Anekdotisch, maar toch. Toen mn dochter jonger dan 1 was hebben we veel tijd in 't ziekenhuis doorgebracht met 'r en hebben ze in 't ziekenhuis regelmatig gezegd: "Bij jonge kinderen nemen we bijna altijd op. In veel gevallen ook om de moeder/vader even rust te geven om bij te komen"quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Die onder de 20 jaar zijn dan vaak jonge kinderen/baby's toch?
Begrijpelijk, ook omdat ze zelf niet kunnen uitdrukken waar ze last van hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anekdotisch, maar toch. Toen mn dochter jonger dan 1 was hebben we veel tijd in 't ziekenhuis doorgebracht met 'r en hebben ze in 't ziekenhuis regelmatig gezegd: "Bij jonge kinderen nemen we bijna altijd op. In veel gevallen ook om de moeder/vader even rust te geven om bij te komen"
Natuurlijk zijn ze ook kwetsbaarder en kunnen die kids minder hebben, maar dat kan een deel van de aantallen op die lage leeftijd verklaren.
Het is wel te hopen dat beleidsbepalers die omslag ook op tijd maken, en niet eerst nog weer maandenlang de situatie 'aan willen kijken' als het straks zover is dat de daling echt hard doorzet straks in de zomermaanden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 16:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup, dan krijg je weer van die verhalen zoals op de Seychellen. Als veel mensen besmet raken maar bijna niemand ziek dan is het doel gewoon bereikt. Corona wordt gewoon een endemische ziekte zoals influenza.
Toen ik vanmiddag de tijdelijkheid betwistte was ik niet goed, wat is er veranderd? Dan lag ie op de plank maar gebeurde er niets mee. What happened?quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ng-te-voorkomen.html
Is GroenLinks gek geworden?! Hoe bedoel je geen einddatum? Ik ga dit niet de rest van mn leven accepteren! Is dat mens loco?
Maar, gaat dat volk ook de ziekenhuizen bezetten?quote:Op donderdag 6 mei 2021 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dat er coûte que coûte een Koningsdagpiek moet zijn?
quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
Is GroenLinks gek geworden?! Hoe bedoel je geen einddatum? Ik ga dit niet de rest van mn leven accepteren! Is dat mens loco?
Besmettingen blijven niet beperkt tot een bepaalde leeftijdscategorie. We zien elke keer weer dat het z'n weg naar alle lagen van de bevolking vindt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar, gaat dat volk ook de ziekenhuizen bezetten?
Niet de risico leeftijd.. Dus waar maken we ons druk om?
Omdat die alle papa's en mama's, opa's en oma's in het ziekenhuis stortenquote:Op donderdag 6 mei 2021 17:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar, gaat dat volk ook de ziekenhuizen bezetten?
Niet de risico leeftijd.. Dus waar maken we ons druk om?
Dit is toch helemaal niet bijzonder? Ze hebben een verzwakt immuunsysteem en vaccinatie breekt niet de keten van verspreiding, daarom milde klachten want anders waren ze sowieso dood geweest. Dit is het bewijs dat de vaccins werken.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:32 schreef mijntjexx het volgende:
11 MINUTEN GELEDEN
Corona in verpleeghuis Wehl breidt zich uit: gevaccineerde bewoner overleden
In een Gelders verpleeghuis dat kampt met een corona-uitbraak is een bewoner overleden. Dat zegt een woordvoerder van zorgorganisatie Sensire, waar het woonzorgcentrum onder valt, tegen Omroep Gelderland. Het gaat om een bewoner bij wie na volledige vaccinatie als eerste corona werd vastgesteld. Sensire weet niet of de bewoner aan corona is overleden of aan een andere oorzaak.
Vorige week werden twaalf van de 29 bewoners positief getest, terwijl het merendeel van de dementerende bewoners al was ingeënt tegen het virus. Het aantal besmettingen is gestegen met 6, er zijn nu totaal 18 coronabesmettingen onder gevaccineerde bewoners van het verpleeghuis. De besmette bewoners hebben milde klachten. "Maar het gaat om mensen die tachtig jaar en ouder zijn", benadrukt de woordvoerder.
Medewerkers
Volgens Sensire zijn bij een tweede coronatest ook vijf medewerkers positief op corona getest. De woordvoerder weet niet of het medewerkers zijn die gevaccineerd zijn. "Die informatie mag de werkgever niet weten", legt hij uit.
Sensire werkt samen met ziekenhuizen Slingeland in Doetinchem en Rijnstate in Arnhem. Er lopen twee onderzoeken. "We willen weten hoe het kan gebeuren dat er corona optreedt, terwijl bewoners volledig gevaccineerd zijn en hoe het virus zich heeft kunnen verspreiden."
Door de uitbraak heeft het verpleeghuis een aangepaste bezoekregeling. Er mag per bewoner maximaal een bezoeker komen en die moet beschermende kleding dragen, een mondmasker en een spatscherm. Ook moet de persoon afstand houden.
bron: NOS
Goh, dat de PvdA eens een keer een redelijke stem vertolkt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
7,50 voor een test veroorzaakt een tweedeling, maar mensen die gevaccineerd zijn meer laten mogen niet.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:37 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Goh, dat de PvdA eens een keer een redelijke stem vertolkt.
Dat was d66. Op de plank leggen betekent dat die niet actief is, dit klinkt alsof die gl miep hem *actief* wilt houden, dat is heel iets anders.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toen ik vanmiddag de tijdelijkheid betwistte was ik niet goed, wat is er veranderd? Dan lag ie op de plank maar gebeurde er niets mee. What happened?
En dan brengen ze het natuurlijk zo dat de mensen die ze vinden ook voorstander zijn van de testsamenleving in het algemeen.quote:
Je verwacht het niet. Dat er partijen zijn die het wel zien zitten om dit continue achter de hand te hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
Gaan ze ook op zoek naar mensen die nog steeds niet tevreden zijn?quote:Op donderdag 6 mei 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een treurnis weer, om dit als een ‘overwinning’ te zien.
een paniek greepquote:Op donderdag 6 mei 2021 18:19 schreef Zipportal het volgende:
Duitsland staat gebruik van AstraZeneca-vaccin toe voor alle volwassenen
https://www.nu.nl/buitenl(...)lle-volwassenen.html
Bij een bepaald vaccinatiegraad (dus beide prikken gehad) dat je dan zegt testen voor toegang is niet nodig.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan brengen ze het natuurlijk zo dat de mensen die ze vinden ook voorstander zijn van de testsamenleving in het algemeen.
[..]
Je verwacht het niet. Dat er partijen zijn die het wel zien zitten om dit continue achter de hand te hebben.
Ik snap niet waarom het zo'n probleem is om er een einddatum aan te hangen. Als het toch noodzakelijk is dan gewoon herevalueren en voor bepaalde tijd verlengen. Ziekenhuizen zo goed als leeg? Opheffen die zooi. Wordt de situatie toch weer erger ergens in de toekomst...dan kunnen ze op dat moment toch gewoon kijken of het op dat moment weer nut heeft? Bij voorbaat maar actief laten vind ik geen goede zaak.
quote:De ziekenhuizen nodigen zelf geen mensen uit. Iedereen krijgt dezelfde brief via het RIVM en kan online een afspraak maken. Dan verschijnen de ziekenhuislocaties als extra opties in beeld. Tot nu toe waren de ziekenhuizen vooral betrokken bij het vaccineren van eigen personeel en patiënten.
whaha, precies mijn planquote:Op donderdag 6 mei 2021 18:48 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gedeeld hier:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)kken-per-week-zetten
[..]
Tja, ik neem aan dat het nou ook weer niet zo gruwelijk geniaal was dat echt niemand anders dat kon bedenkenquote:Op donderdag 6 mei 2021 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, precies mijn plan
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1729
wel frappant, dat het dan een paar dagen erna, wordt gedaanquote:Op donderdag 6 mei 2021 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik neem aan dat het nou ook weer niet zo gruwelijk geniaal was dat echt niemand anders dat kon bedenken
Oh ja joh, minder ommetjes in de regen bij 8 graden en windkracht 6? Raar, manquote:Uit de data blijkt ook dat het andere corona-uitje bij uitstek, een blokje omlopen, de afgelopen week juist even minder populair werd.
https://nos.nl/artikel/23(...)rkt-drempelverhogendquote:Bezoekers laten een negatief coronatestbewijs zien bij de ingang van Ouwehands Dierenpark tijdens een test in april ANP
Ik waaide gisteren al 3x bijna wegquote:Op donderdag 6 mei 2021 18:58 schreef Tijn het volgende:
Haha, de NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)zoek-minder-ommetjes
[..]
Oh ja joh, minder ommetjes in de regen bij 8 graden en windkracht 6? Raar, man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Daarmee ga je niet duizenden mensen tegelijkertijd naar binnen kunnen laten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 18:59 schreef Vasilevski het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)rkt-drempelverhogend
Het zal je baan maar zijn.
En dáár hebben ze dan wel tijd voorquote:Op donderdag 6 mei 2021 19:00 schreef capricia het volgende:
Wel heel goed nieuws dat de ziekenhuizen 1 miljoen prikken per week willen gaan zetten.
quote:Op donderdag 6 mei 2021 18:48 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gedeeld hier:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)kken-per-week-zetten
[..]
Een ziekenhuis ligt nooit HELEMAAL VOL met coronapatienten Hans.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:04 schreef Fred het volgende:
[..]
En dáár hebben ze dan wel tijd voor
Operaties en dagbehandelingen is allemaal moeilijk, moeilijk, maar miljoenen mensen naar het ziekenhuis laten komen voor een spuit kan dan weer wel![]()
Je gaat toch niet miljoenen mensen naar panden laten komen die vol liggen met corona patiënten?
Klink een beetje als bij de brandweerman langs gaan voor brandpreventietips terwijl hij binnen in een brandend pand een brand staat te blussen.
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op donderdag 6 mei 2021 19:06 schreef Caland het volgende:
Een ziekenhuis ligt nooit HELEMAAL VOL met coronapatienten Hans.
Ook echt een bewoner is overleden maar het is niet duidelijk of dat de oorzaak is. Goh een bewoner van een verpleeghuis overlijdt, bel de krant.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is toch helemaal niet bijzonder? Ze hebben een verzwakt immuunsysteem en vaccinatie breekt niet de keten van verspreiding, daarom milde klachten want anders waren ze sowieso dood geweest. Dit is het bewijs dat de vaccins werken.
Durf te wedden dat door dit soort situaties het volgende nog wel eens een discussiepunt kan worden:quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:07 schreef -0- het volgende:
[..]
Ook echt een bewoner is overleden maar het is niet duidelijk of dat de oorzaak is. Goh een bewoner van een verpleeghuis overlijdt, bel de krant.
Maatschappelijke druk opvoeren om het onderdeel 'vrijwillig en privé' af te zwakken.quote:Volgens Sensire zijn bij een tweede coronatest ook vijf medewerkers positief op corona getest. De woordvoerder weet niet of het medewerkers zijn die gevaccineerd zijn. "Die informatie mag de werkgever niet weten", legt hij uit.
“Bij een ongeval op de A58 is een automobilist overleden en een andere gewond geraakt. De automobilist was 78 en had 2 weken ervoor de tweede Pfizer prik gehad. Het is onduidelijk of het overlijden veroorzaakt is door het vaccin”quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:07 schreef -0- het volgende:
[..]
Ook echt een bewoner is overleden maar het is niet duidelijk of dat de oorzaak is. Goh een bewoner van een verpleeghuis overlijdt, bel de krant.
IC verpleegkundigen en chirurgen gaan die prikken ook niet zetten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:04 schreef Fred het volgende:
[..]
En dáár hebben ze dan wel tijd voor
Operaties en dagbehandelingen is allemaal moeilijk, moeilijk, maar miljoenen mensen naar het ziekenhuis laten komen voor een spuit kan dan weer wel![]()
Je gaat toch niet miljoenen mensen naar panden laten komen die vol liggen met corona patiënten?
Klink een beetje als bij de brandweerman langs gaan voor brandpreventietips terwijl hij binnen in een brandend pand een brand staat te blussen.
Dit gaat in potentie dus nog heel lang duren.quote:Op donderdag 6 mei 2021 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan brengen ze het natuurlijk zo dat de mensen die ze vinden ook voorstander zijn van de testsamenleving in het algemeen.
[..]
Je verwacht het niet. Dat er partijen zijn die het wel zien zitten om dit continue achter de hand te hebben.
Ik snap niet waarom het zo'n probleem is om er een einddatum aan te hangen. Als het toch noodzakelijk is dan gewoon herevalueren en voor bepaalde tijd verlengen. Ziekenhuizen zo goed als leeg? Opheffen die zooi. Wordt de situatie toch weer erger ergens in de toekomst...dan kunnen ze op dat moment toch gewoon kijken of het op dat moment weer nut heeft? Bij voorbaat maar actief laten vind ik geen goede zaak.
De mevrouw in dat verzorgingstehuis heeft ook een ongeluk gehad?quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
“Bij een ongeval op de A58 is een automobilist overleden en een andere gewond geraakt. De automobilist was 78 en had 2 weken ervoor de tweede Pfizer prik gehad. Het is onduidelijk of het overlijden veroorzaakt is door het vaccin”
Dat is ook alleen maar voor dit jaar waarschijnlijk, er moet deze zomer gewoon toerisme zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit gaat in potentie dus nog heel lang duren.
De EU doet niet voor niets die green card aanbieden.
Je weet ook dat Kuipers dit al een paar weken geleden als optie aanstipte?quote:Op donderdag 6 mei 2021 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel frappant, dat het dan een paar dagen erna, wordt gedaan
Dit is helemaal niet bedoeld voor Hugo en Rutte.quote:
Ik betwijfel ernstig of er politici rondlopen die dat denken en die niet snel terug willen naar ons oude leven. Welk principe van welke partij zou dat onderschrijven?quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:17 schreef eragon2890 het volgende:
...
Er zijn dus daadwerkelijk "mensen" (?) die vinden dat het oude normaal middeleeuws en smerig was en we voor eeuwig 1,5m en mondvodjes moeten houden en nooit meer normaal in vrijheid gezellig leven want griep
...
INDIAEDquote:Op donderdag 6 mei 2021 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Een ziekenhuis ligt nooit HELEMAAL VOL met coronapatienten Hans.
Ze zit in een stadsdeelcommissie. Die mensen vergaderen een keer of acht per jaar over de plaats van het klimrek en of daar niet ook wat plantjes omheen moeten staan en vertellen in geuren en kleuren over hun politieke triomfen op de kringverjaardag, helemaal na twee sherry.quote:
Besef je wel wat er momenteel in het door jou zo geliefde Azië gebeurt? In India...quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar voor dit jaar waarschijnlijk, er moet deze zomer gewoon toerisme zijn.
Ondanks die wappie lokaal van GL in amsterdam (zie hierboven) ga ik er nog steeds van uit dat we over max 6 maanden uit deze onvrije levende hel verlost zijn, en we weer gewoon normaal als vrije mensen kunnen leven met onze oude vrijheid en leven. Ik kan niet wachten. Daar overloof ik nu ook op, op die hoop, dit is geen leven zo. Ik wil weer MENS mogen zijn, zonder beperkingen leuke sociale gezellige dingen mogen doen.
Ik vind die testsamenleving prima als die zoals kabinet zegt een paar maanden eerder lowlands of animecon of what have you mogelijk maakt, maar ook daar wil ik zsm vanaf. Dat willen PVDA, CU, PVVD, PVV, FVD, Paternotte van D66, SP, SGP, Ja21, daarmee al een meerderheid dus, en ongetwijfeld VVD en CDA echter ook, dus ik zie dat wel positief in.
De dag dat alles opgeheven wordt ga ik zo zo zo blij zijn en zo hard genieten en meteen vergeten dat dit t*ringvirus ooit bestaan heeft!
Broekje uit?quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
HuGO!
Nog een miljoen capaciteit geregeld, gewoon.
HuGO! HuGO! HuGO!
Welnee. Net alsof de hele wereld tegen mazelen en andere ziektes is gevaccineerd.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Besef je wel wat er momenteel in het door jou zo geliefde Azië gebeurt? In India...
We zijn pas vrij als heel de wereld ingeënt is.
Ik vraag me dan af welke leeftijden ze gaan prikken en in welke volgorde. Er staat dat ze zich vooral richten op jonge gezonde mensen, maar dat is nog steeds vrij ruim natuurlijk.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:14 schreef NaturalScience het volgende:
Vanaf Juni gaan 60 ziekenhuizen meehelpen met het vaccineren van jonge gezonde mensen.
Het is de bedoeling dat deze ziekenhuizen 1 miljoen prikken per week voor hun rekening nemen. Daarmee zullen er 2,5 miljoen prikken per week gezet gaan worden.
Laat maar komen!
Eh, ja...quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welnee. Net alsof de hele wereld tegen mazelen en andere ziektes is gevaccineerd.
In plaats van Indiërs en Brazilianen in te enten, kun je beter voor zorgen dat India en Brazilië helemaal van de wereld worden afgesloten zodat het virus niet vanuit Brazilië en India zich naar andere landen kan verspreiden. India heeft drie keer de bevolkingsomvang ten opzichte van de EU, Brazilië 0,5 keer de bevolkingsomvang. Je kunt gewoon niet de gehele bevolking van India vaccineren, dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Besef je wel wat er momenteel in het door jou zo geliefde Azië gebeurt? In India...
Dat gaat nooit gebeuren, dus dat lijkt me een wat wonderlijk (en vooral vrij onnodig) vertrekpunt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel is niet hetzelfde als iedereen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh, ja...
https://www.who.int/news-(...)mmunization-coverage
De andere stukken Azië zoals vietnam etc bedoel ik. Met wel functionerende regeringen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, als West-Europeaan wel even afkondigen dat India en Brazilië maar "helemaal van de wereld worden afgesloten" is een realistisch alternatief.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:03 schreef Erno-BE het volgende:
Je kunt gewoon niet de gehele bevolking van India vaccineren, dat kan gewoon niet.
Duidelijk 😂😂🤣quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze zit in een stadsdeelcommissie. Die mensen vergaderen een keer of acht per jaar over de plaats van het klimrek en of daar niet ook wat plantjes omheen moeten staan en vertellen in geuren en kleuren over hun politieke triomfen op de kringverjaardag, helemaal na twee sherry.
Zodra de meeste kwetsbaren gevaccineerd zijn (en een groot deel van de rest van de bevolking) dan kunnen de ziekenhuizen het waarschijnlijk weer veel beter aan en dan is het gewoon onnodig.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren, dus dat lijkt me een wat wonderlijk (en vooral vrij onnodig) vertrekpunt.
toen wilde de GGD nietquote:Op donderdag 6 mei 2021 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet ook dat Kuipers dit al een paar weken geleden als optie aanstipte?
Vraag het aan dat "mens"!quote:Op donderdag 6 mei 2021 19:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik betwijfel ernstig of er politici rondlopen die dat denken en die niet snel terug willen naar ons oude leven. Welk principe van welke partij zou dat onderschrijven?
Nou ja, het is natuurlijk wel zaak om tegelijkertijd niet alléén (maar wél eerst) naar jezelf te kijken, maar ook naar de rest van de wereld. Al is het maar vanuit eigenbelang. Je kan dit probleem nou eenmaal niet puur vanuit je eigen nationale doosje adresseren. Dat betekent niet dat je tegelijkertijd jezelf maar moet wegcijferen ("wij zijn pas vrij als") door maar steeds te kijken naar de problemen elders. Dat is een lastige balans om te zoeken, maar wel één die je zal moeten vinden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zodra de meeste kwetsbaren gevaccineerd zijn (en een groot deel van de rest van de bevolking) dan kunnen de ziekenhuizen het waarschijnlijk weer veel beter aan en dan is het gewoon onnodig.
Niet onnodig rekken.
Nee? Geen enkele reden die jij zou kunnen verzinnen? Zoals bijvoorbeeld een pandemie?quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel is niet hetzelfde als iedereen.
Er is geen enkele reden om in Europa allerlei maatregelen te houden omdat er in landen als Malawi en Burundi mensen rondlopen die nog geen coronashot hebben gehad.
Oke, als ik je 2e alinea lees zijn we het toch nog eens.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee? Geen enkele reden die jij zou kunnen verzinnen? Zoals bijvoorbeeld een pandemie?
We hoeven hier ook niet veel maatregelen te houden, behalve meer controle op wat er binnenkomt. Het is echt niet zo dat we straks geen biertje mogen doen bij wat goede muziek omdat Umfufu uit Malawi misschien een ticket kan boeken.
Wat er straks overblijft is wat er nu in de steigers gezet wordt: werken met lijsten van veilige, minder veilige en onveilige landen en het verkeer van en naar die plekken beperken. Zo is Israël op de groene lijst gezet voor Europa deze week vanwege de hoge vaccincatiegraad zodat die deze zomer hier toeristje kunnen komen spelen.
Zonder patentrecht is er voor bedrijven als Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac geen financiële prikkel om goedwerkende vaccins te ontwikkelen. Het onderzoek en ontwikkelingsbudget van veelbelovende bedrijven als Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac wordt drastisch ingeperkt, mocht het patentrecht geschrapt wordt. Iets wat je absoluut niet wil hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De andere stukken Azië zoals vietnam etc bedoel ik. Met wel functionerende regeringen.
Overigens ben ik eens voor etische redenen dat iedereen zsm prik moet krijgen, en waar ik Merkel tot vandaag altijd erg waardeerde kots ik haar nu dan ook uit met die patenten.
Maar als iedereen hier gevaccineerd is verwacht ik gewoon, en dat zijn kabinet EN omt duidelijk ook beiden van plan, dat we ons leven en vrijheid terugkrijgen, en dan ga ik weer lekker leven zoals hiervoor. Kan niet wachten.
En daarvoor al in London lekker naar die con in juli drie dagen, alvast wat eerder een normale conventie weer, heerlijk.
Godver, we zijn het een keer eens.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zonder patentrecht is er voor bedrijven als Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac geen financiële prikkel om goedwerkende vaccins te ontwikkelen. Het onderzoek en ontwikkelingsbudget van veelbelovende bedrijven als Pfizer, BioNTech, Moderna en CureVac wordt drastisch ingeperkt, mocht het patentrecht geschrapt wordt. Iets wat je absoluut niet wil hebben.
Diplomaten zijn niet alleen onschendbaar, ze zijn ook van nature immuun voor ieder mogelijk virus. We zouden risicoloos een miljoenmiljard Indische en Braziliaanse diplomaten kunnen invliegen en er zou niet één extra coronabesmetting door plaatsvinden.quote:
In dat geval verwacht ik maatregelen tot in lengte van een heleboel dagen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren, dus dat lijkt me een wat wonderlijk (en vooral vrij onnodig) vertrekpunt.
Dan moet Veldhoven betere arbeidsvoorwaarden bieden om gewoon Nederlanders en als het echt niet anders kan andere EU-burgers te vinden die het werk willen doen. De Indiërs en Brazilianen die in Veldhoven werken, zorgen er uiteindelijk voor dat de arbeidsvoorwaarden voor Nederlandse arbeidskrachten uitgehold worden. Iets wat ik niet als wenselijk zie.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Bel eens met de jongens en meisjes in Veldhoven wat ze daaraan hebben. Lijkt me verder ook niet OT.
Dat is een beetje de consequentie van blijven denken dat je steeds maar aan een touwtje kan trekken om iets (niet) te laten gebeuren, om twee weken later weer verbaasd te zijn dat er iets buiten de reikwijdte van dat touwtje is gebeurd, waar je natuurlijk ook weer op moet reageren door aan een ander touwtje te trekken, om er na tien pogingen achter te komen dat je te weinig handen hebt om het op die manier aan te vliegen. Maar dat besef landt nog wel. Ooit.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval verwacht ik maatregelen tot in lengte van een heleboel dagen.
Waarom zouden we maatregelen rekken als de zorg het weer aan kan? En de zorg kan het als het goed is weer aan als 50+ grotendeels gevaccineerd is. Alles wat daarbij komt is een grote bonus.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Interessant, zou misschien ook iets voor Nederland zijn. Eind mei prik 1 en eind juli prik 2 met AstraZeneca is altijd aantrekkelijker dan begin juli prik 1 en medio augustus prik 2 met Pfizer of CureVac voor iemand onder de 30 zonder medische indicatie.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vanavond is in Duitsland besloten om de zogenaamde "Impfpriorisierung" los te laten voor Astrazeneca; iedereen mag zich vanaf nu met AZ laten vaccineren, de huisartsen (althans degenen die met AZ enten) mogen vanaf nu beslissen wie er wanneer aan de beurt is.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:In de Amerikaanse staat Florida zijn met onmiddellijke ingang alle coronamaatregelen beëindigd. Volgens de gouverneur van Florida, de Republikein Ron DeSantis, kan dit door de werkzaamheid en de beschikbaarheid van coronavaccins.
DeSantis verklaarde alle plaatselijke noodbevelen ongeldig vanaf 1 juli. Door een speciaal bevel overbrugde hij de tussenliggende tijd, waardoor hij de beperkingen meteen kon opheffen. Verder mogen bedrijven, overheidsinstanties en scholen vanaf 1 juli mensen niet verplichten een vaccinatiebewijs te tonen. Als zij dit toch eisen riskeren ze 5000 dollar boete.
Er wordt vanaf nu ook nog maar 4 weken tussen beide entingen aangehouden in plaats van 11. (of hoeveel weken het ook alweer precies waren bij AZ)quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Interessant, zou misschien ook iets voor Nederland zijn. Eind mei prik 1 en eind juli prik 2 met AstraZeneca is altijd aantrekkelijker dan begin juli prik 1 en medio augustus prik 2 met Pfizer of CureVac voor iemand onder de 30 zonder medische indicatie.
Dan denk je te klein. Te lokaal.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zouden we maatregelen rekken als de zorg het weer aan kan? En de zorg kan het als het goed is weer aan als 50+ grotendeels gevaccineerd is. Alles wat daarbij komt is een grote bonus.
Die dwaas blijft maar volhouden hé met z´n testwet en de prijs.quote:De Jonge: toegangstest voorlopig gratis, later mogelijk wel eigen bijdrage
Voorlopig zullen toegangstesten voor activiteiten en evenementen gratis zijn, maar het kabinet wil wel de mogelijkheid openhouden om een eigen bijdrage te vragen. "Het lijkt me onverstandig als de mogelijkheid voor de invoering van een eigen bijdrage onmogelijk wordt gemaakt in de wet", zegt De Jonge. Hij verwacht dat toegangstesten op termijn vooral nog voor evenementen nodig zijn waar veel mensen samenkomen. Volgens de minister heeft het kabinet lang gediscussieerd over het al dan niet invoeren van de eigen bijdrage. "Daar waren we het onderling ook niet over eens." Een Kamermeerderheid stuurt erop aan om geen eigen bijdrage te heffen.
Zo'n bijdrage zou een kwart zijn van de kostprijs van een toegangstest, vooralsnog ongeveer 7,50 euro. Maar omdat de prijs van de testen daalt, denkt De Jonge dat de eigen bijdrage dan ook daalt, bijvoorbeeld naar 5 euro.
Gewoon fatsoenlijke quarantine zou genoeg moeten zijn vanuit die landen, daar zijn ze nu al mee bezig.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Luister, ik ben 100000% met je eens dat ze geënt moeten worden. Om te helpen alleen al. Punt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan denk je te klein. Te lokaal.
Ik heb mijn vrijheid niet terug van voor de pandemie zolang we met zijn allen niet overal even vrij kunnen reizen als daarvoor. Toch?
Laat staan de mogelijke varianten die gaan ontstaan in zo'n land.
Ik snap het politiek ook niet, als hij dat in de wet houd wordt die gewoon afgeschoten en komt er geen wet...quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Die dwaas blijft maar volhouden hé met z´n testwet en de prijs.
Hugo flikker lekker op, niemand, werkelijk niemand zit op deze idioterie te wachten.
Ik ga dat ook niet accepteren.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Gewoon fatsoenlijke quarantine zou genoeg moeten zijn vanuit die landen, daar zijn ze nu al mee bezig.
Ik ga echt niet accepteren dat ik straks nog niet normaal vrij mag leven als we hier allemaal gevaccineerd zijn, dan hoef ik dat hele dan zinloze vaccin ook niet. Maar dat gaat gewoon gebeuren, we gaan hier echt niet wachten op timboektoe.
Neemt niet weg dat het - godzijdank voor de mensen daar - bullshit is, en uiteindelijk zei ook gewoon ingeënt worden. Alleen kunnen wij ver ver voor die tijd ook al weer gewoon naar een festival concert nachtclub of animeconventie godzijdank. Net zoals vanaf 21 juni in Engeland: test ALS je niet gevaccineerd bent en dan lekker event als vanouds. Daarom vlieg ik naar London 😃
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |