abonnement Unibet Coolblue
pi_199412129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hallo.... jij wil desnoods hele gezinnen hier kou laten lijden en dan zou sturing van geboortecijfers een no go zijn. We kunnen vanalles verzinnen maar als de wereldbevolking niet krimpt is dat allemaal zinloos
Geef vrouwen in Afrika maar een premie als ze zich voor de eerste of na het eerste of tweede kind laten steriliseren (en verzin eventueel voor de mannen daar ook zoiets). Dat is uiteindelijk goedkoper en humaner dan jarenlang geld brengen en ramp na ramp daar
Noem het project "Cash before kids" of zoiets.
Met het startkapitaaltje wat die vrouwen zo aan het begin van hun volwassen leven vergaren kunnen ze een zaak beginnen of dingen kopen wat de economie weer ten goede zal komen
Ze kunnen ook elders op bezuinigen. Onzin dat verhogen van gas en elektra meteen inhoudt dat mensen in de kou komen te zitten.
pi_199412164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Toch nog even een trapje naar beneden. Chapeau. Het ligt weer aan de uitkeringstrekkende bijstandsadepten.
Door de politiek wordt letterlijk aangegeven dat ze de prijzen voor gas en elektra niet willen aanpassen omdat dat voor de minima moeilijk op te brengen valt.

Daar reageer ik op.
pi_199412178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 14:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist ja, anderen dwingen om hun gedrag aan te passen als ik maar met rust gelaten word. Stel je voor dat ik verveeld word met rare regelgeving... :')
Jij hebt niet helemaal begrepen wat er staat.
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:21:28 #129
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199412667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook elders op bezuinigen. Onzin dat verhogen van gas en elektra meteen inhoudt dat mensen in de kou komen te zitten.
Dus dan is het toch zoals ik al eerder opperde. Het gaat je niet daadwerkelijk om het besparen van het energieverbruik van de bevolking maar er is bij jou ontevredenheid over wat mensen, die van het absolute minimum moeten leven, krijgen. Dat is een heel ander onderwerp nl de ontevredenheid van jou over je eigen leven maar dat is niet waar dit topic over gaat.
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:24:17 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199412703
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij hebt niet helemaal begrepen wat er staat.
Wij begrijpen het heel goed. Ik heb dat al eerder voor je neergezet. Energie duurder maken zal alleen mensen die al niets hebben raken. De rest zal die impuls, waar je het over hebt, niet voelen
Iemands die afgunst en wroeging voelt richting mensen onder het bestaansminimum zitten (zie laatste rapport van het nibud) heeft echt een probleem hoor. :')
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:28:19 #131
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199412750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Door de politiek wordt letterlijk aangegeven dat ze de prijzen voor gas en elektra niet willen aanpassen omdat dat voor de minima moeilijk op te brengen valt.

Daar reageer ik op.
Dan kom ik met de oplossing waardoor dat wel mogelijk is en die negeer je
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:38:26 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199420905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus dan is het toch zoals ik al eerder opperde. Het gaat je niet daadwerkelijk om het besparen van het energieverbruik van de bevolking maar er is bij jou ontevredenheid over wat mensen, die van het absolute minimum moeten leven, krijgen. Dat is een heel ander onderwerp nl de ontevredenheid van jou over je eigen leven maar dat is niet waar dit topic over gaat.
Je blijft heerlijk invullen.

Op zichzelf prima, want je hebt nog heel veel oefening nodig om het een beetje goed te doen.
pi_199420979
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:24 schreef the-eye het volgende:

Wij begrijpen het heel goed. Ik heb dat al eerder voor je neergezet. Energie duurder maken zal alleen mensen die al niets hebben raken. De rest zal die impuls, waar je het over hebt, niet voelen
Wat een onzin. Juist dan zullen mensen sneller overgaan op aanpassingen van woningen. Want dat haal je er dan sneller uit.

En dat kan ook voor de minima geregeld worden. Dat de maatregelen die de corporatie neemt door kan worden belast in de huur, zodat de huur wat omhoog gaat en de energielasten wat meer omlaag gaan.

Dat moet je alleen wel willen.

Maar nee, de politiek maakt zich nu weer druk om mensen die elektrisch rijden, want die moeten nu weer extra gaan betalen. Want het mosniemagge dat iemand voordeel behaalt met milieuvriendelijk zijn.

De politiek kiest simpelweg niet echt. Op heel veel vlakken. Het blijft allemaal wollig tot ze ingehaald worden door de realiteit (zie ook de stikstofaffaire).
pi_199420984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan kom ik met de oplossing waardoor dat wel mogelijk is en die negeer je
Gemist dan.

Welke oplossing?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:03:10 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199422339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gemist dan.

Welke oplossing?
Lastenverlichting voor de minima.Dat kost inwezen niets
Belasting heffen over een bijstandsuitkering is natuurlijk ook gewoon een administratieve aangelegenheid, levert niets op.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:08:32 #137
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199422396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je blijft heerlijk invullen.

Op zichzelf prima, want je hebt nog heel veel oefening nodig om het een beetje goed te doen.
Nee, I nailed it. dat weet je zelf ook wel
Je maakt je druk over mensen met een bijstandsuitkering. Wat is het volgende, de gratis koffie en het broodje kaas voor daklozen die je dwars zit omdat jij je expresso en donut zelf moet betalen?
pi_199422994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lastenverlichting voor de minima.Dat kost inwezen niets
Belasting heffen over een bijstandsuitkering is natuurlijk ook gewoon een administratieve aangelegenheid, levert niets op.
Natuurlijk kost de minima wederom ontzien geld. Waarom moeten steeds de mensen die het geld verdienen de klappen krijgen.

Waar het om gaat is dat de keuze om klimaatneutraler te worden geld kost en die lasten moet je over iedereen verdelen. Prima als de rijkeren daar meer van dragen, maar iedereen moet meedoen.

Maar daar ga je weer voorbij aan het punt dat mijn klacht is dat de politiek door de kool en de geit te willen sparen (waar ik een voorbeeld van gaf, meer niet) niet echt verder komt in dit dossier.
pi_199423009
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee, I nailed it. dat weet je zelf ook wel
Je maakt je druk over mensen met een bijstandsuitkering. Wat is het volgende, de gratis koffie en het broodje kaas voor daklozen die je dwars zit omdat jij je expresso en donut zelf moet betalen?
Nee, ik heb al heel vaak gezegd dat ik een verwijt aan de politiek maak.

Jij draait dat in iets wat er niet staat en bent horende doof als ik het je uitleg.
pi_199424282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk kost de minima wederom ontzien geld. Waarom moeten steeds de mensen die het geld verdienen de klappen krijgen.
Omdat die groter en breder en krachtiger zijn dan de minima hebben zij klappen verdient. De minima heeft namelijk dat lichamelijk voordeel niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')