abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:15:26 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199317721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's een andere zaak en de jury kan tot een ander oordeel komen. De acties van een agent die wel veroordeeld is hoeft niet, gezien de senioriteit van de agent in kwestie, een schuldig oordeel voor zijn, toenmalige, collega's in te houden.
Chavin is veroordeeld voor moord, dan zijn die toch medeplichtig of zie ik dit verkeerd? Of tenminste grove nalatigheid en verzaken van plicht.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:18:41 #77
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199317760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:13 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. DeSantis is een van de populairste gouverneurs van Amerika en dat zal toch ook wel een aantrekkingskracht hebben op andere verkiezingen. Wellicht is hij dan zelfs de kandidaat voor de Republikeinen.
Het grootste probleem is het presenteren van beleid en een duidelijke visie voor de toelomst. Iets waar het tegenwoordig bij nagenoeg elke republikeinse kandidaat aan schort.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:27:40 #78
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199317875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan mij nog herinneren dat DeSantis cruise schepen verbood om af te meren in Florida die daarop naar andere landen moesten uitwijken, bijvoorbeeld, dus gelul dat DeSantis niet is meegegaan in de covid gekte is een nogal ridicule bewering.
DeSantis heeft, net als Trump, van alles en nog wat gedaan gedurende covid maar erg consistent was het allemaal niet.
Klopt. En nu hij alle coronaregels heeft losgelaten hebben cruisers besloten om niet meer in fort lsuderdale af te meren. Dat gaat ze bakken met geld kosten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 18:27:46 #79
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199317879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het grootste probleem is het presenteren van beleid en een duidelijke visie voor de toelomst. Iets waar het tegenwoordig bij nagenoeg elke republikeinse kandidaat aan schort.
Dat kunnen wij belangrijk vinden, maar zo stemt de gemiddelde Amerikaan (maar ook Nederlander) toch niet?

DeSantis volgt een beetje de Trump-lijn, zonder continu om zich heen te schoppen en heeft daarnaast de Covid-crisis volgens de inwoners van Florida heel goed aangepakt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:29:37 #80
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199317898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:27 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat kunnen wij belangrijk vinden, maar zo stemt de gemiddelde Amerikaan (maar ook Nederlander) toch niet?

DeSantis volgt een beetje de Trump-lijn, zonder continu om zich heen te schoppen en heeft daarnaast de Covid-crisis volgens de inwoners van Florida heel goed aangepakt.
Vooral bij de uitvaart organisaties. Daar is de handel met 500 % toegenomen. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 18:31:17 #81
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199317926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:29 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Vooral bij de uitvaart organisaties. Daar is de handel met 500 % toegenomen. :P
Tja, waar niet? :+

Ik weet niet of het geluk of wijsheid was, maar DeSantis is op tijd begonnen met versoepelingen. Hij werd voor gek verklaard, maar het heeft goed uitgepakt. Wellicht ook wat voordeel van het klimaat van zijn staat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:34:34 #82
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199317973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Tja, waar niet? :+

Ik weet niet of het geluk of wijsheid was, maar DeSantis is op tijd begonnen met versoepelingen. Hij werd voor gek verklaard, maar het heeft goed uitgepakt. Wellicht ook wat voordeel van het klimaat van zijn staat.
De meeste bejaarden en mensen met onderliggende kwalen zijn nu dood. Goed beleid dus. Wel jammer dat er geen lijken in mar a lago liggen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 18:37:02 #83
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199318011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:34 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De meeste bejaarden en mensen met onderliggende kwalen zijn nu dood. Goed beleid dus. Wel jammer dat er geen lijken in mar a lago liggen.
Dat valt ook wel weer mee. Er zijn 26 staten in de VS die het slechter gedaan hebben qua aantal doden: https://www.statista.com/(...)h-rates-us-by-state/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:39:58 #84
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199318058
Ik vomd het niet meevallen, deSantis en Trump hebben mijn schoonmoeder vermoord. Nuff said.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 18:41:01 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199318074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Chavin is veroordeeld voor moord, dan zijn die toch medeplichtig of zie ik dit verkeerd? Of tenminste grove nalatigheid en verzaken van plicht.
Maar daar zijn ze niet voor aangeklaagd, ze zijn aangeklaagd voor het schenden van zijn burgerrechten, dat Chauvin schuldig is aan moord betekent niet dat zij ook schuldig zijn. De aanklachten tegen Chauvin waren specifiek voor zijn handelen, de anderen stonden niet terecht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:21 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199318092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:37 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. Er zijn 26 staten in de VS die het slechter gedaan hebben qua aantal doden: https://www.statista.com/(...)h-rates-us-by-state/
Ja, mits de cijfers kloppen en in het geval van Florida is daar twijfel over. Er zijn beschuldigingen door voormalige medewerkers dat de cijfers vervalst zijn.
Dit is overigens in New York ook gebeurt, de cijfers van verpleeghuizen zijn daar door medewerkers van Cuomo vervalst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199318235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De grote vraag is of de cijfers door florida aangeleverd kloppen.
https://www.wptv.com/coro(...)t-under-new-scrutiny

Verder florida met de bekende cijfers 1656 per 1 miljoen nederland 1006 per 1 miljoen.

Het percentage oudjes in nl is hoger als Florida.
En de temperatuur een stuk lager, dus het aantal doden in Florida zou nihil moeten zijn in plaats van hoger dan hier.
pi_199318279
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En de vergelijking tussen Nederland en Florida is relevant omdat?
Omdat daaruit blijkt dat je weer eens uit je nek loopt te kletsen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 19:08:21 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199318398
twitter


Weer een ritje SC in de maak denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199318864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat daaruit blijkt dat je weer eens uit je nek loopt te kletsen.
Verre van. De lukrake vergelijking tussen Florida en Nederland raakt kant noch wal. Je snapt er niet veel van, dat blijkt wel.
pi_199318888
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Verre van. De lukrake vergelijking tussen Florida en Nederland raakt kant noch wal. Je snapt er niet veel van, dat blijkt wel.
Juist ja, als mensen niet trappen in de kersjes die jij plukt snappen ze er niet veel van.
Probeer het eens met inhoud, kost iets meer moeite, maar werkt beter in discussies.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 19:50:24 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199318904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:08 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer een ritje SC in de maak denk ik.
Dat is nog geen uitgemaakte zaak, Trump kan dat wel willen maar hogere rechters kunnen ook weigeren om een beroep te horen. Er is geen constitutioneel argument nu wat er wel was toen hij President was omdat dit soort zaken nooit goed vastgelegd zijn over de functie van President, nu hij gewoon burger is liggen er genoeg precedenten, vermoedelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 19:51:30 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199318920
Jongens, niet op de man.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199318923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Juist ja, als mensen niet trappen in de kersjes die jij plukt snappen ze er niet veel van.
Probeer het eens met inhoud, kost iets meer moeite, maar werkt beter in discussies.
Je projecteert. Ik benader de situatie van Florida binnen de nationale (Amerikaanse) context. Juist daar ineens Nederland bij trachten te halen is 'cherry-picking' van de bovenste plank.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 19:52:09 ]
pi_199321168
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je projecteert. Ik benader de situatie van Florida binnen de nationale (Amerikaanse) context. Juist daar ineens Nederland bij trachten te halen is 'cherry-picking' van de bovenste plank.
Florida heeft met 17% oversterfte in Maart 2020-Februari 2021 inderdaad een voor Amerika relatief lage oversterfte. Het is nog steeds wel erg hoog als je het met Europa vergelijkt en het is ook bijna het dubbele van staten als liberale staten als Washington en Oregon. https://www.nytimes.com/i(...)d-19-death-toll.html
pi_199321853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En de temperatuur een stuk lager, dus het aantal doden in Florida zou nihil moeten zijn in plaats van hoger dan hier.
Iedereen in de airco lijkt me anders een goede verspreiding van corona.
pi_199322114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Iedereen in de airco lijkt me anders een goede verspreiding van corona.
Bottom line is denk ik dat je als leek gewoon niet zoveel kunt zeggen over hoe effectief en economisch welke maatregel is geweest op welk moment op dit moment. Daar zal wetenschappelijk onderzoek naar moeten plaatsvinden.

Elke staat is net als elk land gewoon net anders met ook weer eigen omstandigheden.
pi_199322401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Bottom line is denk ik dat je als leek gewoon niet zoveel kunt zeggen over hoe effectief en economisch welke maatregel is geweest op welk moment op dit moment. Daar zal wetenschappelijk onderzoek naar moeten plaatsvinden.

Elke staat is net als elk land gewoon net anders met ook weer eigen omstandigheden.
Eens. Er is zo weinig lijn in resultaten van landen/staten dat er echt weinig over te zeggen valt denk ik.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:31:57 #99
323401 Kijkertje
met filter
pi_199323693
twitter


quote:
The Trump Justice Department secretly obtained Washington Post journalists’ phone records and tried to obtain their email records over reporting they did in the early months of the Trump administration on Russia’s role in the 2016 election, according to government letters and officials.

In three separate letters dated May 3 and addressed to Post reporters Ellen Nakashima and Greg Miller, and former Post reporter Adam Entous, the Justice Department wrote they were “hereby notified that pursuant to legal process the United States Department of Justice received toll records associated with the following telephone numbers for the period from April 15, 2017 to July 31, 2017.” The letters listed work, home or cellphone numbers covering that three-and-a-half-month period.

[..]

The Justice Department defended its decision to subpoena Post reporters’ records as an investigative step of last resort that was not taken lightly.

“While rare, the Department follows the established procedures within its media guidelines policy when seeking legal process to obtain telephone toll records and non-content email records from media members as part of a criminal investigation into unauthorized disclosure of classified information,” said Marc Raimondi, a spokesman for the Justice Department. “The targets of these investigations are not the news media recipients but rather those with access to the national defense information who provided it to the media and thus failed to protect it as lawfully required.”

The phone records in question include who called whom when, and how long the call lasted, but do not include what was said in those phone calls. Investigators often hope such records will provide clues about possible sources the reporters were in contact with before a particular story published.

[..]
Best vreemd, de WP verspreidt toch alleen maar fake news? :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199323850
Niet uniek voor Trumps regering, maar zeker zorgelijk: https://www.nytimes.com/2(...)ss-seized-by-us.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')