je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
Je gaat die spuit wel nemen?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?quote:Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk. Kijk alleen al naar de USA waar ze er in sommige staten ook niet veel van moesten hebben, en als ik me niet vergis deden ook niet alle Europese landen van meet af aan eraan mee.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat Jaapie wat dat betreft een beetje raar is ja, de rest van de wereld deed het meteen...
Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wanneer je alleen/maar dient te gebruiken dan snap je toch wel dat er al van ongelijkheid sprake is?
En even los van hoe tijdelijk dat is (zeker met vertraging met vaccineren).
Dat is de groep die nu ook al niet ernstig ziek word, of in ieder geval niet vaak, daarnaast is de 2e prik voornamelijk een booster, en zelfs nog niet eens duidelijk of dat wel nodig is, daarnaast kunnen de hele grote festivals gewoon teststraten opzetten. Bovendien, word nog een leuke klus om uberhaupt die teststraten te regelen, of dacht je dat die glaszetter dat even in 3 weken regelt? Lead Healthcare heeft er 5 maanden over gedaan om 30 straten op te zetten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
maar het plan regelt dan ook al door steeds een stap later de dingen uit de vorige stap open te tellen dat die dan alleen nog geld voor , voorbeeld minister "bv hele grote festivals" en "fysiek onderwijs" waar je de 1,5m weg wilt hebben. Dan is het dus alleen tijdelijk nog een maand of 4 ofzo een alternatief daarvoor tot gewoon dit helemaal achter ons ligt.
En vergeet niet dat je eerste vaccinatie maar half is, en dat het ook nog eens paar weken duurt voor je beschermd bent. voordat iedereen echt helemaal gevaccineerd is die wil is het dus minstens septepber-oktober, en dat is zonder vertraging.
Dan moet Rutte dat doen, tot nu toe bedenkt hij alleen maar meer restricties en regels, en er is nog geen sprake van dat alle restricties opgeheven wordenquote:Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef Socios het volgende:
[..]
En al wás dat zo: ook hij vindt dat (wanneer mogelijk) alle restricties opgeheven moeten worden.
Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.
Ware het niet dat de vaccinaties niet in een centraal systeem staan, waarom denk je dat er staat: Schattingen op het dashboard?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?
Functioneert uitstekendquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?
Weinig van te merken.....
Belgieeeeeeeeequote:De avondklok gaat op de schop in de nacht van vrijdag op zaterdag. In Brussel moet je vrijdag tussen 22 uur en middernacht binnenblijven, maar vanaf 1 minuut na klokslag middernacht mag je weer naar buiten. Brussels parlementslid en gemeenteraadslid in Anderlecht Gilles Verstraeten (N-VA) klaagt deze ochtend op Radio 1 over de ,,absurditeit” ervan.
Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.
De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn geslotenquote:
Ik begrijp nooit zo goed wat er nou zó verschrikkelijk erg aan is dat ze iets van je weten. Kun je dat uitleggen?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.
Ze houden maar een papiertje bij, tellen op hoeveel prikken ze zetten en geven dat cijfertje maar door. Hoeven ze mijn gegevens niet voor te hebben.
Verhuis je toch lekker.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie
De rechtsstaat is een farce geworden
Ik weet heel goed hoe het werkt, ik voorspel je alleen dat ze dat niet op orde gaan krijgen, en dat je het grootste gezeik gaat krijgen van mensen die niet goed in het systeem staan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef erkel het volgende:
[..]
De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.
Het probleem is dat ze dat niet vastleggen. Als ze dat duidelijk in de wet vastleggen en dat het alleen geldt voor Covid-19, dan hebben we een heel ander gesprek.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
Heeeeee bingo!! Ja precies dan heb je dus alleen een test voor de heel grote festivals, laat dat nou precies zijn waar het kabinet op inzit vanaf 1 juli!quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is de groep die nu ook al niet ernstig ziek word, of in ieder geval niet vaak, daarnaast is de 2e prik voornamelijk een booster, en zelfs nog niet eens duidelijk of dat wel nodig is, daarnaast kunnen de hele grote festivals gewoon teststraten opzetten. Bovendien, word nog een leuke klus om uberhaupt die teststraten te regelen, of dacht je dat die glaszetter dat even in 3 weken regelt? Lead Healthcare heeft er 5 maanden over gedaan om 30 straten op te zetten.
Alsof het leven om festivals draaitquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef RipCity het volgende:
Vandaag:
Hongaars Sziget Festival gaat dit jaar weer niet door
Grootste van Europa: Brighton gay parade in augustus gecancelled
En dat in landen waar grootste gedeelte al is gevaccineerd en cases superlaag zijn.
Mensen die denken dat er in Nederland deze zomer veel te doen zal zijn hebben bord voor de kop. Met/zonder test bewijs.
Van zijn collega, niet van hemzelf. Wel erg scherp aangezet in het artikel wmb, al weet ik dus niet uit 1e hand wat er voor voeding achter zit.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:
Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
Stel: vaccinatiegraad is hoog genoeg; de ziekenhuizen kunnen het aantal besmettingen aan. En ze gaan dit toch rekken. ''Voor de zekerheid''.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
Nee en terecht, want ze willen zichzelf ook de mogelijkheid geven dat wanneer de situatie erom vraagt (bijvoorbeeld nog altijd honderden IC-bedden bezet in juli, of als er onverhoopt toch een kink in het vaccinplan komt) om het aan te houden. Dat is niet om jou en mij te pesten, maar om te voorkomen dat we weer terugvallen zoals vorig jaar zomer gebeurde toen 'alles' open ging.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dat niet vastleggen. Als ze dat duidelijk in de wet vastleggen en dat het alleen geldt voor Covid-19, dan hebben we een heel ander gesprek.
De functioneerde rechtstaat heeft deze vrijheden tijdelijk ingeperkt inderdaad, omdat het alternatief vele malen vervelender is. Voor iedereen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie
De rechtsstaat is een farce geworden
Hmm, ik vind het geen overtuigend antwoord voor de manier waarop het in het artikel werd gesteld.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Van zijn collega, niet van hemzelf. Wel erg scherp aangezet in het artikel wmb, al weet ik dus niet uit 1e hand wat er voor voeding achter zit.
[ afbeelding ]
En daar ga je dan een spoedwet voor regelen, een miljard tegen aanklappen, en test straten opzetten?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Heeeeee bingo!! Ja precies dan heb je dus alleen een test voor de heel grote festivals, laat dat nou precies zijn waar het kabinet op inzit vanaf 1 juli!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |