abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:14:50 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200709866
Bij zulke namen hoef je toch geen punt er in te zetten, dat zijn gewoon woorden, die googelen ze never nooit niet tot in dit topic :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:06:58 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200711157
Ik vind het toch altijd wat confronterend als hier mensen namen compleet afzeiken die ik echt tof vind... ligt dat aan mij? Vast wel he? #onzekerheiddentop
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:10:57 #53
176471 oh-oh
pi_200711261
Als ik namen leuk vind zou ik me daar echt totaal niet aan storen hoor, alleen wel als je op praktische dingen gewezen wordt als onhandig qua spellen etc. Dan is het mss handig om daar even over na te denken.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:18:13 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_200711434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het toch altijd wat confronterend als hier mensen namen compleet afzeiken die ik echt tof vind... ligt dat aan mij? Vast wel he? #onzekerheiddentop
Ik ben nu wel benieuwd om welke naam het gaat, want ik lees terug en het is al even geleden dat een naam echt compleet werd afgezeken :9
disclaimer
pi_200711501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Leuk toch dat iedereen zijn eigen smaak heeft :)
pi_200711579
Ik zou dat ook niet leuk vinden, maar verder zou ik m’n schouders erover ophalen. De naam van mijn dochter - of de versie met een letter verschil - is nogal populair, dus ik lees heel vaak dingen als ‘Nou, liever de naam drie keer moeten spellen dan een Phi waarvan er zes in de klas zitten’ of ‘zo’n stomme toptiennaam’. Het is leuker om te lezen dat iedereen ‘m geweldig vindt, maar dat zit er toch niet in :)

De naam van mijn oudste vinden sommigen ook maar niks. Prima, noemen ze hun baby’s lekker anders :+
pi_200711614
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:24 schreef Jentin het volgende:
Ik zou dat ook niet leuk vinden, maar verder zou ik m’n schouders erover ophalen. De naam van mijn dochter - of de versie met een letter verschil - is nogal populair, dus ik lees heel vaak dingen als ‘Nou, liever de naam drie keer moeten spellen dan een Phi waarvan er zes in de klas zitten’ of ‘zo’n stomme toptiennaam’. Het is leuker om te lezen dat iedereen ‘m geweldig vindt, maar dat zit er toch niet in :)

De naam van mijn oudste vinden sommigen ook maar niks. Prima, noemen ze hun baby’s lekker anders :+
Zeggen ze dat dan zo tegen je dat ze de naam van je oudste niets vinden?
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:35:08 #58
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200711809
Ik vind bijvoorbeeld Zus echt een hele leuke naam. Het boeit me echt niet wat mensen online vinden van een naam verder.

Maar toen ik met mijn jongste voor het eerst naar huis ging uit het ziekenhuis (met taxi vanwege redenen) zei de taxi chauffeur echt bulderend van het lachen toen ik de naam zei wie noemt het kind nou zo.. niet echt aardig zeker niet omdat het niet echt goed ding met de jongste. Dat vond ik toen wel echt heel verdrietig. Like zat ik daar met een kind die veel meegemaakt had en zit je even lekker de naam af te kraken.
pi_200712011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld Zus echt een hele leuke naam. Het boeit me echt niet wat mensen online vinden van een naam verder.

Maar toen ik met mijn jongste voor het eerst naar huis ging uit het ziekenhuis (met taxi vanwege redenen) zei de taxi chauffeur echt bulderend van het lachen toen ik de naam zei wie noemt het kind nou zo.. niet echt aardig zeker niet omdat het niet echt goed ding met de jongste. Dat vond ik toen wel echt heel verdrietig. Like zat ik daar met een kind die veel meegemaakt had en zit je even lekker de naam af te kraken.
Ik vind Zus ook leuk. Ik noem mijn zusje zo. Nooit bij haar voornaam, altijd zus. En zij bij mij ;) Maar ik zou het ook een leuke naam vinden voor een meisje. Het bekt ook lekker. Kort maar krachtig.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:47:27 #60
176471 oh-oh
pi_200712106
Zus vind ik ook echt leuk! Zo noem ik altijd mn teefje. Zus of Kutje :')

Wat een lul van een taxichauffeur zeg. Zoiets blijft ook wel echt hangen natuurlijk.
( Groucho Marx )
pi_200712945
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zeggen ze dat dan zo tegen je dat ze de naam van je oudste niets vinden?
Is wel eens gebeurd. Ook een keer: ‘Had er dan Ivar van gemaakt, dat is wél leuk.’ :')

En jezus wat lullig, Buda :{
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:29:52 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200713193
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:21 schreef Jentin het volgende:

[..]

Is wel eens gebeurd. Ook een keer: ‘Had er dan Ivar van gemaakt, dat is wél leuk.’ :')

En jezus wat lullig, Buda :{
Heet je kind Ivan? Dat is toch een hele normale naam :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200713220
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap ook niet zo waarom een kind persé een unieke naam moet hebben (in dit geval de spelling).
Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.
Ik heb ook nooit gehoord dat men de namen van U. en Z. niet mooi vond. Juist het tegenovergestelde.
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:32:47 #64
269689 crew  Viv
pi_200713279
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:30 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.
Ik heb ook nooit gehoord dat men de namen van U. en Z. niet mooi vond. Juist het tegenovergestelde.
Maar de namen van jouw kinderen bestonden wel al. Waar zij op doelde zijn de écht unieke namen, als in: de enige zijn met Djoizz in plaats van Joyce.
pi_200713526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar de namen van jouw kinderen bestonden wel al. Waar zij op doelde zijn de écht unieke namen, als in: de enige zijn met Djoizz in plaats van Joyce.
Ja, dat zeg ik ook. Ze bestonden al, maar komen heel weinig voor. Maar ik had ook kunnen kiezen voor Muhammed en Fatma. ;)
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:44:00 #66
269689 crew  Viv
pi_200713567
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:41 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Ze bestonden al, maar komen heel weinig voor. Maar ik had ook kunnen kiezen voor Muhammed en Fatma. ;)
Gemiste kans :(

Mijn man en ik grapten altijd dat we een zoon Aziz zouden noemen. :')
pi_200713606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heet je kind Ivan? Dat is toch een hele normale naam :?
Vind ik ook, maar dat betekent dus niet dat mensen ‘m automatisch waarderen :D

Overigens zegt mijn schoonmoeder nog steeds wel eens dat we Phi’s derde naam als roepnaam hadden moeten kiezen. Het kind is drie, laat het los :+
pi_200713626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 12:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Gemiste kans :(

Mijn man en ik grapten altijd dat we een zoon Aziz zouden noemen. :')
Haha. U.’s tweede naam is wel A.li en dat is een bewuste vernoeming geweest naar Imam A.li. :) Daar tegenover stond dus een minder voorkomende naam.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:11:25 #69
176471 oh-oh
pi_200714121
Mijn naam komt ook niet vaak voor maar is wel heel gewoon en niks raars. Ben wel benieuwd of ie na dit jaar meer gehoord gaat worden nav de Disney film :D
Mijn zusje heeft een naam die je veel meer hoort maar die moet echt altijd spellen.
Dewi/Davy/Demi???
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:19:26 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200714272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 11:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd om welke naam het gaat, want ik lees terug en het is al even geleden dat een naam echt compleet werd afgezeken :9
Afzeiken is wat sterk uitgedrukt, maar mijn kinderen hadden dus best maan, bloem en vlinder kunnen heten...

Overigens heeft alleen mijn broertje ooit een gekke opmerking gemaakt over de eerste naam van mijn oudste, maar ik denk dat de meeste mensen gewoon hun mond houden als ze het niks vinden, gelukkig. Ik vind namen ook vaker niks, maar dat ga ik echt niet hardop zeggen...

Wat wel grappig was, was dat mijn zusje oprecht kwaad was na de geboortes van de kinderen van mijn broer en onze kinderen, want 'zo bleven er verdorie geen namen over op haar lijstje'. Ze was ineens niet meer zo blij dat ze de jongste is.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200714391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:11 schreef oh-oh het volgende:
Mijn naam komt ook niet vaak voor maar is wel heel gewoon en niks raars. Ben wel benieuwd of ie na dit jaar meer gehoord gaat worden nav de Disney film :D
Mijn zusje heeft een naam die je veel meer hoort maar die moet echt altijd spellen.
Dewi/Davy/Demi???
Mijn naam komt hier ook niet vaak voor, maar ga je naar België en Frankrijk dan komt ie best vaak voor. Het is een typische Franse naam. Omdat hier weinig voor komt wordt ik heel vaak C.laudia genoemd :P Ben het ondertussen wel gewend.
pi_200714420
Een collega heeft onlang een R.imke gekregen.

Heel kinderachtig van me, maar ik kan er niet mee omgaan :@
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:35:07 #73
176471 oh-oh
pi_200714600
Kind van mijn nichtje heet Storm, mijn broertje zei oh stom, dus we noemen hem allemaal Stom, maar ik vind Storm best een leuke naam. Mijn nichtje kan daar overigens gewoon om lachen en ze noemt hem zelf ook zo als het uit komt. Maar goed sommige mensen vinden alles meteen afzeiken. Ook daar doe je niet veel tegen :D
( Groucho Marx )
pi_200714757
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:26 schreef mootie het volgende:
Een collega heeft onlang een R.imke gekregen.

Heel kinderachtig van me, maar ik kan er niet mee omgaan :@
Ik zou dat ook wel hebben denk ik :@
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:44:44 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200714782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:35 schreef oh-oh het volgende:
Kind van mijn nichtje heet Storm, mijn broertje zei oh stom, dus we noemen hem allemaal Stom, maar ik vind Storm best een leuke naam. Mijn nichtje kan daar overigens gewoon om lachen en ze noemt hem zelf ook zo als het uit komt. Maar goed sommige mensen vinden alles meteen afzeiken. Ook daar doe je niet veel tegen :D
Laat mij dan maar lichtgeraakt zijn, maar ik zou het dus niet zo tof vinden als mensen mijn kinderen continu stom noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')