Als iemand die dolgraag zijn persoonlijke mening wil geven op een internetforum heb je er toch vast alle begrip voor dat iemand die door de media wordt uitgenodigd om zijn mening te delen daarop dankbaar toehapt?quote:Op maandag 10 mei 2021 00:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
maar wel verbazingwekkend hoevaak het omt de media opzoekt. Geen enkel overheids advies bureau gaat dagelijks in de media interviews op eigen houtje geven en allemaal als individuen hun mening verkondigen. Je committeert je als 1 groep die advies geeft en in zo’n belangrijke crisis maar wel wil je dat
Iedereen jouw persoonlijke mening nog even hoort.
Ik sprak van de week met een Indiase collega, volgens hem valt het in de meeste regios wel mee, en zijn het meer een aantal hotspots waar het stampvol in de ziekenhuizen is.quote:
Dat zouden er 40 in Nederland zijn als je dat in verhouding met de bevolkingsgrote neemtquote:
I know, maar er was nogal een hysterie over niet lang geleden. Dus ik hou graag bij hoe dat voortgaat. Ik hoor ook dat er in Brazilië maar weinig aan de hand is, maar n=1 hebben we weinig aanquote:Op maandag 10 mei 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zouden er 40 in Nederland zijn als je dat in verhouding met de bevolkingsgrote neemt
Misschien omdat de scholen daar toen langer dicht waren, ook nog tijdens het vaccineren?quote:Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Ja en ten opzichte van het begin van de coronacrisis zitten we megahoog, want toen werd er nog niet getest... het gaat om overbelasting van de ziekenhuis, zolang daar de aantallen dalen, is het ok en kan er versoepeld worden, zeker met deze buitenversoepelingenquote:Op zondag 9 mei 2021 23:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, we zitten zelfs 20 procent hoger dan 2 maanden terug, met een beetje goede wil zitten we op een plateau als je naar de laatste 2 weken kijkt, sorry meer kan ik er ook niet van maken.
Ik ben zelf van mening dat het openen van scholen eerder een positief hebben voor de ziekenhuisaantallen, zal een kijken of de kinderopvang in de UK nog wel open was.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien omdat de scholen daar toen langer dicht waren, ook nog tijdens het vaccineren?
Een alleen dalen die niet, ze zijn op zijn best gelijk, en in week tijd kan het hard gaan, en we moeten nog steed niet vergeten: We liggen nog ramvol, we hebben nu een klein beetje lucht er bij gekregen de laatste 5 dagen, maar dat heb je echt nodig om de achtstand van essentieele operaties op te pakken.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:49 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en ten opzichte van het begin van de coronacrisis zitten we megahoog, want toen werd er nog niet getest... het gaat om overbelasting van de ziekenhuis, zolang daar de aantallen dalen, is het ok en kan er versoepeld worden, zeker met deze buitenversoepelingen
Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:25 schreef leolinedance het volgende:
Hoe is het in Brazilië en India?
4000 coronadoden per dag in India lees ik zojuist, dat is nogal wat. Maar ze hebben wel 1.4 miljard inwoners. Dus dat komt overeen met ca. 49 als je het zou vergelijken met het aantal inwoners van Nederland. Wij zitten nu op ongeveer 30, dus zitten ze toch flink hogerHopelijk weten ze het een beetje in te dammen.
Hun lockdown was ook VEEL strenger. Géén bezoek, huis nauwelijks uit, max kilometer etc.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Waar ik nog steeds hoofdbrekens over heb is waarom de UK het zo goed doet, en nu niet gaan roepen: Die vaccineren harder! Duh, maar kijk die cijfers eens: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Al direct naar de start van hun vaccinatie programma zie je het als een gek dalen, nu wij rond de 25% zitten zou ik dat ook verwachten, enige wat misshien zou kunnen spelen is dat wij ten tijde rond de jaarwisseling verhoudingsgewijs veel meer besmettelijke mensen hadden, een andere theorie zou kunnen zijn dat Britse ouderen voorzichtiger zijn, lastig dit.
Die aantallen had je overal, kortom vervelend maar niet bijzonder hoog ofzo.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.
Letterlijk iedereen is het erover eens dat het werkelijk aantal doden per dag in India zowieso boven de 10.000 zit, maar de vraag is of het 10.000, 30.000 of iets daartussen in per dag is.
Aantal besmettingen ook 3 tot 15 keer zo hoog (valt minder op dan doden) dus dat zal tussen de 1,2 miljoen en 6 miljoen per dag zitten in werkelijkheid.
Het is echt een oops daar.
Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste was hun lockdown veel korter, daarnaast weten we dat die thuis lockdowns geen effect hebben, Spanje en Italie was nog veel strenger en langer, zelfde deels voor Frankrijk, toch hielp het voor geen meter.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hun lockdown was ook VEEL strenger. Géén bezoek, huis nauwelijks uit, max kilometer etc.
"Overal" waren de begraafplaatsen niet weken lang zo overbelast dat lijken uren tot dagen blijven liggen omdat er geen plek is. Zelfs het brandhout voor crematies is op.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die aantallen had je overal, kortom vervelend maar niet bijzonder hoog ofzo.
Ik denk dat actief handhaven op géén thuisbezoek en niet ver reizen van de woning wel kan helpen...quote:Op maandag 10 mei 2021 00:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word elke keer maar geroepen, ten eerste was hun lockdown veel korter, daarnaast weten we dat die thuis lockdowns geen effect hebben, Spanje en Italie was nog veel strenger en langer, zelfde deels voor Frankrijk, toch hielp het voor geen meter.
Vind je het gek, het is een derde wereld land, er ontbreekt er aan alles, als je met een miljoen op een vierkante kilometer woont is alles snel op.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Overal" waren de begraafplaatsen niet weken lang zo overbelast dat lijken uren tot dagen blijven liggen omdat er geen plek is. Zelfs het brandhout voor crematies is op.
Ik heb vrienden in India op internet, en wat ik hoor is het echt apocalyptisch en totaal onvergelijkbaar met eerdere golven. Het klinkt bijbels. Als de Spaanse griep.
Vaccinatievolgorde? Zij zijn toch heel vroeg naar 60+ gegaan?quote:Op maandag 10 mei 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
Nogmaals, in de landen die ik eerder noemde was het nog strenger, daar mocht je echt alleen met een papiertje naar buiten, en daar zag je echt niemand op straat, in de UK mocht je nog gewoon naar buiten.quote:Op maandag 10 mei 2021 01:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk dat actief handhaven op géén thuisbezoek en niet ver reizen van de woning wel kan helpen...
Jawel, maar dat zou niet verklaren waarom ze zo snel daalden, dan zouden wij dat effect ook al moeten zien, sterker nog ze hebben hun piek reeds op 11 januari, volgens mij zou je daar echt nog geen vaccinatie effect moeten zien.quote:Op maandag 10 mei 2021 01:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatievolgorde? Zij zijn toch heel vroeg naar 60+ gegaan?
Heb je ook een bron?quote:Op maandag 10 mei 2021 00:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is minstens 3-4 keer hoger qua aantal doden per dag in India in de meest optimistische schattingen die ik hoor tot 10 x hoger in de pessimistische schattingen.
Letterlijk iedereen is het erover eens dat het werkelijk aantal doden per dag in India zowieso boven de 10.000 zit, maar de vraag is of het 10.000, 30.000 of iets daartussen in per dag is.
Aantal besmettingen ook 3 tot 15 keer zo hoog (valt minder op dan doden) dus dat zal tussen de 1,2 miljoen en 6 miljoen per dag zitten in werkelijkheid.
Het is echt een oops daar.
Rutte is tegen het beschikbaar stellen van patenten aan landen als India en Afrika om de lokale farmaceutische industrie te beschermenquote:Op maandag 10 mei 2021 01:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nogmaals, in de landen die ik eerder noemde was het nog strenger, daar mocht je echt alleen met een papiertje naar buiten, en daar zag je echt niemand op straat, in de UK mocht je nog gewoon naar buiten.
Maar ik zit net nog even naar de getallen te kijken, een theorie kan zijn is dat ze gedurende eigenlijk continue 2 maanden achter lopen, dus hun vaccinatie begon al voordat ze goed en wel aan de echte 2e golf begonnen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |