abonnement Unibet Coolblue
pi_199351971
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:16 schreef RipCity het volgende:

[..]

maar wel verbazingwekkend hoevaak het omt de media opzoekt. Geen enkel overheids advies bureau gaat dagelijks in de media interviews op eigen houtje geven en allemaal als individuen hun mening verkondigen. Je committeert je als 1 groep die advies geeft en in zo’n belangrijke crisis maar wel wil je dat
Iedereen jouw persoonlijke mening nog even hoort.
Als iemand die dolgraag zijn persoonlijke mening wil geven op een internetforum heb je er toch vast alle begrip voor dat iemand die door de media wordt uitgenodigd om zijn mening te delen daarop dankbaar toehapt?
pi_199351983
Het probleem zit hem nog steeds bij de boomers, kijk je naar de IC dan zie je bij de groep 60-70 in 6 weken een stijging van ongeveer 30%, op de verpleegafdeling is die ongeveer vlak. Mijn voorzichtige conclusie is dat we dus het vaccinatie effect nu wel zien in die groep, maar dat er toch nog een behoorlijke groep is die niet voorzichtig is, ouderen hebben immers een hogere kans om op de IC te belanden.Niet om pessimistisch te zijn, maar een daling zoals we de afgelopen week hebben gehad.

Ik denk persoonlijk dat we de komende 2 weken voor een belangrijk punt staan, enerzijds zien we nu zeer duidelijk het vaccinatie effect, echter we zien ook nog steeds stijging in de groepen die zijn gevaccineerd, dan zul je als niet cijfer leek zeggen: Huh hoe kan dat dan?

Feitelijk hebben we natuurlijk mooie data van voordat we met vaccineren begonnen, daarin zien we dat de groep 70+ heel strikt de lijn van de groep 60-70 volgt, let nu op wat er gebeurt vanaf het start van het vaccineren, je ziet al vrij snel dat de groep 70+ niet langer meer de grootste is, en dat 60-70 de nummer 1 word, dat is natuurlijk ook logisch omdat we voornamelijk van oud naar jong vaccineren. Echter nu komt de crux, ook de groep 70+ stijgt nog! Waarom zijn deze 2 weken cruciaal? Het is een beetje een inschatting, maar nu zou ongeveer de periode moeten zijn dat we ook het vaccinatie effect gaan zien bij de boomers, echter als het in dit tempo blijft door stijgen en we krijgen nog een tegenvaller op de 70+ groep, dan voorzie ik dat we weer ruim de 800 in gaan.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 00:25:44 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199352001
Hoe is het in Brazilië en India?

4000 coronadoden per dag in India lees ik zojuist, dat is nogal wat. Maar ze hebben wel 1.4 miljard inwoners. Dus dat komt overeen met ca. 49 als je het zou vergelijken met het aantal inwoners van Nederland. Wij zitten nu op ongeveer 30, dus zitten ze toch flink hoger :{ Hopelijk weten ze het een beetje in te dammen.

[ Bericht 58% gewijzigd door leolinedance op 10-05-2021 00:32:35 ]
pi_199352019
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:25 schreef leolinedance het volgende:
Hoe is het in Brazilië en India?
Ik sprak van de week met een Indiase collega, volgens hem valt het in de meeste regios wel mee, en zijn het meer een aantal hotspots waar het stampvol in de ziekenhuizen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352028
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:25 schreef leolinedance het volgende:
4000
Dat zouden er 40 in Nederland zijn als je dat in verhouding met de bevolkingsgrote neemt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352048
Wat denk ik ook niet in het voordeel spreekt is dat in India de luchtkwaliteit dramatisch is, dat zou ook kunnen verklaren waarom daar relatief veel jongeren worden getroffen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 00:34:34 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199352053
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zouden er 40 in Nederland zijn als je dat in verhouding met de bevolkingsgrote neemt ;)
I know, maar er was nogal een hysterie over niet lang geleden. Dus ik hou graag bij hoe dat voortgaat. Ik hoor ook dat er in Brazilië maar weinig aan de hand is, maar n=1 hebben we weinig aan ;)
pi_199352099
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352108
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Misschien omdat de scholen daar toen langer dicht waren, ook nog tijdens het vaccineren?
  maandag 10 mei 2021 @ 00:49:28 #260
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199352126
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, we zitten zelfs 20 procent hoger dan 2 maanden terug, met een beetje goede wil zitten we op een plateau als je naar de laatste 2 weken kijkt, sorry meer kan ik er ook niet van maken.
Ja en ten opzichte van het begin van de coronacrisis zitten we megahoog, want toen werd er nog niet getest... het gaat om overbelasting van de ziekenhuis, zolang daar de aantallen dalen, is het ok en kan er versoepeld worden, zeker met deze buitenversoepelingen
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199352129
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Misschien omdat de scholen daar toen langer dicht waren, ook nog tijdens het vaccineren?
Ik ben zelf van mening dat het openen van scholen eerder een positief hebben voor de ziekenhuisaantallen, zal een kijken of de kinderopvang in de UK nog wel open was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352138
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:49 schreef popje het volgende:

[..]

Ja en ten opzichte van het begin van de coronacrisis zitten we megahoog, want toen werd er nog niet getest... het gaat om overbelasting van de ziekenhuis, zolang daar de aantallen dalen, is het ok en kan er versoepeld worden, zeker met deze buitenversoepelingen
Een alleen dalen die niet, ze zijn op zijn best gelijk, en in week tijd kan het hard gaan, en we moeten nog steed niet vergeten: We liggen nog ramvol, we hebben nu een klein beetje lucht er bij gekregen de laatste 5 dagen, maar dat heb je echt nodig om de achtstand van essentieele operaties op te pakken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352141
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:25 schreef leolinedance het volgende:
Hoe is het in Brazilië en India?

4000 coronadoden per dag in India lees ik zojuist, dat is nogal wat. Maar ze hebben wel 1.4 miljard inwoners. Dus dat komt overeen met ca. 49 als je het zou vergelijken met het aantal inwoners van Nederland. Wij zitten nu op ongeveer 30, dus zitten ze toch flink hoger :{ Hopelijk weten ze het een beetje in te dammen.
Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.

Letterlijk iedereen is het erover eens dat het werkelijk aantal doden per dag in India zowieso boven de 10.000 zit, maar de vraag is of het 10.000, 30.000 of iets daartussen in per dag is.

Aantal besmettingen ook 3 tot 15 keer zo hoog (valt minder op dan doden) dus dat zal tussen de 1,2 miljoen en 6 miljoen per dag zitten in werkelijkheid.

Het is echt een oops daar.
#WeesGeenWhales
pi_199352149
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Hun lockdown was ook VEEL strenger. Géén bezoek, huis nauwelijks uit, max kilometer etc.

En al die regels thuis ook verplicht en gehandhaafd met turbo boetes, zelfs sex is verboden bij wet daar na.

Terwijl hier bv expliciet bij wet 0 regels gelden achter de voordeur.
#WeesGeenWhales
pi_199352154
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.

Letterlijk iedereen is het erover eens dat het werkelijk aantal doden per dag in India zowieso boven de 10.000 zit, maar de vraag is of het 10.000, 30.000 of iets daartussen in per dag is.

Aantal besmettingen ook 3 tot 15 keer zo hoog (valt minder op dan doden) dus dat zal tussen de 1,2 miljoen en 6 miljoen per dag zitten in werkelijkheid.

Het is echt een oops daar.
Die aantallen had je overal, kortom vervelend maar niet bijzonder hoog ofzo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352163
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hun lockdown was ook VEEL strenger. Géén bezoek, huis nauwelijks uit, max kilometer etc.
Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste was hun lockdown veel korter, daarnaast weten we dat die thuis lockdowns geen effect hebben, Spanje en Italie was nog veel strenger en langer, zelfde deels voor Frankrijk, toch hielp het voor geen meter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352173
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die aantallen had je overal, kortom vervelend maar niet bijzonder hoog ofzo.
"Overal" waren de begraafplaatsen niet weken lang zo overbelast dat lijken uren tot dagen blijven liggen omdat er geen plek is. Zelfs het brandhout voor crematies is op.

Ik heb vrienden in India op internet, en wat ik hoor is het echt apocalyptisch en totaal onvergelijkbaar met eerdere golven. Het klinkt bijbels. Als de Spaanse griep.
#WeesGeenWhales
pi_199352180
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste was hun lockdown veel korter, daarnaast weten we dat die thuis lockdowns geen effect hebben, Spanje en Italie was nog veel strenger en langer, zelfde deels voor Frankrijk, toch hielp het voor geen meter.
Ik denk dat actief handhaven op géén thuisbezoek en niet ver reizen van de woning wel kan helpen...
#WeesGeenWhales
pi_199352192
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Overal" waren de begraafplaatsen niet weken lang zo overbelast dat lijken uren tot dagen blijven liggen omdat er geen plek is. Zelfs het brandhout voor crematies is op.

Ik heb vrienden in India op internet, en wat ik hoor is het echt apocalyptisch en totaal onvergelijkbaar met eerdere golven. Het klinkt bijbels. Als de Spaanse griep.
Vind je het gek, het is een derde wereld land, er ontbreekt er aan alles, als je met een miljoen op een vierkante kilometer woont is alles snel op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 01:07:02 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199352199
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Vaccinatievolgorde? Zij zijn toch heel vroeg naar 60+ gegaan?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199352200
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik denk dat actief handhaven op géén thuisbezoek en niet ver reizen van de woning wel kan helpen...
Nogmaals, in de landen die ik eerder noemde was het nog strenger, daar mocht je echt alleen met een papiertje naar buiten, en daar zag je echt niemand op straat, in de UK mocht je nog gewoon naar buiten.
Maar ik zit net nog even naar de getallen te kijken, een theorie kan zijn is dat ze gedurende eigenlijk continue 2 maanden achter lopen, dus hun vaccinatie begon al voordat ze goed en wel aan de echte 2e golf begonnen....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352204
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vaccinatievolgorde? Zij zijn toch heel vroeg naar 60+ gegaan?
Jawel, maar dat zou niet verklaren waarom ze zo snel daalden, dan zouden wij dat effect ook al moeten zien, sterker nog ze hebben hun piek reeds op 11 januari, volgens mij zou je daar echt nog geen vaccinatie effect moeten zien.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 01:49:07 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199352330
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.

Letterlijk iedereen is het erover eens dat het werkelijk aantal doden per dag in India zowieso boven de 10.000 zit, maar de vraag is of het 10.000, 30.000 of iets daartussen in per dag is.

Aantal besmettingen ook 3 tot 15 keer zo hoog (valt minder op dan doden) dus dat zal tussen de 1,2 miljoen en 6 miljoen per dag zitten in werkelijkheid.

Het is echt een oops daar.
Heb je ook een bron?
  maandag 10 mei 2021 @ 02:38:41 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199352412
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals, in de landen die ik eerder noemde was het nog strenger, daar mocht je echt alleen met een papiertje naar buiten, en daar zag je echt niemand op straat, in de UK mocht je nog gewoon naar buiten.
Maar ik zit net nog even naar de getallen te kijken, een theorie kan zijn is dat ze gedurende eigenlijk continue 2 maanden achter lopen, dus hun vaccinatie begon al voordat ze goed en wel aan de echte 2e golf begonnen....
Rutte is tegen het beschikbaar stellen van patenten aan landen als India en Afrika om de lokale farmaceutische industrie te beschermen
Maar dit Covid kan met diverse zware mutanten terugslaan op westerse landen

De zogenaamde Backfire effecten

waarom is hij daar zo op tegen om fors de Covid wereldwijd aan te pakken en
wel om 1 miljard uitgeven aan een lokale testmaatschappij in Nederland ?/

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2021 03:25:13 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Miss 200.000.000! maandag 10 mei 2021 @ 02:47:48 #275
367000 roos94
pi_199352421
Nou ja we gaan gewoon versoepelen, de cijfers gaan echt niet ineens skyrocket vandaag en morgen. Weten ze zelf ook wel dus waarom nog zo vaag doen :')
  maandag 10 mei 2021 @ 03:20:28 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199352469
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 02:47 schreef roos94 het volgende:
Nou ja we gaan gewoon versoepelen, de cijfers gaan echt niet ineens skyrocket vandaag en morgen. Weten ze zelf ook wel dus waarom nog zo vaag doen :')
Maar waarom wil de overheid iedereen in de binnenstad laten wonen , iedereen boven op elkaar met een lift waar net iemand anders in heeft gestaan

beter is het om de bevolking te spreiden over het land, dan maar wat koeien minder

1 miljard voor een test maatschappij , 8)7
beter wat koeien wegkopen en de mensen spreiden over het land
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199352537
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 02:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Rutte is tegen het beschikbaar stellen van patenten aan landen als India en Afrika om de lokale farmaceutische industrie te beschermen
Maar dit Covid kan met diverse zware mutanten terugslaan op westerse landen

De zogenaamde Backfire effecten

waarom is hij daar zo op tegen om fors de Covid wereldwijd aan te pakken en
wel om 1 miljard uitgeven aan een lokale testmaatschappij in Nederland ?/
Ik weet niet of je mij wilde quoten of iemand anders (snap context niet helemaal), maar het is nog maar zeer de vraag of we nog last gaan hebben van "mutanten", persoonlijk denk ik namelijk van niet, dat is niet hoe virussen werken, daarnaast is de kans zeer aannemelijk dat we dan resistent zijn, ook tegen een nieuwe variant.

[ Bericht 0% gewijzigd door raptorix op 10-05-2021 04:22:22 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199352589
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij mijn gym is het niet anders, maar ik vind het pure armoe, thuis omkleden, thuis douchen, vechten voor een tijdslot ,mondkapjes, geen koffie/drankje/shake, etc

Hoop dat we snel uit de angstmodus gaan komen.
God ja, vechten voor een slot, vreselijk. Een van de gyms waar ik niet werk, maar wel graag train, gooide 4 dagen van te voren de slots open. Zaten mijn trainingsmaatje en ik elkaar hysterisch te appen dat we er NU klaar voor moesten zitten, foon in de handjes, app open op de juiste datum en tijd. Drama. Alarm er voor zetten ook. Gewoon normaal binnen kunnen lopen mis ik ook maar ben bang dat dat nog een hele poos gaat duren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 10 mei 2021 @ 06:46:57 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199352632
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 02:47 schreef roos94 het volgende:
Nou ja we gaan gewoon versoepelen, de cijfers gaan echt niet ineens skyrocket vandaag en morgen. Weten ze zelf ook wel dus waarom nog zo vaag doen :')
Voor verdere versoepelingen denk ik toch dat de cijfers veel verder omlaag moeten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199352638
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is de Directeur van het zuyderland uit Limburg.
hij pleit voor 3 weken wachten :')
De directeur van een megalomaan kollosaal architectuur hoogstandje van een nieuwbouw ziekenhuis waar, nog geen twee jaar na de opening, de kraamafdeling wegbezuinigd werd. Waarschijnlijk waren de natuurstenen vloeren te duur ofzo. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 mei 2021 @ 07:00:39 #281
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199352651
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:16 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, ik zie niet iets SUPER belangrijks!

https://www.ad.nl/politie(...)rrastijden~ace304f1/

Kijk onderaan, bij die video over de universiteiten die vanaf september weer volledig open willen zonder 1,5m, volledig fysiek onderwijs dus.

Daar wordt in gezegd dat kabinet/de jonge een brief rondgestuurd heeft langs alle universiteiten met verschillende scenario's, maar cruciaal detail: het basisscenario waar mee gewerkt wordt is dus dat de 1,5m weg kan op universiteiten in september en er dus weer volledig fysiek onderwijs gegeven kan worden.

Dit detail verzuipt natuurlijk in de media, maar daar kunnen we dus uit opmaken dat het kabinet ervan uitgaat dat al in september de 1,5m bv. in een volle collegezaal niet meer nodig is.

Dat is zéér hoopgevend nietwaar??

Wel tot max 75 mensen weliswaar per collegezaal, maar voor kleine colleges is dat natuurlijk geweldig.

Oh en btw, testen is NIET VERPLICHT. Het wordt gevraagd in het basisscenario, 2 keer per week snestest, maar het wordt NIET GECONTROLEERD, dat MAG NIET. Vaccinatieplicht ook niet. Omdat onderwijs zoals gezegd wordt "heilig is".

Ze gaan er dus van uit dat ze in september al 75 man zonder afstand zónder verplichte testen of vaccinatie bínnen bij elkaar kunnen zetten.

HOERA!
Het ligt er natuurlijk ook wel aan of studenten zich wel laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid onder studenten is schrikbarend laag helaas. Universiteiten en Hogescholen zouden toch wel een stok achter de deur moeten hebben en minimaal het dragen van een FFP2-masker verplicht stellen voor diegene die nog geen eerste prik hebben gehad (de weigeraars). Hetzelfde zie ik voor het openbaar vervoer in de herfst: een FFP2-mondmaskerplicht voor diegene die niet zijn gevaccineerd.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199352659
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 06:46 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Voor verdere versoepelingen denk ik toch dat de cijfers veel verder omlaag moeten.
Alsof het openen van Artis leidt tot meer ziekenhuisopname
- verwijderd door admin -
pi_199352662
Ah,v het dagelijkse lockdown tot 2057 uurtje is weer begonnen.
  maandag 10 mei 2021 @ 07:05:23 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199352667
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook wel aan of studenten zich wel laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid onder studenten is schrikbarend laag helaas. Universiteiten en Hogescholen zouden toch wel een stok achter de deur moeten hebben en minimaal het dragen van een FFP2-masker verplicht stellen voor diegene die nog geen eerste prik hebben gehad (de weigeraars). Hetzelfde zie ik voor het openbaar vervoer in de herfst: een FFP2-mondmaskerplicht voor diegene die niet zijn gevaccineerd.
Waarom?

Dat lijkt me totaal onnodig, alles wat je zegt.
We hebben het over september, wanneer alle kwetsbare groepen zelfs hun tweede vaccinatie hebben gehad.

Studenten kunnen zelf kiezen, als ze geen vaccinatie nemen is dat hartstikke prima. Vrije keuze en zij zijn qua leeftijd geen kwetsbare groep en ook geen enkel probleem in deze niet-Zero Covid strategie

Griepprikken en pneumokokken vaccinaties gaan ook niet tot nauwelijks naar die groepen, vindt ook iedereen prima.
Dit is een ander virus, tuurlijk, maar uiteindelijk gaan we waarschijnlijk naar eenzelfde strategie toe eens iedereen die kan en wil basisimmuniteit heeft aangeboden gekregen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 07:06:51 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199352673
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:04 schreef SilverEyes het volgende:
Ah,v het dagelijkse lockdown tot 2057 uurtje is weer begonnen.
Ik ga me positief instellen deze week

Kijken waar ik tussen de buien door kan wandelen

Vakantie uitpluizen en boeken

Genieten van het leven en van en met vrienden *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 07:09:11 #286
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199352687
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:03 schreef groenen het volgende:

[..]

Alsof het openen van Artis leidt tot meer ziekenhuisopname
Dan hadden ze nooit dicht gehoeven dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199352737
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dan hadden ze nooit dicht gehoeven dus.
Klopt, maar de alles dicht visie is nou eenmaal het beste wat het kabinet had.
pi_199352755
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Gewoon mazzel gehad? :P Nee ik weet het verder ook niet. Denk wel dat er nog een hoop is dat we niet weten over de verspreiding. In ieder geval niet genoeg om te kunnen zeggen dat één beleidsmaatregel sowieso werkt. De connectie met vaccineren vind ik wel een logische aangezien je dat ook in Israël en de VS ziet, ook in staten waar geen strenge lockdown is of waar allerlei maatregelen al anderhalve maand geleden afgeschaft zijn. Dat het op de ene plek sneller daalt dan de ander... Tja geen idee.

quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dan hadden ze nooit dicht gehoeven dus.
Klopt en dat zal dus ook nooit toegegeven worden. :')
  maandag 10 mei 2021 @ 07:52:07 #289
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199352803
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom?

Dat lijkt me totaal onnodig, alles wat je zegt.
We hebben het over september, wanneer alle kwetsbare groepen zelfs hun tweede vaccinatie hebben gehad.

Studenten kunnen zelf kiezen, als ze geen vaccinatie nemen is dat hartstikke prima. Vrije keuze en zij zijn qua leeftijd geen kwetsbare groep en ook geen enkel probleem in deze niet-Zero Covid strategie

Griepprikken en pneumokokken vaccinaties gaan ook niet tot nauwelijks naar die groepen, vindt ook iedereen prima.
Dit is een ander virus, tuurlijk, maar uiteindelijk gaan we waarschijnlijk naar eenzelfde strategie toe eens iedereen die kan en wil basisimmuniteit heeft aangeboden gekregen.
Je wilt in september het aantal nieuwe besmettingen per dag gewoon onder de 100 hebben. Dat lukt niet als de groep die verantwoordelijk is voor de grootste verspreiding van het virus zich niet laat vaccineren. Een vaccin of anders een FFP-mondermaskerplicht vind ik vanaf augustus een hele reëele afweging. Je sluit niemand uit, er is een alternatief voor iedereen die zich niet wil laten vaccineren en toch zorgt het ervoor dat het coronavirus onder controle blijft.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 10 mei 2021 @ 07:55:10 #290
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199352813
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:23 schreef raptorix het volgende:
Het probleem zit hem nog steeds bij de boomers, kijk je naar de IC dan zie je bij de groep 60-70 in 6 weken een stijging van ongeveer 30%, op de verpleegafdeling is die ongeveer vlak. Mijn voorzichtige conclusie is dat we dus het vaccinatie effect nu wel zien in die groep, maar dat er toch nog een behoorlijke groep is die niet voorzichtig is, ouderen hebben immers een hogere kans om op de IC te belanden.Niet om pessimistisch te zijn, maar een daling zoals we de afgelopen week hebben gehad.

Ik denk persoonlijk dat we de komende 2 weken voor een belangrijk punt staan, enerzijds zien we nu zeer duidelijk het vaccinatie effect, echter we zien ook nog steeds stijging in de groepen die zijn gevaccineerd, dan zul je als niet cijfer leek zeggen: Huh hoe kan dat dan?

Feitelijk hebben we natuurlijk mooie data van voordat we met vaccineren begonnen, daarin zien we dat de groep 70+ heel strikt de lijn van de groep 60-70 volgt, let nu op wat er gebeurt vanaf het start van het vaccineren, je ziet al vrij snel dat de groep 70+ niet langer meer de grootste is, en dat 60-70 de nummer 1 word, dat is natuurlijk ook logisch omdat we voornamelijk van oud naar jong vaccineren. Echter nu komt de crux, ook de groep 70+ stijgt nog! Waarom zijn deze 2 weken cruciaal? Het is een beetje een inschatting, maar nu zou ongeveer de periode moeten zijn dat we ook het vaccinatie effect gaan zien bij de boomers, echter als het in dit tempo blijft door stijgen en we krijgen nog een tegenvaller op de 70+ groep, dan voorzie ik dat we weer ruim de 800 in gaan.

[ afbeelding ]
Een probleem is ook nog dat een deel van de boomers met AstraZeneca gevaccineerd worden. AstraZeneca wordt slecht geleverd en je hebt ook nog te maken met weigerboomers: mensen van tussen de 60 en 65 die een vaccin van AstraZeneca weigeren. Die groep is wel een probleem.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 10 mei 2021 @ 07:57:59 #291
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199352826
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik denk dat actief handhaven op géén thuisbezoek en niet ver reizen van de woning wel kan helpen...
Dat denk is zeker. In Nederland had zeker het actief handhaven op thuisbezoek gewoon moeten plaatsvinden, zeker tijdens kerst. Als je door actieve handhaving op thuisbezoek al een maand eerder uit de lockdown komt, dan heb je in ieder geval een enorme winst te pakken.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199352832
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een probleem is ook nog dat een deel van de boomers met AstraZeneca gevaccineerd worden. AstraZeneca wordt slecht geleverd en je hebt ook nog te maken met weigerboomers: mensen van tussen de 60 en 65 die een vaccin van AstraZeneca weigeren. Die groep is wel een probleem.
Er is naar mijn weten voldoende AZ op voorraad, levering is slecht, maar het is ook maar een kleine groep.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 mei 2021 @ 08:03:03 #293
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199352856
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is naar mijn weten voldoende AZ op voorraad, levering is slecht, maar het is ook maar een kleine groep.
Een tante van mij (60) heeft nog steeds geen eerste AZ-prik gehad. Zij heeft ook nog eens een eigen onderneming (contactberoep), dus dat is ook nog eens problematisch.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:03:54 #294
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199352862
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een tante van mij (60) heeft nog steeds geen eerste AZ-prik gehad. Zij heeft ook nog eens een eigen onderneming (contactberoep), dus dat is ook nog eens problematisch.
M'n jongste tante heeft in maart AZ gehad maar de tweede prik is met een paar weken uitgesteld.
Tap tap tap
pi_199352867
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 03:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar waarom wil de overheid iedereen in de binnenstad laten wonen , iedereen boven op elkaar met een lift waar net iemand anders in heeft gestaan

beter is het om de bevolking te spreiden over het land, dan maar wat koeien minder

1 miljard voor een test maatschappij , 8)7
beter wat koeien wegkopen en de mensen spreiden over het land
Ben jij lactose intolerant? Dat zou je kruistocht tegen koeien nl. verklaren... :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199352983
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je ook een bron?
Nou, elke gravedigger etc in India en elke expert in het nieuws erover, maar er is nu ook een wetenschappelijke studie die schat dat het 2,96 keer hoger is dan gerapporteerd daar:
#WeesGeenWhales
  maandag 10 mei 2021 @ 08:27:18 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_199352997
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Gewoon omdat ze sneller vaccineren.
Hun vaccinatieprogramma begon al midden December. En hier gingen de besmettingen ook omlaag in Januari door een lockdown, die daar strenger was. Onze derde golf is daar nooit begonnen omdat ze toen al sterke vaccinatie effecten begonnen te voelen. Ze hebben ook de veel betere strategie gevolgd om zo snel mogelijk iedereen een eerste prik te geven in plaats van op "volledige" vaccinatie te richten. In alle landen van het VK heeft al meer dan 50% van de volwassenen een eerste prik, en lokaal is dat nog hoger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199353010
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Gewoon omdat ze sneller vaccineren.
Hun vaccinatieprogramma begon al midden December. En hier gingen de besmettingen ook omlaag in Januari door een lockdown, die daar strenger was. Onze derde golf is daar nooit begonnen omdat ze toen al sterke vaccinatie effecten begonnen te voelen. Ze hebben ook de veel betere strategie gevolgd om zo snel mogelijk iedereen een eerste prik te geven in plaats van op "volledige" vaccinatie te richten. In alle landen van het VK heeft al meer dan 50% van de volwassenen een eerste prik, en lokaal is dat nog hoger.
Nee, pas op 4 januari werd de eerste prik gezet, daarnaast is het echt flauwekul te roepen dat ze daar een strenge lockdown hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199353019
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook wel aan of studenten zich wel laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid onder studenten is schrikbarend laag helaas. Universiteiten en Hogescholen zouden toch wel een stok achter de deur moeten hebben en minimaal het dragen van een FFP2-masker verplicht stellen voor diegene die nog geen eerste prik hebben gehad (de weigeraars). Hetzelfde zie ik voor het openbaar vervoer in de herfst: een FFP2-mondmaskerplicht voor diegene die niet zijn gevaccineerd.
Las je wat ik zei of keek je de video? Ze mogen niet kijken of je gevaccineerd bent, want onderwijs wordt als "heilig" beschouwd. Ja dat is achterlijk, maar it is what it is.

Verder wil mijn hele vriendenkring zich laten vaccineren, puur omdat we onze vrijheid en leven terug willen. Denk in algemeen dat als lowlands, north sea jazz, nachtclubs etc een aantal maanden alleen voor gevaccineerden is of elke keer testen, dat studenten ineens in grote getalen zeer gemotiveerd zijn 😉😂
#WeesGeenWhales
pi_199353023
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
In landen als Spanje en Italië mochten mensen wekenlang hun huis nauwelijks uit, dan was het wel fijn dat de jeugd die ook opgesloten zat, wel aan een Nintendo Switch konden komen om die weken strikte lockdown te overleven. Amazon is niet echt een fijn bedrijf, vooral niet op het gebied van werknemersrechten, maar voor lockdowns bieden ze wel een uitkomst tegen verveling van het volk.
En hielp dat wekenlange opsluiten van de jeugd in Spanje en Italie ?
Niet echt he ?

Jij leeft echt in een heel apart wereldje
online verkopen zoveel mogelijk stimuleren, de bestaande winkeliers kapot laten gaan en de online giganten nog groter laten worden, omdat je bang bent voor 'besmettingen' als mensen in een winkel komen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')