Duurder dan een pak aldi frikandellen in elk geval. Met b&j is het lastiger vergelijkenquote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En nog roepen sommige mensen dat gezond eten duur is
Als mijn moeder vroeger knijpertjes aan het bakken was dan mocht ik kiezen. Of een bolletje deeg, of een vers gebakken knijpertje. Deeg. Altijd het deegquote:Op zaterdag 8 mei 2021 08:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Sowieso belachelijk dat het deeg lekkerder is dan het eindproduct![]()
O: Proteīnereep
L: Kwark met mango/bessen/banaan en 3 maiswafels eiersalade
T: Sinaasappel
D: Auberginelasagna van de Lidl
quote:Op zaterdag 8 mei 2021 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mijn moeder vroeger knijpertjes aan het bakken was dan mocht ik kiezen. Of een bolletje deeg, of een vers gebakken knijpertje. Deeg. Altijd het deeg(dit was in het jaar 0 toen salmonella en e. coli nog uitgevonden moesten worden
)
Salmonella krijg je niet van deegquote:Op zaterdag 8 mei 2021 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mijn moeder vroeger knijpertjes aan het bakken was dan mocht ik kiezen. Of een bolletje deeg, of een vers gebakken knijpertje. Deeg. Altijd het deeg(dit was in het jaar 0 toen salmonella en e. coli nog uitgevonden moesten worden
)
Dit. Op alles.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 23:35 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik vond deze niet zo en echt geen 5¤ waard. Maar nu zag ik dat ze ook een ‘gewone’ cookie dough variant hebben en mijn brein wil die alsnog proberen
Wel als er rauw ei in zit.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 09:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Salmonella krijg je niet van deeg![]()
Nou ik merk het wel enorm in mijn portomonnee merk ik deze week als ik ga eten zoals ze willen bij dat programma. Ben meer kwijt dan anders. Maandag 1 op 1 gesprek met dietiste. Ga het dan wel even vermelden dat ik echt niet elke week zo kan eten qua geld.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En nog roepen sommige mensen dat gezond eten duur is
Ik was ook wel een beetje sarcastischquote:Op zaterdag 8 mei 2021 11:16 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nou ik merk het wel enorm in mijn portomonnee merk ik deze week als ik ga eten zoals ze willen bij dat programma. Ben meer kwijt dan anders. Maandag 1 op 1 gesprek met dietiste. Ga het dan wel even vermelden dat ik echt niet elke week zo kan eten qua geld.
Ja klopt inderdaad. En alles moet zelf gemaakt en pfff.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:14 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik was ook wel een beetje sarcastischMoest jij niet allemaal vage ingrediënten kopen ook?
Dat zou ik ook niet trekkenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad. En alles moet zelf gemaakt en pfff.
Heb trouwens wel de ingrediënten gekocht om die 'kaas' dip te maken. Morgen eens proberen te maken als ik me goed voel. (Net prik 2 gehad)quote:
Oh ja daar was ik zo benieuwd na, succes ermee! En beterschapquote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:28 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb trouwens wel de ingrediënten gekocht om die 'kaas' dip te maken. Morgen eens proberen te maken als ik me goed voel. (Net prik 2 gehad)
Thanks! Ik laat het je weten!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:37 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh ja daar was ik zo benieuwd na, succes ermee! En beterschap
Moet een diëtiste niet juist aansluiten bij de mogelijkheden van de cliënt? Dus niet elke dag zwarte truffel en dergelijke bij iemand met een smalle portemonnee, geen buitenlandse avonturen bij iemand die alleen van Hollandsche kost houdt, geen koolhydraatarm dieet bij iemand die altijd een broodtrommel meeneemt naar de bouw etc. Want dáár neem je ook een diëtist voor, niet alleen voor het niet-bestaande 'ideale dieet'. Want dan kan je net zo goed een dieetboek dat niet op maat geschreven is kopen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 12:17 schreef LPFAN het volgende:
Ja klopt inderdaad. En alles moet zelf gemaakt en pfff.
Wat voor de een standaard is, kan voor de ander super vaag zijn. Denk dat mijn pa ook niet weet wat hij bijv met een avocado zou moeten.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Lonaa het volgende:
Wat voor vage ingredienten en welke categorie "zelf maken" hebben we het over?
Ik gaf ook geen waarde-oordeel, ik ben gewoon benieuwd.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor de een standaard is, kan voor de ander super vaag zijn. Denk dat mijn pa ook niet weet wat hij bijv met een avocado zou moeten.
En ik ken een paar mensen die Hello Fresh hebben geprobeerd, maar het véél te veel werk vonden. Terwijl ik die recepten echt super simpel appeltje eitje vond en snel klaar.
Ik vind jou ook niet iemand voor een waarde-oordeelquote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik gaf ook geen waarde-oordeel, ik ben gewoon benieuwd.
Nah ja bijvoorbeeld een vleesvervanger is een nogo. Als ik falafel zou willen eten dan compleet zelf maken en geen kant en klare kopen. En ik moet zoveel mogelijk plantaardig eten en zoutarm( Ik doe speciaal voor nierpatienten) vandaar dus veel zelf maken omdat in veel dingen zout zit.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:18 schreef Lonaa het volgende:
Wat voor vage ingredienten en welke categorie "zelf maken" hebben we het over?
Ja vind ik ook. Nah ja ik heb maandag dus ook een 1 op 1 gesprek en ga dat ook zeker aankaarten. Ik heb net ook een evaluatie gekregen van mijn eetdagboek paar week geleden en het grootste is dat ze vallen over de hoeveelheid zuivel die ik eet. Omdat hier veel fosfaat in zit en dat slecht is voor de nieren. Dat klopt ook wel maar bij mij is dat altijd te laag en daarom eet ik juist veel zuivel.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 15:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Moet een diëtiste niet juist aansluiten bij de mogelijkheden van de cliënt? Dus niet elke dag zwarte truffel en dergelijke bij iemand met een smalle portemonnee, geen buitenlandse avonturen bij iemand die alleen van Hollandsche kost houdt, geen koolhydraatarm dieet bij iemand die altijd een broodtrommel meeneemt naar de bouw etc. Want dáár neem je ook een diëtist voor, niet alleen voor het niet-bestaande 'ideale dieet'. Want dan kan je net zo goed een dieetboek dat niet op maat geschreven is kopen.
Veel plezier!quote:Op zondag 9 mei 2021 09:34 schreef Declan-Harp het volgende:
Vagestukjes![]()
L: Kwark/fruit/lijnzaad en een grote wrap kaas/houmous
T: Vast iets lekkers bij m'n ouders
D: Tomatencrčme soep met homemade bruchetta
We beginnen vandaag ook aan de ''avondvierdaagse'' dus met de beweging zit het ook wel weer goed komende week.
De T werd een bakje zelfgemaakte patat uit de airfryer en een paar toastjes met brie en amandel-dadelrol. Lekker man, die laatste.quote:Op zondag 9 mei 2021 09:34 schreef Declan-Harp het volgende:
Vagestukjes![]()
L: Kwark/fruit/lijnzaad en een grote wrap kaas/houmous
T: Vast iets lekkers bij m'n ouders
D: Tomatencrčme soep met homemade bruchetta
We beginnen vandaag ook aan de ''avondvierdaagse'' dus met de beweging zit het ook wel weer goed komende week.
Welke maat heb je ?quote:Op maandag 10 mei 2021 08:48 schreef VitaBella het volgende:
Morning! Zitten er hier mensen die skeeleren? Ik wil dat weer eens gaan doen, maar de prijzen voor skeelers lopen flink uiteen en ik wil geen goedkoop duurkoop misser doen maar ook geen overpriced spul kopentips, anyone?
Dit zojuist alsnog als D gegeten: gisteren iets teveel schoonouderlijke snacks voorgeschoteld gekregen om nog avondeten te willenquote:Op zondag 9 mei 2021 10:07 schreef minilot het volgende:
D: Restje Nigeriaanse jollof rice met kidneybonen, pittig pindastrooisel, gebakken banaan, spiegelei en koolsla
Ik ben een keer genadeloos hard gevallen toen ik tijdens mijn studie ging skeeleren (HBO en in je eerste jaar moeten gymmen voor studiepuntenquote:Op maandag 10 mei 2021 17:12 schreef minilot het volgende:
Skeeleren lijkt me tof, maar ik kneus en breek al praktisch mijn halve lijf als ik er alleen maar aan dénkZeer belabberd evenwichtsgevoel en hopeloze coördinatie.
Ja, same.quote:Op maandag 10 mei 2021 17:12 schreef minilot het volgende:
Skeeleren lijkt me tof, maar ik kneus en breek al praktisch mijn halve lijf als ik er alleen maar aan dénkZeer belabberd evenwichtsgevoel en hopeloze coördinatie.
Morgen spierpijnquote:Op maandag 10 mei 2021 20:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, same.![]()
Mijn training werd bootcamp-met-gewichten en nu ben ik deaud.
Wel nog zo'n 400kcals om te snacken zo, dus da's nice.
Plausibel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |