Tjacka | zondag 9 mei 2021 @ 22:49 |
Circuit de Barcelona-Catalunya # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
ChevyCaprice | zondag 9 mei 2021 @ 22:51 |
Puur en alleen die tijden zeggen ook niet alles. | |
opreis | zondag 9 mei 2021 @ 22:52 |
Omdat hij een mercedes onder z'n kont heeft. https://i.imgur.com/2f2edWB.jpg Max had alleen een setje verse mediums. Die set van Lewis volgens mij alleen in Q1 gebruikt. | |
MoreDakka | zondag 9 mei 2021 @ 22:53 |
Ok, wat is er dan nog meer? Volgens mij had Hamilton geen trage pitstop ofzo toch? Ik zie het zo: Hamilton 0.5 achter op Verstappen toen hij de pits in ging. Volgende ronde was hij 1.1 sneller, zonder bijzonderheden bij de pitstop. Zie ik wat over het hoofd? | |
opreis | zondag 9 mei 2021 @ 22:53 |
Chev, neem nou maar van mij aan dat er niet meer in zat. | |
aesop | zondag 9 mei 2021 @ 22:54 |
Waarom had Pirelle de witte band mee? Kennelijk was dat voor niemand een optie. | |
WismutVeilchen83 | zondag 9 mei 2021 @ 22:55 |
Ik denk oprecht dat het gedurende die ronden na Lewis’ stop enorm scheelde dat Hamilton wist dat hij nog eens ging stoppen, hoor. Ik doelde op de 2e set mediums. Hamilton pakte gebruikte mediums, maar had Max niet ook nog wel een set gebruikte (in de zin van: 3 rondjes kwalificatie)? Edit: ik zie het al, nee dus. | |
opreis | zondag 9 mei 2021 @ 22:56 |
Nee, dat zie je toch uit mijn afbeelding? | |
ChevyCaprice | zondag 9 mei 2021 @ 22:58 |
Gap 22.4 seconden staat er toch? (oftewel de tijd van een pitstop) | |
ChevyCaprice | zondag 9 mei 2021 @ 22:59 |
Maar ja het maakt toch geen reet meer uit want Verstappen had dus niet eens meer een Medium band. | |
WismutVeilchen83 | zondag 9 mei 2021 @ 23:12 |
Jaja, check mijn edit | |
Tijger_m | zondag 9 mei 2021 @ 23:29 |
Nee, maar de teams hebben altijd de keuze uit 3 voor een GP en bij de vrije trainingen is er wel met de witte band gereden door de teams. | |
Marcoss | zondag 9 mei 2021 @ 23:47 |
Als iedereen in Q2 gaat voor starten op de softs (terwijl ze makkelijk een tijd neer hadden kunnen zetten op de mediums), is eigenlijk al wel duidelijk dat de witte band geen optie is voor de race.. | |
Marcoss | maandag 10 mei 2021 @ 00:06 |
De outlap is dan ronde 43 toch? Maar als Max niet naar mediums kon, was een stop direct daarna sowieso onmogelijk inderdaad | |
VacaLoca | maandag 10 mei 2021 @ 08:02 |
De stint was te doen op Soft. Maar goed Red Bull zegt dat ze er achter waren gekomen, dat moeten we maar geloven. Maar andermaal is bevestigd dat de Red Bull nog steeds paar tienden langzamer is. Hopelijk kunnen ze het gat snel dichten. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 08:08 |
Q1 met die minieme tijdsverschillen in de top 15, gaf al aan dat geel geen goed idee was voor Q2. | |
Rianne84 | maandag 10 mei 2021 @ 08:14 |
https://www.gpfans.com/nl(...)l-over-geinformeerd/ Deze opmerking heb ik gemist tijdens de race (of niet uitgezonden?). Maar wat een gejank weer van Toto | |
tja77 | maandag 10 mei 2021 @ 08:40 |
Meteen een poll eronder ook | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 mei 2021 @ 09:09 |
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat een overwinning gisteren onmogelijk was. Als RBR had willen winnen hadden ze tegelijk of een ronde voor Lewis moeten kunnen pitten en naar mediums moeten kunnen gaan. Maar die hadden ze dus niet. Nog later wisselen naar softs was niet voldoende geweest. | |
Noppie2000 | maandag 10 mei 2021 @ 09:15 |
Enige manier dat ze kans hadden gehad, is als Perez was waar hij moest zijn en iets kon opvangen. Maar dat was hij niet. | |
trein2000 | maandag 10 mei 2021 @ 09:18 |
Dat ja. | |
wdn | maandag 10 mei 2021 @ 09:20 |
Eens. Er was een heel klein window in de race waar Max 22+ sec voor lag. Het had toen meteen moeten gebeuren. En dit ook. Een 2de rijder als buffer scheelt zo een paar secondes. Plus het inhalen kost een beetje band. Als dat op een erg vuile plek gebeurd des te beter | |
Monolith | maandag 10 mei 2021 @ 09:22 |
Het internetpubliek is immers in een uitstekende positie om zonder enige technisch inhoudelijke details een oordeel te vellen over de legaliteit van een onderdeel op de RB. | |
Nattekat | maandag 10 mei 2021 @ 09:22 |
Perez had weinig meer kunnen doen dan een SC veroorzaken op een gunstig moment. Mercedes was te snel, en hij was niets meer dan een verkeersdrempel geweest. | |
wdn | maandag 10 mei 2021 @ 09:29 |
Onzin. Dit is normaal in de F1 Denk je dat RBR niet hetzelfde heeft geprobeerd als het om DAS ging? | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 09:36 |
dit, een graad of 10 warmer had het er misschien anders uit gezien maar Mercedes schijnt de banden beter te schonen dan Red Bull momenteel dus dat blijft dan ook maar de vraag | |
Neef_Wuppie | maandag 10 mei 2021 @ 09:42 |
Kijk al die reacties eronder Maar Ziggo kennende staat Djekkie er de komende tien jaar nog. | |
Rianne84 | maandag 10 mei 2021 @ 09:45 |
Tuurlijk wel, maar RBR heeft al jaren de mindere auto, dus logisch dat ze naar illegale activiteiten gaan zoeken. Toto moet niet zo janken, maar RBR keihard uitlachen als ze illegale onderdelen hebben, want zelfs dan is Merc nog sneller. | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 09:55 |
*weer niet | |
spectrumanalyser | maandag 10 mei 2021 @ 09:55 |
Heeft iemand al gezegd dat Rick Winkelman zeer prettige interviews heeft afgenomen? erg fijn hoe Rick op een rustige toon de juiste vragen stelt. | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 09:56 |
Ben stiekum wel eens benieuwd naar de legaliteit van de MB Dat 7 jaar lang daar niemand aan kan tippen, is wél erg lang. | |
Tokus | maandag 10 mei 2021 @ 09:56 |
ik heb hem nog wel Ralf Schumacher horen zeggen dit weekend... | |
spectrumanalyser | maandag 10 mei 2021 @ 09:57 |
zet dat even tegenover het aantal fouten van Olav dit weekend, mijn hemel. | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 10:06 |
Mwah, ook niet geheel toevallig het team met het grootste budget. En daarnaast heeft dat token systeem de voorsprong die ze door jaren eerder aan die hybrid motor te beginnen de competitie ook niet goed gedaan. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 10:07 |
Toto is bezig met psychologische oorlogsvoering. Dat doet hij het hele seizoen al met diverse opmerkingen valt mij op. Dat was de afgelopen seizoenen toch een stuk minder, dus hij is er imho niet gerust op dat ze wel even kampioen worden. | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 10:08 |
Ziggo heeft al eens gehoor gegeven aan de meute door Ronald van Dam weg te doen geloof ik. Maar ze zullen wel denken "dan blijven we bezig". Een Sierd de Vos is daar ook cult ondanks dat velen moeite met zijn manier hebben. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 10:09 |
Dat was alleen de eerste twee jaar zo. Daarna is dat tokensysteem losgelaten en kon iedereen elk jaar een compleet nieuwe motor bouwen. | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 10:09 |
Zeg maar gerust zo lang als Toto daar zit. Ieder jaar is er weer een ander team waarvan ze zogenaamd denken dat ze sneller zijn. Bizar dat niemand zijn constante downplayen eens benoemd. | |
potjecreme | maandag 10 mei 2021 @ 10:10 |
Ging toch over de zoon van Ralf Schumacher? | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 10:11 |
RvD is elk weekend te horen in de F2 en F3, DTM en andere klassen. Gisteren helaas ook in de NASCAR omdat Rick de F1 deed. Gelukkig hebben die uitzendingen ook een Engels audio kanaal. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 10:12 |
Downplayen is een ding, maar bewust verhalen de wereld in helpen die niet waar zijn of waar hij niets mee te maken heeft is wat anders. Daar is hij nu mee bezig. Horner zei niet voor niets dat hij zich met zijn eigen zaken moest bemoeien. | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 10:13 |
ik kan me daar niet zo druk om maken, ze hadden dit weekend hun zaakjes gewoon heel goed op orde en het zal voor Red Bull niet meevallen om dat bij te houden. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 mei 2021 @ 10:14 |
Liever dat dan die gesjeesde tandarts, die een vraag stelt, het antwoord (in het Engels) aanhoort en dan vervolgens voor het Nederlandse publiek een geheel eigen verhaal verzint. | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 10:16 |
Het is maar net wat ze uitzenden ook natuurlijk, wat dat betreft vond ik zijn rechtstreekse call met Masi over Mazepin eigenlijk schokkender. | |
spectrumanalyser | maandag 10 mei 2021 @ 10:18 |
het ging volgens mij ook om David Schumacher, de zoon van Ralf Schumacher. David Schumacher heeft in de Formule 3 gereden afgelopen weekend. | |
Evenstar | maandag 10 mei 2021 @ 10:46 |
Toto is wel zo'n type die over lijken gaat voor de overwinning (figuurlijk natuurlijk). Zo'n directe belerende call naar Masi maakt ook meteen duidelijk hoe Mercedes de stewards onder controle houdt. | |
Netsplitter | maandag 10 mei 2021 @ 10:49 |
https://nl.motorsport.com(...)ton-tactiek/6499772/ De internationale berichtgeving. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 10:53 |
Elke krant doet alsof het een tactische meesterzet was van Mercedes. Pure schijn omdat Verstappen in de eerste bocht Hamilton pakte. Zonder technische problemen bij Mercedes had Red Bull hier op geen enkele manier kunnen winnen. Dus niks geen tactische overwinning, puur op snelheid. Ho-Pin Tung zei het al goed. Als je ronden lang een auto op een seconde kunt volgen, heb je veel snelheid over. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2021 10:53:47 ] | |
Lokale_Notabele | maandag 10 mei 2021 @ 11:00 |
Als je artikelen van journalisten leest over een onderwerp waar je zelf veel vanaf weet, dan besef je pas hoeveel onzin er in de krant staat. | |
nils7 | maandag 10 mei 2021 @ 11:02 |
Hamilton zat al vanaf het begin af aan op een twee-stopper vandaar dat hij na zn tweede stop zo kon stampen. Red Bull had Max toen ook moeten laten stampen en ook een twee stopper moeten laten doen maar de laatste stint op softs. Deden ze nu ook maar dat hadden ze een paar rondje eerder moeten doen. Was ie misschien alsnog tweede geworden maar wel op minder achterstand of toch nog een gevecht. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 11:13 |
Ergo: ze hadden niet kunnen winnen. | |
nils7 | maandag 10 mei 2021 @ 11:15 |
De kans was er denk ik wel beter op geworden want dan had Max een betere pace op die gele kunnen krullen als ie toch wel weet dat ie niet door moet tot het einde. Of ie Hamilton dan toch had ingehaald weet ik niet maar zeker beter in de buurt kunnen komen. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 11:17 |
Imo onmogelijk, de pace van de Mercedes was zoveel beter. | |
Evenstar | maandag 10 mei 2021 @ 11:23 |
Denken dat Max dit wel had kunnen winnen met een andere strategie is wat mij betreft alleen maar valse hoop dat de RB snel genoeg is om de Mercedes bij te benen. Mercedes was gewoon flink sneller in Spanje en geen enkele strategie had Max aan de overwinning geholpen. Zonder de snelheid en zonder rugdekking van Perez was het gewoon onmogelijk, met welke strategie dan ook. | |
Dven | maandag 10 mei 2021 @ 11:27 |
Met rugdekking van Perez had het natuurlijk wel gelukt. Die moet zichzelf écht rap gaan verbeteren. | |
Monolith | maandag 10 mei 2021 @ 11:29 |
Hoe had het dan gelukt? Hamilton was echt een stuk sneller op de mediums. Ja, als Perez dezelfde pace als Verstappen had kunnen rijden, dan had ie wellicht nog wat meer in de weg kunnen zitten, maar wat er hooguit van hem verwacht mag worden is dat hij de strijd met Bottas aankan. | |
Newone82 | maandag 10 mei 2021 @ 11:31 |
Klopt. Mercedes is in race trim dit jaar pak sneller, buiten eerste race dan nagelaten | |
Lokale_Notabele | maandag 10 mei 2021 @ 11:46 |
Dit komt ook door de fixatie van de F1 om inhalen zo makkelijk mogelijk te maken. Zie de DRS gimmick. "iNHaAlActiES = sPektAKeL" Als je inhalen extreem makkelijk maakt dan maak je de uitslag van races alleen maar voorspelbaarder omdat het vrijwel onmogelijk is om snellere auto's af te stoppen. Voor Lewis is het eigenlijk onmogelijk om buiten het podium te finishen omdat hij simpelweg niet af te stoppen is. Zie Imola. De kwalificatieraces maken het leven van Mercedes nog makkelijker. Want denkt de F1 eigenlijk dat er precies in die kwalificatieraces gaat gebeuren? Dat Mercedes opeens niet meer het snelst is? [ Bericht 4% gewijzigd door Lokale_Notabele op 10-05-2021 11:52:37 ] | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 11:50 |
Hij had moeten zorgen binnen het pitwindow van Hamilton te zitten zodat die of niet zomaar een tweede stop kon maken, of lang genoeg opgehouden werd zodat hij pas later bij Max kon komen en Max er misschien nog voor had kunnen blijven. | |
Monolith | maandag 10 mei 2021 @ 11:52 |
Ja, maar als je zag hoe eenvoudig Hamilton Max passeerde en dat dat ook nog eens ruimschoots voor het einde van de race was, dan is het natuurlijk een illusie om te denken dat dat ook maar enig verschil had gemaakt. | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 11:55 |
dat weet je nooit maar het had het verschil kunnen maken | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 11:57 |
Alleen zou Hamilton Perez veel eerder zijn tegengekomen en die zou betere banden gehad hebben (ook omdat hij later dan Max, die te vroeg binnenkwam, gestopt zou hebben) dus misschien net lang genoeg achter zich hebben kunnen houden. Of het geholpen had, weet ik niet, maar in ieder geval was er meer kans dan nu. | |
Evenstar | maandag 10 mei 2021 @ 11:58 |
Nou wat een spektakel die actie van Lewis op Max. Spektakel is wat Max deed bij Lewis. Starts en herstarts pakken, auto er naast, later remmen en gaan. Liever 1x per race zo'n actie dan een inhaalactie met een kunstmatig gecreëerd snelheidsverschil. | |
Nober | maandag 10 mei 2021 @ 11:59 |
Olav heeft een boek te koop. https://www.nporadio1.nl/1-op-1 | |
StephanL | maandag 10 mei 2021 @ 11:59 |
Lekker op tijd | |
Nober | maandag 10 mei 2021 @ 12:00 |
De Red Bull tactiek. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 mei 2021 @ 12:01 |
Daar ben ik het roerend mee eens. Helaas leeft bij de F1 top de gedachte dat meer inhaalacties automatisch een betere race betekend. Ze snappen er niet zoveel van bij Liberty Media. | |
Evenstar | maandag 10 mei 2021 @ 12:06 |
DRS was er al voor Liberty Media toch? Ik hoop echt dat ze het gaan afschaffen. Ik kan veel meer genieten van een goede knokpartije op de baan dan al die inhaalacties zonder inhoud. Kwalificatie krijgt dan ook meteen een grotere rol. | |
Fer | maandag 10 mei 2021 @ 12:16 |
F1 kennende zal er wel een flapje ergens op de voorvleugel zitten wat via een luchtstroom die achtervleugel net even wat meer laat buigen. Terwijl in de stilstaande test zo’n vleugel wel voldoet aan de regels. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 12:22 |
Voor zover ik weet blijft DRS ook volgend jaar onder de nieuwe regels in F1. Wel zullen de auto's volgens een ander principe ontworpen moeten worden wat, hopelijk, voor meer competitieve races moet gaan zorgen. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 12:27 |
Eigenlijk zijn de sprintraces een goed moment om ook direct te testen zonder DRS. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 12:27 |
Er wordt behoorlijk wat kracht uitgeoefend op zo'n vleugel tijdens de testen. Meer dan vroeger in ieder geval, juist om dit soort dingen te voorkomen. Dus zou die luchtstroom nog meer kracht moeten hebben. Ik schaar dit bericht onder de psychologische oorlogsvoering van Wolff, net zoals de berichten over het overschrijden van de budget cap en nog meer van dat soort berichten over RBR de laatste tijd. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 12:29 |
DRS zou bij het gebruik van het grond-effect volgend jaar niet meer nodig hoeven te zijn, dus ik hoop dat het snel afgeschaft wordt. | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 12:30 |
gedeeltelijk wel eens, misschien DRS alleen voor het inhalen van achterblijvers gebruiken | |
Dven | maandag 10 mei 2021 @ 12:30 |
Het is vrij gemakkelijk hoor. Verstappen op 1, Hamilton aan het jagen, Bottas op een seconde of 10 van Verstappen en dan een gapend gat naar de rest van het veld. Hamilton heeft een gratis pitstop omdat Bottas met frisse tegenzin hem voorbij moet laten gaan terwijl Verstappen daar natuurlijk gewoon te lang achter vast zal gaan zitten. Met Perez die rond Bottas zou die tweede stop nooit gemaakt zijn en wordt het een héél andere race. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 12:31 |
Ik denk dat als DRS eruit gaat het langzaam zal gaan, dat ze eerst de zones kleiner maken bijvoorbeeld voor ze het geheel afschaffen als dat al de bedoeling is. | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 mei 2021 @ 12:37 |
Die pace van Mecedes relateren we ook wel aan het tempo dat Hamilton direct na zijn eerste stop (gat van 6 seconden in 4 rondjes dichtrijden) en na zijn 2e stop (op nieuwere banden dan Max) kon rijden. Maar wat was de pace van Max geweest op de mediums als die niet ruim 40 ronden, maar slechts 25 ronden mee hadden hoeven gaan? Ik denk ook dat hij uiteindelijk niet gewonnen had, maar het paceverschil was dan lang niet zo groot als nu leek. | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2021 @ 12:39 |
Nee die relateer ik aan de eerste stint waarin hij zonder problemen ronden lang rond een seconde achter Verstappen kan hangen. Als je een gelijkwaardige auto hebt, houd je dat niet ronden lang vol. | |
Monolith | maandag 10 mei 2021 @ 12:39 |
Maar de enige reden dat Bottas Verstappen nog kan blokkeren is omdat Mercedes gewoon de betere pace heeft. Ook al is Verstappen wel gewoon sneller dan Bottas. Maar voor inhalen is meer dan een paar tienden per rondje pakken vereist. Perez rijdt echter in een auto die al een mindere pace heeft en daarnaast is Hamilton ook gewoon sneller dan Perez, dus dan mag ie wellicht 1 rondje een beetje in de weg rijden met een seconde tijdsverlies ofzo. Had hier echt helemaal niets uitgemaakt. | |
Vliegbaard | maandag 10 mei 2021 @ 12:40 |
Als ze nou eens beginnen met DRS afschaffen op start/finish. Wat is er in godsnaam leuk aan een kunstmatige inhaalactie op het langste stuk van de baan? Ik wil niet zeggen dat Max anders gewonnen had maar Hamilton heeft naast Bottas alleen Max ingehaald. Bottas moest hem voorbij laten maar die actie op Max voelt voor mij toch niet als racen. | |
Monolith | maandag 10 mei 2021 @ 12:42 |
En daarbij kon Bottas nog best aardig meekomen met Verstappen, terwijl die ook nog flink wat moeite had om Leclerc te passeren wat ook nog wel de nodige tijd kostte. | |
Dven | maandag 10 mei 2021 @ 12:46 |
Nouja, laten we het er op houden dat dit niet enkel mijn mening is maar ook de mening van Red Bull en Mercedes (hier zelfs tijdens de race al naar refererende met Hongarije-scenario). | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 mei 2021 @ 12:48 |
Het oplijnen in de laatste sector gaat met nieuwere banden wel zoveel makkelijker. Dat zag je gisteren ook aan Hamilton. Normaal liep Max uit in de laatste bochten waardoor Lewis er niet aan te pas kwam op het rechte stuk. Op het einde met nieuwere banden werd het verschil in die bochten juist kleiner en kon hij er makkelijk voorbij. Daarom denk ik dat max Bottas ook gewoon makkelijk voorbij was gegaan. Het verschil in banden is gewoon te groot. | |
Evenstar | maandag 10 mei 2021 @ 12:49 |
Ook een optie inderdaad. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 12:50 |
Je kon zien dat, toen Hamilton vlak achter Max zat, Max alle zeilen moest bijzetten om de auto op de baan te houden en op snelheid te houden, je zag de achterkant glijden in de laatste bochten van de ronde terwijl Hamilton gewoon haarscherp kon blijven sturen. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 12:54 |
Overigens weet de FIA wel van de zgn. bendy wing af en heeft er geen bezwaar tegen volgens RBR:Wolff en Horner zijn wel een leuk schaduw gevecht aan het spelen, lijkt het. | |
Nieuwschierig | maandag 10 mei 2021 @ 13:02 |
DRS moet de tijd goedmaken wat de achtervolgende auto verliest op de leidende auto in de bochten, door de vuile lucht. Hamilton verloor daar net genoeg in de 1e helft van de race om hem buiten de DRS te houden. Het is ooit bedacht om het spel eerlijker te maken. Misschien moet de DRS ingekort worden op de nieuwe situatie van dit seizoen. | |
ChevyCaprice | maandag 10 mei 2021 @ 13:17 |
Racen is meer dan alleen maar battlen en inhalen. | |
ChevyCaprice | maandag 10 mei 2021 @ 13:52 |
Mick iets te enthousiast de box in | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 13:55 |
Knap wel hoe Lewis ondanks die flexi rear wing die 3 tienden opleverd toch op het rechte stuk sneller is. Wat een geweldenaar is het ook | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 13:56 |
Vond de insinuatie van Horner wel grappig dat Hamilton dit zelf niet bedacht heeft Spelletjes dus. | |
Divje | maandag 10 mei 2021 @ 14:02 |
Dat knikje | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 14:18 |
De vleugel doorstaat de testen, dus is de FIA tevreden. Er staat nergens dat de FIA weet dat de vleugel verbuigt, als het dat al doet. | |
Marcoss | maandag 10 mei 2021 @ 14:29 |
Mja, Bottas kon Hamilton ook nog eventjes hinderen op hele oude banden, terwijl die niet de intentie had om hem ook echt achter zich te houden. Lewis was Perez natuurlijk veel eerder tegen gekomen dan Max nu en mogelijk had Perez dan zelfs even kunnen sparen om Lewis maximaal op te kunnen vangen. Waarschijnlijk had het ook niet zo lang geduurd, maar 2/3 rondes had dan het verschil kunnen maken tussen wel of net niet bij Max komen aan het eind van de race. En los van de vraag of Max dan had kunnen winnen: de vraag is of Mercedes deze tactiek ook had gebruikt als Perez er nog tussen had gereden. Het wordt nu van meerdere kanten een briljante strategie genoemd, maar net als in Hongarije was er 0 risico voor Hamilton op deze manier. Hij reed al op plek 2 en met deze tactiek was plek 2 sowieso ook al zeker met een grote kans op plek 1.. | |
spectrumanalyser | maandag 10 mei 2021 @ 14:29 |
is er ook een gif van hoe Max in Portugal de pits in ging. echt vol in de ankers, het werd plaatselijk bewolkt daar | |
Rianne84 | maandag 10 mei 2021 @ 14:39 |
Merc admin en zijn sneren altijd | |
ChevyCaprice | maandag 10 mei 2021 @ 14:43 |
Misschien hadden we toch moeten remmen op de ideale lijn | |
Nattekat | maandag 10 mei 2021 @ 14:49 |
Beter dan dit: | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 14:59 |
Die mag ik dan weer wel. | |
Dazalbest | maandag 10 mei 2021 @ 15:20 |
Max liet Lewis ook wel voorbij omdat hij wist dat hij dit niet ging volhouden. Hield het gewoon clean. Hier miste gewoon Perez om zo'n extra stop te voorkomen. | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 10 mei 2021 @ 15:36 |
zo, verbeterd voor je. pitten ging ook niet goed he, en dan heb ik het niet over pitten als in slapen/suffen(eigenlijk krom, want na rb drank gedronken te hebben is pitten moeilijk, i.i.g. bij mij) of kern van een vrucht. | |
spectrumanalyser | maandag 10 mei 2021 @ 15:50 |
Red Bull geeft je buigbare vleugels! | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 15:53 |
Niet met posts kloten aub. Dat is niet de bedoeling hier. | |
franske19 | maandag 10 mei 2021 @ 16:03 |
DRS overtakes Snap wel waarom DRS nodig is met de huidige wagens maar kan er niet echt enthousiast van worden. | |
Nober | maandag 10 mei 2021 @ 16:06 |
Is pas een jaar of twaalf. | |
ChevyCaprice | maandag 10 mei 2021 @ 16:07 |
De inhaalactie van Lewis op Max was meer verschil in banden dan DRS | |
ChevyCaprice | maandag 10 mei 2021 @ 16:07 |
Er waren best wel wat gave overtakes tijdens de race door DRS. (En zonder) | |
nils7 | maandag 10 mei 2021 @ 16:15 |
Ja maar dan is het 1 DRS en hij is er langs. Maar wat Perez wel kan doen is een andere strategie. Dan had Max met Hamilton mee kunnen gaan in de stops en was Perez wel vooraan gebleven zodat Hamilton eerst Perez moest bijhalen en inhalen wat wel wat kost. Denk dat Lewis sowieso wel gewonnen had maar het hem moeilijk maken konden ze niet. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 16:29 |
Een combinatie van beide | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 17:09 |
Goed, op naar Monaco en zien wat dat wordt, pole word daar natuurlijk wel superbelangrijk. Ben benieuwd maar ik hoop uiteraard op een RBR 1-2 | |
Tarado | maandag 10 mei 2021 @ 17:17 |
op vrijdag was de Red Bull beter voor de banden met die andere achtervleugel maar misten daardoor topsnelheid, dat probleem heb je in Monaco niet dus zou best wat kunnen worden alleen Max heeft daar niet zo'n geweldige trackrecord. | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 10 mei 2021 @ 17:35 |
van rb krijg je buigbare vleugels | |
Marcoss | maandag 10 mei 2021 @ 17:42 |
Dat plan was natuurlijk al kansloos toen hij Ricciardo niet voorbij kwam | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 17:43 |
Alle teams hebben buigbare vleugels, de mate waarin de vleugels mogen buigen is door de FIA vastgelegd en de RB vleugels zijn goedgekeurd op die criteria. | |
Marcoss | maandag 10 mei 2021 @ 17:45 |
Laatste race daar was wel prima van Max, als 2e geëindigd (maar door straf buiten podium terecht gekomen) met nog een poging bij Lewis voor de zege. Maar toen had Lewis amper tempo in z'n auto, maar was het onmogelijk om hem in te halen (zoals ook bij Ricciardo jaar eerder) | |
dop | maandag 10 mei 2021 @ 18:15 |
op softs ? tegen de tijd dat Hamilton bij Perez zou aankomen zat er net zo weinig leven in die softs als nu bij max in zijn mediums. ook dan geen enkele moeite voor Hamilton om op zijn versere mediums er voorbij te komen. | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 18:19 |
Voor de wissel naar softs. Na de eerste en voor de tweede pitstop van Perez. | |
dop | maandag 10 mei 2021 @ 18:23 |
Hamilton kwam nooit meer achter Perez uit dus ? waar hoe had dat moeten gebeuren? alleen als hij heel lang op zijn eerste setje was door gereden had hij ergens heel even voor hamilton kunnen zitten | |
Starflyer | maandag 10 mei 2021 @ 18:26 |
Dat is dus het probleem. Perez had er dichter op moeten zitten en dat zat hij weer niet. Albon 2.0 | |
dop | maandag 10 mei 2021 @ 18:28 |
als mijn tante een piemol had...... als Perez de keuze had reed hij op P1 | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 18:41 |
Met z'n trapfiets of wat? | |
Whiskers2009 | maandag 10 mei 2021 @ 19:14 |
Ja, Gasly en Albon ook toen ze in de RBR zaten.. Of altijd eigenlijk. In welke klasse dan ook.. Net als iedere coureur. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 19:26 |
Mischien moet RBR gewoon Bottas binnenhalen, perfecte wingman die altijd na de kopman finished maar wel een beetje bij blijft in kwalificatie | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 19:27 |
Ja, maar daarvoor moet ie wel zn auto óók meenemen. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 19:28 |
Heh, nou ja, lukt toch ook zonder die auto wel? Als we Hamilton en Verstappen als min of meer gelijkwaardig beschouwen althans. | |
Marcoss | maandag 10 mei 2021 @ 19:36 |
Tja, dat blijft lastig, feit is dat Bottas dichterbij Hamilton zit dan een teamgenoot bij Max is gekomen sinds het vertrek van Ricciardo. Maar is dat omdat Bottas helemaal niet zo slecht is als wordt gezegd, is Lewis niet zo buitenaards als wordt gezegd of is de auto veel makkelijker bestuurbaar dan de RB waardoor een goede coureur “automatisch” hard kan gaan? | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 19:43 |
Da's een goede vraag, ja. | |
shiz | maandag 10 mei 2021 @ 19:47 |
Nou ja, als Pérez zegt 5 weekenden nodig te hebben om 'up to speed' te raken met de bolide... en Russgod stapt in de Merc en rijdt BOT al de moeder... dan kun je stellen dat Bottas zo goed nu ook weer niet is. Of Russell zo goed natuurlijk, ik baal er nog altijd van dat dat liep zoals het deed. | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 19:56 |
Aangezien rookie Norris in 1 race al voor de winst rijdt zegt dat meer dan genoeg over de auto me dunkt. Ik denk dat Bottas het nog wel hard te halen heeft met Perez als ze allebei voor RBR zouden rijden. | |
Tijger_m | maandag 10 mei 2021 @ 19:59 |
Huh? Norris heeft toch nog nooit in de RBR of de Mercedes gereden of heb ik dat gemist? En als je Russell bedoelt, dat was geen rookie meer vorig jaar, die had er al 40 races opzitten toen hij in een Mercedes stapte. Een groot talent, dat wel. | |
daNpy | maandag 10 mei 2021 @ 20:34 |
Ja. Russel natuurlijk | |
Kleffe_Dop | maandag 10 mei 2021 @ 20:49 |
Zonder Russell tekort te willen doen voor zijn eenmalige Mercedes optreden vorig jaar; van alle circuits waar hij had kunnen invallen was deze lay-out natuurlijk wel ideaal. | |
opreis | maandag 10 mei 2021 @ 21:07 |
Zelfs Mazepin gaat snel in een merc: https://www.gpblog.com/en(...)rcelona-f1-test.html Hulkenberg kwalificeert in z'n 2de weekend na mid season te zijn in gestapt in de jaar oude merc op P3. Stroll op pole in een jaar oude merc. Perez een win in een jaar oude merc. Ik ben niet onder de indruk van goede resultaten in een huidige spec mercedes. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 mei 2021 @ 08:28 |
Geen raceweek | |
Tarado | dinsdag 11 mei 2021 @ 08:59 |
dit, Eddie Irvine zei ook dat als de auto perfect was hij dicht op Schumacher zat, die Mercedes is gewoon stabieler | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 mei 2021 @ 11:30 |
ik vind de start elke keer erg interessant. het zou gaaf zijn als er beelden van een slow-motion camera van komen. als ik het goed hoor had Max zelfs met wat wielspin nog een betere start dan Hamilton. | |
Rianne84 | dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46 |
Ik denk dat Lewis gewoon op zijn gemakje wegrijdt, omdat hij weet dat hij toch wel alles en iedereen inhaalt | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:23 |
Ik vind het niet erg eigenlijk. En dat is dan weer erg na 4 race, dat ik er al niet meer naar uitkijk. Ook als liefhebber van de sport, even los van dat ik op Verstappen hoop, is deze dominantie killing. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:25 |
Ja, dit heb ik dus ook. Ik heb jaren met veel plezier naar F1 gekeken, maar de laatste jaren is het gewoon niet leuk meer. Ik verwacht dat ik dit jaar nog wel een paar races zal skippen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:33 |
Monaco wordt een gave race en kwali. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:34 |
Hamilton 1, Bottas 2, Verstappen 3. | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:36 |
Monaco is juist saai. Na de start kan de tv uit. | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:36 |
Nou zo makkelijk wordt het niet | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:37 |
Nee joh, weet je nog die ene keer dat Verstappen achter Hamilton aan zat | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:37 |
Of toen Leclerc zijn band lek reed | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:38 |
Toen hij een 5 seconde straf had en het eigenlijk niet uitmaakte. Snapte niet dat mensen dat spannend vonden. | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:40 |
De enige leuke keer is toen rbr Ricciardo naaide. En dan bedoel ik niet dat het leuk was voor Ricciardo maar voor de kijker. | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:41 |
Nee, nee, zeker niet. Monaco heeft geen uitwijkmogelijkheid. Vond 't wel heerlijk hoe Max z'n auto letterlijk er voor gooide bij Lewis in 2019 ook de kans op een opstopping is groot met deze brede auto's. | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:41 |
Racen is racen | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:43 |
Die snelheid bij het zwembad blijft gaaf | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:43 |
Sinds de auto's breder en breder zijn geworden, wordt er ook nooit meer ingehaald daar. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:46 |
Monaco is met de huidige generatie F1 auto's eigenlijk lachwekkend. De auto's zijn veel te groot geworden. De laatste Monaco GP reed het hele veld geloof ik extreem langzaam rond in een treintje omdat ze vooraan banden aan het managen waren en inhalen toch niet mogelijk was. Heeft weinig meer met racen te maken. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:52 |
Net als in Hongarije maken we onszelf jaarlijks wijs dat Mercedes in Monaco te pakken is. Dat valt vrijwel elk jaar tegen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:53 |
Van de laatste vier keer Monaco pakte maar één keer Mercedes hem | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 13:59 |
Monaco is echt wel een rbr baan. Perez voor de winst? | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:05 |
Best gek dat de race in Monaco bekend staat als meest belangrijk en prestigieus. Leuk dat de coureurs lopend naar het circuit kunnen. Leuk om vanuit je bootje de auto's te kunnen zien. Leuk dat er zulke goede feestjes zijn. Het enige wat het bijzonder maakt is de locatie. | |
tja77 | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:10 |
Veredelde optocht is het. Lekker rondjes rijden op tempo. | |
Starflyer | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:20 |
Dit jaar is juist spannender dan de afgelopen jaren | |
Tijger_m | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:25 |
De historie heeft er nogal wat mee te maken. Voor F1 2021 is het geen goed circuit meer, uiteraard. | |
Tarado | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:29 |
eens hoor, spanning wordt wat teveel verward met Max wint niet dus het niet spannend | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:47 |
Ik kom uit op 5 van de laatste 7? Of tel je 2020 mee? | |
franske19 | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:48 |
Ricciardo die zonder MGU-K relatief eenvoudig wint. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 mei 2021 @ 14:57 |
Ik volg het sinds begin jaren ‘90 (Senna/Prost) en er zijn natuurlijk meer dominante periode geweest. Ik heb kwalificaties gezien waar er tussen de nummer 1 en 5 2 seconden zat. Maar toch was die dominantie van kortere duur én waren de uitslagen toch minder voorspelbaar. Er waren sowieso meer uitvallers natuurlijk, maar ook won een team gewoon procentueel gezien minder races. Er ervaar de laatste jaren als verstikkend. De Mercedes is zó dominant en over zó’n lange periode nu dat ik het gewoon niet meer aan kan zien. Tel daarbij op de factor Max (een extreem talent dat al jaren op moet boksen tegen een niet te overwinnen tegenstander) die het voor mij eerder nog frustrerender maakt dan leuk en ik kijk gewoon niet graag meer. 2002, 2004, 2011 en 2013 waren ook saai, maar er volgde altijd wel weer een leuker jaar en je had niet het idee dat een bepaald toptalent niet eraan te pas kwam omdat 1 specifieke auto gewoonweg te goed is. Wat daarnaast nog het laatste zetje geeft is dat voortdurende gedownplay van Mercedes. Doen alsof ze niet extreem veel beter zijn, alsof ze zichzelf verbazen, zodat ze vervolgens Hamilton nog groter en mythischer kunnen maken. Dat de races nu ogenschijnlijk closer zijn en toch weer elke keer gewonnen worden door HAM ervaar ik vooral als frustrerend. | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 15:13 |
Wat mij betreft mogen dit soort opmerkingen in het bnw f1 topic.
| |
Tarado | dinsdag 11 mei 2021 @ 15:13 |
Dat doen ze wel een beetje veel inderdaad, ik kan me niet zo goed herinneren of dit in andere dominante periodes, Schumacher Ferrari, Vettel Red Bull, ook zo was. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 11 mei 2021 @ 15:16 |
Dat ken ik niet. Wat is dat? | |
potjecreme | dinsdag 11 mei 2021 @ 15:18 |
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic | |
tjoptjop | dinsdag 11 mei 2021 @ 17:22 |
Niet dat ik me kan herinneren iig, althans niet in deze mate. Maar die periodes waren lang niet zo dominant als Mercedes nu. Bij Vettel was '11 en '13 dominant maar '10 en '12 spannend Bij Ferrari in 2000 een goede eindspurt, '01. '02 en '04 dominant maar '03 was spannend Mercedes, tja misschien 2017. Even afgezien van 2016 dat Hamilton en Rosberg het uitvochten | |
Marcoss | dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31 |
Hamilton 2019 had problemen met de banden en Ricciardo 2018 had flinke problemen met de auto, maar niemand kwam ze voorbij inderdaad. | |
Marcoss | dinsdag 11 mei 2021 @ 20:33 |
2016 was Red Bull wel de dominante auto en had Ricciardo normaal gesproken gewonnen, dan kom je uit op 1 zege in 4 races, nu niet inderdaad. 2019 ook de enige keer dat ze pole pakten in die periode. | |
Nattekat | dinsdag 11 mei 2021 @ 20:38 |
Het duurde ook niet 7 jaar toen. | |
THEFXR | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:03 |
Bernoldi hield couldhard achter zich, 20 jaar geleden | |
Peterselieman | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:07 |
Fer | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:14 |
Ja vroeger werd dominantie ook snel afgestraft. McLaren Honda te snel, turbomotoren afgeschaft. Willams te snel, electronische hulpmiddelen verboden. McLaren 2x kampioen, 3e rempedaal verboden. Bridgestone/Schumacher te goed, banden wisselen afgeschaft. Renault 2x kampioen, massadempers mogen niet meer. Redbull te snel, geblazen diffuser onmogelijk gemaakt. | |
tjoptjop | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:18 |
In 2017 was toch ook een regelverandering waarvan gehoopt werd dat die Mercedes zou treffen maar dat werd een beetje een backfire Mercedes als organisatie staat gewoon als een huis, de juiste mensen, goede organisatiestructuur, cultuur en dan ook nog eens voldoende geld. Lastig om zoiets aan te pakken. Die dikgedrukte was ik alweer even helemaal vergeten, met die farce in Amerika ook [ Bericht 4% gewijzigd door tjoptjop op 11-05-2021 22:27:29 ] | |
tja77 | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:21 |
Het schijnt dat Coulthard er nog steeds achter zit.... | |
THEFXR | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:23 |
| |
Starflyer | dinsdag 11 mei 2021 @ 22:34 |
De turbomotor werd afgeschaft omdat de auto's te snel werden voor de circuits waar ze op reden. Ook een reden waardoor ze later van de V10 op de V8 zijn overgestapt. Het werd allemaal te gevaarlijk. En de active suspension werd afgeschaft omdat Ferrari het blijkbaar niet voor elkaar kreeg om een goed systeem te bouwen en ze weigerden het systeem van Lotus over te nemen (aldus een verhaal in de RTL GP een aantal jaar geleden). Maar misschien dat dat weer in 2025 terug komt als ik de geruchten mag geloven. | |
tjoptjop | dinsdag 11 mei 2021 @ 23:57 |
Imho was 2004 toch wel het summum 2005 was toen wel nog V10 maar had wat aerodynamische veranderingen en dat rare bandenreglement natuurlijk. F2004 heeft records die echt lang hebben gestaan, en pas heel recentelijk zijn gebroken. Vorig jaar Hungaroring bijv. | |
Newby6781 | woensdag 12 mei 2021 @ 10:13 |
Red Bull screwed door Lewis https://racingnews365.nl/(...)schuldiging-red-bull | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 mei 2021 @ 10:42 |
In 2004 won Schumacher op 1 race na alles totdat hij kampioen werd. Toch was gevoelsmatig de F2002 nóg dominanter. Continue 1-2tjes op het einde, echt bizar. | |
opreis | woensdag 12 mei 2021 @ 10:43 |
Te veel credits daarvoor naar Lewis. Alsof dat allemaal gebeurd op basis van wat een coureur in de media zegt. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 mei 2021 @ 10:46 |
Tjonge, zul je zien dat ze daardoor weer nog verder op achterstand komen.. | |
Nattekat | woensdag 12 mei 2021 @ 11:28 |
Ik mis de tijd dat de FIA nog alles deed om dominantie te stoppen. | |
Tijger_m | woensdag 12 mei 2021 @ 12:00 |
Tja, wat wil je dat de FIA doet? De V6 verbieden? Mercedes uit competitie nemen? Het afschaffen van de qualificatie modus was tegen Mercedes gericht, de nieuwe vloer van dit jaar idem. Tja. | |
Nattekat | woensdag 12 mei 2021 @ 12:02 |
De nieuwe vloer heeft niets met Mercedes te maken, dat is de reinste onzin. | |
Tinos85 | woensdag 12 mei 2021 @ 12:16 |
Nu kwam Red Bull een paar jaar terug dichterbij en toen introduceerden ze een nieuwe voorvleugel waardoor Mercedes oppermachtig was. | |
Nattekat | woensdag 12 mei 2021 @ 12:26 |
Dat was echt zuur, en in tegenstelling tot deze vloer wist iedereen precies wie er het meest van profiteerde. Maar toch doen hè. | |
Divje | woensdag 12 mei 2021 @ 12:30 |
Man man man, alleen de tests zijn aangescherpt. Wat een drama om niks weer | |
Nober | woensdag 12 mei 2021 @ 12:31 |
Waarom is dat niet meer van toepassing? | |
WismutVeilchen83 | woensdag 12 mei 2021 @ 13:48 |
Jij verwacht dat ze niet door de mand vallen dan? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 12 mei 2021 @ 18:42 |
Net als de afgelopen 20 jaar, wordt het een optocht. | |
daNpy | woensdag 12 mei 2021 @ 19:10 |
Toen Toto nog niet bij de FIA zat bedoel je | |
Peterselieman | woensdag 12 mei 2021 @ 19:13 |
De huidige machtspositie van Toto is op dit moment ook veel te groot. Dat moet je in willen dammen | |
daNpy | woensdag 12 mei 2021 @ 21:39 |
Je bent teambaas, óf je werkt bij de FIA. Niet allebei idd. | |
Evenstar | woensdag 12 mei 2021 @ 21:50 |
Ik vond dat geschreeuw van Toto richting wedstrijdleiding wel een eye opener eigenlijk. Als iedereen persoonlijk om vlaggen gaat vragen gaat het wat worden daar Nu snap ik ook wel waarom in bepaalde races de wedstrijdleiding binnen 30 seconden een uitspraak kan doen als Mercedes er bij betrokken is. In Bahrain hadden ze ook alle beelden binnen 30 seconden bekeken en gezegd dat Max plek moest teruggeven bijvoorbeeld. Niet zo gek als Toto meteen op persoonlijk verhaal gaat halen en gaat roepen op de radio. | |
Sinister-D- | woensdag 12 mei 2021 @ 22:15 |
Dat kwam dan ook direct van de engineer van Max, en niet van de wedstrijdleiding... | |
Evenstar | woensdag 12 mei 2021 @ 22:30 |
Nee. Het was een opdracht van de wedstrijdleiding. Aan het einde vroeg Max waarom ze hem niet hebben laten gaan, omdat hij die vijf seconden wel had kunnen hebben. Antwoord van engineer was toen dat het moest van de wedstrijdleiding. | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 13 mei 2021 @ 01:05 |
| |
TagForce | donderdag 13 mei 2021 @ 01:08 |
Zit Wolff bij de FIA? Volgens mij zit ie overal in behalve de FIA. Hij heeft 33% aandeel in Mercedes AMG F1, 5% in Williams, is mede-eigenaar van het management bureau van een aantal F1, F2 en F3 coureurs, en heeft sinds kort een bijna 5% aandeel in het nieuwe Aston Martin. Buiten dat is hij ook nog verantwoordelijk voor het Mercedes FE team, en is hij mede-eigenaar van HWA Racelab, waarmee hij ook verantwoordelijk is voor het runnen van onder andere het Gullwing Mercedes GT3 team, het voormalig DTM Mercedes kamp, en het Formule 2 en Formule 3 team van HWA AG. Dus ja, hij heeft macht, maar volgens mij is hij niet direct in dienst bij de FIA. | |
ESF1Gamer | donderdag 13 mei 2021 @ 08:14 |
Misschien had Coulthard even in de toekomst moeten kijken. ok, bij mij Grosjean ging het niet helemaal goed. | |
Kickinalfa | donderdag 13 mei 2021 @ 08:18 |
Het enige misschien is een soort strafgewicht systeem a la NASCAR. | |
daNpy | donderdag 13 mei 2021 @ 09:11 |
Toto wil graag opvolger worden van Jean Todt, die na 3 termijnen niet nogmaals president mag zijn. En daarom oefent ie alvast met het aansturen van de raceleiding tijdens de race. | |
Fer | donderdag 13 mei 2021 @ 09:15 |
Die werd toch op de radio gewaarschuwd voor de truuk? | |
ESF1Gamer | donderdag 13 mei 2021 @ 09:16 |
In de Red Bull heeft Max ook paar coureurs op Monaco ingehaald op de baan. Het is wel mogelijk. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2021 @ 09:16 |
De flexibele achtervleugel van RBR tov Mercedes Hamilton die dit zogenaamd vanuit zijn auto had gespot | |
VacaLoca | donderdag 13 mei 2021 @ 09:20 |
Terwijl Jos de ene na de andere inhaalde | |
VacaLoca | donderdag 13 mei 2021 @ 09:40 |
Wat me is opgevallen is dat nu al meerdere races dit seizoen en vorig seizoen de banden van Hamilton er optisch veel slechter uit zagen dan die van Max, maar er dan nieuw leven in kwam terwijl die van Max op waren. | |
Ferdii | donderdag 13 mei 2021 @ 10:15 |
Ze buigen wel iets meer, maar zo te zien gaat het om Max 2/3 centimeter, wat niet te zien is vanuit een auto op meters afstand | |
Starflyer | donderdag 13 mei 2021 @ 10:18 |
Dat heeft al een veto van Ferrari gekregen. Dus dat gaat voorlopig niet gebeuren. Dan moet hij eerst een aantal jaar niet meer aan een team verbonden zijn. Hij is ook geen kandidaat voor de verkiezingen in december. | |
ChevyCaprice | donderdag 13 mei 2021 @ 10:33 |
Ik vond het maar een bizar verschijnsel. Kan de regie nou de communicatie tussen de teams en de FIA volgen | |
Rianne84 | donderdag 13 mei 2021 @ 10:51 |
Ja, ze schijnen het vaker te gaan uitzenden | |
DKUp | donderdag 13 mei 2021 @ 10:54 |
Ik had het nog nooit gehoord Ik ging best wel stuk eigenlijk | |
Peterselieman | donderdag 13 mei 2021 @ 13:56 |
iets dat mij vorig jaar al opviel. Er wordt al langer over gegrapt hier dat wanneer hammie klaagt over de banden hij enkele ronden later de snelste rondetijd van de race neer zet. Ik vraag mij af of iemand er al achter is hoe hij zijn banden langer goed houdt dan de rest van het veld. | |
potjecreme | donderdag 13 mei 2021 @ 13:59 |
Mij valt de slechte starts op zonder DAS. | |
#ANONIEM | donderdag 13 mei 2021 @ 14:28 |
Wat zou dat met DAS te maken hebben? Daarbij heeft Hamilton helemaal geen slechte starts. | |
Nattekat | donderdag 13 mei 2021 @ 14:30 |
Misschien rijdt die Mercedes wel op 80% van wat ie daadwerkelijk kan rijden achter Verstappen, en is ie in vrije lucht gelijk sneller. | |
Starflyer | donderdag 13 mei 2021 @ 14:40 |
The low rake van de Mercedes zorgt ervoor dat de load op de banden wat meer gelijk is verdeeld dan bij de high rake van de RBR, waar de load meer op de achterwielen staat. Daarnaast zorgde de low downforce achtervleugel van de RBR in Barcelona, waar ze vanaf zaterdag mee reden omdat ze anders topsnelheid tekort kwamen, dat die wat meer gleed wat de (achter)banden ook geen goed deed. https://the-race.com/form(...)lost-the-spanish-gp/ | |
nils7 | donderdag 13 mei 2021 @ 15:17 |
Volgens mij zit er gewoon zoveel pace nog in die Mercedes dat ze lijken te spelen met Max. Als ze in 2014 op een rondje konden zetten hebben ze nog steeds wel wat voorsprong. | |
potjecreme | donderdag 13 mei 2021 @ 17:52 |
potjecreme | donderdag 13 mei 2021 @ 18:02 |
opreis | donderdag 13 mei 2021 @ 20:38 |
Die van Alpine flext net zo. Beetje raar om er alleen RB uit te pikken | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 13 mei 2021 @ 21:56 |
dit topic heeft een hoge piekergehalte lijkt het wel. | |
Ferry_76 | donderdag 13 mei 2021 @ 22:31 |
Dat doen ze niet. Althans niet de FIA. | |
Ferry_76 | donderdag 13 mei 2021 @ 22:33 |
Vraag me af of Haas genoeg reserve onderdelen heeft om Mazepin uberhaupt aan de start te laten verschijnen.. | |
potjecreme | vrijdag 14 mei 2021 @ 09:32 |
| |
WismutVeilchen83 | vrijdag 14 mei 2021 @ 19:41 |
Ollie veegt de vloer aan met ons pseudo-kenners op FoK! | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:08 |
Die zijn er ook teveel, zelfde bij het ESf zelfde overal. Kennis mist soms. Inzicht ook. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:09 |
Ik had hetzelfde toen Max won in Spanje, ik denk iedereen. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:09 |
Dat was bizar. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:10 |
Emoties | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:10 |
Dat je kan door blijven gaan tijdens de dood van Senna vind ik veel drukwekkender, ik zou stilvallen. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:14 |
Ondanks dat Olav fouten maakt hou ik van zijn emoties. Ik zou wel graag iemand naast hem zien, zodat er minder gemist wordt (al zie ik het zelf wel als ik kijk), maar dat zou het vollediger maken. Kennis heeft ie absoluut, emotie ook, maar hij mist soms dingen omdat ie in z'n eentje zit. Ik stoor me daar niet aan, ik heb zelf ogen en zelf de kennis. Maar voor nieuwe kijkers is dat misschien lastiger? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:15 |
Ik vind de haat soms naar hem hier niet okay. Maar ik weet het is fok, en dus afzeiken. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 03:20:21 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 15 mei 2021 @ 03:19 |
Foutje ^^ [ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2021 03:20:34 ] | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 mei 2021 @ 07:19 |
Hij mist soms inderdaad wat dingen, maar jee, die man is ook al een jaartje ouder. Dat maakt hem niet minder, vind ik persoonlijk. Maar wat je al zei: zijn passie spreekt, hij heeft kennis, hij heeft emotie, en dat maakt hem onmisbaar, imho. Olav presenteerde F1 al toen de meesten hier op Fok nog niet eens gefabriceerd waren, de klagers hier die pas kijken sinds Max zijn intrede heeft gedaan in F1, hebben wat mij betreft geen recht van spreken, zij kennen Olav niet, en lullen alleen mee met de klagers hier, omdat dit nou eenmaal stoer is. Pubers zijn pubers... (en sommige volwassen Olav klagers hier, zijn de pubertijd kennelijk ook nog niet ontgroeid). Olav is Olav, en als dat je niet zint, ga dan lekker F1 Tv Pro kijken... | |
Kleffe_Dop | zaterdag 15 mei 2021 @ 10:58 |
Serieus, acht achtereenvolgende posts? | |
Lokale_Notabele | zaterdag 15 mei 2021 @ 11:18 |
Olav doet me een beetje denken aan Mart Smeets. Omdat hij al zo lang op zijn post zit meent hij een soort autoriteit te zijn op zijn gebied en verheven te zijn boven de kritiek en meninkjes van het klootjesvolk. Maar ondertussen bakt hij er helemaal niks van. De stuitende arrogantie van Ollie wordt mooi geïllustreerd in de onderstaande tweet: https://twitter.com/olav_mol/status/930188785756835841 Olav heeft er dus een probleem mee wanneer RTL GP een terugblik doet op een F1 race want "ze waren er niet". Als je niet bij de race aanwezig was en je zegt er wat over, dan heb je automatisch een "nietsnuttenmeningen" in de wereld van Olav Mol. Net alsof hij een soort unieke kijk op de race heeft omdat hij vanuit een lokale bezemkast verslag heeft gedaan. Eigenlijk mag dus niemand in Nederland wat over Formule 1 zeggen, behalve Olav Mol zelf natuurlijk. | |
KillerBee4ever | zaterdag 15 mei 2021 @ 11:29 |
@Lokale_Notabele: een tweet uit 2017, waarop hij inderdaad lichtelijk geïrriteerd reageert op iemand, en wellicht vast een beetje over-the-top reactie (alhoewel ik 'm hier absoluut niet zie schelden o.i.d.). Vraagje: heb jij in je hele leven je nog nooit geergerd aan uitspraken van anderen? Online of offline? Ik wel namelijk. Het is heel menselijk als je in zo'n situatie soms je mening kracht bij zet, en soms heb je gelijk en soms ook niet. Doet niets af aan het feit dat het een heel menselijke reactie is. Just saying... | |
Lokale_Notabele | zaterdag 15 mei 2021 @ 11:44 |
Maar waarom zou je je ergeren omdat RTL GP iets met F1 doet? "Allard Kalff en Kees van der Grint waren er niet dus die nietsnutten moeten hun mond houden". Wat is dat voor redenatie? Alsof hij zijn positie bovenop de Nederlandse F1 apenrots bedreigd ziet worden. Hoe onzeker ben je dan. | |
WismutVeilchen83 | zaterdag 15 mei 2021 @ 11:44 |
Het ging hier niet om ‘iemand’, maar om Allard Kalff en Kees vd Grint. Niet direct de eerste de besten, maar worden door Mol die idd in een bezemkast zit weggezet als nietsnutten. Ik heb best respect voor de verdiensten van Mol door de jaren heen. Zijn mening over zaken is vaak scherp en to the point, maar hij maakt ook ontzettend veel fouten. Feitelijke onjuistheden, dingen die op het scherm gebeuren die hij niet ziet, verkeerde aannames. Soms heeft dat te maken met dat hij het alleen moet doen, maar soms ook gewoon door gebrek aan kennis of voorbereiding. Dat heeft niets te maken met dat je het vijf keer kunt terugkijken en hij het in 1x moet roepen. Kunnen wij het beter? Waarschijnlijk niet, maar voor ons is het hobby, geen fulltime job. Als je 100 man dit als fulltime job laat doen, wat jaartjes ervaring op laat doen ook, dan weet ik zeker dat we best zonder Olav kunnen, hoor. | |
beantherio | zaterdag 15 mei 2021 @ 13:44 |
Olav is wel ok. Die tandarts: daar stoor ik me veel meer aan. | |
DKUp | zaterdag 15 mei 2021 @ 13:45 |
Dit ja, totaal niet gemist vorig weekend. | |
shiz | zaterdag 15 mei 2021 @ 14:12 |
Olav is de Jack van Gelder van de F1. Prima voor 't sfeertje wel idd 'dames en heren, vrienden en vriendinnen van de sport'. Jackie smoelensmid... uh... kan zich beter bij z'n leest houden. Cringefest altijd die gast. | |
Nattekat | zaterdag 15 mei 2021 @ 14:16 |
Ik gooi maar eens een slotje op dit topic. Als er echt behoefte is aan discussie 945 over het commentaar, kan daar wel een mooie reeks voor gestart worden lijkt me zo | |
Nattekat | donderdag 20 mei 2021 @ 08:36 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Monaco Grand Prix 2021 #1 |