Daar was die eerst ook buiten, dus hij is daar al half afgeschaft.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In Israël geldt ook nog steeds een mondmaskerplicht (https://www.rail.co.il/en/pages/train-ride-updates.aspx) en die lopen toch een maand of drie-vier voor op ons op vaccineren. Ik zie de maskerplicht niet zo snel verdwijnen en als de plicht verdwijnt dan moeten ze in alle EU-landen tegelijkertijd verdwijnen. Ik heb niets aan dat in Nederland geen maskerplicht geldt en in Duitsland wel.
Ze hebben onderzoek gedaan naar een type sneltest en ze vonden: 118 positieven, 100 vals-positieven en 282 vals negatieven.quote:These figures equate to 288 positive LFD tests per 100,000 people tested with 188 infections correctly detected, 100 people with false positive results and 282 missed cases of infection.
Deze conclusie is ook wel interessant :quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
Maar even deze studie: https://blogs.bmj.com/bmj(...)source=socialnetwork
[..]
Ze hebben onderzoek gedaan naar een type sneltest en ze vonden: 118 positieven, 100 vals-positieven en 282 vals negatieven.
@:DireStraits7 zegt dat er een hoop ellende mee wordt gespaard, maar is dat wel zo? Lijkt me totaal geen significant verschil in een groep van 100k mensen.
quote:Currently, engagement in the school mass testing programme is likely to further widen existing inequalities.
In de trein en bus moest je sinds juni al een mondkapje op, als één van de laatste landen van Europa.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was tussen maart en oktober vorig jaar ook zo, werkte prima.
quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien dat we bepaalde basisregels ook wel ten dele zullen blijven hanteren? Jan en alleman de hand schudden is verleden tijd? De drie zoenen op de verjaardag doen we niet meer? Wie gaat het zeggen.
Alleen argumenten als 'voor de griep legden we het land toch ook niet plat?' zijn drogredenen. Als we ons blijven beroepen op tradities hadden we nog steeds slavernij gehad, om maar een extreem voorbeeld te geven.
De trein en bus waren ook ongeveer het eerste wat weer opengesteld, daarvoor alleen essentiële reizen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de trein en bus moest je sinds juni al een mondkapje op, als één van de laatste landen van Europa.
De UK mag wat mij betreft experimenteren om eind juni de mondmaskerplicht af te schaffen (ook in de Londense metro). Mocht het blijken dat het afschaffen van de mondmaskerplicht in de Londense metro niet leidt tot meer coronabesmettingen, dan moeten die resultaten leiden tot het afschaffen van de mondmaskerplicht in geheel continentaal Europa.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Daar was die eerst ook buiten, dus hij is daar al half afgeschaft.
Ik vermoed dat die er zo rond oktober vanaf gaat.
Bij ons is het iig simpel: in stap 6 is die weg. Samen met alle andere basisregels. Punt.
In Engeland zie je trouwens dat ze vanaf 21 juni de vodjes en afstand en alle beperkingen ook op willen heffen bij nachtclubs en events etc, mits iedereen gevaccineerd OF getest is. zie: https://www.liverpoolecho(...)ing-bizarre-20485482 en hier https://www.mirror.co.uk/(...)s-thousands-24016662 bv.
Het zal zowieos niet helemaal synchroon lopen. Als dat doorgaat in engeland (en daar lijkt het heel heel sterk op), dan ga ik eerste weekend van juli lekker hierheen https://summer.londonanimecon.com/ en hele weekend helemaal genieten zonder afstand zonder mondkapkje en met heel veel free hugs. Even lekker helemaal losdaarvoor wil ik me dan best laten testen XD
Men draagt dat ding veelal enkel en alleen om een boete á 95 euro te voorkomen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In veel Aziatische landen waren mondkapjes al gemeengoed. Daar deden we tot anderhalf jaar geleden nog lacherig over, maar waarom zouden we dat hier niet blijven doen?
Keurig.quote:
Succes met dit voor te leggen aan werkgevers.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
En daar ben ik, zeker met kantoorbanen, een enorm voorstander van. Werk maar lekker thuis als je verkouden bent.
Maar voor bijvoorbeeld winkel- en fabriekspersoneel wordt zoiets een stuk lastiger.
Veelal ja? Onderzoek gedaan?quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:58 schreef nattermann het volgende:
[..]
Men draagt dat ding veelal enkel en alleen om een boete á 95 euro te voorkomen.
Het openbaar vervoer werd in één van laatste landen van Europa pas op 1 juli opengesteld voor niet-noodzakelijke reizen. In Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België werd het openbaar vervoer al eind opengesteld voor niet-noodzakelijke reizen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 21:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De trein en bus waren ook ongeveer het eerste wat weer opengesteld, daarvoor alleen essentiële reizen.
Ik hoop dat we er straks vanaf zijn, en ik weer gezichten kan zien van mensen.
Zou echt geweldig zijn. Ik ben sowieso voor want ik hou niet zo van het huidige systeem.quote:
Too little too late, had je daar profijt van willen hebben dan had je dat in de herfst moeten doen.quote:
Dus moet je het maar niet meer doen. Right.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Too little too late, had je daar profijt van willen hebben dan had je dat in de herfst moeten doen.
Hoop dat je dan niet met de bus hoeft in mijn stadquote:Op woensdag 5 mei 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In Israël geldt ook nog steeds een mondmaskerplicht (https://www.rail.co.il/en/pages/train-ride-updates.aspx) en die lopen toch een maand of drie-vier voor op ons op vaccineren. Ik zie de maskerplicht niet zo snel verdwijnen en als de plicht verdwijnt dan moeten ze in alle EU-landen tegelijkertijd verdwijnen. Ik heb niets aan dat in Nederland geen maskerplicht geldt en in Duitsland wel.
Too little weet ik niet, too late wel, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Too little too late, had je daar profijt van willen hebben dan had je dat in de herfst moeten doen.
Die functie werkt niet heel erg goed dan.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:03 schreef raptorix het volgende:
Voor jouw begrip @:Da_Sandman ik heb je op ignore staan, dus zal niet meer op je dommigheden reaageren, bespaar je dus de moeite.
Ik heb er toevallig vandaag nog wat onderzoek naar gedaan, het produceren van RNA vaccins schijnt vrij lastig te zijn omdat het hoge kwaliteitseisen vergt, kortom je bouwt niet even een vaccinfabriek om in 1 maand, kortom wil je daaar profeit van hebbden dan moet je daar vrij veel moeite in stekeen, kortom ga je daar nu aan beginnen dan been je en halfjaar verder.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Too little weet ik niet, too late wel, daar heb je gelijk in.
Heb je nu niet zoveel meer aan inderdaad. Eer andere fabrikanten up to speed zijn, en betrouwbaar kunnen produceren ben je zo een jaar en wat rechtzaken verder.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn manager staat hier zeker wel voor openquote:Op woensdag 5 mei 2021 22:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Succes met dit voor te leggen aan werkgevers.
Ok, dacht al dat het een onderbuik was.quote:
Misschien dat het wereldwijd nog wel voordelen oplevert, voor vaccins voor de armere landen?quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en? En half jaar is een prima termijn. Verder gaat het ook om de kosten beperkt te houden en het betaalbaar te maken voor de Afrikaanse landen. Dus lekker eenmalig die patenten afkopen en dan vol gas vaccins produceren voor de armere landen. Iedereen blij, Amerika weer de grote held.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb er toevallig vandaag nog wat onderzoek naar gedaan, het produceren van RNA vaccins schijnt vrij lastig te zijn omdat het hoge kwaliteitseisen vergt, kortom je bouwt niet even een vaccinfabriek om in 1 maand, kortom wil je daaar profeit van hebbden dan moet je daar vrij veel moeite in stekeen, kortom ga je daar nu aan beginnen dan been je en halfjaar verder.
Goh toevállig vermoedde je dat.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:08 schreef raptorix het volgende:
Nee hoor geen persoonlijke aanval, geef je alleen aan dat je niet de moeite hoeft te nemen om op me te reageren, toevallig vermoede ik dat je op me reageerde dus even via anonymous gekeken, bespaart jouw verdere moeite, zie het als een service, lijkt me beter voor beiden.
Daar zittten doorgaans niet de fabrieken waar men RNA virussen kan produceren, laat staan distribueren, overigens ironisch genoeg hebben arme landen meestal erg platte bevolkingspyramides waardoor men sowieso niet zoveel last heeft van Corona.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Misschien dat het wereldwijd nog wel voordelen oplevert, voor vaccins voor de armere landen?
Apart iets om in twijfel te trekken.quote:Op woensdag 5 mei 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, dacht al dat het een onderbuik was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |