¤2,00 dat ik pas verzend vanaf een bedrag van ¤2,00. Ik vind het eerlijk gezegd ook een ongeschreven regel dat je niet iets koopt voor zo’n laag bedrag… Tenzij je dit overlegt met de verkoper. Dit is echt iets wat ik de laatste tijd zie bij relatief nieuwe gebruikers, daarvoor had ik dat nooit.
Jawel, ik zet het te koop vanwege de bundelkorting die mensen dan kunnen toepassen. Daar wordt het ook regelmatig voor gebruikt. Ging ook altijd goed. Alleen de laatste tijd niet meer. Als koper snap je toch ook wel dat het voor een verkoper niet leuk is om voor ¤1,00 moeite te doen om in te pakken en verzenden? Ik zou zelf echt dus nooit voor ¤1,00 iets kopen, alleen 1 keer gedaan na overleg toen ik echt specifiek naar iets op zoek was. Bij veel Fransen zie ik ook in hun profiel dat ze niet voor zulke lage prijzen verzenden. Op het Franse forum zag ik een tijdje terug ook dat het mensen opviel en dat ze zich er aan stoorden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier snap ik nou helemaal niks van. Ik heb laatst ZGAN regenlaarzen gescoord voor ¤1. Als mensen zoiets te koop zetten dan heb je kans dat iemand het koopt. Dan had ik de verkoper eerst moeten vragen of die het wel wil verkopen?
Als je het teveel moeite vindt dan zet je het toch niet zo te koop?
Hoezo is dat dan zonde?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:39 schreef arvensis het volgende:
@:donna Ik heb er bij gezet waarom ik het wel te koop heb staan: voor de bundelkorting. Vind het zelf ook gek dat iemand dat koopt en het driedubbele betaalt voor verzending. Laatst had iemand uit Frankrijk kinderschoenen gekocht voor ¤1. Vind ik stiekem toch wel zonde.
Maar idd, misschien vanaf nu ook maar in de advertentie zetten. @:mariposas
Ik heb dus alles voor zulke kleine prijsjes er op en helemaal geen problemen mee als iemand dan zoiets los koopt een keer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jawel, ik zet het te koop vanwege de bundelkorting die mensen dan kunnen toepassen. Daar wordt het ook regelmatig voor gebruikt. Ging ook altijd goed. Alleen de laatste tijd niet meer. Als koper snap je toch ook wel dat het voor een verkoper niet leuk is om voor ¤1,00 moeite te doen om in te pakken en verzenden? Ik zou zelf echt dus nooit voor ¤1,00 iets kopen, alleen 1 keer gedaan na overleg toen ik echt specifiek naar iets op zoek was. Bij veel Fransen zie ik ook in hun profiel dat ze niet voor zulke lage prijzen verzenden. Op het Franse forum zag ik een tijdje terug ook dat het mensen opviel en dat ze zich er aan stoorden.
Fransen altijd al rare mensen gevonden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:50 schreef Mariposas het volgende:
Dat mogen jullie vinden over die ongeschreven regel maar in de Franse community waar Vinted al langer veel groter was is dat t zeker wel. wat je er mee doet is aan jullie m natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |