Overigens meldde Nieuwsuur wel dat ziekenhuislocatie ook verschijnen bij het maken van een afspraak. Hoe dat zit weet ik niet, want dat zou tegenstrijdig zijn met het bericht vandaag dat ziekenhuizen alleen maar bijspringen wanneer het (te) druk is. Tenzij ze die locaties uitschakelen in de portal wanneer niet nodig.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de GGD opschaalt tot 2 miljoen per week, terwijl De Jonge het heeft gehad over 2,5 miljoen vaccins per week.
Ik heb het helemaal niet over mei/juni. Ik heb het over overall.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je minder prikken nodig hebt omdat die groep kleiner is, echter je vergeet dat dat komt omdat we achter lopen, kortom wat we in mei inhalen qua snelheid, moet jee in juni ook inhalen.
Dan nog kan het goed zijn om andere soorten wel goedgekeurd te hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik denk dat Sinovac, Sinopharm, Sputnik V en al dit soort vaccins toch niet door de EMA-keuring komen. Zelfs het vaccin van Novavax, Valneva of Sanofi komt waarschijnlijk niet door de EMA-keuring heen, want voor Europa zijn deze vaccins überhaupt niet nodig, vanwege al die extra bestellingen bij Pfizer en Moderna en de wens van de EU om straks enkel mRNA-vaccins te gebruiken. Het enige vaccin dat straks als vijfde vaccin goedgekeurd kan worden door de EMA is het mRNA-vaccin van CureVac.
Maar dat is wel een gigantisch grote groep, daarnaast krijg je te maken met het feit dat als AZ niet onder de 60 gezet mag worden dat je dat gaat voelen in aantallen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over mei/juni. Ik heb het over overall.
Prikje op het Empire State Building, lijkt me wel watquote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin
[ twitter ]
We lachen erom, maar als de VS toeristen wil vaccineren zouden ze wel wat socialer zijn en niet de vaccins opeisen maar die te verdelen over landen die ze hard nodig hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Prikje op het Empire State Building, lijkt me wel wat
Dat zal, maar in mijn berekening houd ik geen rekening met groepsgrootte (en dat hoeft ook niet), omdat ik uitga van de overall vaccinatiebereidheid.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat is wel een gigantisch grote groep, daarnaast krijg je te maken met het feit dat als AZ niet onder de 60 gezet mag worden dat je dat gaat voelen in aantallen.
Ik denk dat over een week of 3 die locaties er gewoon standaard bij komen te staan. Waar heb jij gelezen dat ziekenhuizen alleen bijspringen wanneer het te druk is dan?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens meldde Nieuwsuur wel dat ziekenhuislocatie ook verschijnen bij het maken van een afspraak. Hoe dat zit weet ik niet, want dat zou tegenstrijdig zijn met het bericht vandaag dat ziekenhuizen alleen maar bijspringen wanneer het (te) druk is. Tenzij ze die locaties uitschakelen in de portal wanneer niet nodig.
Heb je gelijk in hoor. Ik denk dat dit "America first" mentaliteit er echter niet zomaar uit te slaan is.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
We lachen erom, maar als de VS toeristen wil vaccineren zouden ze wel wat socialer zijn en niet de vaccins opeisen maar die te verdelen over landen die ze hard nodig hebben.
In het bericht waarin ik jou net getagd heb.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat over een week of 3 die locaties er gewoon standaard bij komen te staan. Waar heb jij gelezen dat ziekenhuizen alleen bijspringen wanneer het te druk is dan?
Tja, alsof wij het hier in Europa beter doen. Nu willen we zelfs de overgebleven vaccins uit Denemarken overnemen i.p.v. deze naar het Covax-programma door te laten stromen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Heb je gelijk in hoor. Ik denk dat dit "America first" mentaliteit er echter niet zomaar uit te slaan is.
Aan de andere kant pleit de VS juist weer wel voor het vrijgeven van de patenten.
Je maakt echt een denkfout, kijk maar naar het plaatje:quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zal, maar in mijn berekening houd ik geen rekening met groepsgrootte (en dat hoeft ook niet), omdat ik uitga van de overall vaccinatiebereidheid.
De vaccins zijn op Europees niveau ingekocht en dienen dus eerst te worden verspreid over Europa. Dat is toch de gedachte? Het heeft geen hoog "We are the world" gehalte maar wel logisch.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, alsof wij het hier in Europa beter doen. Nu willen we zelfs de overgebleven vaccins uit Denemarken overnemen i.p.v. deze naar het Covax-programma door te laten stromen.
Behalve dat er dan wel meer mensen een prik gehad hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:56 schreef raptorix het volgende:
Kortom, alles wat nu sneller gaat, gaat over 5 weken trager. Echt zo moeilijk is het niet.
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In het bericht waarin ik jou net getagd heb.
Maar dit is iets anders dan stellen dat ziekenhuizen 'sporadisch' gaan bijspringen. Nee, ze gaan zeker een flink aandeel voor hun rekening nemen afhankelijk van de overschotten.quote:De ziekenhuizen zullen dan bijspringen en het overschot voor hun rekening nemen, is de afspraak volgens het ministerie. De ziekenhuizen zullen niet structureel gaan vaccineren, maar inspringen als er meer wordt geleverd dan de GGD's kunnen toedienen. De leveringen zullen per week verschillen en zodoende zal ook de hulp vanuit de ziekenhuizen per week variëren.
adquote:Te zware mensen mogen niet naar Fieldlab-evenementen en dus ook niet naar het Songfestival
Mensen met zeer ernstig overgewicht mogen niet deelnemen aan Fieldlab-evenementen, en dus ook niet naar het Eurovisie Songfestival. Hoe wordt dat gecontroleerd? ,,Wij gaan geen weegschaal bij de deur neerzetten.’’
Kim Visbeen 07-05-21, 07:00
Alleen onder speciale voorwaarden is publiek welkom bij het songfestival, dat van 18 tot en met 22 mei in Rotterdam plaatsvindt. Zo mogen volgens de overheid bij een Fieldlab geen risicogroepen aanwezig zijn. Zij hebben een extra grote kans om ernstig ziek te worden door het coronavirus. Ook moet iedereen zich van tevoren laten testen.
Onder risicogroepen vallen bijvoorbeeld mensen die ouder zijn dan zeventig jaar. Maar ook mensen met onderliggende aandoeningen, zoals chronische hartpatiënten of mensen met een nierziekte die moeten dialyseren of wachten op een niertransplantatie. Ook mensen met zeer ernstig overgewicht vallen onder de risicogroepen.
Niet aan de deur controleren
Hoe dat in de praktijk werkt? ,,Potentiële bezoekers worden op diverse momenten bij de aankoop van kaarten gewezen op de algemene voorwaarden’’, verklaart een woordvoerder van Fieldlab. ,,Eén daarvan is dat mensen die behoren tot een risicogroep, zoals geformuleerd door het RIVM, worden uitgesloten van deelname.’’
Daarop aan de deur controleren mag niet. Of iedereen zich er dus aan houdt, is aan de bezoekers zelf. ,,Maar we doen wel een beroep op het gezond verstand van de potentiële bezoekers.’’
De kaartverkoop start zaterdag om 12 uur. In eerste instantie kunnen alleen mensen die een ticket hadden voor de show van vorig jaar een kaartje boeken, al zijn er niet genoeg plaatsen voor iedereen.
Mensen met (morbide) obesitas krijgen ook voorrang met vaccineren…quote:
In "niet structureel" lees ik wat anders. Dat sluit niet uit dat ze veel prikken gaan zetten, dat klopt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Maar dit is iets anders dan stellen dat ziekenhuizen 'sporadisch' gaan bijspringen. Nee, ze gaan zeker een flink aandeel voor hun rekening nemen afhankelijk van de overschotten.
Kijk eens aan, eindelijk worden ook oudjes ergens geweerd! Dat zal sommige mensen goed doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ad
Dus.......jij mag niet meedoen want jij bent te dik
Wtf?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ad
Beetje zoals bij gym vroeger. Alleen als het echt niet anders kan worden ze al laatste gekozen voor trefbal.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ad
Is wat voor te zeggen natuurlijk. Groter doelwit, dus die kan beter bij de tegenstanders zitten. Geen ruimte voor verliezers.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Beetje zoals bij gym vroeger. Alleen als het echt niet anders kan worden ze al laatste gekozen voor trefbal.
Oma van 84 heeft als het goed is een prik gekregenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je gaat ook geen oma van 84 binnenlaten met een negatieve testuitslag. Risico te groot.
Mooie incentive om op dieet te gaan, inderdaad.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Is wat voor te zeggen natuurlijk. Groter doelwit, dus die kan beter bij de tegenstanders zitten. Geen ruimte voor verliezers.
Risico te groot?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je gaat ook geen oma van 84 binnenlaten met een negatieve testuitslag. Risico te groot.
Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Risico te groot?
Mag iedereen voor zichzelf bepalen of diegene bereid is dat risico te lopen?
Weet je zeker dat je het over Nederland hebt ?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb, is dat bij zo'n beetje elke 20e eeuwse pandemie gebeurd. Ik heb aan het begin van deze pandemie wat zitten lezen over de Spaanse griep in 1918-1919, de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkonggriep in 1968, die volgens mij allemaal schoolsluitingen hebben gekend.
Goed nieuws, pestwet.nl is beschikbaarquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Uit protest worden mijn dagelijkse RIVM cijfers vanaf nu gehost op
https://rivm.wegmetdetestwet.nl
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Verzoeken voor subdomainen, redirects of e-mail aliasses mogen via DM aan mij gericht worden.
Domeinen die beschikbaar zijn :
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestmaatschappij.nl
"a built in souvenir to bring home with them"quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
[ twitter ]
Dan is het einde zoek.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.
Alleen jammer dat VS nog altijd een travel ban heeft....quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
[ twitter ]
Alleen dit is van overheidswege, dan geleden er wel bepaalde regels. Ik vind dit op zich wel te billijken, daar niet van.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.
Zo, dat is een dikke middelvinger naar de rest van de wereld zegquote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
[ twitter ]
Dit niet al jaren doenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan is het einde zoek.
Ik ga feestjes organiseren voor vrouwen van tussen de 20 en 30 jaar, met dikke tieten en toch een gezond BMI.
Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerismequote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo, dat is een dikke middelvinger naar de rest van de wereld zeg.
Tja, het is op z'n Amerikaans zullen we maar zeggen. Bizar.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerisme
Dit soort dingen hoor ik vaker de afgelopen dagen. Mensen met hooikoorts die verder nergens last van hebben maar wel een uitnodiging krijgen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:
In the other news. Een vriend van mij heeft een uitnodiging gekregen van de RIVM voor vaccinatie.
Geen medisch risico, normaal niet in aanmerking voor een griepprik, is nog veel te jong voor het RIVM cohort, heeft alleen maar gevraagd destijds of hij op de reservelijst van AZ kon komen toen er nog onder de 60 geprikt werd.
Dat zou wel eens een van de 400K extra kunnen zijn, dat huisartsen er naar believen wat bij geplust hebben.
Beetje zinloos alleen als >quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerisme
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat VS nog altijd een travel ban heeft....
Ja, maar toen kreeg je gesodemieter met leeftijdsdiscriminatie, en scheve gezichten wanneer een dikke vrouw niet naar binnen mocht terwijl haar lekkere slanke vriendin met open armen werd ontvangen.quote:
Protest?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Uit protest worden mijn dagelijkse RIVM cijfers vanaf nu gehost op
https://rivm.wegmetdetestwet.nl
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Verzoeken voor subdomainen, redirects of e-mail aliasses mogen via DM aan mij gericht worden.
Domeinen die beschikbaar zijn :
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestmaatschappij.nl
India zit ook in een situatie van verkiezingen e.d. en niemand wil zich branden aan lockdowns omdat het niet zo populair is.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:59 schreef eragon2890 het volgende:
India gaat echt niet lekker.
En ook nog steeds geen lockdown.
Ben wel benieuwd of ze de 500.000 cases per dag gaan halen. Wel jammer dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is (ik heb gehoord van 3 tot 10 keer hoger dan gemeld) en het aantal cases ook meerdere malen hoger, dat maakt vergelijken moeilijk...
Ik gun het hem hoor, daar niet van, maar het geeft maar aan dat het proces zo lek is als een mandje.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:25 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit soort dingen hoor ik vaker de afgelopen dagen. Mensen met hooikoorts die verder nergens last van hebben maar wel een uitnodiging krijgen.
Helaas heb ik te weinig kwalen om op zo'n lijst te komen
Als ze het op BMI gaan doen moet ik thuisblijvenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zou wel mooi zijn. Bmi festivals. Weegschaal naast de deur.
Al die bodybuilders over de zeik wanneer ze ook geweigerd worden.
Sorry, de computer zegt nee...
Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik gun het hem hoor, daar niet van, maar het geeft maar aan dat het proces zo lek is als een mandje.
Een huisarts kan zonder problemen bijv patiënten af en toe wel eens op het spreekuur komen erbij zetten.
Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.quote:
Ik kan me er niet kwaad om maken. Per slot van rekening moeten we allemaal gevaccineerd worden, dus of die ene persoon van in de 30 nu wordt geprikt of straks maakt ook niet heel veel uit.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.
Gaat dat wel eens mist? Vast. Maar de winst is veel groter schat ik in.
En voor 25 minuten omrijden voor een test?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.
Of pakken gewoon een domestic vlucht, dat draait gewoon weer allemaal op redelijk volle toeren.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.
Nee klopt, maar je hoort mij ook niet zeggen dat het dicht gezet moet worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.
Gaat dat wel eens mist? Vast. Maar de winst is veel groter schat ik in.
Het voorkomt wel een beetje de schrijnende gevallen in de media, iemand met stevige angsten om besmet te raken heeft eigenlijk niet direct een groter risico, maar het is wel zeker beter om die eerder te vaccineren voor het welbevinden van diegene.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee klopt, maar je hoort mij ook niet zeggen dat het dicht gezet moet worden.
Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het voorkomt wel een beetje de schrijnende gevallen in de media, iemand met stevige angsten om besmet te raken heeft eigenlijk niet direct een groter risico, maar het is wel zeker beter om die eerder te vaccineren voor het welbevinden van diegene.
En in deze fase gaat het om weekje langer wachten voor de rest, niet maanden.
Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.
Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.
Welke reactie probeer je nu uit te lokken?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En voor 25 minuten omrijden voor een test?
De huisarts prikt nu alleen nog maar 60-65, de rest is uit handen gegeven aan GGD.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
Ja, ik denk het wel. Hij heeft helemaal geen tijd om jou 10x uit te leggen dat je moet wachten. En zolang het niet massaal in de media komt zal het hem worst zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
Compleet andere discussie. En terecht om te stellen dat je dat niet moet willen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.
Dan kan en mag het echt niet zo zijn dat een groep die om de meest uiteenlopende redenen (waaronder dik en ongezond zijn) al een vaccinatie hebben gehad voorrang krijgen.
PI's zijn niet meer van deze tijd blijkbaarquote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke reactie probeer je nu uit te lokken?
Sterker nog. Op het moment dat je de echte risicogroepen gehad hebt vind ik dat je naar een loting of first come first serve moet als je naar een vaccinatiebewijs gaat.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.
Dan kan en mag het echt niet zo zijn dat een groep die om de meest uiteenlopende redenen (waaronder dik en ongezond zijn) al een vaccinatie hebben gehad voorrang krijgen.
Mijn beide ouders zijn op basis daarvan al veel eerder dan de rest van hun leeftijdscategorie gevaccineerd.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
beetje het nadeel van de vele groepen die je kunt aanwijzen. Van mantelzorgers met PGB is het wel mogelijk. Zo is mijn zwager die de zorg voor mijn autistische neefje heeft al gevaccineerd.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
Tja ik kan nog zo 10 groepen verzinnen waar voorrang wel te beargumenteren zou zijn. Maar als iedereen voorrang heeft dan heeft niemand meer voorrang. Dus terecht dat ze daar terughoudend mee zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sterker nog. Op het moment dat je de echte risicogroepen gehad hebt vind ik dat je naar een loting of first come first serve moet als je naar een vaccinatiebewijs gaat.
Een vaccin is dan immers primair een toegangsbewijs ipv een beschermingsmaatregel. Daar past geen voorrang bij.
Zijn wij het over eens. Maar helaas denkt Hugo de Prutsers daar anders over.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.
Eens, als ik morgen om 23:45 een prik kan halen dan ben ik er, ook al is het 40KM rijden.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
GGD Utrecht tevreden over vaccineren tot 23.45 uur
De GGD Utrecht noemt het experiment met vaccineren tot 's avonds laat geslaagd. "We hebben geleerd dat we het aankunnen, dat er animo is en dat we dit ook als realistisch scenario hebben als de grote bulk met vaccins straks komt", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Utrecht.
De proef loopt nog tot juni, maar het zou goed kunnen dat er de rest van de zomer in de Jaarbeurs ook geprikt blijft worden tot 23.45 uur.
Bron: NOS
Ik rij wel 2x naar Utrecht als ik daarmee sneller mijn prikken kan krijgen.
Maar ze mogen dit ook wel gaan doen in Rotterdam, Utrecht, Den Haag, enzovoorts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |